S fez/ce Stezice, potke in cestice nas vodijo do cilja, ki si ga zadamo. Pravijo, da so uspešni tisti, ki imajo pred seboj vedno nek cilj. Če pa ga ne dosežejo - nič hudega. Saj so se veliko naučili že na poti. Kakšni so vaši cilji, drage učenke in učenci, ki jih želite uresničiti, da bi postali bolj zadovoljni? Cilj ustvarjalcev šolskih Stezic je bil, da bi se ob branju zabavali in mogoče tudi česa naučili. Tako boste na naslednjih straneh lahko prebrali, kako ste doživeli dneve izven učilnic na taborih, kulturnih in tehniških dnevih. Nekateri pa ste potovali tudi v druge dežele in svoja doživetja v obliki potopisov predstavili še drugim. Pokukali smo skozi ključavnico pri pouku slovenščine - našli boste primere besedil, ki vas čakajo v 7., 8. in 9. razredu. Najbolj duhoviti ste zapisali uganke, vice, stripe, križanke, pesmi in še marsikaj. Ob skorajšnjem izteku tega šolskega leta vam želimo čim lepših ocen in veliiiiko užitkov v počitniških dneh. Pa ne pozabite na poletno branje - že septembra se boste lahko pohvalili z dobro knjigo! IZDAJA: Osnovna šola Bistrica Begunjska cesta 2, 4290 TRŽIČ Tel.: 04 597 17 60, Fax.: 04 597 17 70 E-mail: GLAVNA UREDNICA: Andreja Kosec ;')) AJEkDO 5 W050M dl PREDSTAVIL To 0 S/Z, Vi , £DW0, i ) , 0mviJElV0) S P05fßNlM 5J.060M ^ NAHAJA SE ^ ^l/f PRED MELim ^ K) ODPIZA komaj SJ PttLEP ¥ UČENOST], :akamo, pa se sprehodimo do v m ICEHOSTI, lA TO mm PAR li LET) NEKflTER) mo čas Po ž£ h [jhz UREDNIŠTVO: Manca Jerman, 6. b, Nina Žumer, 6. b, Breda Košir, 8. b, Katja Košir, 8. b, Tina Škrjanec, 8, b LEKTORIRANJE: Andreja Kosec mu&i ?a 5I3UE mzvJpJo vf w ČAKAJO Nh PITJE \J5PEHE, TA ¥ JE M4 NASLOVNICA: Jasmin Mulalič, 5. b, Lina Vertelj, 9. a, Manca Perko, 9. b FOTOGRAFIJE: Dina Pintarič, Blaž Fortuna, 9. c. Kristjan Zavrl, 9. a, Ažbe Ribič, 7. b OBLIKOVANJE: Dina Pintarič še mbzj mm, 5/u pmMo Nammjšjp UČENOSTI, TISK: Art Pro d.o.o. NAKLADA: 300 izvodov (Škofij fibd/ymo od tuUta^________ TEHNIŠKI DAN: STEKLOPIHAŠTVO IN VARNOST V PROMETU V četrtek 17. 3. 2011 smo učenci 8. razredov imeli tehniški dan. Nihče ni čisto natančno vedel kaj, je steklopihaštvo. Če vas zanima, si le preberite. Zbrali smo se v tehniški učilnici ob 8. uri. V šolo sta k nam prišla gospod France in gospod Boris iz podjetja LebTeh. Predstavila sta nam nekaj o steklu. Povedala sta, da steklo izdelujejo iz kremnčkovega peska. Če ste morda bili v Benetkah, potem mogoče veste, kaj je to. V Benetkah imajo tudi steklopihaštvo, le da izdelujejo steklo iz drugega materiala. Ko je bilo konec zanimive predstavitve, smo imeli malico. Po malici smo se radelili po razredih. Učenci 8. a razreda so ostali v tehniški učilnici, učenci 8. b razreda pa smo se razdelili v dve skupini in imeli 2 šolski uri predstavitev varnosti v prometu. Učence, ki smo bili v likovni učilnici, je vodila gospa Maja. Za začetek smo se ji predstavili. Ko smo sedeli v krogu smo se igrali igrico s pridevniki. Vsak se je moral opisati s pridevnikom na črko svojega imena. Tako je nastalo tole: morska Maja, jelenov Jaka, retardirana Raisa, muhast Miha, moten Matic, opičjak Ožbej, jezni Jan, tarnal Timotej, kitajska Katja, tiha Tara, afriška Anita in bikova Breda. Gospa Maja nas je spraševala o prometu. Povedali smo kar nekaj stvari in se po moje mnenju kar dobro izkazali. Razložila nam je, da so krožna križišča bolj varna od križnih križišč, saj lahko pri križnem križišču trčimo bočno, pri krožnih križiščih pa je trk rahlejši in manj nevaren. Kmalu je napočil čas da se odpravimo v tehniško učilnico in se soočimo s steklopihaštvom. Najprej smo si ogledali, kako je gospod France izdelal steklene solzice, ki so služile za nagrado. Imeli smo eno uro časa, da smo narisali čim bolj domiselno idejo, ki bi jo uporabili. Med tem časom smo po en ali po dva hodili k tabli, kjer srni izdeali svojo bučko. Bla je res zelo lepa. Vsak je dobil po eno bučko, ki nam sedaj služi kot okrasek. Bilo mi je zelo všeč. Za vse tiste, ki ne veste, kaj je steklopihaštvo: Steklopihaštvo je dejavnost, ki se ukvarja z oblikovanjem steklenih predmetov s pihanjem. Breda Košir, 8. b Maša, 2. a BLAZNO RESNO O SEKSU 12. 