Brat oblita a za vedno češenje presvetega Rešnjega Telesa in za opravo ubožnih cerkev kanonično vstanovijena v cerkvi čč. gg. IJršulinaric Ljubljani. Založila bratovšina. 139C91 Cerkveno potrjenje. rošnjo več pobožnih in bogoljubnih duš, ali bi se smela bratovšina za vedno oešenje presv. Rešnjega Telesa in za opravo ubožnih cerkev tudi v tej škofiji, in zlasti v Ljubljani vstanoviti, sprejme kapitularni konzistorij z velikim veseljem, in potrdi po cerkveni šegi to bratovšino, pristavljaje, naj se ravna po pravilih Dunajske matere bratovšine, ka¬ terih naj nič ne prenareja brez škofijskega privoljenja. Naj bi jih pa tudi v to bratovšino le kmalu prav veliko pristopilo, naj bi goreli za čast presv. Rešnjega Telesa in za lepoto biše Božje, in tako saj nekoliko zadostovali za tolike nečasti, katere se Gospodu mno¬ gokrat godijo v tej skrivnosti njegove ljubezni. Kapitnlarni konzistorij v Ljubljani dne 11. sušca 1859. Anton Kos, s. r., kapitularni vikarij. Nr. G% iqj zapisanemu bratovšino M 1. 180)1. Dan molitve: /. -rvHcf. Ura molitve: 1~ SL Namen bratovšine. 1. Namen naše bratovšine je, buditi in vnemati Božje češenje, katero so verni kristjani skazovati dolžni Zakramentu presv. Rešnjega Telesa. Udje bratov¬ šine si tedaj po svoji moči prizadevajo, da bi spoznanje, ljubezen in češenje Jezusa Kristusa v presv. Rešujem Telesu čedalje bolj raslo, in da bi se odvra- čevala nečast, katera se tolikrat godi najsvetejši skrivnosti. Zato se družijo v neprenehanem češenji presv. Rešnjega Telesa, kakor tudi v tem, da bi pre¬ skrbeli ubožne cerkve z bogoslužbeno opravo, in tako presv. Zakramentu pov¬ sod napravljali vredno prebivališe. 2. Gospod bo blagoslovil to priza¬ devanje, ki iz ljubezni in gorečnosti do njega izvira. On bo srca svojih zvestih otrok ginil, ter jih z močjo svoje milosti k temu delu privabil. Dal jim bo spo¬ znati, da so iz hvaležnosti dolžni, tako njegovo čast povikševati, in ljubezen z ljubeznijo vračevati. Vžgal bo v njih srcih tisti ogenj ljubezni, ki ga je sam na svet prinesel. Luk. 12, 49. 3. Bratovšina naša se od vseh dru¬ gih pobožnih in dobrodelnih družb raz¬ ločuje, jim ne samo nič napotja ne dela, ampak še le, ker prav iz studenca vseh milosti zajema, k njih duhovnemu življe¬ nju veliko pripomore, in se priporoča z lahkim pristopom in bogatimi od¬ pustki. Molitvene ure in pobožne vaje udov. 1. Vsaki ud moli enkrat na mesec Jezusa v presv. Rešnjem Telesu celo uro, katero si pri zapisanji sam izvoli. Dan se loči v ta namen od d. ure zjutraj do 6. ure popoldne, tako, da se 6 ure od šestili zvečer do šestili zjutraj k ponočni molitvi štejejo. Komur dolžnosti stanu in druge njegove zadeve pripuste, da si katero teli ponočnih ur zvoli, ta ho še posebne milosti prejel. Primerniše je pač, svojo uro podnevi v kakošni cerkvi moliti, vendar se sme tudi doma opraviti, in se ravno tako odpustki za- dobe. Ce je kdo ob svoji uri zaderžan, naj jo pa odmoli pred ko je mogoče. 