Zgodnja Katolišh cerkven list. Danica izhaja vsak petek naeeli poli, in velja po pošti za celo lrto 4 gld. (K) krM za pol leta 2 gld. 40 kr., za .Vtert letal g M. JO kr. V tiskarnici sprejemana za leto 4 gold., za pol leta 2 gld., zaeetert l<>ta 1 srl; ako zadene na ta dan praznik, izide Danka dan poprej.* Tečaj XXXII, V Ljubljani 7. sušca 1879. List 10. Seeto leto• I. Oče, kadar pride od daleč in stopi pred otroke, jim podali darov zbranim in jih razveseli. Novi papež Leon XIII pa so vsih vernih kristjanov duhovni oče in od Kristusa postavljeni Poglavar; stopili so 15. svečana tega leta tako rekoč pred vesoljni svet, odperli so zlato pismo, v kterem je zapisan prelep in imeniten dar, ki ga nam podelujejo o svojem nastopu, to je: Sveto leto, jubilej. To navado imajo od nekdaj rimski papeži. Kmali ▼ začetku svojega naj višega pastirstva kakor oče vsih vernikov in gospodar višjih darov b očetovsko radodar-nostjo nebeške zaklade odprejo, napovedč molitve, opravljanje dobrih dčl in pokoro. S tem želijo kersansko čedo očistiti, da bi Oče usmiljenja z milim očesom mogel gledati na svojega namestnika in njegove ovčice na zemlji, jim pomoč deliti, jih varovati in pasti, kakor piše sv. papež Leon. Sv. Oče pa ne le da nasledujejo izgled svojih prednikov, ko sveto leto razpisujejo, temuč ženejo jih k temu tudi velike potrebe sedanjega čas». Popisali so obširno v svoji encikliki (28. grudna lanskega leta), kako hude in velike nadloge tarejo sedanji svet, ki jih tudi v pismu za sv. leto ob kratkem omen)a)o. Razsvitljeni od Duha božjega dobro previdijo, v kako hudem času so sprejeli naj težji butaro na zemlji kakor jetnik, in kako potrebna je naj pervo njim samim Božja pomoč, da bi butaro mogli nositi. Cerkev je kakor od viharjev obdana, zatirana in preganjana skoro po vsih krajih od očitnih in skritih sovražnikov, pravica in poštenost silno terpi, nemarnost za vero in Cerkev se mogočno šopiri zlasti ▼ viših stanovih, v nižjih pa je mnogo pobojev in div-jačnosti, nezmernosi, kletvinje itd. Zato vedno globo-keje propadajo očitne vredbe po nesrečnih sklepih brez boinih ljudi, pravijo sv. Oče. Zato pa tudi pravični Bog žuga b hudimi šibami, ktere so po nekoliko Ijud-Btva že tudi zadele, in se je dan na dan bati morebiti še hujših. Zato sveto leto ima ta posebni namen, da bi se dušni madeži ismili s pokr o, z deli keršanskega usmiljenja, s postom, z molitvijo. Take dela pa, ki jih Bogu vesoljca Cerkev skupaj daruje, so njemu tako prijetne in tako polne dobrega sadu, da Božji dobrotnosti tako rekoč silo delajo. Zato se je terdno zanesti, da se bo nebeški Oče ozerl na poniževanje svojega ljudstva v svetem letu, da se bodo reči na bolje obernile in bo Bog zopet potolažil in razveselil svoje ljudstvo. Tako upajo sv. Oče in opirajoči se na usmiljenje Boga vsemogočnega, in na oblast sv. Petra in Pavla ter na svojo od Boga dano pravico zvezovati in razvezovati, in — razpisujejo sveto leto. t ddali te lističe na svoje mesto. Kaj misliš, spoštovani moj bralec, koliko jih je bilo? Eno leto nekaj malega manj kot štirnajst sto, eno leto pa čez sedemnajst sto. (Želeti bi bilo, da bi se ta zgled obilno posnemal.) Naročnina na ta listič stane za cflo leto 72 kr. s poštnino vred; sprejema jo pa: Herr Heinrich Kirsch, vorm. Mechitaristen-Buchhandlung, Wien, Singerstrasse Nr. 7. Naroči se časnik lahko tudi še zdaj. Naj se godi obilno malim v prid. «/. A Laicus. Is Tersaskega, 2. sušca. Moj pošteni sosed Miče prišel je ravnokar k meni ter me nekako osupnjen vpraša: „Povej mi, ljubi moj, ali se ni morebiti letos pratikar zmotil, ter postavil predpustno nedeljo za en teden prezgodaj?" Pogledam ga in poprašam, zakaj da tako misli, a on mi odgovori: „Prišel sem ravno is Tersta, kjer sem imel nekaj opraviti, bil sem popoldne tudi pri starem sv. Antonu pri keršanskem nauku in pri križevem potu, kakor se spodobi pravemu kristjanu, potem jo pobrišem po „Koran", namenjen domu iti, ali na „Koran" vidim, da ae ljudje vozijo, šemarijo, „kon-žete" mečejo in eden drugemn nagajajo, kakor je bila •icer navada na puatno nedeljo, — in tu mi šine v glavo, »m ondi opravil 14 ss. maš, kakor ste mi na nas Boga prosi! naročili v pismu (namreč, 3. listop. 