Katoliški UREDNIŠTVO IN UPRAVA: 34170 Gorica, Riva Piazzutta, 18 - Tel. 83-177 PODUREDNISTVO: 34135 Trst, Vicolo delle Rose, 7 - Tel. 414646 Polletna naročnina Letna naročnina . Letna inozemstvo Lir 3.000 » 6.000 >» 8.000 Poštno čekovni račun: štev. 24/12410 UH L Leto XXVII. - Štev. 26 (1358) Gorica - četrtek, 26. junija 1975 - Trst Posamezna številka Lir 150 Veselje božjega ljudstva Dvanajst let plodovitega dela Kot veruje katoliška Cerkev, je Kristus božje ljudstvo tako zbral okrog sebe, da je on sam vogelni kamen in glava Cerkve, toda na zemlji ima svoje vidne namestnike, da v njegovem imenu vodijo Cerkev, posvečujejo božje ljudstvo z zakramenti in darujejo Očetu čisto in brezmadežno daritev. To je podoba Cerkve, kakor nam je bila razodeta in se je živa ohranila v dvatisočletni tradiciji krščanstva. Zadnji koncil je to podobo potrdil, ko uči, da je Cerkev božja stavba in sveti tempelj, Gospod sam pa vogelni kamen. Je pa tudi skrivnostno telo Kristusovo, katerega glava je Kristus, telo samo pa sestoji iz različnosti udov in opravil: prvič apostoli, drugič preroki, tretjič učitelji, potlej moči, potlej darovi ozdravljanja, pomaganje, vladanje, različni jeziki (1 Kor 12, 28). Cerkev je vesela, ko raste število njenih članov pri krstu. Zato vidimo, kako je krstni obred prepletla z veselim oznanilom. Veseli se tudi, ko njeni udje postajajo polnoletni kristjani pri zakramentu sv. birme. Kakor nekakšno novo bin-košno veselje se ob taki priložnosti razliva po vsej krščanski skupnosti. Vesela je nadalje, ko njeni udje sklepajo krščanski zakon. Saj gre za to, da se v njenem naročju in z njenim blagoslovom odpirajo nova ognjišča, ki naj postanejo začetek ne samo novih človeških otrok, temveč še bolj novih otrok božjih, ki bodo razveseljevali starše in Kristusa samega. Vesela je pa Cerkev tudi, ko vidi, da se med njenimi otroki pojavljajo izredni božji darovi ali karizmi. Tudi apostol Pavel jih je bil vesel. Zakaj bi jih ne bili veseli tudi mi? Zgoraj so našteli nekateri: apostoli, preroki, učitelji. Gre za izredne darove, ki jih Sv. Duh deli v blagor božjega ljudstva, komur in kakor hoče. Glede teh velja beseda sv. pisma: Nihče si ne more vzeti te časti, razen kdor je poklican kakor Aron. Prav zaradi tega je Cerkev izredno vesela, kadar more deliti zakrament mašniškega in škofovskega posvečenja. Saj je vsako tako posvečenje izreden dar Sv. Duha v blagor božjega ljudstva. SLOVENSKI NOVOMAŠNIKI Prihodnja nedelja, ko bo praznik apostolov Petra in Pavla, bo dan tega izrednega veselja za božje ljudstvo, ker bodo skoro povsod posvečenja novih mašnikov. Ponekod bo to veselje res izredno zaradi velikega števila novih duhovnikov. Naj omenimo nekatere: Na Sv. gori bo škof Jenko ob 10. uri Posvetil devet novih mašnikov za Primorsko administraturo in enega redovnika: Blažič Ivan, Kanal ob Soči (nova maša 6. julija); Ipavec Jože, Postojna (6. julija); Kobal Danilo, Col (13. julija); Kržišnik Janez, Zavratec (6. julija); Melink Branko, Marijino Celje nad Kanalom ((13. Julija); Mislej Franc, Vrhpolje (6. julija); Pegan Jože, Ajdovščina (6. julija); Šinkovec Lojze, Vojsko (29. junija ob 16. uri); Valič Cvetko, Velike Žablje (6. julija); Župek Anton, klaretlnec, Knežak (13. julija). V ljubljanski nadškofiji bo 17 novih 'našnikov, v mariborski 13; minoriti, ki delujejo povečini v mariborski škofiji, bodo Imeli 5 novih mašnišklh posvečenj, jezuiti 