2. Udje naj posebno časte naj sve¬ tejše Jezusovo srce, katero tako pre¬ čudno med nami prebiva v presv. Reš¬ ujem Telesu, in zlasti naj se pobožno spominjajo njegovega britkega trpljenja, čegar vedni spomin je ravno ta Božja skrivnost. 3. Sv. maša pred izpostavljenim presv. Rešnjim Telesom se opravlja vsaki prvi četrtek meseca (ali pa še le drugi četrtek, ako bi bil prvi kaki zapovedan praznik) v Ljubljanski uršulinski cerkvi za vse žive in umrle ude bratovšine, in sicer v mesecih febru var ju, aprilu, juniju, avgustu, oktobru in decembru ob 5. zjut- 7 raj s slovensko, druge mesece pa ob 8. z nemško pridigo, po kateri moli mašnik 2 Očenaša in 2 Cešenamariji s 129. psalmom ,,Iz globočine 41 za bra¬ tovske ude, ki so v preteklem mesecu umrli. 4. Po hvalevredni navadi pristo¬ pajo bratovski udje z dovoljenjem svojih spovednikov med bratovsko mašo k sv. Obhajilu. 5. Bratovski udje naj si prizade¬ vajo, da svojemu Božjemu Odreše¬ niku, Gospodu in prihodnjemu Sodniku, kjerkoli se očitno pokaže v presv. Reš- njem Telesu, kakor pri obhajilih, ob¬ hodih i. t. d., dolžno čast sami skazujejo, in tako češenje z besedo in z djanjem tudi pri družili budijo, vnemajo in širijo. 6. Gorečnost bratovskih udov naj se tudi v tem kaže, da presv. Rešnje Telo s pobožnim češenjem in z molit¬ vijo obdajajo pri vsakem očitnem in slovesnem izpostavljen]i, kakor kvatrni teden, pri štiridesetnih urah (pustne dni), 8 pri Božjih grobih, v osmini praznika presv. Rešuj ega Telesa i. t. d. Pobiranje darov za ubožne cerkve. 1. Da ima bratovšina stanovitne dohodke ubožnim cerkvam v podporo, podeli vsaki ud na leto pol goldinarja. Ako bi pa še to komu preveč bilo, naj vsaj 20 krajcarjev na leto daruje. 2. Kdor ure moliti ne prevzame, pa vendar en goldinar milošnje na leto dati obljubi, postane deležnik bratovšine; odpustkov sicer ne vživa, vendar pa se vdeležuje zasluženja in dobrih del bra¬ tovšine. 3. Pri mesečnih shodih se mili da¬ rovi za ubožne cerkve med bratovsko mašo pobirajo. 4. Vodja bratovšine in mati vrata¬ rica pri čč. gg. Uršulinarcah v Ljubljani tudi vse prejema, kar hoče kdo v sveti namen bratovšine podariti, kakor platno, mrežice (špice), svilno blago, porte, sre- 9 bernino, in karkoli se more v cerkvah rabiti. Vse bo natanko in skrbno prišlo na dobro mesto. 5. Posebni darovi v denarjih ali pri zadnjih volitvah zapuščeni denarji se z lepo zalivalo sprejemajo, z molitvijo povračujejo, in po razločili darovalcev obračajo. Vstanovitev bratovšine. 1. Bratovšina, ki ima sedež v cerkvi čč. gg. Uršulinaric v Ljubljani, je bila 11. marcija 1859 cerkveno vstauovljena, 20. oktobra 1860 pa pravilno pridru¬ žena materi bratovšini za vedno češenje presv. Rešnjega Telesa in za opravo ubožnih cerkev na Dunaju, in ima vsled tega ravno take pravice, prednosti in odpustke kakor dunajska mati bra¬ tovšina. 2. Vodja bratovšini je mašnik, ka¬ terega visokočastito. škofijstvo izvoli. On gleda na to, da se namen bratovšine dosega, in nje postave spolnujejo. 