VESTNIK S3?E LETO UL KOPER, 14. NOVEMBRA 1958 ŠTEV. 92 VSEBINA Objave občinskih ijudskih odborov Občina Koper 294 Družbeni plan za gospodarski razvoj občine Koper od leta 1957 do leta 1961 295 Odlok o sprememhah in dopolnitvah odloka o evidenci in kontroli cen na drobno določenih proizvodov in storitev 296 Odredba o najvišjih prodajnih cenah mesa na drobno Občina Piran 297 Odlok o evidenci in kontroli cen na drobno določenih proizvodov in storitev Občina Pivka 298 Odlok o občinskem prometnem davku 299 Odlok o spremembah in dopolnitvah odloka o uvedbi občinskih taks Občina Sežana 300 Odredba o določitvi najvišjih prodajnih cen za nekatera živila v prodaji na drobno, ki imajo poseben pomen za preskrbo potrošnikov Zaključni računi gospodarskih organizacij za preteklo poslovno leto Objave občinskih ljudskih odborov OBČINA KOPER 294 DRUŽBENI PLAN ZA GOSPODARSKI RAZVOJ OBČINE KOPER OD LETA 1957 DO LETA 1961 Prvi del RAZVOJ GOSPODARSTVA V PRETEKLEM RAZDOBJU (Prvi del družbenega plana za gospodarski razvoj občine Koper od leta 1957 do 1961 je objavljen na krajevno običajni način. Uradni vestnik ga ne bo objavljal zaradi pomanjkanja prostora.) Drugi del OSNOVNI CILJI IN SMERNICE ZA GOSPODARSKI RAZVOJ OBČINE KOPER OD LETA 1957 DO LETA 1961 IV. Poglavje Osnovni cilji in smernice za razvoj gospodarstva občine Koper Razpoložljive proizvodne zmogljivosti ln možnosti njihovega koriščenja. prirodni pogoji s svojimi costmi po gospodarskih panogan i osnovne značilnosti dejavnosti iz gospodarstva postavljajo nujnost, da se doseže hitrejši napre dek v razvoju proizvodnje m socialističnih proizvodnih odnosov, lej osnovi so postavljeni za ' tivno razdobje razvoja občine Kup. naslednji e k onom s ko-pohtičnl olji naloge. - Po že doseženih rezultatih m možnostih je treba zagotoviti sKum do s cilj) in nalogami, ki Uh jejo zvezni, republiški in . Perspektivni plani hitrejši in slHa nejš: razvoj gospodarstva v ' Z intenzivnejšim razvijanjem xatga Uh dejavnost' se mora začet) do oostrpnjevanje glavnih 'g merij v razvoju gospodarskih panog in dejavnosti družbenega ^BUr,a _ - Osnovno izhodišče predvidenega večanja gospodarske aktivnosti v čini je v aktiviziranju že v pretek-n razdobju vloženih družbenih instici] in dokončanju teh objektov, Bdvsem tovarne TOMOS, ki bo igla največ prispevati za pozitivno spodarsko aktivnost občine. Znatno prispevala k povečanju gospodar-e aktivnosti — predvsem v drugi lovici perspektivnega obdobja — gradnja prve iaze koprskega pristaja, ki bo v bodoče imelo odloču-io vlogo na razvoju gospodarskih nog in bo dalo mestu obeležje po-jrskega mesta. Poleg tega nakazu-predvidena investicijska politika mr gospodarske aktivnosti, saj mer ja sredstva na racionalnejše aganje, predvsem v rekonstrukciji racionalizaciji- Predvsem je treba pospeševati go-odarske panoge, za katere so dam >bri prirodni m ostali pogoji za nalij ni razvoj: kmetijstvo, promet m rižem — predvsem na ankaranskem idročju. Hkrati je treba pospeseva-razvoj gospodarskih panog, ki so lJ ^edaj "zapostavljene: trgovina i drobno in uslužnostna ubit. Lija podlagi take gospodarske ak-vnostl je treba vplivati na celotni Lospodai^tva, tako da se zadevi stalno naraščanje obsega pro-unrinie in blagovnega prometa. iSHo 'Hr s. ind",,,: Sug katerih skupni družben, th using, . igei vnašal mt? v letu 195E. Ta- °* da?f M ^r?elok^nega rtTlneyU. aapn^vaut. deiev-ftahh g"p.F,rskin ^ -C.Hwg O <= ^ <9 p ac > M" d.S . gT3 . ^ M n a o 'M ^ g ? ^ t3 3? O. In ta & N G T3 S o s C p-h3 Vse gospod. 4237 1290 7597 2251 179 182 Industrija 905 1460 2700 2560 300 175 Kmetijstvo 473 594 590 1177 117 198 Gradben. 1017 810 1220 1140 121 140 Promet 394 1900 1220 3737 307 196 Trgovina 675 1370 827 1834 128 134 Gostinstvo 249 1100 293 1600 119 145 Obrt 325 1734 457 2184 131 127 Komun. dej. 95 1824 148 2590 155 141 Prosv. dejav. 