rmtnlpi aatm i Botgitt. XIX. leltnlk. 1941. februor 20. S. numera. M V DUSEVN I E.1ST Meseine verske novine. Vm Imanl prikmuraka avang. ilnjorlj« radltal I vtdavnlk i rLISAR JANOS, Murska Sobofa. i«ka račun it. 13,586; imč »DBševni list" M. Sobota. CSna na c«lo lefo 20 Dln., v ivAnatvo SO dln., w Amariko 1 Dol., adna numara 2 dln. lihaja ednBk na masac. Naprejplačilo gorivieme vsaki ev. d&hovnlk i vuiitel. MiloSfe vremon. Vrčmen, čas je dra"gi džr. Vrčmen nam od toga guči, da ešče trpi milošča. Tisto de strašno i grozno, gda vdari zždnja vo-ra i gda nemo meli več vržmena, časa, nego se začne vekivečnost. Milošče nšjbole drdgi da"r je postno vremen, štero se nam za kratek čas notri-pokloni. T6 vrčmen bi v našem živlšnji nL melo nikše znamenitosti, nikšega pomena, či bi na td samo tak gledali, liki štero je pa zdto prišlo k nam, dr je v kalendari tak napisano, dr po fašenskom vremeni post more priti. Ali Gospodni Bog nam je gvtiš-no nž za"to dao postno vrgmen, da bi mi samo tak odišli kre njega, liki odidemo kre dnčvov, mesecov, Štere nam kalendari edno za drflgitn kdže. Ttidi nč zšto nam je dao postni čas, da bi mi t6 Ii samo odzvtina zdr-žali, da bi se zadržali od nficanja tžkši stvžri, šteri nflcanje je v drOgi časaj dopfiščeno, kak veselice držati, plčsati, meso vživati itd. B6g je post dao za našo dQšo, i na-šoj dfiši, toj zgublenoj, skvarjenoj dttši ŠČ6 glšsiti z postnimi dn^vi td, da ešče jeste milošča, ešče jeste prilika i ržvno zdaj jeste dobra i na"jb6gša prilika, rešiti, osloboditi se od gržha i od skvarjenosti. Kak jeto mogoče, s kčm ? Rdvno na t6 pitanje nam da" vekivečen odgovor postno vrgmen, gda nam kdže na križ, na križi trpččega i vmčrajočega Kristuša. T6 opšziš, to na pamet vzemeš, či v postnom vremeni notriprideš v cčrkev, i igl^dneš se v lilasto ali v čarno fa"rbo ob- lečeni oltar, v šteroj temnosti se edino nas rešuvaj6či križ blešči sveklo. T6 opaziš, to na pamet vzemeš, či odprčš svojo pe-smeno knigo i z cčlov gmajnov vršlo etak popžvaš: Oh nedužni dgnec boži, Za nžs vmorjeni na križi . . . T6 opdziš, t6 na pamet vzeraeš, zndšgda? Či dttševno tiho grataš, či si od toga premišldvaš, ka se godi v posti i v velkom kčdni, i na vse to ne glčdaš tak, liki štero je zviin tčbe, nego štero se najbliže tiče tebč, liki štero se za tčbe i mesto tčbe godi, da spoznaš i prizndš, da je Jezuš Kristuš tfidi za tčbe moko strpo, za tčbe je bio raspčt, za tž-be je mro i doli stopo na pekel. Tak je, či našega Gospon Jezuša tr-plenja velike dogodke t^sno vkupzvčžerao z svojim lastivnim osebnim živlenjom, tč tak občutimo, da je post za vse llidi poti-kazač i opominajoča reč. V prvoj vrsti tvoj poglčd opoti na tvoje grčhe, potom na tvoji grehov kaštigo, na skvarjenjč, na