"NOVICE" Bulletin Lcto XXI, st. 911 August 2001 SLOVENIJA VAS PRIČAKUJE POLCT DO LJUBLJANE, ZAGREBA. TRSTA in DUNAJA enako do RIMA. FRANKFURTA Zdo dobre ekonoma! c prilike a obisk lepe lo ruh flniü mía... FaiHO« ali obdOir nal umd ta podrotnuj/a pojaixitc. da Vam lahka poimntamo pmiauu dobiti pouu Ua ta pamiiu H»f Eric Ivon GREGORICH DONVALE TRAVEL SERVICE 1042/1044 DONCASTER ROAD. EAST DONCASTER. VIC., 3109 TEL: 9842 5666 lra> CREGOCUCB je ro*d rlksortjakimt rojaki it od leta 1952 In na miu(o nm, ki k odpr»»U«J° na potota^e. Dr. Vilim Kinkela 8OSc iMool Dental Surgeon 2St) Conlcitiury Rood. Forcal Mili. 3131 Tclcpbpnc 9878 3233 676 Ccntic Koad. Eui licmlcigh. 3165 Tclcphonc 9570 3128 Daevoo sveía jajca lahko dobile pri rojaku.... ALMA AIKJUSTIN POSTREGNA LOT I.CHAPBL ROAD., KEYSBOROUGH Ph. 9798 2853 Sloveniko Druirvo "Planica" Sprtofrde. Inc. 11 Soden Red. ftanghnhnr JI75 (03)9772 6235 Odgovorni urednik Meta Lenarčič. Ü mimiki odhor Lucija Srna, Hi/i/u Siku I/ V«u piupnkc pF DRAGI PRIJATELJI J% x- PLANICE /iS Težko je verjeti,da smo že krepko v zimskem času. Se mesec dni pa se bomo poslovili od mraza.Balinarje vremenske nevšečnosti kaj dosti ne motijo,saj imamo na Planici pokrita balinišča. Kakor vam je znano smo letos gostili balinarje iz Slovenije. Bilje enkraten dogodek. Fantje so se nas spomnili ,celo v domaČe Časopise pisali različne dogodivščine in nam jih nekaj celo poslali v Australijo.Lepo so se nam zahvalili,kaj vse smo jim nudili,postregli z najrazličnejšimi dobrotami in,da so bili nad vse presenečeni nad naso gostoljubnostjo.Vložili smo res precej truda,vendar je vse takoj pozabljeno,kadar dobiš tako lep in spoštljiv odgovor.Še enkrat naj se zahvalim vsem,ki ste nudili nesebično pomoč,za dobrobit gostov balinarjev iz Slovenije. Tretje zvezno tekmovanje smo imeli v klubir'Istra'\Moska ekipa je dobila tri igre,petpa izgubila.Tokrat se ženske niso bile kaj dosti boljše.Zmagale so samo z eno igro,istočasno pa izgubile tri igre. Četrto zvezno balinanje se je odigralo na slov.k!ubu"Jadran".Na tem tekmovanju smo imeli malo vec srece.Rezultati so bili sledeči:Moška ekipa je pet iger dobila,štiri izgubila; ženske so dobile tri igre in samo eno igro pa so izgubile.Tako,se je s temi rezultati zaključila tudi ta balinarska sezona za leto 2001. Kar ste ravnokar brali,da nismo bili Planičarji ravno vrhunska ekipa,sicer bi bili rezultati temu tudi bolj primerni. Na katerem koli tekmovanju prisostvuje»,se sreča vedno obrača.Kadar največ pričakuje«,takrat sigurno najmanj dobiš. Pa kakorkoli že,zmaga ni toliko pomembna kot veselje in družba in poleg vsega si na koncu se kakšno zapojemo vržemo karto ali dve, vsem skupaj pa mine dan v zdusju in prijateljskem razpoloženju do naslednjega srečanja. Rezultati za leto 2000/01 Moške ekipe: Dobili Izgubili l.lstra 11 4 2Jstra 10 5 3.1stra 10 5 4.Geelong 10 5 S.Planica 10 5 6.Jadran 8 6 7.Geelong 8 8.Melbourne 7 9.Melbourne 6 1 O.Jadran 6 11. Jadran 6 12.Planica 5 