10. 2010 smo si vsi 6., 7., 8. ter 9., razredi odšli ogledat predstavo z naslovom Blazno resno o seksu avtorice Dese Muck. Že ob 8. uri smo vsi nestrpni čakali na avtobuse, ki so nas kasneje pripeljali do Kranja. Peš smo, še malo zaspani, odšli do Prešernovega gledališča, kjer je nastala manjša gneča. Ko smo se posedli vsak na svoje sedeže, se je predstava lahko začela. V predstavi je igralo kar nekaj znanih igralcev, med njimi tudi avtorica zgodbe. Desa Muck. Svobodna umetnica se je rodila 29. avgusta 1955. V odraščanju se je preizkusila v mnogo poklicih. Bila je pomočnica vzgojiteljice, tehnična risarka, negovalka duševno prizadetih otrok ... Zgodba režiserke Katje Pegan je govorila o sodobnih problemih, kot so alkohol, puberteta, ljubezenske težave ... V sami zbirki knjig Blazno resno pa Desa odkrito pripoveduje o stvareh, ki nas najstnike še posebej zanimajo. Nam tako imenovane tabu teme. Glavni liki so bili štirje najstniki: Vesna Pernančič, kot energično in divje dekle, Igor Štamulak kot Rožca, Rok Matek in Vesna Slapar kot najstniška vrstnika, profesorico telovadbe pa je igrala Desa Muck. V komični predstavi smo videli strah pred nosečnostjo, prvo ljubezen, zmenke Mislim, da smo v predstavi uživali vsi. Iz gledališča smo odšli nasmejani in dobre volje, kar pa je bil tudi naš namen. SLADKO ZA PRAZNIKE 3. decembra smo se z učiteljico Majdo Fiksl in nekaj prostovoljkami odpravili v Dom Petra Uzarja. Sprejela nas je zelo prijazna gospa Marjeta Šumič. Tam smo s starejšimi gospemi in gospodom pomagali peči piškote. Gospa Nataša Bergant nam je pripravila maso za piškote, izrezljali smo modelčke in starejšim pomagali, da so se potrudili in modelček na testu izrezljali. Ko smo naredili piškote, smo jih spekli in čakali, da se ohladijo. Medtem pa so nam pripravili zmes iz beljakov in sladkorja, da smo piškote namazali s to zmesjo, da so se mrvice lažje "prilepile" na piškote, nato smo jih okrasili še z barvami za živila. Vsak je oblikoval in pobarval svoj piškot. Imeli smo se zares lepo. Leja Čeh, 9. b ŠOLA V NARAVI - ZELENICA Končno je napočil čas, da smo se odpravili na Zelenico, kjer smo preživeli lep teden. Zimska šola v naravi se je začela v ponedeljek 7. 3. in se končala v petek 11.3. Vsako jutro smo vstali približno ob 7:30. Ko smo se vsi »zaspanci« zbudili, umili in preoblekli smo imeli zajtrk. Pot do smučišča je bila kar dolga, saj je trajala približno 10 minut. Nekateri smo bordali, drugi pa so smučali. Jaz sem bordala v začetni skupini. Med bordanjem smo imeli čaj. Nato pa kosilo. Na Zelenici pa nismo samo spali, jedli in bordali, imeli smo tudi druge aktivnosti, in sicer... predavanje o reševanju, če te zasuje plaz, predavanje o lepem vedenju, pohod z baklami, pohod s krpljami, pohod na stari Ljubelj, tek na smučeh, nočno sankanje, pustno rajanje in vožnjo z motornimi sanmi. Tek na smučeh mi je bil zelo všeč. Na žalost pa sem ravno pri teku na smučeh dobila hud krč v kolku. V šoli v naravi sem se naučila veliko novega, seveda pa bordanja. Čeprav je k meni na obisk prišel Gospod Krč, mi je bilo všeč. Prekratek teden na Zelenici bi še enkrat ponovila. Patricija Levstek, 5. b GAŠENJE IN DELO GASILCEV - TEHNIŠKI DAN Oktober je mesec požarne varnosti, zato smo se odločili, da gremo na tehniški dan h gasilcem v Kovor. Na pot proti Kovorju smo se odpravili peš. Razdelili so nas v štiri skupine. Naša skupina je šla najprej na predstavitev obvezne opreme gasilcev. Najprej so nam predstavili pozivnik, ki gasilce obvešča, da nekje gori. V ogenj gredo z gasilsko čelado na glavi in z gasilsko obleko. Gasilčeva obleka ne sme prepuščati ognja in ne sme prevajati elektrike. Njihova obleka je sestavljena iz hlač in suknjiča. Čevlji so zaščiteni, da če jim kaj pade na nogo, ne čutijo. Pri dihanju med dimom in med ognjenimi zublji si pomagajo z zrakom v jeklenki. Na obraz si namestijo maske. Ko v jeklenki zmanjka zraka, jim