3, frančiškani 1, salezijanci 1, lazaristi 2, klaretinci 2, križniški red 2, za-kramentalisti 1. V celovški škofiji bosta Posvečena dva slovenska nova mašnika. Nemški del škofije menda ne bo imel nobenega novega mašnika. Vseh slovenskih "°vih mašnikov bo torej letos 58. Meni- da je slovenska Cerkev s takšnim šte-vl,Om novih mašnikov lahko zadovoljna. V naši goriški nadškofiji bo letos samo en novomašnik, ki bo posvečen v Tržiču Prihodnjo nedeljo; ime mu Je Remo Ceol. Tl>Ui za tržaško škofijo bo posvečen samo Cn novi mašnik, ki je pa italijanskega rR. STOJAN BRAJŠA Solženicin kot vernik (D Ime Solženioina je že svetovno znano. Javnost ga pozna kot neustrašenega borca za versko in politično svobodo ruskega naroda. Svojo vero je jasno izpovedal v ^Postnem pismu Pimenu, patriarhu vseh Rusij« ter v svojem sestavljenem govoru, ki naj bi ga imel ob prejemu Nobelove nagrade za književnost, katerega mu pa ni Rilo dano nikdar izpregovoriti. V naslednjem hočem bralcem »Katoliškega glasa« podati glavne misli iz omenjenih dveh dokumentov. Iz njih bodo razodeli, da Solženicin odločno odklanja brezbožni komunizem prav zato, ker je globoko prepričan, da ruski narod lahko Prerodita in rešita edinole krščanstvo in njegova morala. Nekaj življenjskih podatkov Aleksander Isajevič Solženicin se je ro-v Kislovodskem v Rusiji lota 1918. Matematične študije je dovršil v Rostovu, filozofijo pa na vseučilišču v Moskvi. V drugi svetovni vojni je bil topniški častnik. Spomladi leta 1948 ga je aretirala zloglasna politična policija KGB (Komitet gosudarstvenoj besopasnosti, tj. odbor za državno varnost). Policija je namreč prestregla neka njegova pisma, ki jih je poslal svojemu prijatelju. V pismih se je ponorčeval iz Stalina kot vojskovodje. Zaradi tega je bil obsojen na osem let prisilnega dela. Kazen je prestal deloma v bližini Moskve in deloma v sibirskih taboriščih. Po prestani kazni so ga poslali za tri leta še v konfinacijo v Kazakistan. Kasneje, leta 1957 je bil rehabilitiran (vrnjena mu je bila čast) kot žrtev sodnijske pomote. Nato je poučeval matematiko na neki srednji šoli. Že takrat je pisal. Leta 1962 je revija »Novy mir« (Novi svet) objavila njegov prvi kratki roman »Dan Ivana Deniso-viča«. V njem je opisal grozote, ki so jih morali prestati politični obsojenci v sta-linovskih taboriščih. To pa vsemogočni državni policiji ni bilo všeč. Najprej so ga onemogočili v Zvezi pisateljev. Policija ga je začela neprestano nadzirati. Preprečili so mu navzočnost na IV. kongresu pisateljev leta 1956. Prepovedali so mu objaviti roman »Rakov oddelek« in roman »Prvi krog«. Končno so ga leta 1969 izključili iz Zveze pisateljev. Naslednje leto je postal Nobelov nagrajenec za književnost. Nagrade, ki bi jo moral dvigniti v Stockholmu, pa ni prejel, ker ni hotel potovati v inozemstvo. Bal se je namreč, da mu sovjetske oblasti ne bi dovolile povratka v domovino. Njegovo najbolj pomembno knjižno delo pa je postal roman »Arhipelag Gulag«. Gulag je kratica za besede »Generalno upravlenije Lagerei«, tj. Glavno ravnateljstvo taborišč. V tej knjigi je z dejstvi in številkami prikazal strahote, ki se dogajajo v sedanjih sovjetskih politično-ka-zenskih taboriščih. POSTNO PISMO PATRIAHU PIMENU Globoka vernost, ki preveva Solženicina, se odkrije zlasti v njegovem odločnem pismu, ki ga je v postnem času leta 1972, na nedeljo »Krestopoklanaja«, tj. na nedeljo povišanja