«1199 9 GLASILO SKUPŠČINE OBČINE LAŠKO Letnik IX. — Laško, januar—februar 1975 — Številka 1—2 (85/86) V NOVO LETO-Z NOVO VSEBINO IZ VSEBINE: Programi dela zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora Skupščine občine Laško za leto 1975 Sprejet je nov odlok »Priznanje občine Laško - 2. julij« Sklepi o ukrepih za hitrejšo gospodarska rast v občini Zakaj preneha veljati odlok o ustanovitvi Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Laško Odgovorina vprašanja delegatov in delegacij Polnih sedem let je minilo, odkar so se prve številke NAŠEGA DELA predstavile svojim bralcem. Pobudo, da bi NAŠE DELO s prilogo URADNEGA VESTNIKA izhajalo kot glasilo Skupščine občine Laško, je takrat rodilo spoznanje, da bi bilo takšno glasilo potrebno zato, ker smo želeli prek njega posredovati našim občanom vse tisto, kar bi jih zanimalo, da bi bili sproti seznanjeni o vseh dogajanjih v občini, zlasti pa o delu, sklepih, načrtih in akcijah občinske skupščine ter njenih upravnih in samoupravnih organov. S prispevki širokega kroga sodelavcev z vseh področij našega družbenega, gospodarskega in političnega življenja v občini smo želeli popestriti vsebino našega glasila. Želeli smo, da bi na njegovih straneh našle svoje mesto tudi objave in pomembnejši normativni akti samoupravnih organov iz delovnih organizacij, ker bi na ta način posredovali izkušnje od ene na druge delovne organizacije. Želeli smo, da bi glasilo postalo tribuna za izmenjavo mnenj in stališč v. pripravah vseh vrst odlokov, resolucij, priporočil in sklepov, ki jih pripravljajo občinska skupščina in njeni organi. Želeli smo, da bi pobude občanov, njihova opozorila, kritike in podvigi za množične akcije v občini našla širok odmev v glasilu. Skratka: želeli smo, da bi NAŠE DELO bilo vedno in vseskozi odraz vašega in našega dela v občini. Takšen je bil naš program takrat in prav takšen je tudi danes. In če kljub vsem prizadevanjem glasilo v preteklosti — gledano s tega programa — ni bilo vselej odraz vaših in naših hotenj, mu z novo vsebino skušamo, želimo, hočemo in moramo dati tisto mesto, vlogo in pomen, kakršnega terja današnji čas. Predvsem pa moramo znova tudi danes ugotoviti potreboj da naj glasilo prav zdaj — morda še bolj kot kdajkoli prej — nadaljuje svoje poslanstvo, zaradi katerega je bilo rojeno. Lani na jesen, ko naročnina, dotacija in dohodki od raznih objav niso več mogli pokrivati izredno povišanih stroškov za tisk, so ti začasno zaustavili njegovo izhajanje. Vendar, ker je bila za dobro obveščenost občanov in delegatov ter delegacij v sedanjem skupščinskem sistemu ta potreba tako živo prisotna, materialna osnova za nadaljnji obstoj glasila z novo vsebino ni mogla biti resna o-vira. NAŠE DELO z novo vsebino bo odslej prinašalo in posredovalo delegatom in delegacijam razlage skupščinskih materialov, o katerih bodo ti razpravljali, se opredeljevali in odločali na zasedanjih zborov; objavljalo pa bo tudi tiste, sprejete na sejah s komentarji in nalogami, ki jih bo treba uresničevati v bazi: v krajevnih skupnostih, družbenopolitičnih organizacijah, temeljnih organizacijah združenega dela, samoupravnih interesnih skupnostih, v u-pravnih in skupščinskih organih — povsod pač, kjerkoli dela, ustvarja ter se s problemi spoprijema naš delovni človek. NAŠE DELO z novo vsebino naj bo neločljiv pomočnik in posrednik pri graditvi z ustavo zajamčenih novih samoupravnih socialističnih odnosov v občini. Hkrati pa naj postane resnična tribuna tudi za izmenjavo mnenj in stališč o aktih, ki bodo prihajali na dnevni red zborov občinske skupščine. Ce bomo za takšno njegovo novo vsebino skrbeli vsi, bo NAŠE DELO v prihodnosti nedvomno odigralo svojo veliko vlogo in s tem do vse naše skupnosti opravičilo svoj obstoj. UREDNIŠTVO Programi dela ZBORA'ZDRUŽENEGA DELA, ZBORA KRAJEVNIH SKUPNOSTI IN DRUŽBENOPOLITIČNEGA ZBORA SKUPŠČINE OBČINE LAŠKO ZA LETO 1975 Uvodno pojasnilo Pri sestavi programa dela ter pri opredeljevanju nalog so bila upoštevana predvsem naslednja izhodišča: — ustavno in statutarno določene naloge in pristojnosti, ki' jih ima občinska skupščina kot najvišji organ družbenega samoupravljanja in oblasti v občini, — naloge občinske skupščine, ki izvirajo iz raznih dokumentov ZKS in ZKJ ter 10. kongresa ZKJ, nadalje iz sklepov 4. seje Predsedstva CK ZKJ z dne 8. oktobra 1974 in sklepov 10. seje Predsedstva CK ZKS z dne 21. oktobra 1974 ter 3. seje CK ZKS v decembru 1974. V program dela občinske skupščine se je skušalo zajeti glavne naloge, ki so bile v tem trenutku znane, in za katere se je vedelo, da bodo predmet skupščinske razprave in odločanja. Prav gotovo pa se bo med letom pokazalo ,da bo potrebno vključiti v obravnavo še vrsto novih tem in predpisov. To bodo predvsem naloge, ki bodo izhajale iz dela novo ustanovljenih samoupravnih interesnih skupnosti, kot tudi na podlagi spremljanja uresničevanja politike, ki jo je sprejela skupščina SR Slovenije in občinska skupščina. Program dela zborov zajema predvsem tematsko področje, dočim je zakonodajno področje Okrnjeno, ker se bo potreba po sprejetju odlokov in drugih predpisov kazala sproti in se bodo ti akti uvrščali na dnevni red sej zborov naknadno ob samem sklicu sej. Pa tudi sicer v tem trenutku ni bilo mogoče upoštevati vseh predpisov, ki jih bodo naši zbori morali sprejeti, ker niso znani. Sprejeti program naj prispeva k aktivnemu vključevanju v delegatski in skupščinski sistem vseh subjektov samoupravnega odločanja. Program naj služi tudi družbenopolitičnim organizacijam pri uresničevanju njihove vloge in odgovornosti v uveljavljanju delegatskega in skupščinskega sistema. Sprejeti program dela je obvezen za delo izvršnega sveta občinske skupščine ter za delo občinskih u-pravnih organov. V tistih točkah, kjer se nanaša na delo samoupravnih interesnih skupnosti pa tudi za delo skupščin teh skupnosti. Občinska skupščina bo prek svojih zborov, komisij in drugih delovnih teles sproti neprestano spremljala uresničevanje programa in ga, kot je že bilo omenjeno, dopolnjevala ter določala nove naloge, ki jih bo morala obravnavati in o njih odločati. I. TROMESEČJE 1. Program dela občinske skupščine oziroma zborov za leto 1975 Program dela zajema naloge, ki jih bodo skupščina oziroma zbori obravnavali glede na njihovo ustavno in statutarno pristojnost. Program vključuje teme oziroma predpise in druge akte, ki jih bodo zbori obravnavali v letu 1975. V programu se je skušalo zajeti glavne naloge, za katere se že sedaj predvideva, da bodo predmet skupščinske razprave in odločanja. Nosilec: Predsedstvo skupščine Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 2. Resolucija o družbenoekonomskem razvoju občine Laško za leto 1975 Skupščina je na zadnjem zasedanju v decembru 1974. leta Obravnavala analize poslovnih rezultatov za devet mesecev leta 1974 in med vrsto sklepov sprejela tudi to obveznost, da se izdela resolucija o družbenoekonomskem razvoju občine Laško v tem letu. Tako bo pripravljena resolucija na podlagi razprav in ugotovitev o gospodarskih gibanjih ter gibanjih splošne in skupne porabe v letu 1974, katera bo zajemala globalno oceno dosedanjih rezultatov družbenoekonomskega razvoja v letu 1974, naloge in politiko na gospodarskem in negospodarskem področju v letu 1975 kot tudi ključne probleme in cilje bodočega razveja s posebnim poudarkom na — uveljavljanje samoupravljanja na vseh področjih družbenega dela, — dinamično gospodarsko aktivnost, — odpravljanje nestabilnih gospodarskih gibanj, — obvladovanje vseh oblik porabe v okviru