začne nekaj piskati. V ogenj gresta vedno dva gasilca, če se enemu nekaj zgodi, ga drugi reši, če enemu zmanjka zraka, prizorišče zapusti tudi drugi. Nato smo si ogledali predstavitev opreme gasilskega vozila. Vozilo je bilo prižgano in je ropotalo, zato se je malo slabše slišalo. Gasilci v Kovorju imajo več vozil. Prvo vozilo je z veliko opreme. V njem je veliko cevi, pripomočkov za reševanje, pripomoček za gibanje reflektorja na vrhu vozila. Drugo vozilo je vozilo za črpanje vode, z njim so reševali, črpali vodo iz hiš, garaž v Ljubljani, ko so bile poplave. Imajo tudi traktor kot gasilsko vozilo, saj se z njim lahko vozijo po gozdu. Pri naslednji, tretji postaji, smo špricali z vodo, prvič z navadnim pripomočkom za gašenje, drugič s pripomočkom za gašenje velikih površin, tretjič smo curek usmerili daleč in visoko, nato pa smo gasili še s peno. S peno se gasi, če je ogenj zaneten z bencinom ali nafto. Na četrti postaji smo zanetili ogenj. Gasilci so nam predstavili gašenje z gasilnim aparatom. Vsak je tudi poizkusil pogasiti ogenj. Gasilci so nas pogostili s piškoti in pijačo. Na koncu se je, kdor je hotel, spustil skozi okno s pasom in pripet za vrv. Tehniški dan med gasilci v Kovorju je bil zelo poučen. Še najbolj zanimivo se mi je zdelo gašenje s peno. Jerneja Košir, 5. b KULTURNI DAN: SORICA - OBISK GROHARJEVE HIŠE Okoli 15 minut do 8. ure smo se zbrali pred šolo in se odpeljali v Sorico. Visokogorska vas Sorica hrani namreč pomemben spomenik naše kulturne dediščine, to je rojstna hiša slikarja Ivana Groharja (1867-1911), ki ga nepoznavalci poznate vsaj po njegovi umetnini Sejalec. V idilično vasico smo prispeli okoli 9.30. Pojedli smo malico, popili sok in se podali v umetniško dopoldne v Groharjevo hišo. V njej hranijo slike, ki so precej drugačne od nam poznanega impresionizma. Slikar Ivan Grohar je začel svojo slikarsko pot kot odličen podobar. Čevlje smo zložili v garderobo in se s copatami na nogah podali po stopnicah navzgor. Usedli smo se za mizo. Gospod nam je razložil nekaj pravil, kot so: - obnašati se morate kulturno, - biti morate tiho, - nositi copate ... Ko smo vsi upoštevali ta pravila, smo se razdelili po razredih. 8. a je imel najprej likovno delavnico, učenci 8. b razreda pa smo imeli najprej glasbeno delavnico. V glasbeni delavnici smo najprej spoznali glasbila: bonge, konge, ksilofone, metalofone, bobne, viseče zvončke, činele, palčke ... Učili smo se igranja na Orfove inštrumente. Vsak je dobil glasbilo in se nanj učil igrati. Ko smo se naučili to zaigrati, smo zaigrali vsi skupaj. Na koncu smo priredili koncert. Naša skupina pa se je imenovala »KONGO-BONGO«. Ko je minila ura in smo odlično zaigrali, je bil čas, da se odpravimo v likovne prostore. Gospod nam je razložil likovne osnove, kar je trajalo okoli 30-40 minut. Preostalih 10 minut pa smo še sami nekaj narisali. Bilo je kar dobro, le zdelo se nam je, da je bilo nekoliko preveč razlage pri risanju. Ko smo dokončali izdelke, smo se odpravili do avtobusa. Bil je zelo lep dan, le malo hladen. Meni je bila glasbena delavnica bolj všeč, saj imam tudi sama rada glasbo in se z njo tudi ukvarjam. Groharjevo hišo in Ivanja Groharja pa si bom za dolgo zapomnila. Breda Košir, 8. b Na podružnični šoli Kovor smo učenci 1. in 2. razreda obiskovali interesno dejavnost Knjigobube. Brali smo pravljice, se o njih pogovarjali in z veseljem likovno ustvarjali: MUZEJ - LOVCI NA MAMUTE V ponedeljek, 4. 10. 2010, smo si v Tržiču ogledali muzej Lovci na mamute. Predstavili so nam razvoj človeštva. Zgodovina zemlje: Školjke - prvo življenje, dinozavri - drugo življenje, sesalci -zadnja ledena doba (pred 10 000 leti). V ledeni dobi so živeli mamuti, jeleni, lisice ipd. Pred 60 milijoni leti so izumrli dinozavri zaradi meteorita, ki je padel na zemljo. Takrat so preživeli samo sesalci. Značilnost sesalcev je živorodno razmnoževanje. Tudi netopirje sesalec. Človek se je razvil iz opičjih genov. Naši predniki so: opica, egiptopitekus, sivapitekus, orangutan gorila, šimpanz. Avstralopitekus pa je imel že pokončno držo. Prvo okostje so našli v Afriki. Nato so odkrili odtise nog. Hoteli so ugotoviti velikost možganov (velikost - ena pest). Spretni človek je našel prodnjak. To je kamen, ki je v vodi. Pokončni človek je že uporabljal prodnjak. Človeka so odkrili pred 40 000 leti. Človek je kremen predelal v pestn-jak. Leta 1932 so v dolini našli ogromno kosti. Med kostmi so bile tudi igle. V Iraku so našli okostje človeka. Naši predniki so jedli surovo meso. Mamuti so živeli pred 60 000 leti. V Sloveniji blizu Kranja so našli mamutovo okostje. Najstarejša igrača je iz lesa in je stara 25 000 let. Nazadnje so našli okostje ženske, ki je v roki držala kost. V muzeju mi je bilo všeč in naučila sem se nekaj novih stvari. Lucija Marija Novak, 5. b OBISK KNJIŽNICE DR. TONETA PRETNARJA V TRŽIČU Februarja smo obiskali knjižnico v Tržiču. Pogovarjali smo se o knjižničnem bontonu, si ogledali nenavadne knjige in poslušali pravljico o Levu v knjižnici. V spodnjih vrsticah so zbrani vtisi učencev 1. a. Vse mi je bilo zelo všeč. Lepo mi je bilo, da sem bil tam. Vse imajo lepo zloženo. Dobro mi je bilo, ko smo poslušali uganke in pravljico o levu. Všeč mi je, da imajo CD-je in Harryja Potterja. Imajo tudi tako Rdečo Kapico, kot jo imamo v šoli. Pogovarjali smo se tudi o lepem vedenju v knjižnici. Všeč mi je bilo, da smo v krogu lepo sedeli in poslušali. Tudi jaz sem bom vpisal v knjižnico. Potem bom dobil kartico. NIK ERLAH Všeč mi je bilo, ko smo pogledali knjige; najbolj je bila dobra »velika knjiga«. Pogovarjali smo se o lepem vedenju in da moramo s knjigami lepo ravnati. V knjižnici imajo tudi revije, CD-je, slike in veliko knjig. Najbolj mi je bilo všeč, ko smo poslušali uganke in pravljico o levu, kije pomagal v knjižnici. Všeč so mi bile tudi velike omare. ŽAN FLORJAN TOPORIŠ NARAVOSLOVNI DAN V STRAHINJU 18. aprila 2011 smo z učenci 1. razredov imeli NARAVOSLOVNI DAN na Srednji biotehniški šoli v Strahinju. Ogledali smo si posestvo, vsak pa je izdelal tudi svoj velikonočni aranžma. Ko smo se vrnili v šolo, so učenci iz 1. b razreda povedali, kaj jim je bilo tisti dan najbolj všeč: TINA BALKOVEC: DA SMO LEPILI ROŽICE NA PENO. JANEZ FRANTAR: DA SMO V RIBNIKU VIDELI RIBE IN ŽELVIN OKLEP. ANJA KLOFUTAR, KRISTIJAN REK: DA SMO VIDELI KONJE IN RIBE. TEJA MALI: DA SMO BOŽALI KONJA IN VIDELI OSLIČKA. TINA ULČNIK: DA SMO VIDELI KONJE. JURIJ PAPLER: VŠEČ Ml JE BIL ZELEN TRAKTOR. EVA PUHAR: DA SMO VIDELI ŽIVALI V HLEVU IN RIBNIKU. NEJC NOVAK: DA SMO IZDELALI OKRASEK ZA VELIKO NOČ. MITJA PAPLER: VŠEČ Ml JE BIL RDEČ TRAKTOR. NEŽA HORVAT: VŠEČ SO Ml BILE RAČKE, RIBICE, KRAVE KONJI. NADJA STOJKO PLESNIČAR: VŠEČ Ml JE BILO V ŠOLSKI TRGOVINI. SARA HABE TOPORIŠ: DA SMO VIDELI RIBICE, ŽELVE, PAGLAVCE. JAKA KONC, BRINA ROBLEK ČEŠKA: DA SMO BOŽALI KONJE IN VIDELI RIBICE. DANIJELA KOSTIČ: DA SMO VIDELI VSE ŽIVALI. EDIS SADIKOVIĆ: VŠEČ Ml JE BILO, KO SO KRAVE MUKALE. PLAVALNI DAN NA KRANJSKEM BAZENU V četrtek, 12. 05. 2011, smo s prvošolci izvedli plavalni športni dan na kranjskem bazenu. Učenci s Podružnične šole Kovor so povedali: TINKARA JENKO Na plavalnem dnevu mi je bilo všeč, ko smo plavali s črvom in ko smo črva tudi jahali. Všeč mi je bilo, ko je učitelj rekel: »Poglejte, Tinkaro, kako plava!« MATIC IVANŠEK Meni je bilo pa najbolj všeč, ko smo tekmovali. Mi smo bili prvi. ARIANA DULC Na plavalnem dnevu smo se igrali tako, da je učiteljica v vodo metala obročke, mi nismo smeli gledati, potem pa smo obročke morali poiskati pod vodo. Tudi skakali smo v vodo. ALEN MUJANIĆ Meni je bilo všeč, ko smo plavali raketo, ribico in se igrali Povodnega moža. BINE LIVK Meni je bilo pa najbolj všeč, ko smo skakali v vodo. Bil sem vesel, ker smo bili na tekmovanju prvi. JERNEJA MALOVRH Najbolj mi je bilo všeč, ko smo se igrali Povodnega moža. Všeč mi je bila tudi igrica, ko smo morali gledati stran, učiteljica pa je vrgla v vodo obročke in zvezdice, mi pa smo jih morali potem poiskati. Žiga Roblek, 2. a Že drugo leto smo vključeni v evropski projekt Sheme sadja. To je ukrep skupne kmetijske politike, ki ga je leta 2009 sprejela Evropska komisija z namenom oskrbe učencev s sadjem in zelenjavo. Hkrati pa omejiti naraščanje pojava prekomerne telesne teže in debelosti pri otrocih, ki prav tako povečuje tveganje za nastanek številnih kroničnih nenalezljivih bolezni sodobnega časa. KAKŠEN JE POMEN SADJA IN ZELENJAVE V PREHRANI? Živila iz skupine sadja in zelenjava so pomembna zaradi snovi, ki jih vsebujejo: -zaščitne snovi (vitamini in minerali, antioksidanti) - visok delež vode - prehranske vlaknine - različne kisline in eterična olja Sadje in zelenjava predstavljata pomembno skupino živil v uravnoteženem jedilniku. Znano je, da prebivalci Slovenije v dnevni prehrani ne zaužijemo priporočenih vrednosti sadja in zelenjave. Shema šolskega sadje je podprta z izobraževalnimi in promocijskimi aktivnostmi, ki potekajo preko šolskega leta. IN KAKO Sl LAHKO S PREPOROSTIMI RECEPTI SAMI PRIPRAVITE ZDRAVO POSLASTICO? NEKTARINA S SLADOLEDOM (za 4 osebe) 250 g malin 1 žlica svežega limoninega soka 2 žlici sladkorja 4 zrele nektarine 8 kroglic vanilijevega sladoleda popraženi mandlji za dekoracijo Pretlačene maline pretlačite skozi gosto cedilo, da se znebite drobnih semen. Primešajte limonin sok in sladkajte po okusu. Razpolovite nektarine in odstranite koščice. Na krožnike položite po dve polovici in vsako napolnite s kroglico sladoleda. Prelijte z malinovo omako in po želji potresite z mandlji. PIŠČANČJI FAJITE Z NAMAZOM GUACAMOLE (za 4 osebe) - 1 velika jedilna žlica olivnega olja, še malo za premaz - 4 kosi piščančjih prsi brez kosti in kože, narezani na trakove - 1 glava rdeče čebule, drobno sesekljane - 1 rdeča paprika, očiščena, narezana - 1 strok česna, strt - 1 žlička mlete kumine - sok ene limete - 4 tortilje GUACAMOLE - 1 velik avokado, brez koščice in lupine - 1 strok česna, strt - sok '/2 limone - 1 paradižnik, brez semen, sesekljan - 1 žlica majoneze (kisla smetana ali pasirana skuta) -sol in poper Priprava: vse sestavine naložite v skledo in jih z vilicami zmečkajte v gladko kremo. Segrejte ponev, jo premažite z oljem in dodajte piščanca. Pecite 6 do 8 minut; piščanec naj bo dobro pečen. Dodajte papriko in čebulo in pecite tako dolgo, da se čebula zmehča. V majhni ponvi segrejte olje. Česen in kumino pražite 1 minuto, dodajte limetin sok in dobro pregrejte. Segrejte tortilje in na vsako naložite zvrhano žlico piščančje mešanice. Tik pred postrežbo vsebino vsake tortilje prelijte z začinjenim oljem in ji dodajte veliko žlico namaza guaca-mole. Mentorica Ana Mrgole & zdravošolci Močila mora all Nočna mora je pač nočna mora, enako strašna v angleščini ali slovenščini. Ko je mimo, pa se ji lahko samo nasmejimo. I was dreaming about a climbing trip to France. We were going with my friends and my coach. We were planning to stay there far a week and visit as many climbing walls as possible. And when we arrived to France they didn't have any hotel rooms, so we went to look tor them. Then we found a niče hotel with 4 stars. On the next day we were stili a little sleepy, but we were already driving towards our first climbing center. We started to climb nicely, when a large rock feil trom the top of a climbing wall and hurt somebody. That was the beginning of my nightmare.The guy the rock feil on, was injured and the ambulance took him straight to hospital. Luckily noone from our group was hurt. But on the next day we decided to camp in a cave near the climbing walls. Nobody could sleep because the wolves were crying into the sky and we didn't know that wolves lived there. Somehow we survived the night and the next day we went climbing again. But the sun was too hot and we got sunburnt. We were hardly moving and the worst thing happened, when we were travelling back to Slovenia. They forgot me in France, so I was there all alone and without any money. Then I woke up and realized that this was only a dream. Anže Pehare, 8. a Nekoč sem imel res grozne sanje, ki jih ne bom nikoli pozabil. Sanjalo se mi je, da sem na avtobusni postaji čakal na avtobus za v šolo. Ko je prišel, sem vstopil in šofer avtobusa mi je rekel: "Ne gani se!" Ubogal sem, kar mi je rekel. S seboj je imel še nekaj pomočnikov in jim je dejal, naj me privežejo na sedež. Privezali so me, vendar je enemu od pomočnikov iz žepa padel ključ. Flitro sem se premaknil in pritisnil ključ pod zadnjico. Vozili smo kar nekaj časa. Naenkrat smo prispeli do meni neznane ulice. Odvedli so me do črnega avtomobila, ki je imel zatemnjene šipe. Tam je čakala tolpa. Šef je dejal: "Tukaj je!" Vrgel mu je kovček z denarjem, mene pa potisnil k njemu. Rekel mi je, naj se namestim v avto in počakam. Zaklenili so me v avto in šli na kavo. Ko so prispeli nazaj, so sedli v avto in me odpeljali. Na meji z Italijo so pregledali avto. Ko so začeli pregledovati, je eden od stražnikov izvlekel pištolo in postrelil vse policiste. Pod sedežem sem videl pištolo in jo shranil pod bundo. Zopet smo prispeli do neke hiše, kjer so me privezali okrog nog na stol. a tenabLe i/ilgjMtmflre Pomočnik je vzel nož in mi hotel odrezati palca, da bi lažje ljudem prišel v žep do denarja, ker naj bi za njih kradel. Takrat pa sem iz bunde potegnil pištolo in ga ustrelil v glavo. Padel je na tla, vzel sem njegov nož in si prerezal vrv, s katero sem bil privezan. Stekel sem v drugi prostor in ubil še šefa ter njegovega namestnika. Zbežal sem iz hiše, poiskal najbiižji hotel in prosil za telefon. Klical sem domov in vse povedal, kaj je bilo. V hipu je bila tam že policija, kjer so naredili preiskavo, meni pa rekli, da imam srečo, da sem še živ. Vesel sem bil, da se je tako izteklo. Takrat pa se odprejo vrata sobe in mami mi pravi: "Matic, vstani, šola!" Matic Novak, 8. b (Pa pravijo, da filmi ne vplivajo ... Op. uredništva.) When I woke up this morning, I was scared to death. I had a terrible nightmare. So this is what happened in this nightmare. My mum was driving a car, I was sitting in the back, listening to mušic and my brother was sitting next to me. Suddenly a policeman stopped us. My mum opened the window and asked what was wrong. The policeman said that we couldn't go any further, because a terrible accident happened. I looked out of the window, but there was absolutely nothing. No cops, no people, no ambulance. The policeman went to his car, when I saw this creepy man running down the road. My mum suddenly disappeared and so did my brother. So I stayed there on my own! I left the car to see what was going on... I wanted to ask the policeman tor help, but he was gone, too. All I could see was this creepy man and he was coming towards me. I started panicking. When he was Standing right in front of me, he said: "You're coming with me!" and I was like "No way". Pie pulled me and said: "Let’s go". When he said that, his eyes turned black and his voice became scary. Pie lost his left leg and his right hand. I was shocked and I had no idea what was going on. So I started sereaming. Suddenly a car came out of nowhere. My mum was driving it. I kicked the creepy man and ran into the car. I don't remember what happened next, because I woke up. Katja Šober, 8. a When I woke up this morning I was scared to death. I had a terrible nightmare. I was in an airplane flying to Miami, when turbulence appeared. I looked out the window and saw a volcano erupting. Then, out of the ashes in the sky, an airplane čarne!!! We crashed! Everything was spinning and I didn't know which way was up. I grabbed a parachute and jumped out of the plane. I was alive. The plane under me feil into the volcano. When I got close to the ground, I said to myself: Tm säte!” THEN THEY STARTED SHOOTING AT ME! When I looked closer, I realized that there was a civil war going on under me! One of the bullets ripped apart my parachute and I feil into the ocean. At least I wasn’t under fire any more. Then, the ground started to shake, and the battlefield was devastated by an earthquake. I said: “Good thing