PREDLOG Na podlagi 189. člena in 243. člena statuta občine Ljubljana-Siška (Uradni list SRS, St. 2-77/78) ter v skladu z določili zakona o temeljih sistema državne uprave in zveznem izvfJnem svetu ter zveznih upravnih organov (Uradni list SFRJ, št. 23/78) in zakona o sistemu državne uprave in o izvršnem svetu skupščine SR Slovenije ter republiških upravnih organov (Uradni list SRS, št. 24/78) je skupščina občine Ljubljana-Siška na..... skupnem zasedanju zbora združenega dela, zbora kraievnih skupno-sti in družbenopolitičnega zbora dne.....sprejela ODLOK O ORGANIZACIJI IN DELOVNEM PODROČJU UPRAVNIH ORGANOV IN STROKOVNI SLUŽBI OBCINE LJUBLJANA-SlŠKA I. SPLOŠNE DOLOČBE I.člen Upravni organ in strokovna služba občine Ljubljana—Šiška (v nadaljnjem besedilu: upravni organi) opravljajo upravne naloge iz občinske pristojnosti na upravnem področju, za katero so usta-novljeni. Delovno področje in organizacijo upravnih organov določa statut občine Ljubljana Šiška, zakon o temeljih sistema državne uprave in o zveznem izvršnem svetu ter zveznih upravnih organih in zakon o sistemu državne uprave in o izvršnem svetu skupščine SR Slovenije ter o republiških upravnih organih in ta odlok. Organizacijo in delovno področje upravnih organov, katerih naloge so preverjene mestu Ljubljana določa odlok skupščine mesta Ljubljane v skladu s statutom. . 2. člen Upravni organi izvajajo politiko, ki jo je določila skupščina občine Ljubljana—Šiška (v nadaljnem besedilu: občinska skupšči-na) in skupščine širših družbenopolitičnih skupnosti, izvršujejo zakone, druge predpise in splošne akte občinske skupščine in izvršnega sveta ter organov širših družbenopolitičnih skupnosti ter zagotavljajo njihovo izvrševanje. Upravni organi odgovarjajo za stanje na področjih, za katere so ustanovljeni, spremljajo stanje in razvoj na svojem področju, seznanjajo občinsko skupščino in izvršni svet o stanju in pojavih ter dajejo pobude za reševanje vprašanj s teh področij in oredlagaio ukrepe oziroma ukrepajo v mejah svojih pooblastil. •¦ ';¦ ' . ' \ -..'.; ;. t, ; .-...- .3, aien . ¦ :;'••¦'¦ ¦ '¦¦¦¦' Upravni organi so dolžrii v okviru svojih pravic in dolžnosti s svojim delom zagotavljati delovnim Ijudem in občanom organizaci-jam združenega dela, krajevnim skupnostim ter drugim samouprav-nim organizacijam in skupnostim učinkovito uveljavljanje njihovih pravic in interesov, zlasti pa morajo ustvarjati pogoje in nastopati z ukrepi s katerimi olajšuiejo in omogočajo čim hitrejše in popolnej-še uveljavljanjeomenjenih pravic in interesov oziroma izpolnjevanje njihovihobveznosti in jim izkazovati pomoč pri uveljavljanju in varstvu teh pravic in interesov. v ¦ ¦ •..¦-..•¦ , ¦ • • ~ . 4. člen *¦-'¦¦¦¦ ^ " Upravni organi so dolžni zagotavljati strokovno pomoč delega-tom in delegacijam občinske skupščine in delegacijam za skupščine samoupravnih interesnih skupnosti, krajevnim skupnostim ter drugim samoupravnim skupnostim in organizacijam. 5. člen Upravni organi so dolžni: ' ¦ ¦. '-,•.. — da samoiniciativno, stalno in pravočasno obveščajo skupščino o stanju na področjih, za katere so ustanovljeni, — da z načinom dela in vsebino predlogov, ki jih predlagajo skupščini prispevajo da skupščina dosledno uresničuje svoje z ustavo, statutom in zakonom določene pravice in dolžnosti. — da se pri uresničevanju politike in sklepov skupščine pridružu-jejo smernic skupščine, — da se pri pripravi predlogov za skupščino in pri uresničevanju nienih sklepov čimbolj neppsredno povezujejo in dogovarjajo z organizacijami združenega dela, kraievnimi skupnostmi, samo-upravnimi in interesnimi skupnostmi in drugimi. 