authors ■ avtorji 253 Education, he can offer students practical experience that relates to the de­ velopment theories of career guidance or social integration of people with special needs within the inclusive educational paradigm. Marjeta Šmid Mag. Marjeta Šmid (rojena 1965 v Kranju) ima strokovni naziv svetnica in je profesorica defektologije za osebe z duševnimi, telesnimi in gibalni­ mi motnjami in ovirami. Spremlja in raziskuje pouk ter učinkovitost pod­ pornih struktur v programih za otroke s posebnimi potrebami v osnovni šoli (prilagojeni izobraževalni program z nižjim izobrazbenim standar­ dom, posebni program, izobraževalni program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo). Sodelovala je pri pripravi prilagojenega programa z nižjim izobrazbenim standardom in programa dodatna stro­ kovna pomoč. Je izvajalka delavnic Učenje učenja v okviru Šole za ravna­ telje (ŠR) ter izvajalka študijskih skupin in inovacijskih projektov. Oprav­ lja dela in naloge ravnateljice na osnovni šoli Jela Janežiča v Škofji Loki in je mentorica novoimenovanim ravnateljem (ŠR). Mag. Marjeta Šmid (MA in Science) (born 1965 in Kranj), is professor of defectology for people with physical and mental disabilities. She monitors and investigates lessons in the programmes for the children with speci­ al needs in school (an adapted basic school programme with lower educa­ tional standards, special program, educational programme with adapted implementation and additional professional assistance), publishes contri­ butions and participates in the preparation of these programmes. She has implemented learning workshops, study groups and innovation projec­ ts. She is the principal and mentor newly­ appointed principles (National School for Leadership). Martina Ozbič Dr. Martina Ozbič, rojena v Trstu leta 1971, docentka, sicer profesori­ ca defektologije za duševno, telesno in gibalno motene in profesorica de­ fektologije za govorno in slušno motene, poučuje na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani na prvostopenjskem in drugostopenjskem programu Logopedija in surdopedagogika ter na doktorskem tretjestopenjskem štu­ diju Edukacijske vede, in sicer predmete, ki se dotikajo govorno­ jezikov­ nih motenj. Raziskovalno se ukvarja z osebami s potrebami, še posebej pa s področji eksperimentalne in uporabne fonetike, razvojne fonologije ter logopedske in surdopedagoške diagnostike, vključno s preventivo v pred­ šolskem obdobju. Aktivno sodeluje v slovenskem jezikovnem in medna­ rodnem prostoru, še posebej v okviru kliničnega jezikoslovja. Njena bi­ bliografija obsega 329 enot (kot (so)avtorica, mentorica, prirediteljica/