razpoložljivih sredstev, — varčevanje na vseh ravneh, skratka, resolucija naj bi upoštevala tudi vse tiste sklepe, ki so bili sprejeti na zasedanju vseh zborov v decembru. Nosilec: Izvršni svet Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 3. Družbeni dogovor o skupni, splošni in osebni porabi v letu 1975 S sistemom družbenega dogovarjanja o splošni porabi je bil kljub začetnim težavam in pomanjkljivostim v letu 1974 dosežen pomemben napredek v reali- zaciji ustavnih načel v tem, da je bila občinam dana možnost za postopno zmanjševanje razlik v ravni splošne porabe. Načela in merila za obseg splošne porabe v občini, načelo za združevanje sredstev po načelu vzajemnosti za zagotovitev dogovorjene ravni splošne porabe, nadalje pogoji, pravila in način ugotavljanja potrebnih sredstev za vzajemno prelivanje sredstev med občinami in merila za uporabo presežnih sredstev nad dogovorjeno porabo bodo opredeljena v družbenem dogovoru o splošni porabi v SR Sloveniji za leto 1975, katerega bodo sklenile vse občine v SR Sloveniji. V letu 1975 se bodo iz splošne porabe dosledno izločale še vse ostale potrebe, ki so se y letu 1974 še izjemoma financirale iz sredstev proračuna. S sredstvi za splošno porabo bo zagotovljeno predvsem financiranje organov družbenopolitične skupnosti, družbenopolitičnih organizacij, zagotovljena sredstva za varstvo invalidov in borcev NOV, nekateri izdatki zdravstvenega varstva, sredstva za izvajanje nalog s področja splošnega ljudskega odpora in sredstva za uresničevanje nalog krajevnih skupnosti. Potem, ko bodo v SR Sloveniji dokončno določene prispevne stopnje za leto 1975 in znana ter dogovorjena splošna potrošnja, je pripraviti predlog družbenega dogovora o delitvi dohodka in osebnih dohodkov na področju skupne porabe za leto 1975, v katerega bo vključena tudi splošna poraba. Nosilec: izvršni svet Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 4. Program delovanja organov skupnosti slovenskih občih in njenih sekcij za leto 1975, predlog dogovora o financiranju dejavnosti skupnosti slovenskih občih in pregled delovanja slovenskih občin v letu 1974 Skupnost Slovenskih občin je posredovala vsem občinam v SR Sloveniji v razpravo zgoraj navedene dokumente s tem, da o teh dokumentih razpravljajo vsi-trije zbori naše Skupščine na skupni seji. Zelja skupnosti je, da so delegati pri obravnavi materialov kritični ter podajo svoja mnenja, stališča in predloge o dosedanjem delu te skupnosti, kot tudi o bodočem delu; istočasno je potrebno, da delegati sklepajo, tudi o predlogu glede financiranja skupnosti. Seje vseh treh zborov, ki bo obravnavala omenjene dokumente, se bo udeležil tudi član izvršnega odbora skupnosti. Nosilec: Skupnost slovenskih občin Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 5. Programi dela samoupravnih interesnih skupnosti in problematika dejavnosti Samoupravne interesne skupnosti so dale v javno razpravo programe svojih dejavnosti, v katerih pa bo potrebno, po predhodno znanih prispevnih stopnjah iz- vesti prioriteto nalog in v programih za leto 1975 opredeliti dejansko najbolj nujne naloge in akcije, ki se. bodo lahko v okviru sredstev- samoupravnih sporazumov tudi izvršile. Poleg programov dela bo skupščina občine obravnavala tudi stanje predvsem na področju šolstva in zdravstva iz treh osnovnih vidikov, in sicer: kadrovski problemi, stanovanjski, prostorski in delovni problemi in z njimi povezane nadaljnje investicije. Nosilec: Samoupravne interesne skupnosti Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 6. Statuti in samoupravni sporazumi o ustanovitvi samoupravnih interesnih skupnosti Konec decembra lanskega leta so se samoupravne interesne skupnosti na podlagi zakonskih predpisov konstituirale. Ustanovne skupščine skupnosti so formirale .svoje organe in sprejele sklep o ustanovitvi. Vemo pa, da to ni dovolj; da bi lahko pričele svoje naloge čimprej izvajati, je potrebno, da sprejmejo samoupravne sporazume o ustanovitvi, kot tudi statute. V skladu z zakonskimi predpisi pa je potrebno, da k tem aktom podajo soglasje zbori naše skupščine. Nosilec: Samoupravne interesne skupnosti Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 7. Samoupravni sporazum o načinu združevanja in uporabe sredstev za zadovoljevanje skupnih potreb v krajevnih skupnostih občine Laško v letu 1975 V letu 1974 so organizacije združenega dela ter druge delovne skupnosti sklenile družbeni dogovor o financiranju neposrednih potreb krajevnih skupnosti v naši občini. Za leto '1975 je v javni razpravi že osnutek samoupravnega,-sporazuma o načinu združevanja in uporabe sredstev za zadovoljevanje skupnih. potreb v krajevnih skupnostih občine Laško v letu 1975. Predvideno je, da bodo za financiranje skupnih potreb v krajevnih skupnostih v-letu 1975 podpisniki sporazuma namenili najmanj 700.000 dinarjev. Skupščina občine pa bo v proračunu za leto 1975 planirala namenski izdatek v višini 350.000 dinarjev ter postavko realizirala v enakem odstotku kot. bodo realizirale organizacije združenega dela svoje prispevke. O razdeljevanju sredstev bo odločal poseben odbor, sestavljen iz delegatov iz organizacij združenega dela, krajevnih skupnosti, občinskega odbora SZDL, občinskega sindikalnega sveta in izvršnega sveta skupščine. Odbor za razdeljevanje,, sredstev bo s posebnim pravilnikom določil, kriterije za razdeljevanje sredstev. Nosilca javne razprave sta SZDL in sindikat. V javni razpravi dopolnjen ali spremenjen samoupravni sporazum bo predložen v obravnavo zborom naše skupščine. Nosilec: SZDL in sindikat Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 8. Odlok o uvedbi in podelitvi »Priznanje občine Laško — 2. julij« Statut občine Laško določa, da se kot posebno družbeno priznanje za izredne uspehe in dosežke pri pospeševanju razvoja občine ustanovi nagrada »Ilija Badovinac«. Pri razpravi osnutka odloka o podelitvi nagrade »Ilija Badovinac« pa je Občinski odbor SZDL Laško v svojih pripombah navedel, da občani samokritično ugotavljajo, da so bili v razpravi o statutu občine Laško premalo pozorni glede novega naziva za občinsko nagrado. Zato občani predlagajo in je ta predlog osvojila tudi ObK SZDL Laško, da bi nagrada obdržala svoje prvotno ime, to je »Nagrada občine Laško — 2. julij«. Nadalje se predlaga ukinitev denarnih nagrad in uvede podeljevanje plaket. Gim pa so denarne nagrade ukinjene in se podeljujejo priznanja, je potrebno tudi spremeniti dosedanji odlok in se bo novi odlok glasil »Odlok o uvedbi in podelitvi Priznanja občine Laško — 2. julij«. Odlok bo vseboval določila, komu se lahko podeljujejo priznanja, kdo lahko poda predlog za podelitev, kaj obsega priznanje, kdo sklepa o dokončni izbiri dobitnikov priznanja, da se priznanja podelijo vsako leto za praznik občine Laško, 2. julij. Nosilec: Izvršni svet Pristojnost: - Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 9. Odlok o proračunu za leto 1975 Odlok o proračunu občine Laško za leto 1975 bo temeljil na Resoluciji o družbenoekonomski politiki in razvoju SR Slovenije ter neposrednih nalogah v letu 1975, izhodiščih resolucije o družbenoekonomskem razvoju občine Laško v letu 1975, zakonu o financiranju družbenopolitičnih skupnostih v SR Sloveniji ter družbenem dogovoru o splošni porabi v letu 1975. Financiranje potreb je trenutno urejeno z odlokom o začasnem financiranju potreb za I. trimesečje 1975, zato bo potrebno odlok o proračunu sprejeti do konca prvega trimesečja letošnjega leta, po predhodno izvedeni javni razpravi. Nosilec: Izvršni svet — oddelek za gospodarstvo in finance Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 10. Odlok o spremembi odloka o davkih občanov Spremembo, odloka narekuje republiški zakon o davkih občanov, zakon o financiranju družbenopolitičnih skupnosti in družbeni dogovor o splošni porabi. Po teh predpisih so občine dolžne, da uvedejo odstopljeni republiški davek od kmetijstva in davka od avtorskih pravic, ki bosta tako postala dohodek občinskega proračuna. Nosilec: Izvršni svet — davčna uprava Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 11. Odlok o spremembi odloka o občinskem davku na promet nepremičnin Spremembo odloka narekuje družbeni dogovor o splošni porabi in Resolucija o družbenoekonomskem razvoju SR Slovenije ter neposrednih nalogah v letu 1975. Nosilec: Izvršni svet — davčna uprava Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 12. Odlok o izvršnem svetu Skupščine občine Laško Skupščina je na seji dne 29. aprila 1974 že sprejela odlok 0 izvršnem svetu Skupščine občine Laško, ki pa je do sprejetja ustreznih republiških predpisov začasnega značaja. Republiška skupščina je decembra 1974 sprejela zakon o izvršnem svetu. Zato bo potrebno sprejeti nov odlok, v katerem bodo opredeljene pravice im dolžnosti, odgovornosti izvršnega sveta, sestava ter pravice in dolžnosti članov izvršnega sveta, način dela, razmerja izvršnega sveta do občinskih upravnih organov, do skupščine občine, do izvršnih organov samoupravnih interesnih skupnosti in podobno. Nosilec: Izvršni svet Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 13. Družbeni dogovor o oblikovanju in izvajanju štipendijske politike v občini Laško Štipendiranje je pomembna oblika uresničevanja kadrovske politike, s katerim se omogočijo bolj izena-čene materialne možnosti za izobraževanje. Z načrtno in medsebojno kadrovsko in štipendijsko politiko se lahko bistveno vpliva na vključevanje večjega dela mladine v izobraževanje na vseh stopnjah šolanja. Po drugi strani pa je s štipendiranjem omogočeno* nadaljnje šolanje tistim učencem in študentom, ki bi jim slabše materialne razmere preprečevale nadaljnje šolanje. Da se odpravijo razlike in da se omogoči nadaljnje šolanje tudi takšnim učencem in študentom, je potrebno pristopiti k izdelavi in sprejemu družbenega dogovora o oblikovanju in izvajanju štipendijske politike v naši občini. Z družbenim dogovorom se bodo podpisniki dogovorili o nalogah, obveznostih in pravicah pri oblikovanju in izvajanju temeljnih načel In kriterijev za štipendiranje učencev in študentov. Nosilec: SZDL, sindikat in Izvršni svet Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor SMIli : II. TROMESEČJE 1975 1. Poročilo o delu upravnih organov v letu 1974 Upravni organi, ki izvajajo naloge na podlagi zakonov, smernic, priporočil in politike skupščine ter izvršnega sveta pri izpolnjevanju teh obveznosti vsako- dnevno naletijo na ovire, ki so bodisi subjektivne kot tudi objektivne narave. Pravilno je, da se o delu, težavah in drugih vprašanjih (materialna, kadrovska, stanovanjska) s področja delovanja upravnih organov seznanijo delegati vseh treh zborov, kar bo možno z obravnavo poročila o delu teh organov za preteklo leto ter da ob tem sprejmejo tudi sklepe in priporočila za učinkovitejše delo upravnih organov in izboljšanje pogojev dela. Nosilec: Izvršni svet Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 2. Poročilo o delu sodnika za prekrške Organ za kaznovanje prekrškov je pri svojem delu v okviru zakonskih predpisov samostojen. Vemo pa, da tudi ta organ tarejo razni problemi. V poročilu, ki ga skupščina vsako leto za preteklo leto obravnava, bodo tako prikazani uspehi dosežem pri delu, kot tudi slabosti in pomanjkljivosti, ki se pojavljajo in seveda eventualni predlogi za odpravo teh. Nosilec: Organ za kaznovanje prekrškov Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 3. Poročilo o delu Postaje milice Laško za leto 1974 Tudi postaja milice Laško vsako leto predloži skupščini v obravnavo poročilo o delu v preteklem letu. Poročilo bo prikazovalo uspehe, težave in predloge za rešitev posameznih problemov. Nosilec: Postaja milice Laško Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 4. Poročilo o delu — Občinskega sodišča Celje — Občinskega tožilstva v Celju — občinskega pravobranilstva v Celju za leto 1974 Vse tri zgoraj navedene institucije, ki opravljajo naloge na svojih področjih dela tudi za našo občino in katere sofinancira tudi naš proračun, bodo predložile poročila o svojem delu v preteklem obdobju s prikazanimi uspehi, težavami materialnega, kadrovskega iri stanovanjskega značaja. Nosilec: Občinsko sodišče Celje Občinsko javno tožilstvo Celje Občinsko javno pravobranilstvo Celje Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor \ • ............... 5. Družbeni dogovor o družbeni samozaščiti v občini Laško Statut občine Laško v svojem prvem delu v poglavju o »Ljudski obrambi in družbeni samozaščiti« govori o tem, kako delovni ljudje v občini zagotavljajo in uresničujejo družbeno samozaščito. Iz prakse vemo, da je to področje na vseh nivojih še zelo neurejeno, zato je potrebno pripraviti in sprejeti družbeni dogovor o družbeni samozaščiti, ki bo ta vprašanja v naši občini enotno urejal. Ta družbeni dogovor bi sklenile Skupščina občine Laško, krajevne skupnosti, temeljne organizacije združenega dela v občini, družbenopolitične organizacije naše občine in samoupravna interesna skupnost za vzgojo in izobraževanje. Nosilec: SZDL, sindikat in Izvršni svet Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 6. Analiza o poslovanju gospodarstva in družbenih služb v letu 1974 Na koncu preteklega leta je skupščina na skupni seji vseh treh zborov obravnavala analizo poslovanja za devet mesecev. S tem v zvezi je bila sprejeta tudi vrsta sklepov in priporočil za izboljšanje stanja. Povsem dokončni rezultati poslovanja za preteklo leto pa bodo znani po zaključnih računih in na podlagi podatkov službe družbenega knjigovodstva. Podatke o analizi službe družbenega knjigovodstva bodo z ugotovitvami in stališči izvršnega sveta o poslovanju v preteklem letu obravnavali naši zbori, ki bodo morali tudi ugotoviti, kako so se dosedanji ukrepi in stališča izvajali, kot tudi ponovno predlagati rešitve za odpravo nepravilnosti in pomanjkljivosti. Nosilec: Izvršni svet — oddelek za gospodarstvo in finance Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 7. Družbeni dogovor o kadrovski politiki V naši občini je bil sprejet in podpisan družbeni dogovor o kadrovski politiki dne 22. decembra 1972, in sicer na podlagi Resolucije o osnovah kadrovske politike v SR Sloveniji, katera je bila sprejeta konec leta 1971. Čeprav smo imeli podpisan tak družbeni dogovor, pa vemo, da se stanje ni mnogo spremenilo, lahko celo rečemo, da se določbe tega dogovora kljub temu, da niso bile obsežne, niso v celoti upoštevale v internih aktih podpisnikov. Stanje, v katerem se na področju kadrovske politike v naši občini nahajamo, terja, da se vsi dejavniki problematiki bolj dosledno posvetijo in pričnejo resneje izvajati družbeni dogovor. Ker pa dosedanji družbeni dogovor vsebuje tudi vrsto pomanjkljivosti, katere je potrebno uskladiti z resolucijo o kadrovski politiki in republiškim družbenim dogovorom, bo izdelan dopolnjen in razširjen družbeni dogovor o kadrovski politiki v naši občini. Družbeni dogovor bi podpisali skupščina občine, družbenopolitične organizacije, organizacije združenega dela in samoupravne interesne skupnosti. Nosilec: SZDL, sindikat in Izvršni svet Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 8. Uresničevanje ustavnih določb o splošnem ljudskem odporu Ustava, kot tudi statut vsebujeta določbe o splošnem ljudskem odporu v'krajevnih skupnostih in organizacijah združenega dela, skratka o- vključitvi vseh delovnih ljudi in občanov v vseljudski odpor. Sedaj sicer že obstajajo odbori za SLO v krajevnih skupnostih ‘in organizacijah združenega dela, vendar pa tudi vemo, da k izpolnjevanju svojih nalog in dolžnosti še niso pristopili zaradi raznih vzrokov. Zadnji čas je, da delo teh organov aktiviramo in pričnemo sistematično delati na splošnih pripravah vseljudskega odpora, na pripravah ljudstva za samozaščito, kot-tudi na sistematičnem izobraževanju na tem področju dela, na izdelavi razvojnih in vojnih načrtov splošnega ljudskega odpora v KS in OZD. Nosilec: 'Izvršni svet — odsek za narodno obrambo Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti ' Družbenopolitični zbor 9. Potrditev davčnega zaključnega računa za leto 1974 Strokovna komisija za pregled davčnega zaključnega računa bo pregledala davčni zaključni račun za preteklo leto in ga, kot je že običajno, predlagala v potrditev tudi zborom občinske skupščine. Nosilec: Izvršni svet-— davčna uprava Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 10. Potrditev zaključnega računa o izvršitvi proračuna za leto 1974 Po statutu občine mora občinska skupščina potrditi zaključni račun o izvršitvi proračuna za preteklo leto. Nosilec: Izvršni svet — oddelek za gospodarstvo in finance Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti L Družbenopolitični zbor 11. Odlok o občinskih upravnih organih Z odtokom bodo predpisane pravice in dolžnosti Upravnih organov, s katerimi morajo! ti zagotavljati hemoteno spravljanje nalog v okviru pooblastil, ki Jim Jih daje ustava, zakoni irt odloki občinske skupščine, smernice in stališča občinske skupščine in izvršnega Sveta. Upošteval bo organizacijske oblike, v katerih se pojavljajo občinski upravni organi, naloge posameznih temeljnih posebnih Upravnih organov, dalje notranjo organizacijo teh, določbe-'ob«nskih upravnih organov, razmerja do republiških upravnih organov, razmerja do občinske skupščine in izvršnega sveta, razmerje do samoupravnih organizacij in skupnosti ter družbenopolitičnih organizacij. Nosilec: Izvršni svet Pristojnost: Zborzdruženega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 12. Analiza Izvajanja podpisanih družbenih dogovorov in samoupravnih sporazumov Z ozirom na to, da je družbeno dogovarjanje irt samoupravno sporazumevanje nov element' v naši samoupravni praksi in se to še ne sprejema kot prava zakonitost ter temu primemo tudi izvaja, je nujno, da skupščina vsaj enkrat letno ugotovi izvajanje podpisanih družbenih dogovorov in samoupravnih sporazumov, ki veljajo za območje občine in imajo za posledico materialno osnovo. Nosilec: Samoupravne interesne skupnosti, krajevne skupnosti,. SZDL, sindikat in izvršni svet Pristojnost: Zbor' združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 13. Sprejemanje razvojnih programov samoupravnih interesnih skupnosti Vse interesne skupnosti morajo imeti svoje srednjeročne in tudi dolgoročne programe razvoja. Z zakonom je določeno, da skupščina občine skupaj s skupščinami samoupravnih interesnih skupnosti sprejema razvojne programe. V letu 1975 mora biti- izdelan tudi občinski srednjeročni program, zato je nujno, da samoupravne interesne skupnosti izdelajo svoje programe predhodno, ker bodo kasneje Vključeni v občinski razvojni program. Nosilec: Samoupravne interesne skupnosti in Izvršni svet Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor lil. TROMESEČJE 1975 1. Poročilo koordinacijskega odbora za spremljanje uresničevanja ustave v organizacijah združenega dela, krajevnih skupnostih in samoupravnih interesnih skupnostih Skupščina je na ■ decembrski seji imenovala koordinacijski-odbor za spremljanje uresničevanja ustave v organizacijah, združenega dela, krajevnih skupnostih in samoupravnih interesnih skupnostih. Potrebno bo ugotoviti, ali se v OZD, KS in SIS uresničujejo ustavne določbe, v katerih je zajeta prevladujoča vloga delovnega- človeka in občana kot subjekta samoupravnega in političnega dogajanja. Potrebno bo ugotoviti splet vtseh odnosov, ki nastajajo; med delovnimi ljudmi in občani v vseh oblikah medsebojnega sodelovanja in povezovanja, dalje, kako so za uresničevanje potreb, interesov in nalog delovnih ljudi in občanov zaživeli tu-di vsii tisti odnosi, ki našo skupnost opredeljujejo kot temeljno in samoupravno: Potrebno bo ugotoviti- ali da kako se uresmčuje temeljna določba e financiranju krajevnih-skupnosti, samouparavnih interesnih skupnosti, s posebno pozornostjo osvetliti odnose temeljnih organizacij združenega dela do izvajanja programov teh skupnosti, kakšna-sta povezanost in odnos temeljnih organizacij združenega dela, ki -imajo sedež izven občine in podobno. < ;r ... „ Vrsto ugotovitev in problemov ter realno in kritično oceno uresničevanja ustavnih določb bo podal ta odbor v svojem poročilu. Nosilec: Koordinacijski odbor za spremljanje uresničevanja ustave Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 2. Analiza poslovanja gospodarstva v I. polletju 1975 Služba družbenega knjigovodstva bo pripravila podatke in analizo poslovanja našega gospodarstva v I. polletju 1975 s tem, da se bo istočasno obravnavalo tudi realizacijo sklepov, priporočil ukrepov, ki bodo'sprejeti ob obravnavi za leto 1974 s poudarkom, kako skrbi in sodeluje pri izvajanju teh sklepov izvršni svet naše občine, dalje vodstveni kadri, samoupravni organi in družbenopolitične organizacije v OZD. Nosilec: Izvršni svet — oddelek za gospodarstvo in finance Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 3. Analiza delovanja in uveljavljanja delegatskega sistema in delegatskih odnosov v delu občinske skupščine, zborov in drugih organih Že dosedanje izkušnje pri delu delegacij, konferenc delegacij, skupin delegatov kažejo na številna odprta vprašanja v zvezi z uveljavljanjem in izvajanjem delegatskega sistema. Po enoinpolletnem delu bo možno podati oceno dela delegatov, delegacij in skupin delegatov v naših zborih in drugih organih skupščine, upoštevajoč pri tem nadaljnje haloge za razvoj delegatskega sistema. Nosilec: SZDL, sindikat in predsedstvo skupščine Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 4. Odlok o spremembi odloka o komunalnih taksah Sprememba odloka bo potrebna zaradi uskladitve z določbami republiškega zakona o komunalnih taksah. Nosilec: Izvršni svet Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 5. Odtok o čiščenju potokov In jarkov 2e dosedaj je bila lastnikom in uporabnikom pri-brežnih zemljišč ob potokih in jarkih naloženo čiščenje potokov in jarkov z zakonom a varstvu voda in občinskim odlokom iz leta 1961. Z novim odlokom bo po- trebno izvršiti uskladitev z dosedanjimi predpisi. Zakon o vodah tudi določa, da občinska skupščina z odlokom predpiše lastnikom oziroma uporabnikom pribrež-nih zemljišč čiščenje jarkov in potokov. Čiščenje je nujno, ker se zarast razvije in povzroči oviro- za odtok vode in stem tudi poplavljanja. Nosilec: Izvršni svet Pristojnost: Zbor združenega'dela Zbor krajevnih skupnosti m • 5. Odlok o zakloniščih in drugih zaščitnih objektih na območju občine Laško Odlok bo določal območja, kjer je obvezno graditi zaklonišča, določal vrste zaklonišč, kdo je dolžan skrbeti za zaklonišča, kdo jih gradi in popis obstoječih zaklonišč. Občinska skupščina bo morala sprejeti program