6. člen '.-¦ % ; Upravni organi odločajo o upravnih stvareh, opravljajo upravno nadzorstvo in druge upravne zadeve, izdajajo izvršilne predpise in druge upravne akte ter opravljajo druge naloge, ki spadajo v njihovo pristojnost na podlagi ustave, zakonov, drugih predpisov in splošnih aktov ter statutu občine Ljubljana-ŠiSka. Upravni organi pripravljajo predpise in druge splošne akte in opravljajo druge strokovne zadeve v okviru svoje pristojnosti za potrebe občinske skupščine, posameznih zborov, izvršnega sveta ter drugih organov in teles občinske skupščine. '' ¦-:-,: i:., ¦':¦{] ':-'i'"!'-:' 7. čien ; '¦ ¦¦.- rx:r-'v^'- -¦. Upravni organi so samostojni pri opravljaniu svojih nalog v okviru pooblastil, ki jih imajo po ustavi, zakonu in predpisih občinske skupščine in za svoje delo odgovarjaio občinski skupščini in izvršnemu svetu. Upravni organi se morajo pri svojem delu ravnati po smernicah občinske skupščineter po smernicah in načelnih stališčih izvršnega sveta. V zadevah iz svoje pristojkosti sodelujejo upravni organi med seboj, z upravnimi organi drugih družbenopolitičnih skupnosti in z drugimi državnimi organi. , : ¦ j 8. člen il V upravnem organu se lahko opravljajo tudi določene strokov-ne naloge za samoupravne interesne skupnosti ali družbenopolitič-ne oziroma družbene organizacije po sporazumu, ki ga sklene z njimi upravni organ s soglasjem izvršnega sveta. S sporazumom se določi zlasti obseg in vrsto nalog, ki jih upravni organ opravlja za; posameznega uporabnika, osnove in merila za zagotavlianje sred-stev za delo, način koordiniranja dela ter druge medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti. 9. člen Upravni organi v mejah svojega delovnega področja izvajajo obrambne priprave in druge naloge, ki jih določajo predpisi stega področja. Pri opravljanju zadev Ijudske obrambe sodelujejo med seboj ter se ravnajo po stališčih in sklepih sveta za Ijudsko obrambo, varnost in družbeno samozaščito in izvršnega sveta ter po strokovnih navodilih upravnega organa za Ijudsko obrambo in republiških upravnih organov in s poveljstvi oboroženih sil. ;i ¦ 10. člen Upravni organi morajo skrbeti za modernizacijo opravil v zvezi z izvrševanjem svojih nalog, skrbeti za napredek in racionalizacijo njihove notranje organizacije ter za strokovno in drugo izobraževa-nje ter izpopolnjevanje in idejno izobraževanje njihovih delavcev. • •¦¦ 11. člen .-¦•.:• Delo upravnih organov je javno. O delu posameznih upravnih organov obveščajo javnost funkcionarji organov. Funkcionar upravnega organa lahko pooblasti tudi druge osebe v uoravnem organu za obveščanje javnosti. III. ORGANIZACIJA IN DELOVNO PODROČJE UPRAVNIH ORGANOV 1. Organizacijske oblike ; , 12. člen Upravni organi se ustanovijo kot individualni upravni organi in kot kolegijski upravni organi. Individualni upravni organi so oddelki in uprave. Uprava se ustanovi za opravljanje upravnih nalog na določenih področjih, ki zahtevajo posebej organizirano službo in samostoj-nost Dri Hoi", * '• •; ' jpravni organ je komite. »vOtir¦-. ¦ ustanovi za področja, na katerih je zaradi naprave nalog potrebno zagotoviti povezano in usklajeno opravljanje upravnih zadev, ki so skopnega pomena za več upravnih organov, kot tudi, kadar je potrebno pri opravljanju upravnih nalog zagotoviti stalno in organizirano sodelovanje'in usklajevanie dela s samoupravnimi interesnimi skupnostmi, da se zagotovi enotnost pri pripravi predlogov in pri izvajanju politike, izvrševanju zakonov in drugih predpisov in splošnih aktov. 