pri S presvetim zakramentam. O godu presvet, rešnjiga/ o prošnjah za blagoslov, ;\Ii VBIBLIOTHES/ Z dovoljenjem visokočastitljiviga Ljubljanskima škofijstva. —--:-- V LJUBLJANI, 1855. V založbi in na prodaj pri Leop. Kremžarji. 13T ¥ prejšnjih časih je bila tudi v naših krajih navada, de so bile per farnih cerkvah med tim čašam, ko so žita na polji stale, sosebno pa od sv. Rešnjiga Telesa do konca velikiga serpana (ali mesca avgusta) procesije zato, de bi sprosili farmani od Boga dobro letino; ali pa so se zavolj tega posebne an- dohti v cerkvi opravljale. O hudih urah se je tudi žegen s sv. Rešnjim Telesam dajal in na več krajih se je zvonilo in streljalo o hudim vremenu. S tim so se pa tudi na več krajih vraže perkazale. Ker mora pa naša katoliška vera čista in brez vsih vraž 6 biti, in ker se je per zvonjenji in stre¬ ljanji v hudi uri veliko nesreč pergodilo, in de bi se v vsih farah permerna in enaka andoht vpeljala, ste se duhovska in deželska gosposka sklenile in uka¬ zale, de imajo procesije, zvonjenje, streljanje in žegni s sv. Rešnjim Te- lesam v hudi uri nehati. Namesti te andohti so začeli po cerkvah drugo , ki prav nič k .vraži ne perpomore; prišli so namreč začetki na dan, ka¬ kor jim ljudje pravijo, kteri se pred službo božjo ob nedeljah od sv. Re¬ šuj iga Telesa do sv. Jerneja opravljajo. Začetke jih pa zato imenujejo, ker se v njih začetki štirih evan- geljev, namreč evangelja sv. Matevža, Marka, Lukeža in .Janeza bero. Ti štirje evangelji se bero' ali pojo od du- hovniga na štirih mestih potem, ko z ljudmi iz zerkve pridejo in na zadnje se žegen $ sv. Rešnjim Telesam da. 7 Kadar se sv. žegen daje in se pred njim prav lepe molitvice omolijo, so mašnikove besede vselej tele: Z ne¬ beškim žegnam naj bo požegnan, ob- varvan in ohranjen ta kraj, vsi njegovi prebivavci, in polje v imenu Boga Oče¬ ta, in Sina in sv. Duha Amen. Po pervim evangelji, po molitvah in žegnu, ljudje z duhovnam grede na drugo, tretje in četerto mesto molijo, kjer se drugi trije evangelii in per- merne molitve opravljajo. Na četertim mestu dajo duhovnik žegen na vse štiri strani sveta, grejo potem v cerkev, molijo zadnjo molitev in dajo po ti an- doliti ljudem sv. žegen. Komur take prošnje k Bogu, tako lepo češenje vsigamogočniga Gospo¬ darja nebes in zemlje ni všeč, s čimur ga prosimo, odverniti od .nas vso ne- nesrečo na duši in telesu, nam požeg- nati sad na polji in nam dobro letino 8 dati, ter podeliti srečo in žegen vsi soseski in vsi deželi; komur, pravim, se td lepo in koristno ne zdi in mu je morebiti preveč, ta pač še ni nikoli prav premislil potreb človeškiga serca, ta še ne ve, de je Bog njegov stvar¬ nik in on Njemu podložim Mi vsi potrebujemo žegna božjiga per opravilih svojiga stanu, vsakimu zmed nas kej manjka na duši in na telesu. Mi vsi vživamo sleherni dan derdelke polja, vsi želimo, de bi Bog odvernil od nas vojsko, kugo, lakoto in de bi deležni postali Njegovih gnad. Iz tega izvira dolžnost za nas, de moramo vsi, poljedelci, teržani in mestnjani Boga vsih teh dobrot prositi, de ne smemo prošinj in zahvaljnih mo¬ litev opušati, še manj jih pa zaničevati kadar nas cerkev iz svetiga cilj in konca kliče in vabi k molitvi. Tedaj, moj ljubi kristjan, ki svoji duši dobro hočeš, skušaj, de ne boš samo o sv. rešnjim Telesu per procesji pričujoč, ampak tudi, kedar ti bo le mogoče, per procesjah pred božjo služ¬ bo o nedeljah, ako so v tvojim kraji v navadi. Moli prav lepo in iz cele svoje duše k Očetu v nebesih, de nas bo na vsih potih našiga življenja njegov sv. žegen spremljal, de bo od¬ vračal od nas zlege života in naj bolj pa, de nas bo vsaki čas varval nar hujšiga dušniga zlega, namreč greha. 10 MOLITEV/ pred obiskanjem presvetiga reš¬ uj i ga telesa. Jlftoj Bog in Gospod, Jezus Kri¬ stus! kteri si iz ljubezni do nas v pre¬ svetim zakramentu noč in dan pričujoč, in z veliko ljubeznijo nas čakaš in vabiš, de bi te prišli obiskat; terdno verujem, de si resnično pričujoč v presvetim zakramentu altarja; ponižno te molim, in spoznam svojo veliko nevrednost; zahvalim te za vse tvoje gnade, posebno te dans zahvalim za te gnade, de mi v tem presvetim zakramentu samiga sebe daješ; de je tvoja mati, prečista devica Marija, tudi moja mati in moja besed¬ nica pred teboj; in de si me današnji dan spet poklical, te v tej zerkvi obiskat. O moj dobrotljivi in usmiljeni Je¬ zus! iz celiga serca te tukaj častim in 11 molim v presvetim zakramentu, pervič zato, de se ti zahvalim za ta prečudni zakrament, v kterim nam svojo nar veči ljubezen skazuješ; drugič zato, de vsaj nekoliko popravim tisto neizrečeno kri¬ vico in nečast, ktero ti neverniki, kri¬ voverci in tudi malopridni katoliški krist¬ jani v tem presvetim zakramentu delajo; in tretjič zato, de bi s svojim obiska¬ njem in počešenjem tebe, o prečastitljivi Jezus! po vsih tistih krajih na vsim svetu počastil, v kterih se ti v pre¬ svetim zakramentu zapušen brez poče- šenja znajdeš. Moj dobrotljivi Jezus! preserčno te ljubim, tebe svojo nar veči dobroto; iz ljubesni do tebe mi je iz serca žal, de sim grešil, de sim tvoje ljubeznjive zapovedi prelomil , ktere mi le zato daješ, de bi me časno in večno sreč- niga storil; zdaj pa terdno sklenem, se v prihodnje s tvojo gnado in po¬ močjo vsih grehov in grešnih perložnost skerbno varovati , de tebe, o večna dobrota , več ne razžalim. 