f I m \ ■■ii j JU fjl , • Celje - skladišče D-Per \L J > / 8 Hi 70/1983 POŠTNINA PLAČANA V GOTOVINI i|l||ffl||||lll|llll if 8. februar 0 1 slovenski kulturni I praznik r u I m COBISS © GLASILO DELAVCEV SOZD »HMEZAD« ŽALEC - LETO XXXVII. - FEBRUAR 1983 - ŠTEVILKA 2 SOZD HMEZAD PROBLEMSKA KONFERENCA ZK SKLEPI IN USMERITVE Komunisti SOZD Hmezad smo na problemski konferenci dne 16.12.1982 sprejeli temeljne usmeritve v akciji za povečanje družbeno organizirane kmetijske tržne proizvodnje, uveljavljanje interesov pri dohodkovnem povezovanju kmetijstva, izhodišča in usmeritve gospodarjenja v letu 1983 ter izhodišča temeljev plana in združevanja v SOZD Hmezad. OSNOVA DELOVANJA ZK Osnova delovanja komunistov v SOZD Hmezad so sklepi 3. seje CK ZKJ, 3. seje CK ZKS, akcijski program komunistov, dolgoročni program razvoja agroindustrijske proizvodnje, samoupravni sporazum o temeljili plana SOZD s spremembami in dopolnitvami, planski dokumenti za leto 1983. ter Samoup- ravni sporazum o združitvi v SOZD s predlaganimi spremembami in dopolnitvami. OCENA REZULTATOV GOSPODARJENJA Komunisti ugotavljamo, da rezultati poslovanja SOZD Hmezad in združenih organizacij kažejo na primemo stopnjo izvajanja vsebine stabilizacijskih izhodišč SOZD Hmezad, ki smo jih sprejeli v začetku leta 1982 na samoupravnih organih in družbeno političnih organizacijah. Kot pozitivno ocenjujemo predvsem vsklajevanje rasti dohodkain osebnih dohodkov, saj je večina združenih organizacij izpolnila dogovorjene naloge. V SOZD so prisotna tudi močna prizadevanja za povečanje izvoza Uresničevanje stabilizacijskih izhodišč SOZD Hmezad mora biti stalna naloga vseh združenih organizacij. OO ZK morajo tekoče spremljati izvajanje stabilizacijskih izhodišč in sprejemati ustrezne naloge in aktivnosti. USMERITVE GOSPODARJENJA V LETU 1983 Programi delovnih organizacij morajo biti čvrsto proizvodno naravnani. Posebno mesto v bitki za večjo proizvodnjo in hrano pa mora biti v primarni kmetijski proizvodnji. Zato si moramo tudi v SOZD Hmezad prizadevati, da se na področju proizvodnje doseže tako v fizičnem kot v vrednostnem smislu večja proizvodnja. Zato smo zlasti odgovorni komunisti. V zvezi s tem je potrebno v DO opredeliti tudi proizvodne programe, jih dopolniti in naravnati splošnim družbenim prizadevanjem na čelu z ZK. Naloge izhajajo zlasti iz 3. seje CK ZKS, CK ZKJ, sklepov aktiva ko- Jata Ljubljana - lani še Perutnina Zalog - je postala decembra 1982 sestavni del SOZD Hmezad. Tako bodo pridelki in izdelki z znakom Jata še naprej pridobivali na kakovosti in ugledu na domačem in tujem tržišču. munistov MSZKS Celje, kjer so opredeljene naloge za delo v kmetijstvu. KMETIJSKA PROIZVODNJA Hmeljarstvo Še nadalje moramo intenzivno delati na razvoju hmeljarske proizvodnje, večanju površin pod hmeljem ter večanju ha donosov. Povečevanje novih površin pod hmeljem, premenah, itd., bomo skrbno obdelali v projektnih nalogah. Na širitvi in premeni hmeljišč morajo delati naslednje DO: KŽ, KZ Šd., Radlje, Šmarje. Postopoma bi kazalo proučiti tudi možnosti manjših nasadov v Sl. Bistrici. Zadolžitev: proizvodna in razvojna koordinacija in strokovne službe v omenjenih DO. Ostalo poljedelstvo Tudi na področju proizvodnje ostalih poljščin se je potrebno vključevati v ‘ splošna družbena prizadevanja zlasti proizvodnjo pšenice, krompirja, zelja) itd. Posebno pozornost bodo morali v DO Ilirska Bistrica, KZ Sd, Sl. Bistrica posvetiti proizvodnji želja. Še posebej z ozirom na izgradnjo nove zeljame v II. Bistrici,‘ š čimer zaključujemo tudi reprokrog zeljar-ske proizvodnje. Tudi proizvodnjo š področja vrtnarstva je potrebno skrbno proučiti, skleniti pogodbe z ustreznimi odjemalci in jo tudi pripraviti za izvoz.' Zadolžitev: proizvodna in razvojna koordinacija ž ustreznimi strokovnimi službami v DO. Proizvodnja sadja se odvija po sprejetih programih s tem, da tudi na tem področju obstojajo možnosti širitve, ki jih bo potrebno obdelati v posebnih projektih. Zaključiti moramo tudi reprokrog proizvodnje gob šampinjonov s tem, da je nosilec KZ Drava. Ker obstojajo možnosti nadaljnega razvoja, moramo proizvodnjo gob šampinjonov še razširiti v KZ Slovenska Bistrica, KK Šmarje in KZ »Savinjska dolina« s tem, da se v KZ Drava dogradijo dodatne kapacitete za pripravo repro mateaia. Zadolžitev: proizvodna in razvojna koordinacija z ustreznimi strokovnimi službami v DO. Na področju poljedelske, vrtnarske in sadjarske proizvodnje je potrebno iskati vedno nove problemske možnosti razvoja. PODROČJE PRIREJE MESA IN MLEKA: Na tem področju je z ozirom na preskrbo in oskrbo lastnih predelovalnih kapacitet, večanje proizvodnje s tem tudi lastne surovinske osnove, ena izmed osnovnih zadolžitev. Meso Goveje, prašičje meso Večati moramo proizvodnjo znotraj Hmezada, v DS in ZS kmetijstva. Zato bo potrebno v DS čim hitreje pristopiti k realizaciji' naslednjih objektov. Farma v Žepi ni 800 glav, Farma v Imeneih 900 glav. Dopolnitev proizvodnje s pitanci v Žovneku 200 glav in začeti tudi ž ustrežnimi deli ža izgradhjo ' prašičje farme v Pirešici 30.000 kom. V Radljah tudi 150 glav pitancev. V zasebnem sektorju tudi razviti proizvodnjo kar zahteva čvrstejše odnose z združenimi kmeti s tem, da še jim nudi repromaterial. Delati je na ustreznih skupnostih, v okviru katerih bi še lahko lotili bolj organizirane reje živine. Znotraj Hmezada moramo tudi delati na preusmeritvi blagovnih tokov živine in prašičev. Če ne v celoti pa postopoma iz KZ .Drava in KZ SL. Bistrica. Zato naj za farmo pitancev v Radljah pripravijo ustrezno finančno konstrukcijo v Hmezadu. Sistematično moramo delati na sovlaganjih v drugih republikah, da si zagotovimo del surovin (MPG 6000 govedi in prašiči 40000 kom.). Lahko bi izdelali določene programe sodelovanja na tem področju v PIK Vinkovci, Bačka Palanka, Yi-rovitica in drugimi. To bi morali biti dolgoročni programi. Glede oskrbe .celjskega tržišča lahko CMI prevzame adekvatni del na pridobljene surovine na tem območju. Zadolžitev: Razvojno proizvodna in ek. koordinacija ter strokovne službe posameznih DO. Proizvodnja perutninskega mesa S proizvodnjo brojlerjev je nadaljevati S tem, da se v Hmezadov reprokrog vključijo tudi KZ Drava in KZ Sl. Bistrica (s tistim delom, ki ni dolgoročno omejen s pogodbami). Z vključitvijo Perutnine Zalog v ŠOZD Hmezad je reprokrog zaključen do končne finalizacije. Na tem področju je potrebno delati po dogovorjenem programu. Zlasti bo potrebno pri nadaljnem razvoju več medsebojnega koordiniranja in poenotenja celotnega kompleksa, kar bi lahko opravljala. Perutnina Zalog. Postopoma bo potrebno tudi v DS razvijati proizvodnjo brojlerjev. Za investicijo v KZ Drava je potrebno pripraviti finančno konstrukcijo znotraj Hmezada (Perutnina Zalog). Hmezad naj to dejavnost razvija in še nadalje sodeluje z DO, ki so izven našega sistema (KZ Mozirje, ERA, KKZ), itd. Zadolženi: Razvojna in proizvodna koordinacija, zlasti pritegniti strokovne službe Perutnine Zalog. Proizvodnja rib: Za proizvodnjo rib je potrebno izdelati čim več razvojnih programov in začeti bolj intenzivno delati na izkoriščanju teh pomembnih gospodarskih resursov. Gojenje rib v okviru Hmezada poenotiti in poskrbeti za enotno strokovno delo, ki se bi lahko usmerjalo iz razvoja SOZD. Potrebno bo tudi izpeljati ustrezno organizacijsko obliko. Omenjena proizvodnja mora najti ustreznejše mesto v investicijskih programih. Konkretne programe pripravi Proizvodna in razvojna kooradina-eija z ustreznimi službami. Prireja mleka: Vse sile moramo aktivirati, da znotraj Hmezada povečamo prirejo mleka tako v družbenem kot zasebnem sektorju. - V družbenem sektorju: Zgradili bomo farmo za 250 krav: molznic v Zalogu ter povečati proizvodnjo mleka po kravi (sedanji stalež). Proučiti kaj lahko napravimo za proizvodnjo mleka v DS v KZ Drava, KK Šmarje in KIB. Investicije, v družbeni f sektor, j e potrebno čim hitreje izvesti, ker bo pozitivno vplivalo na konstantno dobavo mleka. V ztišebnem Sektorju bomo zajeli čim večje število krav v odkup mleka, kakor povečati odkup mleka po kravi za najmanj 30-50 %. To zahteva, da odpiramo nove mlečne linije ter z novimi stimulativnimi ukrepi: (lastnimi) pomagamo pri večanju prireje mleka. Pri proizvodnji mleka je potrebno odločno več narediti v KIB. Potrebno bo povečati proizvodr njo mleka z dodatnimi vlaganji v KZ Drava in KZ Sl. Bistrica ter del blagovnih tokov iz teh. dveh DO preusmeriti skozi Hmezad. Delati moramo na formiranju hlevskih-mlečnih skupnosti, da zagotovimo konstantno dobavo mleka. Nosilec naloge: Proizvodna in razvojna koordinacija z ustreznimi strokovnimi delavci v posameznih DO. Vse investicije s področja povečane proizvodnje mesa in mleka moramo smatrati kot enoten investicijski paket. V ta investicijski paket pa je potrebno vključiti tudi mešalnico močnih krmil, kar pogojuje normalno delovanje rcprove-rig. V investicijo mešalnice je pritegniti sovlagatelje iz Hmezada in tudi izven Hmezada, zlasti tiste, ki se iz mešalnice oskrbujejo. FINANCIRANJE PROJEKTOV ZA IZVEDBO INVESTICIJ Financiranje je sigurno osrednji problem, obstoja upravičena bojazen, da ne bo dovolj sredstev za financiranje teh projektov. Zato, bo potrebno iskati vse mogoče vire sredstev za financiranje teh nalog: Struktura sredstev: Lastna sredstva Sredstva sovlagateljev, zlasti je pritegniti trgovske organizacije in tudi druge OZD, ki jim ne more biti vseeno, kako je s prehrano odnosno oskrbo. Sredstva bank, ker so to prioritetne investicije se je potrebno boriti v bankah za drugačen tre trna teh investicij. Poleg tega so tudi delno izvozno orientirane. SIS za preskrbo Celje, Ljubljana, Maribor, rezervni skladi DPS in proračunska sredstva DPS. Zadolženi: Razvojna koordinacija - ekonomska koordinacija in IB. NEKATERE NADALJNJE NALOGE NA NOVIH PROJEKTIH Potrebno je delati na uvajanju novih dejavnosti v Hmezadu, OvejerijaJf projekt je pred realizacijo. | Projekt zdravilna želišča in predelava se tudi intenzivno dela na tem projektu. • Vprašanje kunčjereje in sodelovanje z ERO iz Titovega Velenja. Projekt konjereje je v zasnovi. Ostali projekti, predelava sadja, itd. N a njih bo potrebno delati. Naloga Razvojne in proizvodne koordinacije.1 REPROCELOTE: V Hmezadu moramo delati na zaokrožitvi reprocelot Reprocelo-te lahko zaključimo v dveh krogih znotraj Hmezada in izven Hmezada Znotraj Hmezada: - reprokrog proizvodnje zelja - reprokrog proizvodnje gob, šampinjonov reprokrog perutnine (v glavnem v E Imezadu) Izven Hmezada: - reprokrog mleka, gg - reprokrog mesa To področje zahteva temeljite strokovne obdelave, zlasti še dohodkovne povezave, delitve, itd. Nosilec nalog: Ekonomska koordinacija z ustreznimi drugimi koordinatorji in strokovnimi službami v DO. ZEMLJIŠKA POLITIKA: Zemljiška politika se naj v strokovnem in iz stališča novih agrarnih operacij vodi iz: ustreznih služb, ki so v zemljiškem odelku na nivoju SOZD. Naloge: Maksimalno se moramo vključili v pridobivanje zemljišč v družbeni sektor kmetijstva. Zato bo potrebno, da DO iz kmetijstva tesno sodeluje z Zemljiško kmetijsko skupnostjo in občinskimi upravnimi organi, da prevzemajo določena zemljišča, ki pod silo zakona ne morejo biti v obdelavi kmetov. (Pobuda mora biti na naši strani). Tesno morajo sodelovati tudi zadružne organizacije pri pridobivanju zemljišč. Pristopiti k realizaciji zakona o preživninskem varstvu kmetov. V vseh TOZD in TOK izdelati dolgo- (Nadaljevanje na 8. strani) 25 let Perutnine Zalog V kongresni dvorani v Ljubljani se je na slovesnosti sredi decembra zbral kolektiv in številni gosti - med njimi tudi člani SOZD Hmezad Žalec. Uvodoma je spregovoril dolgoletni direktor Milan Bračika. Tovarišice in tovariši, cenjeni gostje in sodelavci. Naš jubilej 25-letnica obstoja DO Perutnine Zalog je pomemben za slovensko kot jugoslovansko perutninarstvo. Tradicija farmskega perutninarstva v Jugoslaviji je namreč stara 25 let in se je začela z ustanovitvijo farme v Zalogu leta 1957. Današnji 450 članski kolektiv se lahko s ponosom ozira na opravljeno delo v 25 letih, zavedajoč se vseh težav in naporov, ki so bili potrebni za prebroditev začetnih ovir v razvoju, iskanju tehnoloških rešitev, organizacijskih in končno tudi tržnih. Ne doma, ne v tujini do tedaj še ni bilo na razpolago opreme za primerno rejo perutnine, delovne kvalifikacije in specializacije kadra, pa so bile mogoče le sproti ob delu. Tržišče in potrošniki so bili navajeni le občasne ponudbe sorazmerno dragih živih pohancev in so zato z nezaupanjem in le počasi sprejemali vsakodnevno ponudbo zaklanih očiščenih in ohlajenih piščancev. No, danes se je vse toliko spremenilo, da je postala perutnina nepogrešljiva -sestavina vsakdanje prehrane. Po zaslugi velikanskega tehnološkega napredka je perutninarstvo vsakdanjeprehrane. Po zaslugi velikanskega tehnološkega napredka je perutninarstvo'prehitelo v cenenosti im uporabnosti ostale veje mesne industrije. Pri ustanovitvi podjetja je bil dan osnovni poudarek proizvodnji piščančjega mesa. Ker današnji jubilej proslavljamo skupaj z našimi rejci kooperanti, menim, da je potrebno ob tej priliki povedati nekaj več o rezultatih, ki smo jih dosegli skupaj s kooperanti na tem področju. Prva in takrat naj večja farma za pitanje piščancev v Zalogu je dokončno zgrajena leta 1959. Na tej farmi se je presajala tuja tehnologija na domača tla. V letu 1964 je bil ustanovljen pri Agrokombinatu Emona obrat za kooperacijo in s tem je bilo omogočeno, da se pitanje prenese na dislocirana mesta, kmetije v bližnji in daljnji okolici. Na farmi v Zalogu se pitanje piščancev počasi opušča in preusmerja v drugo proizvodnjo. Razvijati se je začela kooperacija na področju EMONE v okolici Ljubljane, Hmezad Žalec, KZ Mozirje, Kmetijstvo Šmarje, ERA Velenje in KZ Trbovlje. Takšna organizacija je nudila določene prednosti pri organizaciji dela in pridobivanju finančnih sredstev. V tem obdobju smo pridobivali piščance tako, da smo z avansi na proizvodnjo omogočili adaptacijo gospodarskih poslopij in nabavo opreme. Ko so bile dane zakonske možnosti za kreditiranje kooperantov, se je lahko pristopilo k izgradnji namenskih objektov, ki so bili boljši po svoji zasnovi in funkcionalnosti. Dandanes gradimo objekte za piščančje farme po tipskih načrtih dvoetažne hleve in eno-etažne hleve za 15.000 brojlerjev. V letu 1959 je bilo vseljenih 277.000 piščancev, v letu 1982 pa pričakujemo, da bo' zaklanih 5,8 milijonov piščancev.' Ravno tako se iz leta v leto povečuje povprečna velikost vseljene jate; ta. je bila 1977. leta 5.428 DSP, leta1982 pa 12.481. Naša najmanjša jata šteje danes 2.700 piščancev, največja pri zasebnem rejcu 39.800, oziroma 66.500 v družbenem sektorju. Prav tako ugotavljamo velik napredek po letih pri povprečni živi teži, konverziji in dolžini pitanja. Razvoj pitanja na posameznih področjih je bil različen. Najhitreje se vedno razvija Kooperacija Hmezad Žalec. Procentni delež posameznih področij v skupni proizvodnji za leto 1982 je takle: 1982 1977 Hmezad, KZ Savinjska dolina 34,5 56 26,156 Hmezad, Kmetijstvo Šmarje 14,8 56 11,3 56 KZ Celje 9,3 56 1556 KZ Mozirje 8,8 56' 1556 ERA Velenje 5,8 56 8,4 56 KGP Kočevje , 6,0 56 ■ KZ Trbovlje 0,7 56 4:56 TM - Emona 18,9 56 20,2 56 TO Reja 1,2 56 - Medsebojni odnosi so bili vedno ekonomski, vendar je o njih prevladovalo spoznanje tesne medsebojne povezanosti in medsebojne odvisnosti. Osnovni dokument odnosov je bila najprej pogodba, nato dogovor in na koncu sporazum o medseboj-nem sodelovanju. Veliko medsebojne solidarnosti smo dokazali v občasnih kratkotrajnih krizah. Ravno medsebojna solidarnost je bila in bo pogoj za tako hiter razvoj kooperacije. Truditi se moramo, da kljub raznim težavam čim več uvajamo najnovejše tehnološke izsledke, ki jih dosegajo dežele z razvito perutninsko proizvodnjo. Vzporedno smo razvijali tudi klavniške kapacitete. Naša klavnica je prva te vrste v Sloveniji. Bila je postavljena 1959. leta Imela je zmogljivost 400 piščancev na uro oziroma 900 ton mesa na leto. Naslednjih 15 let smo po malem dozidavah tovarno, ki je postajala premajhna, menjali opremo in najemali prostore drugod. Delali smo skrajno utesnjeni. Šele v letu 1975 smo se odločili za večjo obnovo in povečanje. V prvi in drugi fazi rekonstrukcije, ki je bila končana v letu 1979, smo povečali zmogljivost na današnjih 3.600 piščancev na uro, oziroma 