OBVESTILA ČZS Komunikacijske dejavnosti ob prvi obeležitvi svetovnega dne čebel Prva obeležitev svetovnega dne čebel (SDČ) je potekala 20. maja 2018 -to je pol leta po sprejemu resolucije, s katero je Generalna skupščina Združenih narodov na pobudo Slovenije razglasila 20. maj kot SDČ. Kratko obdobje od razglasitve do obeležitve je od Slovenije terjalo učinkovitost pri načrtovanju in izvedbi dogodkov. V okviru prve obeležitve SDČ-ja je bilo dogajanje v Sloveniji osredotočeno na tridnevni program med 18. in 20. majem 2018, ki je vključeval mednarodno čebelarsko konferenco, mednarodno ministrsko konferenco ter proslavo. Tomorrow n a -'vVoi dteeDfy. ± Ceiebrite n with ji! #£]ovenu br*atHits w iK bee j, 40 it is rio wonder that this wjs tHie birthplace of the idea of World Bee Day lei li. SJegtb " t i to* Zaradi mednarodne dimenzije dogodkov sta bili organizacija in izvedba programa velik zalogaj, hkrati pa je dogajanje terjalo premišljeno in struk-turirano komuniciranje ključnih sporočil SDČ-ja tako v splošni domači in mednarodni javnosti kot tudi v strokovni čebelarski in turistični javnosti. Izvajanje komunikacijskih dejavnosti je vključevalo vrsto deležnikov, povezanih v operativno komunikacijsko skupino pod vodstvom Ministrstva RS za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano - Služba za odnose z javnostmi in promocijo. To so: Ministrstvo RS za zunanje zadeve, Urad Vlade RS za komuniciranje, Slovenska turistična organizacija, Čebelarska zveza Slovenije in Organizacija združenih narodov za prehrano in kmetijstvo. Komuniciranje SDČ-ja je vključevalo tudi dogodke in dejavnosti na diplomatsko-konzu-larnih predstavništvih Slovenije v tujini, ki so se odvijali ves mesec maj. SDČ se je odlično vključil v strateško turistično usmeritev »Zelena, aktivna, zdrava«, zato je bil strateški cilj komuniciranja promocija prepoznavnosti Slovenije kot vplivne države v svetovnem merilu in razvite turistične destinacije. Drugi komunikacijski cilji so bili: • lansirati in povečevati prepoznavnost 20. maja kot SDČ; • povečati zavedanje o pomenu čebel in drugih opraševalcev za človeštvo in njegov obstoj (stanje, pomen in vloga čebel, možne posledice zmanjšanja populacij); • povečati poznavanje potrebnih preventivnih ukrepov in dejavnosti posameznikov in skupnosti za ohranitev obstoja čebel; • povečati poznavanje medu in drugih čebeljih izdelkov ter čebelarske dejavnosti; • povečati prepoznavnost Slovenije v svetu kot apituristične destinacije. V praksi so se komunikacijske dejavnosti izvajale mesec dni pred obe-ležitvijo SDČ-ja. Vsak teden je bilo izvedenih več komunikacijskih dejavnostih. V skladu z načrtom je vsak član operativno komunikacijske skupine pripravil dogovorjene dejavnosti in materiale ter jih delil z drugimi člani. Drugi člani so te materiale uporabili in jih delili preko svojih kanalov, še posebej je to veljalo za digitalno komuniciranje, kjer so doseg posameznih objav povečevale tudi druge institucije preko deljenja, všečkanja ipd. MB Vir: Komunikacijske aktivnosti ob prvi obeležitvi svetovnega dne čebel (18.-20. maj 2018), interno poročilo s priporočili. Povzetek ključnih rezultatov komuniciranja Devet objav in izpostavitev na temo SDČ-ja in apituriz-ma na portalu www.slovenia.info. Dve objavi (februar in april) v mesečnem e-novičniku Stories from Slovenia (60.269 naslovnikov, povprečen open rate je 13 %) in dve objavi v dvotedenskem e-novičniku News from Slovenia (2655 naslovnikov, povprečen open rate je 21 %). Dve novi publikaciji Follow the bees v nemškem jeziku in Katalog ponudnikov čebelarskega turizma. Na družbenih omrežjih Feel Slovenia je bilo objavljenih 40 objav s ciljem komunikacije in promocije SDČ-ja in slovenske turistične ponudbe. Doseg objav je bil več kot 700.000 uporabnikov družbenih omrežij. Ob SDČ-ju izvedeno študijsko potovanje za prestižne tuje medije iz Rusije (National Geographic Rusija), Velike Britanije (Geographic Magazine in BBC), Kanade (Air Canada), Francije (La Voix Du Nord), Danske Qyllandsposten, Explore) in Nizozemske. Izveden Video News Release z agencijo Reuters. 364 objav v tujih medijih, med drugimi je sporočilo povzelo 19 TV--mrež po vsem svetu. Spremljanje spletnih objav z orodjem mediatoolkit je pokazalo, da je bilo med 22. 4. in 22. 5. skoraj 10.000 spletnih vsebin v povezavi s SDČ-jem, kar je doseglo več kot 49 milijonov ljudi po svetu. Samo v nedeljo, 20. 5., smo zasledili več kot 4000 vsebin, z dosegom skoraj 29 milijonov posameznikov. V obdobju 24. 4-29. 5. smo zabeležili preko PR-agen-cij 46 objav v tujih medijih, s skupnim dosegom 7684.176 posameznikov. ( v Slovenski ] 326 [CEBELBRj 11/2018 letnik CXX