12 Zdaj se pa jest nevredna stvar tebi svojiinu dobrotljivimu stvarniku, po¬ polnama zročim. V tvojo sveto voljo vdam svojo slabo, le še preveč na hudo nagnjeno voljo; v tvoje sveto serce položim svoje revno , merzlo, nehvaložno serce, in te ponižno prosim, o usmiljeni Jezus! užgi v mojim sercu ogenj božje ljubezni, in vzemi iz mojiga serca vse to, kar ti ne dopade, in kar me tvoje ljubezni nevredniga dela. — Ves želim tvoj biti, popolnama se tebi dam; stori z menoj in z vsim, kar je mojiga, po svoji sveti volji. Zdej nič druziga ne išem, nič druziga ne želim, kakor tvojo ljubezen zmiram imeti, tvojo presveto voljo popolnama dopolnovati, in v dobrim do konca stanoviten ostati. Perporočim ti pa tudi vse verne duše v vicah, in prosim za-nje, zlasti za tiste, ktere so s posebno pobož¬ nostjo ta presveti zakrament molile in častile, in so bile tvoji neomadežani materi s posebno ljubeznijo vdane. — Ravno tako te dans tudi prosim za vse svoje dobrotnike, prijatle in sovražnike, 13 N f in za vse terdovratne grešnike, de bi jim dodelil duha resnične pokore. Zdej pa še sklenem vse želje in zdihovanje svojiga serca z ljubeznjivimi občutljeji tvojiga presvetiga serca, o Jezus! in tako sklenjene jih dam tvo- in ga de bi jimu nebeškimu Očetu v dar prosim v tvojim svetim imenu, jih iz ljubezni do tebe milostivo uslišal. Amen. (Ljubi moj kristjan; to molitev zmoli vselej pred obiskanjem presvetiga zakramenta.) 14 MOL I! T VE per sveti maši. na sv. rešnjiga Telesa dan. Začetek svete maše. (Kadar mašnik pred spodnjo štablo moli, stori sv. križ in moli tako:) V imenu Boga -j- Očeta, in -j- Sina in svetiga -j- Duha. Amen. P%topjl bom pred božji oltar. Pred Boga, ki razveseluje mojo mladost. (Psalm XLII.) Sodi me, o Bog in razsodi mojo reč od nesvetiga ljud¬ stva; reši .me od krivičniga in zapelji- viga človeka. Ker ti, o Bog, si moja moč; zakaj si me odvergel? in zakaj moram žalosten hoditi, zatert od sovražnika? Pošlji svojo luč in resnico, de me 15 peljete, in perpeljete na tvojo sveto goro in v tvoje prebivališe. Stopil bom k božjimu oltarju pred Boga, ki razveseluje mojo mladost. Bog, moj Bog! hvalil te bom s citrami. Čimu si žalostna, moja duša, in čimu me motiš? Zaupaj v Boga, še ga bom hva¬ lil; pomoč moja, Bog moj je on. Čast bodi Bogu, Očetu in Sinu in svetimu Duhu, kakor mu je bila v začetku, zdaj in vselej od vekomej do vekomej. Amen. ([Očitna spoved.) Se spovem Bogu vsigamogočnimu, sveti Marii vse¬ lej devici, svetimu Mihaelu arhangelu, svetimu Janezu kerstniku, svetima apo- steljnama Petru in Pavlu, vsim svet- nikam in tebi, oče, de sim veliko grešil z mislijo, z besedo in z djanjem. Kriv sim, kriv sim, silno sim kriv. Zato prosim sveto Marijo vselej devico, svetiga Mihaela arhangela, svetiga Ja¬ neza kerstnika, sveta aposteljna Petra in Pavla, vse svetnike, in tebe, oče, molite za-me per Gospodu našim Bogu. 16 Usmili se nas, vsigamogočni Bog! odpusti nam naše grehe, in nas per- pelji v večno življenje. Amen. Milost, odvezo in odpušenje naših grehov nam dodeli vsigamogočni in usmiljeni Gospod. Amen. Odvzemi nam, prosimo', o Gospod, naše pregrehe, de bomo vredni stopili s čistim sercam k nar Svetejšimu. Gospod, usmili se nas! Kriste, usmili se nas! Gospod, usmili se nas! G l o r i a. Čast Bogu na višavi, in mir ljudem na zemlji, kteri so prave volje. Hvalimo te, častimo te, molimo te, povišujemo te. Zahvalimo se ti zavoljo tvojih ča¬ sti , Gospod Bog, nebeški kralj, Bog vsigamogočni Oče, Gospod edinorojeni Sin, Jezus Kristus, Gospod Bog! Jag¬ nje božje, Sin Boga Očeta, kteri grehe sveta odjemlješ, vzemi našo prošnjo; kteri sediš na desnici Boga Očeta, usmili se nas! Zakaj sam ti si svet, sam ti Gospod; ti sam si nar viši, Jezus Kristus s svetim Duham v časti Boga Očeta. Amen. 17 Berilo iz pripovest modriga kralja Salomona. Moder sin razveseluje očeta, nes¬ pameten sin pa je žalost svoje matere. Kjer je veliko govorjenja, ne mine lahko brez greha; kdor je pa gospodar svojiga jezika, je nar bolj pameten. Lažnjive usta so Gospodu gnjusoba; kdor pa zvesto ravna, mu dopade. Kdor z modrimi hodi, bo sam moder; kdor je pa nespametnih prijatel, bo njim enak. Kdor svojiga bližnjiga za- ničuje, greši; srečin pa bo, kdor se uboziga usmiluje. Poterpežljiviga člo¬ veka vodi velika modrost, kdor je pa nepoterpežljiv, razodeva svojo neum¬ nost. Mehek odgovor potolaži jezo; terdo govorjenje pa napravi togoto. Kdor očetu ali materi kaj vzame, in pravi, de to ni greh, je tovarš vbijav- cov. Nespameten človek se posmehuje svarjenju svojiga očeta; kdor pa svar¬ jenje rad posluša, bo smiram pametniši. Duša pravičniga misli v pokoršino; usta hudobnih so pa polne hudiga. Gospod • 2 18 je delec od hudobnih; molitve dobrih pa bo uslišal. ZročiGospodu svoje delo, in on bo tvoje misli dobro izpeljal. Evangeli svetiga Janeza v 6. postavi. Tisti čas je Jezus Judovski mno¬ žici rekel: Jest sim živi kruh, kteri sim iz nebes prišel. Ako bo kdo od tega kruha jedel, bo vekomej živel; in kruh, kteriga bom jest dal, je moje meso za