Predlog 4.12.1979 Na podlagi 6. in 11. člena zakona o davkih občanov (Uradni • list SRS št. 21/74, 39/74, 10/76, 31/76 in 8/78), 2. in 9. člena zakona o financiranju splošnih družbenih potreb družbeno-političnih skupnostih (Uradni list SRS št. 39/74) in 190. člena statuta občine Ljubljana-Šiška (Uradni list SRS št. 2/78), je Skupščina občine Ljubljana-Šiška na seji zbora združenega dela dne 1978 sprejela ODLOK o spremembi in dopolnitvi odloka o davkih občanov 1. člen V 4. členu odloka o davkih občanov (Uradni list SRS št. 12/77, 8/78, 29/78, 10/79) se stopnja »0,12 odstotkov« nado-mesti s stopnjo »0,50 odstotkov«. 2. člen 17. člen odloka se spremeni in glasi: »Občinski davek iz obrtnih dejavnosti po odbitku se plačuje od vsakega posameznega kosmatega dohodka ob vsakem izplačilu po davčnih stopnjah, ki znašajo: . . siopnja 1. Od dohodkov raznašalcev časopisov, knjig, revij in podobno in od zbiranja naročil za časopise, knjige, revije in podobno ter pd tovorenja in vleke lesa z delovno živino 10 odstotkov 2. Od prodaje srečk in vplačil pri športni napovedi ter pri lotu, od prejemkov zavarovalnih poverjenikov, od provizij zastopnikov ustanov za varstvo malih avtor-skih pravic, od dohodkov delavcev doseženih z oprav-Ijanjem del ob pretežni uporabi lastne telesne moči in od dohodkov potujočih zabavišč . 20 bdstotkov 3. Od provizij poslovnih agentov in poverjenikov ter od zbiranja oglasov, od dohodkov doseženih s prodajo izdelkov uporabne umetnosti ali z razmnoževanjem ali izvajanjem drugih avtorskih del, ki se ne štejejo za izvirnike in od dohodkov doseženih z opravljanjem po-stranskih kmetijskih dejavnosti 30 odstotkov 4. Od dohodkov oseb, ki priložnostno opravljajo sto-ritve za organizacije združenega dela, državne organe in druge organizacije, od dohodkov doseženih z oprav-Ijanjem del po pogodbi o delu, sklenjenih v skladu s predpisi o delovnih razmerjih, če ne gre za dohodke iz prve in druge točke: od dohodkov, doseženih po tretji točki prvega odstavka 76. člena zakona o davkih obča- nov 35 odstotkov Ne glede na določbe prejšnjih točk se: - davek plačuje od dohodkov domače obrti po stopnji 15 odstotkov - davek se ne plačuje od dohodkov občanov, doseženih s priložnostnim zbiranjem odpadnega materiala - davek se ne plačuje od dohodkov občanov, zasebnih kmetov, doseženih s prevažanjem mleka v zbiralnice mleka organizacij združenega dela ali pluženje snega - davek se ne plačuje od izdelkov domače obrti, ki so rezultat ročnega dela, in sicer: od lesenih zobotrebcev in špil, lesene posode, lesenih pletenih izdelkov, brezovih metel, na-sadil za orodje, čipk ter obodov za izdelovanje sit in rešet. 3. člen V 20. členu odloka se stophja iz intelektualnih storitev v odstotku od vsakega posameznega dohodka v višini »25 od-stotkov« nadomesti s stopnjo »35 odstotkov«. 4. člen AV drugem stavku 21. člena odloka se stopnja v višini »35 %$d$totkov« nadomesti s stopnjo »40 odstotkov«. 5. člen Doda se novi 23 a člen, ki se glasi: »Davek na dohodke od premoženja se plačuje tudi od dohodkov doseženih s prodajo premičnin, katerih prometna vrednost znaša več kot 50.000, din. Davek se plača ne glede na to ali so premičnine prodane v nespremenjenim ali spremenjenem stanju, ne plača pa se, če so pretekla 3 leta od dneva pridobitve premičnin. 6. člen • , - Normativno pravna komisija je pooblaščena za izdajo preči-ščenega besedila odloka. 7. člen Ta odlok začne veljati 8. dan po objavi v Uradnem listu SR Slovenije, uporablja pa se od 1. januarja 1980 dalje. Številka . . , . Ljubljana Predsednik ' ¦ : ; - Skupščine občine ' Ljubljana-Šiška , . , ¦ Franc DEJAK Obrazložitev Resolucija o politiki izvajanja družbenega plana SR slove-nije za obdobje 1976 in 1980 v letu 1980 opredeljuje oblikova-nje splošne porabe v republiki Sloveniji. Raven potreb splošrte porabe, ki se zagotavljajo in krijejo preko občinskih proračunov stalno hitreje narašča kot pa pritekajo sredstva iz sedaj veljavnih davčnih virov in stopenj. V letu 1979 se je Ljubljana soočala z vrsto problemov, ki zahtevajo jasne odločitve