NOVICE 62 Matematika v šoli, št. 2., letnik 24, 2018 Utrinki s 4. mednarodne Konference o učenju in poučevanju matematike 2018 mag. Mateja Sirnik Zavod RS za šolstvo V Kongresnem centru Laško je 27. in 28. junija 2018 potekala 4. mednarodna konferenca o učenju in poučevanju matematike KUPM 2018. Namenjena je bila učiteljem, ki poučujejo matema- tiko od 1. razreda osnovne šole do zaključnega letnika srednje šole, ter strokovnjakom na področju matematičnega izobraže- vanja. Dogodka se je udeležilo čez 500 učiteljev. Konferenco je povezovala vodja programskega odbora mag. Mojca Suban, da je organizacijsko vse teklo, pa ima največ zaslug vodja organizacij- skega odbora mag. Sonja Rajh. Osrednje vsebine konference so bile: • Učenje in poučevanje matematike s preiskovanjem • Algebra • Odnos do učenja in poučevanja matematike Delo na konferenci je potekalo v obliki plenarnih predavanj z va- bljenimi predavatelji, predstavitev, okrogle mize, delavnic in na- tečaja. Dr. Martin Kindt nam je pokazal različne povezave med algebro in geometrijo, ki jih lahko uporabljamo pri razumevanju algebrskih vsebin. Vidik, da začetno algebro lahko razumemo kot oblikovanje posplošitev iz konkretnih aritmetičnih dejstev in da vsebini vzorci in zaporedja ponujata možnosti za razvoj alge- braičnega mišljenja, nam je predstavila dr. Vida Manfreda Kolar. O tem, kako uvajati različne pristope poučevanja s preiskova- njem so nam spregovorili hrvaški partnerji v projektu Meria dr. Matija Bašič in dr. Željka Milin Šipuš ter mag. Mojca Suban. Bar- bara Japelj je delila z nami rezultate mednarodnih raziskav, ki kažejo, da je znanje naših otrok vrhunsko in kaj narediti, da bi do njega prišli prav vsi. Predavatelja iz Zagreba M. Bašič in Ž. Milin Šipuš Plenarni predavatelj M. Kindt Delavnice na konferenci NOVICE 63 Matematika v šoli, št. 2., letnik 24, 2018 Na delavnicah in sekcijskih predstavitvah smo imeli možnost prisluhniti številnim primerom iz prakse. Dr. Uroš Kuzman nam je dogodek še humoristično dopolnil s prispevkom Matematika za nematematike. Če se vprašamo, kako dvigniti motivacijo za učenje matematike, bi večina odgovorila - težko. Ker pa on pravi, da tudi v matematiki velja težko ≠ ne- mogoče, se je vredno truditi dalje. Na natečaju so zato učitelji lahko sodelovali z učenci, kjer so izbi- rali med dvema naslovoma: • »IV AN VIDA V – pomemben soustvarjalec matematike v Slo- veniji« • »ŽogoMatika« Delavnice na konferenci Slika iz natečaja »Žogomatika« Izdelek iz natečaja »Žogomatika« M. Razpet o dr. Ivanu Vidavu Uroš Kuzman: Matematika za nematematike V letu 2018 poteka 100. obletnica rojstva slovenskega matemati- ka Ivana Vidava. Namen natečaja je bil ozaveščanje o pomemb- nosti odkritij na področju znanosti, spoznavanje zgodovinskega razvoja matematike in znanih matematikov ter ustvarjanje na razpisano temo. Prof. dr. Marko Razpet nam je predstavil svoj pogled na prof. dr. Ivana Vidava. NOVICE 64 Matematika v šoli, št. 2., letnik 24, 2018 Naša sodelavka Amela Sambolić Beganović je poskrbela za enot- no podobo članic Predmetne skupine za matematiko na ZRSŠ. Zahvaljujemo se vsem predavateljem, sodelavcem ZRSŠ in ude- ležencem konference, ki ste pomagali ustvariti ta dogodek. Vidi- mo in srečamo se spet na naslednji konferenci. Vabljeni. Še več utrinkov in gradiva najdete na spletni strani konference: https://www.zrss.si/kupm2018/. in na Facebooku: https://www. facebook.com/kupmzrss/. Članice Predmetne skupine za matematiko in Silva Kmetič Iz plenarnega predavanja M. Kindta Reševanje kvadratne enačbe iz predstavitve M. Kindta