življenje sveta. Judje so se tedaj med seboj prepirali, rekoč: Kako nam more ta dati svoje meso jesti? Jezus jim je tedaj rekel: resnično vam povem, ako ne bote jedli mesa Sinu človekoviga, in ne bote pili njegovo kervi; ne bote imeli življenja v sebi. Kdor moje meso je, in mojo kri pije, ima večno življenje, in jest ga bom obudil poslednji dan. (Kadar mašnik po evangeliji pred darovanjem na sredi oltarja postoji in vero moli; moli apost. vero.) Darovanje. Vzemi, sveti Oče, vsigamogočm večni Bog! leta čisti dar, kteriga jest, 19 tvoj nevredni služabnik, tebi, svojimu živimu in pravima Boga. darujem za svoje brezštevilne grehe, zamere in za- nikernosti; za vse pričujoče, pa tudi za vse verne kristjane, žive in mertve. Daj, de bo meni in njim v zveličanje in večno življenje. Amen. O Bog, naš stvarnik in odreše¬ nik ! daj nam po skrivnosti te vode in tega vina. de bomo božje natore Jezusa Kristusa ravno tako se vdeležili, kakor se je on ponižal našo človeško natoro na-se vzeti. Darujemo ti, o Gospod! kelih zve¬ ličanja, in prosimo tvojo milost, de naj pride s prijetnim duham pred obličje tvojiga božjiga veličastva, v naše in celiga sveta zveličanje. Amen. O Gospod! vzemi z dopadenjem ja dar, kteriga v duhu ponižnosti in s žalostnim sercam pernesemo; očisti na¬ se serca vsih madežev greha, de ti vselej s čistim sercam služimo, in zmi- r am v tvoji gnadi ostanemo. Vzemi, sveta Trojica! ta dar kte- r ‘ga ti darujemo v spomin terpljenja, 2 * 20 vstajenja in vnebohoda Jezusa Kristusa, Gospoda našiga, in v čast svete Ma¬ rije vselej device in vsili svetnikov. Naj bo v čast njim, nam pa v zveli¬ čanje, in prosijo naj ti v nebesih za- nas, ki obhajamo spomin njih na zemlji Po Jezusu Kristusu, Gospodu našim. Amen. Povzdignimo svoje serca k Gospo¬ du, in hvalimo Gospoda, svojiga Boga! Spodobi se, in je prav, de te zmiram in povsod hvalimo, sveti Go¬ spod, vsigamogočni Oče, večni Bog! kteri si s svojim edinorojenim Sinam in s svetim Duham en Bog, en Go¬ spod , ne v edinosti ene peršone, am¬ pak v trojici eniga bitstva. Kar od tvoje časti po tvojim razodenji veruje¬ mo , to tudi od tvojiga Sina in od sv. Duha brez vsiga razločka mislimo , tako de v spoznanji praviga in večnigaBoga tri resnične peršone, ino eno edino bitje in enako veličastvo molimo. Ktero hva¬ lijo angeli in arhangeli, tudi Kerubi in Serafi, ter ne jenjajo prepevati vsak dan in z enim glasam govorit: Svet, svet, 21 svet si Gospod Bog Sabaot! Polno je nebo in zemlja v tvoje časti, čast tebi na visokim! Česen bodi, kteri pride v imenu Gospodovim! Čast tebi na višavah! 8 a n k t u s. O usmiljeni nebeški Oče! pernese- mo ti ta presveti dar, in te v imenu Jezusa Kristusa, tvojiga Sina, ponižno prosimo za tvojo sveto katoliško zerkev, za našiga papeža I., za našiga škofa I., za našiga cesarja I., za vse verne kristjane, za vse pričujoče; in te pro¬ sim tudi za vse tiste, za ktere sim še posebno dolžan moliti, zlasti pa za... (tukaj stori spomin za žive, in imenuj tiste, za ktere to sveto mašo posebno daruješ, in tudi tiste, za ktere posebno moliti imaš dolžnost.j) Zdaj se sklenemo z vsimi svetniki božjimi, posebno z visoko častitljivo Marijo devico , materjo božjo; in te pro¬ simo, dodeli nam po njih zasluženji in njih prošnji zmiram in povsod svojo mogočno pomoč. Po Jezusu Kristusu Gospodu našim. Amen. 23 Povzdigovanje. Per zadnji večerji je vzel Jezus kruh v svoje svete roke, je svojiga nebeškiga Očeta zahvalil, je nad kruham molil, ga prelomil, in svojim učencam dal, rekoč: „Vzemite in jejte vsi od tega 5 zakaj to je moje telo. 46 O presveta hostja, v kteri je sam Jezus Kristus pričujoč! Bodi sto tav- žentkrat češeno, o sveto rešuje telo! Presveto telo Jezusovo, ktero je pre- čista devicaMarija rodila, ktero je bilo za nas na s. križi umorjeno, bodi hva¬ ljeno in češeno vekomej! Po večerji je vzel Jezus kelih z vinam v svoje svete roke, je svojiga nebeškiga Očeta zahvalil, je molil nad vinam, in svojim učencam dal, rekoč: ,, Vzemite, in pite vsi iz njega; zakaj to' je kelih moje kervi, nove in večne zaveze (skrivnost vere}, ktera bo za vas in za njih veliko prelita v odpuše- nje grehov. Kolikorkrat boste to de¬ lali, storite v moj spomin.“ O presveta rešnja kri Jezusova, 23 ktera si bila za nas na sv. križi pre¬ lita, bodi sto tavžentkrat češena! Operi mojo omadežano dušo vsih grehov, kteri jo gnjusijo pred Bogam. Očisti moje serce, stori ga Bogu dopadljiviga, de ne bo zastonj za-me prelita, temuč de me perpelješ v večno življenje. Amen. Ker je Jezus zapovedal to v nje¬ gov spomin delati, zato ti darujemo, o moj Bog! v spomin presvetiga terplje- nja, vstajenja in vnebohoda Jezusa Kristusa ta prečisti in presveti dar, ta sveti kelih večniga življenja in ta kelih večniga zveličanja. Poglej z milostivim in prijaznim obličjem na ta naš dar, o Gospod! in ga ravno tako dobrotljivo sprejmi, kakor si sprejel dar svojiga pravičniga služab¬ nika Abeljna, dar očaka Abrahama ino velciga duhovna Melkisedeka. Ponižno te prosimo, vsigamogočni Bog, reci si ta dar po rokah svojiga angela pernesti na svoj nebeški oltar pred svoje božje obličje, de bomo vsi z vso nebeško dobroto in gnado napol- njeni, kar nas bo vžilo