10 3. Ud bratovšine more biti vsaki katoliški kristijan brez razločka stanu, da le prevzame mesečno uro moliti, in letni donesek vbogajme darovati. 4. Udje se v bratovšino zapisujejo na porti uršulinskega samostana v Ljub¬ ljani, kjer se sprejemajo tudi letni do¬ neski. Oboje preskrbljuje pa tudi vodja bratovšine. 5. Ker je namen bratovšine, da njeni udje iz darovane milošine sami iz¬ delujejo bogoslužbene oblačila in para- mente za ubožne cerkve, za to ima vodja bratovšine na strani odbor ženskili udov, ki se s tem pečajo. 6. Izdelane cerkvene oprave se vsako leto očitno v ogled razstavljajo, in potem delijo farnim ali drugim ka¬ ratnim cerkvam Ljubljanske škofije, ka¬ terih predstojniki za to prosijo. Izjemno se obdarijo tudi ubožne cerkve zunaj škofije, zlasti v misijonskih krajih. 7. Vsako leto bratovšina naznanuje, koliko milih darov je prejela, kako in kam jih obrnila. 11 Kako naj udje svoje ure molijo. 1. Začni in končaj molitveno uro z naslednjim, z odpustki sto dni obda¬ rovanim, srčnim zdihljejem: „Bodi česen in hvaljen vsaki čas Najsvetejši in Božji Zakrament!“ 2. Živo si pred oči postavi, da je naš Gospod Jezus Kristus v najsvetejšem Zakramentu resnično pričujoč, — prav blizo tebe. Združi se s sv. Angeli, kateri ga obdajajo, in moli njegovo veličastvo, ki se je tako neizrečeno ponižalo. Zedini se v duhu z vsemi brati in sestrami bratovšine, in moli presv. Reš- njemu Telesu v čast sledeči 83. psalm: ,,Kako ljuba so mi Tvoja prebi- vališa, Gospod vojskinih trum! Moja duša hrepeni in koprni po lopah Gospodovih, moje srce in moje meso se veseli v živem Bogu. Vrabec si namreč najde hišo in grlica svoje gnjezdo, kamor dene svoje mladiče. 12 Jaz pa naj najdem Tvoje oltarje, Gospod vojskinili trum, moj kralj in moj Bog'! Blagor jim, kateri prebivajo v Tvoji hiši, o Gospod, vekomaj in vekomaj Te bodo hvalili! Blagor človeku, kateri ima pomoč od Tebe, v svojem srcu si napravlja stopnice, po dolini solz v kraj, ki si ga je odločil. Ker postavodajavec daje blagodar, hodijo od čednosti do čednosti, vidi se Bog bogov na Sijonu. Gospod Bog vojskinili trum, usliši mojo molitev, poslušaj Bog Jakopov! Ozri se, Bog naš varil, in poglej na obličje svojega Maziljenega! Ker bolji je en dan v Tvojih lo¬ pah kakor tisočeri, raji sem najmanjši v hiši svojega Boga, kakor da bi sta¬ noval v šotorih grešnikov. Ker usmiljenje in resnico ljubi Bog, Gospod bo milost in slavo dal. 13 Dobrot ne bo kratil njim, ki žive nedolžno; Gospod vojskinih trum ! bla¬ gor mu, kdor v Te zaupa. 