Ormož, 10.12.2020 Letnik 18 Številka 9 POŠTNINA PLAČANA PRI POŠTI ORMOŽ TISKOVINA VSEBINA 27. PREDLOG ODLOKA o ustanovitvi Javnega zavoda razvojni center Ormož – prva obravnava Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo, 6/19 in 11/19) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: – PREDLOG ODLOKA o ustanovitvi Javnega zavoda razvojni center Ormož – prva obravnava V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo, 6/19 in 11/19) bo pri obravnavi predloga odloka sodelovala: - Milena Debeljak, Direktorica občinske uprave Ormož, dne 10.12.2020 Danijel Vrbnjak l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 27. ODLOK o ustanovitvi Javnega zavoda Razvojni center Ormož -prva obravnava I. UVOD Ocena stanja V Republiki Sloveniji je na podlagi ZJA trenutno ustanovljenih 15 javnih agencij, katerih ustanoviteljica je Republika Slovenija, in ena javna agencija, katere ustanoviteljica je lokalna skupnost. Pripravljen je predlog sprememb Zakona o javnih agencijah, kjer bo odslej ustanovitelj javne agencije le Republika Slovenija, ne pa več samoupravna lokalna skupnost ali zveza samoupravnih lokalnih skupnosti. Na podlagi seznama neposrednih in posrednih proračunskih uporabnikov Uprave Republike Slovenije za javna plačila je bilo ugotovljeno, da je Občina Ormož ustanoviteljica edine javne agencije Javna razvojna agencija Občine Ormož, ustanovljene s temeljnim namenom opravljanja strokovnih, razvojnih in tekočih nalog s področja pospeševanja gospodarskega, socialnega, okoljskega in prostorskega razvoja občine. Javna razvojna agencija Občine Ormož bo na podlagi prehodne določbe predloga zakona do preoblikovanja ohranila svojo statusno obliko, medtem ko samoupravne skupnosti po začetku veljavnosti sprememb zakona ne bodo več ustanoviteljice javnih agencij v skladu z Zakonom o javnih agencijah. Iz teh razlogov prihaja do preoblikovanja javne agencije v javni zavod. Javnemu zavodu se bo zaradi ekonomičnosti in racionalizacije poslovanja priključil Mrežni podjetniški inkubator Ormož. Namen ustanovitve javne agencije v skladu z Zakonom o javnih agencijah je, opravljanje nalog, ki so določene izključno z zakonom, te omejitve pri ustanavljanju javnega zavoda ni. V preteklosti je Javna razvojna agencija Občine Ormož opravljala tudi naloge v Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 skladu z Zakonom o spodbujanju razvoja turizma, kar pa sedaj opravlja Javni zavod za turizem, kulturo in šport Občine Ormož. Pravne podlage: • Zakon o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 - ZPDZC in 127/06 - ZJZP), ki ureja statusna vprašanja zavodov. Zakon prav tako v 3. členu določa, da občine za opravljanje javnih služb ustanovijo javne zavode. • Zakon o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 - ZUJF, 14/15 - ZUUJFO, 11/18 - ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 - ZIUZEOP-A in 80/20 ZIUOOPE), ki v 61. členu določa, da občina opravljanje javnih služb zagotavlja z ustanavljanjem javnih zavodov. • Zakon o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (Uradni list RS, št. 20/11, 57/12 in 46/16), ki določa način medsebojnega usklajevanja države in občin pri načrtovanju regionalne politike in izvajanju nalog regionalnega razvoja, dejavnosti in opravljanje razvojnih nalog v razvojni regiji ter ukrepe regionalne politike. • Statuti občin ustanoviteljic, ki med drugim določajo pristojnosti občinskih oz. mestnega sveta, da sprejemajo odloke in druge akte. 2 10.12.2020 Med Občino Ormož in Občino Središče od Dravi je prišlo do dogovora, da vstopi v soustanoviteljstvo novoustanovljenega javnega zavoda, tako da se ustanoviteljski deleži delijo po ključu števila prebivalcev: - Občina Ormož: 85,8 % Občina Središče ob Dravi: 14,2 %. Nov Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Razvojni center Ormož predvideva vsebinske sklope nalog, ki jih bo javni zavod opravljal v prihodnje: - - Spodbujanje razvoja občin ustanoviteljic (splošne razvojne naloge, priprava analiz, strategij lokalne akcijske skupine, trajnostna mobilnost, varstvo okolja in narave, razvoj infrastrukture,... ). Mrežni podjetniški inkubator: podjetništvo (mednarodno poslovno sodelovanje, celovita podpora podjetništvu ter ustvarjanje ustreznega podpornega okolja, privabljanje investitorjev, mrežni (regijski) poslovno podporni center in inkubator). Nov Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Razvojni center Ormož je pripravljen upoštevaje področno zakonodajo, predvsem v smislu Zakona o zavodih, Zakona o lokalni samoupravi in druge področne predpise. Ocena finančnih posledic Razlog in cilj za sprejem odloka Razlogi za sprejem in poglavitne rešitve novega odloka so: • Statusno preoblikovanje pravne osebe Javna razvojna agencija Občine Ormož v pravno organizacijsko obliko javni zavod z nazivom Razvojni center Ormož. • Prenos dela ustanoviteljskih deležev z Občine Ormož na Občino Središče ob Dravi. • Določitev nalog, ki jih organizacija opravlja kot javni zavod. • Uvedba programskega financiranja javnega zavoda za opravljanje storitev v javnem interesu kot javno službo. • Uskladitev novega odloka z aktualno področno zakonodajo. Javna razvojna agencija Občine Ormož je bila ustanovljena leta 2002 v skladu z določbami Zakona o javnih agencijah. Ustanovitveni akt je bil trikrat spremenjen. Leta 2007 je bilo sprejeto uradno prečiščeno besedilo predpisa. Javni zavod pridobiva sredstva za delo iz proračunov ustanoviteljic, iz državnega proračuna, iz proračuna drugih lokalnih skupnosti, iz drugih javnih virov, s sredstvi, pridobljenimi na domačih in mednarodnih javnih natečajih, iz prodaje blaga ter storitev na trgu, s sponzorstvi, z donacijami in darili ter iz drugih virov, v skladu z veljavnimi predpisi. Nov odlok ureja vprašanje financiranja iz proračunov ustanoviteljic drugače kot do sedaj, saj uvaja programsko financiranje javnega zavoda za opravljanje storitev v javnem interesu kot javno službo. S tem se bo zagotovilo, da bo poraba javnih sredstev še bolj transparenta in učinkovita. Sprejem predlaganega akta za občino ne bo imel novih finančnih posledic. II. BESEDILO ČLENOV Na podlagi drugega odstavka 61. člena Zakona o lokalni samoupravi /ZLS/ (Uradni list RS, št. 94/07uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10), 3. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 člena Zakona o zavodih /ZZ/ (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00-ZPZDC, 127/06-ZJZP), 18. in 20. člena Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja /ZSRR-2/ (Uradni list RS, št. 20/11, 57/12), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi /ZLS/ (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 27/08 –odl. US, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15-ZUUJFO) in 16. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo, 11/19) je Občinski svet Ormož na svoji ... redni seji dne ……. sprejel in 13. člena Statuta Občine Središče Ob Dravi (Uradno glasilo Občine Središče ob Dravi št. 4/16) je Občinski svet Središče Ob Dravi na svoji ... redni seji dne... sprejel Odlok o ustanovitvi Javnega zavoda Razvojni center Ormož 1. 3 10.12.2020 javni zavod), ki deluje na področju razvojnih nalog in spodbujanja podjetništva. (2) S tem odlokom se ureja:  ime in sedež ustanoviteljic;  ime in sedež javnega zavoda;  dejavnosti javnega zavoda;  organizacija javnega zavoda,  določbe o organih javnega zavoda;  sredstva za delo javnega zavoda;  način razpolaganja s presežki prihodkov nad odhodki in način kritja primanjkljaja sredstev za javni zavod;  pravice, obveznosti in odgovornosti javnega zavoda v pravnem prometu;  določbe o odgovornosti ustanoviteljic za obveznosti javnega zavoda;  medsebojne pravice in obveznosti javnega zavoda in ustanoviteljico,  druge določbe v skladu z zakonom. Splošne določbe 1. člen (Ustanovitev, statusno preoblikovanje in uporaba izrazov) (1) S tem odlokom se preoblikuje pravna oseba Javna razvojna agencija Občine Ormož v pravno organizacijsko obliko javni zavod s firmo Razvojni center Ormož (v nadaljevanju »javni zavod« ali »zavod«). Javni zavod je pravni naslednik Javne razvojne agencije Občine Ormož in Mrežnega podjetniškega inkubatorja Ormož. (2) Pravna oseba Javna razvojna agencija občine Ormož se s tem odlokom statusno preoblikuje (formalno statusno preoblikovanje) v pravno organizacijsko obliko javni zavod Razvojni center Ormož. (3) Javni zavod ima organe, kot so določeni v tem odloku. Javni zavod opravlja dejavnost, kot je določena v tem odloku. (4) V odloku uporabljeni izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol. 2. člen (vsebina odloka) (1) S tem odlokom občine: Občina Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož in Občina Središče Ob Dravi, Trg talcev 1, 2277 Središče ob Dravi (v nadaljevanju: ustanoviteljice) ustanovijo javni zavod Razvojni center Ormož (v nadaljevanju: 3. člen (ime, sedež in pravni status javnega zavoda) (1) Ime zavoda je: Razvojni center Ormož. (2) Skrajšano ime zavoda je: RC Ormož (3) Sedež zavoda Vrazova ulica 9, 2270 Ormož. (4) Sestavni del imena javnega zavoda je lahko tudi znak ali grafična oblika imena, ki se določi s statutom javnega zavoda. (5) Javni zavod je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki so določene z zakonom in tem odlokom in odgovarja za obveznosti s sredstvi, s katerimi lahko razpolaga. 4. člen (žig javnega zavoda) Javni zavod ima žig, na katerem je zapisano ime zavoda. Oblika in uporaba žiga se določi s statutom javnega zavoda. 2. Dejavnost javnega zavoda 5. člen (dejavnost javnega zavoda) (1) Temeljna dejavnost javnega zavoda je opravljanje splošnih razvojnih nalog na območju občin ustanoviteljic. Zavod opravlja zlasti naslednje naloge:  priprava, usklajevanje, spremljanje in vrednotenje območnega razvojnega Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8       programa in projektov na območju občin ustanoviteljic, priprava projektnih predlogov s strani ustanoviteljic za dogovor za razvoj regije, izvajanje projektov in sodelovanje pri izvajanju postopkov javnih razpisov, javnih naročil in javno zasebnega partnerstva v okviru teh projektov, sodelovanje in podpora pri delovanju razvojne mreže in območnih razvojnih partnerstev, obveščanje, splošno svetovanje, popis projektnih idej ter usmerjanje razvojnih partnerjev na območju občin ustanoviteljic pri oblikovanju, prijavi na razpise in izvedbi projektov, prenos znanja in dobrih praks razvoja, pomoč pri izvajanju regijskih finančnih shem. (2) Javni zavod opravlja na območju občin ustanoviteljic tudi naslednje razvojne naloge države, ki se opravljajo v javnem interesu, kolikor izpolnjuje pogoje po zakonu, ki ureja spodbujanje skladnega regionalnega razvoja:  izvajanje regijskih finančnih shem,  izvajanje regijske sheme kadrovskih štipendij,  dejavnosti upravljanja lokalnih akcijskih skupin v okviru ukrepov Leader/CLLD iz programov razvoja podeželja ter  izvajanje promocije regije in investicij v regiji ter drugih podobnih dejavnosti, shem in projektov po odločitvi pristojnega ministrstva. (3) Javni zavod opravlja naloge na področju podjetništva:  spodbujanje mednarodnega poslovnega sodelovanja,  celovita podpora podjetništvu,  zagotavljanje ustreznega podpornega okolja za razvoj podjetništva,  organiziranje/izvajanje izobraževanj za podjetnike in podjetniških srečanj,  pomoč pri zagonu novih podjetij in razvoju podjetniških idej,  privabljanje investitorjev in razvoj investicijskih priložnosti,  izvajanje nalog v okviru mrežnega poslovno podpornega centra in inkubatorja,  sodelovanje v mednarodnih programih na področju podjetništva. (4) Dejavnost zavoda je v skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/2007, 17/2008) razvrščena v:  18.120 Drugo tiskarstvo  18.130 Priprava na tisk 4 10.12.2020  47.190 Trgovina na drobno v nespecializiranih trgovinah  47.621 Trgovina na drobno s časopisi in revijami  47.782 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z umetniškimi izdelki  47.810 Trgovina na drobno na tržnicah in premičnih stojnicah  47.890 Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z drugim blagom  47.910 Trgovina na drobno po pošti ali po internetu  49.391 Drugi kopenski potniški promet  50.300 Potniški promet po celinskih vodah  52.210 Spremljajoče storitvene dejavnosti v kopenskem prometu  52.220 Spremljajoče storitvene dejavnosti v vodnem prometu  58.110 Izdajanje knjig  58.130 Izdajanje časopisov  58.140 Izdajanje revij in druge periodike  58.190 