in zagotovitev sredstev za njihovo rešitev. Ti problemi se pojavljajo tako v skupnih zadevah mesta kot tudi v posameznih Ijubljanskih občinah. O iskanih rešitvah so biti občani preko dnevnega tiska že občasno seznanjeni s potrebami za zagotovitev manjkajočih sredstev zlasti na naslednjih področjih: - gradnja Ijubljanskih cest in uresničevanje 10-letnega programa samoupravne interesne skupnosti za izgradnjo Ijubljanskih cest in na to navezujočih programov Ijubljanskih občin ter program zagotovitve potrebnih sredstev so predmet vsakodnevnih obravnav; - redni preskrbi občanov z mlekom je že v letošnjem letu namenjeno zagotovitev potrebnih sredstev v proračunih Ijub-Ijanskih občin za regresiranje prodanih količin mleka. Posre-dovanje v proizvodnji mleka in določitev za to potrebnih sredstev je zagotoviti tudi v proračunu naslednjih let; - preskrba z osnovnimi življenskimi potrebščinami je enako pomembno področje kot preskrba z mlekom, še zlasti, ker se o organizirani preskrbi skušajo dogovarjati tudi druga mesta. Treba je pripraviti temeljite in učinkovite ukrepe za zagotovitev rezerv osnovnih življenskih potrebščin v mestu, opredeliti mesto intervencijskega sklada v samoupravni inte-resni skupnosti za preskrbo mesta in mu zagotoviti potrebna sredstva. V iskanju najustreznejših rešitev je nedvomno potrebno opredeliti tudi mesto davčne politike. Ljubljana kot mesto ima vrsto potreb, ki jo uvršdajo v nadpovprečne potrošnike števil-nih dobrin. V višini davčnih obremenitev pa Ljubljana zaostaja za vsemi občinami v Sloveniji, pri čemer je poudariti, da zaostaja celo za tistimi občinami, ki jih štejemo za nerazvite in prejemajo dotacijo iz republiškega proračuna. Tudi v letu 1979 je Ljubljana zaostajala v višini davčnih obremenitev in v težnji zadržati nižje davčne obremenitve, tudi ni podpisala dogovora slovenskih občin o usklajevanju davčne politike. Tega dogovora poleg Ijubljanskih občin niso podpisale še občine: Kamnik, Tržič. Postojna in Radovljica. Predlog odloka o davkih, ki zagotavlja vire sredstev za kritje potreb upošteva določila dogovora o usklajevanju davčne politike v SR Sloveniji pri čemer poudarja naslednje: - osnutek resolucije o politiki izvajanja družbenega plana v SR Sloveniji za obdobje 1976 do 1980 v letu 1979 opredeljuje oblikovanje splošne porabe v republiki Sloveniji. Sredstva za splošno porabo ne morejo naraščati hitreje od rasti dohodka v občini, - iz načela o samofinanciranju temeljnih družbeno politič-nih skupnosti izhaja tudi načelo o odvisnosti splošne porabe v občinah od materialne osnove vsake posamezne občine, ven-dar pa je potrebno izvrševanje temeljnih nalog družbeno političnih skupnosti opredeljenih z ustavo in zakoni, zagoto-viti vsem občinam v okviru možnosti, ki jo dopušča rast ustvarjenega družbenega proizvoda, - razvijati je potrebno medčloveško sodelovanje, če takšno sodelovanje zagotavlja kvalitetnejše opravljanje nalog pa tudi vzajemno in solidarno prelivanje sredstev med občinami, ka-dar in če se za to dogovorijo. Iz dosedanjih proračunskih virov prihodkov bi bilo v Ljub-Ijani po oceni v letu 1980 zbranih 1.078.852.000,din. V prora-čunih občin in mesta bi bila ta sredstva razporejena po na-slednjih glavnih namenih: - dejavnost družbenopolitičnih skupnosti - Ijudska obramba ¦ . , - dejavnost družbenopolitičnih organizacij ~ ¦ - negospodarske investicije '• - socialno skrbstvo ' ' - zdravstveno varstvo .••¦-"•. - komunalna dejavnost - dejavnost krajevnih skupnosti ; - proračunska rezerva in ostale obveznosti, Finančni učinek zvišan predlaganih sprememb davkov bi znašal po oceni v Ljubljani naslednje zneske. v 000 din Vrsta davkov______ Bežigr. Center Moste Šiška Vič-R Ljublj. davek iz OD davek po odbitku 28.000 11.800 28.440 43.750 35.300 147.290 8.270 8.400 6.040 12.270 8.900 43.880 Skupaj: 36.270 20.200 34.480 56.020 44.200 191.170 Ta sredstva bi bila razporejena po naslednjih programih: - prispevek za gradnjo cest po 10-letnem programu 135.000.000 din intervencije pri preskrbi z mlekom 13.000.000 din - intervencije