TT A ^PHT TCJTT f^T^TPTTTTHPTST T TCJ15!3 xxjc! JL WJLaJliDxx wJCairUtx V JPalN JbJLo JL . rDaniea" izbaja vsak petek na celi poli. in velja po poalje nasl.) * To detin>tvo Jezusovo, duhovito opisuje f'ab>r, UttUhem :t23 s«|.) Ne manj duhovito in pobožno premišljeno pa je >kri\nosti Jezusovega detinstva naslikal Fr. Serafin Sen 1. 1640 v Mni obed n ie i samostanski na Ten»atu. Bila je pozneje prevlečena. kakor še druge, ali na škodo jasnote. Kader je solnčni dan. more sv marsikaj razvideti. Srednji prizor predočuje. kako je s. Družina pred jedjo: Kristus, deček, derži desnico blagoslavljaje; gotovo -«• zahvaljuje Očetu nebeškemu za dari. Nad njim je videti Oče m s. Duh. Marija, njemu na desni, nekoliko priklonjena, je Inilj zamišljena, kakor bi kaj prevdarjala, kakor bi svoje misli sklepala z njegovimi. Jožef, s senco smehljaja na ustnih, gleda zadovoljno Gospoda, nekam radoveden, kaj bo povedal. Na po-gemjeni okrogli mizi je priprosto kosilce: kruh. sad. grozd, voda Goloba iščeta zernja po tleh. Na desnem koncu slike je kuhinja s p«-rjo, kakor je po jutrovih krajih navadno. Angela pripravljata ogenj. V ozadju je omara, na polici nekaj posode. V drugem predelu. kakor kaže vmesni zid. blezo Marijina soba. ker nahajamo klečalnik, na njem svečo in dvoje knjig, znamenje, da kraljica prerokov noč in dan premišljuje voljo Božjo, po njih zapisano v knjige. V kotu visi umivalo. Spredaj sta dva angeljca. Zraven stoje trije veči angelji. ki sočutno in zaskerbljeno gledajo s. Družino. Levi kraj podobe je delavnica Jožefova. kar kaže mizarsko in tesarsko orodje v ozadju. Okoli štirivoglate mize stoji petero Ogled po Slovenskem in dopisi. Iz Ljubljane. V Išlu na gorenjem Avstrijskem je bila 31. julija poroka cesarjeve hčere nadvojvodice Marije Valerije z nadvojvodom Frančiškom Salvatorjem. V ta namen so prevzvišeni knez in škof dr. Jakob Misija v stoljni cerkvi oh lOih imeli slovesno pontiflkalno mašo, ktere so se vdele-zile vse vradnije in vojaštvo. Kakor v glavnem mestu, tako so tudi po deželi imeli slovesne pobožnosti in so razodevali ljubezen in vdanost do presvitlega Cesarja in cesarske rodovine. Bog ohrani presvitlega Cesarja, vzvišena novoporočena in vso cesarsko rodovino! Zlato mašo je pretekli torek v Cerngrobu pri Stari Loki obhajal prečast. gospod Janez Zeller, župnik v pokoju. Zbralo se je bilo ondi zraven dveh domačih še 7 čast. gg. duhovnov, ki so zlatomašniku azistirali pri slovesni sv. maši z blagoslovom. Gospoda zlatornašnika namreč so želeli počastiti njegovi nekdanji gg. kaplani, kterih 4 so bili pričujoči, to je, čč. gg.: župnika Andrej Ramovš in Jern. V i de r ga r, duh. pom. Fr. Gregori, in gosp. Val. Orehek. K prav prijaznemu pogospodovanju pri preč. gosp. dekanu Mat. Kožuhu se je bilo sošlo še več druzih prijateljev in spoštovavcev preč. gosp. jubilanta iz mesta, in nekteri tudi iz Ljubljane in od drugod. Opomnimo naj še to, da vse obhajanje se je zgodilo na želje nekdanjih gg. duhovnih pomočnikov in prijateljev, ki so se sošli brez kacega vabila od strani' g. zlatornašnika. Naj tudi povemo, da gg. nekdanji kaplanje so spoštovanje in ljubezen svojemu nekdanjemu g. župniku skazali tudi s tem, da so mu darovali drag pozlačen križ in prav lepo zlatomašniško palico, na ktero naj se blagi gospod opčra še mnogo let na čast Božjo, v svoje lastno in druzih zveličanje, pa tudi ne manj v korist ubogemu človeštvu, misijonov itd, na kar tudi v svojih poznih letih ne pozabi. Iz Železnikov. 22. julija. (Starosta naše fare f). Danes v jutro je bil pokopan starosta naše fare in občine, Jo?