ELABORAT o družbeni in ekonomski upravičenosti ustanovitve osnovne šole v Krajevni skupnosti Medvode Uvod legradnja osnovnošolskega objekta v Krajevni skupnosti Medvode, ki predstavlja temeljni materialni pogoj za de-lovanje osnovne šole, je bila zajeta: — v dogovor o osnovah družbenega plana in v družbeni plan občine Ljubljana-Šiška za obdobje 1976—1980, — v samoupravni sporazum o temeljih plana občinske izobraževalne skupnosti za obdobje 1976—1980, — v odlok o uvedbi samoprispevka za sofinanciranje objektov družbenega standarda Ijubljanskih občin (Uradni list SRS, št. 30/76). Glede na planske dokumente, s katerimi je bila že načr-tovana izgradnja navedene osnovne šole, se s tem ela-boratom — nekoiiko podrobneje predstavlja neposredna družbenoekonomska upravičenost izgradnje in ustanovitve osnovne šole v Krajevni skupnosti Medvode z vidika: — obstoječe razvitosti osnovnošolske mreže in njenega nadaljnjega dograjevanja, — delovanja osnovne šole v Krajevni skupnosti Medvo-de, ki bo predana namenu v mesecu septembru 1981. Povzetek obstoječega stanja razvitosti osnovnošolske mreže v občini Ljubljana-Šiška (stanje — september 1980) Število osnovnih šol in učencev Na območju občine Ljubljana-Šiška je v šolskern letu 1980/81 vključenih v: 12 samostojnih, 2 centralnih, 4 podružničnih osnovnih šolah v pouk 9.129 učencev v 332 oddelkih. Na nižji stopnji (od 1.—4. razreda) je zajetih v 175 od-delkih 4.647 učencev, na predmetni stopnji (od 5.—8. razre-da) pa v 157 oddelkih 4.482 učencev. Samostojne osnovne šole: - 1. OŠ Rihard Jakopič 2. OŠ Zvonko Runko 3. OS Hinko Smrekar 4. OŠ Alojz Kebe 5. OŠ Franc Rozman-Stane 6. OŠ Dravlje 7. OŠ Stane Kosec 8. OS Valentin Vodnik > 9. 05 Simon Jenko 10. OŠ Tine Rožanc 11. OŠ Ivan Novak-Očka . . 12. OŠ Veljko Vlahovič Centralne osnovne šole s podružnicami 1. OŠ Franc Bukovec s podružnično OS Anton Barle — Sora in 05 Janez Kalan — Topol 2. OŠ Franc Marn — Vodice s podružnično OS Utik in Skaručna. Primerjava števila učencev po občinah v Ljubljani in ne-katerih drugih značilnih podatkov glede izvajanja osnovno-šolskega pouka tabe|a , Bežigrad Center Moste šiška Vič St. vseh ucencev 5935 4544 6808 9129 8199 St. vseh oddelkov 220 169 250 332 311 St. učen. na oddel. 26,9 26,8 27,2 27,5 26,4 Koefic. uč. izmene 1,1 1 1,46 1,42 1,32 Štev. učen. v COS 1150 817 — 1150 689 St. oddelkov COŠ 43 30 — 45 29 % vključ. v COŠ 19,5 17,7 — 13,5 9,3 Št. učen. v PB 1410 1300 1862 2029 1634 Št. oddelkov v PB 58 58 79 85 68 % učencev v PB 26,4 34,3 31,6 25,6 21,8 Primerjava števila učencev v prvih razredih osnovnih šol v Ljubljani — po stanju september 1981 tabela 2 Obcina Moških Žensk Skupaj BežigTacT 430 388 818 Center 299 289 588 Moste • 503 442 945 Siška 623 544 1167 Vič 515 481 996 Iz primerjalnih podatkov, ki jih ponazarjata tabeli 1 in 2, je razvidno: — da ima območje občine Ljubljana-Šiška vključenih v osnovnošolski pouk največje število učencev — 9.129, — osnovne šole vključujejo v povprečju na oddelek naj-večje število učencev — 27,5 v primerjavi s šolami iz dru-gih Ijubljanskih občin in imajo vpisanih v prvi razred naj-večje število