11 Čast bodi i. t. d. 3. Za odpušanje grehov in nečasti, s katerimi se žali Jezus v presv. Iieš- njem Telesu, moli 50. psalm: ,,Usmili se me, o Bog! po svoji veliki milosti, in po obilnosti svojega usmiljenja izbriši mojo hudobijo ! Operi me čedalje bolj moje krivice, in očisti me moje pregrehe! Ker svojo hudobijo spoznam, in moj greli je vedno zoper mene. Tebi samemu sem grešil, in vpričo Tebe sem hudo storil, da si opravičen v svojih besedah, in premagaš, ko si sojen. Glej namreč, v hudobiji sem spočet, in v grehih me je spočela moja mati. Glej, saj resnico ljubiš; neznane skrivnosti svoje modrosti si mi razodel. Pokropi me s hisopom, in očišen bom; operi me, in bolj bom bel kakor sneg. 14 Daj mi veselo in prijetno besedo slišati, in potrte kosti bodo od veselja poskakovale. Obrni svoj obraz od mojih grehov, in zbriši vse moje hudobije. Cisto srce vstvari v meni, o Bog! in ponovi v mojem osrčji pravega duha. Ne zavrzi me spred svojega obličja, in svojega svetega Duha mi nikar ne vzemi. Daj mi spet veselje svojega zve¬ ličanja, in z gospodovalnim duhom me potrdi. Krivične bom učil Tvoja pota, in hudobni se bodo k Tebi spreobrnili. Reši me dolgov krvi, o Bog, Bog mojega zveličanja! in moj jezik bo z veseljem hvalil Tvojo pravico. Gospod! odpri moje ustnice, in moja usta bodo oznanovala Tvojo bvalo. Ako bi bil daritev hotel, se ve, da bi Ti jo bil dal, nad žgavnimi darovi nimaš dopadajenja. 15 Dar Bogu je prežaljen duh; po¬ trtega in ponižanega srca, o Bog! ne boš zaničeval. Stori milost, o Gospod! po svoji dobri volji Sijonu, da se zidajo zidovi v Jeruzalemu. Tedaj boš sprejemal daritev pra¬ vice, darove in žgavne daritve; tedaj bodo pokladali na Tvoj oltar teleta.“ Čast bodi i. t. d. 4. Premišljuj, kako naš Zveličar v skrivnosti presv. Rešnjega Telesa ne¬ beškega Očeta moli, kako se mu zahva¬ ljuje za nam dodeljene dobrote, kako se mu ponuja v zadostovanje za naše pre¬ grehe, kako mu naše potrebe razklada, ter novih milosti prosi. Združi se ž njim, in ravno te srčne misli k Bogu pošiljaj. Ženi si k srcu čednosti, ki se nad tvojim nebeškim Zveličarjem v tem presv. Zakramentu svetijo, njegovo zatajevanje, njegovo ljubezen, njegovo gorečnost za zveličanje ljudi in za čast njegovega očeta. Hrepeni tudi ti po teli čednostih, 16 in delaj trdne sklepe, se jih poprijeti, ter te sklepe po Marijinih priprošnjah Bogu daruj. Nekoliko časa tiho in mirno v mislih postoj, in poslušaj, kaj Jezus k tvojemu srcu govori. 5. Vadi se v duhovnem obhajilu, rekoč: „Moj ljubi Jezus! verujem, da si pri¬ čujoč v presv. Zakramentu. Ljubim Te čez vse, želim Te v svoje srce sprejeti. Ker Te pa zdaj v presv. Zakramentu ne morem prejeti, pa saj duhovno v moje srce pridi! Objamem Te, zedinim se s Teboj, kakor da bi bil že v mojem srcu! Nikar ne pripusti, da se kdaj od Tebe ločim !“ 6. Moli za rast ali razširjanje bratovšine, za vse njene ude in dobrot¬ nike, ter jih priporočuj Materi Božji z molitvijo sv. Bernarda: ,,Spomni se, o premila Devica Ma¬ rija! da se nikoli ni še slišalo, da bi bil kdo kateri krat od tebe zapušen, ki se je k tebi zatekal, tvoji priprošnji se 17 priporočal, in tebe pomoči prosil. S tem zaupanjem napolnjen, pribežim k tebi, o devic Devica in Mati Jezusa Kristusa! K tebi pridem, k tebi hitim, in kakor grešnik zdihovaje in trepetaje pred teboj stojim. O ti Kraljica nebes in zemlje, Mati večne Besede! ne zavrzi moje prošnje, ampak poslušaj me dobrotljivo, in usliši me reveža, kateri iz te doline solz pri tebi pomoči išem. Pomagaj mi v potrebah zdaj in vselej, posebno o smrtni uri, o dobrotljiva, o milostljiva, o sladka Devica Marija! Amen.“ 7. Srčno priporočaj Gospodu po¬ trebe njegove cerkve in svoje domovine, ravno tako tudi spreobrnjenje grešnikov. Tudi ubozih duš v vicah ne žabi, in moli za nje, zlasti za ranjke ude in do¬ brotnike bratovšine 129. psalm: „Iz globočine vpijem k Tebi, o Gospod! Gospod! usliši moj glas! Naj po¬ slušajo Tvoja ušesa glas moje prošnje. Gospod! ako boš na pregrehe gledal, kdo bo obstal, o Gospod! 18 Toda pri Tebi je sprava, in zavoljo Tvoje postave čakam Tebe, o Gospod! Moja duša čaka njegove besede, moja duša v Gospoda upa. Od jutranje straže do noči naj Izrael v Gospoda upa! Ker pri Gospodu je usmiljenje, in pri njem obilno odrešenje. In On bo rešil Izrael vseh nje¬ govih hudobij. O Gospod! daj jim večni mir in pokoj, in večna luč naj jim sveti! 11 8. Preden svojo molitveno uro skleneš, prosi gospoda odpušenja pre- greškov, ki si jih ravno pri tej mo¬ litvi storil. Zahvaljuj se mu za nje¬ gove dobrote, in obudi srčne želje, kmalu spet Jezusa obiskati v preš v. Zakramentu. 9. Komur ni dano, samemu pre¬ mišljevati po zgornjem napeljevanji, ta naj se posluži znanih knjig ,,Sveta ura moliti Jezusa 11 , ,,lvruh nebeški 11 ali „Vedno češenje presv. Rešnjega Te- 19 lesa“, ki se dobivajo v ,,Katoliški lm- kvarni“ v Ljubljani. 10. Kdor pa ne zna brati, ta naj moli zraven družili ustmenih molitev v čast presv. Rešnjega Telesa tudi nasled¬ nji rožni venček presv. Zakramenta: T. Jezus, kateri v presv. Rešnjem Telesu naše duše razveseljuje. TI. Jezus, kateri v presv. Rešnjem Telesu naše duše nasituje. ITT. Jezus, kateri v presv. Rešnjem Telesu naše duše tolaži. I V. Jezus, kateri v presv. Rešnjem Telesu naše duše peklenskega ognja varuje. V. Jezus, kateri v presv. Rešnjem Telesu naše duše v nebeško kra¬ ljestvo vodi. Odpustki bratovšine. (Po zapisniku potrjenem od sv. odbora za odpustke 22. avgusta 1863.) Odpustki podeljeni IB. novembra 1849. 1. Popolnoma odpustki, če po opravljeni spovedi in sv. Obhajilu v 20 papežev namen moliš: katerikoli dan tistega meseca, katerega se v bratovšino zapišeš ; v praznik presv. Rešnjega Te¬ lesa, ali kakoršen dan v njegovi osmini; vsaki prvi četrtek meseca; vsak mesec en dan, ki si ga sam izvoliš. 2. Popolnoma odpustki ob smrtni uri tistemu, kateri s pra¬ vim kesanjem sladko ime Jezus saj v srcu zakliče, ako ga ne bi mogel iz¬ govoriti. 3. Popolnoma odpustki, če se spoveš in obhajaš, v kakoršni koli cerkvi presv. Rešuje Telo obišeš, in v papežev namen moliš, naslednje dni: v praznik čistega spočetja, rojstva, ozna¬ njenja, očiševanja in vnebovzetja, Mariji¬ nega, na vseh Svetnikov in vernih duš dan, v praznik sv. Jožefa, sv. Petra in Pavla, sv. Janeza krstnika, in sv. Janeza aposteljna. 4. Odpustki 7 letin 7 k v a- dragen po obiskanji presv. Rešnjega Telesa ob vseli družili praznikih Matere Božje in sv. Aposteljnov. 