^ Primožič, po domače imenovan „stari pol-šoštar.1- .Letos o njegovem godu zveršil je 88. leto. Beremo sicer pogosto še o višji starosti, ki jo doživi kdo tu ali tam; zasluži pa zapisano biti in ostati, kakošne želje je naš pokojnik večkrat izrekel svojim ingeljcv. Srednji briše krožčike, in nanje devajo razna mučila, kakor so: ternjeva krona, žeblji, konopi. meč. terst, železna rokavica. kocke, sreberniki, goba. tri posode mazila. Na tleh je košara. Iz nje angeljca jemljeta spominike terpljenja Gospodovega Eden podaja Pilatov napis. Iz napol odkrite košare se vidijo klešče. Na tleh so koli in prazna mošnjica. Desno v orodju Jožetove delavnice na steni ste Mojzesovi tabli, kar pomeni, da le taki delavec bo zadovoljen na zemlji, če tudi siromak in terpin. a srečen o smerti, ki živi po Božjih postavah. — Vidimo, da slika je polna nebeških skrivnosti, prevzvišenega pomena. Kajpada, sposoben moraš biti. da jo znaš umevati. Kdor nima tega ključa, njemu pač da .anahronizem" in ..prisiljenost", kakor se je to res zgodilo nekemu gosp. prof. (Izvješce kralj. vel. gim. n. Rieci 1885. s. 14). Carn. homo non pcrcipit ea, quae sunt spiritus. Ko bi bil Žen kaki mazač. ne bi ga bili ostrnpili Benečanski slikarji — iz zavidnosti. štirim sinovom. Naročal jim je namreč: „ Ako doživite mojo smert, nesite me vi sami k pogrebu, drugi bližnji sorodniki pa naj moje mertvo truplo zakopljejo." In ta želja se mu je tudi spolnila: štirje sinovi so bili pogrebci; zagrebli so ga pa štirje bližnji sorodniki: zet, vnuk in moža dveh vnukinj; križ pred sprevodom pa je nosil eden zmed pravnukov. Zakaj je mož kaj tacega želel, ne vemo natančno; berž ko ne zato, da bi tudi po smerti ne bil nikomur nadležen. Nenavadno dolga leta se je namreč trudil, preživiti se pošteno z zaslužkom svojih rok; zdaj v visoki starosti je sicer rad sprejel kaki milodar, nadležen ali celo silen pa nikdar in proti nikomur ni bil. Naj bi ga posnemali mnogi tukajšni in tudi drugokrajni nadležniki, ki pod pretvezo: „nimamo dela" v dobre ljudi tišijo za milodare, akoravno bi si še marsikaj lahko sami prislužili. Ako nisi za eno delo, poprimi se druzega; saj že stari pregovor pravi, da: „Povsod je Bog, povsod je kruh!" L. V Škof ji Loki je preteklo nedeljo v kapucinski cerkvi č. P. Janez Ev. Ažbe prav spodbudno obhajal svojo novo mašo. Dobri Ločanje so bili toliko bolj razveseljeni, ker že 24 lčt v ondotni cerkvi ni bilo take slovesnosti. Lepa cerkev sama z vsimi bližnjimi prostori je bila v resnici lepo in kusno ozališana - s primernimi venci, napisi itd. Čast. P. novomašnik pri svetih obredih in v druzih okoliščinah je razodeval, kako ta častiti red sv. Frančiška vestno skerbi', da svoje mlade redovnike dobro pripravi za duhovski stan, kteri je bil od nekdaj splob priljubljen, še posebej pa v loškem okraji. Govornik, novomašnikov rojak, je povedal, da je novomašnik ondi domačin, ker je rojen v Loški dekaniji 1. 18G5, Zaprevalom, Javorske duhovnije, kerščen od f č. g. Jan. Možina; novomašnik je po kratkem šolanji v Loki zverševal gimnaz. razrede v Ljubljani, pristopil pa iz (j. šole v kapucinski red, v kterem je bival 4 leta in je zdaj pri oltarji že kakor mašnik reda kapucinskega. Nadaljni obsčg je bil: 1. spoštovanje, ki so ga vsi verniki dolžni duhovnom sploh ter še posebej redovnikom; v 2. delu pa je poveršnje po-znamnjal zgodovino kapucinskega reda in poslednjič začetek Loškega kapucinskega samostana in cerkve sv. Ane. Pevstvo je ta dan pri novi