7,2 milijona piščancev na leto v eni izmeni. Obenem so se razvijali naši izdelki. Od nekdanjega piščanca, ki je imel na sebi še glavo in stopala, v sebi pa Užitno in neužitno drobovino, smo prešli na današjo pripravo mesa v glavnih kosih ter izkoš-čevanje v pripravo izdelkov, salam, hrenovk itd. Pred nami je še dokončna ureditev optimalne izrabe vseh ostankov. Med tem je bila poleg prireje mesa uvedena še proizvodnja valil-nih in konzumnih jajc, en dan starih piščancev in razmnoževanje plemenskih jat Večanje obsega in Med slovesnostjo v kongresni dvorani v Ljubljani. širjenje programa proizvodnje je zahtevalo nove farme in obrate, več delavcev in tehnologov, dopolnjene in nove tehnološke postopke, Že od leta 1963 še uveljavlja Perutnina Zalog tudi kot dobavitelj valilnih jajc in en dan starih piščancev kupcem in kooperantom po vsej Jugoslaviji. Temeljito in kvalitetno delo je bilo podlaga in pogoj za sklenitev licenčnih pogodb za pridobitev matičnih plemenskih jat od uglednih selekcijskih družb in za zaupanje kupcev plemenskega blaga na domačem in tujem tržišču. Glavni direktor SOZD Hmezad dipl. inž. Vlado Gorišek in direktor JATE Zalog tov. Milan Bračika se zabavata. Brez dvoma je jedro dejavnosti Perutnine Zalog v razmnoževanju plemenske perutnine, Delo v razmnoževalnju plemenskih jat je posebnega pomena ne le zaradi angažiranja dodatnih strokovnih sil, temveč tudi zaradi komercialne privlačnosti: odprlo nam je pot v svet v izvoz, ki je v današnjih časih in pogojih poslovanja nujen in prepotreben. Odkar se naša DO ukvarja z reprodukcijo plemenske perutnine, smo tudi izvažali. Najprej smo hoteli plasirati le vse presežke plemenskega blaga, poleg tega pa smo se želeli tudi usposabljati za izvoz. Tako nas zahteve po izvozu v zadnjih letih niso našle nepripravljene. Potrebe po samostojnem deviznem nakupu surovin so nas le še bolj. prisilile k izvažanju. V letu 1980 smo izvozili za 1.013.000 $, 1982bomo zapreko 2 milijona $. Svetovna kriza pa nas čaka na zunanjem tržišču z zelo težkimi pogoji. Kljub temu, da niso vzpodbudni, se bomo morali spoprijeti z njimi, saj sicer ne bomo mogli izpolniti lastnih potreb po reprodukcijskem materialu, niti svoje družbene vloge. Seveda pa opravičeno pričakujemo jasnejših napovedi, koordinacije in ekonomske zaščite v programih in ukrepih gospodarske politike skladno z našo družbeno obveznostjo, da moramo proizvajati in gospodariti pozitivno. Izgledi v prodaji na tuja tržišča so namreč zelo težki, cene so daleč nižje kot so naši stroški in brez ustreznih premij ne bomo mogli doseči postavljenih izvoznih planov. V prejšnjem petletnem obdobju beležimo, kot ostale perutninske (Nadaljevanje na 4. strani) organizacije, hiter in uspešen razvoj, tako na področju investiranja kot dviga rasti proizvodnje. Naša DO je vložila v obdobju 1976-1980 v novo preizkušnjo 164.257.596 din in to pretežno lastnih sredstev. Zaradi znanih težav v gospodarstvu se je ta trend v lanskem in letošnjem letu umiril. Za plansko obdobje 1981-1985 predvidevamo, da bomo vložili v proizvodnjo 392.000.000 din. Največja vlaganja bodo v valilnico, ki bo pretežno izvozno usmerjena. In v obrat za predelavo ostankov v beljakovinsko moko, ki bo lahko deloma nadomestila ribjo moko (le to sedaj uvažamo) ter lastna skladišča za osnovne surovine krmil. V prvi polovici letošnjega leta je prišlo do obojestranske pobude za združevanje z našim največjim proizvajalcem pitancev SOZD Hmezad. Po večmesečni obširni razpravi programa in SS o združitvi na družbeno političnih organizacijah, samoupravnih organih in zborih delavcev, so se delavci obeh temeljnih organizacij dne 14. 12. 1982 na referendumu odločili za vključevanje v SOZD Hmezad. Izid glasovanja je sledeč. Od skupaj 428 zaposlenih, je glasovalo 398 delavcev ah 92,99 96. Za vključitev v SOZD Hmezad je glasovalo 356 delavcev, kar pomeni 83,18 96. ' Iz programa in SS vključevanja v SOZD Hmezad lahko sklepamo, da bo pospešen razvoj tako DO Perutnina Zalog kot tudi SOZD Hmezad. S tem stopamo v višjo gospodarsko obliko združenega dela, ki nudi veliko prednosti za slehernega delavca. Naštel bi samo nekatere: delitev dela pri nadaljnjem raz- Dr. Tone Vrabič z zlatim petelinom. voju, olajšave pri uvozu posameznih krmil, skupna proizvodnja, združevanje sredstev za tekoče poslovanje in investicije, lažje pridobivanje dinarskih in deviznih sredstev za nadaljnji razvoj in končno večjo socialno varnost za delavce in kooperante. Da bi na tržišču imela učinkovitejšo podobo, se je delovna organizacija z referendumom odločila spremeniti svoje ime. V širšem sodelovanju s potrošniki je bilo izbrano ime JATA, ki naj bi odslej predstavljalo javnosti našo DO. Kot sem povedal na začetku se je začelo z rejo piščancev na 11.500 m2 hlevov, danes pa teče prireja na 94.000 m2 hlevov lastnih in 65.000 pri kooperantih. 8.900 ton mesa v različnih kakovostnih delih in izdelkih, 40 milijo-nov jedilnih jajc, 33 milijonov valil-nih jajc in 13 milijonov dan starih piščancev v letu 1982 je rezultat dela in izkušenj 25 let Obenem je to prispevek širši družbeni skupnosti v reševanju prehrane prebivalstva ih izvozu. In končno ob našem jubileju, ko dajemo priznanje vsem zaslužnim poslovnim partnerjem in sodelavcem, ki so prispevali k našemu skupnemu uspehu, iskrene čestitke v imenu celotnega kolektiva in svojem imenu. OB 25 - LETNICI PERUTNINE ZALOG Podelitev priznanj Hmezadovim delavcem in rejcem Odličje Zlatega petelina sta prejela Ciril Drobnič in dr. Tone Vrabič. CIRIL DROBNIČ - je rejec DO Kmetijstvo-Šmarje pri Jelšah. S perutninstvom se ukvarja že od leta 1958. Že dolgo je naš največji rejec. V sako leto zredi 6 jat po 40.000 piščancev. Do sedaj je priredil 3.800 ton spitanih piščancev in je zgled in rekord pri pridelavi hrane v trdno organizirani koperacijski proizvodnji, značilni za slovensko perutninarstvo. ., Dr. TONE VRABIČ -?,v začetku leta 1968 je prevzel organizacijo in zdravstveno zaščito kooperacijske reje piščancev pri Hmezadu v Žalcu. Ima velike zasluge za hiter in uspešen razvoj reje v Savinjski dolini, Posebno si je prizadeval za modernizacijo opreme in objektov za rejo piščancev. Tesno sodeluje s Tovarno močnih krmil v Žalcu, kjer s svojimi nasveti pripomore k napredku v prehrani piščancev. Kot predsednik perutninskega odbora pri Živinorejski poslovni skupnosti je prispeval velik delež k razvoju in ugledu slovenskega perutninarstva. Za dolgoletno in uspešno sodelovanje s Perutnino Zalog so spominske plakete prejeli: - Tovarna močnih krmil Žalec - Viktorija Križan - KZ Savinjska dolina TZE - Emil Pintar - KZ Savinjska dolina. Za uspešno sodelovanje in dobre proizvodne rezultate v reji brojlerjev so prejeli priznanje Perutnine Zalog naslednji rejci iz Hmezad, Kmetijstvo Šmarje: Čoh Peter, Došler Avgust, Pohorc Anton, Stojnišek Vinko. Iz Hmezad, KZ Savinjska dolina: Andjelkovič Dušan, Antloga Berta, Borštnkr Stana, Bukovšek Stanko, Čulk Ivan, Juhart Ivan, Florjan Franc, Lenovšek Martin, Kučer Ivanka, Mahor Ivan, Omladič Ivan, Rotar Franc, Stenovec Janez, Turnšek Jože, Vranič Ivan, Mešič Anton. 20 let Samopostrežne restavracije Celje Prve dni januarja so praznovali. Kolektiv in številne goste je nagovoril direktor DO GOSTINSTVO-TURIZEM tov. Miloš Frankovič in med ostalim dejal: Tovarišice in tovariši Bolj, ko se zaostruje gospodarski in politični položaj v svetu, bolj ko se soočamo tudi pri nas s problemi, vezanimi na izvajanja politike ekonomske stabilizacije, vedno pogosteje se srečujemo z besedo HRANA. V javnih občilih se vsak dan pojavljajo članki, ki obravnavajo problematiko hrane od proizvodnje, predelave do končne porabe, katera zagotavlja človeku obstoj. Del te problematike je vezan tudi na družbeno prehrano, ki je osnovna dejavnost naše TOZD Samopostrežne restavracije v Gaberju. Konec leta 1957 se je v zveznem merilu začela akcija ustanavljanja obratov družbene prehrane. V teh obratih naj bi zaposleni državljani prejemali ceneno in zadosti kalorično hrano. Takšna akcija je stekla tudi v Celju, kjer so politični forumi ob Direktor DO Gostinstvo-turizem tov. Miloš Frankovič med slavnostnim govorom. podpori večjih podjetij, prišli do ugotovitve o nujnosti izgradnje ob- jekta družbene prehrane. Formiran je bil iniciativni odbor predstavnikov zainteresiranih kolektivov,; ki je v imenu investitorja OBČINSKEGA LJUDSKEGA ODBORA CELJE, vodil delo od začetnih priprav do izgradnje. Gradnja objekta se je zaradi pomanjkanja finančnih sredstev precej zavlekla in šele po najetju dolgoročnega posojila pri takratnem repubhškem, investicijskem skladu, je obrat dočakal otvoritev 31. 