Jezusovo pre¬ sveto telo in kri. Zdaj te pa tudi prosimo, dobrot¬ ljivi nebeški Oče! usmili se vsih vernih duš v vicah 5 posebno te pa prosim za te duše.... (tuk aj stori spomin za duše v vicah, in imenuj tiste, za ktere si posebno dolžan moliti). Pa tudi na nas, uboge grešnike, se milostivo ozri, o Gospod! ker za- vpamo v tvojo neskončno milost; ino vzemi nas po tem revnim življenji v družbo vsih svojih izvoljenih, ne zavo¬ ljo našiga zasluženja, ampak iz svoje perzanašne milosti in po neskončnim zasluženji Jezusa Kristusa, Gospoda našiga. Amen. Oče naš, kteri si v nebesih i. t. d. Odreši nas, usmiljeni Oče, vsi- ga hudiga po svoji neskončni milosti; in na prošnjo prečiste device Marije in vsih svetnikov nam daj mir v našim življenji, in brani nas pred vsimi na¬ šimi sovražniki, de nas v zmote ne za¬ peljejo, in od tebe ne odvernejo. Amen. 25 Zavživanje. O Jezus, nedolžno Jagnje božje! usmili se nas, usmili se nas, in daj nam mir. Daj nam srečni mir, daj nam tisti mir, o Jezus! kteriga svet ne more dati; ohrani tudi svojo sveto cerkev v miru in edinosti. O Jezus, Sin božji, ki si po volji svojiga Očeta s pomočjo s. Duha s svojo smertjo svet oživil! ponižno te prosim, očisti vselej, preden tvoje s. rešnje telo prejmem, moje serce vsih grehov, ino daj mi gnado, de se od tebe in od tvojih svetih zapoved nik¬ dar ne ločim. O moj Jezus! obvaruj me, de te »e bom nikoli po nevredno prejel. Ob¬ varuj me te nar veči nesreče, de ne bom sam sebi sodbe in pogubljenja jedel, temuč de bo tvoje presveto telo vselej mojo dušo ohranilo v večno življenje. Amen. O Gospod! nisim vreden, de greš pod mojo streho, pa reci le z besedo, in moja duša bo ozdravljena. 26 (Med mašnikovim obhajilam se tudi ti po duhovno obhajaj . in reci:) O Jezus, moj usmiljeni odrešenik! kako neizrečeno ljubiš svoje nehvaležne stvari! Svoje življenje si za nas dal v strašnih bolečinah, do zadnje kaplje si svojo sveto kri za nas prelil, in zdaj v tem presvetim zakramentu vedno per nas ostaneš, se vedno za nas razžaljenimu nebeškimu Očetu daruješ, in naše revne duše za nebesa živiš. 0 neskončna ljubezen! O Jezus, preljubi ženin moje duše! moja revna duša hre¬ peni po tebi, kakor žejni jelen po merzli vodi! O pridi, moj Jezus! s svojo gnado in ljubeznijo v moje serce } raz¬ veseli , potolaži, oživi me spet. Nasiti mojo dušo s svojim presvetim rešnjim telesam,, napoji jo s svojo presveto rešnjo kervjo. O, nikar ne glej mojih grehov, s kterimi sim te že toliko¬ krat razžalil! glej le moje goreče želje, s kterimi je moje serce napolnjeno, in potrebo moje duše, kteraje tako revna in slaba, kadar s teboj ni sklenjena. Pridi tedaj, o Jezus, presladka ne- 27 beška mana! pridi v moje serce, ostani ti v meni in jest v tebi, in ohrani mojo dušo v večno življenje. Amen. Duša Kristusova, posveti me, Telo Kristusovo, zveličaj me! Kri Kristusova, napoji me! Voda iz desne strani, operi me! Terpljenje Kristusovo, poterdi me! O dobrotljivi Jezus! usliši me. V svoje sv. rane skri me, Od tebe ločiti se, ne pusti me, Sovražnika peklenskiga varuj me, Ob uri moje smerti pokliči me, K tebi priti zapovej mi, De s tvojimi angelji hvalim te, zdaj in vekomaj. Amen. Naj ti bo, o sveta Trojica; pri¬ jeten ta dar, kteriga smo ti tukaj per- nesli, in dodeli nam, svojim nevrednim ■služabnikam, po tem svetim daru gnado 'n milostivo odpušenje vsili naših gre¬ hov. Po Jezusu Kristusu, Gospodu našim. Amen. Požegnaj nas, prosim te, sveta Trojica, Bog Oče, in Sin, in sveti Dah, in tvoj žegen naj ostane vselej per nas. Amen. Zadnji evangeli. V začetku je bila Beseda, in Be¬ seda je bila per Bogu, in Bog je bila Beseda. Ta je bila od začetka per Bogu. Vse reči so po njej storjene... V njej je bilo življenje, in življenje je bilo luč ljudi. ... Taje bila prava luč, ki razsvetli vsaciga človeka, kteri pride na svet. Na svetu je bil, in svet je bil od njega storjen, pa svet ga ni spoznal.... In Beseda se je včlo- v e čil a, in je med nami prebivala, in vidili smo njeno čast, čast kakor edino rojeniga od Očeta, polna gnade in resnice. 29 9 Hvaljna pesem, ki se poje pred presvetim Rešnjim Telesam per začetkih med procesijo. •I»°j Bogu Odrešeniku, Poj pastirju, učeniku Sion hvaljne pesmice. Bi časti' se vse mu dale, On je veči, ko vse hvale, On ne da prehvalit’ se. Kruhu temu daj češenje, Ki živi, deli življenje, Ko kristjanam se poda. Kruh taisti je, katerim Jezus jogram dvanajsterim V zadnji ga večerji da. Dans serc^ naj se raduje, Našo hvalo oznanuje, Ker perbližal dan se je, Ko Gospod nas je povabil, Pervič k mizi gnad posadil, V dar za nas ta kruh daje. Stari zakon se obhaja, Z jagnjetam, ki se nam daja, Ki so jedli Judje ga. Znamnje se resnici vmiče, Noč bel’ dan na zemljo skliče Novi zakon nam poda. Kar per mizi Kristus storil Je čez vino, kruh govoril, V svoj spomin storit’ veli. S sveto se besedo dano, Na enkrat v rešnjo hrano, Kruh in vino spremeni. Nauk se nam tak razgrinja, De se kruh v meso spreminja Vino v Kristusovo kri. Kjer pa um, oko omaga, Živa vera tam pomaga, Zoper znanih red reči. Grozno so reči velike, V tih obeh podobah skrite, Znamnje le — podobi ste! Kri pijača, jed meso je, Vender Kristus je oboje, Vsako dveh tih Jezus je. Kdor to božjo jed uživa, Nezdeljeniga dobiva, Vedno cel’ga Kristusa. Ako le en sami pride, Al pa če se sto jih snide, Vsi dobe taistiga. Vživa dobri ga in hudi: Al uzrok v tem najdeš tudi Smerti al zveličanja. Grešnike v pekel podira, Dobrim pa nebo odpira, Kak’ razločen konc ima. Vsaki košček v hostji beli Je ves Jezus Kristus celi, In vsa hostja Jezus je, Kruh v životu našim mine, Jezus pa nikdar ne zgine, Ampak celi v nas živi. Glej ta kruh vse okrepčuje, Ki so dobri, oživljuje Odo v nebesih angele. To je kruh prerokovani, V Izaka nebeški hrani, VePkonočno Jagnje je. Prava hrana Jezus mili, Na popotvi nas usmili Se, ko z zemlje pojdemo. Živi nas v ti solz dolini, Skliči k večni pojednini, K sebi nas vse vkup v nebo. 33 ZAČ E111! vsih IV Evangeljev. -s®®s- I. Evangeli. Pred vsakim evangeljem radii z inašnikara: „ 06 isti moje serce in moje ust¬ nici (žnabljej vsigamogočni Bog, ki si ustnici Izaija preroka z ognjenim oglam očistil; blagovoli me po svoji veliki milosti tako očistiti, de hom zamogel tvoj sv. Evangeli vredno oznanovati. Zapove Gospod, blagosloviti (zeg- nati). Gospod bodi v mojim sercu in na mojih ustnicah, de vredno in spodobno Njegov Evangeli oznanujem.“ Evangeli sv. Matevža. S. Gospod bodi z vami. R. In s tvojim duham. 3 M UT. Začetik evangelija sv. evange¬ lista Matevža. R. Čast Ti bodi, o Gospod! „Bukve rodu Jezusa Kristusa, sinu Davidoviga, sinu Abrahamoviga. Abra¬ ham je rodil Izaka; Izak pa je rodil Jakoba; Jakob pa je rodil Judata in njegove brate. Juda pa je rodil Fa- reza in Žarama s Tamaro; Farez pa je rodil Ezrona; Ezron pa je rodil Aminadaba; Aminadab pa je rodil Naasona; Naason pa je rodil Salmona. Salmon pa je rodil Booca z Rahabo; Booc pa je rodil Obeda z Ruto; Obed pa je rodil Jeseta; Jese pa je rodil Davida kralja. David kralj pa je ro¬ dil Salomona z njo, ki je bila Urijeva. Salomon pa je rodil Roboama; Rd- boam pa je rodil Abija; Abija pa je rodil Asata. Asa pa je rodil Joza- fata; Jozafat pa je rodil Jorama; Joram pa je rodil Očija; Očija pa je rodil Joatama; Joatam pa je rodil Aha¬ ca; Ahac pa je rodil Ecekija. Ece- kija pa je rodil Manaseta; Manase p a je rodil Amona; Amon pa je rodil Jo* 35 zija. Jozija pa je rodil Jehomja in njegove brate ob Babilonskim preselo- vanji. In po Babilonskim preselovanji je Jehomja rodil Salatiela; Salatiel pa je rodil Corobabela. Corobabel pa je rodil Abiuda: Abiud pa je rodil Elia- kimaj Eliakim pa je rodil Acorja. Acor pa je rodil Sadoka; Sadok pa je rodil Ahima; Ahirn pa je rodil Eliuda. Eliud pa je rodil Eleacarja; Eleacar pa je rodil Matana; Matan pa je rodil Jakoba. Jakob pa je rodil Jožefa, moža Marije, od ktere je rojen Jezus, ki je imenovan Kristus. 44 Po besedah sv. evangelija in po zasl u žen ji in perprošnji sv. aposteljna >n evangelista Matevža nam odpiisti, o Bog, vse naše grehe in hudobije. Amen. itf. Treska in hudiga vremena. R. Reši nas. o Gospod. Kuge, lakote, vojske in vsiga zlega. f . Reši nas, o Gospod. . Nagle in neprevidene smerti. Reši nas, o Gospod. 3 * 36 t. De sad zemlje daš in ohraniš. R. Te prosimo, sliši nas. De sovražnike svete cerkve po¬ nižaš. 9?. Te prosimo, sliši nas. y. De pastirja apostolskiga in vse cerkvene stanove v svoji sv. veri ohraniš. f . Te prosimo, sliši nas. . Gospod, usliši mojo molitev. f ’. In moje vpitje naj do Tebe pride. r . Gospod bodi z vami. 9?. In s tvojim duham. Molimo. O Bog, kteri si nam v prečudnim zakramentu spomin svojiga terpljenja zapustil, daj nam, te prosimo, svete skrivnosti tvojiga telesa in tvoje kervi tako častiti, de sad tvojiga odrešenja vedno v sebi čutimo. O Bog, ki te greh razžali in po¬ kora potolaži, ozri se milostljivo n a prošnjo k tebi kličejočiga ljudstva, ,n šibe svoje jeze, ki jih za svoje grehe 37 zaslužimo, od nas odverni. Po Kri¬ stusu, Gospodu našim. Amen. Med tem, ko mašnik v kadilnico kadilo deva, moli še naslednjo molitvico. Molimo. O Gospod! prosimo te, odverni od te hiše vse zlege peklenskiga so¬ vražnika in vsako škodo hude ure od nas, po Jezusu Kristusu Gospodu na¬ šim. Amen. Mašnik, s presvetim rešnjim Telesam v rokah, žegen dajo rekoč: Z nebeškim žegnam naj bo po- žegnan, obvarvan in ohranjen ta kraj in vsi njegovi prebivavci in tudi polje in zemski sadeži v imenu Boga Očeta, in Sina, in sv. Duha Amen. 38 Od ene staje do druge grede, se moli ali poje naslednja pesem: * Sveto rešuje Telo I. (Iz latinskiga.) Praznika svetiga Dans veselimo se, Prav iz unetiga Serca naj hvala gre. Staro preide naj, Vse novo bodi zdaj, Misli, djanje vsak prenavljaj. Dansi praznujemo Zadnje noči spomin, Ker se spomnujemo, Kako je Božji sin, Svoje prijatle zbral, Jagnje jim jesti dal, S tem zapoved judov dostal. V čenči zavživajo Velikonočno jed, Zadnjič dobivajo Rešnje Telo prejet! Jesti jim ga daje, Pa razdeli se ne: Vsak posebej cel’ga prejme. Kader prejamejo Slabi njega Telo, Se ga navzamejo, Moč jim je prava to; Kelih jim tud zroči, Da jim ga in veli! Vsi ga pite, moja je Kri. Tak je postavljeno Njega Telo v dar, Dušam pripravljeno, De ga zavživa stvar. Mašniki to store, De od njega žive, In ga vrednim vernim dele. Zdaj od nebeškiga Kruha naš duh živi, ’S hruha človeškiga Se nam prav’ Bog sturi. Čudi se, o kristjan, Jezus je vsim jed dan, Bod’ si reven in zaničvan. Dansi te prosimo Trojni, edini Bog! V sercih te nosimo, Vari nas vsih nadlog; Živi nas slabe zdaj, K tebi nam priti daj, In te vzivat’ na vekomaj. 41 //. EvangeU. (Moli. kakor pred pervim evangeljem.) Evangeli sv. Marka. Hf. Gospod bodi z vami. f . In s tvojim duham. . Začetek evangelija sv. evan¬ gelista Marka. Ji. Čast Ti bodi, o Gospod. „Začetik evangelija Jezusa Kri¬ stusa, Sina božjiga, kakor je pisano v Izaii preroku: Glej! jest pošljem svo- jiga angela pred tvojim obličjem, kteri bo perpravil tvoj pot pred teboj. Glas 'pijočiga v pušavi: Perpravite pot Go¬ spodu, ravne storite njegove steze. Janez je bil v pušavi, in je kerševal >n oznanoval kerst pokore v odpušenje grehov. In k njemu je hodila vsa Ju¬ dejska dežela in vsi Jeruzalemci, in s o bili keršeni od njega v reki Jorda- 42 nu, ko so se obtožili svojih grehov. Bil je pa Janez oblečen v oblačilo iz kamelnih dlak, in je imel usnjat pas okoli svojih ledij, in je kobilice in divji med jedel. In je oznanoval rekoč: Močnejši, kakor jest, pride za menoj, kterimu čevljev jermenja perkldnjen ni- sim vredin odvezati. Jest sim vas kerstil z vodo, on pa vas bo kerstil s svetim Duham.“ Po besedah sv. evangelija in po zasluženji in perprošnji sv. evangeli¬ sta Marka nam odpusti, o Bog, vse naše grehe in hudobije. Amen. \. Treska in hudiga vremena. R. Reši nas o Gospod. Kuge, lakote, vojske in vsiga zlega. R. Reši nas, o Gospod. y. Nagle in neprevidene smerti. R. Reši nas, o Gospod. W. De sad zemlje daš in ohraniš. R. Te prosimo, sliši nas. y. De sovražnike svete cerkve po¬ nižaš. R, Te prosimo, sliši nas. 43 De našiga Cesarja I. in vso austrijansko hišo varješ in osrečiš. f . Te prosimo, sliši nas. . Gospod usliši mojo molitev. f . In moje vpitje naj do Tebe pride. . Gospod bodi z vami. R. In s tvojim duham. Moli m o. O Bog, kteri si nam v prečudnim zakramentu spomin svojiga terpljenja zapustil, daj nam, te prosimo, svete skrivnosti tvojiga telesa in tvoje kervi tako častiti, de sad tvojiga odrešenja vedno v sebi čutimo. O Bog! od kteriga pridejo [svete želje, dobre misli in pravične dela, daj svojim služabnikam tak mir, ki ga svet ne more dati, de bodo naše serca tvojim zapovedim udane, in po zater- tim strahu sovražnikov časi s tvojo pomočjo varni in mirni. Po Kristusu, Gospodu našim. Amen. Med tem, ko mašnik kadilo v kadilnico deva, moli: 44 Moli m o. Vsigamogočni, večni Bog, požeg- naj naš kraj: zdravje, čistost, zmaga, moč, pobožnost, dobro'ta, krotkost, spolnovanje postave in zahvala Očetu, Sinu in sv. Duhu naj prebivajo per nas, in Tvoj žegen, o Gospod! ostani v tem kraji in med vsimi njegovimi prebivavci zdaj in na vekomaj. Amen. Mašnik, sveto rešnje Telo v rokah, žegen dajo rekoč: Z nebeškim žegnam naj bo po- žegnan, obvarvan in ohranjen ta kraj in vsi njegovi prebivavci in polje in zemski sadeži, v imenu Boga Očeta, in Sina, in sv. Duha. Amen. 45 Od druge staje grede do tretje se moli ali poje naslednja pesem: Sveto rešuje Telo. II. Kdo umeti je v stani Čudo, ktero se godi? Živa vera nam oznani, Kar je skrito pred očmi! Pod podobo bel’ga kruha Je Zveličar naš zares! Mašnik mol’, povzdigne duha, Ga pokliče iz nebes. Vino njega kri postane, Ktera zbriše grehe nam, Če le serca so mu vdane Odpusti on grešnikam. Na oltarji se daruje Za dolge vsiga sveta, Bog in človek skup kraljuje, Vred z Očetam vse nam da. Truplu daje jesti, piti. Kar pa je še več, ko to, Naše duše nam nasiti S svojim Mešam in Kervjo. 46 Tode skerbni bod’mo vedno, De nam v smert ne bo ta jed! De jo vžijemo le vredno, Prav se presodimo pred. Na kolena se verzimo, Premišljujmo to skrivnost; S sercam, petjem ga častimo, Sveta nam je to dolžnost; Naj bo hvaljen za dobrote, Ker neskončno ljubi nas! Se spoznamo grešne srote, Smo žalili ga vsak čas. Oh, kako smo vender srečni! Bog poniža sam se k nam! Premogočni, Stvarnik večni, Se stvarem da vžiti tam! Hrepenimo po kreposti; Ti pa, Jezus! moč nam daj, De pri svoji preslabosti Tebe Ijub’mo vekomaj. 47 III. Evangeli. (Moli. kakor pred pervim sv. evangeljem.) Evangeli sv. Lukeža. y. Gospod bodi z vami. K. In s tvojim duham. S. Začetik evangelija sv. evan¬ gelista Lukeža. $. Čast Ti bodi, o Gospod! „V dnevih Herodeža, kralja Judeje, je živel duhoven, Caharija po imenu, od Abijeviga reda; in njegova žena (je bila) od Aronovih hčer, in njeno *me je bilo Elizabeta. Bila sta pa oba pravična pred Bogam, ker sta živela po vsih zapovedih in postavah Gospo¬ dovih, nesvarljivo. In nista imela otrok, ker je bila Elizabeta nerodovitna, in sta bila oba že perletna. Pergodilo seje pa, ko je duhov- sko službo opravljal po versti svojiga 48 reda pred Bogarn, po navadi duhov- šine, ga je ravno zadelo, kadilo užigati, in je šel v tempelj Gospodov. In vsa množica ljudstva je bila zunaj, in je molila ob uri kajenja. Perkazal se mu je pa angel Gospodov stoje na desni strani kadivniga oltarja. In ko je Ca- harija vidil, se je ustrašil, in groza ga je obšla. Angel pa mu je rekel: Ne boj se Caharija! zakaj tvoja proš¬ nja je uslišana; in tvoja žena Elizabeta ti bo sinu rodila, in njegovo ime ime¬ nuj Janez. In boš vesel in od veselja poskakoval, in veliko se jih bo njego- viga rojstva veselilo. Zakaj velik bo pred Gospodam; in vina in močne pi¬ jače ne bo pil, in bo že v telesu svoje matere s svetim duham napolnjen. In veliko Izraelovih otrok bo preobernil k Gospodu, njih Bogu. In pojde pred njim v duhu in moči Elijevi, de oberne serca očetov k otrokam, in neverne k modrosti pravičnih, perpraviti Gospodu popolnama ljudstvo.