Teča j X. V Ljubljani 1. kozoftcrska 1867. MAsl SO. Od sr. serca (Poleg Marija! glej zrocimo Ti serca v roke tvoje; Daj serce nuni ti svoje, Devica čista vsa! Daj serce kakor tvoje. Ko čist plemen goreče. Ko lilija cveteče. Leskeče vekoma. Oaj serce nam ti svoje. Devica čista vsa JMariJe MMerice. nemškiga). Daj serce za vesele Vedro; ko jutro krasno. Za tožne milo jasno. Ko mračna zarija. Daj serce krotko, spravno, ki vest krivic mu mine. Ko v zraku dim pozgine, Al kamen v dnu morja. Daj serce nam ti svoje. Devica čista vsa. Daj serce upa polno. Ko ga tope b ii t kosti. In ko rose sladkosti. Hvaležno do Hoga. Daj serce terdno, križa Oklenjcno v življenji. Dc vzdigne se v vstajenji Do raja večniga. Daj serce nam ti 6voje Devica čista vsa. Hicinger. Zamurka Marija Ana Fartaikarlm. (Dalje.) Ker je uboga Mrazilla zmirain bolj bolehala, in ji je tolikanj težko tlelo, tle ne more podtičevanja druzih deležna biti. je duhoven poalednjič druge zamurke zraven njene bolniške postelje učil; in zdelo se je potem kakor de bi sirotka svojih bolečin nič ne čutila. Nekiga dne su se začeli hali za njeno življenje in ze so govorili, de bi jo v postelji kerst iii; med tem so pu za očitni kerst druzih v Turni cerkvi priprave delali. Mrazilla pa je mirna rekla, tle bo za-mogla tudi ona pričujoča biti; in zares se ji je jelo neke dni pred kerševanjem vidno boljšati, in pa tako naglo, de niso več dvomili, de bo že premogla sterpeti v cerkvi. Veseli dan sv. kersta za vse je bil 31. kozoperska 1855, Sveto opravilo ni moglo biti ne bolj spodbudno ne bolj pobožno, kot je res bilo. In ko je po dolgih svetih šegah poslednjič jela teči voda prerojenja na glave tih ubožic, je bilo viditi, kakor de bi bila slehernimu zmetl velike pričujoče množice silna teža od serca vzdignjena; vsih obličja so se razjasnile, ko so nad deklicami, v ktere so bile vse oči vper-te, takorekoč brali besede: Hvalite z menoj Boga; zdaj sim rešena. Mrazilla je dobila ime Marija Ana, in poprejšnje ime Kadalkarim si je za primek ohranila. Tri zmed njih, že nekoliko veči, so bile tudi obhajane, in zares, kdaj bi bile bolj pripravljene, z neomadežaniiii Jagnjetam se skleniti, kakor zdaj, ko so bile očišene in prerojene ter oblečene s svatovskim oblačilam nedolžnosti. Kdor je spoznal iz tega. kar je bilo dozdaj rečeno. Fadalkarimino serce. si lahko misli, koliko je bilo njeno veselje, ko je bila z gnado sv. kersta uzališana in popolnama očišeua. Vender pa je zmetl vsili nar manj to čutilo razo-devala. .le kaj posebniga. de v tako nežni mladosti je bila že toliko oblast samu čez se dosegla, de močnih iu silnih čutil, veselih uli žalostnih, ui tolikanj zuuunj razodevala, temuč so bile bolj v njenim znotruiijim pokopane. I.e samo svojimu duhovnu iu učenicam je svoje serce razodevala, in pa s toliko jasnostjo in svitlostjo, tle so se vsi čudili nad darovi iu gnadami te deklice. Nekiga dne je slišala od nune besede: S e c r e t u m m e u m m i h i i svojo skrivnost si zase ohraniml, je vprašala, kaj de to