12. 1962. Čeprav je bila takšna oblika prehrane širše družbeno podprta in dobro zastavljena in čeprav so bile dane kolektivu v prvih letih poslovanja določene olajšave pri prometnem davku od pijač, ter davku iz dohodka, so vse do leta 1969 nastopale velike težave v poslovanju. V letu 1969 se je Samopostrežna restavracija priključila takratni DO Hmezad in s skupnimi napori je kolektiv uspel zapolniti proste kapacitete. Število obrokov je pričelo hitro naraščati in v letu 1976 se je dnevno pripravljalo že prek 6000 obrokov, ki so jih delno prodali v samem objektu, pretežni del pa so jih razvažali delovnim kolektivom v Celju in Žalcu. Ocenjujemo, da je kolektiv v 20-letih poslovanja pripravil preko 25 milijonov obrokov. Ugotavljamo, da tudi po 20. letih poslovanja Samopostrežna restavracija ni izgubila vloge enega največjih proizvajalcev toplih obrokov in to vlogo bo skušala obdržati tudi naprej, j Danes razpolaga Samopostrežna restavracija s kapaciteto kuhinje do 7000 obrokov dnevno, z dvoraT no s 450 sedeži, kjer se odvijajo razne družabne prireditve in pogostitve, s sodobno urejeno točilnico ter posebno sejno sobo. Normalni potek dela omogoča kotlarna na trdo gorivo in nova, zgrajena v preteklem letu, s priključkom na plin. Ob upoštevanju zaostrenih gospodarskih razmer je kolektiv v preteklem letu sprejel poseben program ukrepov za odpravo vseh notranjih pomanjkljivosti. Program ukrepov se dosledno uresničuje, žal pa vzporedno nastopa nešteto zunanjih vplivov, na katere pa kolektiv sam kakor tudi celotna DO ne more vplivati Naj na kratko opredelim probleme, ki imajo širši družbeni značaj in so neposredno vezani na problematiko družbene prehrane. V strukturi porabljenih sredstev nam predstavlja meso kar 60 %j vsem je znana problematika meša in njegove cene, a to v delovnih kolektivih težko razumejo. slanstvo ne glede na rentabilnost priprave obrokov. To je bil samo del problemov, ki spremljajo dejavnost kakršno opravlja naš kolektiv, ki slavi danes 21. letnico obstoja. Bilo je že veliko kritičnih Obdobij v teh letih in vedno so se našle rešitve. Upamo, da bo tako tudi vnaprej. Kot eden največjih proizvajalcev toplih obrokov se kolektiv v polni meri zaveda, da lahko kakršenkoli izpad ah večja napaka v pripravi obrokov povzroči veliko negodovanje in v končni fazi tudi prekinitev dela v katerem izmed večjih podjetij. Da bi se temu izognili, moramo normalno poslovati ne glede na pogoje, ki so vse prej kot normalni. Izpostavljamo problem neenakopravnosti med delavci v naši družbi. Tisti, ki imajo obrate družbene prehrane v lastni režiji, imajo neprimerno boljše in obilnejše obroke, za visoko ceno, ki ne bremeni direktno delavca, temveč se določeni stroški skrijejo bodisi pod režijo ah kam drugam. V teh kolektivih imajo tako rečeno urejeno družbeno prehrano. Realni stroški prehrane so neprimerno višji od uradno prikazanih. Delavci, ki prejemajo obroke od gostinskih DO, so pri tem oškodovani, ker je normativ obrokov nabavnih cen vprašljiv, včasih tudi kvahteta in asorti-man. V teh podjetjih vlada nezadovoljstvo in vse to leti na gostinska podjetja, ki morajo prav tako kot vse drugo gospodarstvo nositi vse obveznosti in opravljati,svoje po- Vsem članom kolektiva iskreno čestitam in se vam v imenu DO Hmezad Gostinstvo-turizem Žalec in v svojem imenu zahvalim za delo, ki ste ga opravili v teh 20 letih. Enako se zahvaljujem za poslovno sodelovanje vsem odjemal- Milka Kukovec, upravnica Samopostrežne restavracije Gaberje je podelila priznanja za dolgoletno in uspešno delo delavcem in plakete največjim odjemalcem. cem, kakor tudi širši družbenopolitični skupnosti, ki je vedno imela prisluh za problematiko družbene prehrane, in upam, da bo tako tudi v prihodnje. , V kulturnem sporedu je ubrano pel moški pevski zbor Ivan Cankar iz Celja. Primera izračunov preživnine, ki so bili opravljeni pri oddaji zemljišč 1. primer Stranka - ženska, stara 68 let, je oddala: a) 11784 m2 njiv; b) 11783 m2 travnikov 23567 m2 kmetijskih zemljišč c) 7330 m2 gozda Skupna kupnina oddanih zemljišč znaša 632.327,00 din. Mesečna preživnina znaša 7.527,70 din. 2. primer Stranka - ženska, stara 71 let, je oddala: 30497 m2 kmetijskih zemljišč; skupna kupnina znaša 508.654,50 din. Kupninski izračun znaša 6.055,41 din/mes. Glede na starost oddaj alke zemljišča (71 let), se kupninski izračun v skladu zli. členom zakona poveča za 20 %, tako da znaša 7.266,50 din/mesečno. 3. primer Stranki - zakonca moški star 73 let ženska stara 64 let Zakonca sta oddala 40419 m2 kmetijskih zemljišč 9260 m2 gozda Skupna kupnina oddanih zemljišč znaša 1.044.533,60 din. Kupninski izračun znaša 12.434,92 din. Glede na starost oddajalca (73 let) se v skladu z 11, členom zakona 50 % kupninskega izračuna poveča za 20 %; tako da znaša 7.460,95 din mesečeno. Glede na to, da sta se zakonca dogovorila, da koristita preživ? nino vsaki do 1/2,-znaša mesečna preživnina 6.839,20 din na osebo ali 13.678,40 din za oba. L. Kampuš REFERENDUM Delavski svet SOZD Hmezad Žalec je na svoji seji dne 28. 1. 1983 na osnovi določil 94. in 113. člena Samoupravnega sporazuma o združitvi v SOZD Žalec sprejel: SKLEP Razpiše se referendum za sprejem: sprememb in dopolnitev Samoupravnega sporazuma o združitvi v SOZD Hmezad Žalec; sprememb in dopolnitev Statuta SOZD Hmezad Žalec Referendum se razpiše za čas od 25. 2. do vključno 28. 2. 1983. Referendum razpišejo tudi delavski sveti TOZD, TZO, TOK, enovitih DO, DO, KZ, DSSS SOZD in določijo datum in čas referenduma od 25. 2. do vključno 28. 2. 1983. Na referendumu bodo odločali o sprejemu sprememb in dopolnitev Samoupravnega sporazuma o združitvi v SOZD in Statuta SOZD delavci, združeni kmetje oz. obrtniki v TOZD, TZO, TOK, enovitih DO, DO, KZ in DS Skupne službe SOZD. Imenuje se komisija za izvedbo referenduma, ki jo sestavljajo: Nuša Rojc, DSSS SOZD - predsednik Metka yočko, GT-DSSS - namestnik predsednika Minka Žilnik, KŽ-DSSS - član Fihp Lesjak, NT DSSS - namestnik Zdravko Goršek, ST DSSS - član Jože Medved, VR - namestnik Naloge komisije so: - nadzira izvedbo referenduma - ugotavlja rezultate glasovanja - poroča delavskemu svetu SOZD o rezultatih oz. izidu referenduma na prvi seji po referendumu. Predsednica delavskega sveta SOZD Jožica Pirnat VOLITVE - VOLITVE - VOLITVE Delavski svet SOZD Hmezad Žalec je v skladu z določili zakona o volitvah in odpoklicu organov upravljanja (Ur. I SRS 23/77) ter v skladu z-določili 94. čl. Samoupravnega sporazuma o združitvi v SOZD Hmezad Žalec na seji dne 28. 1. 1983 sprejel SKLEP Razpišejo se volitve delegatov v samoupravne, organe SOZD a) delavski svet SOZD b) odbor samoupravne delavske kontrole SOZD Datum in čas volitev določijo članice SOZD v času od 25. 2. do vključno 28. 2. 1983. J'r Delavci, združeni kmetje in obrtniki samoupravnih organizacij, združenih v delovne organizacije v sestavi SOZD, volijo skupnega delegata v delavski svet SOZD in njegovega namestnika. Delavski svet SOZD sestavlja po en delegat vsake članice, en delegat delovne skupnosti Skupne službe SOZD, en delegat na vsakih nadaljnjih 400 delavcev članice in en delegat iz vrst združenih kmetov oz. obrtnikov članice, ki ima v svoji sestavi TZO oz. TOK. V delavski svet SOZD bodo volile: rd o oo > . T3 CD rd -DO 2 T3 “ a o e (D rd O r£S tj rt ^ *j d ’rt m 3 Ja o CD TJ H N Tl d N rM O cd ¿1) W >N . 