Predlog Na podlagi 3. člena zakona o oblikovanju sredstev solidarnosti za odpravljanje oosledic naravnih nesreč (Uradni list SRS, št. 3-114/75^ 8/768/78 in 33-1673/80) sklepajo: — občinske skupščine — Izvršni svet skupščine SR Slovenije — Socialistična zveza delovnega ljudstva Slovenije — Zveza sindikatov Slovenije — Gospodarska zbornica Slovenije DRUŽBENI DOGOVOR o načinu uporabe in upravljanja s sredstvi solidarnosti za odpravljanje posledic naravnih nesreč 1. člen S tem družbenim dogovorom določajo udeleženci v skladu z določbami 3. člena zakona o oblikovanju sred-stev solidarnosti za odpravljanje posledic naravnih ne-sreč (Uradni list SRS, št. 3/78, 8/78 in 3/80 — v nadalj-njem besedilu: zakon) vrste naravnih nesreč, za katere se lahko uporabljajo sredstva solidarnosti v SR Slove-niji, pogoji in način uporabe sredstev ter način uprav-ljanja s temi sredstvi. 2. člen Sredstva solidarnosti se uporabljajo za odpravljanje posledic potfesa in poplave. Sredstva solidarnosti se lahko izjemoma uporabijo tudi za druge naravne nesreče, če gre za nesreče, pri katerih sta ogrožena življenje in zdravje večjega šte-vila ljudi oziroma je povzročena večja materialna škoda. O izjemni uporabi odloči na predlog izvršnega sveta skupščine SR Slovenije odbor udeležencev (soglasno). 3. člen Sredstva solidarnosti so v SR Sloveniji namenjena za najnujnejše zavarovalne ukrepe, ki so potrebni, da se ob naravni nesreči zavaruje življenje in zdravje ljudi ter premoženje. 4. člen Sredstva solidarnosti so v skladu z 2. členom zakona namenjena tudi za dajanje vzajemne pomoči drugim republikam in avtonomnima pokrajinama pod pogoji in na način, ki ga določata dogovor o oblikovanju sred-stev solidarnosti narodov in narodnosti Jugoslavije ter republik in avtonomnih pokrajin za odpravljanje po-sledic elementarnih nesreč (Uradni list SFRJ, št. 44/74 in 16/79) ter dogovor o dajanju sredstev solidarnosti republikam in avtonomnima pokrajinama za odprav-ljanje posledic večjih potresov in poplav (Uradni list SFRJ, št. 16/79). 5. člen Sredstva solidarnosti se uporabljajo za odpravljanje posledic naravnih nesreč, ki so prizadele območje ene ali več občin, če škoda zaradi naravne nesreče presega 4 % družbenega proizvoda celotnega gospodarstva po-samezne prizadete občine, doseženega v preteklem letu. Ce je naravna nesreča prizadela območje občine, ka-tere celotno območje se v skladu s predpisi o določa-nju manj razvitih območij v SR Sloveniji šteje za manj razvito območje, se sredstva solidarnosti uporabijo za odpravljanje posledic take nesreče, če škoda presega 1,5 % družbenega proizvoda celotnega gospodarstva take občine, doseženega v preteklem letu. Ce je naravna nesreča prizadela območje občine in je pretežni del škode nastal na delu območja te občine, ki se v skladu s predpisi o določanju manj razvitih ob-močij v SR Sloveniji šteje za manj razvito območje, se sredstva solidarnosti uporabljajo za odpravljanje po-sledic naravne nesreče, če škoda presega 2 % družbe-nega proizvoda celotnega gospodarstva v občini, dose-ženega v preteklem letu. 6. člen Izjemoma se lahko sredstva solidarnosti uporabijo tudi za odpravljanje posledic naravne nesreče, kjer na-stala škoda ne presega višine iz prejšnjega člena, če je škoda nastala na širšem območju in je zaradi po-vzročene škode znatno prizadet planirani razvoj takega območja, ki je v skladu z družbenim planom posebnega pomena za gospodarski razvoj SR Slovenije. O