104 1174 142 1415 135 121 v 000 di 1956 1961 Indeks Narodni dohodek 2,060.159 8,031.289 385,4 na 1 zaposlenega v gospodarstvu (v din) 485.331 1,057.034 218,3 1953 struktura 1956 struktura 1961 struktura Prebivalstvo skupaj 25751 100 24898 100 33400 100 — kmečko 13142 51.0 12431 49,9 13472 40 — nekmečko 12608 49,0 12467 50,1 19928 60 delovnih pogojev neprimerno večja sredstva kot so bila porabljena v preteklem obdobju. VIII. Poglavje Osebna potrošnja in družbeni standard I. Osebna potrošnja Osebna potrošnja bo v območju občine naraščala v perspektivnem razdobju skladno z razvojem gospodarstva. V preteklem razdobju je osebna potrošnja mestnega prebivalstva zaostajala, zaradi tega bo treba zagotoviti z večjo produktivnostjo dela njeno hitrejše naraščanje. Na osnovi načel spremenjenega sistema delitve osebnih dohodkov, bodo morale gospodarske organizacije uporabljati takšen način nagrajevanja delovne sile. da bodo posamezniki nagrajeni po vloženem delu in po uspehu celotnega poslovanja gospodarske organizacije. Plačni skladi v gospodarstvu bodo naraščali skladno z boljšim kvalifikacijskim sestavom delovne sile, povečanjem proizvodnje in uvajanjem novih delovnih mest. Predvidevamo, da bo narasel plačni skiad zaposlenih v gospodarski in negospodarski dejavnosti od 1934 milijonov v letu 1956 na 3143 milijonov v letu 1961 ali za 81 "/a, pri čemer pa se bo povečalo Število zaposlenih od 7037 na 11500 ljudi ali za 59 "/a. To nesorazmerje je v glavnem posledica boljše kvalifikacijske strukture zaposlenih. Višina plačnega sklada bo odvisna od stopnje delovne storilnosti. Gospodarske organizacije bodo povečavale število zaposlenih počasneje kot pa bo naraščal obseg proizvodnje. Osebna potrošnja kmečkega 'prebivalstva bo prav tako odvisna od porasta kmetijske proizvodnje in prodaje tržnih viškov. K povečanju osebne potrošnje kmečkega prebivalstva bo močno vplivatla uveljavitev kooperacijskega razmerja med zasebnimi proizvajalci ih kmetijskimi organizacijami, posledica tega pa bo povečanje kmetijske proizvodnje tudi v privatnem sektorju kmetijstva. Dohodki prebivalstva in socialnega zavarovanja v obliki pokojnin, invalidnin, otroškega dodatka in ostalih prejemkov se bodo povečali od 208 milijonov v letu 1956 na 330 milijonov leta 1961. Na zboljšanje življenjske ravni prebivalstva bo vplival predvsem razvoj uslužnostne obrti, trgovine, stanovanjske izgradnje, šolstva in komunalnih naprav, ki so sestavni del splošnega standarda. Gibanje osebne potrošnje bo naslednje: Znesek skupne osebne potrošnje (v milijonih din) Znesek osebne potrošnje na prebivalca (v din) Število prebivalstva Povprečni letni porast osebne potrošnje, ki je za 1,2"/. višji od okrajnega povprečja je posledica delno spremenjene strukture prebivalstva v upravnem središču Koper in delno zaradi obstoja conskega dodatka v obalnem pasu. Zaradi postopne odprave conskega dodatka in porasta splošne ravni piač, se bo dejanska višina plač gibala v okviru predvidevanega gospodarskega razvoja. Za izpolnitev predvidevanega izboljšanja življenjske ravni prebivalstva, bodo morali organi delavskega in družbenega samoupravljanja pravilno ukrepati pri razdelitvi sredstev za osebno in splošno potrošnjo. Skladno z ekonomsko krepitvijo gospodarskih organizacij bodo neposredni 1956 1961 Indeks Povprečni letni porast 1934 - 3143 162,5 9.2 78000 94000 120,5 3,0 24898 33400 134.1 5,0 proizvajalci izpolnjevali svoje naloge še z večjo vnemo, ker bodo na tem materialno zainteresirani. Porast osebne potrošnje bo zaradi tega tesno povezan na odpravo pomanjkljivosti v plačnem sistemu in v premi-ranju. H. Družbeni standard Hitro naraščanje prebivalstva m sprememba njegove strukture zahteva pospešen razvoj družbenega standarda in s tem seveda tudi povečanje sredstev za to. Povečanje prebivalstva v Kopru in njegovi neposredni bližini je posledica hitro se razvijajoče industrije in [ostalih dejavnosti, s pristaniščem ho razvoj Kopra zahteval ustanovitev še novih in razširitev obstoječih dejavnosti, kar bo še pospešilo povečanje