pri preskrbi z osnovnimi življenskimi potreb-ščinami ter v gospodarstvu in negospodarstvu po programih občin , , 43.170.000 din Skupaj: ¦ / ¦'- 191.170.000din Za katere od navedenih nalog in v kakšnem obsegu naj bodo zagotovljena sredstva se bo potrebno odločiti v javnih razpravah o proračunih občin in mesta Ljubljaneza leto 1980, ki naj bi bili sprejeti do 31. marca 1980, Obrazložitev posameznih členov odloka je naslednja: K 1. členu: Občina Ljubljana-Šiška in ostale Ijubljanske občine se z zvišanjem sedanje stopnje davka iz osebnega dohodka delav-cev v višini 0,12% na 0,50% usklajujejo s 4. členom dogovora o usklajevanju davčne politike, ki določa stopnjo davka v višini do 0,50%. K 2. členu: Stopnje se zvišujejo za 10%. S tem določilom se Ijubljanske občine približujejo dogovoru in obdavčujejo priložnostno delo v obrtni dejavnosti v približno isti višini kot to znašajo prispevki in davki za redno delovno razmerje. Pri tem je opozoriti, da še nadalje združujejo minimalno obdavčitev raznašalcev časopisov in ostalih zavezancev iz 1. točke ter dajejo oprostitve za zbiranje odpadnega materiala, določeno domačo obrt in poimensko naštete dogovorjene dejavnosti. K 3. členu: Stopnja davka iz intelektualnih dejavnosti se povišuje s sedanjih 25% na 35%, v dogovoru pa je dogovorjena stopnja 40%. S tem se usklajujejo z višino skupnih obremenitev oseb-nih dohodkov delavcev iz delovnega razmerja, pri čemer je potrebno poudariti, da gre tu predvsem za obdavčitev prilož-nostnih dohodkov in za obdavčitev spremenjenega statusa zaposlenih upokojencev, za katere naj bi veljala ista višina obremenitve. K 4. členu: Stopnja davka iz avtorskih pravic od reklamnih slik, risb in plastik, reklamnih pisanih \n govorjenih besedil, reklamnih ifilmov in diafilmov, diapozitivov, reklamne glasbe, reproduk- cije takih del, od skic, risb, križank in drugih podobnih del od dohodkov artistov, plesalcev in podobnih poklicev ter od dohodkov izvajalcev glasbenih del nazabavah, plesih, gostin-skih obratih in podobno, se zviša s 35%na 40%. Pri tem členu posebej opozarjamo glede na dosedanji odziv zavezancev, da: - so zadržane oprostitve davka od dohodkov od patentov in tehničnih izboljšav; - ostaja davčna stopnja davka od avtorskih pravic v višini 20% nespremenjena. Ta stopnja se uporablja za obdavčitev dohodkov od avtorskih pravic za vsa ostala avtorska dela, za katera se štejejo zlastl: pisana dela (knjige, brošure, članki in drugi sestavki), govorna dela, dramsko glasbena dela, glas-bena dela z besedilom ali brez besedila, kinernatografska dela in dela ustvarjena na način, ki je podoben kinematografiji, dela s področja slikarstva, kiparstva, arhitekture in grafike, dela vseh panog uporabne umetnosti in industrijskega obli-kovanja in druga avtorska dela, ki imajo ta značaj. K 5. členu: S tem določilom je urejena obdavčitev preprodaje premič-nega premoženja večje vrednosti. Zakon o davkih občanov določa, da se plačuje davek na dohodke od prodaje premič-nega premoženja, občinska skupščina pa je dolžna v svojem odloku opredeliti pogoje, kar je navedeno v 5. členu odloka. K 6. členu: Odlok in njegove spremembe so objavljene v večjih števil-kah Uradnih listov v letih 1977 do 1979. V kolikor v letu 1980 ne bi bila uveljavljena pričakovana uveljavitev revizije republi-ške zakonodaje, bi bila iz praktičnih razlogov primerna izde-lava prečiščenega besedila odloka o davkih občanov. K 7. členu: Po 13. členu zakona o davkih občanov se v tekočem letu uporabljajo stopnje, ki so veljale na dan 1. januarja tega leta. Vsled tega je potrebno odlok o davkih sprejeti še v letošnjem letu. Ker se sprejem odloka nanaša na nujnost urejanja go-spodarskih in negospodarskih interesov, je enofazni sprejem predloženega odloka v skladu z njim. Predlog odloka je usoglašen s predlogi odlokov ostalih Ijubljanskih občin. PREDLOG SKLEPA IZVRŠNEGA SVETA Izvršni svet Skupščine občine Ljubljana-Šiška je predlog odloka obravnaval na svoji 103 seji, in sklenil, da ga v predio-ženem besedilu predlaga skupščini občine v sprejem. BELEŽKE: