ftrttnlni piMjim i notoilnl. XIX. iaffnlk. 1941. mirclui 20. 4. numera. •0 V LIST Mesečne verske novine. Vu Iminl prikmurske avang. ilnjerlje r«dit«l I v&davnlk t rLKAR JANOS, Murska Sobola. Čeka račun it. 13,586; Imč ,,Dflševnl list" M. Sobota. CLna na cSlo leto 20 Din., v svdnstvo 30 dln., v Amerlko 1 Ool., edne numere 2 dln. Izhaja edndk na messc. Naprejplačilo gorivzeme vsakl ev. dfihovtiik i vučitel. lezušoua slednja pot v tažalem. V Jeružalem iti, — vsakšega Izraeli-tanca svčto želenje je bilo to. Deteče srcč se je z gizddvov radostjov napunilo, gda je 12 let staro ob prvim smelo s svojimi roditeli v Jeruždlemsko cčrkev. JeružaMem! — si je žalostno zdehno sin Izraela, gda so se drugi na p6t spra-vili, ndj v Ddvidovom mesti preživčjo svčt-ke, sam pa je doma mogo ostanoti. V Jeruždlem! — so šepetala vtista obtrudjeni starcov, ki so se na konci svoje zemelske potf v Jeružalem ddli prepelati, naj v smrti v svčtoj zemli preblvajo, če so že v žltki med pogani mogli prebivati. Bliže nčbi, bliže svojemi B6gi se je čtito sin Izraela v onom mesti, nad šterlm se je zdigala zmožna c^rkev, s štere oltd-rov je d^n za dnčvom vido proti ndbi se zdlgati dim Bogi posvečeni aidovov. Pa so se bližali vtizemski svetki. V Jeružalem pelajoče ceste so pune bl!e van-drarov, ki so se želno paščili, ndj med ste-ndmi svčtoga vdraša preživžjo velke svčtke. Med njimi je šo, obdžni od vsikdar bole rastčče vnožlne, tudi Jezuš. Ttidi njegovo srcž je hitreje bilo, ttidi njegpva dflša je trepetala, ali vse to nej zavolo radostnoga čdkanja, nego zavolo globokoga, svčtoga zburkanja nad tem, ka je priti melo i priti moglo: Vido je že v duhi vOre slčdnjega boja, včretrplenjapunesmrti. KriČeča, njega hvalčča i diWča vno-žlna ga sprevaja prčti Jeružalemi: moški, ženske, s palmovimi vejkami v rokaj, svoj gvant pred njim na cesto prestčrajoči. On pa resnoga i zamišlenoga obriiza jezdi na oslici. Ja, tak bi moglo biti: On, Zveličitel, od ludstva pozdrdvlani kak te ddvno i želno čakani, nšrod pa navdUšeni i pripravleni posliišati i činiti njegovo volo. Takježivo v misli Izraela kep Mešiašovoga prišestja v Jeruždlem, tak so včili starci mladino, dokeč se je oni kep nej vtisno v njeni sp6-menek, n&\ ga pa dale da prišestnomi rodi. Jeruždlem pozdržvla zdaj Njega. Kak krLl ide v varaš; velke vnožine ga po-zdravlajo z velkov navdtišenostjov. On se pa ne dž vkaniti od nestano-vitnoga lodstva. Ne premoti ga krič naroda. Tam za stebri stojijo, tam med lUd-stvom se skrivajo že možjč, ki kmičnoga obrdza gledajo navdiišenost Jezuša pozdrav-Iaj6čega ndroda. Z njihovoga lica guči ne-voščenost, mržnja i odločnost. Malojihje, ali oni so ti zmožni, ndj nžrod, šteri se hitro navduši i hitro se bode dao stršzniti. Što je samo malo priličen v ravnanji z njim, ga hitro zna preobrnoti i krič ,,ho-ždnna" se spremenio bode v ,,ržspi ga!" Vse to znž Jčzuš. On je že skfiso, kak hitro se dajo vnožine odvrnčti od njega. Doživo je že edno včro, gda se je celo do syoji dvanajset apoštolov z onim pita-njem obrno: ,,Šččte tttdi vi oditi?" I kmični obrazi farizeušov i pismoznan-cov se naednok zjasnijo. Porodila se njim je v gldvi predobra misel. Narod naj samo kriči onomi tesači z Nazareta, n&\ samo Strdn 38 DUSEVNI LIST '"-¦ mdrciuš 20 beži za njim, ndj ga samo pozdravla kak sina" velkoga Ddvid krala! Dčnok majo zdaj zrok zatčžiti ga rimskomi poglavdri, ka je zapelavo ludstvo, revolucija je delo, za krala" se je ščeo dati postaviti. ,,Mi pa nemamo krala, nego casara v Rimi i njemi šččmo verni ostanoti!" Jčzuš pa ešče bole pozna lfldstvo. Znž ka nede trbelo šfitanja farizeušov i popov-ski vlždnikov, nede trbelo pomčči rimsko-ga casara, zgubi on tč naiod brezi toga tiidi. Če bi Itidjč, ki ga zdaj dičijo i zvi-šdvajo i od navdtišenja pijdni sprevajajo v Jeružalem, ništerne dnčve vaprej vidili, bi ga že zdaj ostavili. Či bi žnali, ka de se njegova pot na križi dokončala, bižezdaj zdignoli rokč proti njemi. Vsa eta znajSči se Jčzuš že zdaj sploh samoga, sploh ostavlenoga čiiti. I Jezuš vendar ide! Pred sebom vidi borbo, trplenje i smrt — i vendar ide v Jeružžlem! Ide ravno zato, ar znž, ka je prišla včra, naj se v smrt da" celomi človečanstvi na odkfiplenje! D. Kristuiov krii. Verjem v Jezuii Kristuii, ki je nipiil. Na y\ velki pčtek apoitolskcga verevadlOvdnja tč reči r* morem pred svoje cči pottaviti, tiidi t& reči po- .5 sliiiati i v svoja srca zapreti. Ar nas (e reči l& -postdvijo pod Kristuiov križ. Ka vidimo na križi? Ednoga na križ raz-petoga človeka vidimo na njetn, ednoga na stnrt zraantrinoga, vmorjenoga človeka. NJegov obršr, (e z krvjdv oblejžal obraz od oezgovorni i grozni muk guči. Njcgovo telo je v stnrtnom boji obtrfidilo i trdo grštalo. Grobijanski križ se pod težkim bretnenotn nagne. Za njim i okoli njega pa vie kmica pokriva. . ¦ _ ¦" Pri Kristuiovotn križi pa tam stoji Jaaoi apoitol. V ednoj roki odpreti slarl zakon drži, -z drOgov rokdv pa na križ kaže. Tak da bi td iččo praviti, eto je it razpčti i vmorjeni, \€ po _ prorokaj obečani Meištaš, (e Kristuš, kral kraldv - ¦ i Gospod gospodov, ki je prišo odkiipit celi človečanski carod. T6 pa telko pomSni: te raz- ", pčti, z krvjOv oblejani Kristui vladati ife. v Viadat?, kralti?ati ile obri rceae, obri tčbe, obri vsakcga človeka, obri etoga celoga sveta. Tam ' z križa bojoo napovej celomi sveti, to ičč i želej, naj se na njegovo ircč vsako kolžao na- : n!zi na etoj zemli. Krščanska mati cčrkev je tavno to Krlttu- , šovo želenje, 16 njego? g\&% odnesla i razglasila - Jdnoš vitčz. Veršušno pripovedžvanje. (Plsao: Petofjr Šandor 1844. Poslovenčo : Flisar Janoš 1940 sept.) XIV. spev. ,Kakda matn začnoti?... Jeli bir tak kak gje: Kakdfc sem dobo jas Kukorica ime ? Vu kukorici so naiili inda menč, Zato je tak Kukorica moje imi. Ednoga kmeta dobroga irdcd žena Kak je ona večkrat pripovedavala, Je v5 šla vu pole kukorico glčdat, Tara me naiila v-edno brazdo djanga ležat. Britko sem brečao tam, me pomilfivala, Oori meje ?z61a ino domo nesla ; Domo idoča, je vsebi gori djala: ,Tak nemam deteta, gorl zbranitn togi." Nj^ mdi je amogortn, niluren človek bio, Komi sem jas kak fotiv neprijčten bio. Hejh, kak tne jcdotna onzaglednc, vido. Se je uprav c fraeto kunenje {ulo. Netnila žeruka ga je etak tolila: »Nihdjte oča Ka bodemo Za vrednost sina Tvojga Oročnici Z-Tvojmi svetci Kralevstva nebeskoga 3. Zdfihavanje i zvišavanje Boga. Da bi jezero jezlkov meo, Na hvdlo davanje Bogd, Tak bi zevsemi spevati šteo, Z-globočine mojga srdca. Hvalne pesmi od onoga, Ka je Bog stvčro velkoga. Dokeč po žilaj skos ctirf! Ah, da bi li vsžki odiih Bio, edna lepa hvaMa til! Ti zeleno Listje vu Iogaj, Gibli i zlbli vse z-menov, Ti gingava trdva na polaj I vi lepo cvžtje vrtov: Zvišavajte Božo diko I njega djanje veliko. Ah, da bi ml pesem rumila, Do tistec, gde sunce stoji, Da bi m\ krv vrelo šiimiia, 4. Boga zmožnost. B6g je stvoro: n^bo, zemlo raorje * » Vidoče oči dd on tim temnim, I vse, ka eti zda" žive. Li njemi je poddno vetrdvje, • Z-kim ne ladajo tu liidj^; . On kraliije na ves sveti , TU na zemli, tam na zvezdi, 5. Boga vekivečnost, Hvalimo Te velki Bog, Vsa Tebe zvišavajo, . I dičimo tvojo krepkost, . , ¦ . ...L ^ "¦ Kerubi i Serafinje, Vsa so dela Tvoji rok, . Tvojo diko spevajo, Vsa čiidujo Tvojo velkost. - "-- . Vsi, vsi nebeski angelje Ti si ne meo začetka, ' \ - . Etak kričijo k-Tebi: Pa neoš meo dokončeika. : ' Boga zmožnosf je v-nebi! Te slabe krepko podpera, Svo' labčzen skdže tim poštenim, Hamišnim pa neda mčra Sirotiče on pomdga, Te hude pa on premaga. ¦-: »Jaaoš vifez, obranftel fcoje L6ri", Je erkao zda kral - - to de ti najem vzžnii. I odnesi te žakel zevsov vseblno?, Ži?!a b!ajženo z-suatkov tvojov Iluškov. Zadrža?ao bi te — znaro, ks neostancš, Ti že pri tvojoj lubici bidti želei, Jeli tak? — a, pajdalje naj osianejo I vživajo eti pšr dae?o? vesdlo. Tak je biio to, kak je kral zapovedso, Jžaoš bi pa že rad vido svo Iiuško, Slobod je vzeo od kralevske I6ri milo, K-morji js hito i seo si je na ga!yo. Kral i šereg so ga vsi t& sprevajali, Odnji je dosta želenja meo slihiati, Ostro so vsi l vsi zanjim ta gledali, Dokeč so ga mogoči blli viditi. XVI ti sp6v. ZJanoi vitezom je gaiya bri plava!a{ Tak da se vitorla malone vugnola, V-potQvanjs ga ng nlka zasldsSalo, Kak ino gda pride k Iiuški ? sl rnislo. Njegove misH so ?u to iotmo biie : »Tubica držgs, jer inaš ka čžka tebž ? Jeli se somniš, kakša radost tt čaka, Ka ti Janči prinese pun žakel z!ata ? Dotfso hititn zda jas, bojdl si kašte bar, Po dosta mantr! va mtdva zda že en par. Eden par bodeva, bldjženva, bogata, Od nikoga nlka več neva čakaSa. V^rt so si z-raenoin nš po najbogiem djžli, Ali io njira jas to pot cdpOstlra pd li. Po prasici so oni zrok moje sreže, Obdellm jl, či me Bog dorao potr.ore." Tak je mislo Janoš, v-g!avi svojoj brodo, Dokeč je veter gnao blstro dale galyo. Daleč je bio eiče od svojga crsžga, Med francjov i vgrskov je duga itacija. Stržn 42. DUSEVNI LIST marciuš 20. 6. Boga dobrotivnost. - Zgledni se na nds Oča Oh smiliij se nad nami, Mili, i boj nam k-pomoči. • Vle vo blagoslov Tvoj na na"s, Trdštaj nas Tv'a milošča, . . Boj z-diihom Tvojim z-nami Gda smo v-prevelkoj nevoli. I krepi vu vsem dobrom nas, K-Tebi se obrnemo, Daj se nam tak vupati, j Tvojo pomoč zovčmo. ¦-. Kaj nds šččš menttivati. 7. Edndk bomo vsi prah, pepel. I krdli so tttdi lttdjč, ,.•¦ v Nebodo več odebržni, . •;. • , Ar so rodjeni od žene; Z-marnimi odiikovžni: ; Njih tela do tii prah, pepel, . Večna pravica je dojde, Zniči je tii sveta vrtel. ¦ Boža sodba je dosegne: Vu kmičen grob se zaprčjo, ' ' . Vsem nam fali potršbna moč -. Kak vsi driigj, spomerjejo. Gospodne boj nam napomoč. 8. Jedino 11 Bdg. Što me napuni z-ddrmi žitka? , * Ve sem jas v-celom mojem žitki Jeli ne li Ti zmožen B6g! Nestanoma sam občflto, Sto me obarje od hiidoga? Kaj si Ti menč v-mokaj velki, Li Tf oh šeregov Gospod! Vsigddr i povsud potroštao. Tf maš za moje vgrehšenje, I moje nžjvekše bremen Nezgovorno potrplenje. Si z-mčne vz^o moj Bog veren. Kak bi ne z-punov viipaznostjov Jas tebe zda srdcd proso ? V ; =" Kak bi ne z-tihov trplivostjov Vj < Tebi se v-nevoli molo? V Či bi se zemla podrla, ; -: Tvoja zmožnost se ne vtria! Ednok se Jaaoš na ga'ye p3di Š6tao, Ščiao se, krajino okoiivrst g!^dao, Kapit4n )e slugom ete reči pravo : »Neba je erdžčn, vrernen de vih^rno*. Ali J5noš je na ič reči ne pazo, Ober glave njemt iereg štrkov leto, Bližao se je jesča, mz&\ so leteli Vu tople držele se ieregiivali. Nemilo je glčdao sirraaček za njimi, Tak daj njetni od Huške glas prinesli. Dober ves^li gias cd njegve Iluike, Ino od svoje lublene domovine. XVII ti sp6v. Na utro, kak je žarja prorokiivala, Se uprav vihčr sbfido, velki zadosti. Pregrozao so šOtneli morja valovi, Od divjcga vihera gndni, tirsni. Ga!ye potnici so bili v-velkom strahi, Kak je to že navadno vu takiem slžni; Všše raoči so delali marinarje, Ne je pornagalo več vrelo br^njenje. Kmični oblacje so bc pozdigavali, -Tsk, da 80 sivo nebo sploj okmičili. N^be strele so v-križ naklučko strelale, Eden blisk je §alyo razdrobo na skalje. Vidit! je b'16 galy! falate plavati, Mrlva tela vu valovje pograždlati. Ka se je pa z Janoš vitčzotn godilo ?... Njega je tlidi valovjc pokrivalo. Hejh, k-stnrti je on že iQdi bluzi hodo, Ali od n^be je on sailoščo dobo, Po čfidnoj pdti se je on oslobodo, Morja va!o?ji je ne na porob spaddo. Voda ga je luSala vlit i viie, Dotikale so ae ga oblaiov ciindre, marciuš 20. DUSEVNI LIST Stržn 43. Ml&domi rodi na povcenič« Georges Clemenceau, francoski minlsterski predsednik v letaj od 1917 do 1920, eden od oni, ki so po zddnjoj svetovnoj bojni stvorili versailleskl rair, je zsgriženi protivnik vere i cerkve bio. Meo pa je tellko batrivnosti, ka je na konci svojega žltka svojo protivinstvo do vere za najvekšo zablodo s?ojega žitka vsdifipo. Malo prcd svojov simtjdv, leta 1929, je svojemi prijateli Herve-jš poslo pismo, v šterotn je po-šteno priznao, ka je njegovo zadržinje do vcre i cerkvs blodno bilo. Med drfigim fe piso: ,LiibIčai prijžtel I ZapOščam s?et. Znate, ka sem se vse svoje živlenje norčdro z vere, i isto Sinljo vst mojl repubiikžnskl sodobniki. Ali ogvuio sem se, ka je nej mogdče driiždbnoga reda na nevero postavitt. Ce bi prvle prišo do etoga spoznanja, bi je zastdpao brezi straha pred saešnostjov; PoGbižščam pa Vas zdaj, to mojo zapiiščino pred jžvnost prinesti mlddomt rodl na povčenje." I dnes poaižana i za svoj obstanek se bo-reča Francija ednogižsno nazveičava istinitost Clemeaceau jovoga prekžsnoga spoznanja. Voditelje obladane Frsnclje, ki se trfldijo svojo v prahi ležečo državo pž na noge posta-vfti, n6vo Francljo na fundament vere ičijo po-staviti. Vsl vodiini možjč so edni v tom, ka francoskomi narodi nazaj morejo vsaditi v srcč vero, štero so njemi biodni voditelje strgali s srca. Francoski nšrod je te spozno sacno zablo-do svoji voditelov, gda se že jdče nad riiievl-nami s?oje domovine I Včimo se z žalostnoga šoria i prekesnoga spoznsnja francoskoga naroda! Vsi tisti, ki mislijo, ka slobodno zbrižejo vero z živlenja človečanstva, naj odprčjo svoje oči. Naj se niiče ne pfisii zaslepiti od vero odiir{a?ajdčega ! Boga tajččega fanstizsna za-blodjeni i največkrat nioralno menje vredni ludi, nego naj ma telko poštenja, ka de vQpo istini v oči pogledtioti i spoznati slabost i pokvarje-nost narodov, ki so zapftstili pot vere. Ka more svet čakati ud iudi, šieri tajijo krilesbc DQha i seb^ za stvar držijo ? Odkud naj vzernejo tej liidjč plemenito čutenje, duievno tnoč i gotovnost na slfižbo ? Brezi tej jakosti pa nikii družabni red nemre obsldnoti. Brezi vere je človeško tilvšriitvo sarao ru-šiti mogdče, zidati pa nej. Gde se je pa probalo, brezvernoj državi obstanek dati, se je td samo s krv&vov i ne-človeikov nasilnostjov posrečilo. Mladi i nezreli lOdje radi nasedejo razloč-nitn driižžbni rčd rQič5im agitatorom i radi ču-jejo njiho? navuk od sloboičine človeka-stvdri, premislijo ai pa naj, kama do prišli sami, če do nasledQ?ali svoje brezvestne »prSjateie", i kama bi prišlo človcčanstvo, če bi je taki! iudje sestavlali, kakši s šole oni vučilelov nevernosti prihajajo 1 Že stari griki tnodrijia Plutarch je pravo: »Prvle te racgli v zraki zazldatt eden varož, kak ednoj državi brezl vere obstdnek dati," D. Zda je Janol vitez nanagli popadno Oblaka terainik, zs njega se poveso. Za njega se poveso, nsnjem je vlio, Zoberna rokatna se je krepko driao, Dokeč je oblak ne k-morja bregi prišao, Te je žcjega na edno pečino st6po. Najprvle je Gospedni Bogl dao,hvž!o, Ka njemž je žitek tak čiidno obrano. Ne se dosta brigao, ka je kinče zgfibo: Os |e li sam ostao i ne se pogfibo. Zda se na pečlni okoli zagledno, Tani je enga grif ftlča gnezdo zagledno, Šteri je ravno fe svoje mJade krtno. jaaoš vitčzi je nika v-paraet priilo. Skrivomš se potnali k-DJctni pridiužo, i nanagii, naednok na niega drapno, V rčbra njemi je bodno ostre ostrogvi Ino tak je jahšo na tom čudnora stvori. Fiič bi ga rad do| sebe vrgao, čij niogao, Samo da je aam nikako ne žnjim ladao. Jžaoi vitdz se je nlksk ne popfislo, Močno ga je za šinjek i rebra držao. Leto je žnjira, Bog znž prek orsžgov vnogo, Ednok ravno te, gda je sunce gor prišlo. I zorje prvi trdk na tfircfn obsijno, Sfjalo je sunce m v6s ravno sveklo. Sveti Bog ! kak se je zda Janoš čBdfivao, I v-srdci se veseleS jako radQ?so. Iqo fiič tudi, da ie jako obtrudo, Je proti zemli žnjim vsigdar niže držao. K-koncovi je doj seo žnjim na eden brežič, Brezi daike^je lecao že nevolen itič. Janoš žnjega dol' stopivii, ga je nlhao I šo je, globoko vu mlili vtonjeno. »Nenesčtn ni kinča, niti ni ziata ne, Ali prinesao sem davnje liibno srcč, Stršn 44. DUSEVNI UST nižrciuš 20. Evangeličanskoga krščenika deset cerkveni zapovedi. 1.) Redno v cžrkev hodi. Vsdko nedelo i vsaki velki iveiek edndk tam boj v cčrkvi. Cdr-kev je Boža hižs, gde Bog svojo deco vsigdar i redno z nebeskov hržnov hrani. Cšrkevno leto, red svetkov nas tudi na to opotnina. Či edno nedelo vbnihhl i neprideš v cčrkev, t6 ze z tvo-jega dGievnoga žitka vospadne edna verlga. 2) V cčrke? morei točno priti. Za tvoje verebrate i sestre je nikaj drQgo ne bole nepri-Jeirio, nego či kesno pridei v cerkev, ! či pred popevanjoro zždnje peimi žč vSideš. Ci že kes-no prideš ? cerkev, tak si sedi v klop poleg vržt, ali odzaja i nigdar neidi nsprej i ne sprevajaj se po celoj cerkvi, (e gda driigi popeyajo, mo-lijo, ali pa na ptedgo p&iijo. či pri cajti pridei v cerkev, tak piisti pržzne iiste klopi, itere so pčJeg vržt. 3. V cčrkev z spraznjenltn, ali z ?erv3J6čim srcorti idi. Ne mlsU na svoje optivleuo delo, nego na to, kakši siab si ti za to. Ne sprLvlaj svoje jakosti v venec, nego svoje grehe i sla< bosti deni doli pred Bože nogL. V c^rkvi ne Sa-kaj razna čiida i znamenja, nego moli za Bogd k tebi pcslani glas, za Božo sveto reč i Sv. Dah. 4. Tfidi v cčrkvi moli. Med notriidenjom i med voidOnjom ne gledaj samo v svcj krščLk, ne nanizi samo svojo gla>o, ns skleni samo s?o-je rckč na molitev, nego resan tudi v isiini i pravici tnolš. Začni v im6ni Očč, Sind, i Duhd Zadosta je to tehi dragoj Iluški, Zcam, ka žmetno čakai že ti mene tiidi." Z-takiimi misli je prišao on do v^si, Začuo je koia rcgatati po cesti; Kol rogatanje ino lagvov diidnjanje Je znaroenje koietov na;bfdtYO idenje. Ne se brigao on za na bržtvo idoče, I njega je že tudi ne pozaao nišče. Vdiljek po vesl je tak potGvao tslrno, Proti onoj hiži, gde Iiuško tnislo. Pri preklata dversj je malo postano, Tak daj se njemi dih ?u prsaj zastavo. D^eri gori odpt^ — i mesto Iluške Vidivši tara blvati lfidi iahlnske. \ ¦ »Mogoče, ne v dobrom mesti hodi, misli, I kliiko že pž m& vu roke prfgišči. »Koga iščete vi ?" — ga, ki Jezuia za svojega voditeia spoznsjo, aii v kričansko cerkev so eiče zžkoniko ne notri-stdpili. — V Japanskoj držšvi od 1938. lets jeste Japansko biblijsko driištvo, štcroga cil je raziir-javat! Sv^to pismo rned japonci. Slovakia. Novi zžkon so doliobrnoii na slovaški kniževni jezik. Slari zakon so pa zdaj začnoli doliobračati. Misljonsko delo. V različni poganski dr-žavaj proteitdnuiki mlsijonarje 46.000, rim. kato-čanski misijorije pa 41 000 šol držijo gori i tatn včijo. Nemški misijonžrje so v zdajšnjoj bojni v preveč težki poiožaj prišii v tisti kraji-naj, gde angleži roajo oblast, Od 1600 misijo-rdrov ji je skoron po!ov!ca internirtna. Biblija. Britsko i zvGneinje bibHjsko dru-žtvo je v 1940 om leti 11 milijono? i 750.000 blblije aii pa biblijski delov odalo na 745 raz-ličn! jezikaj. EšSe dnesdea se med vsemi kniga-mi n^jveč Svčtoga pistna odš i razširi. Dogodki zšdnjega mžseca. Letdl-ska bojna^med Nemčijov i Anglijov se je poostrila. — Bolgžrija je pristopila k tro-zvžzi, nato jo je zasčdla nemška vojska. Stamp»no v .PREKMURSKI TISKARNI" odgovoren HAHN IZIDOR v Mflrski Stfboti.