VELETRŽNICA BO OB DOLENJSKI CESTI Izdelatije potrebno primerjalno analizo lokacij Vsekakor zajema koncept izgradnje Ve-letržnice v Ljubljani več ciljev in konceptov poslovne strategije. Tako naj bi veletržni-ca, katere osnovna funkcija je posebnega pomena, omogočila razvoj svobodne po-nudbe in nakupa sadja. zelenjave, vrtnin, krompirja in cvetje po borznem načelu. Zato mora oblikovati tako poslovno politi-ko, ki bo omogočila soustvariti pravilno širino ponudbe blaga, tako, da bo aktivno spremljala ponudbo in kakovost ponudbe ter z intervencijskimi ukrepi realizirala na izboljšanje ponudbe. Veletržnica predstav-lja pomembno oskrbno točko za širši slo-venski prostor, pa tudi obmejni prostor sosednjih dežel. To pa pomeni, njena po-slovna strategija se prenaša na območje celotne republike s čimer dobiva širši po-men. Zmogljivosti in dejavnost veletržnice bosta pritegnila več ponudnikov, tako gro-sistov iz drugih predelov kakor zasebnikov proizvajalcev sadja, zelenjave, vrtnin in cvetja. S tem se bo ustanovila in oblikovala pravibia konkurenčna sestava ponudbe, ki v končni sestavi pomeni želeno kakovost ponudbe asortimana. Ob tej dejavnosti pa je možen tudi razvoj dopolnilnih dejavnosti kot so predelovalne enote, pakirne enote, proizvodnja polpripravljene hrane,... kar naj bi se razvijalo v neposredni veletržnični coni, saj le-ta predstavlja zanje osnovno nakupno tržišče potrebne surovinske os-nove. Veletržnica bo delovna organizacija s po-sebnim statusom širšega družbenega pome-na, ki jo ustanovi mesto Ljubljana. Svojo dejavnost bo razvijala fazno, pri čemer so posamezne faze in njihova časovna oprede-litev pogojene z razpoložljivimi viri financi-ranja, pa tudi od razvojnih potreb ponudni-kov in pospeševalcev oziroma uporabnikov storitev veletržnice. Glede na širši družbeni pomen, čimboljši dostop za transport itd., pa je jasno, da se mora veletržnica nahajati ob avtomobilski cesti ali hitri mestni obvoznici, v neposred-ni bližini železniške postaje, biti mora do-bro povezana z mestom in na enakomer-nem ravnem terenu v velikosti od 15 do 20 ha. Mestni izvršni svet je predlagal zborom mestne skupščine v obravnavo celotno gra- divo, ki tudi opredeljuje dve možni lokaciji. Obe se nahajata na območju naše občine, še več obe sta v neposredni bližini Dolenj-ske ceste. Prva lokacija je kompleks zemljišča ob južni obvoznici, prej namenjena Ljubljanskim mlekar-nam ter ob tem kompleksu rezerviran prostor za trgovsko-gostinski center. Zemljišče je komunal-no opremljeno, omogočen je dostop z avtomobil-ske ceste Ljubljana-Zagreb in južne obvoznice, teren je raven. V neposredni bližini je železniška postaja Rakovnik, od centra mcsta je oddaljen 4 km in je v neposredni bližini Viatorjevih avto-mehaničnih delavnic. Ob tej lokaciji je prostor za trgovsko gostinski center, ki s svojim programom dopolnjuje veletržnico glede gostinskih potreb, banke, pošte, prenočitvenih zmogljivosti in trgo-vine. Z ozirom na razpoložljive informacije, ima Viator približno enake potrebe in bi se s potreba-mi krajevne skupnosti enotno obdelal program in financiranje gradnje. Druga lokacija pa je v industrijski coni na Škofljici, neposredno ob obstoječem mostnem obratu. Velikost zemljišča je primerna, oddalje-nost od obvoznic približno 5 km, 3 km od bodoče avtoceste ter 10 km od mestnega središča Ljublja-ne. Kompleks je komunalno opremljen, dosto-pen s ceste Škofljica - Kočevje, obvezen je pre-hod čez železniško progo in je v neposredni bliži-ni postaje Škofljica. Pri tej lokaciji bi bilo nujno potrebno izpeljati celoten program veletržnice z gostinštvom, prenočitvenimi zmogljivostmi, banko, pošto... Glede komunalne opremljenosti in oblike tere-na sta obe lokaciji enokovredni in je na obeh zemljiščih možno pričeti s pozno izgradnjo vele-tržnice. Občinski izvršni svet je delegatom naše skupš-čine posredoval mnenje, da podpira zamisel usta-novitve podjetja Veletržnica in je pripravljen so-delovati pri tem podjetju v kolikor bo takšen interes izražen. Ni pa se opredelil za eno izmed obeh ponujenih lokacij, temveč se je zavzel za izdelavo primerjalne analize obeh lokacij tako z vidika posega v prostor kot z ekonomskega vidika ter vidika migracijskih tokov. Delegati so podprli predlog odbora za urbani-zem in varsto okolja pri zboru KS, da se da prednost na lokaciji II. variante v Škofljici. Le-ta v infrastrukturnem smislu ne pomeni slabše vari-ante od lokacij na Rudniku, saj je kompleks komunalno opremljen, dostopen po cesti in že-leznici. Lokacija v čoni 12 P/2 naj se raje nameni izgradnji akumulativnejše proizvodnje, ki bo ob-čini prinesla povečanje delovnih mest.