6 2001 XXXII 22 V)Z G O J A IN IZOBRAŽEVANJE KAKO SEM SE SPOPRIJELA Z NOVOSTMI PRIPRAVE NA DELO S ŠESTLETNIKI Poučujem v tretjem razredu devetletne osnovne šole. Na delo v prvi triadi sem se začela pripravljati leta 1996 z obiskovanjem modulov na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Na srečanju študijskih skupin smo pregledovale učne načrte in predlagale dopolnitve. Na Zavodu RS za šolst\’o OE Novo mesto smo se v šolskem letu 1998/99 začele pripravljati na delo v devetletki, in sicer učiteljice in vzgojiteljice iz šol prvega kroga, ki so se odločile za poskusno uvajanje programa devetletne osnovne šole. Seznanile smo se z zelo pomembnimi in koristnimi vsebinami, kot so: razvojne značilnosti šestletnika, timsko delo, oprema učilnice - kotički, didaktična igra pri pouku, računalnišli kotiček in programska oprema ... Skupaj s svetovalkama smo ciljno načrtovale letne priprave za pouk in hospitirale v različnih šolah in vrtcih. SJU Z > D N IZVAJANJE DELA S ŠESTLETNIKI - TIMSKO DELO Prve izkušnje za delo v timu sva začeli pridobivati v našem vrtcu, kjer sva z vzgojiteljico najprej hospitirali, nato pa izvajali nastope. Timsko delo zahteva skupno načrtovanje, izvajanje in evalvacijo. S skupnimi idejami sva se dopolnjevali in bogatili vzgojno-izobraževalni proces. Veliko izkušenj in idej sem pridobila od vzgojiteljice, zato sem vesela, da sem se lahko preizkusila v tej vlogi. Težava skupnega načrtovanja je v časovnem usklajevanju za skupno načrtovanje in evalvacijo dela. Ciljno načrtovani pouk naju je usmerjal v dejavnosti, ki so primerne tej razvojni stopnji otroka. Učenci - šetletniki so skozi različne igre in procese osvajali znanja, pridobivali izkušnje, bogatili besedili zaklad, si razvijali ustvarjalnost in se navajali na samostojnost pri delu. Z vsakdanjim skupnim načrtovanjem in oblikovanjem zapisa na tablo so učenci spontano vstopili v svet branja in pisanja. Učenci so svoje znanje dopolnili z isto vzojiteljico v podaljšanem bivanju. V šoli nam je bilo lepo in učenci so se težko odpravili domov. “ TEDENSKO IN DNEVNO NAČRTOVANJE DELA TER EVALVACIJA Z rednim skupnim vsakdanjim načrtovanjem aktivnosti sem nadaljevala tudi v drugem razredu. Učenci so pri skupnem načrtovanjem sodelovali s svojimi idejami, predlagali so dejavnosti in aktivnosti ter iskali različne poti za reševanje problemov. Večina učencev se je ravnala po vnaprej oblikovanih pravilih in dogovorih. Po opravljenem delu je sledila evalvacija dela in dogovor za naslednji dan. — Učenci so ob analizah opravljenega dela postali bolj samokritični do sebe in opravljenega dela. S takšnim delom se navajajo na samoocenjevanje znanja. 1 — m O > O OPISNO OCENJEVANJE ZNANJA Ugotovila sem, da drugačno delo zahteva tudi drugačno preverjanje in ocenjevanja znanja, spretnosti, postopkov. Učencem omogočam, da svoje znanje preverijo ob različnih dejavostih: didaktičnih igrah, igrah vlog, problemskih situacijah. Učence opazujem in sproti zapisujem njihove dosežke. Pri tem pa imam težave, ker je težko opazovati, zapisovati in sodelovati z učencem, ki potrebuje pomoč cdi nasvet. Za sprotno spremljanje si pripravim različne preglednice, ki ne zahtevajo toliko pisanja. Veliko znanja, časa in energije je potrebno vložiti za oblikovanje meril in opisnikov pri semestralnih zapisih v redovalnico ter za zapis končne ocene v spričevalo. Menim, da z.a dosledno vodenje pedagoške dokumentacije porabim veliko časa, ki se ga žal ne da nikjer ovrednotili. Z 23 VZGOJA IN IZOBRAŽEVAN JVE 2001 XXXII MOJA REFLEKSIJA V teh letih sem si pridobila veliko strokovnega znanja, izkušenj in idej. Med procesom, ki ga vodiš in usmerjaš, se nevede in nehote tudi sam spreminjaš. Rada imam nove izzive in probleme. Dosedanji rezultati dela in sproščeno ter samostojno delo učencev mi daje novih moči, ideje in želje po odkrivanju še neodkritega. Vsaka novost zahteva spremembe in drugačne pristope. V delo je treba vložiti veliko znanja in notranje motiviranosti za iskanje novih poti, da lahko uspešno uresničiš začrtane cilje. Rozika Vodopivec Osnovna šola Globoko Katica Pevec Semec Zavod RS za šolstvo OD TIMSKEGA DELA V RAZREDU DO TIMSKE NARAVNANOSTI CELOT PRVEM NE ŠOLE LU z >