KB ALJE V INA SBBA, HBVATA I SLOVENACA ur kava za zaštitu RAZRED 20 (1) IN m JSTRIJ S K E S V() JI NK IZDAN 1. AVGUSTA 1025. PATENTNI SPIS ŠTEV. 3070. A. Borsig. G. m. b. H., Berlin ~ Tegel. Dvostupnjasti zagrevalec zi najia^lno vodo pri lokomotivah, lokomobilali in sličnemu. Prijava z dne 16. decembra 1023. Velja od 1. jula 1924. Vprašanje Zagrevanja napajalne vode pri ne štacijonernih parnih strojih kot lokomotivah, lokomobilah in sličnih strojih, je že od nek daj močno zanimalo strokovne kroge. Medtem ko so štacijonerni stroji v tem pogledu že'znatno izpopolnjeni, ovirajo rešitev vprašanje pri neštacijonernih bistvene tež koče Predvsem se je bilo treba pri nestacijoner-nih strojih ozirati na prostor, ki ga zavzemajo, pri lokomotivah pa razen tega na predpisani profil Dalje je bdo računati z razmeroma velikimi izgubami na toploti, ker so lo-komobilni stroji glede na možnost izolacije še zelo nepopolni Konečno se je bilo ozirati tudi na obteze-nje osovim, ki ne sme prekoračiti določenih krajnih mej Predlagalo se je sicer že, da se naj umesti zagrevalec za napajalno vodo v dimniku ali pa dimnem prekatu. S tem se pa znatno skrajša pot, ki jo dimni plini rabijo za oddajanje toplote, tako da več ne zadošča, da bi se mrzla napajalna voda zagrela na zaželjen način. Radi tega se je prešlo k načinu zagreva-nja v dveh stopnjah, s tem da se pred za-grevalcem za napajalno vodo na dimni plin ustavi na poljubnem mestu prva stopnja za zagrevanje s pomočjo oddušne pare Cevni vodi, ki so k temu potrebni, so pa vsled izgub na toploti seveda zmanjševali korisni efekt. Namen naše iznajdbe je pa v tem pogledu napravo izboljšati in odstraniti nedostatke, ki so se pokazali pri dosedanjih dvostopnjastih zagrevalcih za napajalno vodo To se doseže po tej iznajdbi predvsem z zagrevalcem na dimni plin v obliki votlega cilindra in zagrevalcem na oddušno paro ki je umeščen v votli prostor prvonavedenega in je uvrščen pred istim Pri tem se umesti za-grevalrc na oddušno paro najbolje neposredno na glavico izpuha s katero je zvezan po zaključnem organu, ki daje možnost reguliranja- Ta zaključni organ ima namen učinkovati regulatorno in doseči najugodnejše razmerje med toploto, ki se dovaja enemu oziroma drugemu obeh zagrevalcev. Odgovarjajoče vrsti stroja in kakovosti kuriva so namreč temperature oddušne pare in dimnega plina različne. Zato le potrebno, da je razmerje med zmesjo oddušne pare in zmesjo dimnega plina v zagrevalcu na dimni plin najugodnejše za prevod toplote, kar se lahko doseže s pomočjo regulacije ne zaključnem organu, ki regulira množino pare ki je speljana skozi zagrevalec na oddušno paro. Da se mora uporabljati zagrevalec na oddušno paro tudi v obratnih pavzah, oziroma pri zakurjenju, je možno doseči na ta [način, da se zveže prstenčasti, s svežo pare preskrbljeni prekat izpušne glavice z zagrevalcem na oddušno paro po vodu, ki se da zapirati. Na ta način dobiva zagrevalec na oddušno paro svežo paro enako kot jo dobivajo ustniki izpušne glavice potom pomožnih vpihal-nikov. Ulit. 15 Na risbi je predočen način izpeljave predmeta te iznajdbe in sicer kaže : Slika 1. navpičen prerez skozi zagrevalno napravo za napajalno vodo; Slika 2. prerez po II 11 slike 1; Slika 3. prerez po UMU slike 1. V lokomotivnem dimniku 4 je umeščena votla, cilindrična