od toga bodočo rešitev, na križ. I gda ti je post vse to pokizo, se z svojov oporaina-jdčov rečjdv k tebi obrnč i ti t6 pravi: Pogledni v samoga sebč, požaliij svoje grehe, nesi jih k križi, i deni doli nji tež-ko bremen pri Jezuša Golgotovom križi. Vidiš, da Kristuš zato merjč na križi, da naj tebi zemelskomi vandrari gršhov od-pitščanje, miloščo i n6vo zadovolno i mi-rovno živlenje sprdvi z svojim trplčnjomi z svojov smrtjov. Te križ je tebi žitek. Tisto bode pravi, istinski post, či v njem i žnjim tiidi mene, t(idi tebe, tiidi vse Stran 26, DUSEVNI LIST februdr 20 liidi na pokoročinenje i na pobogšanje na-digne, či na"s vse k Krlstušovomi križi pri-pela, tam nas vkflppotere i na novo stvori ta vekivečna Boža, Kristušova miiošča, Od-prirao svoja srca pred živim, zmdgajočim KristuŠom, dajmo njemi prek oblast obri sebe, tak de se On borio z nami i v nas proti grčhi, pioti sveti, ptoti šatani, i tudi tak zmaga v nLs. I z Kristušovov zmagov, ob!adnostjov evangeiiomski post veseli, ra-dtivajoči post postane i tak tudi Bože mi-lošče drago vremen. Zato v etom postnom vremeni z po-niznim sicom prosimo od Kristuša to drš-go miloščo, tč vekivečen blagosSov, etak se molčči k Njerai: 'M fi Oh nedužni agnec boži, Za nas vmorjeni na križi! Ti si na mantre Š6 volno, I trpo vsa dobrovolno, Gda si se za nas aldiivao, Da bi nas mok raen(uyao. Srniliij se nam ti, Oh Jezuš, oh Jezuš. Aorsen. H. Če je Kristuš gotov bio se za nds td daii, moremo tiidi m\ naskdilvati njegovo pčldo liibčzni i se svojim' bliznjim id daii z vsčm, ka mamo. Luther. ?*' Bdg ie znami. Dostakrdt etak pitate: Bog gde jeste? Jas to nigdar nepitam; Ki ma" na zemli k-nam milost, NjegVo bfvost Globoko vu srdci mam. Ne je od nas Bog predaleč, On od etec, Je ne odhajao ešče. Što vu nev61i bdr gdaštč Njega zov^: Pogtibel' njemi nešče. Što to dobro ščč činiti, .. . Zna" lfibiti, Tistomi se Bog skžže: V-alduvaj6čoj lubčzni, V-dobrom čfni Čiitim: Bog k-meni stane. V-mantri, v-nevoli, vu krfži, . Je on blfizi 'I tudi čuda čini. Tvojoj diiši, či žalost ma, Nje pokoj da, Vu srdci te pomiri. ;^5 J^inoš vMz. Veriušno pripovedšvanje. (Pisao: Petdfy Šandor 1844, Poslovenčo : Flisžr Janoš 1940 sept.) IX ti sp&7. Ta%,... Stran 34. DOSEVNI LIST febružr 20. ¦c gmajne dfiievni pagtčr rnore nositi na svoj plžčaj. Ar dfiievni paster li sasio tak ieko do-sčgae nashaj v svejem deli, U n?a v gmajni v prezbiteraj, kuratoraj verne pcmočnike. ki se bri-gajo za svojo cirkev, za s?ojo faro. Prezbiterje so tfidi dužni tak v svojem pri vitnom, kak v drfižinškom žitki, v pošttnom oponaianji, z vrelira v cerkev hodenjom, z *ži-vanjom Kristušove ssčte veččrje, v gorčSoj !0 bčznosti svoje cerkvis svojega evangeličanskoga vadlfivanja dober ^zgled, dobro