pomeni, iu si je tudi ona tu pregovor prilastila. Zgodi se, postavim, nekdaj, dc ju njene tovaršice objokano najdejo, iu jo z usmiljenim sercam vprašajo, zakaj de se joka. Ona pa se nasmehlja. iu z neko ljubeznjivostjo, ki dopade, ako da tudi uusprotin odgovor, sestricam reče navadno: Secrctum me um m i h i. Mislile so, de to izvira iz njene holehimsti; izhajalo pa je naj berže i/, njenih obilnih nebeških tolažb, ki so ji zatopile čutilo telesnih bolečin. Zdaj je Murijauici, tako so jo odsihmal imenovali, šc nekaj manjkalo do njene popolne zadovoljnosti, namreč zakrament sv. birme. 5. listopada so bile vse oudotne zamurke v Trient po nekim mašniku peljane, in naslednji dan so bile od ondotniga kneza iu škofa birmane. Zdaj je bila zamurska Marijanica popolnama zadovoljna: druzigu ji ui manjkalo, kakor v miru umreti in nesti v naročje svojiga nebeškiga Zeniua to svojo dušico, ktero je hil oii sam med tolikimi čudeži usmiljenju, ljubezni in previdnosti očistil. In zares, tudi te njene želje so sc zgodaj zgodaj spolnile. o iu zu telo sprosi. Ravno sv. Medarda dan sim v tej cerkvi za neko pu-ziusko družino dar sv. ma>c opravil, in gosp. župnik so mi vse razkuzuli in tudi povedali, de jc bila tukaj od davnih časov bratov sina Matere llo/je karuielske. kakor kaze staro pismo na koži ( pcrgauieulii I od letu I »'•'>-, v kterim kumisur kaimclifuu»kigu reda. brat Janez Miha dc Ruhci>. dobrote iu odpustikc, klere slu s*. papc/a Pavel V. iu Klemen VIII. temu redu podelila, tudi zu (o ccikev veljavni izreče. Pričela se je rečena hratcriia pii tej cerkvi v letu ll».'l2 z dovoljenjem pul>kigu škofa Julija; al mnenje pieie-ceniga stoletja je to, kakor ludi mnoge druge hiateihc po Istrii zaterlo. /daj pa slišim, de bojo pri i« j ceikvi. po nasvetu uasiga milosiljiv iga skolu. ki so iudi lela* gred« iz Puzuu v Boljuu lo cerkev obiskali, biaierno sveliga serca prečiste Device Marije napravili, ker pri farni cerkvi imajo /e braterno živiga hv. Roženkranca. Veliki altar omenjene podružnice je lepo starinsko delo, leseno, al že /Jo od červičev Hiiedeno. Torej je perva reč. ktero gosp. župnik namerjajo napraviti, nov kamnit allar, kakoršniga zob easa tako berzo nc /gloda. Neki dobrotnik jim je v ta namen že lep dar izročil, in ako nas ljubi Bog z boljimi letinami obdaruje, bojo častivci Matere Božje v Istrii tudi to napravili. Še nekaj je, kar bi želel za pobožnost in notranjo lepotijo te prostorne ccrkve, iu to bi bil sv. križev pot, kar tudi naš milostljivi škof želijo, dc bi se po več cerkvah uapravilo. Ako Bog pomore, se bo s časam tudi tu pobožnost v tej fari razširila. Bog daj! Jože iz Pazina. #) Razgled po keršanskim mre tu. V Marijno Celje so 12. u. m. tudi Dunujski kardinal in poknežciii vikši škof, visokočast. gosp. O t m ar vitez liuvšer prirumali in so v god Marijnigu presv. imena pontilieirali. Med asistenti so bili tudi goriški prošt, v. č. gosp. baron C o d e 11 i. — V 11 a n a t u v C a v o s u je 6. t. m. umeri posvečeni škof in zagrebški