1878 pisavši v Be- Sto dni odpustka vsak dan enkrat more zadobiti, oedke). kdor nvesto in skesano ta zdihljej izreče. V Benedkah, 22. svečana 1879. P. Ciprijan di Tarvisio, komisar Svete dežele. Il Rima piše 2. t. m. preč. g. ilirski kanonik dr» Listek za raznoterosti. Cern&d:. Vam 25. sveč kako sem Van zastopal m 36 napoieonov izročil sv. Očetu, pa da j» Vaša adresa bila še le tisti dan dospela. Sedaj pa ve- Toiila »f. Očetu in odpisi. Bodi opomnjeno, da v dite» da 8eD? t0 Važo adreso drugi dan izročil preč. g. dan tam — 20. sveč. — ali pa še prej — so svoje vo- Tripepi-u, ki jo je blage volje prejel in obljubil, da jo šila poslali: Visokočastitljivo knezoškofijstvo ljub- bode sam izročil sv. Očetu, pa da bode imena Vašib Ijansko, prečastitljivi stolni kapitel in mnogi drugi, ¿»""karjev naznanil v svojem „Papatu". — Kar sta Se vi, da v „Dan." so posebej le nektere zaznamnjane. P0®1®1» gpap« Brusiču (na Kerk, Veglio, ta rasne taksa Maj naslednje tukaj še nekoliko posebej. jn agencije večkrat od več gospodov za privil. altarja Ljubljanski Stolni kapitel je poslal po telegrafu to-le itd.), to je vse prav vravnano. Častno in lepo pozdravljam vošilo: Oče! V obletnico Vaše izvolitve Vam s Vas in vse znance. (Mi Slovenci pa smo prav serčno •inovsko ljubeznijo in preponižnim češenjem ves vdani priljudnemu gospodu superioru za toliko po- kapetel Ljubljanske stolne cerkve voši, naj bi izverstne 8trež^ >° opravil, ki nam jih vselej natanko in urno do- Vaše čednosti, nebeška modrost in apostoijski duh, ko ▼«ršuje. Vr.) naj lepši „luč na nebu", prav mnoge leta vesoljni svet Poslednje DOVice. Komaj so opravili časnikarji svoja vladali, ras« viti je vali in vnemali. Jožef Zupan, kapitelski peskanje v Rimu, že pišejo, da 24. mal. travna bodo prednik." Na to vošilo je prišel naslednji velikoserčni ime,i italijanski pridigarji pristop k sv. Očetu Leonu odgovor: „Vosila ondotnega slavnega Kapitelna to bile ^H* Prav lepa misel! — Rimske postne pridigarje so v naj viši meri drage sv. Očetu; nasnanujejo Mu (slavo. bili sv. Oče sprejeli 25. sveč. in priporočili so jim prav kapitelon) naj preserčniši zahvalo in n vso ljubeznijo P°®«bno podučevanje ljudstva, ker človeška hudobija a podelijo apostoijski blagoelov. L. kard. Nina." vsimi pomočki iše zrediti rod brez vere, brez nravnosti f ljubljanskem nrinlinskem samostanu je V nedeljo i» brez Boga.... - Kaže da Francoz o «.11 po noči umerla poštovana S. laika Ana Par- 186zod ub*r*ntitl .otok Rod (Rh<"M. P» deller, is Welschoofen a na Tirolskem. Bog ji dai ?MŠa: Ka).Je,to? Tudi sicer se zmešnjave kopičijo na večni mir. Jutru, torej obeta]o nov shod deržavnikov. — Govori Jni bližnja sorodnica milgsp. prošta Š^njskT^inisterstvo j?e"ds?opiE? - Vpd^ it viP.ko.i ar10;4 P°dP°'Vk0r Vell*° 6 milijonov 800 tisoč lir primanjkljaja. „Švindel" Zastran pogoj za dosego odpustkov je o zadnjem •v. letu 1875 Rim dal nektere rešila, n. pr.: 1. Očitne DuhmrsKe spremembe. »olivnice (oratoria publica) se tudi štejejo med obisko- w f .. .. .. ... a, m a. _ valne cerkve, ako služijo za očitno službo Božjo, in se , \ UfantlUSIl SKOflji: L. g. Martin Kovačič, pro- • l » c\ rw ... ' / »inn rfnnia.tib. no «»«ii mm j_l__*_ V njih mašuje. — 2. Za cerkev zadostuje, da verniki molili za odpustke, in zopet , UVtV uiu.i.u. „ . ^ • , ° .----- — 3. O velikonočoem času se mora posebej opraviti ^ F*ra Z,blka Je r"P»Vn« do »ravna t. I. — velikonočna spoved in sv. Obhajilo, in zopet posebej za Umcrl J® f* ,M»rt,n Cernivec, župnik v pokoji, 23. av. leto, kdor boče odpustke zadobiti. avečsns. R. I. P. h Ternofega na Notranjskem. B. — Preč. g. dekan so 20. t m. telegratičoo sporočili sv. Očetu preponižne Darovi prihodnjič. Odgovorni vrednik: Lola Jeran. — Tiskarji in založniki: Jožef BlaziiiKnvi nasledniki v Ljubljani.