prebivalstva. Naravi prirastek že sedaj ne zadostuje potrebam v zaposlevanju, temveč bo treba dalj časa računati z močnejšim prisiljevanjem iz Slovenije in ostalih krajev države. Delovanje posameznih panog družbenega standarda že sedaj ni zadovoljivo in bi postalo v bodočnosti še bolj pereče, če ne bi teh dejstev upošteval že sedanji petletni perspektivni načrt. Nekatere službe: šolstvo, zdravstvo in komunalna dejavnost so v primerjavi z gospodarstvom močno zaostale. Sedanja organizacijska struktura šolstva in pomanjkanje šolskih prostorov ne predstavljata le ovire za nadaljnji razvoj, temveč predstavljata celo stagnacijo, če ne celo relativno nazadovanje. Za zdravstveno službo predvideva načrt ustanovitev novih zdravstvenih ustanov, med temi začetek gradnje nove bolnišnice. Zastarele in nezadostne komunalne naprave ogrožajo zdravstveno stanje prebivalstva ter jih je treba izboljšati in povečati, poleg tega pa zahteva to tudi poživitev turizma v koprskem področju. V zvezi z navedenimi potrebami se predvideva naslednji porast sredstev: Razmeroma visok porast proračunskih izdatkov za šolstvo kulturo in prosveto v letu 1961 nasproti letu 1956 je posledica prevzema novih šolskih in vzgojnih zavodov iz okrajne pristojnosti na primer: Industrijsko kovinarska šola, Studijska knjižnica, Muzej, Vajeniški dom, Dijaški dom. Poleg tega se povečajo proračunski izdatki zaradi nove osemletke v Semedeli, in povečanega števila učnega osebja na nekaterih šolah In zaradi povečanja izdatkov za osebne prejemke. Za osnovna sredstva družbenega standarda je bilo v preteklem obdobju porabljeno razmeroma maio investicij. Da se to nesorazmerje odpravi, bodo v bodoče izdatki za objekte družbenega standarda hitreje naraščali, kakor izdatki za tekoče potrebe. Zaradi naglega razvoja industrije v Kopru in glede na dejstvo, da je postal Koper važno upravno, politično in kulturno središče, je potrebno večji del Investicij usmeriti zaenkrat v samo mesto in ostala važnejša središča, kjer so problemi družbenega standarda najbolj pereči. Nikakor pa ne namerava načrt s tem podcenjevati potreb vasi, posebno glede na vprašanje preskrbe z vodo, za kar so v perspektivnem planu predvidena znatna sredstva. Tudi vprašanje šolstva in zdravstva je v središčih kritičneje kot kje drugje. Vsako drugačno ocenjevanje prioritetnih potreb bi ogrožalo povečanje proizvodnosti dela in povečanje narodnega dohodka. ki je vir akumulacije sredstev za proračunske in ostale izdatke. Glede na predvidena velika investicijska sredstva za to obdobje bo treba uvesti čimvečje varčevanje, smotrno uporabljanje ter premišljeno pripravo programov in ekonomič- Panoga 1956 1961 v tisoč Inde! Šolstvo, kultura in prosveta 59.741 137.000 229,3 Socialno varstvo 28.942 30.000 103,6 Zdravstvo 25.338 42.000 165,7 Družbene organizacije 6.000 10.000 166,6 Skupno iz proračuna 120.021 219.000 190,9 Štev. 32 — 14. novembra 1958 URADNI VESTNIK Stran 261 no izvajanje gradbenih del. Pri izgradnji stanovanj je treba zagotoviti materiaine pogoje za hitrejše zboljšanje standarda prebivalstva, da bo- do z dograditvijo stanovanj urejene tudi potrebne komunalne naprave, potrebni obrati, servisi in ostali objekti družbenega standarda. v 000/din Letno Letno povprečje povprečje Indeks 1954/56 1957/61 Šolstvo Kultura in prosveta Zdravstvo Komunalna dejavnost Družbene organizacije Stanovanjske gradnje Izredno visok indeks letnega povprečja izdatkov za zdravstvo za razdobje 1957/61 v primerjavi z leti 1954 do 1956 predstavljajo izdatki za gradnjo nove bolnice. Stanovanjska izgradnja Stalno zaostrejevanje stanovanjskega problema dejansko ogroža organski razvoj gospodarstva, da pri tem ne omenimo velikih potreb nastajajočih iz novo ustanovljenih gospodarsko najpomembnejših objektov, kot je to predvsem Tovarna motornih koles *TOMOSa Koper, Pristanišče Koper, pa tudi ostale vzporedne dejavnosti obrti itd. Z adaptacijo in rekonstrukcijo objektov ni pričakovati, da pridobimo pomembnejše stanovanjske površine, ker so v glavnem tovrstni objekti že dotrajani. Zato bo potrebno za obstoječi stanovanjski fond oskrbeti sredstva za redno vzdrževanje. Tu si lahko pomagamo z dopolnilnimi stanovanjskimi tarifami, ki naj obremene stanovalce, ki v sedanjem obdobju stanovanjske stiske posedujejo velike prostore, pa teh ne dajo na razpolago tistim, ki čakajo na stanovanje. Pri graditvi novih stanovanj je tre- 24.333 29.709 122,0 — 32.909 9.000 60.200 668,8 24.785 71.000 286,4 — 6.009 172.000 397.303 215,4 ba skrbeti za gradnjo v kompleksih, da se tako vzporedno rešuje tudi graditev komunalnih in družbenih objektov. Ce pa se gradnja izvaja v samem mestu je potrebno predhodno izdelati skrbno ekonomsko analizo, da bi tako hkrati reševali tudi sanacijo komunalnih naprav celotnega področja. Ker se je v preteklosti gradilo v glavnem le večsobna stanovanja, bo treba glede na majhne ekonomske možnosti ter velike potrebe, graditi le manjše stanovanjske enote, ker bo tudi delovna sila, ki se na novo zaposluje, predstavljala le mlajše delavce in mlade družine. Pričakovati je še treba dotok visokokvalificiranih in kvalificiranih delavcev kar se mora upoštevati pri reševanju kompleksnih problemov ekonomične gradnje. Računamo, da bo v naslednjih letih potrebno oskrbeti 1350 delavcem nova stanovanja, kar predstavlja 40,1 '/« na novo zaposlene delovne sile. Ce upoštevamo, da bosta v nekaterih družinah zaposlena vsaj v določenem obdobju oba zakonca, potem bj potrebovali vsaj 970 stanovanjskih enot. Glede na že začete gradnje in na potrebe navonastajajočega gospodarsko-političnega središča okraja, naj bi bila njihova struktra in velikost taka: 'A od Povprečna stanovanj velikost m* število stanov. Koristne površine m* Večsobna stanovanja 2 90 19 1.710 Trosobna stanovanja 8 65 78 5.070 Dvosobna stanovanja Enosobna stanovanja 38 55 368 20.240 garsonjere 40 36 388 13.968 Samske sobe 12 12 117 1.404 Skupaj 100 43,6 970 42.382 Vendar se morajo gornji podatki vzeti kot minimalne zahteve in potrebe po stanovanjih in se morajo investitorji, projektanti in revizijske komisije držati podane strukture in povprečne velikosti stanovanjskih enot. Razmerje neto površine nasproti bruto površini s pritiklinami mora biti 1 : 1,7 oziroma največ 1 : 1,95 pri nižjih objektih, ki se grade po posebnih urbanističnih zahtevah. Stanovanjski minimum na ležišču ne sme biti nižji od 10 m' neto stanovanjske površine. Gradnja stanovanjskih provizorijev ni dovoljena in mora vsako stanovanje zagotoviti stanovalcem osnovno higiensko-tehnične pogoje, to je minimalni stanovanjski standard. Projektanti in investitorji morajo pri gradnji stanovanj uporabiti vse tehnične izsledke, ki v kakršni koli obliki lahko vplivajo na znižanje cene stanovanja ter hkrati zboljšajo stanovanjski standard. Da M dosegli število planiranih stanovanj je potrebno zagotoviti, da cena bruto etažnega m* objekta ne bo presegla 30 tisoč dinarjev. V bru-toetažni meter so vračunane stanovanjske etaže z zunanjimi izmerami, 100 % površina kletnih prostorov in 75 %-ne stanovanjske etaže z navadnimi temelji ter podstrešje s streho. Odstopanje lahko dovoli komisija za revizijo investicijskih programov le v izjemnih primerih, ko to zahteva poseben način gradnje temeljev. Za stroške komunalnih naprav se lahko doda na vrednost objekta še do 20 /* sredstev, ki se uporabijo po posebnem Programu občinskega ljudskega od- bora za ureditev in izgradnjo komunalnih objektov. Izhajajoč iz gornjih podatkov bo za predvideno stanovanjsko izgradnjo potrebno zagotoviti naslednja sredstva: 74.168 X 30.000 = din 2.225.040.000 42.382 X 1,75 - bruto m* 74.168 Stroški komunalnih del še 20 '/o 445,008.000 Skupaj potrebna sredstva 2.670,048.000 Sredstva za predvideno gradnjo se bodo predvidoma stekala iz naslednjih virov: Sklad za zidanje stan. hiš v 000/din 968.178 Sredstva gospodarskih organizacij zavodov in usta-n