'fr, določa metodologijo za pripravo planov; - pripravlja in predlaga predloge za razvoj organizacijskega in samoupravnega sistema SOZD, - obravnava pobude za sklenitev samoupravnih sporazumov in družbenih dogovorov h katerim pristopa SOZD, - obravnava predloge samoupravnih sporazumov SOZD in jih posreduje delavskemu svetu SOZD, - predlaga plane razvoja družbenega standarda, is-* obravnava kadrovsko politiko SOZD, -■»¿»predlaga plan skupnega sklada skupne porabe SOZD, - predlaga delavskemu svetu plan izobraževanja in štipendiranja, obravnava socialno problematiko in področje varstva pri delu in predlaga ukrepe, k- opravlja ostale naloge s področja organizacije, ekonomike, informatike in odnosov v združenem delu. 46. člen Poslovodni organ SOZD 101. do 105. člen se spremenijo. in dopolnijo tako, da se glasijo: 101. člen SOZD ima kolegijski poslovodni organ - poslovodni odbor (PO). Poslovodni odbor sestavljajo predsednik in šest podpredsednikov. Podpredsedniki PO se imenujejo za naslednja področja: 1. vodenje pdoročja razvoja in investicij, 2. vodenje področja organizacije, informatike in ekonomike, 3. vodenje področja financ, 4. vodenje proizvodnega področja, 5. vodenje področja komerciale, 6. vodenje področja odnosov v združenem delu. Podpredsedniki PO strokovno odgovarjajo za posamezno področje. Predsednika in podpredsednika PO imenuje in razrešuje delavski svet SOZD na predlog razpisne komisije. Mandat predsednika in podpredsednika PO traja štiri leta. 102. člen Poslovodni odbor opravlja naslednje zadeve: - vodi poslovanje SOZD, - odgovarja za izvajanje tega sporazuma, sl ~ odgovarja za oblikovanje in izvajanje poslovne politike, - odgovarja za izvajanje Samoupravnega sporazuma o temeljih plana SOZD in planov SOZD ter izdaja'ustrezne Zadolžitve, odgovarja 'za: upoiabo združenih sredstev SOZD in izvaja odločitve,- MS usklajuje delo poslovodnih organov članic SOZD, Interne banke in Hranilno kreditne službe in v ta namen daje predloge in zadolžitve, - določa in usklajuje delovne aktivnosti v DS Skupne 'službe, - -» predlaga in izvršuje sklepe delavskega sveta SOZD in njegovih izvršilnih organov. 103, člen 1 Predsednik PO opravlja naslednje zadeve: - zastopa in predstavlja SOZD, - odgovarja za zakonitost dela v SOZD, - vodi in Odgovarja za delo PO, - predlaga poslovno politiko SOZD in ukrepe za njejio izvajanje,’";; “^odgovarja za vodenje poslovanja SOZD, za izvrševanje' sklepov organov upravljanja SOZD in uresničevanje samoupravnih splošnih aktov in izvajanje samoupravnih sporazumov, - odgovarja za usklajenost dela članic SOZD, - odgovarja za izpolnjevanje obveznosti SOZD, - sodeluje na sejah delavskega sveta in drugih organov upravljanja SOZD, - skrbi za pravočasno sprejemanje poslovnih odločitev in njihovo izvajanje, - opravlja druge zadeve v skladu s samoupravnim sporazumom, statutom in zakonom. | ,,104. člen Podrobnejše določbe o delovnem področju, o pogojih za imenovanje članov PO in o postopku imenovanja PO vsebuje statut SOZD. 105. člen Za izyajanje skupnih nalog in koordinacijo poslovanja med članicami se v SOZD oblikuje posvetovalno telo - svet direktorjev. Svet direktorjev sestavljajo člani PO, vsakokratni direktorji članic, interne banke in HKS. Svet direktorjev sklicuje in vodi predsednik PO. Naloge in pristojnosti sveta direktorjev se določijo v statutu SOZD. 105. a člen PO koordinira delo poslovodnih organov članic1, Interne banke in HKS z medsebojnim dogovarjanjem, seznanjanjem o stanju in problemih pri delu in skupnem poslovanju ter pripravi predlogov odločitev za organe upravljanja SOZD in članic SOZD. 105. b člen Delovni proces v SOZD usklajuje PO skupaj s poslovodnimi organi članic tbr delavci s posebnimi pooblastili in odgovornostmi. PRILOGA 11 Sklepi, sprejeti v zvezi s koordiniranjem delovnega procesa v SOZD so obvezni za vse članice in njihove poslovodne organe. 105. d člen Če pride med poslovodnimi organi članic do nesoglasja, ima vsak poslovodni organ pravico in dolžnost o tem obvestiti delavski svet svoje delovne organizacije in delavski svet delovne organizacije poslovodnega organa, s katerim se ni strinjal. V nujnih primerih, in v primerih, ko bi nastala večja škoda ah bi bil ogrožen delovni proces, če se posamezen sklep ne bi izvršil, gre spor med poslo-vodnimni organi pred skupno telo za posredovanje pri usklajevanju delovnega procesa in se o tem obvestijo delavski sveti članic, katerih poslovodni organi se niso sporazumeli. Skupno telo iz prejšnjega odstavka tega člena ima predsednika in dva člana Po enega člana določi vsaka stranka v sporu, predsednika pa določita stranki v sporu sporazumno. To telo se sestane takoj po ustanovitvi in da predlog za uskladitev delovnega procesa. 47. člen 98., 99. in 100. člen se vnesejo v novo poglavje, ki se glasi: VIII. SAMOUPRAVNA DELAVSKA KONTROLA 48. člen Doda se novo IX. poglavje, ki se glasi: ORGANIZACIJE ZA OPRAVO AN JE SKUPNIH ZADEV Delovna skupnost Skupne službe SOZD 48. a člen Za izvrševanje skupnih zadev, določenih s tem samoupravnim sporazumom oblikujejo delavci, ki opravljajo ta dela delovno skupnost Skupne službe (DSSS). Medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti delavcev DSSS ter delavcev članic, se urejajo s samoupravnim sporazumom o medsebojnih pravicah, obveznostih in odgovornostih. V okviru tega samoupravnega sporazuma in samoupravnega sporazuma o medsebojnih pravicah, obveznostih in odgovornostih urejajo delavci DSSS svoja medsebojna razmerja s samoupravnimi splošnimi akti DSSS. 48. b člen V DSSS se oblikujejo organizacijske enote, ki zagotavljajo izvajanje skupnih zadev, poverjenih s tem sporazumom. 48. c člen Delo DSSS vodi, organizira in usklajuje vodja DSSS. PRILOGA 12 : Delavci DSSS pri izvajanju svojih nalog: - izvršujejo zadolžitve članov poslovodnega odbora in PO kot celote in vodje DSSS, - analizirajo problematiko ustreznega področja in oblikujejo predloge za razreševanje odprtih vprašanj, . - zagotavljajo pravočasno opravljanje strokovnih administrativnih in tehničnih opravil za organe SOZD. 48. e člen Delavci DSSS uresničujejo samoupravljanje na načelih enakopravnosti, vzajemne odgovornosti in solidarnostni ter na način, ki ga določajo ustava, zakon, samoupravni sporazum in statut DSSS. Delovna skupnost Skupne službe: - sprejema predlog programa dela in na njegovi podlagi tudi plan DSSS, - odloča o uporabi sredstev za osebne dohodke in skupno porabo, - ureja delovna razmerja za vsa dela in naloge, - odloča o uporabi sredstev za izboljšanje in razširitev materialne osnove dela DSSS v okviru pla-na, - sklepa samoupravne sporazume in druge samoupravne splošne akte. 49. člen Doda se novo poglavje, ki se glasi: OBVEŠČANJE 49. a člen Članice zagotavljamo pogoje za delovanje in razvoj enovitega in usklajenega sistema obveščanja delavcev. 49. b člen Za obveščanje so odgovorni delavski svet SOZD, poslovodni odbor SOZD in poslovodni organi članic ter družbeno politične organizacije SOZD. 49. c člen Članice se obvezujemo, da v SOZD zagotovimo medsebojno obveščanje o vseh zadevah skupnega pomena in zadevah, ki lahko vplivajo na družbe-no-ekonomske odnose znotraj SOZD, kakor tildi na odnose z drugimi OZD oziroma skupnostmi. 49. d člen Članice se obvezujemo, da zagotavljamo strokovnim službam za področje skupnega informiranja potrebne podatke. Zato se sporazumemo, da poenotimo in uskladimo svoje notranje poslovno informacijske sisteme, pri tem uporabljamo in razvijamo sodobne metode obdelave podatkov in dogovorjene podatke pravočasno posredujemo za nadaljnjo obdelavo SOZD. Pri tem upoštevamo načelo racionalnosti informacijskega sistema na vseh nivojih. 49. e člen Članice se obvezujemo, da DSSS zagotavljamo potrebno in sodobno materialno bazo za delovanje in razvoj skupne informativne dejavnosti 49. f člen Članice izdajamo z namenom uspešnega obveščanja delavcev skupno glasilo »HMELJAR« in druge informativne publikacije o zadevah skupnega pomena. 