prošl, v. č. gospod Jož. S r o 11. — P e tok os te Is k i škof i Fttnfkirchen) na Ogcrskim so darovali 10.000 gold. za duhovne, v pastir-st\u obnemogle, iu 20.000 gold. ko vladni denar za popravljanje oslabljenih cerkev in duhovskih stanovanj. Gosp. Alojzi Kraes ka, duhoven in špiritval v tem mestu, se jo podal v Pariz in bo Lazarist. Tudi jc veselo slišuti, de sc je v tem mestu pervo polovico unigu mesca 2(14 učenikov ljudskih šol zbralo k duhovnim vajam. Pobožno izobražen ucenik je zares pravi dar Božji, ki razširja velik blagoslov med mladostjo. Gorje pa ncroducžu, ki otročiči iz sleherniga gihljcju vidijo, dc nima nc pobožnosti, nc dosti vere. On pa bo mogel /u vse otročiče odgovor dajati, kolikor jih je imel vse dni pod svojo nerodno vlado. — V Peš t i je rokodelska družba 18. kimovca obhajala svojo obletnico, pri kteri priložnosti je bilo 100 družnikov pri sv. Obhajilu. — rVolksfrd.M razglasuje tretji list v. č. škofa, gosp. Atan. Z u ber ju, iz Bara Decve pri Patni od 20. mal. serpana, v kterim škof v svojih silnih stiskah in skerbeh med drugim pravi: Dclhi še ui premagan; — 2 nar boljših generalov sta padla; kakih 12 polkov ali regimentov vee se je s prekucuhi slepilo, in veliko kristjanov je silo neusmiljeno pokiunih. Agra je v puntarskth rokah; 300 kristjanov jc bilo tam pokončanih. Sv. Jakopa dan se je punt vnel v Dinaporu. 1 uro od Putne, in prekucuhi so hotli tudi Potno oroputi, ali 2 evropejsku parobrodu z vojaki sla vse njih čolne povozila iu potopila. Jez sim bil ravno ta čas v Ban-koporu, kjer jc sumustun. .Mi vsi smo pribcžali v hišo ko-misioiiurja .lav Iona, kjer jc bilo kake 200 vojašinc v nušo hrambo zbrane. Bližnji mesti Arrah in Chupra ste poropani in kristjani v ujih pomorjeiii. Od 1. do 4. vel. serpana so uiohamedauski prazniki, in ni dvomili, de se bo tisto grozovitim klanje tukuj ponavljalo. Jutri zjutraj bodo vse nune v Dinapore odpravljene, ako bodo mogle od tam v Kalkuto in morebiti tudi v Kvropo bežali. Jez grem do Dinapora za njimi, iu se bom potem, dokler bo moč, po purobrodih potikal. Kako de sc drugim misijonskim oddelkain mojiga vi-karijata godi, nc vem, ker so prekucuhi vse zaperli, iu že mesec nisim dobil nobeniga pisanja. Imuni zduj nune in si-rotiee, ."»o oseb, ki nimam kam z njimi, iu jih moram sam varovali; k tem je še 25 oseb moške sirotišnice in 3 duhovni, tedaj 7h oseb na begu, brez strehe iu stanovanja, in *) llvnlii xa dopis iz lutnje, od kodar Iii bolj pogosto kaj želeli. Pa tudi od drugod iz Slovenskig* prosimo kaj več naznanil; naj se razodevajo v ^Danici*4 potrebe in zadovoljšine, žalost in veselje Jovenskigu ljudstva v nasprotno pomoč, zgled in spodbu-dovanje. Vr. vaiga premoženja imam le samo 150 gold. denara. — Ravno ne shajajo vojaki 10. polka od njih plačnine, pri kteri priliki bodo nune dobile priložnost v Kalkuto bežati. Iz Fran-coskiga letne male pomoči že 3 mesce ni, In ne vem kaj de je. V7 svoji domaeii sim žc davno vhg upanje zgubil, ko bi bili hotli kaj storiti, bi bili storili ko aim tam