13.Planica 5 14.MeIbourne 2 15.Geelong -1 SKUPNO MOŠKI Dobili: Izgubili: 1 .Istra 31 11 2.Planica 20 22 3.Jadran 20 22 4.Geelong 19 23 5.Melbourne 15 27 Ženske ekipe: Dobile: Izgubile: l.lstra 15 5 2.Jadran 15 5 3.Planica 10 10 4.Melbourne 8 12 5.Geelong 2 18 Skupni rezultati so pokazali,da na koncu nismo bili tako slabi,kakor je v začetku izgladalo.Točke so odločile za drugo mesto. Štiri ekipe so dobile deset iger in to so bili: L.KovačiČ,M.Franetič,J. Koron so dobili peto mesto. S.Mohorovi£ič,F.Pintar, D.Vlah - 12.mesto. A.Kati£,Z.Abrain,L.Sluga-13.mesto.S skupnim seštevkom točk smo dobili drugo mesto. Ženske ekipe so dobile deset iger in izgubile deset iger,tako so zasedle tretje mesto. S.Franetic,I.MohoroviČiČ, V.Vlah,J.Katič. Letošnji zvezni balinarski ples je bil tokratna SDMelbourne. Dvorana je bila do zadnjega kotička zasedena.Planicarjev nas je bilo čez pedeset. Zares je bilo lepo. Gostje pevskega okteta"Nonet Certus" iz Slovenije so tudi popestrili celoten večer. Kot vsako leto smo tudi letos podelili pokale zasluženim tekmovalcem,večer pa je minil v lepem in veselem vzdusju.ZakIjucili smo s tem še eno balinarsko sezono s plesom in pesmijo,z želj o,da bo drugo leto še boljše in Še bolj uspešno. 29.junija smo imeli balinarji na Planici letni sestanek. Ostal sem se za eno leto v odboru kot referent^ želj o,da mi boste vsi skupaj tudi pomagali. Ob tej priliki bi se rad zahvalil M.Cimermanu,M.Franeti£u, L.Slugi in drugim,ki so mi skozi vse leto pridno pomagali pri organizaciji in pripravljanju balinisc.HvaIa tudi vam gledalcem,brez vas pa tudi ne bi bilo tako živo,kot je bilo. Na koncu Vam vsem skupaj želim veliko uspeha-pri balinanju,vodenju društva ali v domačem okolju. Nasvidenje do drugič Referent; S.Mohorovičič JULIJSKI IZLET PLAN I CAR J EV Radi odhajamo na izlete.Nas Jože Rozman dobro skrbi,da nas od časa do časa razveseli. V mrzlem zimskem jutru smo se 14.julija zbrali na Planici,za nas dvodnevni izlet proti Warrnamboolu.Ob prijetni vožnji smo kar zaplavali čez mesto Melbourne do Ballaratta. Kot je nasa stara navada,smo se ustavili pri botaničnem vrtu ob polni mizi -imeli smo dobro malico.Slovenci smo vedno lačni in žejni.Dobro znamenje dokler bo mogoče! Podeželje je čudovito zeleno,z rumenim cvetjem okrašeno,ki ga rodi "Watel tree"-avstralsko simbolično drevo.Črede ustrizenih ovac,se zvesto pasejo ob obilni pasi, krave jim tudi delajo družbo tako,da je slika res Čudovita.Nadaljevali smo pot do "Dunkeld-a".Tam smo imeli kosilo.Slovenci smo vedno lačni in žejni!Veter je pihal,opominjal nas je,da je pač zimski cas.Po ogledu okolice smo nadaljevali pot,šofer je spretno vozil po ovinkih skozi"krator lake volkana" Po enourni vožnji smo prišli do našega cilja"Warrnambool. Najprej smo zavili v tovarno"Flatcher Jones".Nasi fantje se kar niso dali ven. Kmalu bi pokupili celo tovarno s prodajalkami vred. Me ženske pa smo bile kar z malim zadovoljne.Ogledali smo se tudi"morske kite" kako se spretno borijo z velikanskimi valovi.Po vsem tem smo se že radi zapeljali do motela.Prenočišče je bilo čudovito. Vsi smo bili zadovoljni ob lepi in hitri postrežbi.Tako ljubko in tako domače. "Za se posladkat"pa je bilo treba Se sreči potrkat na vrata. Kot vedno,nekaterim se je sreča v obraz nasmejala, drugim pa klofuto dala in tako je bilo konec prvega dne. Utrujeni smo legli v tople postelj e.Drugi dan zjutraj,šele malo pred osmo smo se privlekli k ukusno pripravljenem zajtrku. Po zajtrku smo se zopet vsidrali na avtobus in se odpeljali proti "PortCampbell-u".Grait ocean road- je res cudovit.Ustavljali smo se in si ogledovali čudovito obalo.Port Campbell - nekdanja ribiška vasica leži prav ob odprtem moiju.Veter je hujfci od kraške buije. Turisti se pa tudi takšnega vremena ne bojijo. Med potjo smo se tudi okrepčali tako,da nam ni bilo mraz.Mesto Colac je bilo tudi eno od naSih postaj. "Dvanajst Apostolov" je bilo že za nami. Kolikokrat jih vidiš,tolikokrat so zanimivejši. Kot velikani ponosno dvigajo svoje telo iz vode proti nebu. V Geelongu smo imeli odlično veceijo samopostrežbo pri "Smorgys"na moiju. Zelo znimiva "marina". Vredno si je ogledati tudi to,kdor se ni videl. Tako smo končali nas dvodnevni izlet in se veseli in zdravi vrnili nazaj na Planico . Prisrčna hvala organizatoiju Jožetu Rozmanu in prosimo Še za taki ali podobni izlet. Pozdravljeni, Zora Gec ReMfit^iv&ttojd 1.Vsako sredo 2.V Broliside parku 3.0bl0uri zjutraj 4.Prideš tja z avtom 5. V parkilišce 6.Hodis od 5-7km 7.Greš na Planico 8.Imaš svoje kosilo 9 Na balinišču dobro balinas 10.Vse skupaj daj v kožico in dobro 11.Premešaj z vinom in 12 Ivankinimi klobasami v 13.Dodaj še malo dobre volje m imas H.Perfekten dan in še boljši cake. Council of Slovenian Organizations of Victoria Australia Inc. Svet slovenskih organizacij Viktorija - Avstralija Inc. P.O.Box 79, Rosanna VIC. 3084 Australia V vednost vsem Odbor Sveta slovenskih organizacij Viktorije v Avstraliji (S SOV) sporoèa vsem Slovencem o dogodkih med Slovenskim narodnim svetom Viktorije (SNS VIC) in nami - SSOV-jem, v èasu priprave proslave za 10-letnico samostojne RS. Zelo nam je zal, da Veleposlaništvo v Canberri, Ministrstvo za zunanje zadeve v Sloveniji in Versko in kulturno sredisèe Kew, katerim smo predhodno sporoèili o naših nesporazumih, niso reagirali oziroma posredovali, da bi skupno priredili in praznovali ta, za nas Slovence zgodovinski dan pod enim imenom "slovenska skupnost". Tudi ni prav in v bodoèe ne bomo dopustili, da v poroèilih objavljajo, da so vse slovenske organizacije (pet slovenskih društev) prisostvovale na proslavi, ker se to ni zgodilo. Graditelji vseh slovenskih dvoran v Viktoriji so zelo razoèarani, da tako velike proslave kot 10 let samostojne RS potekajo v tujih dvoranah, kljub temu, daje Slovensko avstralsko športno društvo Jadran ponudilo svojo dvorano brezplačno - ponudba je bila zavrnjena. Tako dejanje klièemo "grobarstvo slovenskih dvoran". Dvorana