49. g člen H Skupno obveščanje in izdajanje skupnega glasila tj. članice urejamo s posebnim samoupravnim splošnim aktom. Članice smo sporazumne, da bomo s tem aktom opredelile pogoje in načine obveščanja širše javnosti o zadevah skupnega pomena, oziroma o dejavnosti SOZD. 50. člen Doda se novo poglavje, ki se glasi: SAMOUPRAVI SPLOŠNI AKTI 50. a člen Članice se sporazumemo, da urejamo medsebojne družbeno-ekonomske odnose s samoupravnimi splošnimi akti. 50. b člen Članice sprejemamo ih sklepamo v SOZD naslednje samoupravne sporazume: - samoupravni sporazum o temeljih plana SOZD, - samoupravne sporazume o združevanju dela in sredstev, - samoupravni sporazum o medsebojnih pravicah, obveznostih in odgovornostih med članicami in DSSS, - druge samoupravne sporazume o skupnih osnovah in merilih oziroma samouprane sporazume, s katerimi se ureja opravljanje skupnih zadev in uresničujejo drugi skupni interesi v SOZD. 50. c člen Članice sprejemamo v SOZD še naslednje skupne samoupravne splošne akte: - statut SOZD, - pravilnik o metodologiji planiranja, -- pravilnik o medsebojnem obveščanju, - pravilnik o inventivni dejavnosti, - poslovnik o delu organov upravljanja v SOZD, - pravilnik o notranji arbitraži Delavski svet SOZD s samoupravnim splošnim aktom predloga skupne osnove za povračilo stroškov, ki so jih imeli delavci pri opravljanju določenih del in nalog. Po potrebi lahko članice SOZD sprejmejo še druge samoupravne splošne akte. 50. d člen Osnutke samoupravnih sporazumov in samoupravnih splošnih aktov, predvidenih s tem samoupravnim sporazumom, pripravijo delovna telesa delavskega sveta SOZD in strokovne službe DSSS SOZD v skladu s tem samoupravnim sporazumom in statutom SOZD. Delavski svet SOZD mora pred odločanjem o sprejemu samoupravnega splošnega akta vse pri- pombe in stališča delegatov obravnavati in do njih zavzeti stališča. Enak ppstopek velja tudi za spremembe in dopolnitve samoupravnih splošnih aktov. . 51. člen Doda se novo poglavje, ki se glasi: SKUPNE OSNOVE IN MERILA ZA UREJANJE DELOVNIH RAZMERIJ V SOZD 51. a člen\ Članice se sporazumemo, da hrejamo na podlagi skupnih osnov in meril določena vprašanja s področja delovnih razmerij. 51. b člen Članice sporazumno v svojih samoupravnih splošnih aktih urejamo: - osnove in merila za delitev sredstev za OD za istovrstna oziroma slična dela in naloge, ' - obračunavanje in izplačevanje nadomestil za OD, - nagrajevanje inovacij. 5 L c člen Članice se sporazumemo, da s samoupravnimi splošnimi kati usklajeno urejamo: - osnove in merila za sklenitev delovnega razmerja, - osnove in merila za programirano usposabljanje pripravnikov, - primere in pogoje, pod katerimi lahko ali morajo delavci temeljne organizacije delati v drugi temeljni organizaciji v sestavi DO oziroma SOZD, - način izbire delavcev s posebnimi pooblastili in odgovornostmi, - oblike, organizacijo in izvajanje izobraževanja, - merila in osnove za štipendiranje ter pogoje izobraževanja ob delu, - zaposlovanje oziroma razporejanje štipendistov, - uresničevanje drugih temeljnih pravic iz delovnega razmerja, ki zadevajo interese delavcev vseh temeljnih organizacij. 51. d člen Članice smo sporazumne, da se lahko delavci začasno razporejajo na dela in naloge v drugo temeljno organizacijo ah delovno skupnost v okviru SOZD v naslednjih primerih: - višja sila (potres, poplava, požar, druge elementarne nesreče), - nenadni kvar surovin in materiala, - pomanjkanje surovin, materiala ah energije, - začasna nadomestitev nepredvidenega izostanka delavca, - začasne potrebe po povečanju števila delavcev v posamezni temeljni organizaciji ah delovni skupnosti, - začasna zdravstvena nesposobnost delavca za opravljanje svojega dela in nalog. PRILOGA 13 Članici smo sporazumne, da je možno delavca začasno razporediti na delo tudi v temeljno organizacijo ali delovno skupnost izven delovne ali sestavljene organizacije. Takšna razporeditev je možna zlasti v tehle primerih: - pomanjkanje reprodukcijskega materiala, okvare na Strojih in napravah, - zmanjšanja obsega proizvodnje ali opravljanja druge dejavnosti, - spremembe tehnološkega procesa, , -j spremembe načina poslovanja.. 51.1 člen Članice smo sporazumne, da je delavca mogoče razporediti na delo v drugo temeljno organizacijo oziroma skupnost v sestavi delovne ali sestavljene organizacije, kadar to terjajo,zahteve delovnega procesa, zlasti pa v naslednjih primerih: ’ - kadar se skladno z zakonom zagotovi, da delavec iz kakršnihkoli razlogov ni več zmožen opravljati svojih nalog v temeljni organizaciji pa ni ustreznih del in nalog, - kadar se delavci temeljnih organizacij sporazumejo, da bi bilo smotrno zaradi uresničevanja skupnih interesov v eni temeljni organizaciji oz. delovni skupnosti povečati število delavcev, v drugi pa število delavcev zmanjšati, - kadar temeljni organizaciji ža nemoteno izvajanje delovnega procesa manjkajo delavci določene strokovne izobrazbe oziroma z delom pridobljenih delovnih zmožnosti, druga temeljna organizacija pa ima takih delavcev dovolj. 51. g člen Podrobnejša določila za izvajanje skupnih osnov in meril za urejanje delovnih razmerij so urejena v ustreznih samoupravnih splošnih aktih. 52. člen Doda se novo poglavje, ki se glasi: LJUDSKA OBRAMBA IN DRUŽBENA SAMOZAŠČITA Članice s posebnim .samoupravnim sporazumom ustanovimo komite za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito ter določimo njegove naloge. ■’ Odbor sestavljajo predsedniki teh odborov vseh članic, delegirani predstavniki sindikalne organizacije in organizacije ZK na, ravni SOZD, predstavnik delavskega sveta SOZD in predsednik poslovodnega odbora, 53. člen Prvi odstavek 107. člena se spremeni tako, da se glasi: Članice se sporazumemo, da proti članici, ki ne izpolnjuje obveznosti po tem sporazumu, delavski svet predlaga izvedbo enega izmed naslednjih ukrepov: 54. člen V vseh členih samoupravnega sporazuma se beseda podpisnica nadomesti z besedo članica. ' ‘55. člen Spremembe in dopolnitve samoupravnega sporazuma so sprejete, ko jih z osebnim izjavljanjem na referendumu sprejme večina delavcev vsake TOZD, TZO, TOK, oziroma enovite delovne organizacije v sestavi SOZD Hmezad. 56. člen Te spremembe in dopolnitve stopijo v veljavo 8. dan od dneva objave na oglasnih deskah članic. 57. člen Prečiščeno besedilo Samoupravnega sporazuma o združitvi v SOZD Hmezad sprejme delavski svet SOZD in ga objavi v glasilu Hmeljar. Žalec, januar 1983 PRILOGA 14 STATUT sestavljene organizacije združenega dela Hmezad Žalec (Predlog sprememb in dopolnitev) Statut sestavljene organizacije združenega dela Hmezad Žalec se spremeni in dopolni tako, da glasi: 1 člen Uvod v statut SOZD se spremeni in glasi: Na podlagi 385. člena Zakona o zduženem delu in v skladu z določili člena Samoupravnega sporazuma o združitvi v SOZD Hmezad smo delavci in kmetje organizirani v delovnih organizacijah in kmetijskih zadrugah v sestavi SOZD Hmezad. Hmezad Kmetijstvo Žalec n. sol o. Hmezad Kmetijski kombinat Šmarje n. sol. o. Hmezad Kmetijstvo Ilirska Bistrica n. sol. o. Hmezad Vrtnarstvo Celje p. o. Hmezad Sadjarstvo Mirosan Kasaze p. o. Hmezad Celjska mesna industrija Celje n. sol. o. Hmezad Celjske mlekarne p.o. Hmezad Kmetijska zadruga »Savinjska dolina« Žalec n. sol. o. Hmezad Kmetijska zadruga »Drava« Radlje ob Dravi n. sub. o. e Hmezad Kmetijska zadruga Slovenska Bistrica n. sol. o. Hmezad Čebelarska zadruga Žalec Kasaze p. o. Hmezad Export-import Žalec p. o. Hmezad Notranja trgovina Žalec n. sol. o. Hmezad Strojna Žalec n. sol. o. Hmezad Minerva Žalec p. o. Hmezad Gostinstvo turizem Žalec n. sol. o. Hmezad Jata Ljubljana n. sub. o. sprejeli na referendumu STATUT sestavljene organizacije združenega dela Hmezad Žalec n. sub. o. 2. člen 1. člen se spremeni in glasi: S statutom sestavljene organizacije Hmezad Žalec urejamo članice vprašanja in odnose pomembne za organiziranje, za dela in poslovanje sestavljene organizacije, za uresničevanje samoupravnih pravic in odgovornosti delavcev ter druge zadeve v skladu s samoupravnim sporazumom o združitvi v SOZD in zakonom. 3. člen V 2. členu se črta zadnji stavek 1. odstavka in drugi odstavek. 4. člen 12. točka 3. člena se spremeni in glasi: Ostale skupne zadeve SOZD. 5. člen 6. člen , Za 4. členom se doda nov člen, ki glasi: SOZD ima svojo štampiljko, ki je pravokotne oblike in vsebuje firmo in zaščitni znak: Hmezad SOZD n. sub. o. Žalec. 7. člen V 5. členu se zadnji odstavek črta. 8. člen 6. člen se spremeni in glasi: Dejavnost SOZD Hmezad je skupna dejavnost njenih članic in sicer: 1) Kmetijstvo in ribištvo 2) Živilska industrija 3) Kovinsko-predelovalna industrija 4) Trgovina na debelo 5) Trgovina na drobno 6) Zunanja trgovina 7) Gostinstvo in turizem 8) Transportna dejavnost 9) Žnanstveno-raziskovalna dejavnost na področju agroživilstva 10) Interno bančno in hranilno kreditno poslovanje 11) Predelava plastičnih mas Stranska dejavnost SOZD je: 1) Projektiranje in druge sorodne tehnične storitve 2) Raziskovalno-razvojne storitve 3) Avtomatska obdelava podatkov. 