razvoja javnih zaklonišč. Dalje kakšna zaklonišča po velikosti je treba graditi, financiranje gradnje zaklonišč prek posebnega sklada, ki ga bo v ta namen ustanovila občinska skupščina, kdo vse plačuje v ta sklad prispevke. Odlok bo tudi določal, da se mora za območja, kjer je urbanistična dokumentacija že: potrjena, izdelati za celotno zazidalno območje načrt zaklanjanja, najkasneje v enem letu po uveljavitvi odloka. Nosilec: Izvršni Svet — odsek za narodno obrhmbo Pristojnost: Zbor združenega dela i Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 7. Odtok o ustanovitvi sklada za financiranje in vzdrževanje zaklonišč Odlok o zakloniščih in drugih zaščitnih objektih na območju občine, bo določal, da se za financiranje te vrste objektov ustanoyi poseben sklad. S .tem .odlokom se bo takšen sklad ustanovi!. Naloga sklada bo, kot že rečemo, financiranje gradnje in vzdrževanje javnih zaklonišč, ki bodo v primeru vojne na voljo vsakomur, ki bi se nahajal v bližini njih. V sklad se bodo1 stekala sredstva, ki jih bo predvideval odlok o zakloniščih in zakon o ljudski obrambi, poleg teh še tudr druga sredstva (proračun in podobnoj, kdo bo upravljaj s skladom in najbolj smotrno in učinkovito razporejal sredstva, kdo. bo opravljal administrativne, strokovne in finančne posle za sklad in podobno. Nosilec: Izvršni svet —.odsek za narodno obrambo Pristojnost: ’: Zbor. združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor IV. TROMESEČJE 1. Poslovnik o delu skupščine in zborov .3 . S poslovnikom bodo podrobneje urejene pravice, dolžnosti iir delo delegacij in delegatov, faze postopka za sprejemanje predpisov, splošnih aktov in drugih od-ločitev; nači» usklajevanja stališč; soodločanje skupščin samoupravnih interesnih • skupnosti s pristojnimi zbori in druge pemembne zadeve. V poskmaku bo potrebno določiti tak način delovanja skupščine, da se bodo lahko delegati pri zavzemanju stališč o vprašanjih, o katerih se odloča v skupščini, ravnali v skladu s smernicami svojih samoupravnih organizacij in skupnosti in s temeljnimi stališči delegacij oziroma družbenopolitičnih organizacij, ki so jih delegirale, kot tudi v skladu s skupnimi in splošnimi družbenimi interesi in potrebami. Sedanji poslovnik skupščine, ki je bil sprejet na zasedanju vseh treh zborov dne 29. aprila 1974, je začasni, zato ga bo treba izpopolniti in dopolniti. Nosilec: Predsedstvo občinske skupščine Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 2. Program srednjeročnega razvoja občine od leta 1976 do 1980 Program bo obsegal načrtovanje družbenega razvoja od leta 19.76—1980, v katerem bodo enakopravno sodelovali temeljni nosilci planiranja, to je delavci v temeljnih organizacijah združenega dela, samoupravnih interesnih skupnostih in krajevnih skupnostih. Z občinskim programom se bodo vsi ti individualni plani usklajevali tako, da bo dosežen skupen sporazum o razvoju občine kot celote, orisane z vseh vidikov in da se pri tem proučijo vse možnosti tako socialne, ekonomske in prostorske, saj je po naši ustavi človek osrednji nosilec vsega dogajanja, ekonomsko in prostorsko področje pa le sredstvo za uresničevanje njegovega razvoja. Z družbenim planom se bo določila skupna politika gospodarskega in družbenega razvoja v občini, seveda usklajena s politiko drugih skupnosti v občini. Nosilec: Izvršni svet Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 3. Analiza poslovanja gospodarstva in negospodarstva za devet mesecev 1975. leta Tako kot v letu 1974 bo tudi za poslovanje devetih mesecev letošnjega leta podana analiza poslovanja gospodarstva in negospodarstva. Prikazani bodo uspehi gbspodarstva in negospodarstva kot celote, dalje po področjih, kot so industrija, obrt, gostinstvo in turizem, stanovanjska izgradnja itd., s poudarkom na produktivnosti ekonomičnosti, rentabilnosti, akumulativni osti. Seveda bo analiza vsebovala tudi stališča in priporočila izvršnega sveta za odpravo negativnih tren-dov,- r Nosilec: Izvršni svet — oddelek za gospodarstvo in finance Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 4. Odlok o spremembi odloka o proračunu občine Laško za leto 1975 Tudi ,v letošnjem letu bo verjetno, kot že vsa leta dosedaj prišlo pri proračunskih dohodkih do odstopanja plana, zato bo potrebno v proračunu posamezne postavke zvišati oziroma glede na dejanske potrebe tudi znižati. Iz teh razlogov bo potrebno sprejeti spremembo odloka o proračunu občine za leto 1975. Nosilec: Izvršni svet — oddelek za gospodarstvo in finance Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 5. Delovanje samoupravne stanovanjske skupnosti in stanje v stanovanjskem gospodarstvu Samoupravna stanovanjska skupnost kot osnovni nosilec razvoja na tem področju še ni povsem zaživela. Zato bo potrebno probleme, ki se pojavljajo s tem v zvezi, analizirati in obdelati, predvsem z vidika gibanja stanovanjske graditve, izvajanja politike stanarin, problemi v zvezi z gospodarjenjem s stanovanjskim fondom, delovanje sklada za gospodarjenje s stanovanji v družbeni lastnini, izgradnja solidarnostnih stanovanj itd. Nosilec: Samoupravna stanovanjska skupnost in Izvršni svet Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 6. Problematika in delo krajevnih skupnosti Ob koncu leta bo nujno, da se bo pripravila problematika v zvezi z delom krajevnih skupnosti s poudarkom na realizaciji njihovih programov, izvajanja samoupravnega sporazuma o načinu združevanja in uporabe sredstev za zadovoljevanje skupnih potreb v krajevnih skupnostih, zlasti še o izpolnjevanju kriterijev, ki so bili upoštevani pri dodeljevanju sredstev, kako so se dodeljevala sredstva v posameznih krajevnih skupnostih, kako so jih uporabile in podobno. Nakazana naj bi bila tudi izhodišča za reševanje skupnih potreb v krajevnih skupnostih v naslednjem letu. Nosilec: SZDL in Izvršni svet Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 7. Odlok o začasnem financiranju potreb proračuna za I. tromesečje 1976 Zakon o financiranju družbenopolitičnih skupnosti v SR Sloveniji določa, da se financiranje, dokler ni sprejet dokončni proračun družbenopolitične skupnosti za naslednje leto, le-to financiranje vrši v okviru proračuna za tekoče leto, vendar največ v višini 1/4 celotnega proračuna tega leta. Iz tega razloga bo potrebno sprejeti odlok o začasnem financiranju potreb naše občine v I. trimesečju 1976. Nosilec: Izvršni svet — oddelek za gospodarstvo in finance Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Družbenopolitični zbor 8. Odlok o ureditvi določenih zadev organiziranja blagovnega prometa posebnega družbenega pomena ~ na trgih in sejmih To področje so dosedaj urejali trije odloki, izdani na podlagi pravnih predpisov, ki danes ne veljajo več. Zato bo pripravljen nov odiok, ki bo urejal to področje blagovnega prometa skladno z današnjimi predpisi in potrebami. Odlok bo urejal promet blaga na trgih s tem, da bo določeno, kdo organizira in upravlja s trgi, kdo predpiše tržni red, pobira določeno pristojbino itd. Dalje bo odlok vseboval določila o prometu z živino na živinskih sejmih, kdo organizira in upravlja sejme, kako mora biti urejen sejmiščni prostor, objava datumov sejmov in tako dalje. Odlok bo določal tudi nadzor nad poslovanjem na trgih in sejmih, določanje tarife v soglasju z občinsko skupščno. Predvidene bodo tudi kazenske sankcije za kršitelje, bodisi, da bodo te lažje ali težje. Kazni bodo seveda denarne. OBVESTILO To in naslednje številke NAŠEGA DELA s prilogo URADNEGA VESTNIKA OBČINE LAŠKO bodo prejemali brezplačno