v Prahranu v Melbourneu je bila predstavljena v reklami, èes, da so se tam pred leti prviè sreèali Slovenci, se tam veselili in planirali ustanovitev in bodoènost svojih društev, kar se je v resnici zgodilo v predmestju Kensingtona (to potrjujejo se ziveèe priée). m Upravni odbor SNS VIC je naertoval, da se 10-letnicaRS praznuje pod imenom SNS VIC a ne kot "slovenska skupnost", kjer bi bile vkljueene vse slovenske organizacije v Viktoriji. Nekatera društva in klubi iz Viktorije se ze bližajo zlatemu jubileju. S pridnimi elani in zvestimi prijatelji so si z ljubeznijo zgradili slovenske domove s prostornimi dvoranami, kuhinjami, knjižnicami, arhivi, raznimi športnimi poslopji ter učilnicami za dopolnilni pouk, kjer se mladina zbira, sodeluje in pomaga svojim prednikom. Zato si ne bodo dovolili, da bi bili komu hlapci. Naj omenimo besede dr. P. Venclja (Misli, sept. 1993, stran 231): "Kar zadeva društva, menim, da so dobro in uspesno sodelovala ze v preteklosti in, da ni treba v tem pogledu nieesar spreminjati." S Slovenskimi pozdravi Predsednik SSOV So-tajnica Peter Mandelj Lucija Smec Melbourne, 14. 07. 2001 OBVESTILO VSEM LOVCEM Naproša se vse lovce, dsj se udeležijo ponovnega Lovskega mitinga, kateri se bo vršil zadnji petek v augustu to je 31/8/2001 naPlanici. v* V v* Začetek mitinga bo točno ob 8.00 uri zvečer. v v Prosim, da se udeležite v polnem številu. Fred Toplak SYDNEY Katarina in Kevin sta se poročila 27.jan.2001,v cerkvici sv.Cirila in Metoda v Kew.Bilo je Čudovito sončno popoldne,menda namenjeno in naročeno samo za lovoporočenca. Obred v cerkvici je p,Metod opravil kar se da lepo Jz kora se je zaslišala uvodna pesem Katarinme ex-Studentice Nancy Xie.Prav tako se je slišala pesem moškega pevskega zbora in cerkvenih pevcev iz Kew.Prav pred koncem pa je še pred glavnimi vrati bagpiper zaigral Kevinu za korajžo ali slovo njihovo pesem,Bilo je zelo ganljivo. Na povabilo Katarine in Kevina smo se kasneje zbrali v Chifiey hotelu,da skupaj proslavimo njihovo skupno in na novo začrtano življensko pot.Bilo je res slavno.Oce Toni-muzikantje naredil odličen govor,na koncu pa je dodal še nekaj svojih lepih melodij na havajsko kitaro. Žeje prišel čas slovesa,za mladoporočenca pa nova pot,katero sta si izbrala za teden dni v Lakes Entrance, kasneje za vse življenje. Katarina in Kevin,- prejmita Čestitke tudi od Članov društva Planica. Čestitke, Čestitke» čestitke, čestitke...... P. & S. ROB BRICKLAYING Za vsa sidarska dtla lahko poklicete Peplja ah Sfanko na 9795 4108 89 Grantham Tee. Mulgrave, 3170 Joe Kozman Frank Rozinun F. & J. ENGINEERING PTY. LTD. Mould Makers Steel Fubncatorx 20 Bomlo Roml. Spring vale. 3171 Phone: 954« 1808 F acsimile 9548 479"» Ph: 9543 5663 Z.ABRAM Delcom Engineering & Tooling Factory 9/26-30 Howleys Road Netting Hill, 3168 Greg Lagondar Expanded Polystyrene Moulders FRONTIER INDUSTRIES PTY. LTD. 1-11 McNaughtcm Roud Clayton. 3168 Ph 9562 6100 Fax 9562 6429 AH 9700 5001