Zgodnja Katolišk cerkven list. Danica izhaja vsak petek na celi poli, iu velja po poŠti za celo ltto 4 gld. 60 kr., za pol leta gH. 40 kr , za feakor Vpraša pa jih, kaj išejo? Udgovorih mu. Zgubljenih ovac i§emo, že trikrat smo ta hrib prehodili> pa jih nismo našli". Samotnik moh, in jitt reče. )0beri;ite 8e na ievo f in nažii jih bote . Z.godijQ 8e je Pastirji pripovedujejo doma vso to prigodbo. Vasčani gredo gledat, in ga najdejo v molitvi zamaknienege; on pa jih prosi, naj bi mu naredili celico. Zgodilo se je. Ljud;e ga čedalje bolj obiskujejo , in f»e mu v molitev priporočajo; on pa jim lepe nauke in dobre svete daje, in čudeže dela. Neki imenitni gospej je podelil pogled v Jezusovem imenu, zlasti pa je iz obsedenih hudobne d»*lior»» izganjal. Nek hudobnež je Avksencija zelo sovražil, ga preklinjal, s hinjavom in goljufom pital in ga obrekoval, da mnogim denarje deli zato, da se za par soldov kot obsedeni štulijo, kreužijo in divjajo: iz tacih hinavcev tedaj ta goljuf hudiče izganja, in ljudi slepari. Tega obrekovatca pa kmalo zadene šiba Božja. Njegova hči je bila obsedena, in je tako divjala, da je tudi možaki nieo mogli uderžati; neprenehoma je vpila : ,,Avksencij! Avksencij!" Oče spozna svojo pregreho in kazen Božjo, pelje s svojim pobožnim prijatlom obsedeno k Avksen-ciju. Pred njegovo celico obsedena strahovito nori in laja kakor pes. Avksencij pogleda iz celice skozi okno, in reče: „Mar za par soldov?" Oče, ves skesan pade pred njega in ga prosi odpušenja. Sveti samotnik mu reče: „Če sem, kakor si govoril, drugim dajal po par soldov, da so se kot obsedeni obnašali, koliko pa sem dal tvoji hčeri? Glej, šiba Božja te je zadela zavoljo tvojega obrekovanja; v prihodnjič se poboljšaj! Potem se obsedene dotakne s križem na palici, in zdajci je bila rešene hudiča — Drugikrat prideta k njemu dva gobova možd, in reče njima: „Brata moja! to bolezen sta si s svojim preklinjevanjem in priseganjem nakopala; poboljšajta se, da jezo Bož o utolažita". Mazili ju z blagoslovljenim oljem, in bila sta ozdravljena. Tisti čas je že postaren menih Evtih v Carigradu razširjal že zaverženo krivo vero, ker je terdil, da ste v Kristusu njegova božja in človeška natura tako dru-ženi in skupaj zatopljeni, da je v njem le ena sama božja natura. Kristusovo telo, je rekel, ni bilo pravo človeško telo, ampak bilo je le na videz telo; toraj da ni bil Kristus rojen iz Marije Device, in da ona ni Božja Mati. Cesar Marcijan skliče zoper to krivo vero cerkveni zbor v Kalcedonu 1. 551. Zbralo je bilo 520 škofov. Tudi samotnik Avksencij je bil vanj poklican, pa iz ponižnosti ni hotel priti; rekel je: „Meni se ne spodobi učiti škofov, ampak njih nauke poslušati". Zbrani škof|e so Evtihovo krivo vero obsodili in za-vergli; določili so, da ste v Kristusu dve naturi — božja in človeška — združeni, pa ne v eno stopljeni, in da je Marija resnična Mati Božja. Evtih in njegovi priver-ženci se določilom tega zbora niso hotli podvreči, in so Avksenciju sporočili gerdo laž, da so školle v zboru poterdili Nestorje vo krivo vero, da Marija ni Mati Božja. To slišati je svetega pušavnika serce močno bolelo, in se ni hotel nič pečati s takim zborom, ki boje ne ve- ruje, da je Marija resnična Mati Božja. To gerdo laž je menda Bog zato