izjemni uporabi odloči odbor podpisnikov dogo-vora na predlog izvršnega sveta skupščine SR Slove-nije. 7. člen Za odpravljanje posledic naravnih nesreč, ki ne do-segajo obsega škode po merilih iz 5. člena, se uporab-ljajo sredstva solidarnosti, ki se v skladu z 2. odstav-kom 20. člena zakona plačujejo in vodijo na posebnih računih občin pri Službi družbenega knjigovodstva. Za naravne nesreče v smislu 1. odstavka tega člena se štejejo poleg poplave in potresa tudi toča, vihar, snežni in zemeljski plazovi, velik požar, pozeba, žled s snegom in suša. O uporabi in upravljanju s temi sredstvi odloča skupščina občine oziroma njen pooblaščeni organ na način in po postopku, kot ga določa ta dogovor. O namenu in višini uporabe sredstev iz prejšnjega odstavka obvesti občinska skupščina oziroma poobla-ščeni organ odbor najpozneje v 30-ih dneh od sprejema sklepa. 8. člen Odbor udeležencev lahko zaradi hitrejše odprave po-sledic naravne nesreče pred dokončno oceno škode in odločitvijo o uporabi odobri začasno uporabo sredstev solidarnosti občini, ki jo je prizadela naravna nesreča. Občinski upravni organ, pristojen za proračun, izda za začasno uporabo sredstev solidarnosti lastno menico, s katero jamči za vračilo sredstev v primeru, če odbor udeležencev z dokončno odločitvijo ne dodeli sredstev solidarnosti. 9. člen Višina škode se ugotavlja v skladu z dogovorom o ugotovitvi in ocenitvi škode od elementarnih nesreč (Uradni list SFRJ, št. 24/78) in na osnovi enote meto-dologije za cenitev škode od elementarnih nesreč (Urad-ni list SFRJ, št. 17/79) oziroma s konkretizacijo enotne metodologije za posamezno področje, ki jo sprejme odbor. 10. člen Sredstva solidarnosti se v skladu s tem družbenim dogovorom ne smejo uporabljati: 1. za pomoč za odpravo škode zaradi naravnih nesreč, ki niso določene v tem dogovoru; 2. za pomoč za odpravo škode zaradi naravnih nesreč, za katere bi se po pogojih in predpisih o zavarovanju premoženja in oseb lahko opravilo zavarovanje pri za-varovalnih skupnostih, pa to ni bilo storjeno; 3. za pomoč za odpravo škode zaradi naravnih nesreč, ki so nastale zaradi neizvajanja oziroma nepravilnega izvajanja veljavnih predpisov; 4. za pomoč za odpravo škode zaradi naravnih nesreč, za katere zadoščajo sredstva rezerv ali so po predpisih zagotovljena sredstva v proračunih ali skladih družbe-nopolitičnih skupnosti oziroma v skladih organizacij združenega dela; 5. za pomoč za odpravo škode zaradi naravnih nesreč, ki niso ocenjene v skladu z 9. členom tega družbenega dogovora. 11. člen Skodo, ki je posledica naravne nesreče, ugotavlja in ocenjuje stalna komisija (v nadaljnjem besedilu: ob-činska komisija) pri izvršnem svetu občinske skupščine. Občinska komisija lahko oblikuje strokovne komisije. Občinska komisija pripravi zbirno poročilo o oceni škode v občini ter ga posreduje izvršnemu svetu občin-ske skupščine, ki mora sprejeto poročilo posredovati odboru najpozneje v roku 60 dni od nastanka nesreče. 12. člen Oceno škode preverja in potrdi komisija izvršnega sveta skupščine SR Slovenije (v nadaljnjem besedilu: komisija). Komisija mora v roku 30 dni po prejemu vloge do-staviti odboru udeležencev strokovno mnenje s predlo-gom za morebitno dodelitev sredstev solidarnosti. Komisija usmerja in usklajuje delo ter nudi strokov-no pomoč občinskim komisijam. 13. člen Sredstva solidarnosti se dajo prizadetim občinam brez obveznosti vračanja, če ni s samoupravnim sporazu-mom ali na drug način drugače dogovorjeno z nosilcem uporabe sredstev. 14. člen Izvršni svet občinske skupščine skrbi za odpravljanje posledic naravne nesreče ter je odgovoren za namensko uporabo dodeljenih sredstev solidarnosti. Izvršni svet občinske skupščine daje odboru udele-žencev ustrezne podatke in mu omogoča vpogled v do-kumentacijo, da bi se preverila ugotovljena škoda in namenska uporaba dodeljenih sredstev solidarnosti. Iz-vršni svet občinske skupščine odboru udeležencev ob-časno poroea o poteku odpravljanja posledic naravne nesreče in o storjenih ukrepih, v roku enega leta od nastanka nesreče pa posreduje odboru udeležencev za-ključno poročilo. Komisija iz 12. člena tega družbenega dogovora ob-ravnava poročila in preveri pravilnost uporabe sred-stev solidarnosti ter o svojih ugotovitvah obvesti odbor udeležencev. Če izvršni svet občinske skupščine nenamensko upo-rablja sredstva solidarnosti, ustavi odbor nadaljnje do-deljevanje sredstev oziroma zahteva povračilo nena-mensko uporabljenih sredstev. 15. člen Sredstva solidarnosti dodeljuje izvršni svet občinske skupščine organizacijam združenega dela neposredno, ostalim uporabnikom pa preko ustreznih samouprav-nih interesnih skupnosti oziroma drugih samoupravnih organizacij in skupnosti. 16. člen Udeleženci družbenega dogovora ustanovijo odbor udeležencev, ki obravnava vloge za dodelitev sredstev solidarnosti, odloča v skladu z razpoložljivimi sredstvi 0 dodelitvi in višini sredstev solidarnosti, odloča o upravljanju s sredstvi solidarnosti, poroča o delu od-bora in opravlja druge naloge v skladu s tem dogovo-rom. 17. člen Odbor udeležencev sestavlja po en delegat: — Izvršnega sveta skupščine SR Slovenije, — SZDL, — Zveze sindikatov Slovenije, — GZS ter 12 delegatov občinskih skupščin, in sicer iz občin: — Celje, Laško, Mozirje, Slovenske Konjice, Titovo Velenje, Zalec, Sentjur pri Celju, Šmarje pri Jelšah — 1 delegat; — Crnomelj, Metlika, Novo mesto, Trebnje — 1 de-legat; — Jesenice, Kranj, Radovljica, Skofja Loka, Tržič — 1 delegat; — Dravograd, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Slovenj Gradec — 1 delegat; — Ljubljana-Bežigrad, Ljubljana-Center, Ljubljana-Siška, Ljubljana-Vič-Rudnik, Ljubljana-Moste-Polje, Domžale, Grosuplje, Kamnik, Kočevje, Litija, Logatec, Ribnica, Vrhnika — 1 delegat; — Lenart, Maribor-Pobrežje, Maribor-Pesnica, Mari-boi-Rotovž, Maribor-Tabor, Maribor-Ruše, Maribor-Tezno, Ormož, Ptuj, Slovenska Bistrica — 1 delegat; — Izola, Koper, Piran, Sežana — 1 delegat; — Cerknica, Ilirska Bistrica, Postojna — 1 delegat; — Gornja Radgona, Lendava, Ljutomer, Murska So-bota — 1 delegat; — Brežice, Krško, Sevnica — 1 delegat; — Ajdovščina, Idrija, Nova Gorica, Tolmin — 1 de-legat; — Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi — 1 delegat. 18. člen Odbor udeležencev vodi predsednik, ki ga izmed sebe izvolijo člani odbora udeležencev. Člani odbora se imenujejo za dobo 2 let in so lahko največ dvakrat zaporedoma izvoljeni za to funkcijo. Administrativna, finančna in tehnična dela za odbor opravlja strokovna služba, ki se ustanovi pri pristoj-nem republiškem upravnem organu. Način dela določi odbor s poslovnikom. 19. člen Ta dogovor je sklenjen, ko ga podpišejo vsi udele-ženci tega družbenega dogovora. 20. člen Z dnem, ko začne veljati ta družbeni dogovor pre-neha veljati družbeni dogovor o načinu uporabe in upravljanja s sredstvi solidarnosti za odpravljanje po-sledic naravnih nesreč (Uradni list SRS, št. 29/75). 21. člen Ta družbeni dogovor začne veljati osmi dan po ob-javi v Uradnem listu SRS. Ljubljana, 21. 1. 1986 Obrazložitev Predloženi predlog družbenega dogovora, katerega je posredoval odbor podpisnikov družbenega dogovora o načinu uporabe in upravljanja s sredstvi solidarnosti za odpravljanje posledic naravnih nesreč v SR Slove-niji sledi ugotovitvam, nastalim na podlagi dosedanje-ga uresničevanja oziroma izvajanja družbenega dogo-vora, spremembam in dopolnitvam medrepubliških do-govorov ter stališčem, zavzetih na regijskih posvetova-njih o usklajevanju pripomb k osnutku družbenega do-govora. Usklajeni predlog družbenega dogovora predlaga na-slednje nove rešitve: 1. Pri določitvi naravnih nesreč, za katere se lahko uporabljajo republiška sredstva solidarnosti, je upo-števan restriktiven pristop, zato sta med te naravne nesreče uvrščena potres in poplava. Dopuščena pa je tudi možnost izjemne uporabe za druge naravne nesreče, če gre za nesreče, pri katerih sta ogrožena življenje in zdravje večjega števila ljudi oziroma je povzročena večja materialna škoda. Za te vrste naravnih nesreč je predvidena obravnava po posebnem postopku. 2. Cenzus uporabe sredstev solidarnosti je usklajen z medrepubliškimi dogovori. Družbeni dogovor pa pred-videva tudi dodaten cenzus za prizadeta območja, ki se v skladu s predpisi o določanju manj razvitih območij v SR Sloveniji štejejo za manj razvita območja (2 %). 3. V primeru, da je naravna nesreča (toča, vihar, snežni in zemeljski plazovi, velik požar, pozeba, žled s snegom in suša) povzročila škodo, ki ni navedena v 2. členu družbenega dogovora, lahko skupščina občine uporabi sredstva, ki se v skladu z 2. odstavkom 20. čle-na zakona o oblikovanju sredstev solidarnosti plačujejo in vodijo na posebnih računih občin pri Službi družbe-nega knjigovodstva. 4. Zaradi hitrejše odprave posledic naravne nesreče pred dokončno oceno škode in odločitvijo o uporabi, se v skladu z 8. členom daje pooblastilo Odbora udele-žencev, da lahko odobri začasno uporabo sredstev so-lidarnosti. 5. Rizično zavarovanje je pogoj za uporabo oziroma sredstva solidarnosti se lahko uporabijo samo za naj-nujnejše zavarovalne ukrepe glede življenja, zdravja in premoženja. 6. Oceno škode preverja in potrdi komisija izvršnega sveta skupščine SR Slovenije ter dostavi Odboru ude-ležencev strokovno mnenje s predlogom za dodelitev sredstev solidarnosti v roku 30 dni od prejema vloge. 7. Zaradi hitrejše uporabe ter poenostavitve postop-ka sprejema odločitve o uporabi sredstev solidarnosti Odbor udeležencev, ki ga sestavljajo delegati: izvršne-ga sveta skupščine SR Slovenije, RK SZDL, RK ZSS, Gospodarska zbornica Slovenije ter 12 delegatov občin-skih skupščin. SKLEPI IZVRŠNEGA SVETA 1. Izvršni svet skupščine občine Ljubljana-Siška je obravnaval predlog družbenega dogovora o načinu uporabe in upravljanja s sredstvi solidarnosti za od-pravljanje posledic naravnih nesreč v SR Sloveniji na 11. seji dne 25. 6. 1986 ter ugotavlja, da je predlog družbenega dogovora o načinu uporabe in upravljanja s sredstvi solidarnosti za odpravljanje posledic narav-nih nesreč usklajen z zakonom o oblikovanju sredstev solidarnosti za odpravljanje posledic naravnih nesreč. 2. Izvršni svet predlaga zborom skupščine občine Ljubljana-Siška, da sprejmejo družbeni dogovor o na-činu uporabe in upravljanja s sredstvi solidarnosti za odpravljanje posledic naravnih nesreč. Izvršni svet