sv. Križa poslal Pimenu, patriarhu vseh Rusij. V pismu izreče Solženicin stvarno kritiko Pimenove božične poslanice. Označi jo kot nagrobni spomenik, ki teži srca pravoslavnih Rusov, kateri se še niso upognili nasilju. Solženicin pravi, da ga je ob branju spomenice ganilo, da se je patriarh v pismu spomnil ruskih otrok. Ganilo ga je, ko je čital, da so starši dolžni netiti v srcih otrok ljubezen do Cerkve in domovine in kako morajo starši poglabljati to ljubezen s svojim zgledom. Pri tem se je Solženicin spomnil svoje nežne mladosti. Spomnil se je, kako je v cerkvi sodeloval pri službi božji kot ministrant. Ta služba je v njem vzbudila čudovita neizbrisna čustva, ki jih kasneje nobena druga ideologija ni mogla ne zatemniti in ne uničiti. BOLEČA VPRAŠANJA Zal pa se patriarh obrača v pismu le na otroke ruskih izseljencev, ki živijo v tujini. Solženicin vprašuje patriarha, zakaj pusti ob strani starše otrok v matični dr- žavi, tj. v Rusiji in ne smatra za potrebno, da tudi nje pozove, naj vcepljajo svojim otrokom ljubezen do Cerkve in domovine. Solženicin se tudi vprašuje, zakaj morajo starši pri krstu lastnega otroka pokazati svojo legitimacijo. Zakaj mora moskovski patriarh registrirati tiste, ki se krstijo. Prepovedano je učiti otroke krščanski nauk. Otrok ne sme prisostvovati službi božji, ne sme prejemati zakramentov. Prepovedano je vzgajati otroke v krščanskem duhu, v veri pradedov. Oblast ne spoštuje intimnega prepričanja staršev. »In vi, prvaki Cerkvi, — se vznevolji Solženicin — sprejemate vse to! Vi se strinjate s tistimi, ki nas silijo, da prepuščamo in izročamo svoje otroke, ki se še ne morejo braniti, ne kaki nevtralni, ampak radikalno brezbožni in pokvarjeni propagandi. Vi pristajate, da naši otroci, iztrgani iz krščanstva, nimajo druge izbire za svoje moralno oblikovanje kakor izkaznico borbenega brezbožnika ali pa kazenski zakonik.« (Drugič naprej) Uspešen zaključek Glasbene šole v Štandrežu Pretekli teden 20. junija so učenci glasbene šole v Štandrežu priredili javni nastop v prosvetni dvorani »A. Gregorčič«. Glasbeno šolo je vse leto redno obiskovalo 21 učencev. Vodila sta jo prof. Komel Kamilo in Anton im poučevala v igranju na klavir, harmoniko in kitaro. Dosežene uspehe so na koncu šolskega leta gojenci šole .prikazali pred številnimi udeleženci. Začeli so najmlajši. Najprej sta z lahkimi klavirskimi vajami nastopili Marušič Silvana in Nanut Barbara. Nato je na harmoniko zaigrala Paulin Mirjam in na kitaro Bernardis Marisa. Učenki Zavadlav Tiziana in Cinigerli Klavdija sta podali vsaka po eno narodno pesem. Za njimi sta se postavili Srebotnjak Vanda in Tabaj Erika z dvemi štiriroč-nimi skladbami: »Račka in Piščanček«. Tudi sestri Uršič Lučka in Anamarija sta nastopili štiriročno in posamezno s težjimi skladbami. Dokaj občuteno je Pisk Lucija podala lepi Memuet in Trio in nato spremljala na klavirju Zavadlav Marjana in Silvijo, ki sta zapela narodno »Po jezeru«. Šuligoj Elena in Zavadlav Silvija sta pokazali precejšnjo spretnost, ko sta zaigrali vsaka po dve zahtevni skladbi. Za veseli kanec so nastopili še mladi harmonikarji. Semolič Darko je živahno zaigral dve popevki »Glas harmonike« in »Oj števerjan«, katere sta ubrano zapeli sestri Uršič. Zavadlav Marjan je z občutkom podal še narodni »Tamo daleko« in »Daj srček mazaj«. V torek 10. junija je bilo v bazoviški kinodvorani javno zborovanje, ki bi ga morala