Drugo založništvo  59.110 Produkcija filmov, video filmov  59.130 Distribucija filmov, video filmov  59.200 Snemanje in izdajanje zvočnih zapisov  63.110 Obdelava podatkov  63.120 Obratovanje spletnih portalov  63.910 Dejavnost tiskovnih agencij  63.990 Druge dejavnosti informacijskih storitev  64.920 Drugo kreditiranje  64.990 Drugje nerazvrščene dejavnosti finančnih storitev, razen zavarovalništva in dejavnosti pokojninskih skladov  68.200 Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin  69.200 Računovodske, knjigovodske in revizijske dejavnosti; davčno svetovanje  70.220 Podjetniško in poslovno svetovanje  72.190 Raziskovalna in razvojna dejavnost na drugih področjih naravoslovja in tehnologije  72.200 Raziskovalna in razvojna dejavnost na področju družboslovja in humanistike  73.110 Dejavnost oglaševalski agencij  73.120 Posredovanje oglaševalskega prostora  73.200 Raziskave trga in javnega mnenja  74.200 Fotografska dejavnost  74.300 Prevajanje in tolmačenje  77.210 Dajanje športne opreme v najem  77.340 Dajanje vodnih plovil v najem in zakup  77.390 Dajanje drugih strojev, naprav in opredmetenih sredstev v najem in zakup  77.400 Dajanje pravic uporabe intelektualne lastnine Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8  82.190 Fotokopiranje, priprava dokumentov  82.200 Dejavnost klicnih centrov  82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj  82.990 Druge nerazvrščene spremljajoče dejavnosti za poslovanje  84.110 Splošna dejavnost javne uprave  84.120 Urejanje zdravstva, izobraževanja, kulturnih in drugih socialnih storitev, razen obvezne socialne varnosti  84.130 Urejanje gospodarskih področij za učinkovitejše poslovanje  85.590 Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje  85.600 Pomožne dejavnosti za izobraževanje  90.010 Priprava in izvedba umetniških predstav, prireditve  90.020 Spremljajoče dejavnosti za umetniško uprizarjanje  90.040 Obratovanje objektov za kulturne prireditve  93.291 Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas  94.110 Dejavnost poslovnih, delodajalskih in strokovnih združenj. (5) Za doseganje optimalnih učinkov izrabe kapacitet, lahko zavod opravlja na področju svojega delovanja tudi gospodarsko dejavnost, pri čemer je prihodek take dejavnosti izrecno namenjen razvoju in izvajanju osnovnih dejavnosti zavoda. V okviru dejavnosti iz predhodnega odstavka lahko zavod glede na svoje prostorske, tehnične in kadrovske zmogljivosti izvaja zlasti:   priprava investicijske dokumentacije, priprava poslovnih načrtov, priprave strategij, študij, raziskav, priprava razpisnih dokumentacij in prijave na javne razpise ter javne natečaje za druge subjekte. Opravljanje dejavnosti iz predhodnega odstavka ne sme ogroziti izvajanja osnovnih dejavnosti zavoda. (6) Javni zavod lahko spremeni ali razširi dejavnost le s soglasjem ustanoviteljic. 5 10.12.2020 3. 6. člen (organizacijske enote javnega zavoda) (1) Javni zavod ima notranje organizacijsko enoto Mrežni podjetniški inkubator, ki opravlja zlasti naslednje naloge: - zagotavljanja ustrezno podporno okolje za razvoj podjetništva, - zagotavlja pomoč pri razvoju podjetniških idej ter pri zagonu novih podjetij - zagotavlja subvencionirane poslovne prostore za razvoj mladih podjetij v skladu s pravilnikom MPI Ormož, ki ga sprejme, - identificira inovativne podjetniške ideje in podjetnike, v okviru nastajajočih, mladih in uveljavljenih podjetij, - pomoč pri ustanavljanju in zagonu podjetja (registracija, dovoljenja …), - pomoč pri pridobivanju nepovratnih sredstev, - podpirati partnersko sodelovanje med javnim in zasebnim sektorjem - izvaja projekte iz področja podjetništva, - izvaja izobraževanja iz podjetniškega področja, - deluje na področju privabljanja investitorjev - vzpostavlja vez med gospodarstvom in javnim sektorjem . (2) Področje dejavnosti in notranjo organizacijo notranje organizacijske enote in njihova pooblastila v pravnem prometu določa statut javnega zavoda. 4. Organi javnega zavoda 7. člen (organi javnega zavoda) Organa javnega zavoda sta: 1. svet zavoda, 2. direktor. 4.1 (7) Javni zavod lahko v okviru svoje dejavnosti ustanovi drug zavod s soglasjem ustanoviteljic. Organizacija javnega zavoda Svet zavoda 8. člen (svet zavoda) (1) Svet zavoda je organ upravljanja zavoda. (2) Svet zavoda ima 5 članov in je sestavljen iz predstavnikov: Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8    6 10.12.2020 ustanoviteljica Občina Ormož: 3 člani ustanoviteljica Občina Središče ob Dravi: 1 član predstavnik s področja gospodarstva: 1 član   (3) Predstavnike ustanoviteljice imenuje ustanoviteljica v skladu s svojim statutom.   (4) Predstavnika s področja gospodarstva se imenuje na podlagi javnega poziva, ki ga izvede občina ustanoviteljica, kjer ima zavod sedež. Predstavnika imenuje svet županov občin ustanoviteljic.   (5) Mandat članov sveta traja 4 leta in so po preteku te dobe lahko ponovno izvoljeni oziroma imenovani. (6) Svet zavoda sprejema odločitve na svoji seji z večino opredeljenih glasov navzočih članov. Svet zavoda lahko veljavno sklepa, če je na seji navzoča večina članov sveta zavoda. Organizacijo in način dela sveta zavoda ter način uresničevanja pravic in dolžnosti članov sveta zavoda določi svet zavoda s poslovnikom. (7) Predsednik sveta zavoda in njegov namestnik se izvolita izmed članov sveta zavoda. (8) Svet zavoda ima pristojnosti, določene z zakonom, tem odlokom in statutom javnega zavoda, in sicer:  sprejema statut in spremembe ter dopolnitve statuta javnega zavoda, v soglasju z ustanovitelji;  sprejema poslovnik o delu sveta zavoda in njegove spremembe ter dopolnitve;  imenuje in razrešuje direktorja, v soglasju z ustanovitelji;  imenuje in razrešuje vršilca dolžnosti direktorja javnega zavoda;  sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem in izvaja pravice ter obveznosti delodajalca v razmerju do direktorja;  sprejema splošne akte javnega zavoda, ki jih je dolžan sprejeti na podlagi zakonov in drugih predpisov,  sprejema letne in finančne načrte dela javnega zavoda in spremlja njihovo izvrševanje; potrjuje letno in finančno poročilo javnega zavoda;  odloča o načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki, ki jih ustvari javni