bil. Lahko tedaj nlehern vitli, v kako hudih ntiskah de živim; ako z Božjo pomočjo tudi meču puntarjev odidem, me žuga nkerb in žalont zatopiti, ako nam Bog skorej ne pomaga. Ravno slišim, de začenjajo tudi žc v Kalkuti v terdnjavo bežati. Kako de hc bo to končalo, Ic Bog sam ve; nobeno človeško oko iz sedanjih okolišin ne more druziga previditi, razun konca angleške vlade; vender Bog jc močin in nam bo o pravim času pomoč poslal. — (K temu opomni „Vol k h frd.u, de je škof Atun. Zuber rojeni Dunajčan, in njegovi duhovni tovarši avstrijanei, in prosi nagle pomoči pri vsih, kterim se marterniki za sv. vero smilijo. Vredništvo „V o 1 k s f r e u liti ovou (AVien, Studt, Bullgunse Nro, 030.) bo pomoeke z veseljem sprejemalo in jih naglo dalje nu nvoje mesto odpravljalo.) — V lT I m u se zbira misijonska družba med devicami, ki bodo v Afriki (v Aleksandri!) ko diakonisariee za keršanstvo delale. — Oanienimu pesniku Doslej čvetera znana m' je „danicaM: Nad zvezde vse v lepoti perva sluje; Svetnike vse pa druga nadvisuje — l'p zemlje, raja cvet — bo gor o dni ca. Po daljnim Nilu tretja, brodarica, Aposteljne /amurcam privažuje; ('eterta pa Hlovencam namestuje Nam tretjo, druge zvesta službeniea. Al zduj v četerti peta Ti, premila! Huzsijaš mične pesmi v radost druge, katerih bliš Te posestruje pervi. Prisijaj nam pogosto ino slepila Hlodivnih ves, sejavk le nravne kuge, V pristuda mlako vse na vek zadervi. Svetogortki. Duhovske zadeve. V ljubljanski škofii. G. Fr. Svetlin, 3. duh. poni. v Koeevji bo zdaj pervi; gosp. Jan. Rozman, novo-poHvečcnec, pride na njegovo inento; gosp. Peter Vartol za namestnika v Getenice; gosp. Rihard Frank za 1. duh. pom. v Ribnico; gosp. Jan. B u d n a r za 2. duh. poni. v Cer-nomelj; gosp. Mih. Zupan, novoponvečenec, v Faro pri Kostelu; gosp. Jon. Do In i car v Komendo; g. Korl P roba z ka v Šmartno pri Šmarni gori; g. Sim. Konmač na Trato; g. Mih. Gogolu v Rovte; g. Ant. Žakelj v Poljane; g. Henr. Šparovic zu 1. duh. poni. v Merno peč; g. Fr. Povšc v Rodeče; g. Andr. Sare /a 2. duh. pom. na Vače; g. Vol. I.oh, novoposvečeuec, za 2. duh. pom. v Metliko; g. Mat. Frelih v Staro Loko; g. Mih. Horvat za 2 duh. pum. v spodnjo Idrijo; g. Mort. Bar lic zo lo-kolista v Polom; g. Ant. Klemen v Višnjo goro; g. Jan. Žužek bo namestnik v Dobernieoh; g. Jon. Lampret za 2. duh. pom. v Doberniee; g. Jož. Zurbi za 2 duh. pom. na Roke; g. Prim. Zadergol za duh. pom. v Cirkle pri Lenkovcu; g. Jun. Knuvz v Podzemelj; g. Jan. Volja-vec, novopoHV., v Vipavo; g. Fr. Samida, novoposv., za 2. duh. pom. v Vinice; g. Jan. Judnič, novoposv., za 2. duh. pom. v Trebeino; g. Ant. K uci ti, novoposv., za 2. duh. pom. v št.-Mihoel pri Novim mestu; g. Mor. G oh ler, novopoHv., nu Studeno; g. Ant. Peteri in, uovoposv., za 3. duh. pom. v Stari terg; g. Jak. Mulhar je farni vikari v Pečoh; gonp. Korl II a j dri h, benefieiat v Moravčah, bo otidi duh. pom.; njegovo mesto ostane prozno. — Umeri je 2«. u. m. gosp. Ant. Keše, Doberniški fajmošter. R. I. P.!