7. člen se spremeni in glasi: SOZD predstavlja, zastopa in zanjo podpisuje predsednik poslovodnega odbora Predsednik poslovodnega odbora je pooblaščen, da zastopa SOZD in sklepa pogodbe, samoupravne sporazume in družbene dogovore brez omejitve v mejah dejavnosti SOZD in pooblastil, ki jih ima SOZD v skladu s tem statutom in samoupravnim sporazumom o združitvi v SOZD. V odsotnosti predsednika poslovodnega odbora zastopa in predstavlja SOZD podpredsednik poslovodnega odbora, ki ga imenuje delavski svet SOZD. 10. člen 8. člen se spremeni in glasi: Poleg predsednika poslovodnega odbora so za podpisovanje SOZD pooblaščeni še: podpredsednik poslovodnega odbora za področje razvoja in investicij, podpredsednik poslovodnega odbora za področje organizacije, informatike in ekonomike, podpredsednik poslovodnega odbora za področje financ, V 4. členu se doda nov odstavek, ki glasi: _______________________ O spremembi sedeža SOZD odloča delavski PRILOGA 15 svet SOZD v soglasju z vsako članico. ----------------------:--- podpredsednik poslovodnega odbora za področje proizvodnje, podpredsednik poslovodnega odbora za področje komerciale, podpredsednik poslovodnega odbora za področje odnosov v združenem delu. Podpredsedniki poslovodnega odbora so pooblaščeni za posamezno področje v skladu s pooblastili, ki jih ima SOZD, brez omejitve. V postopkih pred sodišči, razsodišči in upravnimi organi zastopa SOZD vodja pravnega oddelka v delovni skupnosti Skupne službe. Predsednik poslovodnega odbora lahko pooblasti za zastopanje SOZD tudi druge delavce s posebnimi pooblastili in odgovornostmi na ravni SOZD. 11. člen 9. člen se črta. 12. člen Za 8. členom se, vstavi novo poglavje, ki glasi: - da obvlada en svetovni jezik, - da je družbeno politično aktiven in ima ustrezne moralne kvalitete. Za podpredsednika poslovodnega odbora za področje financ je lahko imenovan delavec, ki izpolnjuje naslednje pogoje: - da ima najmanj višjo strokovno izobrazbo ekonomske ali finančne smeri, - da ima 5 let delovnih izkušenj na enakih ali sorodnih delih in nalogah, - da ima sposobnost vodenja, koordiniranja in organiziranja, - da obvlada en svetovni jezik, - da je politično aktiven in ima ustrezne moralne kvalitete. Za podpredsednika poslovodnega odbora za področje proizvodnje je lahko imenovan delavec, ki izpolnjuje naslednje pogoje: - da ima najmanj višjo strokovno izobrazbo agronomske smeri, - da ima 5 let delovnih izkušenj na enakih ah sorodnih delih in nalogah, - da ima sposobnost vodenja, koordiniranja in organiziranja, Ji?Wda obvlada en svetovni jezik, iiij — da je politično aktiven in ima ustrezne moralne kvalitete. Za podpredsednika poslovodnega odbora za področje komerciale je lahko imenovan delavec, ki izpolnjuje naslednje pogoje: - da ima najmanj višjo strokovno izobrazbo organizacijske, ekonomske ah komercialne smeri, - da ima 5 let delovnih izkušenj na enakih ah sorodnih dehh in nalogah, - da ima sposobnost vodenja, koordiniranja in organiziranja, - da obvlada dva svetovna jezika, - da ima opravljen izpit za zunanje trgovinsko poslovanje, - da je politično aktiven in ima ustrezne moralne kvalitete. PRILOGA 16 Za podpredsednika poslovodnega odbora za področje.odnosov v združenem delu je lahko imenovan delavec, ki izpolnjuje naslednje pogoje: - da ima najmanj višjo strokovno izobrazbo pravne, organizacijske ah kadrovske meri, - da ima 5 let delovnih izkušenj na enakih ah sorodnih dehh in nalogah, - da ima sposobnost vodenja, koordiniranja in organiziranja, - da obvlada en svetovni jezik, - da je politično aktiven in ima ustrezne moralne kvalitete. 19. člen 29. člen se spremeni in glasi: Delavski svet SOZD imenuje predsednika in podpredsednike poslovodnega odbora na predlog razpisne komisije. V razpisno komisijo imenujejo po 3 člane delavski svet SOZD, organizacija sindikata SOZD in skupščina občine Žalec. Sklep o razpisu za imenovanje predsednika in podpredsednikov poslovodnega organa sprejme delavski svet SOZD najmanj 3 mesece pred potekom časa, za katerega je bil predsednik oziroma podpredsednik poslovodnega odbora imenovan. Po končanem razpisu določi razpisna komisija predlog za imenovanje predsednika oz. podpredsednikov poslovodnega odbora z večino glasov vseh članov. Razpisna komisija lahko določi enega ah več kandidatov katere predlaga delavskemu svetu kot možne kandidate za predsednika oz. podpredsednike poslovodnega odbora Če razpisna komisija ne more določiti predloga za imenovanje predsednika oz. podpredsednikov poslovodnega odbora, se imenuje komisija v novi sestavi. Če tudi nova razpisna komisija ne more določiti predloga za imenovanje, se izvede nov razpis. Delavski svet oceni, če predlagani kandidati izpolnjujejo pogoje, določene v razpisu za imenovanje predsednika oz. podpredsednikov poslovodnega odbora. Delavski svet imenjuje predsednika in podpredsednike poslovodnega odbora z večino glasov vseh delagatov z javnim glasovanjem. Če delavski svet OZD ne imenuje za predsednika oz. podpredsednike poslovodnega odbora nobenega od predlaganih kandidatov izvede nov razpisni postopek in imenuje vršilca dolžnosti predsednika oz. podpredsednika poslovodnega odbora. 20. člen Za 29. členom se vstavita nova člena, ki glasita: 29 a člen Z dnem določenim z aktom o imenovanju predsednika oz. podpredsednika poslovodnega odbora ta prevzame dolžnosti predsednika oz. podpredsednika poslovodnega odbora Predsednik in podpredsedniki poslovodnega odbora sklepajo delovno razmerje ter uresničujejo svoje pravice in obveznosti iz delovnega razmerja v delovni skupnosti Skupne službe SOZD. 29 b. člen Ce na mesto predsednika oz. podpredsednika poslovodnega odbora rii bilo mogoče pravočasno imenovati novega predsednika oz. podpredsednika, imenuje delavski svet SOZD na to mesto brez razpisa vršilca dolžnosti, ki ima pravice in dolžnosti predsednika oz. podpredsednika poslovodnega odbora. Vršilec dolžnosti predsednika oz. podpredsednika poslovodnega odbora sme opravljati to dolžnost največ šest mesecev. 21. člen V besedilu 30. do 35. člena se namesto besede glavni direktor vstavi besedilo: Predsednik in podpredsedniki poslovodnega odbora. 22. člen V 36. členu se 2. in 3. odstavek spremenita in glasita: Svet direktorjev sestavljajo predsednik in podpredsedniki poslovodnega odbora, direktorji članic, Interne banke in HKS. Svet direktorjev sklicuje in vodi predsednik poslovodnega odbora 23. člen V 37. členu se zadnji odstavek spremeni tako, da glasi: Sprejeta stališča posreduje pristojnim organom predsednik ali eden izmed podpredsednikov poslovodnega odbora za posamezne področja in skrbijo za njihovo realizacijo. - 24. člen Členi 38., 39., 40. in 41. se črtajo. : 25. člen Tretji odstavek 42. člena se spremeni tako, da glasi: Skupno poslovanje SOZD in koordinacijo poslovanja med članicami vodijo in usmerjajo predsednik in podpredsedniki poslovodnega odbora, ki odgovarjajo za redno in pravočasno opravljanje skupnih nalog. 26. člen V besedilu 43. člena Se besede »glavni direktor« nadomestijo z besedami »predsednik in podpredsedniki poslovodnega odbora«. ' SAMOUPRAVLJANJE V SOZD 9. člen Samoupravljanje v SOZD uresničujejo delavci članic, tako, da odločajo o zadevah skupnega interesa na zborih, z referendumom in z drugimi oblikami osebnega izjavljanja, po svojih delegatih v delavskem svetu SOZD in drugih skupnih organih. Delavski svet SOZD razpisuje skupni referendum kadar se odloča 6 samoupravnem sporazumu o združitvi v SOZD, statutu SOZD, njihovih spremembah in dopolnitvah ter o sprejemanju: drugih samoupravnih splošnih oktov v skladu s samoupravnim sporazumom o združitvi v SOZD ali zakonom. 9. a člen Sklep o razpisu referenduma sprejme delavski svet SOZD najmanj 30 dni pred dnevom izvedbe referenduma. S sklepom o razpisu referenduma se določi čas in kraj izvedbe, vprašanja, o katerih se glasuje ter drugi podatki v zvezi z izvedbo referenduma. 