zavod; daje soglasje za način kritja morebitnega primanjkljaja;  predlaga ustanoviteljem spremembo ali razširitev dejavnosti javnega zavoda;  odloča o najemu kreditov in dajanju poroštev po predhodnem soglasju vseh  4.2 ustanoviteljev; poroča ustanoviteljem o poslovanju zavoda; nadzira zakonitost dela in poslovanje zavoda; predlaga ustanoviteljem revizijo poslovanja, ki jo lahko opravi tudi notranji revizor največjega ustanovitelja; razpisuje in potrjuje popise sredstev, obravnava ugotovitve nadzornih organov in v zvezi s tem sprejema ustrezne sklepe ; daje direktorju in ustanoviteljem predloge in mnenja o posameznih vprašanjih, povezanih s poslovanjem in delovanjem javnega zavoda; obvešča predlagatelje o izteku ali predčasnem prenehanju mandata člana sveta zavoda; opravlja druge z zakonom in splošnimi akti določene naloge. Direktor javnega zavoda 9. člen (direktor javnega zavoda) (1) Direktor organizira in vodi delo ter poslovanje javnega zavoda, predstavlja in zastopa javni zavod. (2) Direktor javnega zavoda je odgovoren za zakonito in strokovno poslovanje in delovanje zavoda. (3) Direktorja imenuje in razrešuje svet javnega zavoda s soglasjem občin ustanoviteljic v skladu s predpisi na podlagi javnega razpisa. (4) Za direktorja zavoda je lahko imenovan kandidat, ki poleg splošnih pogojev, določenih z veljavno zakonodajo, izpolnjuje še naslednje pogoje:  najmanj univerzitetna stopnja izobrazbe ali najmanj visoka strokovna stopnja s specializacijo oz. naj manj druga bolonjska stopnja, družbene, poslovne, upravne in pravne ali druge ustrezne smeri,  najmanj 5 let delovnih izkušenj, od tega vsaj 3 leta z vodstvenimi deli v gospodarskih družbah, zavodih ali javni upravi. (5) Mandat direktorja traja štiri leta in je po preteku te dobe lahko ponovno imenovan. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 5 10.12.2020 13. člen (primanjkljaj sredstev za delo) Sredstva za delo javnega zavoda 10. člen (premoženje javnega zavoda) (1) Občina Ormož daje zavodu v upravljanje premoženje, stavbo s št. 398, parcela št. 461 k. o. Ormož (Vrazova ulica 9, Ormož). Zavodu se daj v upravljanje tudi vsa oprema, ki je v tej nepremičnini. (2) Za upravljanje s premoženjem je javni zavod odgovoren Občini Ormož. (3) Javni zavod samostojno upravlja s premoženjem, ki mu je dano v upravljanje, uporablja pa ga na način, kot to določa zakon in ta odlok. (4) Pri odtujevanju in obremenjevanju nepremičnega premoženja, ki je v lasti javnega zavoda in ga uporablja za opravljanje dejavnosti javnega zavoda mora javni zavod pridobiti soglasje ustanoviteljice. (5) Javni zavod je dolžan uporabljati in upravljati premoženje s skrbnostjo dobrega gospodarja. 11. člen (sredstva za delo javnega zavoda) Sredstva za delo pridobiva zavod skladno z zakoni in drugimi predpisi:  iz sredstev ustanoviteljic,  iz državnega proračuna,  s sredstvi, pridobljenih na domačih in mednarodnih javnih natečajih,  s plačili za storitve,  s prodajo blaga in storitev na trgu,  s sponzorstvi, z donacijami, darili,  iz drugih virov. 6. 7 Način razpolaganja s presežkom dohodkov nad odhodki in način kritja primanjkljaja sredstev za delo javnega zavoda 12. člen (presežek prihodkov) (1) Presežek prihodkov nad odhodki se ugotavlja skladno s predpisi. (2) Zavod sme presežek prihodkov nad odhodki uporabiti le za opravljanje in razvoj dejavnosti, če ni z aktom o ustanovitvi drugače določeno. O načinu in višini pokrivanja primanjkljaja sredstev za delo, ki ga ni mogoče pokriti iz drugih razpoložljivih sredstev zavoda, odločata ustanoviteljici na predlog sveta javnega zavoda. 7. Pravice, obveznosti in odgovornosti zavoda v pravnem prometu in odgovornosti ustanoviteljice za obveznosti javnega zavoda 14. člen (nastopanje v pravnem prometu) (1) Javni zavod nastopa v pravnem prometu za izvajanje dejavnosti, za katere je ustanovljen in registrirana, samostojno in brez omejitev. (2) Javni zavod odgovarja za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi razpolaga v skladu s predpisi. 8. Druge medsebojne pravice in obveznosti med zavodom in ustanoviteljico 15. člen (medsebojne pravice in obveznosti) (1) Javni zavod: 1. poroča ustanoviteljicam vsaj enkrat letno o svojem poslovanju in izvrševanju letnega programa, 2. pripravlja in oblikuje razvojne načrte, 3. sodeluje s svetom zavoda in ustanoviteljicami pri pripravi predlogov in ukrepov občin ustanoviteljic za razvoj dejavnosti, za katere je javni zavod ustanovljen, 4. zagotavlja ustanoviteljici potrebne podatke v skladu z zakonom, 5. predloži ustanoviteljici letno poročilo in poročilo o realizaciji letnega načrta. (2) Ustanoviteljice: 1. dajejo soglasje k imenovanju in razrešitvi direktorja, 2. vključujejo javni zavod v oblikovanje politike spodbujanja razvoja občin ustanoviteljic, 3. usklajujejo programe izvajanja dejavnosti spodbujanja razvoja občin ustanoviteljic, 4. spremljajo skladnost porabe sredstev z letnim programom in finančnim načrtom, 5. zagotavljajo sredstva za njegovo delo v okviru sprejetega programa, 6. v primerih, ko ugotovi, da je ogroženo nemoteno izvajanje dejavnosti, za katero je Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 8 javni zavod ustanovljen, imajo ustanoviteljice pravico sklicati sejo sveta javnega zavoda in predlagati ukrepe skladno z zakonskimi in drugimi predpisi. 9 Medsebojne pravice, obveznosti odgovornosti ustanoviteljic in 10.12.2020 19. člen (drugi splošni akti) (1) V skladu s statutom lahko javni zavod pripravi in sprejme tudi druge splošne akte, s katerimi se uredijo druga vprašanja, pomembna za delo in poslovanje javnega zavoda. (2) Splošne akte javnega zavoda sprejme svet javnega zavoda ali direktor javnega zavoda. Razmejitev pristojnosti pri sprejemanju splošnih aktov javnega zavoda se določi v statutu javnega zavoda. 16. člen (medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti ustanoviteljic) (1) Za izvrševanje ustanoviteljskih pravic ustanoviteljice ustanovijo svet ustanoviteljic, ki ga sestavljajo župani v skladu z določili zakona, ki ureja področje lokalne samouprave. 12. 20. člen (statusne spremembe) (2) Ustanoviteljice uredijo medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti s pogodbo. 