8 13. člen Komite sestavljajo predsednik in določeno Stevilo članov. 'Predsednika komiteja imenuje na predlog predsednika izvršnega sveta občinska skupščina, določeno število članov delegira izvršni • svet in določeno število članov delegirajo kot stalne predstavnike samoupravne organizacije in skopnosti oziroma njihova združenja. Zadeve z delovnega področja komiteja opravljata v mejah pravic in dolžnosti, komite kot kolegijsko telo in predsednik komiteja. 14. člen Za opravljanje strokovnih in drugih opravil za izvršni svet se ustanovi strokovna služba izvršneqa sveta. ¦ ' ., * ..:-.. . I5.člen ;- •. ¦ ' ''¦'¦¦¦ rVv :' SptoSna načela za notranjo organizacijo in sistemizacijo del in nalog ter nomenklaturo enotnih nazivov za skupine istovrstnih del in nalog, enotne zahteve glede izobrazbe in drugih pogojev, predpiše izvršni svet. ¦ -m--- •.:¦¦ ;;- ¦:¦•' :^-\,. .;.... ¦ ;: 16.člen , >,¦¦,.;-Individualni upravni organi so: 1. Oddelek za občo upravo in upravni nadzor 2. Oddelek za Ijudsko obrambo 3. Oddelek za proračun infinance •¦..:. ¦....,¦¦ 4. Uprava za družbene prihodke Kolegijski upravni organi so: 1. Komite za gospodarstvo in družbeno planiranje 2. Komite za družbene dejavnosti 3. Komite za urbanizem, stanovanjsko in komunalno gospodar-stvo in varstvo okolja. 4. Komite za kmetijstvo in gozdarstvo. , Strokovna služba: 1. Sekretariat izvršnega sveta , ';<%.. 17.člen Oddelek za občo upravo in upravni nadzor: — vrši nadzorstvo nad zakonitostjo samoupravnih splošnih aktov ter spremlja uresničevanje samoupravnih odnosov v organiza-cijah združenega dela in druaih samoupravnih organizacijah in skupnostih ter predlaga izvršnemu svetu in občinski skupščini ustrezne ukrepe, vodi evidenco samoupravnih splošnih aktov, — skrbi, da so predpisi in drugi splošni akti, ki jih občinski skupščini in izvršnemu svetu predlagajo drugi predlagatelji v skladu z ustavo, zakoni in statutom občine ter posebej skrbi za ' zakonitost predpisov in drugih splošnih aktov, ki jih sprejemata občinska skupščina in izvršni svet, "¦¦ — opravlja upravne naloge s področja premoženjsko pravnih zadev, overovitev ter delovnih knjižic, — opravlja nadzorstvo nad uporabo predpisov o upravnem po-stopku in predpisov o pisarniškem poslovanju ter poroča občinski skupščini in izvršnemu svetu o stanju in pojavih pri reševanju upravnih stvareh v občini, — vodi evidenco sprejetih predpisov in drugih splošnih aktov, družbenih dogovorov in samoupravnih sporazumov, ki sta jih ¦ sprejela ali k njim pristopila občinska skupščina in izvršni svet, — opravlja sva opravila v zvezi s poslovanjem s predpisi in arhiviranjj m ter vodi evidenoo o vseh obravnavanih zadevah pri upravnihorganih, — opravlja vsa dela v zvezi s sprejemom in odpravo pošte, — opravlja uprave zadeve, ki ne spadajo v delovno področje drugih upravnih organov, — opravlja pravno svetovanje za IS, — -skrbi za organiziranje skupnih služb. V oddelku se kot notranja organizacijska enota ustanovi krajevni urad Medvode za krajevne skupnosti Medvode, Preska Vaše, Goričane, Sora, Senica, Trnovec—Topol, Pirniče in Smlednik in krajevni urad Vodice za krajevne skuDnosti Vodice in Bukovica — Šinkov turn. Krajevna urada opravljata zadeve v zvezi z matičnimi in državljanjskimi knjigami in drugimi registri za občane na področju, za katero sta ustanovljena, ter v drugih zadevah napotujeta na pristojni organ. r 18.