Leto 18%. 56 1 Državni zakonik za kraljevine in dežele, v državnem zboru zastopane. Kos LXIX. — Izdan in razposlan dne 6. oktobra 1896. Vsebina: (St. 170—182.) 179. Razglas, s katerim se objavljajo dodatna določila k meroskusnemu redu z dne 19. decembra 1872. 1. — 180. Razglas, da se sme z razglasom trgovinskega ministrstva z dne 29. julija 1895. 1. v meroskus in kolkovanje pripuščena priprava G. Pufferja & C. Kührerja uporabljati tudi za odmerjanje ovsa, toda samo v množinah po 10 in 20 litrov. — 181. Razglas o meroskusu in kolkovanju mernikov porabljene elektrike. — 182. Ukaz, s katerim se izpreminjajo neka določila] v ministrskem ukazu z dne 11. februarja 1800. 1. o dodatnih določilih k predpisu z dne 29. januvarja 1853. 1. zastran izvršitve Najvi-šega orožnega patenta z dne 24. oktobra 1852. 1. 1Ï9. Razglas trgovinskega ministrstva z dne 21. septembra 1896. 1., s katerim se objavljajo dodatna določila k mero-skusnemu redu z dne 19. decembra 1872. I. (drž. zak. št. 171.). V izvedbo zakona z dne 23. julija 1891. 1. (drž. zak. št. 16 izleta 1872.), s katerim se je določil nov red za mere in uteži, se daje na javno znanje nastopni po c. k. komisiji za pravilni meroskus izdani dodatek k meroskusnemu redu z dno 19. decembra 1872.1. (drž. zak. št. 171.). Glanz s. r. Edenintrideseti dodatek k meroskusnemu redu z dne 19. decembra 1872. I. K §. 29. O pripustu dveh po firmi Pelikan in sin v Pragi se stavljenih trdno stoječih tehtnic mostovnic. Na podstavi ukaza trgovinskega ministrstva z dne 17. februvarja 1872. I. (drž. zak. šl. 17) je c. k. komisija za pravilni meroskus pripustila v preskus in kolkovanje dvoje po firmi Pelikan in sin v Pragi sestavljenih trdno stoječih tehtnic mostov nie, into 1. centezimalno mostovnico z deljenim moslom, oziroma z dvema mostoma brez jabolčne priprave, 2. mostovnico z dvema mostoma in z jabolčno pripravo. Popis prve mostovnico. Spodaj priložena podoba 1. kaže obris tehtnice, kateri sta se odvzela mosta, podoba 2. pa navpičen prerez v méri črte le l in podoba 3. navpičen prerez v meri črte m n. Vsak od obeh mostov B B (podoba 2.) te za tehtanje dvoosnih vozil namenjene tehtnice, pri čemer se vozila z eno osjo postavijo na prvi, z drugo pa na drugi most, počiva po dveh vzporednih in nad ostricami b b b b (podoba 1.) ležečih železnih nosilih 11 (podoba 2.) z obeski na teh ostricah, ki so pritrjene v dveh trikotusto narejenih vzvodih C in D (podoba 1.). Vzvoda C in D imata svoje vrtilne ostrice pri a a a a (podoba 1.); te vrtilne ostrice leže na ponvicah, ki so nameščene na kamenitih podnožnikih. Vzvod D je zvezan pri c (podoba 1.) z vzvodom C po obesku g (podoba 2.). Oba vzvoda C C, ki sta podaljšana po kosih d d (podoba 1.), na pošev ležečih na vzdolžno stran tehtnice, sta s poteznim drogom z z gredelj-nico A (podoba 3.) zvezana lako, da sezata na koncih podaljškov d d se nahajajoči ostrici s s (po- (Slovenisch.) 117 Podoba I. Popis prve mostovnlco. (K št. 179.) Popis drngre inostovnice. (K št. 179.) wsMmMmmzmmmM/ÆrnMmmm Podoba 1. Podoba % 564 doba 2.) navpično druga nad drugo v zvezni obesek o (podoba 2. in 3.), ki je obešen na spodnjem koncu poteznega droga. Neenakorainena gredeljnica A, ki počiva s svojo vrtilno osjo na ponvici, nameščeni na stebru E (podoba 2.), ima ostrici f in h, od katerih nosi prva s poteznim drogom oba vzvoda CC, druga pa skledico W, Popis drugo mostov nice. Ta za tehtanje železniških vozil namenjena mostovnica se pojasnjuje po priloženi podobi l.in 2. Podoba prva kaže obris tehtnice, kateri sta sc odvzela mosta, podoba 2. pa navpični prerez tehtnice v meri črte k i (podoba 1). Kakor pri spredaj popisani tehtnici, nosita vsakega izmed obeh mostov BB (podoba 2.) dva trikolasto narejena vzvoda C in I) po obeskih, ki počivajo na ostricah bbbb (podoba 1.), pritrjenih v teh vzvodih. Vzvoda 1)1) sta z vzvodoma C C pri c c (podoba 1.) zvezana po obeskih