Mladinska pobuda delegatom republiške skupščine iz občine Ljubljana Vič-Rudnik Predsedstvo OK ZSMS Ljubljana Vič-Rudnik je na svoji seji dne 1. marca obravnavalo omenjeno odprto pismo MK ZSMS skupščini SR Slovenije in sprejelo sklep, da predlaga SOB Ljublja-na Vič-Rudnik, da njen(i) delegat(i) v skupščini SRS predlaga(jo) oziroma podpre(jo) naslednje zahteve iz odprtega pisma: Delegat družbenopolitičnega zbora Slavko Slak je na skupščinski seji 1. mar-ca seznanil delegate vseh treh zborov s to pobudo, ki jo bodo viški delegati posre-dovali republiški skupščini. 1. Od Skupščine SRS zahtevamo, da v sredstvih javnega obveščanja takoj ob-javi: — oceno skupine delegatov vseh zborov za preučitev okoliščin in posledi-ce procesa proti četverici o zakonitosti povelja komandanta LAD z dne 8. 1. 1989, vključno z ločenimi mnenji članov skupine: - stališča Izvršnega sveta in argumente delegatov (članov in nečlanov Skupine), s katerimi zavračajo njegove očitke o preuranjenosti ocene: — mnenja zborovskih vsklajevalnih skupin in skle-pe vsakega zbora; 2. Od skupine delegatov za celovito pro-učitev okoliščin in posledic procesa pri-čakujemo, da bo javno odgovorila na očitke, ki se nanašajo na njeno delo, rezultate tega dne in poteze njenih članov; 3. Pričakujemo, da bo(do) seja-e med-zborovske komisije za vsklajevanje sta-lišč vseh treh zborov javna-e in, da bo komisija s svojim predlogom pripomogla k hitrejšemu razkrivanju okoliščin voja-škega procesa; 4. Od Skupščine SRS zahtevamo, da od predsedstva SFRJ takoj zahteva izročitev spornega vojaškega povelja in ji omogoči javno objavo tega dokumenta; Skupščina SR Slovenije še naprej vztrajno zavlačuje razkrivanje okoliščin vojaškega procesa proti Janši, Borštner-ju, Tasiču in Zavrlu. Koje že kazalo, da bo v ta zavlačevalni scenarij učinkovito posegla skupina dele-gatov vseh zborov za celovito preučitev okoliščin in posledic sodnega procesa proti četverici v Ljubljani (v nadaljevanju skupina), je republiški Izvršni svet pre-pričal (?) zadostno število delegatov in dosegel, da skupščina ni sprejela za uso-do četverice in razkritja ozadja procesa enega bistvenih rezultatov štirimesečne-ga dela Skupine: ocene, da so nekatere določbe povelja komandanta LAD neza-konite, neskladne z načeli pravne države in v nasprotju z duhom naše ustave. Da gre za politično in ne pravno stro-kovno intervencijo pričajo ne le očitki Izvršnega sveta, ampak tudi reakcije nje-govih predstavnikov na odgovore delega-tov, predvsem članov Skupine, ki so ute-meljeno zavrnili mnenje, da je ocena o nezakonitosti preuranjena. Predstavni-kom Izvršnega sveta je ostal še še izgo-vor, da niso nameravali ocenjevati zako-nitosti oziroma nezakonitosti povelja, ampak samo opozoriti na nekatera odpr-ta vprašanja oziroma določene pomanjk-ljivosti (povzemamo po poročilu v Delu 23. 2. 1989). Na površnost torej! V enem samem dnevu je pravni štab Izvršnega sveta zavrnil štirimesečno delo kvalificiranega skupščinskega delovnega telesa. Kako je Izvršni svet ocenjeval oceno o nezakonitosti povelja, če zakoni-tosti sploh ni ugotavljal, pa ve le on sam. In »preuranjenost« ocene lahko očitamo Izvršnemu svetu, ne pa Skupščini! Vsekakor je bila intervencija Izvršnega sveta učinkovita politična poteza za na-daljnje uresničevanje strategije zavlače-vanja. S tem pa se poglablja dvom v avto-nomno delo Skupščine, ki se očitno čuti odgovornejša svojemu izvršilnemu orga-nu kot pa družbi. In tudi zato zahtevamo uresničevanje svoje ustavne pravice (in dolžnosti) do obveščenosti.