9. b člen Sočasno z razpisom referenduma imenuje delavski svet komisijo za izvedbo referenduma. Komisijo sestavljajo predsednik, dva člana in njihovi namestniki. Komisija za izvedbo referenduma skrbi za pravilno in zakonito izvedbo referenduma, ugotavlja rezultate glasovanja in zakonito izvedbo referenduma, ugotavlja rezultate glasovanja ter dostavlja pismeno poročilo delavskemu svetu SOZD. 9. c člen Komisije za izvedbo referenduma pri članicah dostavljajo poročilo o rezultatih glasovanja komisiji za izvedbo referenduma v SOZD. 9. d člen Skupni referendum se izvede istočasno pri vseh članicah v skladu z določili njihovih statutov. O vseh vprašanjih, o katerih se določa z referendumom, se mora pri članicah zagotoviti poprejšnja obravnava na način, kot je to določeno v njihovih statutih. 13: člen Za 11. členom se vstavijo novi členi, ki glasijo: 11. a člen Volitve za člane delavskega sveta SOZD razpiše delavski svet SOZD najpozneje 45 dni pred potekom mandata. S sklepom o razpisu volitev se imenuje volilna komisija pri delavskem svetu SOZD in določi dan volitev. 11. b člen Po opravljenih volitvah delegatov TOZD, oziroma DSSS za člane delavskega sveta SOZD, morajo volilne komisije članic v roku 3 dni obvestiti o rezultatih volitev volilno komisijo pri delavskem svetu SOZD, le-ta pa obvesti predsednika delavskega sveta SOZD in poroča na prvi seji delavskega sveta SOZD o rezultatih"volitev. • Dotedanji predsednik delavskega sveta SOZD je v roku 30 dni po izvedenih volitvah delegatov TOZD, oz. DSSS za člane delavskega sveta SOZD, dolžan sklicati sejo delavskega sveta SOZD zaradi konstituiranja ter vodi sejo do izvolitve novega predsednika delavskega sveta SOZD. 14, člen, Za 19. členom se vstavi nov člen, ki glasi: PRILOGA 17 Delavski svet SOZD ima predsednika namestnika predsednika, ki ju izvoli delavski svet z javnim glasovanjem na prvi seji. Predsednik delavskega sveta SOZD pripravlja in vodi seje, podpisuje zapisnike in druge akte o delu in odločanju delavskega sveta SOZD. :15. člen 2i. člen se spremeni tako, da glasi: Izvršilni organi delavskega sveta so: - odbor za razvoj in investicije - odbor za proizvodnjo - odbor za finance in komercialo - odbor za organizacijo, informatiko, ekonomiko in odnose v združenem delu (v tem smislu se ustrezno spremenijo tudi določila 22., 23., 24., 25. in 26. člena v poglavju »Izvršilni organi delavskega sveta SOZD) 16. člen 27. člen se spremeni in glasi: Za opravljanje poslovodne funkcije ima SOZD kolegijski poslovodni organ - poslovodni odbor. Poslovodni odbor sestavljajo predsednik poslovodnega odbora in šest podpredsednikov. Podpredsedniki poslovodnega odbora so izbrani po razpisu za naslednja področja: 1. vodenje področja razvoja in investicij, 2. vodenje področja organizacije, informatike in ekonomike, 3. vodenje področja financ, 4. vodenje proizvodnega področja, 5. vodenje področja komerciale, 6. vodenje področja odnosov v združenem delu. Naloge, pravice in pristojnosti predsednika in podpredsednikov poslovodnega odbora so opredeljene v samoupravnem sporazumu o združitvi SOZD. 17. člen 28. člen se spremeni in glasi: Predsednika in podpredsednike poslovnega odbora imenuje delavski svet SOZD za dobo 4 let Za podpredsednika poslovodnega odbora je lahko imenovan delavec, ki poleg splošnih zakonskih pogojev izpolnjuje še naslednje pogoje: - da ima visoko strokovno izobrazbo agronomske, ekonomske ali organizacijske smeri, - da ima pet let delovnih izkušenj na delih in nalogah s posebnimi pooblastili ali na drugih delih vodenja in organizacije/ - da ima sposobnost vodenja koordiniranja in organiziranja, - da ima izdelan koncept razvoja SOZD Hmezad, - da obvlada en svetovni jezik, - da je družbeno politično aktiven in ima ustrezne moralne kvalitete. 18. člen Za 28. členom se vstavi nov člen, ki glasi: Za podpredsednika poslovodnega odbora za področje razvoja in investicij je lahko imenovan delavec, ki izpolnjuje naslednje pogoje: - da ima najmanj višjo strokovno izobrazbo ekonomske, agronomske ali tehnične smeri, - da ima 5 let delovnih izkušenj na enakih ali sorodnih delih in naligah, - da ima sposobnost vodenja organiziranja in koordiniranja, - da obvlada en svetovni jezik, - da je družbeno-politično aktiven in ima ustrezne moralne kvalitete. Za podpredsednika poslovodnega odbora za področje organizacije, informatike in ekonomike je lahko imenovan delavec, ki izpolnjuje naslednje pogoje: - da ima najmanj višjo strokovno izobrazbo ekonomske, organizacijske ali agronomske smeri, - da ima 5 let delovnih izkušenj na enakih ali sorodnih delih in nalogah, f - da ima sposobnost vodenja, koordiniranja in organiziranja, 27. člen Člen 44. se črta. 28. člen V. poglavje »NOTRANJA ARBITRAŽA« se nadomesti z besedami: »POSTOPEK REŠEVANJA SPOROV PRED NOTRANJO ARBITRAŽO«. 29. člen V 45. členu se v prvi vrsti besedi »delovnimi organizacijami« nadomestita z besedo »članicami«. V tretjem odstavku se črta beseda »naslednje«. 30. člen V drugem odstavku 46. člena se besede »delovna organizacija« nadomesti z besedo »članica«. 31. člen V 47. členu se doda nov prvi odstavek, kise glasi: Stranka v postopku pred notranjo arbitražo je lahko samo delovna organizacija ali temeljna organizacija članice. 32. člen VI. poglavje - črta se besedilo IN »INFORMACIJSKI SISTEM«. 33. člen V 53., 54. in 55. členu se črtajo besede »bodo«. 34. člen V 58. členu se v 5. alinei nadomesti beseda »podpisnic« z besedo »članic«. 35. člen Doda se novo poglavje »PLANIRANJE« z naslednjimi členi: PRILOGA 18 35. a člen Za doseganje skupnih ciljev članice skupno planiramo svoj razvoj. Poslovanje SOZD temelji na planih članic. Članice opravljajo svojo dejavnost na osnovi plana, usklajenega v SOZD. 35. b člen Članice sprejemajo: - dolgoročni program razvoja SOZD, - samoupravni sporazum o temeljih plana SOZD, - plan SOZD (letni in srednjeročni). 35. c člen Za pripravo plana SOZD je odgovoren predsednik poslovodnega odbora SOZD in ustrezne strokovne službe. Smernice plana in predloga plana SOZD določa delavski svet SOZD, sprejmejo pa podpisnice v skladu z veljavnimi določili svojih statutov oz. drugih samoupravnih splošnih aktov. 35. d člen Plan SOZD se izdela po metodologiji, veljavni za izdelavo samoupravnih planov članic. 35. c člen Za uresničevanje plana so odgovorni: - predsednik poslovodnega odbora, - poslovodni organi članice, - izvršilni organi delavskega sveta SOZD, - delavski svet članic. 36. člen V 63. členu se besede »glavni direktor« nadomestijo z besedami: »Predsednik in podpredsedniki poslovodnega odbora.« 37. člen 74. člen se spremeni tako, da se glasi: SOZD omogoča delovanje družbenopolitičnih organizacij predvsem tako: - da jim zagotavlja prostor za sestanke in materialna sredstva za vso potrebno aktivnost na ravni SOZD, - da priznava nadomestilo osebnega dohodka funkcionarjem družbenopolitičnih organizacij, ki zaradi opravljanja svojih funkcij zapustijo delovna mesta, - da omogoča delavcem, ki so izvoljeni v organe organizacij v občini, republiki ali federaciji, da se lahko udeležujejo uradno sklicanih sej. 38. člen Besedilo 77. člena se nadomesti z novim: Članice s posebnim samoupravnim sporazumom ustanovijo komite za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito ter določijo njegove naloge. Sestava komiteja je določena v samoupravnem sporazumu o združitvi v SOZD. 39. člen V 78. členu se besede »glavni direktor« nadomestijo z besedami »predsednik poslovodnega odbora«. 40. člen V 79. členu se doda nova 14. točka, ki se glasi: 14. druge samoupravne sporazume oziroma samoupravne splošne akte, s katerimi se ureja opravljanje skupnih zadev in uresničujejo drugi skupni interesi v SOZD. 41. člen V vseh členih statuta se beseda »podpisnica« nadomesti z besedo »članica«. 42. člen Te spremembe in dopolnitve so sprejete, ko jih z osebnim izjavljanjem na referendumu sprejme večina delavcev vsake TOZD, TZO, TOK oziroma enovite delovne organizacije v SOZD Hmezad. 43. člen Te spremembe in dopolnitve stopijo v veljavo osmi dan od dneva objave na oglasnih deskah članic. 44. člen Prečiščeno besedilo statuta SOZD sprejme delavski svet SOZD Hmezad Žalec in ga objavi v glasilu »HMELJAR«. PRILOGA 19 BELEŽKE: BELEŽKE BELEŽKE: BELEŽKE: BELEŽKE: