Uradni vestnik Leto: XXXIII Ptuj, 16. januarja 1997 Številka: 2 ________________________VSEBINA_____________________ KRAJEVNA SKUPNOST ORMOŽ 4. Statut Krajevne skupnosti Ormož KRAJEVNA SKUPNOST ORMOŽ 4. Na podlagi 47. člena Stanita občine Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 12/95) je svet Krajevne skupnosti Ormož na svoji seji dne 28. 11. 19% sprejel STATUT KRAJEVNE SKUPNOSTI ORMOŽ 1. SPLOŠNE DOLOČBE TER OBMOČJE IN DELI KRAJEVNE SKUPNOSTI 1. člen Ta statut določa temeljna načela za organizacijo in delovanje krajevne skupnosti ORMOŽ (v nadaljevanju: KS), organe KS, pristojnosti KS in njenih organov, premoženje in financiranje KS, način sodelovanja občanov pri sprejemanju odločitev v KS in širših lokalnih samoupravnih skupnostih ter druga vprašanja skupnega pomena v KS, ki jih določa zakon in statut občine. 2. člen Krajevna skupnost ORMOŽ obsega območja naslednjih naselij: Dobrave, Frankovcev, Lešnice, Huma, Lešniškega Vrha, Litmerka, Loperšic, Hardeka, Pavlovcev, Pušencev, Spodnjih Ključarevcev in mesta Ormoža. 3. člen KS skrbi za uresničevanje in varovanje pravic in koristi občanov v okviru svojih pristojnosti. KS samostojno opravlja svoje zadeve in izpolnjuje naloge, ki jih je občina prenesla nanjo. 4. člen Krajani uresničujejo lokalno samoupravo v KS neposredno v okviru prenesenih pristojnosti preko organov KS. 5. člen Občani se lahko obračajo s peticijo ali drugo pobudo na KS, ta jim mora odgovoriti najkasneje v 30 dneh. 6. člen KS je pravna oseba. Sedež KS je v Ormožu, Skolibrova 17. KS ima svoj pečat in zastavo. Pečat je v obliki, kroga s premerom 32 mm. V sredini je grb Ormoža, ob robu pa napis OBČINA ORMOŽ - KRAJEVNA SKUPNOST ORMOŽ. Zastava je sinjemodre barve, z grbom v sredini zgornje polovice, v velikosti ene osmine zastave. Razmerje med širino in dolžino je 1:2. Uporaba zastave in pečata se določi s pravilnikom. 7. člen KS se z ostalimi KS v občini povezuje v svet KS. 2. NALOGE KS 8. člen KS po svojih organih samostojno ureja in opravlja vse lokalne zadeve javnega pomena, določene s stamtom občine in s tem statutom. 9. člen Pristojnosti krajevnih skupnosti so naslednje: 1. Na področju normativnega urejanja: - sprejema statut krajevne skupnosti, - sprejema finančni načrt in zaključni račun krajevne skupnosti, - lahko razpisuje samoprispevke, - določa najemnine za premoženje v lasti krajevne skupnosti, - ureja način in pogoje upravljanja s premoženjem v lasti krajevne skupnosti, - ureja druge zadeve krajevnega pomena. 2. Na svojem območju pospešuje: - razvoj turistične dejavnosti, - razvoj kulture, športa, društvene in rekreativne dejavnosti. 3. Na področju upravljanja: - upravlja s krajevnimi potmi in cestami, - upravlja z odprtimi športnimi površinami, - upravlja s prostori, namenjenimi za opravljanje kulturne dejavnosti, ki niso v upravljanju občine, - upravlja z ostalimi večnamenskimi prostori, ki niso v upravljanju občine, - upravlja s pokopališči in z mrliškimi vežami, - soupravlja z lokalno kabelsko televizijo. 4. S svojimi sredstvi: - gradi in vzdržuje krajevne ceste, javne poti, rekreacijske in druge javne površine, - pospešuje kulturno, društveno in drugo dejavnost, - pospešuje razvoj komunalne infrastrukture, - zagotavlja delovanje organov krajevne skupnosti. 5. Pridobiva in razpolaga: - s sredstvi za razvoj in delovanje krajevne skupnosti, - z vsemi vrstami premoženja. 3. ORGANI KS 1. Splošne določbe 10. člen Organ KS je svet KS. Organ KS je tudi krajevna volilna komisija. Člani organov KS opravljajo svojo funkcijo neprofesionalno. 11. člen Organi KS se volijo za štiri leta. 12. člen Delo organov KS je javno. Javnost dela se zagotavlja z obveščanjem javnosti o delu organov, z navzočnostjo občanov in predstavnikov javnih občil na sejah sveta KS in odborov ter na druge načine, ki jih določajo akti KS. Svet KS obvešča javnost o svojem delu in o delu odborov in komisij. Javnosti niso dostopni dokumenu in gradiva sveta in drugih krajevnih organov, ki so zaupne narave. 13. člen Organi KS so sklepčni, če je na njihovih sejah navzoča večina njihovih članov. 3.1. Svet KS 3.1.1. Pristojnost in organizacija 14. člen Svet KS (v nadaljevanju: svet) je najvišji organ odločanja v KS in odloča o vseh zadevah iz pristojnosti KS, razen če drugače ne določa zakon, ta statut ali splošni akt občine. 15. člen Svet KS ima 15 članov. Zaposleni v KS ne morejo biti člani sveta KS. 16. člen Svet KS se voli na podlagi splošne in enake volilne pravice z neposrednim in s tajnim glasovanjem. Volilno pravico imajo državljani, ki imajo v KS stalno prebivališče. Svet KS se voli na način, določen v zakonu. 17. člen Za volitve v svet KS se lahko KS razdeli na volilne enote, ki jih določi svet KS s posebnim sklepom. 18. člen Svet KS se konstimira na svoji prvi seji. Prvo sejo sveta KS skliče dotedanji predsednik sveta. Do izvolitve novega predsednika vodi sejo najstarejši član sveta. 19. člen Svet KS izmed sebe izvoli predsednika in podpredsednika sveta. Predsednik sveta predstavlja svet KS in vodi njegovo delo. Podpredsednik sveta pomaga predsedniku pri njegovem delu in po njegovem pooblastilu opravlja posamezne zadeve z njegovega delovnega področja. Notranja organizacija dela v krajevni skupnosti se določi s posebnim aktom o sistemizaciji delavnih mest. 20. člen Kandidature za predsednika in podpredsednika sveta KS lahko v pisni obliki vloži skupina najmanj četrtine članov sveta. Kandidat je izvoljen z večino glasov vseh članov sveta. Če pri prvem glasovanju noben kandidat ne dobi zahtevane večine, se glasovanje ponovi. Pri ponovnem glasovanju se glasuje za tista dva kandidata, ki sta pri prvem glasovanju dobila največ glasov. Predsednik sveta je razrešen z izvolitvijo novega predsednika. 21. člen Svet KS se sestaja na sejah, ki jih sklicuje predsednik sveta na lastno pobudo, mora pa jih sklicati na zahtevo občinskega sveta, župana, krajevne volilne komisije, delovnih teles ali na zahtevo najmanj četrtine članov krajevnega sveta. Predsednik mora sklicati sejo sveta najmanj enkrat v treh mesecih. Če na zahtevo predsednik seje ne skliče v roku sedmih dni, jo lahko skličejo upravičeni predlagatelji iz 1. odst. sami. Dnevni red sveta predlaga predsednik sveta na lasmo pobudo ali na predlog najmanj četrtine članov sveta. Dnevni red lahko predlagajo tudi vsi tisti, ki imajo pravico zahtevati sklic sveta, skupaj z zahtevo za sklic seje. O sprejemanju dnevnega reda odloči svet. 22. člen Seje sveta so praviloma javne. Predstavniki delovnih teles so se na zahtevo sveta dolžni udeležiti seje sveta in odgovarjati na vprašanja članov sveta. 23. člen Svet KS veljavno sklepa, če je na seji navzoča večina njegovih članov. Svet KS sprejema odločitve z večino navzočih članov, razen če zakon ali ta statut določata drugačno večino. Glasovanje je javno. Tajno se glasuje le, kadar tako določa zakon ali ta statut in kadar tako zahteva najmanj četrtina članov sveta. 24. člen Svet sprejema vse odločitve, pomembne za delovanje krajevne skupnosti, zlasti pa - sprejema finančni načrt in zaključni račun, - odloča o porabi sredstev krajevne skupnosti, - odloča o sklepanju pogodb, - daje predpisana soglasja v zvezi z infrastrukturnimi objekti in napravami, s katerimi upravlja, - daje mnenja in predloge občinskemu svetu, - upravlja in izvaja druge naloge v skladu z zakoni in s statutom občine Ormož. 25. člen 2.2. Delovna telesa Svet KS ima delovna telesa, ki jih imenuje s sklepom. lane delovnih teles izvoli svet KS izmed članov sveta in občanov. Na predlog najmanj četrtine svojih članov lahko krajevni svet izreče nezaupnico delovnim telesom. Nezaupnico lahko izreče le tako, da obenem z večino glasov vseh članov sveta izvoli novo delovno telo. Glede načina dela sveta se v zadevah, ki jih ne ureja ta statut, smiselno uporabljajo določbe občinskega statuta in poslovnika občinskega sveta. 4. NEPOSREDNE OBLIKE ODLOČANJA OBČANOV 26. člen Neposredne oblike odločanja občanov o zadevah, ki so v pristojnosti krajevne skupnosti, so zbor krajanov, referendum in ljudska iniciativa. 27. člen Zbor krajanov se lahko skliče za vso krajevno skupnost, za eno naselje ali več naselij. 28. člen Zbor krajanov v krajevni skupnosti ali v naselju: - razpravlja o problematiki v svoji skupnosti, - razpravlja o delu svojega sveta oziroma o njegovem poročilu, - razpravlja o delu svojega predstavnika v svetu krajevnih skupnosti, - razpravlja o delu občinskih organov z vidika interesov svoje skupnosti, - daje mnenja o zadevah iz prejšnjih alinej. 29. člen Zbor krajanov skliče predsednik sveta na lasmo pobudo, na pobudo sveta KS ali na zahtevo najmanj pet odstotkov volivcev v KS. 30. člen Referendum o krajevnem samoprispevku razpiše svet krajevne skupnosti. Referendum o krajevnem samoprispevku se lahko razpiše za vso krajevno skupnost, za eno naselje ali več naselij. Pravico glasovati na referendumu imajo vsi krajani, ki imajo pravico voliti člane sveta. Odločitev na referendumu je sprejeta, če zanjo glasuje večina volilcev, ki so glasovali. 31. člen Postopek za izvedbo referenduma vodijo organi, ki vodijo krajevne volitve. Glede glasovanja na referendumu in drugih vprašanj, ki niso urejena v tem statutu, veljajo določbe zakona o referendumu in ljudski iniciativi, na njegovi podlagi pa se smiselno uporabljajo tudi določbe zakona o lokalnih volitvah. 5. PREMOŽENJE IN FINANCIRANJE KRAJEVNE SKUPNOSTI 32. člen Delovanje KS se financira iz občinskega proračuna, daril, dediščin in volil, prostovoljnih prispevkov in krajevnega samoprispevka. 33. člen <. Premoženje KS sestavljajo nepremičnine in premične stvari v lasti KS, denarna sredstva in pravice. KS mora s premoženjem gospodariti kot dober gospodar. Svet KS odloča o pridobitvi in odtujitvi premičnin in nepremičnin. O odtujitvi nepremičnin odloča svet KS z dvotretjinsko večino vseh članov sveta. KS odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem. 34. člen Prihodki in izdatki za posamezne namene financiranja javne porabe so zajeti v finančnem načrtu KS. Finančni načrt sestavljata bilanca prihodkov in odhodkov po posameznih postavkah ter račun financiranja. V računu financiranja se izkaže odplačevanje dolgov in zadolževanje KS. 35. člen Sredstva KS se smejo uporabljati le za namene, ki so določeni s finančnim načrtom Sredstva, pridobljena iz občinskega proračuna, se uporabijo v skladu z namenom, za katerega so bila dana. Sredstva KS se lahko uporabijo, če so izpolnjeni vsi s statutom in z zakonom predpisani pogoji za uporabo sredstev. 36. člen Za izvrševanje finančnega načrta je odgovoren predsednik sveta KS. Pravne posle v vrednosti nad 300.000 SIT predsednik sveta veljavno sklepa le s poprejšnjim soglasjem sveta. 37. člen Po preteku leta, za katerega je bil sprejet finančni načrt, sprejme svet KS zaključni račun za preteklo leto. V zaključnem računu se izkažejo predvideni in doseženi prihodki, predvideni in doseženi odhodki ter predvidena in dosežena izvršitev računa financiranja. Svet KS sprejme hkrati z zaključnim računom finančnega načrta tudi premoženjsko bilanco KS na dan 31. decembra - leta, za katerega se sprejema zaključni račun. Zaključni račun se predloži do konca marca tekočega leta za preteklo leto. 38. člen KS se sme zadolževati le s soglasjem občine. 39. člen Finančno poslovanje izvršuje predsednik sveta, ki je tudi odredbodajalec v zadevah finančnega poslovanja. 40. člen Za izbiro izvajalcev del in sklepanje pogodb med KS in temi izvajalci se uporabljajo določbe predpisov, ki urejajo javna naročila. 41. člen Nadzor nad porabo sredstev krajevnega samoprispevka izvaja tričlanska komisija, ki jo imenuje krajevni svet. Nadzor nad porabo sredstev iz občinskega proračuna izvaja občinski nadzorni odbor. Član nadzornega odbora, ki se izkaže s pooblastilom občinskega sveta ali nadzornega odbora, lahko pregleda dokumentacijo KS. Nadzorni odbor opravi pregled finančnega poslovanja KS vsaj enkrat letno in o tem poroča občinskemu svetu. 6. SPLOŠNI IN POSAMIČNI AKTI KS 1. Splošni akti KS 42. člen Svet KS sprejme statut KS. Svet KS lahko sprejema pravilnike, ki podrobneje urejajo delovanje KS. Svet KS sprejema finančni načrt in zaključni račun z večino glasov vseh članov sveta. 43. člen Statut je temeljni splošni akt KS, ki ga sprejme svet z dvotretjinsko večino glasov vseh članov sveta. 44. člen S pravilnikom se razčlenijo posamezne določbe statuta v procesu njegovega uresničevanja. 45. člen S finančnim načrtom KS se razporedijo vsi prihodki in izdatki za posamezne namene financiranja javne porabe v KS. Finančni načrt se sprejme za proračunsko leto, ki se začne in konča hkrati s proračunskim letom za državni proračun. Finančni načrt je sprejet, če zanj glasuje najmanj večina vseh članov sveta KS. 46. člen Splošni in posamični akti KS so sprejeti, če zanje glasuje večina prisomih članov sveta KS, razen če zakon ali ta statut ne določata drugače. 47. člen Statut in pravilniki KS morajo biti objavljeni v uradnem glasilu in pričnejo veljati 15. dan po objavi (če ni v njih drugače določeno). 3. Posamični akti KS 48. člen Posamični akti KS so odločbe in sklepi. S posamičnimi akti - sklepom ali z odločbo - odloča KS o upravnih stvareh iz prenesene pristojnosti ter na podlagi javnih pooblastil. 7. SPREMEMBE IN RAZLAGA STATUTA KS 49. člen Obvezno razlago statuta KS daje svet na zahtevo četrtine svetnikov, organov KS in občanov. 50. člen Statut KS se lahko dopolni s statutarnim odlokom. Statut KS se sprejme in spremeni le na način, določen v zakonu. 8. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 51. člen Ta statut začne veljati trideset dni po objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj. 52. člen Mandat članom krajevnega sveta traja do konca mandata občinskega sveta, ko se krajevne in občinske volitve opravijo istočasno. Številka: 6/96 Datum: 31.12.19% PREDSEDNIK SVETA KS ALOJZ Sok, dr. vet. med., s.r. Uradni vestnik izhaja praviloma enkrat mesečno, in to v četrtek. Naročniki Tednika ga prejmejo brezplačno, naročniki posameznih številk pa le skupaj s Tednikom Izdajatelj: Družba Radio-Tednik Ptuj d.o.o., Raičeva 6. Ureja uredništvo Tednika. Sedež uredništva: Ptuj, Raičeva 61. Tiska GZP Mariborski tisk, Maribor.