“ Po besedah sv. evangelija in po zasluženji in perprošnji sv. evangeli- 49 sta Lukeža nam odpusti, o Bog, vse naše grehe in hudobije. Amen. Hf. Treska in hudiga vremena. f . Reši nas, o Gospod. . Kuge, lakote, vojske in vsiga zlega. K- Reši nas, o Gospod. S- Nagle in neprevidene smerti. R. Reši nas, o Gospod. jtf. De sad zemlje daš in ohraniš. R. Te prosimo, sliši nas. De sovražnike sv. cerkve po¬ nižaš. R. Te prosimo, sliši nas. A. De keršanskim kraljem in oblast- nikam mir in pravo enovoljnost daruješ. f . Te prosimo, sliši nas. . Gospod usbsi mojo molitev. f . In moje vpitje naj do Tebe pride. . Gospod bodi z vami. R. In s tvojim duham. 4 50 Molimo . O Bog , kteri si nam v prečudnim zakramentu spomin svojiga terpljenja zapustil, daj nam, te prosimo, svete skrivnosti tvojiga telesa in tvoje kervi tako častiti, de sad tvojiga odrešenja vedno v sebi čutimo. Milost tvojo vsigamogočni Bog, ponižno prosimo, de žegnaš, obišeš in poliješ sadeže in posesti svojih služab¬ nikov, de škodljivo vreme odverneš; povednji varješ, dušne skušnjave pre¬ ženeš, zdravo vreme daš ter nas pred vsim nadlegovanjem naših sovražnikov v miru braniš, ki si nas s telesam in kervjo svojiga Sina večne smerti rešil. Po ravno tistim Kristusu, Gospodu našim. Med tem, ko mašnik kadilo v kadivnico deva, moli: Molimo. Vsigamogočni, večni Bog! ki pov¬ sod gospoduješ in si povsod pričujoč; ki se v svojih delih v vsi visokosti skazuješ, usliši naše prošnje in varuj 51 naš kraj, ki si ga vstvaril, de ne bn v njem nič zopernih misel, ampak de bo sv. Duh vselej v svoji popolnosti in rad med nami prebival in prijazno gospodoval, po Kristusu, Gospodu na¬ šim. Amen. Molimo. Prosimo te, o Gospod! stopi doli v naš kraj in odženi deleč od nas preč vse sovražno zalezvanje: Tvoji angeli naj prebivajo tukaj in naj var- jejo naš kraj in Tvoj žegen naj ne gre nikdar od nas. Amen. Mašnik, sv. rešnje Telo v rokah, žeg-en dajo rekoč: Z nebeškim žegnam naj bo po- žegnan, obvarvan in ohranjen ta kraj, vsi njegovi prebivavci in polje in zemslu zadeži v imenu Boga Očeta, in Sina, in sv. Duha. Amen. 62 Od tretjima oltarja do četertiga grede se moli ali poje naslednja pesem: Sveto rešnje Telo. III. Rešnje vidimo Telo Pod podobo kruha tam! Jezus, živi Bog je to, Pravi sveta vera nam. Z raja je nebeškiga, Do rodu človeškiga Sam prišel terpet, umret, Vsim nebesa nam odpret. Po vstajenji svojim je Spet k Očetu šel v nebo; Pa ostal pri nas je še. Pustil svojo nam Telo, V zakrament postavljeno, V dušno jed pripravljeno, De je moč za slabe nas, In življenje vedni čas. Sam prijazno govori: Prid’te k meni vsi ljudje! Vživajte Meso in Kri, ' Duše vaše de žive* v Ce ga vredno vživamo, V njem zares prebivamo! Vzel nas k sebi v sveti raj Bo Zveličar vekomaj. Padi toraj pred oltar, In ponižaj se do tal, Prosi milost, revna stvar! De se t’ bo sam sebe dal. Iz stanu prerevniga, Iz serea poldevniga Prosim milo! o Gospod, Bodi z mano ti povsod. Amen. 54 IV. Evangeti. (Moli, kakor pred pervim sv. evangeljera.) Evangeli sv. Janeza. Gospod bodi z vami. In s tvojim duham. y. Začetik evangelija sv. evan¬ gelista Janeza. |t. Čast Ti bodi, o Gospod. „V začetku je bila Beseda, in Be¬ seda je bila per Bogu, in Bog je bila Beseda. Ta je bila v začetku per Bogu. Vse je po nji storjeno, in brez nje ni nič storjeniga, kar je storjeniga. V nji je bilo življenje, in življenje je je bilo luč ljudi. In luč v temi sveti in tema je ni zapopadla. Bil je člo¬ vek poslan od Boga, kterimu je bilo Janez ime. Ta je prišel v pričevanje, de je pričeval od luči, de bi vsi ve¬ rovali po njem. On ni bil luč, ampak 55 de bi pričeval od luči. Bila je prava luč, ktera razsvetli vsakiga človeka, kteri pride na ta svet. Na svetu je bil, in svet je po njem storjen, in svet ga ni spoznal. V svojo lastino je prišel, in njegovi ga niso sprejeli. Kolikor jih pa ga je sprejelo, jim je dal oblast božjim o trči kam biti, njim, kteri veru¬ jejo v njegovo ime; kteri niso iz kervi, ne iz volje mesa, ne iz volje moža, ampak iz Boga rojeni. In Beseda je meso postala, in je med nami prebi¬ vala, (in smo vidili njeno čast, kakor čast edinorojeniga od Očeta), polna milosti in resnice. 4 * Po besedah sv. evangelija in po zasluženji in perprošnji sv. aposteljna in evangelista Janeza nam odpusti, o Bog, vse naše grehe in hudobije. Amen. Hf. Treska in hudiga vremena, R. Reši nas, o Gospod. Kuge, lakote, vojske in vsiga zlega. f . Reši nas, o Gospod. . Nagle in neprevidene smerti. R. Reši nas, o Gospod. 36 Of. De sad zemlje daš in ohraniš- f . Te prosimo, sliši nas. . De sovražnike svete cerkve ponižaš. 