pripustil, da je Avksencij pozneje se bolj očitno in slovesno pričal resnico in tako rekoč se bolj poterdil sklepe cerkvenega zbora v Kalcedonu. Cesar in škofje so kaj močno želeli, da bi tudi Avksencij zborove sklepe poterdil, ker je imel veliko veljavo po • jutrovi deželi, in pa tudi zato, da bi se evtibovci nanj ne operali, rekoč: „sej jih tudi sveti pušavnik ne poterdi". Cesar pošlje ponj, služabniki vsega oslabljenega na voz vzdignejo, in v Carigrad pripeljejo. Cesar ga prav prijazno sprejme, ter ga opominja, naj tudi on sklepe zbora kalcedonskega poterdi, da ne bode ljudstvu v spotiko, in da se ne bodo evtihovci nanj sklicevali. Avksencij mu odgovori, da se sklepov starejih cerkve nih zborov v Niceji in Efezu z vso dušo derži, zboru v Kalcedonu pa se ne more podvreči, ker terdi, da Marija ni Mati Božja. Cesar ga objatne, in mu povč, da zbor v Kalcedonu ravno to terdi, kar sta zbora v Niceji in Etezu določila. Avksencij še le zdaj spoznd, da je bil od evtihovcev ogoljufan, in z naj večim veseljem v stolni cerkvi vpričo duhovšine in zbranega ljudstva slovesno oznani, da se popolnoma sklepa s škofi, ki so Evtihovo krivo vero zavergli. Po tem se Avksencij zopet verne v samoto, toda na visi in bolj pusto goro, kjer si je dal narediti celico, v kteri jc po svoji poprešnji navadi ostro živel, priha-joče ljudstvo učil, bolnike ozdravljal in iz obsedenih hudobne duhove izganjal. Na prošnjo pobožne Elevte-rije je dal pod gor6 sozidati cerkev in samostan, v kterem je več ko 70 devic prebivalo. Svoje spokorno in delavno življenje je sklenil 14. svečana 470. Njegovo truplo je bilo pokopano v nunski cerkvi, kjer se je mnogo Čudežev godilo. Vodilo sv. Avksencija: „Sveta katoliška cerkev je v veri moja nezmotljiva uČenica, toraj me ne more premotiti nobena kriva vera". — O da bi si zlasti mladi ljudje to vodilo prav globoko v serca zapisali, po tem bi jih noben zapeljivec ne mogel preslepiti s krivimi nauki. 15. Ponedeljek. Ss. Favstin in Jovita, brata sprič. Tirolca, sta po mnozih krajih sv. evangelij oznanovala, poslednjič pa sta bila v Briksnu ob glavo djana ob času cesarja Hadrijana. 1»>. Torek. Sv. Julijana, devica sprič., je bila po prestanih grozovitih mukah pod cesarjem Maksimijanom z mečem umorjena. 17. Sreda kvaterna. Zveličani Janez Brito, sprič. iz Jezusove družbe, misijonar v Indiji, je bil ob glavo djan 4. svečana 1691. 18. Cetertek. Sv. Simeon, sin Kleofin, sorodnik Gospodov, škof v Jeruzalemu za sv. Jakopom, sprič., je bil pod cesarjem Trajanom križan v 120. letu svoje starosti. 19. Petek kvaterni. Sulica in žeblji. N. G. J. Kr. Sv. Barnat, škof v Beneventu, spozn., je z vso gorečnostjo trebil izmed keršanske čede malikovanje in pregrešne vraže, t 682. 20 Sabota kvaterna. Sv. Eoherij, škof Avrelijan-ski na Francoskem, spoz., je toliko bolj slovel po svo- i'ih čudežih, kolikor bolj so ga terli nevošljivci z obrekovanjem. Pastirski tisi sekorskega kneza in škofa. (Konec.) II. Že iz teh splošnih premišljevanj o sedanjih nevarnostih za sv. vero nam mora jasno biti, kolika je naša dolžnost sv. vero za nas in za nam izročene braniti in se bolj in bolj v nji poterditi. Kako naj to storimo, nam bo še bolj razvidno, ako pregledamo, ktere verske resnice sovražniki sv. vere narhuje napadajo. Sovražniki sv. vere napadajo nauk od potrebe čez-natorne vere. Pravijo: sej ni nič za to, kaj kdo veruje ali ne veruje, da le »pošteno živi". — Kaj tedaj je temu nasproti reči? Lej, ljubi moj kristjan! Ti u mer jed in ne veš kdaj, in prišel boš čisto sam v roko, božjemu Sodniku; in res vidil boš, kako te Bog ne bo sodil po tem, kar so nejeverni ljudje govorili, ampak edino le po tem, kar je On sam rekel. Njegove besede od potrebe sv. vere pa so te-le: „Kdor ne veruje, je že sojen, ker ne veruje". (Jan. 3, 18.) Sodba je tedaj že izrečena; in kako se glasi? Glasi se tako-le: ,,Kdor veruje, bo zveličan; kdor pa ne veruje, bo pogubljen". (Mark. 16, 16.) „Ako ne verujete, bodete v svojih gre hih umerli" (Jan. 8, 24), namreč v grehu nevere same in v vsih druzih grehih, ker brez vere se ne more noben greh odpustiti. K temu Gospod še dalje zaterjuje: „Kdor je neveren, ne bode vidil življenja, temuč jeza Božja ostane nad njim" (Jan. 3, 36) in vsi viharji božje jeze bodo bučali nad nevernega vse večne čase. Iz tega nasleduje, da se morate skerbno varovati tacih ljudi, tacih drušinj, shodov, govorov, časnikov, spisov in bukev, ki so zoper sv. vero; da vsak dan Boga prosite, da sv. vero bolj in bolj poterjuje v vas in v vaših; da mora biti vaše sveto prizadevanje, sami sebe in svojce v vere prav dobro podučiti; in da sv. vero po meri svoje zmožnosti tudi branite, ako se pričo vas napada. Še huje sovražniki sv. vere napadajo učivno Cerkev, papeža, škofe — tudi vse duhovstvo. Oni dobro vedo, da bi bila razdjana vesoljna Cerkev, ako bi se jim poneslo učivno Cerkev razdjati, ker Gospod je vse položil le Cerkvi v roko: resnice, pomočke in vodbo k zveličanju. Po učivni Cerkvi uči in dela sv. Duh in Jezus sam. „Kakor je Oče mene poslal, tako jest vas pošljem", pravi Kristus (Jan. 20, 21) in zagotovlja: „Kdor vas posluša, ta mene posluša; kdor vas zaničuje, mene zaničuje; kdor pa meue zaničuje, on zaničuje Njega, ki me je poslal" (Luk. 10, 16), nebeškega Očeta samega. In zopet pričuje sv. Duh, da škof, mašnik jo poslanec Božji, in da Bog sam skoz njegove usta uči in opominja (prim. 2. Kor. 5, 20). Tudi še žuganje pristavlja in pravi: „Ne prederznite se dotakniti se mojih maziljencev in hudovoljno počenjati zoper oznanovalce moje besede." (Ps. 104, 15.) Kdor zaverže učivno Cerkev, on zaverže Zveličarja, zaverže zveličanje samo, in ima od tega le prekletstvo iz svoje prederzne hudobije. Iz tega pa izhaja, da pravi kristjan mora vse maš-nike, ki so v zvezi s papežem, kakor namestnike Božje visoko spoštovati, — jih zoper obrekovanja in krivične napade braniti, — zaderžke njih delavnosti odpravljati, in Boga serčno prositi, da bi zadostno število pobožnih, gorečih, učenih mašnikov pošiljal. In ker se glavno preganjanje zmeraj nevarniše strinja ravno zoper naj višega mašnika, sv. Očeta v Rimu, moramo tudi mi od naše strani ravno do sv. Očeta skazovati dolžnosti spoštova nja, ljubezni, pokoršine, in dokler je v zmčraj veči ]j>0 trebi, kakor je bilo dosihmal, tudi sinovske radodam o kacih spodnjo suknjo, uzeli tudi uro z verižico, vreč „cm niso 150 dolarjev in so s tem petč unesli. Da me} z njim mehko delali, je očitno. V tem primčrljeju so bili roparji vender zasačeni in sedeli bodo dolge leta v ječi., List pripoveduje se druge