pčldo pokazaii pred vsemi gmajaari. T6 se tiče tiidi gasajnski inipekterov, kak prvi prezbiterov, i tte samo na svojo esčbo gledOč, nego na t6 eiorejo glčdnti i paziti, naj vsiki prezbiter i kurator tak vrelo i rerno spuajiva sfojo dužnost. Žira gmsjns, živa fara li samo tam obstoji, gde žk'i i del -ven prez-bitčrlum jeste. Presblterfum pa leko ži?oga včlai H »amo p®sliišanje i zdrža?anje Bože svete rfiči. Dnžnsst prezbitera li samo tisti leko $punja>a z ndihajom, ki v toj fčiti z diišov i z srcom, ne-sebfCne zna i K6 delati. Pred drGgimi nertire slflžiti cerkevnim dtigovžnjom tisti, ki sam ne Ifibi avoje ečrkvi, svojega evsngeličanskcgs va-dlfivinja nevkleknjeas, ki ne hodi v cčrkev, ki je ne pdpravlen na vsžke aldove. Ne.iue nositi pr&voga, pebožnoga žiika zastavo tistl, ki sam nt žive poitenega žitka, ki se sam cgiba Bože hiže, ki »am ne čte biblije, ki ne živi pošteaoga kričtntkoga živienjs v svojoj drfižinf. Ttidi v nati farsj se je dnesdčfi dcaU iiidi odvadilo od obiskavanja Bože hiže. Vzrokov je tomi dosta, ali tem žalostnejša je za tdkže Ifidi bodočnoit. Odkrito leko vopovem, da se ne zvra Si, ne bode vidlo i tnelc mira, ne bode blajže^o 1 sadovolno to liidstvo vse tečss, dokeS z očiš čenim »rcora, z pokoročinčnjom nazaj ue pride k Bdgi, k Kristuii. Leko proba i politikov, z riznimi organizacijaroi lekotiti svojo žalostno stivo, drflge rešitvi nega, nego pcvinoti se na Bežo pot. Znova goripofskati Božo hižo i ne eiSt v nedelo bežati z trOdapunim delom za pre-raenlivim cemelikim premožSnjom. Tfidi v totn naj prezbiterje hodijo naprej z dobrov pčldov. Na td so prisegaii, da bodo na-prejhodill. Šteri prezbiter se brezi vzroka i ne-roaino ogiba Bože hiže, ki ne žive pošteno, ki dotui v ivojoj drOžini spake i s?aje dela, je vredtn, da se njemi ta čest očivesno odvzeme pred cSlov gmajnov. Ar likii prezbiter z svojov lagvov peldov več ikddi svojojgmajni, kak pa hasni. Tiidi mio evangeiičansko cerkev v deneš-njenj vržiaeni ?eike naloge čakajo. Os b! se (e nalcge rešile, je same tak raogoče, či se odzno-tra prenovf, na n67O porodi. Nar5j niore priti ona stara ?ernost i pobožncst, tisto čisto e?an-gellgansko zlvletije, žtero }e ta svojo c6rkev, za svoje vadiavaaje pripravleno bilo dclatf, aldfifati, trpeti i moliti. Preibiterje so tiidi dužni spoznati cžlo na-šo orsačko evangeltčansko c6rke^7 i e?angelJč«n-sko cerke? v drtigi državaj. Nsj se ne brlgajo satao za svojo gfflajao, za s?oje gmajne živletsje, nego naj gj^dajo (Qdi prek graafc s?sje gmsjas, ! nisj se bngajo za dogOdke i dugG?aaja cSIe evingaličsnske c6rk?i, Zato bi pa potrebne bilč prezbHerske kocfereace, gde bi edns, ali yeč ši-njorij prezbiterje vkupprlili, gde bi v rizai preda-vanjsj spoznali crgsaizacijo naše