člen Oddelekza Ijudsko obrambo. Oddelek za Ijudsko obrambo opravlja upravne in strokovne zadeve iz pristojnosti občine na področju Ijudske obrambe, če s predpisom niso posamezne zadeve dane v pristojnosti drugim občinskim upravnim organom. Oddelek za Ijudsko obrambo zlasti: — opravlja upravne in strokovne naloge na področju Ijudske obrambe, razen posameznih zadev, ki so v pristojnosti druaih upravnih organov, — skuoaj z drugimi upravnimi organi, občinskem štabom za teritorjalno obrambo in občinskim štabom za civilno zaščito pripravlja osnutek dolgoročnega in srednjeročnega razvoja splošne Ijudske obrambe, ki je sestavni del načrta družbeno-gopodarskega razvoja občine, — koordinira delo in nudi pomoč posameznim upravnim organom pri pripravi in tekočem dopolnjevanju obrambnega načrta občine, — izvaja strokovni nadzor in skrbi, da so obrambni načrti temeljnih in drugih organizacij združenega sdela, kraievnih skupnosti, samoupravnih interesnih skupnosti in drugih samo-upravnih organizacij in skupnosti usklajeni z obrambnim in varnostnim načrtom občine, obrambni načrt občine pa z vojnimi načrti oboroženih sil, — opravlja strokovni nadzor nad izvajanjem zveznih, republiških, mestnih in občinskih predpisov ter sklepov in drugih aktov sveta občinske skupščine za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito, — opravlja strokovne naloge v zvezi z organizacijo, delom, urejanjem in izobraževanjem obveznikov civilne zaščite, štabov in enot civilne zaščite in občanov ter skrbiza njihovo načrtno in gospodarno opremljanje, — opravlja strokovna opravila _za svet občinske skupščine za spbšno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito ter občinski štab za civilno zaščito, — skrbi za izvajanje varnostnih in zaščitnih ukrepov pri obramb-nih pripravah. Oddelek za Ijudsko obrambo flbdeluje pri svojem delu z občinskim štabom za teritorjalno obrambo in občinskim štabom za civilno zaščito. ¦.¦¦.-,, 19. člen \y • ¦¦¦¦;-. Oddelek za proračun in finance Opravlja uprave in strokovne naloge s področja proračuna in financ, ter vodi finančna opravila za skupščino in njene organe in sicer: — pripravlja bilanco sredstev splošne porabe, — analizira in spremlja pojave na področju javnih financ, posebej na področju financiranja splošnih družbenih potreb, — organizira računovodstvo za zadeve, ki se nanašajo na izvrševa-nje občinskega proračuna finančnega načrta upravnih organov, posebnih računov in računovodstva krajevnih skupnosti, — druge naloges področajfinanc. 20. člen Uprava za družbene prihodke. Opravlja upravne in strokovne zadeve iz pristojnosti občine na področju davkov, prispevkov in taks, ki so s predpisi družbenopoli-tičnih skupnosti in samoupravnimi akti dani v pristojnost. Uprava za družbene prihodke občine izvršuje predpise družbe-nopolitičnih skupnosti in samoupravne akte ter opravlja strokovne naloge, s tem, da zlasti: — pripravlja predpise s področja davkov, nekaterih prispevkov in ' taks, ki jih sprejema občinska skupščina, — strokovno in analitično spremlja izvajanje predpisov, dogovo-rov in sporazumov s področja davkov, prispevkov in taks, — izvršuje odmerne, knjigovodske in izvršilne naloge v zvezi s pobiranjem prihodkov, ki pripadajo družbenopolitičnim skup-nostim, samoupravnim