ANNALES · Ser. hist. nat. · 11 · 2001 · 1 (24) DELO NA[IH ZAVODOV IN DRU[TEV/ATTIVITÀ DEI NOSTRI ISTITUTI E DELLE NOSTRE SOCIETÀ/ACTIVITIES BY OUR INSTITUTIONS AND ASSOCIATIONS, 200-211 210 V okviru programa Phare – sklad malih projektov bo Zgodovinsko dru{tvo v sodelovanju s Pokrajinskim mu- zejem in Akademijo dei Concordi iz Roviga pripravilo projekt "1400-letnica koprske {kofije", ki pomeni na- daljevanje lani zaklju~enega projekta "Kulturno po- slanstvo Baldassara Bonifacia". V sodelovanju z Oddelkom za zgodovino Univerze v Benetkah in Vidmu smo prijavili na razpis Ministrstva za kulturo temo z naslovom "Govorica nasilja. Sredozemlje 12.-20. stol". Za leto 2001 je pripravljen tudi projekt "Dnevnik dr. Karla L. Moserja". Tema bo pripravljena v sodelovanju z Mestnim prirodoslovnim muzejem iz Trsta, Odsekom za zgodovino pri N[K v Trstu in Pokrajinskim muzejem Koper. S podro~ja znanstvene publicistike in zalo`ni{tva v letu 2001 skupaj z ZRS na~rtujemo 4 {tevilke revije An- nales, dve iz humanisti~ne in dve iz naravoslovne serije. V letu 2001 bo posebna pozornost posve~ena dvema zvezkoma zbornika Acta Histriae z mednarodnega simpozija "1400-letnica koprske {kofije in prve omembe Slovanov v Istri". V knji`nici Annales pa na~rtujemo izid osmih del, in sicer J. Kramar: Zgodovina Izole, II. del, dr. D. Darovec: Kratka zgodovina Istre (dopolnjena izdaja), dr. Mitja Gu{tin: Srednjeve{ka in novove{ka keramika iz Pirana in Sv. Ivana, Srednjeve{ki statut Izole v redakciji dr. Janeza [umrade, V. Vivoda: Istrska malvazija, Rada Cossuta: Govor Sv. Kri`a pri Trstu, Ljudmila Plesni~ar: Emonski forum, in B. Kry{tufek, V. Vohralik: Mammals of Turkey and Cyprus I. Zgodovinsko dru{tvo bo obele`ilo tudi 10-letnico osamosvojitve Slovenije s soorganizacijo znanstvenega sestanka: 10-letnica samostojnosti Republike Slovenije. Dan prej in odhod zadnjega vojaka JLA z ozemlja Re- publike Slovenije, ki bo potekal v dneh od 25.-26. oktobra 2001. Ob 10-letnici izida 1. {tevilke Annales (1991) bi v le- to{njem letu pripravili jubilejno {tevilko z izborom oziro- ma {ir{imi povzetki posameznih tem, ki kompleksneje obravnavajo problematiko s humanisti~nega oziroma dru`boslovnega podro~ja. Celotno gradivo bo prevedeno v angle{ki jezik, tako da bo jubilejna {tevilka dostopna {ir{emu krogu bralcev in bo obenem rabila za promocijo ZRS Koper in Zgodovinskega dru{tva za ju`no Primorsko v {ir{em evropskem in izvenevropskem prostoru. Vida Ro`ac Darovec, Mateja Sedmak PREDSTAVITEV DELOVANJA PININE AKADEMIJE V LETU 2001 V obdobju od februarja do novembra 2001 so se pod okriljem projekta Pinine Akademije, tokrat `e ~etrto leto zapored, zvrstila predavanja namenjena raznolikim in aktualnim dru`benim vpra{anjem. Rde~a nit leto{njih predavanj je bila osredoto~enost diskusij na element prihodnosti. Predavanja so tematsko pokrivala podro~ja materinskih praks (nose~nost, porod, dojenje v spre- menjenih dru`benih razmerah), dru`ine (z vidika dru- `ine bodo~nosti in dru`ine v procesu razveze), izobra- `evanja (vloga izobra`evalnega procesa z vidika jutri{nje zaposlitve) in globalnega upora (kak{en bo svet bodo~nosti). Pinina Akademija poteka pod okriljem Zgodovin- skega dru{tva za ju`no Primorsko, finan~no pa jo podpira Mestna ob~ina Koper in Primorski Informacijski Atelje (PINA) v Kopru. Sre~anja v okviru Pinine Aka- demije potekajo s podporo ~asopisne hi{e Primorskih novic v prostorih avle pala~e Tarsia v Kopru. Leto{nje sezono delovanja Pinine Akademije je dne, 15. 2. 