rope. Čudno je, da sedanji slepi svet ravno naj boljši pripomočke zoper tolovajstvo, rop in tatvino divjaško in satansko sovraži, psuje in zatira, namreč od Kristusa postavljeno in zapovedano sv. spoved, in pa od sv. Cerkve poterjene in priporočevane misijone, ter katoliški Cerkvi roke veže, kjer le more, da ne more blagorno deliti svojih pomočkov. Tam, kjer ima katoliška Cerkev prosto roko, da more svoje od Boga postavljene sredke rabiti, tam se naglo tolovajstva intatinstva zmanjšujejo, in kolikor bolj se cerkve in redovniške hiše zidajo, toliko bolj se ječe praznijo. Kdo pa ne vidi, kako n. pr. so na Laškem vse ječe prenapolnovane in nikoli ni dosti zidanih, odkar so začeli vero in Cerkev prega njati? Protestansfei misij on v Indiji. O vspehu, ali bolje rečeno o nevspehu protestantovskih misijonov v Indiji je dokazov zbiral Marshall. Posneti so po protestanških pisateljih in so zelo verjetni, ker niso enostranski, ako-ravno hočejo nasprotniki Marshallovi delo kot enostransko ob veljavo spraviti. Sej veliko druzih ravno to spri-čuje, kar je pokazal Marshall: da je vspeh protestanških misijonov skoraj ničla. Naznanila iz Indije to po-jasnujejo. O začetku leta 1873 se zbere v Allahabadu 120 pridigarjev iz vsih razkolnij, da bi olepšali splošno misel o protestanškem misijonu in njegovem vspehu. Se celo dva sloveča moža, Sir Bartl Frčre, poprej deželni oblastnik v Bombaju, in Lord Napier, poprej deželni oblastnik v Madrasu, sta v govorih in časnikih slavila pro-testantovski misijon. Nato poprosi nadškof v Canter-buri-u kraljico in papežko Viktorijo, naj odloči po vsih pokrajinah angleške vlade dan, da se zahvalijo za srečni izid misijonov, in prosijo nadaljnih dobrot. To je bilo veselje brez konca in kraja. Kako slavne vspehe neki si je pridobila angleška cerkev, da bo praznovalo hvalni dan vse kraljestvo, v katerem solnce ne zahaja ! Žal jim, da v takem veselji kmalo eolnce merkne! Trije anglikanski škofje v Indiji, Milman iz Calcute, Gall iz Madras-a in Donglas iz Bombaj-a, se snidejo v Nagpuru. Misijon v Indiji je tvarina njih posvetovanja. Sad te seje je dvoje pismo, eno od nadškofov in škofov anglikanske cerkve, drugo od anglikanskih oznanovalcev in neduhovnikov v Indiji. Pervo pismo odgovarja zarad hvale Frere-a in Napier-a in zarad hvalnega dne, ki ga je vlada določila. Vsi trije anglikanski škofje so se podpisali in zato je to pismo važno spričalo o pervih vernikih anglikanske razkolne in krivoverske cerkve v In diji. Ti Škofje pa so v Indiji zelo ločeni eden od dru-zega, zato je njih enoglasno spričevanje še toliko bolj verjetno. Pismo pa se tako le glasi: „Goljufali bi vas, ako bi vam pravili, da je vse živo ginjeno in da je spreobernjenje Indije blizo.... Ako se oziramo na delo misijonov in posebno na misi jone naše anglikanske cerkve, moramo v resnici spoznati, da misijoni sploh bolj zastajajo, kakor napredujejo. Dozdeva se, da misijonom manjka moči zboljše-Vanja in zato tudi moči spreobračanja. Spreobernjenci :-\ko malo napredujejo v kristjanskem življenju, da niso "^akor tisti kvas, ki bi mogel giniti tako veliko šte- deržavljanov. Dalje ne pridobijo naši misijoni za ^sa nič olikanih in dobro izrejenih m6ž, še tistih De> K so se izobraževali v naših šolah. Olikani domačini ostati