9-’. Te prosimo, sliši nas. y. De to deželo in vse njene sta¬ nove s svojimi gnadami obilno obdariš. R. Te prosimo, sliši nas. y. Gospod bodi z vami. R. In s tvojim duham. Moli m o. O Bog, kteri si nam v prečudnim zakramentu spomin svojiga terpljenja zapustil, daj nam, te prosimo, svete skrivnosti tvojiga telesa in tvoje kervi tako častiti, de sad tvojiga odrešenja vedno v sebi čutimo. Zanesi, o Gospod, zanesi svojimu ljudstvu, in ne perpusti, de bi nas nesreče, vojske, hude vremena in ne¬ varnosti nadlegovale, ki si nas s pre¬ dragim Telesam in s predrago Kervjo svojiga Sina, Gospoda našiga Jezusa Kristusa odrešil. Po ravno tistim Go¬ spodu našim. Amen. 57 Ko mašnik kadilo v kadilnico deva . moli: Moli m o. Vsigamogočni, večni Bog! ki da¬ ješ vsim stvarem jed, ki prevlečeš nebo z oblaki, ki napravljaš zemlji dež in nebeške vrata odpiraš, ki jugu uka¬ zuješ, de se pomiri, ki s perstam zbu¬ jaš podsolnčnjeka, ki delaš gore od verlia doli rodovitne in s svojo vsiga- mogočnostjo zemljo živiš, ki si angelu zapovedal, de morje in drevesa ne smejo delati škode ljudem 5 — perzanesi nam, ki se Te bojimo in usliši naše ponižne prošnje. O Gospod! prosimo Te na kolenih, odverni od naše fare vse škodljive hude ure, točo in strelo, pokončaj vse sovražne napade na naš kraj , škodljivo gromenje, plohe in hude vetrove pomori, moč Tvoje roke naj potolaži vse viharje gromečiga zraka. Prosimo Te, pošlji sv. Duha k nam doli, de bo potem, ko bo premagana moč naših sovražnikov, Tvoj angel naše polje vsake škode obvaroval; de bomo, kadar se vihar poleže in nam 58 nevarnosti nič več ne prote, svoje mo¬ litve v veselji do Tebe mno'žili in še gorečniši opravljali, in Ti hvalo peli, ki živiš in kraljuješ Bog od vekomaj do vekomaj. Amen. Mašnik, sv. režnje Telo v rokah, četerti žegen dajo rekoč: Z nebeškim žegnam naj bo po- žegnan, obvarvan in ohranjen ta kraj in vsi, ki v njem prebivajo, tudi polje in pozemeljski sadeži. V Imenu Boga Očeta, in Sina, in sv. Duha. Amen. 59 Od četertiga oltarja v cerkev grede , se molijo ali pojejo litanije sv. rešnjiga Telesa. L 11 a n i j e od presvetima rešnjiga Telesa. Gospod, usmili se nas! Kriste, usmili se nas! Gospod, usmili se nas! Kriste, sliši nas! Kriste, usliši nas! Bog Oče v nebesih, Bog Sin, Odrešenik sveta, \ Bog sveti Duh, Sveta Trojica, en sami Bog, j Sveta Marija, mati božjiga usmi- f Ijenja, Kruh angeljev, Živi kruh, ki je iz nebes doli ' prišel, Kruh, ki človeško serce k dobri- 1 mu spodbode, 1 Sad drevesa življenja, Studenc gnad, j Cisti, brezmadežni, stanovitni dar, usmili se nas! j usmili se nas! 60 Skriti Bog in Zveličar, Bog z nami, Zaklad vernikov, Hrana bogoljubnih duš, Sprava grešnikov, Tolažba žalostnih, Jed pravice lačnih, Popotnica v Gospodu umirajočih, Zastava prihodnjiga zveličanja, Krona z volj enih, Bodi nam milostiv Gospod! Bodi nam milostiv Gospod ! Nevredne prejeme svoje presvete kervi in svojiga mesa , Slednjiga poželenja mesa, Poželenja oči, Napuha življenja, Slednjiga vabljenja k grehu, Po želji, s ktero si hotel s svojimi učenci veliko noč pra¬ znovati , Po globoki ponižnosti, s ktero si pred postavljenjem tega pre- •e o 3 s o S' S P (/}< o 2 6 sanesi nam ? o sanesi nam 5 o o »v o s O p TU c~. ns P- p — GC P GC 55 5 O 03 GC P O p- P — P GC svetiga zakramenta svojini \ učencam noge umil; Po preserčni ljubezni, s ktero I si ta zakrament v večer pred ! svojim terpljenjem postavil, \ Po svojim svetim mesu in / svoji sveti ker vi, ki si jo 1 nam v tem svetim zakramentu J v hrano dal, / Mi, ubozi grešniki, prosimo te, nas! De vero in češenje do tega pre- svetiga zakramenta v nas poter- diš in obderžiš, De nas s pravo pobožnostjo do te presvete Skrivnosti napolniš, De močne želje po večkratnim uži¬ vanji tega presvetiga zakramenta v nas obudiš, De tega presvetiga zakramenta brez poprejšniga skerbniga spra¬ ševanja vesti in pripravljenja nikdar ne vživamo, De po zavžitji tega presvetiga za¬ kramenta ti, o Jezus! v nas in mi v tebe ostanemo, 61 c GE 3 O -g ® o a- s -P5 VI usliši 62 De po moči tega presvetiga \ zakramenta ne živimo več j J w nj-j svetu, temuč samo Tebi, f 3 De s tem kruham pokrepčani \ £: |- ta svet zapustimo, /so De po vživanji tega presve-» ^ «■ tiga rešnjiga Telesa večno J živimo. ' Jagnje Božje, ki grehe sveta odjemlješ, zanesi nam , o Gospod ! Jagnje Božje, ki grehe sveta odjemlješ, usliši nas, o Gospod! Jagnje Božje, ki grehe sveta odjemlješ, usmili se nas, o Gospod! Jezu Kriste, šliši nas! Jezu Kriste, ušliši nas! 63 V cerkvi. \ Per oltarjevih stopinjah pred sv. Rešnjiin Telesam, duhovnik stoje molijo: O Gospod, Kruh z nebes si nam dodelil. Aleluja. R. Ki vse sladnosti v sebi ima. Amen. Molimo. O Bog, ki si nam v prečudnim zakramentu spomin svojiga terpljenja zapustil; prosimo Te, dodeli nam, svete skrivnosti Tvojiga telesa in Tvoje kervi tako častiti, de sad Tvojiga odrešenja vedno v sebi čutimo. Ki živiš in kra¬ ljuješ od vekomaj do vekomaj. Amen. Po tem je žegin s sv. rešnjim Telesam tudi v cerkvi. -S@®3- Stran. Opomba. . . .5 Molitev pred obiskanjem 'presvetiga rešnjiga telesa . . -.10 Molitve per sveti maši, na sv. rešnjiga Telesa dan..14 Hvaljna pesem, ki se poje pred presvetim Reš- njim Telesam per začetkih med procesijo . 29 Začetki vsih IV Evangeljev. I. Evangeli.33 II. Evangeli .41 III. Evangeli.47 IV. Evangeli.54 Natisnil J. Rud. Milic, NRRODNfl IN UNIUERZITETNR KNJI2NICR 00000320704