vsi izyoljeni delegati, oziroma člani delegacij zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora Skupščine občine Laško Ob koncu bo odlok vseboval tudi določbe o izdajanju potrebnih navodil za izvajanje odloka. Nosilec: Izvršni svet Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti 9. Odlok o vodovodnem redu Odlok o vodovodnem redu je bil že sprejet v letu 1958, vendar po svoji vsebini ne odgovarja več današnjim razmeram in potrebam. Zato bo pripravljen nov odlok, ki bo prilagojen današnjim razmeram in potrebam ter tudi usklajen s sedaj veljavnimi predpisi. Odlok bo urejeval pojem pitne vode, javnih objektov za preskrbo s pitno vodo, kdo se lahko oskrbuje s pitno vodo, kdo upravlja z javnimi objekti, pravice in dolžnosti upravljavcev in odjemalcev, higienski nadzor nad kvaliteto vode, vodenje katastra javnih objektov, novogradnje, priključke na vodovodno omrežje, merjenje porabe vode, plačevanje vodarine nadzor nad porabo voda in seveda tudi kazenske določbe. Nosilec: Izvršni svet Pristojnost: Zbor združenega dela Zbor krajevnih skupnosti Zakaj nov odlok o ustanovitvi m podelitvi »Priznanje občinelaško-2. julij« Statut občine Laško v 8. členu določa, da se kot posebno družbeno priznanje za izredne uspehe in dosežke pri pospeševanju razvoja občine u-stanovi nagrada »Ilija Badovinac«. Pri razpravi osnutka odloka o podelitvi nagrade »Ulja Badovinac« je Občinska konferenca SZ-DL Laško v svojih pripombah k osnutku tega odloka navedla, da občani samokritično ugotavljajo, da so bili pri razpravi o statutu občine Laško premalo pozorni glede novega naziva za občinsko nagrado. Večina občanov je bila prepričana, da se z imenom Ilija Bado-vinca uvaja nova nagrada, ne pa, da ta nagrada nadomesti »Nagrado občine Laško — 2. julij«. Zato občani predlagajo, predlog pa je tudi osvojila občinska konferenca SZDL, da bd nagrada obdržala svoje prvotno ime tj. »Nagrada občine Laško — 2. julij«. Nadalje občinska konferenca SZDL predlaga, da bi se denarne nagrade ukinile in namesto njih dajale plakete. Izvršni svet je na svoji seji dne 6. februarja 1975 obravnaval te pripombe in prišel do zaključka, da so pripombe umestne. Zato je sprejel sklep, da se ime nagrade spremeni v priznanje, da se denarne nagrade u-kinejo in priznanje izda v obliki plakete in da se določila 8. člena statuta spremenijo v smislu predloga občinske konference SZDL ob postopku za spremembo statuta. Sledeč tej odločitvi, je pripravljen osnutek odloka o ustanovitvi in podelitvi »Priznanja občine Laško — 2. julij«. Glavne značilnosti osnutka so: — da prejmejo priznanja posamezniki, skupine posameznikov ali organizacije, ki prebivajo oziroma imajo svoj sedež na območju občine; — da predloge lahko poda vsaka fizična in pravna oseba; — da je praviloma potrebno dosegati uspehe v daljšem časovnem obdobju, ne za enkraten uspeh, razen če ni posebnega pomena; — da priznanje obsega listino in plaketo; — da obliko in vsebino listine in plakete določi poseben odbor, ki ga i-menuje IS; — da dokončni sklep o izbiri dobitnikov priznanja sprejme 11-član-ska komisija; — da so dana osnovna merila, na katera se naj komisija opira pri izbiri dobitnikov; — da priznanje lahko prejmejo tudi posamezniki ali organizacije izven območja občine. Sklep o tem izda občinska skupščina izven postopka, določenega s tem odlokom. Z uveljavitvijo tega odloka bi nehal veljati dosedanji odlok o ustanovitvi »Nagrada občine Laško — 2. julij« in pravila za izvrševanje tega odloka. 9 SKLEPI O UKREPIH ZA HITREJŠO GOSPODARSKO RAST V OBČINI Skupščina občine Laško je v zvezi z analizo poslovnih rezultatov organizacij združenega dela za obdobje januar — september 1974 na 5. zasedanju zbora združenega dela, na seji zbora krajevnih skupnosti in na seji družbenopolitičnega zbora dne 23. decembra 1974 sprejela naslednje SKLEPE: 1. Gospodarska rast v občini je počasnejša od rasti v celjski regiji in SR Sloveniji. Podatki so prikazani v analizi poslovnih rezultatov organizacij združenega dela za obdobje januar — september 1974. 2. V naši občini so nekatere organizacije združenega dela v devetih mesecih letošnjega leta dosegle počasnejšo rast celotnega dohodka in dohodka, kot je občinsko povprečje (Industrijsko podjetje Volna Laško, Pivovarna Laško, TLG Rimske Toplice, »SOPOTA« Radeče in Cementarna Zidani most). 3. Omenjene organizacije združenega dela naj obravnavajo svoje 9-mesečno poslovanje, ugotovijo vzroke zaostajanja in proučijo realne možnosti za dosego boljših rezultatov. Svoje ugotovitve naj pa še posebej dopolnijo ob obravnavanju končnih rezultatov poslovnega leta, to je ob sprejemanju zaključnih računov. Devetmesečne in letne rezultate potovanja naj obravnavajo samoupravni organi in družbenopolitične organizacije v organizaciji združenega dela ter sprejmejo sklepe za boljše gospodarjenje. Analize in sklepe samoupravnih organov posredujejo OZD skupno z zaključnim računom. Izvršnemu svetu SOb Laško. 4. Strokovna služba pri upravnih organih občine pripravi primerjalne podatke o gospodarjenju enakih in podobnih organizacij združenega dela v SR Sloveniji. 5. Na osnovi izdelanih analiz v organizacijah združenega dela ter oddelka za gospodarstvo in finance, se organizirajo posveti v delovnih organizacijah. Na teh posvetih naj bi se sprejeli dolgoročni ukrepi za odpravo pomanjkljivosti, ki bi imeii za posledico ugodnejšo rast in razdelitev dohodka. , 6. Po podatkih za devet mesecev so krediti za osnovna in obratna sredstva v porastu in je želeti, da taka stopnja porasta tudi ostane. Ker so bila v preteklih letih večja investicijska ^ vlaganja v nove proizvodne kapacitete, so -potrebe po večjih o-bratnih sredstvih toliko bolj aktual-ne, saj zahteva povečana proizvodn ja več obratnih sredstev in bi v primeru nezadostnih obratnih sredstev, lahko nastale velike težave pri realizaciji proizvodnih programov. Organizacije združenega dela pa zaradi že omenjenih investicij niso sposobne v celoti zagotoviti lastna obratna sredstva. Zato si je treba prizadevati, da bi bili v bodoče zagotovljeni bančni krediti še v večji meri. 7r Za ugotavljanje vzrokov rasti terjatev, naj organizacije združenega dela sporočijo Izvršnemu svetu naslednje podatke: — prikaz neplačanih terjatev po teritorijih; — vzroki za takšno stanje terjatev in kakšni so prodajni roki v OZD; — kolikšen del dohodka bodo v OZD odpisale na račun zakonitih rokov plačila. 8. Podatki o poslovnih rezultatih temeljnih organizacij združenega_de-la za obdobje januar — september 1974 prikazujejo rezultate Kmetijske zadruge Laško za vse enote skupaj, to je prevozništvo, predelavo mesa in lastno proizvodnjo. Celotni dohodek sicer nekoliko zaostaja za povprečjem v občini, vendar pa je dohodek višji. Za obravnavanje stanja v kmetijstvu na sploh bi bilo pripraviti naslednje; a) podatke gospodarjenja v Kmetijski zadrugi za posamezne dejavnosti, b) analizo stanja kmetijstva na območju občine za družbeni in zasebni sektor, c) z ozirom na izrazito živinorejsko usmeritev kmetijstva v naši občini, problematiko, ki je nastala v zvezi povišanja cen mineralnih gnojil, koruze, koncentriranih krmil in drugega, ter na drugi strani enaka cena pihanega goveda oziroma padec cen ostalim kategorijam živine; se naj skuša doseči realizacijo predloga o premijah za govedo v višini 3,00 din po kg žive teže. 9. Priporočilo Izvršnega sveta, da naj organizacije združenega delá, ki so dosegle počasnejšo rast celotnega dohodka in dohodka, ugotovijo vzroke zaostajanja in proučijo realne možnosti za dosege boljših rezultatov, -velja za vse- -organizacije zdru--ženega dela. Menimo, da -je potrebno v vsaki delovni organizad ji-Iskati možnosti za boljše gospodarjenje in tako tudi sprejeti ustrezne-ukrepe. 