URN_NBN_SI_doc-KZZFX0W4
301 UDK 37.091.64:37(497.4Postojna)(091) 1.04 Strokovni članek Prejeto: 12. 9. 2012 Po pripovedovanju Milojke Sket Tomažič, prof. kemije (roj. 1933) pripravila Jana Tomažič Cvetko* Šolski zvezki družine Sket iz Postojne School exercise books belonging to the Sket family from Postojna Quaderni scolastici della famiglia Sket di Postojna Izvleček Prispevek predstavlja spominske utrinke prof. Milojke Sket Tomažič na šolanje pod italijan- sko okupacijo v Postojni in pregled okoli 15 šolskih zvezkov v družinski lasti. Najprej otro- ški vrtec nato pa šola kjer so otroke poučevali v italijanščini in v duhu fašizma. V šoli je bilo strogo prepovedano spregovoriti slovensko besedo. Platnice zvezkov so bile zelo privlač- no opremljene s slikami italijanskih mest ali s pravljičnimi bitji pa tudi s fašističnimi mo- tivi, zadaj pa je sledil opis predstavljenega. Vsebina zvezkov razodeva tedanjo usmeritev pouka. Zanimiva sta tudi italijanska šolska zvezka, ki ju je imela učenka za pouk sloven- ske slovnice (1943). Postojna v letih tik pred 2. svetovno vojno. Po podpisu Rapalske pogodbe leta 1920 je bila Primorska priključena Italiji. S prihodom na oblast Nacional fašistične stranke (P.N.F), pod vodstvom Musolinija so se razmere zelo zaostrile. Postojna je bila preimenovana v Postumia Grotte. V tem času je v Postojni živela slovenska meščanska družina Sket, ki je imela trgovino z mešanim blagom. Hčerki, ki sta imeli slovanski imeni Milojka in Neva, so Italijani, kot vse, ob rojstvu preimenovali v Dolores in Nives. Uporaba slovenščine je bila v javnosti strogo prepovedana. Prvi stik z učenjem italijanskega jezika so otroci imeli v lepo urejenem vrtcu pod pokroviteljstvom Savoj- Abstract The article presents memories of the teacher Milojka Sket Tomažič (born 1933) of her school days under the Italian occupation in Postojna and an overview of around 15 exercise books kept by her family. First came kindergarten and then school, where children were taught in Italian and in the spirit of Fascism, and where the speaking of Slovenian was strictly prohibited. The covers of exercise books were attractively decorated with pictures of Italian towns or fairytale characters, as well as with Fascist images, whilst the back cover offered a description of what was shown. The content of the exercise books reveals the orientation of the lessons. Also of interest are two Italian exercise books that Milojka Sket Tomažič had for Slovenian grammar lessons (1943). * Jana Tomažič Cvetko, Ljubljana; univ. dipl. etnologija, muzealka; e-pošta: jana.cvetko@guest.arnes.si
RkJQdWJsaXNoZXIy