organizirati rajonska konzulta za vzhodni Kras, a tega dolgo ni storila in tudi tokrat ni pokazala pravega posluha za probleme našega človeka. Razprava je bila o vprašanju predvidene morebitne poboljševalnice za mladoletnike ma Padri-čah in o raznih nerešenih problemih vasi vzhodnega Krasa. Zborovanje je sklical koordinacijski odbor vasi Bazovica, Gro-pada, Padriče in Trebče. Pripomnim naj, da so to akcijo enotno podprle vse krajevne organizacije od gospodarskih, kulturnih in športnih društev do združenja staršev šoloobveznih otrok. Zborovanja se je udeležilo veliko število domačinov in drugih ljudi in je poteklo nemoteno ob veliki zavzetosti vseh prisotnih. Zraven so prišli tudi mnogi izvoljeni predstavniki: s tržaške občine sta bila prisotna odbornika Dolhar in Lanza ter svetovalca Vilhelm in Monfalcon; nadalje je bil prisoten pokrajinski odbornik Volk, deželni svetovalec Colli in poslanec škerk. Uvodoma je inž. Karel Grgič s Padrič prebral poročilo, v katerem je nanizal vrsto nerešenih vprašanj na ozemlju vzhodnega Krasa. Nato je omenil sklep državne uprave, ki misli bivše istrsko begunsko taborišče preurediti v poboljševalni«) za mladoletne. Ta ukrep je domačine hudo razdražil. Saj vidijo v tem ponoven primer prikritega raznarodovanja in ropanja najnujnejših pravic. Sledi nato naštevanje prisilnih in stalnih raznarodovalnih pritiskov s škodljivimi posegi v njegov življenjski prostor: športni center ZVV za vojaštvo na Hudem Letu (in zdaj je tu center za golf), razlaščanje naj lepših parcel leta 1950 za gradnjo taborišča, zgradba mednarodnega begunskega naselja na padriškem hribu, trebonsko smetišče, avtomobilske grablje, zemljišča v vojaške namene, zemljišče za vojni muzej, za električno transformatorsko centralo, center za gluhoneme, teniško igrišče, cesta Št. 202, razni naftovodi, plinovodi, daljnovodi v imenu vsesplošnega napredka. Razlaščanje za vse te gradnje se je Izvršilo po smešno nizkih cenah. Videlo se je, da je občina Trst kaj malo storila za kraške vasi in vse, karkoli je storila, je bilo le v izključno škodo našega človeka. Svoje poročilo je končal z energičnim nastopom in pozivom proti zgraditvi po-boljševalndce. Namesto te je postavil alternativo: tu naj se zgradi šolski, kulturni in rekreativni center z vso socialno oskrbo za vzhodni Kras! Iz raznih posegov izvoljenih predstav- Vsi udeleženci so odnešli z nastopa naj-lepše vtise. S tem nastopom so profesorji in učenci glasbene šole pokazali vaščanom svoje zmožnosti in uspehe, o-benem pa tudi korist in pomembnost te ustanove. Sovodnje V nedeljo 22. junija smo imeli v So-vodnjah prvo sv. obhajilo lepe skupinice naših otrok. Slovesnost je bila toliko bolj prisrčna, ker je pri njej sodelovalo vse farno občestvo: prvoobhajanci, ki so sami brali molitve in prošnje, njihovi starši v njih neposredni bližini, pevski zbor na koru in mladinski pred oltarjem ter vsa farna družina, ki je za to priložnost bila še prav posebno številno zbrana. Bil je en sam nepozaben prizor, kakršnega navadno ne vidiš po drugih farnih cerkvah, kjer je vsa pozornost osredotočena le na prvoobhajance, vsi ostali so pa le bolj ali manj neme priče, če ne radovedneži. Novo na tej slovesnosti so bile tudi narodne noše, v katerih so bili prvoobhajanci oblečeni. Tudi to je nekak prelom s tradicijo, ki ni našega izvora. Bilo je torej vsega na pretek: za oči, za ušesa in za srce ter duha, o