t ^ — in to je splošno — daleč od resnice. Deržč se s^J^i^uhovne praznote, v kateri omahujejo nekaj časa m*. ^ svojim brezboštvom, ki se zoperstavlja njih umu, in ju keršanstvom (protestanškim namreč, loče- nim od prave Cerkve), ki nima moči premagati njih bojeČnost in zopernost, ter si pridobiti njih pokoršino. Ne razkladamo zato stanja v Indiji, da bi vse, kar se je godilo, v slabo ime pripravili, še manj pa zato, da bi prizadevanje spreobračanja plašili, temuč dolžni smo pokazati Indijo, kakoršna je, in odstraniti vse zmote o srečnem izidu misijonov, odpraviti zmote, ki se razširjajo po službenih in druzih naznanilih, ki jih (sicer) veljavni možje razpošiljajo". (Po kath. Miss.) Drobne norice. Pred sv. Očeta v Vatikan prihaja brez prenehanja toliko poslanstev in vsakterih oseb od naj viših do naj nižjih iz vsih krajev na zemlji, da je v resnici z Vatikanom tako rekoč vesoljni svet v manjši meri pred oči stavljen. In vsak ve, da to so naj boljši, naj poštenejši, naj značajniši ljudje pod milim nebom. Kakošni ljudje pa prihajajo v Kvirinal k tako imenovanemu laškemu kralju, ali celo kGaribaldu?!— „Ger-mania" ima sedemnajsternato tožbo, in 14 primčrljejev zadeva zgolj žalienje — deržavnega kanclerja Bizmarka! Ali ni to čudno? Kdaj bodo pa to preiskavali, koliko poštenih ljudi je ta bizmarška ,.nedotikljiva majestet" razžalila? — Nemški deržavni zbor je pod klop vergel predlog Poljca Taczanovskega, da naj se v poljskih okrajinah ohrani in varuje poljski jezik in narodnost. To je lahko umeti, ker »sovražniki Cerkve so tudi sovražniki narodov", pristavlja „Kartner BI.". — V rimski okrajini je strašno razdjanje, odkar so papežu Rim ugrabili. Od 1. jul. do 1. dec., le kar je sodnijam znano, se je zgodilo 585 morij, 6212 ranjenj (večkrat smertnih), 951 tolovajstev, 11.595 tatinstev. To v eni sami okrajini! Po Siciliji in drugod je še huje. No, Kleimayr-Bambergova „Pratika" — kaj praviš? — Kakor od vsih krajev, tako Be slišijo pritožbe čez novo šolstvo tudi s Koroškega. „Karntner BI." pravi: „Ako se bo tako dalje gospodarilo, se sme sto na eno staviti, da v 10 letih bodo naše nove šolske palače enake tičjim strašilom, kterih se bo vse ogibalo, ne da bi se vse napol-novale, kar se je pri tacih okolišinah zastonj pričakovalo." — Iz Londona hočejo na razstavo v Filadelfijo priremžati tudi ,,plavajočo gostilnico". Barka „Great-Eastern" hoče v zavetniku pred Filadelfijo med razstavo gostilničariti in sprejemati po 5000 gostov — ako namreč bodo hotli prihajati, pristavlja ča aik „Amerika". — V ječi v novem Jorku, kakor „Amerika" piše, počiva slabosloveči Kari Vogt, ljubljenec gospodov ,,mlado-liberalcev" in „starobedakov<(. Le ti, ki ga imajo na sumu, da je blizo Bruselja nekega plemenitaša umoril *) (in potem pobegnil ter se že več let pečajo, da bi ga amerikanska vlada izdala) z drugimi tremi „guncveti", je hotel pobegniti, pa so še do časa njih poskušnji na sled prišli. Pri Vogtu so našli šest tenkih žagic. Vsled tega so te tiče bolj tesno zavarovali. — Amerikanci se zanašajo, da v bližnji konzistoriji, ki ima biti malo pred Veliko nočjo, dobijo svojega kardinala. Msr. Jan Mak-Clo8key, nadškof novojorški, je menda za gotovo v to čast odmenjen. — Angleški deržavni zbor (parlament) se je z<*pet pričel 