10. Odgovornost ustanoviteljice obveznosti javnega zavoda za 17. člen (odgovornost za obveznosti javnega zavoda) (1) Za obveznosti zavoda odgovarja ustanoviteljica do višine sredstev, ki se v tekočem letu zagotavljajo iz proračuna ustanoviteljice za delovanje zavoda na podlagi sprejetega letnega programa dela in finančnega načrta po dinamiki, ki se z zavodom določi, ter po vrsti sredstev, ki jih za delo zavoda zagotavlja ustanoviteljica. (2) Ustanoviteljica ne odgovarja za obveznosti zavoda iz naslova drugih dejavnosti, ki jih zavod opravlja za druge naročnike. 11. Splošni akti javnega zavoda 18. člen (statut javnega zavoda) (1) Javni zavod ima statut, s katerim uredi organizacijo javnega zavoda, določi pristojnosti, pooblastila in odgovornosti javnega zavoda, način dela in odločanja ter druga vprašanja, pomembna za opravljanje dejavnosti in javnega zavoda v skladu z zakoni in tem odlokom. (2) Statut javnega zavoda sprejme svet zavoda s soglasjem ustanoviteljic. Statusne spremembe Javni zavod se lahko pripoji drugemu zavodu ali se spoji z drugim zavodom, se razdeli na dvoje ali več zavodov ali organizira kot podjetje. O tem odločajo ustanoviteljice. 13. Izstop ustanoviteljev 20. člen (izstop ustanoviteljev) (1) Občina ustanoviteljica lahko kot ustanoviteljica izstopi. Namero o izstopu mora najaviti eno leto vnaprej v pisni obliki. (2) Izstopi lahko ob koncu proračunskega obdobja, ko poravna vse obveznosti do javnega zavoda. (3) Morebitne stroške, nastale z izstopom, krije občina ustanoviteljica, ki je najavila svojo namero o izstopu. 14. Prenehanje javnega zavoda 21. člen (prenehanje javnega zavoda) (1) Javni zavod preneha v primerih, določenih z zakonom. (2) Občine ustanoviteljice postopek za prenehanje javnega zavoda začnejo s sprejetjem akta o prenehanju javnega zavoda, v skladu z določbami zakona. (3) V primeru dogovora vseh občin ustanoviteljic o prenehanju javnega zavoda, so občine Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 9 ustanoviteljice dolžne predhodno urediti in poravnati vse obveznosti, ki izhajajo iz delovanja javnega zavoda. 15. Prehodne in končne določbe 22. člen (prehodne določbe) (1) Svet zavoda se mora skladno s tem odlokom konstituirati v roku 3 mesecev po začetku veljavnosti tega odloka. S konstituiranjem novega sveta zavoda dosedanjemu sveta agencije preneha mandat, ki do konstituiranja opravlja naloge sveta zavoda. 10.12.2020 III. Obrazložitev K 1. členu Obrazložitev: Besedilo člena opredeljuje preoblikovanje pravne osebe javnega prava javne agencije in gospodarske družbe d.o.o. v javni zavod. Besedilo je oblikovano na podlagi določil veljavnega Zakona o enakih možnostih žensk in moških /ZEMŽM/ in Zakona o uresničevanju načela enakega obravnavanja /ZUNEO/, ki zahtevajo dosledno uporabo izrazov, ki se nanašajo na osebe v ženski in moški jezikovni spolni obliki. K 2. členu (2) Direktor nadaljuje z delom do izteka mandata. (3) Zaposleni v Javni razvojni agenciji Občine Ormož in Mrežnega podjetniškega inkubatorja postanejo delavci javnega zavoda. MPI se preoblikuje kot pravno organizacijska enota iz d.o.o. v organizacijsko enoto zavoda. Javna razvojna agencija Ormož in Mrežni podjetniški inkubator Ormož sta pravna prednika novonastalega javnega zavoda Razvojni center Ormož. (3) Zavod mora uskladiti splošne akte zavoda s tem odlokom najkasneje v šestih mesecih od uveljavitve tega odloka. 23. člen (objava in začetek veljavnosti) (1) Ta odlok se objavi v Uradnem glasilu slovenskih občin in začne veljati petnajsti (15) dan po objavi. Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi javne agencije (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 12.I/07 z dne 18.7.2007). (2) Vsi postopki statusnega preoblikovanja javne agencije v javni zavod morajo biti zaključeni do 30.3.2021. Številka: Datum: Občina Ormož Župan Danijel Vrbnjak l.r. Številka: Datum: Občina Središče ob Dravi Župan Jurij Borko l.r. Obrazložitev: Besedilo prvega odstavka je oblikovano na podlagi določila prve alineje 8. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da akt o ustanovitvi zavoda vsebuje ime in sedež oziroma prebivališče ustanovitelja. V skladu z določilom 2. člena Zakona o zavodih /ZZ/ lahko zavod ustanovijo domače in tuje fizične in pravne osebe, če ni za posamezne dejavnosti ali za posamezne vrste zavodov z zakonom drugače določeno. V skladu z določilom 3. člena Zakona o zavodih /ZZ/ se za opravljanje javnih služb ustanovijo javni zavodi. Javne zavode pa ustanovijo republika, občine, mesto in druge z zakonom pooblaščene javne pravne osebe. Besedilo drugega odstavka je oblikovano na podlagi določila 8. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da akt o ustanovitvi zavoda vsebuje:  ime in sedež oziroma prebivališče ustanovitelja,  ime in sedež zavoda,  dejavnosti zavoda,  določbe o organih zavoda,  sredstva, ki so zavodu zagotovljena za ustanovitev in začetek dela,  vire, način in pogoje pridobivanja sredstev za delo zavoda,  način razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki in način kritja primanjkljaja sredstev za delo zavoda,  pravice, obveznosti in odgovornosti zavoda v pravnem prometu,  določbe o odgovornosti ustanovitelja za obveznosti zavoda,  medsebojne pravice in obveznosti ustanovitelja in zavoda,  druge določbe v skladu z zakonom. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 K 3. členu Obrazložitev: Besedilo prvega odstavka je oblikovano na podlagi določila 13. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da ime zavoda vsebuje označbo, ki navaja na dejavnost, in sedež zavoda. Ime zavoda lahko vsebuje ime ustanovitelja. Ime zavoda sme vsebovati ime republike, občine ali mesta le z dovoljenjem pristojnega organa, če ustanovitelj zavoda ni republika, občina ali mesto. Ime zavoda lahko vsebuje ime zgodovinske ali druge umrle pomembne osebnosti. Za uvrstitev imena take osebnosti v ime zavoda je potrebna privolitev njenih zakonitih dedičev. 