katerih pričakujemo, da se bosta najbolj obogatila od podobnih praznovanj. Moramo zato izreči vso pohvalo Sovo-denjcem za njih sodelovanje pri tem mladinskem cerkvenem prazniku. Vabimo okoličane, da se o tem prepričajo prihodnjo nedeljo 29. t. m., ko bo v naši cerkvi sv. birma ob 9. uri in bo vse potekalo po načinu, ki se je v nedeljo tako obnesel. nikov, tehnikov in domačinov se je zvedelo, da je dobil načrt svoj pristanek od pravosodnega ministrstva. Čakajo zdaj samo na dražbo za dograditev in izpolnitev del, ki naj bi predvidoma stala eno milijardo in pol (!) in to samo za 50 mladih ljudi ali še manj, ki naj bi se tu »po-boljševali« v Skladu z najmodernejšimi »prijemi«, kot so se izrazile sodne oblasti. Upravičeno je zato ogorčenje domačinov; upravičeno pa bi moralo biti ogorčenje celotnega tržaškega življa, saj je vsem dobro znano, da so se proti graditvi in postavitvi tovrstnega objekta izrazila razna italijanska mesta kot Perugia, Torino in druga. Zato je tu več kot na mestu vprašanje: zakaj ravno tu, na slovenskih tleh? Zakaj tu ob meji? Raznarodovalni poseg je tu jasen! Zakaj se niso naši izvoljeni predstavniki pravočasno pozanimali pri odgovornih oblasteh, kako je s tem načrtom? Padlo je ta večer več predlogov, čeprav so -bili skoraj vsi prisotni skeptični nad zadovoljivo rešitvijo. Prodrl je ta, naj se načelniki strank ustavnega loka v tržaškem občinskem svetu skupno z županom in s člani koordinacijskega odbora pritožijo pri prefektu. Ta predlog je naletel na najugodnejši sprejem pri vseh prisotnih. Končno so prisotni izglasovali resolucijo, ki je nekak povzetek vseh konkretnih predlogov in pa odločna obsodba nameravane zgraditve poboljševalnice za mladoletnike. Zaključili so s pozivom na oblasti, naj tu dovolijo postaviti center za vzhodni Kras, kakor je že omenjeno v tem poročilu. Poudarili pa so tudi potrebo po vse večjih stikih s konzulto za vzhodni Kras, ki je najprimernejši organ za vsklajeva-nje in koordinacijo del in najnujnejših potreb prebivalcev na ozemlju vzhodnega Krasa. A. M. Sodobni fizik o Bogu Max Planck, eden največjih sodobnih fizikov, je izjavil: »Po vseh mojih raziskavah na področju atoma lahko povem naslednje: Prave materije ni, kajti vsa nastaja in obstaja edino kot energija, ki prenaša atomske delce v neprestano gibanje in jih drži skupaj v silno majhnih sončnih sistemih. Minljiva in vidna materija ni stvarnost in resničnost, to je le nevidni in neumrljivi duh. Ker pa duhovnost ne more nastati sama iz sebe, ampak mora biti ustvarjena, se ne bojim imenovati skrivnostnega ustvarjalca tako, kot ga vsi kulturni narodi na zemlji imenujejo že tisočletja: Bog!« Več posluha za zemljepisna imena bi si želeli Zemljepis je bil in je še vedno šibka stran poročil v ljubljanskem tisku. Pred časom so v ljubljanskem »Delu« poročali npr. o novem prehodu med Avstrijo in Italijo, ki da ga bodo odprli pri rečici »Žlici«. Seveda je šlo za koroško Ziljico (nem. Gailitz, ital. Slizza), ki teče v smeri z Rajblja prek Trbiža proti Podkloštru (Arnoldstein) in se izliva v Zilo. Glede slovenskih oblik italijanskih mest v Ljubljani ne znajo več razlikovati z izjemo Rima, kar je dalje od Benetk. Mogoče pa je, da jim zvenijo italijanske oblike Milano, Torino, Firenze mnogo bolj eksotično kot ustaljene slovenske Milan, Turin in Florenca (pridevnik: florentinski, ne »firenški«). Toda če že vztrajajo na dozdevni eksotiki »mednarodnih« oz. »izvirnih« nazivov, je seveda nenavadno, da potem s tako vztrajnostjo rabijo nemško obliko Neapel za italijanski Napoli. Mimogrede, na Primorskem je znana tudi slovenska oblika Napolj, v Napol ju, kot je pisal npr. še Srečko Kosovel. Na Primorskem smo mogoče v tem pogledu nekoliko bolj občutljivi kot v Ljubljani, ker se vsak dan soočamo z italijansko stranjo, ki v zvezi s poročili iz Jugoslavije vztrajno uporablja oblike Lu-biana, Zagabria, Belgrado, Slovenia, Ser-bia, Croazia, da ne govorimo o Istri in Dalmaciji. Toliko bolj nerodno je zato, ako nam v osrednji Sloveniji za hrbtom spodnašajo stare udomačene izraze in imena iz italijanskega sveta in ne ločijo več slovenskih nazivov ne le za mesta, ampak tudi za cele dežele. Poročajo namreč npr. o deželah Veneto, Emilia Romagna, Mar-che, Abruzzo in Puglia, čeprav so znane slovenske oblike Benečija (ne zamenjati s Slovensko Benečijo!), Emilija in Roma-nija, Marke, Abruci, Apulija, Lacij, Umbrija, Toskana, Kampanija, Kalabrija, Lombardija, Piemont, Ligurija itd. Vse te dežele so nam vsaj toliko blizu kot je npr. Bavarska, za katero seveda ne bodo rabili nemške oblike Bayern. Želeti bi bilo torej nekoliko več zemljepisnega znanja in posluha, ki je nujno potrebno ne le »na terenu«, ampak prav tako tudi doma. - I. Š. Težave škofije St. Gallen Tudi škofija St. Gallen v Švici se ubada s pekočim problemom pomanjkanja duhovnih priklicev. Več kot polovica (137 na 209) duhovnikov je prekoračilo petdeset lot življenja. Lani niso imeli niti enega novega duhovnika. Pač pa je lani iz teologije diplomiralo šest laikov, ki so se že uspešno vključili v dušnopastirsko in škofijsko delo. Počitniške kolonije za slovenske otroke Slovenska Vincencijeva konferenca iz Gorice sporoča, da bodo dečki odšli v gorsko kolonijo v Ovaru in obmorsko kolonijo v Nabrežini 7. julija. Točna ura odhoda bo pravočasno javljena. Za morebitne informacije naj se zainteresirani obrnejo na upravo Katoliškega glasa, Ri-va Piazzutta 18, tel. 83177 vsak dan od 9. do 12. ure razen ob četrtkih in sobotah. ★ Skupno romanje v Lurd 1. S tržaške postaje odpotujemo v ponedeljek 7. julija dopoldne. Ura še ni znana. 2. Romarji dobijo prvi dan večerjo na vlaku, kosila pa prvi dan ni. 3. Kupite si francoski denar že v Trstu in Gorici, ker je boljša zamenjava kot v Lurdu. 4. Romarska knjižica je v tisku, čakamo le še na urnik za romarski vlak. 5. V nedeljo 29. junija popoldne bo srečanje romarjev v Rojanu. Ob petih popoldne bo v cerkvi kratka skupna marijanska pobožnost, nato razgovor v Marijinem domu (ul. Cordaroli 29). To srečanje je priporočljivo zlasti za romarje, ki gredo prvič v Lurd. LISTNICA UREDNIŠTVA. Prejeli smo dopis »Kam plovejo skavtinje?« Dopis je prišel s Tržaškega in izraža zaskrbljenost, zakaj ni bilo videti tržaških skavtinj ne na proslavi v Gonarsu in ne v Rižarni. Dopis bi objavili, če bi se pisec podpisal s polnim imenom in navedel svoj naslov. Tako pa podpis »Slovenski vernik m zaveden Slovenec« za nas nima nobene vrednosti. Že pisava priča, da gre za Slovenko in ne Slovenca. Ne vidimo v notranjost kot Bog, zato prav nič ne vemo, kako je s to vernostjo in slovensko zavednostjo. Naj velja torej za vse: brez navedbe pravega imena in kraja bivanja polemičnih pisem ne bomo objavljali, smo pa pripravljeni na željo pisca podpis nadomestiti s kakšno siglo. Ni še prišel pravi trenutek V Švici se je nedavno