5. t. m. — Angleško ne priznava sklepov bruseljskega mednarodnega shoda, zlasti v oziru na vojne mednarodne pravice ne. — Solnograški vikši škof in kardinal Tarnoczy je nevarno bolan in že previden s ss. zakramenti za umirajoče. — Garibaldi zdaj stanuje v prelepi pristavi „Severini": misli se, da si jo bo kralj pridobil in Garibaldu podaril. — Pustovanje v Rimu je bilo dolgočasno, če tudi je tam Garibaldi, ljubljenec framasonski, ,,začetnik laške zlate dobe?" Gospodje hodijo raji na „Pinčio", kakor da bi maškare gledali. — V Florencu se sliši tako gerdo preklinjanje *) Čudno bi ne bilo, ako mu človek ni več kakor opica, žaba itd. Menda bode ta Vogt znani naravoslovec ? (tudi v Ljubljani celo med smerkovci!), da tudi gosposka misli na ostre naredbe, po kterib bi se ta preostudna pošastnost zaterla. „Unitau svetuje pa naj boljši pomo-ček, ker piše: Preklinovanje je jezik nejevčrstva; sto rite, da se spoštuje vera, njeni prazniki, njene cerkve, a "eni služabniki, njen poglavar, in ponehovalo bo pre-inovanje. — Iz Berlina naznanjajo, da Bizmark je tako bolan na čutnicah, da ga vsaka reč razkači in v nepo oj spravi. Ga ne mara stotisučeri na vojskah razmesarjeni strašijo, ali po nedolžno preganjani znemir-jajo9 Zakaj so pa sv. Oče Pij IX tako mirni, kakor angele nebeški?... Vest, vest — ta tudi pri naj večem grešniku popolnoma ne zaspi! — Oreški kralj je podelil Mak-Mahonu in njegovemu ministru za zunanjstvo red sv. Jurja. — Kineški cesar je umeri in zapustil cesarstvo sinu, ki še nima treh let, pod vladanjem ce sarice matere. — V Metcu so Prusi školu pastirski list ugrabili. — Egiptovski namestni kralj si je podvergel zamurako deželo Darfur v Sudanu. — Rimska sodnija je 3. svečana naznanila, da je zaperla 2 študenta, ki sta ukradla kelih v cerkvi Rimske kolegije! „Unita" pristavlja: „Ne more se tajiti, da študenti se učijo prav sa prav — to, kar nekteri učijo v Rimu. — V Rimu so doživeli, da jud Arbib pretresa v svoji „Liberta" katoliški katekizem. Pa to ni kaj novega; kje drugje kak pob še nov katekizem spiše in novo nevero uči! — V svobodnem Rimu se je ]. sveč. neka žena od lakote na tla zgrudila, kar od leta 1870 ni nič novega. — Iz Sicilije se vedno naznanujejo tatvine in tolovajstva. _ Listek za raznoterosti. Brezbožnemu. O blaga čutila, ki mati budila Ti jih je v mladosti, katero v radosti Si polno užival, ker ni se ti vrival Se duh nesterpljivi nasprotja dvomljivi: Sej mati učila, ki te je ljubila! O sladka vodila, ka Cerkev vcepila Ti v serce se mlado, veselo, ker nado, Ljubezen imelo in vero v razpelo, Ki lajša terpljenje, in večno življenje Temu obljuje, ki ga nasleduje. Pa ko si dorasel, si dušo napasel Z ošabno le vedo, ki s kačjo besedo Te je pridobila, ker vsa pokorila Zaverže, ko pravi, da le po naravi Se nam je ravnati, ki „bog" je in „mati"! Napolnjen s tim duhom pa prašaš z napuhom: „Kje blaga čutila, ki mati budila? Kje sladka vodila, ka Cerkev vcepila? Kje moč je zdaj vaša? Zaterla vas naša Je veda, moč ktere podira vse vere!" Pa motiš se, reva! Ne čuješ odmeva Vesti, ki te bije v serce, in oblije Ti čelo in lica, te žge rudečica? Saj jenjaj lagati, če nečeš priznati: „Kdor Cerkve več neče, — že pekel ga peče!11 Sentjakopski. Naznanilo in zalivala. Vsem sorodnikom, prijatlom in