187 v razredu, ki imajo različen položaj glede na intelektualne sposobnosti in učne težave, razlike v socialni sprejetosti in samopodobi. Raziskava daje tudi vpogled v povezave med socialnim položajem učenca v razredu in njegovo samopodobo in predstavlja izhodišče za odkrivanje strategij razvoja pozitivne samopodobe in učinkovite integracije v razredno skupnost. Pomen vsakdanje akademske odpornosti v testni situaciji Mojca Šipek in Cirila Peklaj Oddelek za psihologijo, Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani Kontakt: mojca.sipek@gmail.com Vsakdanjo akademsko odpornost (VAO) opredelimo kot učenčevo zmožnost uspešnega spoprijema z vsakdanjimi akademskimi neuspehi in izzivi. Gre za različico rezilientnosti, ki se osredotoča na učenčeve vire in pozitivne vidike delovanja normativne populacije. Z raziskavo smo želeli ugotoviti pomen VAO pri učinkovitemu spoprijemanju dijakov s stresno situacijo in povezave vsakdanje akademske odpornosti z nekaterimi za testno situacijo pomembnimi spremenljivkami (testno anksioznostjo, strategijami samooviranja, iskanjem pomoči, učnim uspehom in izostajanjem od pouka). Zanimale so nas tudi razlike v merjenih spremenljivkah glede na spol. V raziskavi je sodelovalo 219 (95 fantov) iz štirih srednjih šol. Udeleženci so izpolnili: Lestvico vsakdanje akademske odpornosti (ABS; Martin in Marsh, 2008), Vprašalnik testne anksioznosti (TAI; Spielberger, 1980), Vprašalnik o strategijah samooviranja (PALS; Midgley idr., 2000) in Vprašalnik o iskanju pomoči (VIP). Dijaki so poročali tudi o izostajanju od pouka in svojih ocenah. Rezultati so pokazali povezavo VAO s testno anksioznostjo, ki pa je bila povezana še s samooviranjem in konstruktivnim namenom iskanja pomoči. Odkrili smo še povezavo samooviranja z nekonstruktivnim namenom iskanja pomoči, opravičenim izostajanjem od pouka ter učnim uspehom. Opravičeno izostajanje od pouka in učni uspeh nista bila povezana. Testna anksioznost je bila pomemben napovednik VAO. Pri primerjavi rezultatov glede na spol so se razlike pojavile pri vseh vključenih konstruktih. VAO je bila višje izražena pri fantih, testna anksioznost pa pri dekletih. Fanti poročajo tudi o višje izraženem samooviranju ter nekonstruktivnem namenu iskanja pomoči, medtem ko dekleta pogosteje pomoč poiščejo s konstruktivnim namenom in so pogosteje opravičeno odsotna od pouka. Ob upoštevanju omejitev nudi raziskava iztočnice za delo za opolnomočenje dijakov pri spoprijemanju s testno situacijo. Povzetki s konference / Conference abstracts