cčrkvi, nadale napžke, hibe, potrebščsne, d©5sre sirani edne i driige gmajne Na fikšš konfereucfij bi se todi nsii prezblžerje vzgajili v bogaboječe, pobožne, cerkvi sliižeie tnočne, batrivne kotrige, ki ss zs svojo vero na fge p*ipra*leai. Spoznanje cvang. cerkvi dcma i v drugl državaj b: dosta dii-hovEiogslniGrdinogahaskatnelozartašeprezbitere. Nsžo evgngeiičansko ceckev, vadliiirinje pa tsk spoznaiuo II najfeoSe, U ?re!o čt^aao Sv61o plsmo, radi pope?smo i Bcgd rao!teos vs5ko nedelo v cčrket iderao, i Stčmo naie verskelfs-te. Zato vsaki evangellčanski prezbiter naj za svojo giavao dužnosi dm, deiati i podpčmti naš evangeiiSsnski štamp, eti v Prekmurji v prsoj vrsti nai DOievni Sfst i Evangeličanski Kalenda-ri. Ne je dober e?asgclieauec, ešče mcnje je do» ber paziteo tfstl prezblter, v iteroga hlženeho-d'jo evgKge!iča!3fke novine, gd€ ne čfžjo Esan« gciičsnskcga Kalendarija. Saino razničt!, vreii prezbiterje so pcfršbai, ki člsto glždajo i vldijo, ki se brfgajo za evang. cerkev i za svojo dU-ševno hrano, tak bode dugo^šnjc evangeližsn-skoga štatnpa napredovalo i coočno postalo. Vči-ni, deni zato za močao, za velko evangeličanski štsmp, i za močno, za velko svojo evsngeličan-sko c&kev. Težki časi hodijo obri nass to vsi viditno. Ali tOdi to moremo viditi, da je Gospodfli Bog rncd trplenjoai, stradanjom tiidi čiidno priliko dsa za to, naj se ?se preaovi, naj z denčinjega strašnoga opuič^vaaja tQdi naia evangeličanska ceikev na tnočno, na pravično živleeje goristine. Zato vsi gledajmo i rešiijaio na c^rkevnoa poii zgublcne dQše. Prlpelajmo jih nazaj na Božo pdt,v totn deli naj med prvjrai bodejo prezbiterje. »Žčtve zsfstino je vnogo, ti delavcov je pa raalo'" H. febružr 20, DOSEVNI LIST Stran 35 Mztoini mali glisl. Radosti glas. ,;Zito je mogao -u vsem k bratam prispodoben bitl, da bl milostive-n blc i veren vlšešnji pop pri Bogi na ftišanjc grehev ludstva/ (Ž!d. 2, 17) Moravci. V mordvskoj gmajni se je v 1940 leti nsrodilo 15 dečkov i 7 deklin, vkiiper 22, Konfirmirani je bilo 13 dečkov i 14 deklin, vkiiper 27. Z^aio se je 6 člsti eYang. pžrov i 1 par razločnoga vsdliivanjs, vkiiper 7. Mdo je 15 moški i 15 žensk, skiiper 30. V evsng. cerkev je stoplla Fajs Vilma s Tcšano?ec, z evang. c«rkpe je vostopiln Holcman Marija roj. Ksrdoš z MorSfec. Aldo?ov je pnšlo ns razlooie cile 3 501-50 din. »Krščans&a železetica." To Itnč je do nejda?noga nosila edna zeleznfca v Aroeriki. Med njčna pravila je slišik liidi določba, ka v neddo nikdar nede vozila, zvun v velkoj potrebicinl i ka se na ojoj nede smeia prevažati paliraka. Obe do!65bl je železaica v tekdjl SFOjega 33 letaoga obstoja vernB zdržala. Sanio ednok je vczila v nedtlo, naj eduoga žmetncga betežnlka v bol-nlco odpela. Td železnici je ni^dar nikoga nej feujla ali oranllg, nikdar se je siej pripetlla m cjej nesreča, nikdžr se je z nikim nej pravdisala i nlkddr |e nej vozila palinke. Samovolni čkrh Na gortdrždnje Diišev-noga Lista: Benklč Kaiman Pužavci, RStkai Vilma Scbeborcl, Poredoš Franc Bttzovct, Se?er Franc Puconci, čclak Štefin Lemerje 5-5 din, Kološa Lajoš Gorfca 3 din, Kočar Emč Vučja-gomlla 2 d!n, Žemilč Aiajoš z-Cmelavec 30 dio, edea veren čtitel z M. Scboie 40 din, Ev.^ng, gmajna v Subotfci po cffertoriural 100 din, Mr. ph. ŠfftarJIdaz Mtrlbora 80 din, Siftar Msrijs z Maribsri 20 d!n. — Na nesprthlivi vtnec Luthdrove Fllszdr %aroltc: Fiiszar Mihalj Brezo?cS 30 din, FQrit ida Murski ČrRci 20 dfn, Ralkai Lis!6 Andrecl 20 din, Fartelj Gizda Krnci 10 dia, dln, Fliszžr Ern6 Puconcl 20 din, Kuzma Lajoi Skakovci 20 d!n. Turobni gSasi. Zadnj! mesec so se edse UliivulMtitiositPaconske fare : Temlin Žužana8 r. Janža ns Vaneči, stara 71 leto; Lukač Vilma, samska, v Puconci, st. 37 1.; Špsraš Mihalj v Brezovci, st 89 1. — s Soboške fare: 21. jan, Kiičan Šltfan s Sobota si, 3 tnes.; 25. \m, KQ ean Alojz s Sobote st. 1 raes,; 2, itbt. VOrOi J uHja s Sobole st- 74 1.; 6. febr. Novak Ana, roj. Farkaš v Apači st. 69 1. — z Krlževskefare; 2. jan. Kozc Karol Peskovci st. 65 1.; 8. jan. Molnar Treza roj. Soiar Se!o st, 76 I.; 7. jan. Baler Jaaez KuŠtacovc! st. 79 J.; 10. jan. Am-bruš Viirna rc|. Makovec Selo st. 47 1.; 12. jan. Banko Štefan Danko?ci st. 63 1.; 14. jan. Ku~ isn Treza roj. Čahuk Križevci st. 69 J.; 14. jan. Kočiš An>, roj. Kutoš Berkevcl st. 72 1,; 19. jan. Gorčan Janez Kukeč st. 51 1.; 22. jan, Kočii Treza roj. MslačJč Ratkovci st. 70 J. ; 23. jan. Kutoi Rs)za roj. Rituper Kolarovci »t. 48 1.; 26. jan, Kerčmar Rudolf KOkeč st. 73 1.; 28. jan. Gsspod Jožef I?anovci st, 69 3.; 29, jaa. Ker2-fflfir Janez KrlUvci it. 72 I. — z Dornanjšovske fare: vd, Kerčmar Mihal v Čikečkavasi st. 621.; Šanca Jožef v Domanjšovcl st. 21 ].; Kalamar Julija roj. MaiačiS v Domanjiovci at. 35 1. — z G. Slavečke fare: jan 16. Rogag Justina, otrok iz Nuskove v 15 min. st.; 1. febr. Fartek Ervin otrok iz Kuztne v 2 i pol mLs. starosti. — Tim prciftlnjenim naj bode Kristuš gorlstanžnje 1 ži-tt-k, tč žaluvajoče pa naj potniri vscga trdita B6g. Dkrl oa Dlački dom. Sapač Aleksandcr 4 50, Vrefiič Iika ls Joiar Franc 1, VuSak Lud-vlk 3, Bertalanig Šiefen 1, Vrečič Aleksander 1, Vf?eLič Kalraasn 3, Aadteč Janez 2, Šiftar Sandor 2 litm pšenice. iVsi darovalci so z Strukovec. Bertalanič Jožtf z Kruplivnlka 2 lt. žita. šiftar Karolj z Bodontc 20 lt. žita. Jirnetič Peter s Sabaie 64 din. Srčna hvila! Evang. žensko drHštvo v Gornji SlaveCi priredi v nedeijo 23. febr. t. 1. vu gostilniiki prostoraj Fartek Franca sv&jo veselico. ZaL6tek veselics ob 12 uri. Vstopnine nega. Cisii dobi-ček se na cerkvene dobre cile okroč. Vabljeni vsi ! Oor. Siaveča. Farno žensko društvo je 12. jan. melo s?o]o letošnjo obč, seje. Rtčunje dslo od dela lanskoga Ieta. Driištvo jc lantko leto dalo malati naio cerkef i tfidi oltar, pred-ganco i kiopi, eden ndvi tepih ktipilo aa oltir. 20.460 50 Din so bili lanski izdatki. Ar je doj-pretekla stircga odbora funkcijska doba, ao p61eg pra?U raogli zvoliti novi edbor. Edaoglas-no je bio odebtani stari odbor na čeli z agilnov predsednieov Ko?atš Fridov, ženov dom. diikov-nika. Bog nij blngoslo?! delo toga drflitva! — V 1940 leti se je nar6d!lo v našoj fari 43 (1939 Ieta 26) oseb, od toga rnoškoga spola 24 (8), ženskoga spdla 19 (18). Zakonski 36 (24), nc- Strin 36. DUSEVNI LIST februar 20. zakonski pa 7 (2). Od teh je mrtvorojeno 1 tnolko i 1 žensko dejte Mrlo je od rojeui 6(2). Narodilo se je po vesnicaj: Q. Slaveči 13 (5), D. Slavcči 9 (3), Sotini 3 (0), Nuskovi 5 (7), Kuimi 7 (4), Serdlci 4 (3), G Lendavi 2 (2), Sv. Jurji 0 (2). Pczakonjeni je bild leta 1940 vse?kflper 6 (13) osčb, od toga moikoga spola 1 (8), ženskoga spdla 5 (5). MrlS je 1940 leta 30 (22) o«eb, od toga moikoga sp6Ia 15 (6), ženskoga tpdla 15 (16). Mrlo je na 0. Slaveči 6 (5), D Slaveči 6 (4), Serdici 1 (3), v Solini 5 (4). Nnskovi 3 (2) Kuzmi 4 (6), Oor. Lendavi 1 (1), Sv. JQrji 1 (2), Večcslavd 1 (1), Matja-ievci 1 (0), Pertočl 1 (0). Zdalo se je 20 (16) pirov, od toga či$ll ev. parov 16 (14), mejšani zakon to sklenili 4 (2) pari, od leh sta 2 (1) para rezervilii dal& na naio striti. Pri konf!rroL-clji je bilo 1940 tnarc. 31. v našoj cerkvi 23 (18) dečkov i 20 (29) deklic, vievkflper 43 (47) otrok. 1940 leti sta v naio cčrkev prejkstdpile \z r. k. dxM 2 (1) moški oifibi. IistdpHe to z naše cčrkvi v r. k. cčrkev 2 (2) ženski 1 1 moški. Verovučitelska imentlvaaja. G. Škalič Željko, morfivski kantorvučltel io od bituke obliiti pojiavlcnl za verovuCitela na moravikoj i teianovskoj ioli, g. Cipot Franc vtrfjegomilski HČitel pa za verovnčitela v Vučoj gomili. NeMČija. Ncmika cSrkvena štatistika to pravi, da velka Nemčija 98 milijdnov prcbival-cov ica. Od tej prebivalcov je 45 milijdnov evan-geličincov i 48 milijdnov rim. katoličžncov. Evan-geliCaaci niajo vsega 7 Nemčiji 19600 gmajn, 1 majo 17.000 dflhovnikov v gmajnaj i 2000 dti-hovnikov v razni iolaj i išvodaj. — Gusta"? AdoJfa Drfištvo v Nemčiji je svoje glžvno zbo-rovinje oktdbra m^seca držalo v Leipzigi. Zbo-rov&aje te je z božov slflžbov začnolo i skon-čalo. DrOitro je melo 1939 ga leta 1,541868 mark notrijemanja (več kak preminOčega leta). Druitvo jc včkie podpore dalO v vzhodni krajinaj živo-člm evangeličanskim verebratom za podpčranje e?ang. c6rkvenoga živlenja, tfldi na bivio Austrijo za zidanje evang. 