posoda 5, ki je prilagođena obliki dimnika. V podolžni smeri protekajo skozi posodo ogrevalne cevi G Pod to posodo je predvidena glavica izpuha 7 z ustniki 8, katerih število in lega odgovarjata razvrstitvi ogrevalnih cevi 6 Posodo 5 delijo vzporedne delilne stene 9 v vodoravni smeri, do-čim zapira navpično protekajoča stena 10 prostore, ki jih tvorijo delilne stene 9. Ob tej steni 10 so predvideno izmenične razvrščene odprtine 11 v vodoravnih steneh 9, skozi katere voda, ki vstopa pri 12, iz enega v drugega izmed prostorov, ki jih tvorijo stene 9 in 10‘ tako da preteče po vrsti stopnjevito vse prostore in nato odteka pri 13 Cilindrična votlina posode 5 je na zgoraj prikrita s ploščo 14, dočim se priključuje spodaj na glavico izpuha 7. V tej votlini 15 je umeščen zagrevalec za napajalno vodo na od-dušno paro 16, obstoječ iz cevi ali cevnih po-vezkov. ki dobiva oddušno paro skozi cevni nastavek 17 iz glavice izpuha 7. Zaključni organ 18, ki ga je mogoče regulir ti, daje možnost, da se zagrevalec na oddušno paro popolnoma izloči oziroma točno regulira množina pare ki proteka skozi enega ali drugega obeh zagrevalcev. Iz prstenčastega prostora 19 na glavici izpuha ki je neposredno zvezan s kotlom in zato lahko prejema sveže paro vodi dovo 20, ki se da zapreti, v zagrevalec na oddušno paro 16, tako da se slednji pri obratnih pavzah ali pa zakurjenju polni s svežo paro. Napajalna voda je speljana po vodu, ki ni urisan, v zagrevalec na oddušno paro 16, proteka skozi istega po ceveh v smeri navzgor i navzdol in prihaja že pregreta po cevi 12 v zagrevalec na dimni plin 5. Ker odpadajo vsi nepotrebni parovodi in cevi za dovod napajalne vode med prvim in drugim zagrevalcem. so izločene vse izgube, ki bi vsled njih nastale Razen tega je za-grevelec na dimni plin, ki obdaja onega na oddušno pero, izborno izvlačno sredstvo za slednjega. Kombinirana zagrevalna naprava za napajalno vodo pomenja tedaj značen napredak v termičnem oziru, razen tega pa prihaja v poštev še zaključni organ 18. ki omogočuje, kot je bilo opisano, točno regulacijo. Nameščenje zagrevalne naprave v dimniku je pri lokomotivah in mobilnih lokomobilah direktno dano čeprav ni neobhodno potrebno, pri nepremičnih lokomobilah in sličnih parnih strojih pa je priporočati namestitev v pred-dimniku ali pa dimnem prekatu. Seveda so v tem in drugih ozirih možni in potrebni konstruktivni razloški od opisane izpeljave vendar ne prehajajo preko okvira te iznajdbe. PATENTNE ZAHTEVE: 1.) Dvostopnjasti zagrevalec za napajalno vodo za lokomotive, lokomobile in slično, ki je nameščen pred vsem v dimniku nad glavico izpuha, označen po zagrevalcu na dimni plin v obliki votlege cilindra in zagrevalcu na oddušno paro, ki je udelan v cilindrično votlino prvonavedenega in uvrščen pred njim. 2.) Dvostopnjasti zagrevalec za napajalno vodo za lokomotive, lokomobile in slično po patentni zahtevi 1), označen po tem, da je zagrevalec na oddušno paro zvezan neposredno z glavico 'izpuha po zaključnem organu, ki omogočuje reguliranje 3) Dvostopnjasti zagrevalec za napa jalno vodo za lokomotive, lokomobile in slično po patentnih zahtevah 1—2), označen po tem, da vodi iz prstenčastega, s svežo paro polnjenega prekata v glavici ispuha dovod, ki se da zapreti, v zagrevalec na oddušno paro. Adpatent broj3070