5. Pod številoma 3 in 4 nazna¬ njenih odpustkov se morejo vdeležiti bolni bratovski n d j e, ako na mesto presv. Rešnje Telo obiskati, molijo 5 „Očenašev, Cešenamarij in Čast bodi“ presv. Režnjem Telesu na east^, in še 1 „0čenaš, Cešenamarijo in Čast bodi“ v namen svetega Očeta. 6. Odpustki <10 dni vsaki dan za vsako dobro delo. 7. Odpustki rimskih po¬ staj, katere udje bratovšine zadobe, ako obišejo presv. Rešnje Telo, in mo¬ lijo v namen sv. Očeta, in sicer: na božični dan, veliki četrtek, velikonočno nedeljo in na praznik vnebohoda Go¬ spodovega po opravljeni spovedi in sv. Obhajilu popolnoma odpustki; pepel¬ nično sredo in četrto postno nedeljo 15 let in 15 kvadragen; cvetno ne¬ deljo 25 let in 25 kvadragen; vsaki dan v štiridesetdnevnem postu 10 let in 10 kvadragen; veliki petek in ve¬ liko soboto 30 let in 30 kvadragen; n vsaki dan v velikonočni osmini 30 let in 30 kvadragen; predbinkoštno soboto 10 let in 10 kvadragen; binkoštni praznik in vsaki dan v njegovi osmini 30 let in 30 kvadragen: prvo, drugo in četrto nedeljo v adventu 10 let in 10 kvadragen ; tretjo nedeljo v adventu 15 let in 15 kvadragen; sveti večer o polnočni in zorni maši 15 let in 15 kvadragen; vse tri dni, ki nasled- vajo po Božiču, v praznik obrezovanja Gospodovega in sv. treh kraljev, tudi prvo, drugo in tretjo predpepelnično nedeljo 30 let in 30 kvadragen; vse kvatrne dni 30 let in 30 kvadragen; sv. Marka dan in prošnje dni križe¬ vega tedna 30 let in 30 kvadragen. 8. Duhovni udje bratovšine so prošeni, vsako leto eno sv. mašo brati, neduhovni pa, dve sv. Obhajili daro¬ vati za duše umrlih udov. / vsako tako mašo in takim obhajilom so skle¬ njeni popolnoma odpustki, ki se morejo obrniti dušam v vicah. Odpustki podeljeni 16. junija 1862. Popolnoma odpustki po opravljeni spovedi in sv. Obhajilu: vsaki prvi petek meseca, v dan ko opravljaš svojo molitveno uro, v praz¬ nik najsv. Srca Jezusovega, v praznik sv. Julijane (5. aprila), sv. Stanislava Kostke (13. novembra), sv. Terezije (15. oktobra) in sv. Frančiška Ksav. (3. decembra). Odpustki 7 let in 7 kvadra- gen za opravljanje mesečne molitvene ure, in za navzočnost pri bratovski sv. maši in pridigi. Odpustki 300 d n i za navzoč¬ nost pri večernem sv. blagoslovu v cerkvi, in za vdeležitev pri odborovih shodih bratovšine. Odpustki podeljeni 19. mareija 1863. Popolnoma odpustki enkrat v mesecu po opravljeni spovedi in sv. Obhajilu, če vsak teden 6 ur delaš za opravo ubožnih cerkev, in to delo z molitvijo skleneš. O d]) a s tki 300 dni, kadarkoli pol ure na omenjeni namen delaš. Opomba. 1. Vsi ti odpustki se obrnejo lahko vernim dušam v vieali v korist. Opomba. 2. Kdor brez vzroka dva meseca zaporedoma molitveno uro zanemari, zgubi po pismu papeža Pija VII. do matere bratovšine vednega če- šenja v Rimu pravico do bratovskih odpustkov, dokler zopet v redu ne oprav¬ lja molitvenih ur. Natisnil Rudolf Milic v Ljubljani. 1893.