maši pokazalo svojo pohvale vredno izurjenost. Prečastiti P. gvardijan s svojimi čast. tovarši in duhovnimi brati pa so s svojo vsestransko postrežnostjo pri vsih opravilih in z priljudnim pogostovanjem razveselili vse pričujoče. Vdeležili so se med drugimi povabljenimi: prečast. gospod dekan, čast. mestni gosp. župnik, nunski prečast. g. spovednik, mestni gosp. župan, g. Guzelj, g. tergovec Polak iz Ljubljane, g. j .ofesor Subic iz Gradca, več gg. duhovnov iz mesta in de-kanije, med temi gg. duhovna pastirja Javorski in Št. Lenarski, več gg. bogoslovcev, precejšnje število sorodnikov novega mašnika itd. Take slovesnosti, ki so tako primerno vravnane, kakor je bila ta v Loki, povzdignejo vso srenjo in pomorejo obilno k nrav-nemu prospehu. Bog živi novomašnika in kapucinski red! Pefc-potovanje z Juga skoz Slovenijo v Rim. {Dalje.) Šla sva v staroslavno baziliko na Kapitolju, Ara c o e 1 i, nebeški oltar, imenovano. Ta velečastita, velika in krasna cerkev je posvečena Bogu in bla- . -ženi Devici Mariji. Lepi marmorni stebrovi jo delijo v tri ladije. Počezna ladija je vzvišena visoko od druzih treh. Sredi te počezne krasne ladije, ki dela cerkvi podobo križa, je lepa in velika prezbiterija. zopet vzvišena od počezne ladije. Krasen in umeten je glavni marmorni oltar s čudežno sliko blažene D. Marije, za tem oltarjem je veliki frančiškanski redovno cerkveni kor; v koncu prezbiterija nad re dovnim korom so pa lepoglasne orgije s pevskim korom. V levem koncu počezne ladije je veličastni oltar sv. Frančiška Seraf. V desnem koncu te ladije stoji prosto okroglo marmorno grobišče sv. Helene cesarice in matere pervega kerščanskega cesarja Konštantina. Na visokem podnožji je grob. na njem oltar, okolo so marmorni stebriči. ki nad grobom in oltarjem nosijo marmorni nebes v podobi kupole: k temu oltarju vodijo marmorne stopnice. Ta oltar je „Ara coeli." V stranskih ladijah so mnogobrojni oltarji, 36 jih je, dragoceno, umetno delo iz drazega marmorja, V kapeli sv. Antona Pad. je čudežna podoba tega velikega čudodelnika in svetnika katoliške Cerkve; pred to podobo sv. Antona so verni Rimljani prejeli že neštevilne čudežne pomoči in dobrote in jih še vedno prejemljejo. Na mnogih oltarjih se opravljajo ss. maše in verno ljudstvo, osobito tretjeredniki, napolnujejo cerkev. Hiša Božja je veličastno opravljena in okinčana. V čudoviti lepoti je oltar sv. Očeta Frančiška. Dragoceni in mnogobrojni svečniki so na oltarju, nad oltarjem v pol-vencu viseči svetilnjaci z mnogimi svečami. Po krasnih stenah okolo oltarja so ročni svetilniki vsak s peterimi svečami, to so pravi lestenci, ker so na steno priterjeni. Zbirajo se k slavnostnemu oltarju svetovni tretjeredniki, mladenči in možje, tudi iz višjih stanov, oblečeni v tretjeredno obleko, ki je haljina brez kapuca, pepelnate barve; na persih nosijo gerb Fran-čiškovega reda, dve na vskriž dejani ranjeni roki, Kristusova in sv. Frančiška, vmes pa križ. Opasani so s konopneno vervico s peterimi vozli. Tako očitno redovno obleko nosijo samo v cerkvi, pri procesijah in pogrebih; toda ne vsi, le kdor hoče. Ovi tretjeredniki idejo sedaj k cerkvenim vratarn, kajti dopeljal se je vzvišeni kardinal protektor. zavetnik frančiškanskega reda. da opravi na oltarju sv. Frančiška sv. mašo. Č. vr. o. gvardijan mu poda blagoslovljeno vodo in bratje III. reda ga spremijo k oltarju. Med sv. mašo, po mašnikovem zavživanju. je vzviš. kardinal delil udom III. reda sv. obhajilo, (splošnje sv. obhajilo imenovano), kar je terpelo mnogo časa. Ko