2001 otvorila: 1) Mag. Zalka Drglin, s predavanjem: "@enske v sodobnih materinskih praksah: nose~nost, porod, doje- nje - zapovedano, priporo~eno, dovoljeno, izbrano?". Avtorica je spregovorila o temah zanositve, nose~nosti, poroda in dojenja oz. hranjenja dojen~ka kot o po- membnih dogajanjih v `ivljenju `enske, katera pred- stavljajo eno izmed klju~nih to~k, od koder lahko ra- zvijamo razumevanje specifi~nih povezav med `en- ANNALES · Ser. hist. nat. · 11 · 2001 · 1 (24) DELO NA[IH ZAVODOV IN DRU[TEV/ATTIVITÀ DEI NOSTRI ISTITUTI E DELLE NOSTRE SOCIETÀ/ACTIVITIES BY OUR INSTITUTIONS AND ASSOCIATIONS, 200-211 211 skami in znanostjo. Pri tem je avtorica osvetlila vpra- {anja, ki se dotikajo `enskega telesa in njegovih "repro- duktivnih sposobnosti": kako se razli~ni koncepti o no- se~nici, porodnici in "dojilji" odslikujejo v vsakdanjem `ivljenju posameznice, kako so vpisani v posamezne prakse (na primer organizacija skrbi za nose~nico, na~ini vodenja porodov, uvajanje prakse izklju~nega dojenja, omejevanje pravice do uporabe novih reproduktivnih tehnologij za nekatere neplodne `enske), kako pri tem misliti (`enske) pravice do obve{~enosti, izbire, odlo~anja o lastnem telesu, zasebnosti ter drugo. 2) V okviru cikla predavanj "Dru`inske prakse" je sle- dilo predavanje "Dru`ina za na{ ~as in za prihodnost" (30. 3. 2001) dr. Bernarda Stritiha, predavatelja na Visoki {oli za socialno delo v Ljubljani. Dr. Stritih je v okviru svoje ve~erne predstavitve izpostavil, da {tevilne spremembe, ki se dogajajo v na{em ~asu, vplivajo tudi na na{e `ivljenje v dru`bi. Ob soo~anju s {tevilnimi vsakodnevnimi te`avami tako ve~krat pozabljamo na dobrine, ki so nam na razpolago, hkrati pa ne pomislimo na to, da v dru`inah vzgajamo svoje otroke za prihodnost. V okviru navedenih izto~nic, je predavatelj usmeril razmi{ljanje na to, kako danes znotraj dru`ine "delati za jutri". 3) Cikel "Dru`inske prakse" je s predavanjem na te- mo: "Lo~itev in razveza: procesi spreminjanja partner- stva in dru`ine" (16. 5. 2001) nadaljevala dr. Gabi ^a~inovi~ Vogrin~i~, predavateljica na Visoki {oli za socialno delo v Ljubljani. Avtorica predavanja je v okviru svojega nastopa poudarila, da se kljub temu, da postaja razveza zakonske zveze del vsakdana, ljudje v trenutkih lo~itve pogosto ne znajdemo najbolje. Pojav mno`i~nih razvez je novost v dru`benem `ivljenju ~loveka, za katero pa ljudje nimamo na zalogi vzorcev vedenja, na katere bi se lahko oprli. Predavateljica je tako spregovorila o fazah procesa spreminjanja part- nerstva in dru`ine, o ~ustvenih procesih, ki spremljajo razvezo, in spremembah "drugega reda", ki jih potre- bujemo na tej poti. Kot "spremembe drugega reda" je dr. ^a~inovi~ Vogrin~i~ opredelila vse tiste spremembe, "ki smo jih skupaj raziskali, zato da bi soustvarili dober razplet za vse udele`ene". 4) S predavanjem dr. Ivana Svetlika: "Izzivanje izobra`evanja" (3. 10. 2001) smo se s privatne sfere dru`inskega `ivljenja premestili na podro~je javnega. Dr. Svetlik, predavatelj na Fakulteti za dru`bene vede v Ljubljani je kot izhodi{~e svojega predavanja izpostavil, da pospe{ene dru`bene spremembe in globalizacijski procesi narekujejo tudi spremembe na podro~ju izo- bra`evanja. Pod vpra{aj se tako postavljajo stari na~ini pou~evanja in u~enja, ki jih vse prepogosto razumemo zgolj kot reprodukcijo znanja. V ospredje pa stopajo sposobnost izbire ustreznega znanja, izlo~anje in po- zabljanje zastarelega in predvsem sposobnost stalnega in ~im bolj samostojnega u~enja. Klju~no je tako postalo nau~iti se u~iti. Zato se morajo po mnenju predavatelja tudi snovalci in izvajalci {olske politike vpra{ati ali {ola u~i prave re~i na pravi na~in. 5) V novembru (21. 11. 2001) smo se posvetili vpra{anjem globalizacije in njenega vpliva. Dr. Darij Zadnikar, s Pedago{ke fakultete v Ljubljani, je v okviru predavanja "Globalni upor" spregovoril o aktualnih te- mah antiglobalizacije, protestnikov in o dru`benih giba- njih, ki so zajela zemeljsko oblo (dogodki v Seattlu, Pragi, Genovi). Izpostavil je vpra{anja kdo se boji pro- testnikov in ali ljudje resni~no ne vemo, za kaj gre ter koga pla{i prikazen antiglobalizma?