10. Nujno potrebno je vzdržati in povečati produktivno sposobnost gospodarstva. 11. Racionalnost poslovanja se mora odraziti v optimalnem koriščenju proizvodnih kapacitet, v zmanjšanju zalog gotovih proizvodov in hitrejšemu obračanju obratnih sredstev. 12. Skrbeti moramo za čimvečjo avtomatizacijo in modernizacijo proizvodnje in doseči bolj racionalno izrabo delovnega časa. 13. Da bi izboljšali kvalitetne dejavnike gospodarskega razvoja, je potrebno v organizacijah združenega dela dati predvsem bistveno večji pomen lastni ustvarjalnosti, stalni izboljšavi kadrovske strukture, povečanju delovne discipline, racionalizaciji stroškov reklame in reprezentance ter varčevanju nasploh. 14. Za dosego učinkovitejšega gospodarjenja morajo skrbeti vsi delavci, organi delavskega samoupravljanja, delegati ter upravni in družbenopolitični organi. 15. Večjo skrb je treba posvetiti samoupravljanju ter uresničevanju ustave. 16. Pri sklepanju in izvajanju družbenih dogovorov in samoupravnih sporazumov je potrebna večja resnost, predvsem pa odgovornost. 17. Z namenom, da bi v občini, i-meli enoten pregled ter na osnovi tega izdelano resolucijo o družbenoekonomskem razvoju občine za leto 1975 se takoj pristopi k izdelavi resolucije, ki naj izhaja iz programov vseh OZD in TOZD ter drugih aso- ' ciacij v občini. 18. Na osnovi ugotovljenega stanja na področju likvidnosti v gospodarstvu v občini je nujno za odpravo težke situacije, ki bi iz tega stanja sledila, takoj izdelati v vseh OZD in TOZD- ob sodelovanju izvršnega sveta Skupščine občine, konkretne ukrepe za izboljšanje likvidnosti na področju gospodarstva. 19. 'Ob ugotovitvi, da predstavljajo porabljena sredstva v proizvodnji zelo velike zneske ter ob-pristopanju k nacionalnemu varčevanju je potrebno posvetiti temu vso skrb tako v gospodarstvu, kot drugih dejavnostih izven gospodarstva. V ta namen je takoj pristopiti k izdelavi konkretnih programov varčevanja, ki morajo biti izdelani V podrobnosti, ne samo po fazah dela, temveč tudi konkretno po vseh delovnih mestih. Programe in njih izvajanje je treba (Nadaljevanje ha 11. Strani) Odgovori na vprašanja delegatov in delegacij Regulacija potoka Sopota Delegat ZAHRASTNIK KAREL iz zbora krajevnih skupnosti — Pristojne službe upravnih < organov občine Laško prosi za posredovanje pri Vodni skupnosti Novo mesto v zvezi z regulacijo potoka Sopote od Jagnjeniškega mostu do Janeza Samca,.to je v dolžini ca. 800 m. ODGOVOR: (oddelka za gospodarstvo in finance) Z ozirom na to, da je ustanovljena območna vodna skupnost, v kateri so tudi zastopani delegati z našega področja, smo zaprosili KS Radeče, da po svojem delegatu postavi vprašanje regulacije Sopote. Vendar pa smo med tem sprejeli program vzdrževanja vodotokov za leto 1975 s strani VS Novo mesto, iz katerega je razvidno, da bodo izvršena najnujnejša popravila poškodb na odseku Sopote nad tovarno dokumentnega in kartnega papirja. Nadaljevala pa se bodo sistematsko urejevalna dela na Sopoti od mlekarne proti Vrankarju. Ureditev ceste od Svibnega proti mostu v Jagnjenici Delegat ZAHRASTNIK KAREL iz zbora krajevnih skupnosti: — Kdaj bo dokončno urejen preostali del ceste od Svibnega proti mostu v Jagnjenici v dolžini ca. 800 m, ker se ugotavlja, da je ta del ostal leta 1973 ob rekonstrukciji ceste neurejen. ODGOVOR: (oddelka za gospodarstvo in finance) Menimo, da se morajo KS Jagnjenica in KS Svibno dogovoriti o ureditvi imenovanega odseka ceste, ker s to cesto opravljata obe krajevni skupnosti. Ureditev ceste morata vnesti v svoj program del. du s sprejetim odlokom o javnem redu in miru in odlokom o obveznem odlaganju smeti. Čeprav se vprašanje nanaša ha KS Laško, delegacija meni, da je vprašanje u-mestno zaradi koordinacije pri urejevanju tega problema tako v Laškem, Rimskih Toplicah in Radečah. ODGOVOR: (oddelka za gospodarstvo in finance) Krajevni skupnosti Laško smo posredovali vprašanje, delegata s prošnjo, da leta da ustrezen odgovor, ker opravlja KS Laško to dejavnost in je dolžna poskrbeti za ustrezen odvoz. Možnost napeljave telefona v Sedraž Delegat KNEZ FRANC iz zbora krajevnih skupnosti! — Kako je z napeljavo telefona v Sedraž, oziroma kdaj se bo položil telefonski kabel na relaciji Dol—Smarjeta, na katerega bo priključen Sedraž? ODGOVOR: (oddelka za gospodarstvo in findnce) Ker ne poznamo programa investicijskih del PTT podjetja, smo vprašanje delegata posredovali le-temu. Odgovor PTT podjetja bomo posredovali takoj, ko bo možno. Gradnja bencinske črpalke v Jurkloštru Delegat OPREŠNIK ALBIN iz zbora krajevnih skupnosti: — Kako daleč je s pripravami za izgradnjo bencinske črpalke v Jurkloštru? ODGOVOR: (oddelka za gospodarstvo in finance) Varnost prehoda čez cesto pri Zdravilišču Delegat DEŽAN VERA iz zbora združenega dela: — Kaj bo storjeno za varnost prehoda pešcev čez republiško cesto v smeri Zdravilišče Laško—Vila Debro? ODGOVOR: (odseka za notranje zadeve) Prehod za pešce preko regionalne ceste 388 Celje—Drnovo pri Zdravilišču v Laškem bo obnovljen, ker je prejšnjega pokrila nova plast asfalta. Tega prehoda se predvsem poslužujejo pacienti zdravilišča, ki so pri prehodu ceste tudi najbolj ogroženi. Zato je bila hitrost motornih vozil na tem odseku na predlog zdravilišča s prometnim znakom omejena na najmanjšo še dopustno hitrost, s čimer je varnost pešcev dokaj zagotovljena. Izgradnja eventualnega podzemnega prehoda za pešce ni predvidena, izgradnja pa bi predvsem bremenila zdravilišče, ki pa doslej ni dalo takšne pobude. ZAKAJ JE PRENEHAL VELJATI ODLOK O USTANOVITVI SAMOUPRAVNE STANOVANJSKE SKUPNOSTI OBČINE LAŠKO Nabava smetarskega voza Delegat STARC JANKO iz zbora združenega dela: — Kdaj bo nabavljen voz za odvoz smeti, ker se ugotavlja, da sedanji način odvažanja smeti ni primeren, niti ni v skla- (Nadaljevanje s prejšnje strani) doseči s širokimi političnimi akcijami, v katerih bodo zastopani vsi člani delovnih kolektivov in drugih skupnosti. 20. Vse organizacije združenega dela, temeljne organizacije združenega dela in druge delovne skupnosti ter samoupravne interesne skupnosti so dolžne takoj pristopiti k izdelavi konkretnih akcijskih programov stabilizacijskih ukrepov ter programov nadaljnjega razvoja. O vseh programih morajo razpravljati vsi Doslej še ni bil sklenjen dokončen dogovor o možnosti izgradnje črpalke v Jurkloštru. Potrebno je ponovno obiskati podjetje »PETROL« v Ljubljani in se dogovoriti o možnostih sofinanciranja. Od tega bo odvisno ali se bo gradila črpalka v Jurkloštru ali ne. delovni ljudje ter se za njihovo izvedbo politično zavzeti. 