učencev, ki bo v naslednjem srednjeročnem obdobju, zaradi nadaljnje stanovanjske gradnje in narav-nega porasta, še naraščalo, — glede vključenosti učencev v COš in PB, je območje občine na tretjem mestu v Ljubljani. OPOMBA V skupnem številu učencev, ki jih vključujejo osnovne šole z območja občine Ljubljana-Šiška v šolskem letu 1980/81 — ni zajetih: — okoli 430 učencev, ki obiskujejo pouk iz občine Ljub-Ijana-Šiška v osnovnih šolah občine Center ter 108 učen-cev, ki so vključeni v vzgojni zavod Janez Levec. Tako ima območje občine Ljubljana-Šiška dejansko sku-paj okoli 9.700 učencev, od katerih je vključenih v osnovne šole z območja občine okoli 94,3 % učencev. Okvirni povzetek izvajanja pouka v osnovnih šolah ob-čine Ljubljana-Šiška glede na izmeno pouka Na območju občine Ljubljana-Šiška je vključenih v eno-izmenski pouk v 236 oddelkih 6539 učencev, v pouk v dru-gi izmeni pa 2590 učencev v 96 oddelkih, kar predstavlja v povprečju 1,42 učne izmene brez oddelkov podaljšanega bivanja. Celodnevno šolo izvajajo: OŠ Tine Rožanc od 1.—8. ra-zreda v 13 oddelkih za 293 učencev; OŠ Stane Kosec v 16 oddelkih za 415 učencev; OŠ A. Kebe od 1.—4. razreda v osmih oddelkih za 228 učencev in OŠ Franc Marn za 214 učencev od 5.—8. razreda v osmih oddelkih. Nekateri elementi družbenoekonomske opravičenosti iz-gradnje OS Medvode-Svetje Izgradnjo OŠ v KS Medvode so narekovali predvsem naslednji vzroki: — porast števila učencev na obstoječi centralni OŠ Franc Bukovec, ki ima 822 učencev v matičnem šolskem objektu ali 247 učencev več kot v šolskem letu 1970/71 (22 % porast števila učencev v devetih letih), — prostorska utesnjenost centralne Oš, ki izvaja pouk v 1,8 izmene v 16. učilnicah v okviru 29 učnih oddelkov in ima organiziranih še 5 oddelkov podaljšanega bivanja, — preobsezen solski okolis, centralne osnovne sole, ki zajema učence iz 23 naselij. Pri tem je morala centralna OŠ dodatno izvajati organizacijo prevozov v šolo in iz šole za učence nižjih razredov s prometno najbolj ogro-ženih in izpostavljenih naselij (Medvode, Svetje, Senica idr.). Z izgradnjo osnovne šole Medvode-Svetje bodo med drugim uresničeni tudi naslednji pozitivni premiki: — realizirani bodo pogoji za sorazmerno uravnoteženo porazdelitev učencev med centralno OŠ Franc Bukovec in OŠ Medvode-Svetje, ki bo delovala kot samostojna os-novna šola. V OŠ Medvode-Svetje se bo v šolskem !. 81/82 iz centralne OŠ, ki ima 822 učencev — prešolalo okoli 411 učencev, iz podružnične OŠ Avgusta Barleta pa okoli 38 učencev, — izoblikovana bosta dva funkcionalno zaokrožena šol-ska okoliša predvsem z vidika zagotavljanja čimvečje var-nosti za prihod učencev v oziroma iz šole. Povzetek materialnih osnov za delovanje osnovne šole v KS Medvode 1. Prostorska zmogijivost OŠ Medvode-Svetje Objekt OŠ v KS Medvode, ki je v gradnji in bo predan namenu v septembru 1981: — bo imel 3.520,45 m2 bruto oz. 3.212,84 nf neto povr-šine, — za pouk na razredni stopnji [od 1. do 4. razreda) bo imela šola Medvode-Svetje 6 učilnic, za pouk na pred-metni stopnji (od 5. do 8. razreda) pa 8 specialnih učilnic. V sklopu učnih prostorov bo imela šola še telovadnico, večnamenski prostor in knjižnico ter pripadajoče druge funkcionaine prostore z razdeljevalno kuhinjo v kateri se bo razdeljevala hrana, ki jo bo pripravljal VVZ Medvode, — z izgradnjo osnovnošolskega objekta bo šola prido-bila tudi urejene pripadajoče športno rekreacijske površine. 