l'm in water.” It really wasn't a good thing because the water moved trom the coast and A TSUNAMI showed up. All of a sudden, I found a surfboard and started surfing the wave. It was really weird, when the soldiers got confused and started to shoot at the tsunami with tanks, airplanes and everything they had. I teil and submerged deep below. I surfaced and was almost on land. I didn't see any more soldiers. At least it seemed so... then a rocket launched trom a volcano. I guessed it was a NUKE (nuclear bomb) and started running around in circles, screaming out loud. And just betöre the nuke hit the same island it was launched from and where I was, (don’t ask why because l’m supposed to be in Miami right now), I woke up. It was all a nightmare! I went to the living room and turned on the TV. There were news reports about a nuke exploding in a Hawaiian island. Suspicious... Aleš Ručigaj, 8. a NE RAVNO MORA ... Sanje se dogajajo ponoči, kajne? No, zdi se mi, da lahko sanjaš tudi podnevi, ko slučajno popoldne utrujen od šole zaspiš na kavču. Kar naenkrat zapreš oči in se potopiš v sanje ... in kaj se zgodi? Pogledam si noge in potem roke, saj sem že odrasel moški, pravi moški z brado in brki, ostrimi potezami obraza. Star kakih 40 let. Pa kaj sploh iščem tukaj, med samimi pravljičnimi junaki? Sneguljčica in sedem palčkov igrajo badminton. Trnuljčica se po gozdni jasi sprehaja z Bambi-jem. Tom in Jerry si podajata frizbi. Rdeča kapica je najboljša prijateljica volka. Pomanem si oči, ker mislim, da sanjam, a to niso sanje, to je res. Pozdravim Spiedermana kot najboljšega prijatelja, povabi me na koka kolo, povabilo seveda sprejmem. Potopiva se v pogovor, obujava spomine na stare čase. Reče mi, da sem njegov prijatelj Robin. Nisem čisto siguren, ali sem to res, če pa to pravi on, bo že držalo. Pa naj bom Robin. To mi je všeč. Saj mi je bil ta lik že od nekdaj pri srcu. Vsi me poznajo in želijo stike z menoj. To je super, da sem tako priljubljen. Res se počutim kot še nikoli. Toplo mi je pri srcu, ker me imajo radi. Pa čeprav so pravljični junaki. Pa kaj, saj sem sam tudi nekakšen pravljični junak, samo nekaj mi manjka. Kaj? Oziram se naokoli, iščem z očmi, kje bi našel najboljšega prijatelja, zaveznika. Tudi pravljičnega junaka Batmana. Nekje v daljavi ga vidim. Dvignem roko in ga pokličem. Takoj se pridruži, padeva v objem. Pa saj to ne more biti res! Vsi junaki, ki sem jih občudoval kot otrok, so tukaj. Povrhu vsega pa še moji prijatelji. Vedno sem jih imel za namišljene prijatelje, sedaj pa se mi je želja uresničila. Srečen sem. A glej ga, zlomka, kako se je tu znašel glas moje mami. Saj ona ni pravljični junak! "Vstani, Jurij, že deset minut te prosim, da prideš." Pa kaj spet hoče, vedno vse pokvari!” Kar naenkrat me nekaj strese. Zaslišim: "Zbudi se!" "Pa saj to ni res," pomislim, ko zagledam obraz moje mami. Šele takrat se zavem, da so bile to le sanje. Jurij Zupan, 8. b Maja Kolarič , 5. a Rok Frantar, 5. a tczicc tezice fSter jcii.« fcn tlte toje, jj fouhtf aof*& &inx»‘b0rry e»U«s /m ii* ht^en/tftibui: JitfV« Ć -brcjii, ia ^yAiter yt,iA. priU Ut »O.. fiv6/-|ty 5 ZT'^Z «r UJtr-lAA?, #A Uj(HAm» Doma, pa o o UAo&jUJENj* JA, JA, Ift/ ^POTffl.» (»J kaj .PH, JAA — PA PAJ Tf TO RsvpH? «aAf ZA P »4 v ne j£ o a ttai TOCNOWW «&UO»iA tvistA, ni jr 3»5>Eb/»J! 3fTf-r«JAK* yfj,äaj - fl J PA JL TO 21 S tczicc -r» jt, nrj aseHM. SPiiC^Etlnjiu!^ jp fP-;v.-AflB.lv tAU 5535»!*;: - ..•SSasESS»—-— ’■ (X Ji TA* itor)V . - notüKx, Klo ra ■ '' ~v Svmoao r «jue t \... \. ' -j SSv L ^ ÖH5 5£r^- 3 coßi/.? /— PI HfD» VA DfAlg, I jJ.jyK t ''Nv— icxxTajo ozy/t£.fcAc ^ , iAft Vt5D ( m, POfTZ «AÖ£ i/»V. Ai > {> ly. t i*j pikyi WC se >ja J / M ---------1________ '%*?£=■] ^vi oeumctK __ I »V/V.-'A t.VVilTvl’/ 'I ^ . 3t;:r...' .. j — '-3 ^ ■ . ; ff wjm iiag- _ '"^1 34ü, R>' iMbt^MAaeA jf"; ' /g) Stezice KVIZ J}' tczice 1. Kateri je najbolj gledan slovenski film, v katerem igra Jurij Zrnec? a) As’ ti tud not' padu? b) Gremo mi po svoje c) Naša mala klinika 2. Rowan Atkiston je najbolj znan po filmu ... a) Mr. Bean b) Načrtovalka porok c) Obalna straža 3. __je znana številka James Bonda. a) 16 b) 009 c) 007 4. Vlogo Velepičeve v Naši mali kliniki je igrala_. a) Desa Muck b) Tanja Ribič c) Alenka Tetičkovič 5. V katerem filmu je igrala blondinka? a) Mr. Bean b) Blondinka s Harvarda c) James Bond 6. Kako je ime dečku iz filma Sam doma 2? a) Alex b) Kevin c) Jack 7. __poje pesem Wake up, poleg tega pa je tudi igralka. a) Celine Dion b) Witney Hudson c) Hilary Duff 8. V katerem filmu nastopa Bedanec? a) Sreča na vrvici b) Poletje v školjki c) Kekec 9. Kako je ime dvojčicama Olsen? a) Mary Kate & Ashley b) Lucy & Susan c) Kary Kate & Lucy Liu 10. Naslov filma v katerem se potopi ladja? a) Titanikova zgodba b) Titanik se potopi c) Titanik 11. Naslov filma v katerem se potopi ladja? a) Titanikova zgodba b) Titanik se potopi c) Titanik 12. V filmu___dalmatinec je veliko psov. a) 101 b) 100 c) 111 13. Kako je ime agentu Banksu? a) Cody b) David c) Timmy 14. Katero znamenje ima na glavi Harry Potter? a) strelo b) kačo c) snežinko 14. Kaj se pogosto predvaja med filmi? a) radio v živo b) ura c) oglasi 16. V komedijah so dogodki: a) veseli, b) tragični, c) dolgočasni. 17. Zakaj imamo podnapise? a) da tisti, ki ne znajo brati, spremljajo b) da lahko v tujih jezikih razumemo, kaj govorijo c) kar tako Breda Košir, Katja Košir, Tina Škrjanc, 8. b VICI S tezi c t Gredo Jezus, policaj in Chuck Morris peš čez vodo. Najprej gre Jezus ... in pride čez. Nato gre Chuck Morris ... in pride čez. Nato pride policaj... in "pljusk", pade v vodo. Poskusi še enkrat ... "pljusk"! Nato Jezus prišepne Chucku Morrisu: "A mu poveva za tiste kamne?" Chuck odgovori: "Katere kamne?" Koliko sklec naredi Chuck Morris? VSE! Chuck Morris ni tako močan kot konj, ampak je konj tako močan kot Chuck Morris. Zakaj Chuck Morris ni igral v filmu Titanic? Ker bi vse rešil! UGANKE SEM ORANŽNA IN ZVITA. ŽIVIM V GOZDU. (LISICA) MOJA NAJLJUBŠA JED JE ZELENA. (ŠPINAČA) IZ SNEGA NAREDI LUŽO IN NAS POLETI GREJE. (SONCE) LAHKO GA CRKLJAMO V NAROČJU, VELIKO JOKA IN KO SE POKAKA, GA PREVIJEMO. (DOJENČEK) JE NAVIŠJA ŽIVAL. (ŽIRAFA) IMA DOLGA UŠESA. (ZAJEC) ŽIVI V VODI IN IMA ČRNILO. (HOBOTNICA) PONOČI JE BUDNA IN LOVI MIŠI. (SOVA) KATERA ŽIVAL IMA RADA SIR? (MIŠ) SPOMLADI PRVI PREBUDIM NARAVO? (ZVONČEK) VEDNO SMO S TEBOJ, NA VSAKI STRANI NAS JE PET, RADI RIŠEMO IN PIŠEMO. (PRSTI) KAKŠNA TO JE ZVER, KI GROZI Zli, Zl, PRIDE V NOČNI MIR, PIČI IN ODFRČI? (KOMAR) JE KRIVA, OVALNA, PO DIMU DIŠI IN ŠPILA DVA KONCA SKUPAJ DRŽI (KLOBASA) VOLK, KOZA IN ZELJE ČEZ REKO MORAMO PREPELJATI VOLKA, KOZO IN ZELJE. KAKO TO STORIMO, ČE NAENKRAT V ČOLNU LAHKO PREPELJEMO LE ENO STVAR? MEDTEM KOZA LAHKO POJE ZELJE, VOLK PA KOZO. KAM SE Tl LAHKO USEDEŠ, KAM SE PA JAZ NE MOREM? (KOLENO) Sestavili in zbrali: Lea, Zala , Eva, Žiga, Neža, Zala, Maša, Gal, Nika iz 2. a Za zabavo ali znanje, radi se potopimo vanje. V njej so črke od A do Ž, premetane kot križ kraž. \ V Ol Hruškasta naprava, ki med nogami nam poigrava. Če primeš jo za vrat, strune ni težko ubrat, moraš sam' še note znat. Tipke ima, zvoniti on zna, zdaj je že na touch pa boljši od igrač. S težke -težke I □l}—* s v y E E E Ql E vS \ T a EE v y NAVPIČNO 1. Afriška žival z enim rogom. 2. Najbolj znana slovenska žival. 3. Po čem prepoznaš človeka? 4. Žival z bodicami. 18. Je slovensko moško ime; obstaja tudi knjiga.... in potepuh. 14. Prevozno sredstvo, ki leti in ima dva propelerja. 5. Suh mesni proizvod. 6. Žival, ki plava v vodi. 7. Predmet za rože. 17. Uporabljaš ga, kadar dežuje. E E E E E E E EE E E E E Ei EzN v y 7" "N E3n v y E C' 'S S E EE v y VODORAVNO 8. Prevozno sredstvo na tirnicah. 15. Kaj si ogleduješ v starih mestih? 9. Krvoločna žival, ki je podobna psu. 11. Mesto, ki ima v svojem grbu tri zvezde. 16. Jed, kije tekoča in jo imamo za predjed. 10. Žival, za katero se pes vedno zažene. 13. Zelo priljubljena sladkarija, ki jo radi ližemo. 12. Jed, ki jo najpogosteje naročiš v piceriji. ■. MS -'