161 i Belgridiza zidaaje evang. cčrkvi. — Na Bajorskotn so sklenoli, da se naj konfirmžcija v sddtnom iolskom leti vrii. I to zito, ar dijikov večina po oimom iolskotn leti vOoitiae z iole i zaberč %\ različne poklice. Tak da cdrke? ešče po konfirmiciji mi edno leto, , gda iolsko mladino v krščanskoevangeličanskom diihi eiče bole potrdi. Atnerika. Amerikanski proteitanušje so od 1919 ga leta do 1939-ga leta 600 milijonov do-Išrov poslali v inozemstvo za misijonske cile. Rusija. Rusoski brezvcrcov novine sledčče pišejo: V Holandiji i v Belgiji se je po bojni pobožnost i vernost prcveč zdignola. C6rkvi so vsigdar pune vernikov. Toga vzrok pa ruioski brezverci v totn vidijo, da je v tej držžvaj po njihovom mišlenji c&rkev postžaola edino mesto, gde se nacijonalizetD eiče leko vrgaja i iiri. TOdi t<5 novine pordčajo, da v Daniji i v Norvčgiji vcč ne trpijo brez?ercov, i da so tam v zždnjetn časi 130 brezverski agititorov aretirali i zaprli. — Sliižbene novine brezvercov v Lembergl ob prvoj obietnici Sovjeto? na Polskom td pišejo, da so sovjeti m bivšoj polskoj zemli v ednom leti zaprli 300 krščanski i 62 židovski cčrkvio, več kak 3000 dOhovnikov so izgnali z držive, zaprli so 1000 verski Š61 i prepovedali so izhi-jati 19-tim tdkiim novinam, itere so v krščan-skotn dOhi pisale. Holandi]«. Holandtko biblijsko drOštvoje ob priliki svoje 125 letnice novo holandsko bi-blijo dalo ?S. Do etigamao so ono biblijo nu-cali, štera je 1637-ga leta bila vOdana. Dogodki zadnjega mfiseca. Za proivet-noga ministra je kio postžvleni dr. Krek. Poli-tlčni naslednik pokoj. dr. Koroica, dr. Kulovec, pa je imenflvani za ministra brez listnice. — Nai ministrski predsednik i zun. minister »taobiska-la Hitlera. Zdržčtek 3 v8re trpčLega pogovora je nej bio obj&vleni. Dr. Kulovec je v Maribori izj&?o, ka je do toga potovanja prišlo predviem zato, da bi se naioj državi v bodočnosti zago-tovo popolen tnir. — Angleži nadaljavajo svo) napad v csloj Afriki. S Cirenaike so iztisnoli Italijšne, zdaj močno napadajo Abesinijo i So-mdlijo. Bombardirali so tQdi veS ital. vircšov. - V Albaniji se menjavajo italijanski i grški napidi. Stanje se je dosta nč spremenilo. Reditelstva poita. Gospod Frank Zakčč Newark N. Y. 96 Van Buzen Str. V- premindčem ffleieci ste na Johan Fiis&ra im6 v Murski Soboti po poiti po-s!ali 210 din. (dvestodesčt) penez. Prosimo od-pište nam na koj se mijo razračunati ? Jeli na DOievnoga Lista naprSplačilo i na kelko vrSmena ali na kalaadarije, ali na dLr, ali pa na Flisar Janoša dobro? Penczl se tečas vu evidenciji bodo držali. Že napre nijtoplžša hvalaJ Stan^ano v ,PRBKMURSKI TISKARNI" odgovoren HAHN IZIDOR v Marski Sdbo«.