zaključilo sinodalno posvetovanje vseh švicarskih škofij. Na njem je bilo govora o posvečenju poročenih mož in o možnosti posvetiti ženske za duhovniško službo. Govorniki so po eni strani poudarjali, da bo prej ali slej prišlo tudi do takih odločitev, toda »vse ima svoj čas« in Cerkev se mora pri sprejemanju pomembnejših odločitev ozirati na številne okoliščine. Kljub temu, da je v prvih časih krščanstva bilo med duhovniki in škofi veliko poročenih, premnogi ljudje danes to misel zaradi stoletne prakse še vedno zavračajo, ker so prepričani, da sta poročen moški ali posvečena ženska nesposobna za takšno službo. Glede žensk tudi ni najti v tradiciji nobenega dokaza za tovrstno prakso. OBVESTRA Slovenski starši, ne prezrite tega datuma! Od ponedeljka 23. junija se vrši vpisovanje v prvi razred osnovnih šol s slovanskim učnim jezikom. Vpisovanje je vsak delovni dan od 9. do 12. ure in se bo zaključilo v ponedeljek 30. junija. V poštev pridejo otroci, rojeni v letu 1969. Učenci ostalih razredov bodo avtomatično vpisani v naslednje razrede. Vpisovanje v nižjo srednjo šolo »Ivan Trinko« v Gorici bo vsak dan od 1. do 25. julija od 10. do 12. ure. Istočasno sporočamo, da bo med počitnicami šolska knjižnica odprta vsak četrtek od 10. do 12. pre. DAROVI Za sklad Katoliškega glasa: Marija Antonič 2.000 lir. Za Alojzijevišče: družina Slokar v spomin pok. Cvetane Paljk 20.000 lir. Za župno cerkev v Sv. Križu: družina Kostnapfel ob smrti matere, tašče in babice 10.000 Mr. Za Marijanišče na Opčinah: v spomin pok. Angele Sedmak darujejo Luciano Ten-ce 10.000, Marica Krpan 5.000, družina Kostnapfel 10.000 lir. Ana Sosič in Neva Fonzari darujeta za Marijin dom v Rojanu, za katoliški tisk in za misijone po 10.000 lir. Za Finžgarjev dom na Opčinah: Sosič Maja M. namesto cvetja na grob Frančiški Sosič 5.000 lir. Za Marijanišče na Opčinah: namesto cvetja na grob Frančiške Sosič daruje družina Sosič-Repinc 5.000; družina Bernard Sosič 5.000 lir. Za cerkev na Opčinah: Hranilnica in posojilnica na Opčinah 2.000; družina Vičič ob krstu Dina 5.000; Anica Skerlavaj ob poroki 2.300; družina Zecchini v spomin pok. Pavle 5.800; N. N., mesečni prispevek, 2.000; Sosič-Malalan Zmaga 3.000; družina Berce 3.800; VVilhelm-Hrovatin Ivanka ob krstu Iztoka 5.000; družina Terpin ob krstu 20.000; razne družine ob prvem sv. obhajilu italijanskih otrok 70.500; Babič Marija 5.000; družina Daneu Justina namesto cvetja na grob Frančiške Sosič 5.000; družina Vidau v isti namen 3.000; Justina Daneu 10.000; družina dr. Vuga 10.000; družina Hrovatin v spomin pok. Francke Sosič 5.000; N. N. v spomin preganjanih duhovnikov: rnsgr. Alojzija Fogarja, msgr. Jakoba Ukmarja, msgr. Franca Malalana ter nadučitelja Andreja Coka po 10.000 (50.000); družini Levstik in Fer-lat v spomin prik. Frančiške Sosič po 5.000; Pepka in Mario Dolenc v spomin Francke Matučeve 5.000; Vladimir Škerla-vaj ob krstu hčerke Silvije 5.000; Luciano Pavatich ob krstu sina Andreja 10.000; razni 13.000 lir. Za cerkev na Ferlugah: Pepka Bellafon-tana 300; Oiga Piščanc v spomin na pok. moža Matija 10.000 lir. Vsem plemenitim darovalcem Bog povrni, rajnim pa daj večni pokoj! f RADIO T H S T A Poročila: 7.15 (samo ob delavnikih), 8.15, 11.30 (samo ob delavnikih), 13.15, 14.15, 17.15 (samo ob delavnikih), 20.15 in 22.45. Dejstva in mnenja: 14.30 (samo ob delavnikih). Šport: (dnevno) ob 20.00 uri. Spored od 29. junija do 5. julija 1975 Nedelja: 9.00 Sv. maša iz župne cerkve v Rojanu. 