se je sv. obhajilo zveršilo. že so šli č. o. gvardijan in oni tretjeredniki sprejet vzv. kardinala, vesoljnega namestnika sv. Očeta, in spremili so ga k slavnostnemu oltarju. Kardinal je nato opravil sv mašo, drugi so pa med oltarjem kleč«'' pobožno opravljali zahvalo in molitve pri celi maši. Ginljivo kardinal in tretjerednik mašuje. — Kardinal in ud III. reda pa poleg kleči' in iskreno moli. Ko je drugi kardinal odmaševal, je pristopil č. v. o. frančiškan maševat; oba kardinala sta pa pred oltarjem skupaj klečeča molila Boga in častila sv. Očeta Frančiška. Zopet idejo č. o. gvardijan in svetovni v redovno obleko oblečeni tretjeredniki k cerkvenemu vhodu in spremljajo k glavnemu oltarju D. Marije častitega. še krepkega starčka biskupa frančiškana iz Afrike. Ta mil. biskup nosil je talar in plašč po biskupskem kroju, a iz sukna pepelnate barve, biskup in redovnik sv. Frančiška ob jednem. Spremljal je biskupa nje- govi strežaj, miadeneč, zamurec lepe in visoke rasti, in je tudi pri sv. masi škofu stregel z njegovim tajnikom frančiškanom vred. Zamurec, popolno čern, ponašal se je izgledno in dostojno; med sv. mašo ga je obhajal biskup Tudi midva sva prejela križano Ljubezen v presv. skrivnosti. Ob lOih došli so očetje dominikani s svojim verhovnim redovnim predstojnikom. Oo. frančiškani I in III. reda so jih slovesno sprejeli. Veliko slovesno službo Božjo so zverševali mncgobrojni očetje dominikani po svojem obredu, kakor sem že rožnovenško n-delj" omenil. Sveta Dominik in sv. Frančišek bila sta osebna priserčna prijatelja. Oba je Marija Devica v prikazni predstavila Jezusu, kot podpornika sv. Cerkvi in zboljševavca spridenega človeštva. Oba sta blizo v jednem času vstanovila slavna in velekoristna duhovna redova. Iz tega prijateljstva svojih sv. redovnih očetov, zveršujejo v praznik sv. Frančiška pri oo. frančiškanih dominikani; v praznik sv. Dominika pa frančiškani pri dominikanih. ako so v jednem mestu ob^ji. Potem bil sem v Vatikanu, dvoru sv. Očeta, tu se je god sv. Očeta Frančiška obhajal, kakor veliki praznik, popolno so ga tudi vsi uradi apostoljske sv štolice praznovali. Sv. Oče Leon XIII, vzvišeni ud tretjega reda. so svojega redovnega očeta v svoji velekrasni domači kapeli slovesno svetkovali. tDalje nasl.) Prikazovanja žalostne Matere Božje v Kastelpetrozo v južni Italiji. L Marsikteri braici bodo morebiti, beroč ta naslov, pomišljevalno odmajevali. Tudi mi taka prikazovanja previdno opazujemo, dokler jih ni kako cerkveno oblastvo vsestransko in natančno preiskalo. Dogodbe. ktere podajemo bolj ob kratkem je prinašal Solno-graški kat. list po trijenskem časopisu „La famiglia cristianaV ki je zajemal nekaj iz lista „Stel!e e flori,"1 nekaj iz .Servo di Maria" v Bolonji. Za danes naj naznanimo poročilo prečastitega škofa Frančiška Maccarone v Bojanu, v čegar škofiji kraj Kastelpetrozo. Poročilo je poslal škof vred-ništvu bolonjskega lista „Servo di M ari a" in se takole gin si: B o j a n o, 17. februvarija 1880. Častiti gospod vrednik! Z veseljem sem čital v vašem listu „Servo di Mana- poročilo o čudežnih dogodkih v nCastelpetrosoa, kraju v moji škofiji. Da po pravici povem, v poročilu, čegar glavni predmet se dotika vzvišenega in čeznaravnega. katero je. kar se tiče izraza, polno harmonije in zgled lepe pisave. s»- ne kaže samo priprostost in enotnost, kak' r jo zahteva Venuzijan Horacij v svoji poslanici „ad IMsones". temuč tudi lepota v kerščanskem smislu, katera je po besedah sv. Avguština odsčv resnice. Veselim se z Vami