znancem, kteri se ne vedo, žalostni naznanjamo smert preljubljene žene, oziroma matere nase Marije Jan- čarjeve, ki je umerla v 60. letu svoje starosti 8. t. m. Ob enem pa izrekamo naj serčniši zahvalo vsim, ki so jo 9. t. m. v tako obilnem številu k pokopu blagoserčno spremili. Bodi vsim priporočena v molitev in blagi spomin. V Ljubljani 11. sveč. 1875. Jak. Jančar, pekovski mojster, soprog. Egidij, sin. Jožefa, hči. flatičini odborniki ljubljanski so 6. sveč. izvolili odsek, ki naj prevdarja, kako in kaj bi se storilo za dr. Kostov spominek. — 10. sušca bo prihodnja odbo-rova roja. — O. Zajic je bil posnel Kostov obraz na mertvaškem odru, in rekel je, ako bi se saj petdeset jih oglasilo, ki bi pri njem vzeli podobo opersnico (bisto) iz gipsa narejeno v okroglem pozlačenem obodu, da bi mogel take opersnice delati po 3 gl. Teržaškega mil. škofa dr. Legata je mertud nevarno zadel. Kazatelov slovanskih v Pragi je prišel na svitlo 3. sešitek 4. zvezka. Tudi v tem je precej Slomšekovega blaga. Mično, koristno je prebirati govore iz raznih slovanskih jezikov, kdor umeva češki jezik. Hvale vredne darila, v Rimu je eden vitezov pred nekaj časom obljubil 2000 lir njemu, kdor bi spisal naj boljši bukve v zgodovinsko-katehetiško-polemiški obliki o božanstvu Našega Oospoda Jezusa Kristusa. (Rokopise že pregleduje odbor, izvoljen od papeževe verske akademije.) Zdaj pa zopet nekdo ponuja 1000 lir tistemu, kdor bi spisal podučne in poljudne bukve o Mariji prečisti Devici. Poslanstvo francoskih dnhovnov je bilo une dni pred sv. Očetom in izročilo jim je trideset bukev, prelepo vezanih in ozališanih. V teh bukvah so prošnje 160 škofov francoskih, italijanskih, španjskih, nemških, av-strijanskih, belgiških, holanških, in prošnje treh milijonov vernikov: da naj bi sv. Oče vesoljno sv. Cerkev blagovolili posvetiti najsvetejšemu Jezusovemu Sercu. DragO Žganje, v Anapolji v Ameriki (Marilnd.) so bili 3 kerčmarji pred veliko porotnijo, ker so mladen-čem vojaške šole žgane pijače prodajali. Mullan je dobil 500 dolarjev (čez 1000 gl.) globe in 5 dni ječe; Nichols 200 dolarjev globe in tudi «5 dni temnic; zoper Kealey-a so bile 4 pravde razpete, torej obsodba odložena. — iskrice ignacifanske za vse dni v letu. 22. Kadar hudobni duh koga napasti in ga bolj sovražno skušati želi, izbere si najraji nočni čas. (S. Ignat. in Exercit.) Tisti mrak, bi rekel, med čutjem in spanjem, kakor čas dvomne svitlobe, tako neodločne volje, potrebuje čujočnosti: takrat plane sovražnik kakor iz zasede nanj, ki se je iz spanja prebudil, da bi mu neprevidoma za-pičil želo. Zanikamo hudobše! skrivališča iše, ker se je zbalo očitno se bojevati; porabi noč, kakor tat. Kaj boš počel? Samo čuti je treba zoper tega tatu; on beži, ako ve, da ga zasledujejo. Poloti ee jutranje dnevne ure: kakor ima namreč tisti polovico dela doveršenega, ki je dobro pričel, take * se je tudi od slabo pričetega dneva, Bog ne daj tegr*-težko nadjati boljšega izida. Pervo se spodobi Perver1111* Koliko skerb ima satan za naš pogin! Dan iriu zadostuje, doda noči, in že naprej se loti mraka. lenemu, ki spi na obeh ušesih brez skerbi za s e * "rez pomoči Božje! Darovi prihodnjič. Odgovorni vrednik: Laka Jeran. — Tiskaiji in založniki: Jožef Blaznikovi dediči v Ljubljar*1*