21. Delegacije v organizacijah združenega dela, v krajevnih skupnostih in samoupravnih interesnih skupnostih, so dolžne skupno s samoupravnimi organi ih družbenopolitičnimi organizacijami skrbeti, da bodo programi po teh sklepih pravočasno izdelani in spremljati izvajanje teh sklepov. PREDSEDNIK Skupščine občine Laško Rudi GROSAR 1. r. Z zakonom o samoupravni stanovanjski skupnosti so bile stanovanjske skupnosti, ki so jih ustanovile občinske skupščine z odlokom ali družbenim dogovorom, obvezne, da pripravijo in sprejmejo samoupravne sporazume o ustanovitvi stanovanjske skupnosti najpozneje do 31. decembra 1974. Občinskim skupščinam pa je na o-snovi 2. odstavka citiranega zakona naložena obveznost, da odpravijo svoje odloke o ustanovitvi stanovanjske skupnosti, ko se konstituira stanovanjska skupnost in njeni organi na podlagi samoupravnega sporazuma o ustanovitvi. Samoupravni sporazum o ustanovitvi samoupravne stanovanjske skupnosti v občini Laško je bil podpisan dne 27. decembra 1974. Z uveljavitvijo določil samoupravnega sporazuma obstoječi odlok o u-stanovitvi samoupravne stanovanjske skupnosti občine Laško dejansko nima več pravne veljave, zato je nujno, da se le-ta odpravi, kot to narekuje zakon. Glede na navedeno je bil sprejet , odlok v besedilu, objavljenem v U-radnem vestniku občine Laško. SKLEPI 0 UKREPIH ZA HITREJŠO GOSPODARSKO JANUAR—«FEBRUAR 1975 Regulacija Savinje do marijagraškega ovinka Delegat SUHEL ERNEST iz zbora združenega dela: — Kakšne so možnosti regulacije Savinje od železniškega mostu do marijagraškega ovinka? S to regulacijo bi bil rešen problem blokov na »Otoku«, katerih stanovanja (kletni prostori) so ob vsakem večjem narastu Savinje ogroženi. ODGOVOR: (oddelka za gospodarstvo in finance) Za izvajanje vodnogospodarskih del, ki se opravljajo na področju naše občine, je pooblaščeno podjetje za urejanje voda »NIVO« Celje. Vsa dela so se doslej izvajala po srednjeročnem programu, za katera je prispevala sredstva Republiška vodna skupnost. Ustanovljena območna vodna skupnost SAVINJA—SOTLA je pripravila osnutek srednjeročnega programa vodnogospodarskih del v obdobju 1976—1980, kjer je tudi zajeta regulacija ne samo marijagraškega ovinka, temveč regulacija od Debra do Marija Gradca. Sredstva za potrebe krajevnih skupnosti Delegat KNAVS IVI iz zbora krajevnih skupnosti: —; Zakaj so dopolnilna sredstva za dejavnost krajevnih skupnosti enaka kot v lanskem letu 300.000 dinarjev in zakaj skupščina občine ne zagotovi sredstev iz tega naslova (za leto 1974 pripada KS Radeče po razrezu 70.000 din), ker zaradi tega dela ne napredujejo, oziroma stojijo (vodovod Brunk)? ODGOVOR: (oddelka za gospodarstvo in finance) S sprejetim proračunom za leto 1974 je bilo določeno, da se za KS zagotovi 300.000 din, kar je bilo tudi realizirano. Več sredstev ni bilo možno razporediti zaradi drugih obveznosti proračuna (dejavnosti družbenopolitičnih skupnosti, družbenopolitičnih organizacij, socialnega skrbstva, zdravstvenega varstva, komunalne dejavnosti, medobčinske službe), dohodki in izdatki proračuna pa so limitirani. Krajevnim skupnostim je v letu 1974 bilo dano 100 % sredstev na osnovi sprejete delitve za redno dejavnost in 6,67 ■/• na osnovi programa KS. Vzrok za manjši odstotek pa je, ker OZD — TOZD niso poravnale svojih obveznosti po družbenem dogovoru. Povečanje sredstev za vzdrževanje cest Delegat KOSEM FRANC iz zbora krajevnih skupnosti: i — Ali obstoji možnost povečanja srf štev po kilometru vzdrževanja cest v krajevnih skupnostih in sicer A, B in C kategorije? ODGOVOR: (oddelka za gospodarstvo in finance) Sredstva za vzdrževanje cest III. reda razporeja s svojim programom sklad za financiranje gospodarske in komunalne dejavnosti. To so sredstva, ki jih sprejme sklad od tako imenovanega bencinskega dinarja. Ker so ta sredstva vsako leto skoraj enaka, ni možnosti, da bi se v okviru kategorijacije le-ta povečala. Koriščenje sredstev iz solidarnostnega stanovanjskega sklada Delegat HOMŠEK DRAGO ;iz zbora združenega dela: — Koliko sredstev se je dosedaj zbralo v solidarnostnem stanovanjskem skladu? Ali so koristili dosedaj zbrana sredstva tudi zaposleni delavci pri obrtnikih bodisi, da jim je bilo dodeljeno posojilo za gradnjo hiše ali pa stanovanje? V kolikor teh primerov ni bilo, se priporoča, da se tudi za potrebe teh delavcev zagotavljajo stanovanja v novozgrajenih blokih. ODGOVOR: (Samoupravne stanovanj- ske skupnosti občine Laško) Solidarnostni sklad obstoja od 1. 1. 1973, ko so se vanj začela zlivati sredstva vseh občanov občine Laško, ne glede na to. kje so zaposleni. To pomeni, da je dohodek solidarnostnega sklada 30 % sredstev od 6 % stanovanjskega prispevka, iz bruto OD, ki ga plačujejo: — delavci zaposleni v združenem delu v TOZD in drugih družbeno pravnih osebah; — delovni ljudje na delu pri občanu, ki opravlja samostojno dejavnost; — upokojenci in invalidi. a) v letu 1973 je bilo natečenih 3,263.633,6S din b) v letu 1974 je bilo natečenih 4,976.800,80 din c) vključen dohodek sklada za udeležence NOV v znesku 1,326.735,21 din oziroma skupno vseh sredstev solid. sklada od 1. 1. 1973 — 1. 1. 1975 9,567.169,66 din rPri tem je treba poudariti, da dohodek pod točko a) prejšnjega odstavka predstavlja planiran dotok solidarnostnih sredstev v letu 1974, dejanski bo znan šele potem, ko bo izdelan zaključni račun. Zaključni račun solidarnostnega sklada bo sprejel izvršni odbor solidarnostnega sklada in o njem razpravljala tudi skupščina samoupravne skupnosti, v kateri je [-tudi predstavnik delovnih ljudi na delu pri občanih, ki opravljajo samostojno dejavnost. Zaključni račun bo objavljen tudi v javnih sredstvih za informiranje tako, da bo kar najširši krog občanov, ki vanj tudi prispevajo sredstva, seznanjen o vsoti in porabi solidarnostnih sredstev. Sama participacija oziroma dotok po posameznih »plačnikih« v masi sredstev ni znan, izvzemši prenešena sredstva za udeležence NOV. Po zaključnem računu bodo strokovne službe pripravile tudi razdelilnik, koliko je posamezna kategorija občanov prispevala v solidarnostni sklad, kar je nedvomno delegata, ki je postavil vprašanje, zanimalo. Naj v informacijo kratko navedemo še to, da je solidarnostni sklad kupec dela stanovanj, ki so že v gradnji v Laškem in Radečah in katerih gradnja je že v pripravi na lokacijah v Zidanem mostu in Rimskih Toplicah. Jasno je, da bodo ta stanovanja razdeljena občanom, ki izpolnjujejo pogoje za njihovo dodelitev ne glede na to, kje so zaposleni, kar pomeni, da bodo delavci pri zasebnih delodajalcih enako obravnavani kot delavci v združenem delu. Ustrezni organi skupnosti, ki bodo sprejemali prioritetne liste pričakovalcev stanovanj v drugem trimesečju letošnjega leta, pa bodo nedvomno upoštevali tudi potrebe delavcev na delu pri občanih, ki opravljajo samostojno obrtno dejavnost. Končno predlagamo, naj se delegati v zadevah samoupravne stanovanjske skupnosti obračajo neposredno na samo skupnost oziroma njene strokovne službe, kjer bodo dobili točne in dokumentirane podatke, hkrati pa bodo tudi organi skupnosti kar najbolj neposredno seznanjeni s problematiko, ki so jo dolžni razreševati. Nadzor nad gradnjo otroškega vrtca v Laškem Delegat STARC JANKO iz zbora združenega dela: — Ugotavlja se, da je izvedba gradnje otroškega vrtca v Laškem pomanjkljiva, zato se postavlja vprašanje ali je nadzorni organ pri spremljanju del odgovorno opravljal zaupano nalogo? ODGOVOR: (Temeljne izobraževalne skupnosti Laško) V zadevi vprašanja o pomankljivi izvedbi gradnje otroškega vrtca v Laškem odgovarjamo, da je gradnja razdeljena v dve etapi, s čemer bo dokončna funkcija vrtca uspešno zaključena po dograditvi II. faze. Dopisujte v »Naše delo« izhaja mesečno — Izdaja Skupščina občine Laško — Urejuje uredniški odbor — Odgovorni -urednik LEV TIČAR — Uredništvo in uprava: Laško, Ulica Borisa Kraigherja 2/1., telefon 730-045, interna številka 0002 — Cena za ta izvod 2 dinarja — Žiro fačun pri Službi družbenega knjigovodstva, podružnica Laško, številka 50710-637-55419' — Rokopise, objave in oglase za vsako številko sprejemamo do 15. dne v mesecu — Nenaročenih rokopisov ne vračamo — Tisk in klišeji: AERO Celje, TOZD grafika — Glasilo je oproščeno temeljnega davka na promet ha podlagi mnenja Sekretariata za informacije SR Slovenije (št. 421-1/72 od 20. marca 1974).