vred, in to toliko bolj, ker ste Vi in Vaš sin imeli srečo, da se Vam je prikazala žalostna Mati Božja, katera kot milosti polna vnema v teh žalostnih časih pobožnost vernikov. Z ozirom na Vaša verjetna spričevanja lahko z veseljem poterdim, da so izvanredni rlogodki v Kastelpetrozi poslednja milost Božjega usmiljenja pripeljati zgubljene nazaj na pravo pot. 22. marca 1888 prinesli ste naznanilo, da se je Marija prikazala, dve pastarici, Fabijana Cechino, neomožena hči Fiore Michele, 35 let stara, in pa kmetica Serafina Jovana Val en t i no, hči ranjcega Nikolaja, omožena z Dominikom Cifelli, 34 let stara, obe iz Kastelpetroze; da se je namreč prikazala pre-sveta Devica v okolici imenovane srenje pri „Macchie Rosse o Cesa dei Santi", na porobju Matese, v pogorji, kjer se vidijo velikanski kameniti robovi z odpertinami na treh različnih krajih. Ko sem slišal vest o teh dogodkih, nisem se mudil, spolnjevaje svojo dolžnost in želeč če mogoče čudeže večnega stvarnika poterditi, se v tako važni in nepričakovani zadevi oberniti na tamošnjega nad-duhovnika. da bi si dobil najnatančneja in najvest-nejša poročila; in le ta mi je tudi podal najgotovejše vesti v dveh zelo obširnih pismih. (Dalje nasl.) Lurška Marija I). pomaga. Ponesrečil sem se bil pri svojem rokodelstvu 24. grudna 1887 po ognjeni iskri, ki rni je osmodila levo oko tako, da sem pogled zgubil. Iskal sem po moči pri zdravniku, pa pomočki, ki sem jih rabil, mi niso nič pomagali, bolečine so bile hujše. Tedaj sem jel rabiti lurško vodo Naše ljube Gospč in ko sem si dvakrat z njo bolno oko izmil, je bilo kar neutegoma zdravo, ter zdaj na to oko bolje vidim, kakor na drugo in zamorem svoje delo zopet opravljati brez zaderžka. V Moesen-u (pruska Šlez.) 20. maja 1890. Frančišk Eichhorn, kovač. Razgled po svetu. Grradec. Dne 10., 18. in 20. zjutraj prejeli so v tukajšni stoljni cerkvi 24teri gojenci knezoškofijske duhovšnice, 3 kleriki iz kongregacije misijonskih duhovnov in 4 bogoslovci dominikanskega reda tri višja posvečevanja. — Med novomašniki je tudi g. Karol Sclnveiger. najmlajši izmed štirih bratov. Drugi trije so že duhovni in mu bodejo azistirali pri novi maši. V resnici redek dogodek! Euiiaj. V nedeljo, 27. julija, položili so v Wah-ringu poleg Dunaja slovesno temeljni kamen za novo katoliško semenišče. To je gotovo ena naj boljših misel, zakaj dokler se poduk v temelju ne postavi na katoliško podlago, dotlej tudi šola ni katoliška, in če šola ni katoliška, in če odgoja ni v resnici katoliška, tudi mladina ne more biti odločno-katoliška, in če mladina ni odločno katoliška, tudi odraščeni niso odločno katoliški, pripravlja se narod na veliki odpad. Rim. Ponedeljek, 21. julija zvečer, sprejeli so sv. Oče v avdijenci učence vatikanskega seminarja. katero je pod vodstvom kapiteljna sv. Petrn. Učenci pokazali so, kaj so se naučili v liturgičnem petju. Lepa Palestrinova skladba „0 bone Jesu", „Glorija" in „Čredo" iz maše „Iste Confessor" istega skladatelja, in pa „Graduale" in „Introitus" v strogo gregorijanskem petju, vse to se je verlo obneslo. Sv. Oče so pohvalili učence in njihovega učitelja, patra „de Santi" iz Jezusove družbe, in pripomnili so, kako lepa je staro-katoliška cerkvena glasba. Vatikansko semenišče je pervo, ki je vredilo krasno, vzvišeno, v resnici cerkveno petje po predpisu obredne kongregacije. (Soln. Kirchztg.) Sv. kongregacija obredov je 11. t. m. poterdila novi mašni formular in dnevnice prikazanja Matere Božje v Lurdu za provincijo Auch (r. Oš) na Francoskem. Dovolila pa bode to tudi drugim škofijam, ako bodejo dotični škofje za to prosili. „Osservatore Romano" je priobčil pismo, katero so pisali sv. Oče 17. julija kardinalu Lavigerie-u. Sv. Oče naznanjajo veselje, da napreduje civilizacija pri afrikanskih narodih, katero hočejo podpirati. Papež hvalijo delavnost misijonarjev, kateri prepotujejo še ne raziskane afrikanske pokrajine in pa delavnost vlad, katere se trudijo braniti človekoljubnost, kakor je to razvidno iz bruseljske konference. Papež obetajo podpirati namčre vlad gledč zatertja kupčevanja s sužnji. V ta namen potrebujejo pred vsem večjega števila misijonarjev za dotične pokrajine. Kar se tega tiče, zanašajo se popolnoma na kardinala Lavi-gerie-a, da bode nadaljeval svoje delo. Konečno pri-pomenjajo še papež, da spolnuje dolžnosti svojega stanu, dasiravno je obdan od pritežnost in vedno v tisočih nevarnostih. Pariz. Dvajset misijonarjev bode šlo iz Algerije v srednjo Afriko pod ravnikom. Slavnost za slovo bode se obhajala pod vodstvom kardinala Lavigerie-a v katedralni cerkvi. Pred kratkim v Parizu umerla markiza pl. Blessis-Belliere, postavila je za glavnega dediča sv. Očeta. Zapustila je sv. Očetu lepo palačo v Parizu, kjer bode stanoval nuncij; tudi star viteški grad z velikanskim posestvom, gozdi i. t. d. postal je papeževa lastnina. Grad Moreuil v departementu Somme je dobro ohranjeno srednjeveško zidanje, s krasno kapelo in dragoceno zbirko umetnij. Tako so postali papež posestnik na Francoskem. Naj berže se bode kak framason zato kislo zmerdal! V politiških krajih se o tem mnogo govori, ker bi bil grad z obširnim posestvom zelo pripraven za papeževo rezidenco. Toda tu bi bil papež sredi med republikanci ! Monakovo. Za bamberškega nadškofa je določen Jožef Schonfelder, profesor eksegeze st. zaveze na ondotnem vseučilišču. Imenovanje bode kmalu sledilo. Schonfelder je v 53. letu. Učenec je ranjcega škofa Haneberga in je v začetku svoje duhovske službe dalje časa deloval kot profesor v škofijski duhov-šnici v Hildesheimu. Poljsko. Časopisu „Przegladu na Pornanjskem se poroča iz Dubne v Volhiniji: „Zadnji samostan frančiškank, v katerem so skupaj živele nune iz že prej razpuščenih samostanov, razpustila je ruska vlada in velela poslopja porabiti za vojaško bolnišnico. Povelje se je takoj zveršilo in pregnali so samostanke iz njihove lastnine. Precej nato se je vladi poročilo, da se v Dubni že nahaja vojna bolnica in da bili bi dve bolnišnici odveč. Nato je prišlo iz Petrograda berzojavno povelje: „Priredite samostanska poslopja za jetnišnico." Ruski način civilizacije kaže se nam tu v jasnih barvah, pravi Solno-graški cerkv. časnik. Vlada ravna Čisto po svojem umu — ona zatira samostane, pa je previdna dovolj pomožiti jetnišnice. To je dosledno, kajti čem bolj se vera spodkopava, tem bolj se množi število hudo-delnikov." Belgija. Za velicega opata v Beuronu izvoljen je mlajši brat umerlega, dosedanji opat v Maredsous-u v Belgiji. Placid Volter. Le ta je v najboljši moški dobi, zelo učen, a vendar priprost. Sv. Oče so ga večkrat v težavnih zadevah kot delegata poslali, tako n. pr. na Škotsko. P. Placid Volter je vreden naslednik velicega umerlega opata. Solnograd. Intronizacija novega solno-graškega k ne zo nadš k o fa. dr. Ivana H al le r j a, obhajala se bode 10. avgusta t. 1. Pallium bode mu izročil nuncij kardinal Galimberti. Mahdi v Sudanu, čegar slava in moč že umira, je menda po poročilih iz Kahire dal vsem evropej-skim jetnikom svobodo. Najznamenitejši med njimi je Lupton