10.15 Poslušali boste. 11.15 Mlad. oder: »V družini«. 12.00 Nabožna glasba. 12.15 Vera in naš čas. 12.30 Glasbena skrinja. 13.00 Kdo, kdaj, zakaj. 14.30 Nedeljski vestnik. 15.45 »Lesketajoči okras noči«. Drama 17.00 Nedeljski koncert. 17.45 Frilk iz vseh dežel. 18.30 Šport in glasba. 19.30 Zvoki in ritmi. 20.30 Sedem dni v svetu. 20.45 Pratika. 22.10 Sodobna glasba. 22.25 Pasmi za vse okuse. Ponedeljek: 11.35 Opoldne z vami. 14.30 Pregled slov. tiska -v Italiji. 17.00 Za mlade poslušavce. 18.15 Umetnost... 18.30 Baročni orkester. 18.45 Pevec in orkester. 19.10 Odvetnik za vsakogar. 20.35 Slovenski razgledi. 22.15 Glasba v noč. Torek: 11.35 Pratika. 12.50 Medigra za pihala. 17.00 Za mlade poslušavce. 18.15 Umetnost... 18.30 Komorni koncert. 19.10 Čopova pisma. 19.25 Za najmlajše. 20.35 A. Foerster: »Gorenjski slavček«, opera. 22.05 Nežno in tiho. Sreda: 11.35 Opoldne z vami. 17.00 Za mlade poslušavce. 18.15 Umetnost... 18.30 Deželni koncerti. 19.10 Avtor in knjiga. 19.30 Zbori in folklora. 20.35 Simfonični koncert. 21.40 Motivi iz filmov. Četrtek: 11.35 Slovenski razgledi. 17.00 Za mlade poslušavce. 18.15 Umetnost... 18.30 V ljudskem tonu. 19.10 Človeško telo. 19.25 Za najmlajše. 20.35 »Cubejska prigoda«. Dramatizirana zgodba. 21.35 Polifon-ska glasba. 22.00 Sprostitev ob glasbi. Petek: 11.35 Opoldne z vami. 17.00 Za mlade poslušavce. 18.15 Umetnost... 18.30 Simfonične skladbe deželnih avtorjev. 19.00 Poje Mina. 19.10 Na počitnice. 20.35 Delo in gospodarstvo. 20.50 Koncert. 21.30 V plesnem koraku. Sobota: 11.35 Poslušajmo spet. 15.45 Avtoradio. 17.00 Za mlade poslušavce. 18.15 Umetnost... 18.30 Kancentisti naše dežele. 19.10 Spomini in pričevanja. 19.30 Pevska revija. 20.35 Teden v Italiji. 20.50 »Detektiv Belin«. 21.10 Motivi iz filmov. 21.30 Vaše popevke. ★ LJUBLJANSKA TV Spored od 29. junija do 5. julija 1975 Nedelja: 9.55 Otroška matineja. 11.00 Ljudje in zemlja. 12.05 Nedeljsko popoldne. 15.00 Svetovno prvenstvo v kajaku. 17.50 »Reuter poroča«, film. 20.45 Hrvatsko Zagorje. 21.15 Šport. Ponedeljek: 18.00 Medvedek na obisku. 20.05 »Obešenec«, drama. 21.10 Kulturne diagonale. Torek: 18.35 Ikebana. 18.45 Egipt za časa Tutankamona. 20.05 30 let OZN. 21.00 »Thibaultovi«. Sreda: 18.10 Vrančeve dogodivščine. 18.40 Ljutomer. 20.05 »Igra kart«, film. 22.00 Miniature. Četrtek: 18.20 Vzpon Človeka. 20.05 »Sedam ljubezni...« 22.05 Zbor švedskega radia. Petek: 10.15 Vojaška parada. 14.00 Tenis. 18.05 Veseli tobogan: Švica. Sobota: 14.00 Tenis. 16.00 Atletika. 18.20 Janošik. 20.00 Iz del Jože Horvata. 20.30 Split 75. 21.45 »Kojak«, film. OGLASI Za vsak mm višine v širini enega stolpca: trgovski 70 lir, osmrtnice 100 lir, k temu dodati 12 % davek IVA. Odgovorni urednik: msgr. dr. Fr. Močnik Tiska tiskarna Budin v Gorici Izdaja Katoliško tiskovno društvo ZAHVALA Ob smrti naše nepozabne mame, babice, tašče in sestre Angele Sedmak vd. Tence se iz srca zahvaljujemo vsem, ki so nam v težki uri stali ob .strani. Posebno zahvalo izrekamo domačemu župniku g. Jožefu Kunčiču, p. Francu Malalanu, cerkvenemu pevskemu zboru za lepo sodelovanje pri sv. maši in obredih, darovalcem vencev in cvetja ter vsem, ki so pokojnico spremili na zadnji poti in zanjo molili. Žalujoči: družina Kostnapfel, sestre in ostalo sorodstvo Sv. Krit pri Trstu, 21. junija 1975 NE raMiMici m Pslričah!