2. Financiranje izgradnje OŠ Medvode-Svetje Izgradnja osnovne šole v KS Medvode se financira iz naslednjih virov. Vir 1. Samoprispevek 2. Združena sredstva izobraževalne skupnosti Ljubljana 3. Sredstva proračuna občine Ljubljana-Šiška za financiranje izgradnje 2 dodatnih učilnic in povečave skupnih prostorov (zaklonišče idr.) Zagotovljena sredstva 70,747.428 2,221.917 5,389.124 Skupaj 78,358.469 Investitor izgradnje OŠ je Skupnost samoprispevka II. V skupnem znesku 78,358.469 din so zajeta tudi sredstva v višini 1,235.798,90 din za nakup učil in drobnega inven-tarja. Občinska izobraževalna skupnost je zagotovila sredstva za vodilni kader za OŠ Medvode-Svetje za 4-mesečno delo pred pričetkom otvoritve oziroma začetka dsla OŠ nove šole ter za administratona, ki naj bi bil dodeljen novi šoli 2 meseca pred pričetkom delovanja šole. Del zagonskih sredstev bo zagotovil tudi ustanovitelj. Sredstva za finan-ciranje redne dejavnosti osnovne šole v KS Medvode ]e zagotovila občinska izobraževalna skupnost s finančnim načrtom za leto 1981 od 1. 9. 1981 dalje. Povzetek organizacijske oblike delovanja OŠ v KS Med-vode Na osnovi zbranih podatkov in strokovnih mnenj odgo-vornih institucij, ki so bila pridobljena v mesecu marcu in aprilu s strani Zavoda za šolstvo in Pedagoškega in-štituta ter mnenja 10 Občinske izobraževalne skupnosti in stališč KS z območja šolskega okoliša bodoče nove šole, je realno predvideti, da bo imela OŠ v KS Medvode vse pogoje za izvajanje vzgojnoizobraževalnega procesa — kot samostojna šola. Status osnovne šole v KS Medvode kot samostojne šole utemeljujejo predvsem naslednji elementi: — število učencev (okoli 450), ki dovoljuje formirati 16 oddelkov rednega pouka in še 3 oddelki PB, — dejstvo, da se bo število učencev v naslednjih šol-skih letih še povečevalo, kar bo imelo za posledico obli-kovanje novih oddelkov, — zaokroženost šolskega okoliša v katerem bo šola v smislu vzgojnoizobraževalnega, kultumega in družbeno po-litičnega središča lahko izvajala in uresničevala tudi širše družbene naloge. Predvideno število učencev in oddelkov, ki jih bo imela osnovna šola v KS Medvode v šolskem letu 1981/82 Razred 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. Število Število učencev oddelkov 49 2 63 2 57 2 60 2 54 . 2 55 2 56 2 55 2 Skupaj 449 16 + 3PB Od skupnega števila 449 učencev se bo v novo šolo prešolalo okoli 411 učencev iz OŠ Franc Bukovec v Preski, 38 učencev pa iz podružnične OŠ A. Barleta iz Sore, ki bodo z novim šolskim letom iz naselij Sp., Zg. Senice in Ladja prav tako vključeni v navedeno novo šolo Medvode-Svetje. Okvirni prikaz potrebnega števila pedagoških ur in šte-vila ur za dopolnilni pouk ter števila učiteljev na OŠ v KS Medvode a) Nižja stopnja — od 1. do 4. razreda Pazred Stevilo Število Število ur za Število oddelkov pedagog. ur dopol. pouk učiteljev 1. 