Bej. prejšnji darfurski guverner, kateri je bil tri ali štiri leta v Hartumu vjet. Med jetniki bil je tudi Avstrijanec Slatin-Bej. nekaj redovnic- in pa dva gerška kupčevalca. Berlin. Lutru bodejo postavili v Berlinu na Novem tergu velikansk spomenik. To je ono mesto, kjer so sežgali 16. avgusta 1325 prošta Nikolaja Bernovskega. Le-tž bi bil ime' ^ndi razglasiti izobčenje, katero je izrekel papež nad kraljem Ludovikom Bavarskim; toda zadela ga je tam grozovita smert. Tudi strahoviti sodnijski umor Juda Lippolda veršil se je ondi. Zatem pa so stale na Novem tergu vojaške vislice, ravno tam, kjer mislijo postaviti Lutru spomenik. In zdaj bodo ondi postavili kip — Lutru, češ: veselimo se, da so naši očetje katoličane morili! Kaj pa k temu Luter pravi? Pravi, da to-le zapišite na spominek: Povčm jaz Luter Vam: Prepozno se kesam! Tud Vi se že kesajte. V moj ogenj ne pihajte. Če bolj se piše in gori. Bolj mene reveža boli. Ljubezen do bližnjega. Tudi v Surinamu, holandski Guajani, nahaja se goreč posnemovalec ranjcega patra Damijana Deveustra. Zove se Ivan Bakker. doma je iz Amsterdama in kacih 57 let star. Že dolgo je dušni pastir gobovih v Bataviji, in zadnjih deset let tudi sam gobov, ter že blizu smerti. Tukaj je kacih 3000 gobovih, ki živč večinoma vsi v glavnem mestu Paramaribo. Po dnevi ostanejo skriti v svojih stanovanjih, po noči pa se pomešajo med zdrave in tako čedalje bolj razširjajo to bolezen. Marsikteri je nad trideset let bolan, predno ga smert reši tužnega terpljenja. Dasiravno je le majhna peščica gobovih katoliška, vendar delujejo med njimi samo katoliški duhovni, namreč trije redemptoristi. Pač vzgledna ljubezen do bližnjega, kakoršna se nahaja sama v katoliški Cerkvi. Majorja Wissmann-a, dobroznanega afrikanskega potovalca. ki biva sedaj zopet doma na Nemškem, povzdignil je nemški cesar v plemeniški stan. \Viss-mann je katoličanom prijazen in nepristransk. II Bratovske zadeve N. lj. Gospe presv. Jezusov. Seroa. V molitev priporočeni: Na milostljive priprošnje N. lj. O. presv. Jezusovega Sen a, sv. Jožefa, sv. Nikolaja, ss. Hermagora in Fortunata, naših angeljev varhov in vsih naših patronov Bog dobrotno odverni od naše dežele poboje, umore in =amomore, odpad in brezverstvo, prešestvanje in vse nečistosti, sovraštva, preklinjevanja in vse pošastne pregrehe in velike nesreče. — V molitev priporoča hči svojega očeta za spreobernjenje po milosti presv. Jezusovega in Marijinega Serca. — Prav živo priporočena dva zakonska, ki sta že v visoki starosti, pa m^d seboj v velikem sovraštvu že več let. — Nekteri mla-denči, ki ne vedo, kam bi se obernili da bi jih angelj varh na priprošnjo N. lj. Gospe peljal v stan. kjer bi se mogli zveličali, kamor jih Bog kliče. Vsi taki naj vedo, da morajo tndi sami moliti za razsvitljenje. — Nekdo, ki že leta in leta nadleguje Boga, Marijo in svetnike v mnogih pritežnostih, da bi Bog razsvetlil njega in pa mu milostno kaj preložil. — Dva dobra bolehua gg. duhovna za zdravje in voljno po-terpljenje na priprošnjo N. lj. G., sv. Jožefa in sv. Antona Pad — Domača živina za obvarovale pred boleznijo in vsim zlim na priprošnjo N. lj. G. in sv. Antona Pad. — Za šolsko mladino na počitnicah, da bi vsi z lepim življenjem iu pridnim delom dajali lepe, dobre izglede.— Oseba s hudo boleznijo za pomoč. — Za smert bolna oseba, mati treh otrok, se prav goreče priporoča vsim bratom in sestram Naše lj. »iospe, in sv. Jožefa, da, ako bi bila sv. volja Božja, bi zadobila še ljubo zdravje; ako se to spolni, bode zahvala po ..Danici" razglašena. Oseba priporoča se toplo v molitev k N li. tiospej zarad hudih bolečin ranjene noge. da bi ji pri prednja Matere Božje olajšala terpljenje, ali dodelila ljubo zdravje. Zahvale Živa zahvala Sv. Družini, Jezusu, Mariji in sv. Jožefu za doseženo pomoč v dušnih in telesnih potrebah, ko sem Njiui na čast opravljala devetdnevnice in obljubila naznaniti v „Daniei.a F. K. Listek za raznoterosti. lz Ljubljane. Vabilo. Bratovščina za vedno češčenje presv. Rešnj. Telesa in za opravo ubožnih cerkev v Ljubljani vljudno vabi svoje ude in dobrotnike k očitni - razstavi cerkvenih paramentov. ki jih je bratovščina letos izdelovala v prid ubožnim cerkvam naše škofije. Razstava v navadnih sobanah tukajšnjega Tršulinskega samostana bode odperta 4. in 5. tega mesca in sicer od —12ih dopoldne in od o—Gih popoldne. Vodstvo. Iz Ljubljane. Prevzviš. gospod knez in škof na čelu prečast. stoljnega kapiteljna so se 31. t. m. po pontifik. sv. maši, med drugimi vradni« jami, poklonili deržavnemu namestniku in naznanili svoja voščila za vsakteri blagor visok, noporočencev v imenu vsega duhovstva v deželi, ter prosili, da naj naše občutke izroči Nj. Veličanstvu na Dunaj. Prevzvišeni namestnik Vinki er je omenil, da bo to z veseljem storil in še je pristavil, kako ie že ene-krati sam slišal iz ust Nj. Veličanstva pohvalo duhovstva naše dežele zarad posebne vdanosti do vis. cesarske hiše. Knezoškofijski svetovalci so od p vez v. knezoškofa ljublj. imenovani čč. gg. župniki: AntonFinc, Ant. Golobič in Jan. Sajovie. Prav serčno čestitamo! Prihodnji torek, 5. avgusta, ima „Katol. družba* na Rožniku sveto mašo za društvenike zjutraj oh petih z navadnim darovanjem za uboge iz „Vin-cencijeve družbe." Poterdilo. Hvaležno poterjujem, da sem za misijon Marijanhill v Natalu, v srednji Afriki, po preč. kanoniku gosp. L. Jeran-u v Ljubljani osebno prejčl 115 gld. 7 kr. (zbirk „Zgod. Danice14), kar tisučkrat Bog plačaj! B. Stanislav Haselbaher, trapist v Mariannhill-u. Papež — razsodnik. Časopisi poročajo, da sti Anglija in Zedinjene deržave severo-amerikanske naprosile sv. Očeta za razsodnika gledč ribarjenja v Behringovem morju. Zedinjene deržave so hotele za-braniti vsem ladijam iz Anglije in Kanadije ribji lov pri Behringu. Združene deržave imajo to pravico od takrat, ko so kupili od Rusije Alaško; Angleži pa pravijo, da je tudi Behringovo morje mednarodno. Nobena teh deržav pa noče odstopiti od svojih resničnih ali dozdevnih pravic. „Naj torej sv. Oče razsodijo," — tako pišejo angleški listi. Kerščansko junaštvo. Pet redovnic vkercalo se je nedavno v Toulous-u na Francoskem. Šle bodo v Ekvador in ondi stregle gobovim. Te junakinje kerščanske ljubezni mislijo v kratkem vstanoviti v Kumni novicijat. Nikjer, razun v katoliški Cerkvi, se ne nahajajo slične cvetice plemenitega darovanja samega sebe.__ Dobrotni darovi. Za opravo ubožnih cerkev naše škotije:. Z Nove Oselice 14 gld. — Iz Ovsiš 1 gld. 68 kr. Za dijaško mizo: Neimenovan 1 gld. 50 kr. — Dober prijatelj šolske mladine iz „kumske ljudovlade" 5 gld. Za uboge od vlade preganjane redovnice n a Laškem: Neimenovane 20 gld. Za sv. Detinstvo: Izpod Brezja 10 gld. — Čast. g. Janez Virant, župnik v Mokronogu, 2 gld. Za razširjanje sv. vere: Čast. g. župnik Jan. Tavčar 31 gld. Za najpotrebniši misijone: Po Fr. Klemenu 30 gld. Za zboljšanje stanovanja čč. o o. Jezuitov v Ljubljani: Č. g. župnik Fr. Jarc 10 gld. J L*) v j mi urednik: Luka Jeran. — Tiskarji in založniki: Jožel Blaznikovi nasledniki v Ljubljani.