10 10.12.2020 Besedilo tretjega odstavka je oblikovano na podlagi določila 3. člena Uredbe o standardni klasifikaciji dejavnosti, ki določa, da se standardna klasifikacija dejavnosti uporablja za določanje in razvrščanje poslovnih subjektov in njihovih delov za potrebe različnih uradnih in drugih administrativnih podatkovnih zbirk ter za potrebe statistike in analitike v državi in na mednarodni ravni. Zavod lahko opravlja eno ali več dejavnosti, pri čemer lahko opravlja tudi gospodarsko dejavnost. Prihodek take dejavnosti mora biti izrecno namenjen razvoju in izvajanju osnovnih dejavnosti zavoda ter opravljanje takšne dejavnosti ne smo ogroziti izvajanja osnovne dejavnosti. Besedilo drugega odstavka je oblikovano na podlagi določila šestega odstavka 13. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da ima zavod lahko skrajšano ime. Besedilo četrtega odstavka je oblikovano na podlagi določila prvega odstavka 20. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da lahko zavod spremeni ali razširi dejavnost le s soglasjem ustanovitelja. Besedilo tretjega odstavka je oblikovano na podlagi določila petega odstavka 13. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da je sestavni del imena lahko tudi znak ali grafična oblika imena. Besedilo odstavka je oblikovano na podlagi določila drugega odstavka 20. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da lahko zavod v okviru svoje dejavnosti ustanovi drug zavoda ali podjetje s soglasjem ustanovitelja. Na tem mestu moramo opomniti na določilo tretjega odstavka Zakona o javnih financah /ZJF/, ki določa, da javni zavodi, katerih ustanovitelj je država oziroma občina ne smejo odplačno pridobivati kapitalskih naložb. Besedilo petega odstavka je oblikovano na podlagi določila prvega odstavka 4. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da so zavodi pravne osebe s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki jih določata zakon in akt o ustanovitvi in na podlagi 49. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da je zavod odgovoren za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi lahko razpolaga. K 4 členu Obrazložitev: Z besedilom je določeno, da ima zavod žig, na katerem je zapisano ime zavoda. Oblika in uporaba žiga se določi s statutom zavoda. K 5. členu Obrazložitev: Besedilo prvega odstavka je oblikovano na podlagi določila 18. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da lahko zavod opravlja eno ali več dejavnosti. Zavod lahko opravlja gospodarsko dejavnost, če je ta namenjena opravljanju dejavnosti, za katero je zavod ustanovljen. V skladu z določilom 19. člena Zakona o zavodih /ZZ/, zavod ne sme začeti opravljati dejavnosti ali spremeniti pogojev za njeno opravljanje, dokler pristojni organ ne izda odločbe, da so izpolnjeni pogoji, predpisani za opravljanje dejavnosti, pogoji glede tehnične opremljenosti in varstva pri delu ter drugi predpisani pogoji. K 6. členu Obrazložitev: Besedilo prvega odstavka je oblikovano na podlagi določila prvega odstavka 47. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da se organizacija zavoda določi s statutom oziroma pravili zavoda. Besedilo drugega odstavka je oblikovano na podlagi določila drugega odstavka 47. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da se v zavodu lahko za opravljanje posamezne dejavnosti ali dela dejavnosti ali za opravljanje dejavnosti na določenem območju oblikujejo organizacijske enote. Besedilo drugega odstavka je oblikovano na podlagi določila tretjega odstavka 47. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da je s statutom oziroma pravili zavoda lahko določeno, da imajo posamezne organizacijske enote pooblastila v pravnem prometu. Organizacijske enote izvršujejo ta pooblastila v imenu in za račun zavoda. S četrtim odstavkom je določeno, da ima vsaka notranja organizacijska enota svojega vodjo, ki ga imenuje direktor zavoda v skladu s statutom. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 K 7. členu 11 10.12.2020 Z osmim odstavkom je določen način izvolitve predsednika sveta zavoda in njegovega namestnika. Obrazložitev: Besedilo je oblikovano v skladu z določilom 29., 31., 40.in 43. člena Zakona o zavodih /ZZ/. Zakon o zavodih /ZZ/ v prvem odstavku 29. člena določa, da zavod upravlja svet ali drug kolegijski organ upravljanja. V prvem odstavku 31. člena Zakona o zavodih /ZZ/ je določeno, da je poslovodni organ zavoda direktor ali drug individualni organ. K 8. členu Obrazložitev: Besedilo prvega odstavka je oblikovano na podlagi določila prvega odstavka 29. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da zavod upravlja svet ali drug kolegijski organ. Besedilo drugega odstavka je oblikovano na podlagi določila drugega in tretjega odstavka 29. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da svet zavoda sestavljajo predstavniki ustanovitelja, predstavniki delavcev zavoda ter predstavniki uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti. Sestava sveta zavoda se določi z zakonom ali aktom o ustanovitvi oziroma statutom ali pravili zavoda. Besedilo tretjega odstavka je oblikovano na podlagi določila tretjega odstavka 29. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da se način imenovanja oziroma izvolitve članov sveta zavoda določijo z zakonom ali aktom o ustanovitvi oziroma s statutom ali pravili zavoda. Šesti odstavek je oblikovan v skladu z določilom tretjega odstavka 29. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da se sestava, način imenovanja oziroma izvolitev članov, trajanje mandata in pristojnosti sveta določijo z zakonom ali aktom o ustanovitvi oziroma s statutom ali pravili zavoda. Na tej pravni podlagi je določeno, da mandatna doba članov sveta traja 4 leta in so po preteku te dobe lahko ponovno izvoljeni oziroma imenovani. S sedmim odstavkom je določen način odločanja na seji sveta zavoda. Besedilo je oblikovano po analogiji določila 35. člena Zakona o lokalni samoupravi /ZLS/, s katerim je določeno, da občinski svet sprejema odločitve na svoji seji z večino opredeljenih glasov navzočih članov. Svet lahko veljavno sklepa, če je na seji navzoča večina članov občinskega sveta. Ob navedenem je v tem odstavku določeno, da organizacijo in način dela sveta zavoda ter način uresničevanja pravic in dolžnosti članov sveta zavoda določi svet zavoda s poslovnikom. Določilo devetega odstavka je oblikovano v skladu z določilom 30. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da svet zavoda sprejema statut oziroma pravila in druge splošne akte zavoda, sprejema programe dela in razvoja zavoda ter spremlja njihovo izvrševanje, določa finančnih načrt in sprejema zaključni račun zavoda, predlaga ustanovitelju spremembo ali razširitev dejavnosti, daje ustanovitelju in direktorju zavoda predloge in mnenja o posameznih vprašanjih in opravlja druge z zakonom ali aktom o ustanovitvi oziroma statutom ali pravili zavoda določene zadeve. K 9. členu Obrazložitev: Prvi odstavek je oblikovan v skladu z določilom 31. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da je poslovodni organ zavoda direktor ali drug individualni organ. Direktor organizira in vodi delo in poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost dela zavoda. Direktor vodi strokovno delo zavoda in je odgovoren za strokovnost dela zavoda, če ni z zakonom ali aktom o ustanovitvi glede na naravo dejavnosti in obseg dela na poslovodni funkciji določeno, da sta poslovodna funkcija in funkcija vodenja strokovnega dela v zavodu ločeni. V besedilu prvega odstavka je določena tudi omejitev direktorja, ki se nanaša na razpolaganje z nepremičnim premoženjem in spremembo dejavnosti zavoda. Pri razpolaganju z nepremičnim premoženjem zavoda je direktor vezan na soglasje ustanoviteljev. Navedena omejitev izhaja iz določila 65. člena Zakona o zavodih /ZZ/, na podlagi katerega je premoženje zavoda last občin ustanoviteljic. V skladu z določilom 9. člena veljavnega Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti /ZSPDSLS/ so upravljavci stvarnega premoženja samoupravnih lokalnih skupnosti uprava samoupravne lokalne skupnosti in osebe javnega prava, ki jih za upravljavce določi organ, pristojen za izvrševanje proračuna samoupravne lokalne skupnosti (župan), s svojim aktom. Slednje pomeni, da mora župan občine ustanoviteljice s svojim aktom določiti javni zavod za upravljavca stvarnega premoženja, ki je v lasti občine ustanoviteljice in z javnim zavodom skleniti pogodbo o upravljanju stvarnega premoženja občine. Upravljanje s stvarnim premoženjem pa pomeni zlasti skrb za pravno in dejansko urejenost; investicijsko vzdrževanje; pripravo, organiziranje in vodenje investicij v vseh fazah investicijskega procesa; oddajanje v najem; obremenjevanje s stvarnimi pravicami; dajanje stvarnega premoženja v uporabo in podobno (3. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 člen ZSPDPO). Omejitev, ki se nanaša na spremembo dejavnosti zavoda pa izhaja iz določila prvega odstavka 20. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da zavod lahko spremeni ali razširi dejavnost le s soglasjem ustanovitelja. Drugi odstavek je oblikovan v skladu z navedenim določilom 31. člena Zakona o zavodih /ZZ/. Tretji odstavek je oblikovan v skladu z prvega odstavka 32. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da direktorja imenuje in razrešuje ustanovitelj, če ni z zakonom ali aktom o ustanovitvi za to pooblaščen svet zavoda. Kadar je za imenovanje in razrešitev direktorja javnega zavoda pooblaščen svet zavoda, daje k imenovanju in razrešitvi soglasje ustanovitelj, če z zakonom ni drugače določeno. V skladu z določilom 34. člena Zakona o zavodih /ZZ/ se direktor zavoda imenuje na podlagi javnega razpisa, če ni z zakonom ali aktom o ustanovitvi drugače določeno. Na tem mestu moramo opomniti tudi na določilo 7. člena veljavnega Zakona o javnih uslužbencih /ZJU/, ki v 7. členu (v okviru skupnih načel sistema javnih uslužbencev, ki veljajo tudi za zaposlitev v javnih zavodih) določa, da se 'zaposlovanje javnih uslužbencev izvaja tako, da je zagotovljena enakopravna dostopnost delovnih mest za vse zainteresirane kandidate pod enakimi pogoji in tako, da je zagotovljena izbira kandidata, ki je najbolje strokovno usposobljen za opravljanje nalog na delovnem mestu'. V skladu z navedenim je v tretjem odstavku določeno, da se direktorja zavoda imenuje v skladu s predpisi na podlagi javnega razpisa. V skladu z določilom 35. člena Zakona o zavodih /ZZ/ se razpis za imenovanje direktorja objavi v sredstvih javnega obveščanja. V razpisu se določijo pogoji, ki jih mora izpolnjevati kandidat, čas za katerega bo imenovan, rok do katerega se sprejemajo prijave kandidatov, in rok, v katerem bodo prijavljeni kandidati obveščeni o izbiri. Na tem mestu moramo opomniti tudi na določilo 38. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da je lahko direktor razrešen pred potekom časa, za katerega je imenovan. Pristojni organ (svet zavoda) pa je dolžan razrešiti direktorja: • če direktor sam zahteva razrešitev, • če nastane kateri od razlogov, ko po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu, • če direktor pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda ali neutemeljeno ne izvršuje sklepov organov zavoda ali ravna v nasprotju z njim, • če direktor s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda. Besedilo četrtega odstavka je oblikovano na podlagi določila prvega odstavka 33. člena Zakona o 12 10.12.2020 zavodih /ZZ/, ki določa, da je za direktorja lahko imenovan, kdor izpolnjuje pogoje, določene z zakonom in aktom o ustanovitvi oziroma s statutom ali pravili zavoda. Peti odstavek je oblikovan v skladu z določilom drugega odstavka 33. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa da mandat direktorja traja štiri leta, če ni z zakonom ali aktom o ustanovitvi drugače določeno. Po preteku mandatne dobe je ista oseba lahko znova imenovana za direktorja. K 10. členu Obrazložitev: Prvi odstavek je oblikovan v skladu z določilom 65. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, daje premoženje, ki je bilo družbena lastnina v upravljanju delovne organizacije, ki so v letu 1991 opravljale dejavnosti zdravstva in nadaljevala delo od 1. aprila 1991 kot zavodi, s 1. aprilom 1991 postalo lastnina občin ustanoviteljic. V skladu z določilom drugega odstavka je zavod za upravljanje s premoženjem odgovoren ustanoviteljicam. Na tem mestu moramo opomniti na določilo 9. člena veljavnega Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti /ZSPDSLS/, ki določa, da so upravljavci stvarnega premoženja občin občinske uprave in osebe javnega prava (torej tudi javni zavodi), ki jih za upravljavce določi organ pristojen za izvrševanje proračuna občine s svojim aktom. Slednje pomeni, da mora župan občine ustanoviteljice s svojim aktom določiti javni zavod za upravljavca stvarnega premoženja, ki je v lasti občine ustanoviteljice in z javnim zavodom skleniti pogodbo o upravljanju stvarnega premoženja občine. Tretji odstavek je oblikovan v skladu z določilom prvega odstavka 48. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da zavod pridobiva sredstva za delo iz sredstev ustanovitelja in v skladu z navedenim določilom 9. člena Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti /ZSPDSLS/. S četrtim odstavkom je določeno, da mora zavod, pri odtujevanju nepremičnega premoženja, ki je v lasti zavoda in ga ta uporablja za opravljanje dejavnosti, pridobiti soglasje ustanoviteljice. Peti odstavek je oblikovan po analogiji drugega odstavka 51. člena Zakona o lokalni samoupravi /ZLS/, ki določa, da mora občina s premoženjem gospodariti kot dober gospodar. Ker zavod razpolaga s premoženjem občin ustanoviteljic je tako dolžan uporabljati in upravljati premoženje s skrbnostjo dobrega gospodarja. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 13 10.12.2020 K 11. členu K 16. členu Obrazložitev: Besedilo je oblikovano v skladu z določilom prvega odstavka 48. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da zavod pridobiva sredstva za delo iz sredstev ustanovitelja, s plačili za storitve, s prodajo blaga in storitev na trgu in iz drugih virov na način in pod pogoji, določenimi z zakonom in aktom o ustanovitvi. Obrazložitev: Besedilo tega člena se uporabi v primeru, da javni zavod ustanovi več občin ustanoviteljic. K 12. členu Obrazložitev: V skladu z določilom prvega odstavka se presežek prihodkov nad odhodki ugotavlja v skladu s predpisi. Drugi odstavek je oblikovan v skladu z določilom drugega odstavka 48. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da sme zavod uporabiti presežek prihodkov nad odhodki le za opravljanje in razvoj dejavnosti, če ni z aktom o ustanovitvi drugače določeno. K 13. členu Obrazložitev: Besedilo je oblikovano v skladu z določilom prvega odstavka 48. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da zavod pridobiva sredstva za delo iz sredstev ustanovitelja. Ker je temeljna dejavnost zavoda opravljanje javne službe, katero trajno in nemoteno zagotavlja v javnem interesu zagotavlja občina (22. člen ZZ), mora občina zagotoviti ustrezen obseg sredstev. Na tej pravni podlagi o načinu in višini pokrivanja primanjkljaja sredstev za delo, ki ga ni mogoče pokriti iz drugih razpoložljivih sredstev zavoda, odloča ustanoviteljica na predlog sveta zavoda. K 14. členu Obrazložitev: Besedilo prvega in drugega odstavka sta oblikovana v skladu z določilom 49. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da je zavod odgovoren za svoje obveznosti s sredstvi s katerimi lahko razpolaga. K 15. členu Obrazložitev: Besedilo je oblikovano na podlagi določila desete alineje 8. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da akt o ustanovitvi zavoda vsebuje medsebojne pravice in obveznosti ustanovitelja in zavoda. Prvi odstavek je oblikovan v skladu z določilom četrtega in petega odstavka 61. člena Zakona o lokalni samoupravi /ZLS/ občinski sveti občin ustanovijo za uresničevanje ustanoviteljskih pravic in za usklajevanje odločitev občin v zvezi z zagotavljanjem javnih služb svet ustanoviteljic, ki ga sestavljajo župani. Drugi odstavek je oblikovan v skladu z določilom 9. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da se medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti med ustanovitelji uredijo s pogodbo. K 17. členu Obrazložitev: Besedilo je oblikovano v skladu z določilom drugega odstavka 49. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da je ustanovitelj odgovoren za obveznosti zavoda, če ni z zakonom ali aktom o ustanovitvi drugače določeno. K 18. členu Obrazložitev: Prvi odstavek je oblikovan v skladu z določilom 45. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da ima zavod statut in pravila. S statutom ali pravili zavoda se ureja organizacija zavoda, organi, njihove pristojnosti in način odločanja ter druga vprašanja, pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda, v skladu z zakonom in aktom o ustanovitvi. Drugi odstavek je oblikovan v skladu z določilom prvega odstavka 46. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da statut oziroma pravila zavoda sprejme svet zavoda s soglasjem ustanovitelja. K 19. členu Obrazložitev: Prvi odstavek je oblikovan v skladu z določilom tretjega odstavka 45. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da ima zavod lahko tudi druge splošne akte, s katerimi se urejajo vprašanja, pomembna za delo in poslovanje zavoda, v skladu s statutom oziroma pravili. Drugi odstavek je oblikovan v skladu z določilom drugega odstavka 46. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da druge splošne akte sprejme svet zavoda, če ni s statutom oziroma pravili zavoda določeno, da jih sprejme direktor. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 14 K 20. členu Obrazložitev: Besedilo je oblikovano v skladu z določilom 51. člena Zakona o zavodih /ZZ/, ki določa, da lahko ustanovitelj odloči, da se zavod pripoji drugemu zavodu, da se dvoje ali več zavodov spoji v en zavod ali da se zavod razdeli na svoje ali več zavodov. Ustanovitelj lahko odloči, da se organizacijska enota zavoda izloči in pripoji drugemu zavodu ali organizira kot samostojen zavod. Ustanovitelj lahko odloči tudi, da se zavod ali njegova organizacijska enota organizira kot podjetje. K 21. členu Obrazložitev: Besedilo člena opredeljuje pogoje izstopa ustanoviteljic in njihove obveznosti ob izstopu. K 22. členu Obrazložitev: Besedilo opredeljuje postopek prenehanja javnega zavoda. K 23. členu Obrazložitev S tem členom se določajo prehodne določbe, ki opredeljujejo status sveta zavoda, direktorja in zaposlenih po preoblikovanju. K 24. členu Obrazložitev Besedilo je oblikovano na podlagi določila 66. člena Zakona o lokalni samoupravi /ZLS/, ki določa, da mora biti statut in drugi predpisi občine objavljeni, veljati pa začnejo petnajsti dan po objavi, če ni v njih drugače določeno. Statut in drugi predpisi se objavijo v uradnem glasilu (npr. Uradnem glasilu slovenskih občin). Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 10.12.2020