2 36 8 2 2 2 38 8 2 3. # m « 2 4. 2 44 8 2 Skupaj 8 158 32 8 b) Predmetna stopnja Predmet Število ur Število učiteljev Slov. in srbohrv. jezik 36 2 Biologija — kemija 20 1 Matematika — fizika 38 . 2 Zemljepis — zgodovina 24 1 Angleški jezik 2Q 1 Telesna vzgoja 40 2 Likovna vzgoja 12 1/2 Tehnična vzgoja 24 1 Gospod. s prakso 12 1/2 Glasbena vzgoja 8 + zbor 1/2 Knjižničar . 1/2 družb. moral. vzg. 4 dopolnjevanje — zgodovinar Spoznavanje narave 4 dopolnjevanje — Spoznavanie družbe biolog — kemik Okvirni povzetek potrebnih kadrov za OŠ v KS Medvode Struktura Št. potrebnih kadrov Učitelji razrednega pouka 8 Učitelji za predmetno stopnjo "13 Svetovalni delavec 1 Vodilno osebje — ravnatelj 1 Administrativno računovodski delavci 1,5 Tehnični kader: Hišnik 1 Snažilke j ¦ ~ ¦ 5 Priprava hrane — kvalificirana kuharica 1 Skupaj 31,5 Opomba — Povzetek normativov in standardov Načrtovano število oddelkov, potrebnega učnega, admi- nisirativnega in tehničnega kadra za OŠ v KS Medvode temelji na normativih in standardih, ki so zajeti v samo- upravnem sporazumu o temeijih plana občinske izobraže- vaine skupnosti Ljubljana-Šiška za obdobje 1981—85 in v samoupravnem sporazumu o skupnih osnovah in merilih za ureaničevanje svobodne menjave dela v občinskih izo- braževalnih skupnostih mesta Ljubljane. a) Normativi dela pedagoških delavcev: — višja strokovna izobrazba — učnovzgojna obveznost: 20 ur v osnovni šoli, 24 ur v COŠ 26 ur v oddelku PB ' — priprave na pouk in drugo delo v zvezi z izvajanjem vzgojno izobraževalnega programa v času, ki preostane do 42 ur tedensko — število svetovalnih delavcev in knjižničarjev: 1 šolski svetovalni delavec za 420 učencev (strokovna zasedba: socialni delavec, psiholog, pedagog, 1 knjiž-ničar za 8.000 knjig), — vodilno osebje: 1 vodilni delavec za šolo s 16 oddelki, — 1 hišnik na 1S oddelkov, — 1 snažilka na 575 nr čistilne površine, — 1 kuharica za pripravo 400 malic. Šolski okoliš OŠ v KS Medvode Opredelitev šolskega okoiiša samostojne OŠ v KS Med-vode izhaja iz dejanskih potreb po vključevanju učencev v to osnovno šolo. Zato se šolski okoliš realno navezuje na naselja: Medvode, Svetje, Sp. in Zg. Senica in Ladja. S tem bo večletnih prizadevanj končno uspešno razrešeno vključevanje učencev v matično — samostojno šolo, kar predstavlja pozitivni premik še zlasti iz varnostnega vidika 07.. izboljšanja varnosti za učence pri prihodu v šolo in vračanju iz šo!e. Zaključek fegradnja OŠ objekta v KS Medvode in ustanovitev sa-mostojne OŠ v tej KS predstavlja vsestransko pozitiven premik pri dograjevanju osnovnošolske mreže v občini in hkrati potrjuje pravilnost načrtovanja šolskih objektov z vi-dika lokacije, dejanskih potreb ter preoblikovanju šolskih okolišev. OŠ v KS Medvode bo v skladu s potrebami in možnostmi že v fazi konstituiranja lahko pripravila program aktivnosti in interesnih dejavnosti z elementi celodnevne šole, ki jih bo vgrajevala v učno vzgojni proces, da bi se tako vse-stransko obogatilo vsebinsko poslanstvo nove šole v nave-deni KS. Komite za družbene dejavnosti