interesnim skupnostim in prihodkov, ki se zbirajo za posebne namene, — izvršuje inšpekcijske in kontrolne naloge z namenom, da občani, civilno — pravne osebe in družbeno-pravne osebe zakonito izpolnjujejo svoje družbene obveznosti, — vodi upravno kazenski postopek za davčne prekrške, ki so po veljavnih predpisih dani v pristojnost občinskega upravnega organa, pristojkega za prihodke, — opravlja druge upravne in strokovne naloge s področja davkov prispevkov intaks izobčinskih pristojnosti odmerja evidentira in nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča. 21.člen Komite za gospodarstvo in družbeno planiranje usklajuje delo na področju ekonomskega, socialnega in prostorskega planiranja ter spremlja gospodarsko gibanje. Pri tem zlasti: — izdeluje analize uresničevania družbenega plana ter predlaga ukrepe za izvrševanje nalog iz družbenega plana, — spremlja četrtletno, polletno in letno poslovanje organizacij združenega dela ter pripravlja poročilo o gospodarjenju, — tekoče spremlja investicijsko in izvozno - uvozno dejavnost OZD, — spremlja samoupravno organiziranost ter integracijske procese, — opravlja statistične analize in raziskovanje ter izdeluje statistič-na poročila, — opravlja strokovne naloge, ki se nanašajo na izdelavo letnega, srednjeročnega in dolgoročnega plana, — vodi upravni postopek v zvezi z izdajo obrtnih dovoljenj ter delovnih pogodb. Upravne zadeve družbenega planiranja so v pristojnosti pred-sednika komiteja. 22. člen Komite za družbene dejavnosti usklajuje delo ter opravlja upravne naloge, ki se nanašajo na vzgojo in izobraževanjeotroškega varstva, zaposlovanjj, socialno skrbstvo, kulturo in telesno kulturo, zdravstvo in raziskovanje ter pri tem zlasti: — oblikuje stališča, analize in strokovna mnenja o zadevah s svojega področja, — zagotavlja stalno in organizirano sodelovanje, dogovarjanje in usklajevanje dela ter stališč med upravnimi organi, samouprav- 1 nimi interesnimi skupnostmi in drugimi samoupravnimi organi-zacijami ter skupnostmi pri načrtovanju in izvajanju sprejete ¦ politike razvoja in dela družbenih dejavnosti, — . proučuje oblike organiziranja, izvajanja programa in delovanja organizacij posebnega družbenega pomena, katerih ustanovitelj je skupščina občine, — opravlja vse zadeve v zvezi z varstvom borcev NOV in drugih vojn ter vojaških invalidov na podlagi veljavnih predpisov in aktov občinsKe skupščine, — opravlja vse zadeve v zvezi z urejanjem, vzdrževanjem in varstvom spomenikov, spominskih plošč in drugih obeležij NOV, — prek komisije za odnose z verskimi skupnostmi, spremlja uresničevanje ustavnih odnosov in uveljavljanja zakonskih določil na področju odnosov med samoupravno službo in verskimi skupnostmi in koordinira delo na tem področju, — sodeluje in koordinira med samoupravnimi interesnimi skup-nostmi pri pripravi lanskih dokumentov. ..;.-.., 23. člen Komite za urbanizem, stanovanjsko in komunalno gospodar-stvo in varstvo okolja, opravlja upravne naloge s področja urbanizma, gospodarstva, stanovanjskih, komunalnih zadev ter varstva okolja. Pri tem zlasti: — spremlja izdelavo zazidalnih načrtov in urbanističnega reda, potrjuje programska izhodišča za izdelavo zazidalnih načrtov in obravnava osnutke in predloge zazidalnih načrtov in redov, ki jih predlaga v sprejem, — spremlja urbanistični del prostorskega planiranja in urbanistič-no načrtovanje, — koordinira načrtovanje, gradnjo in uporabo stanovanjskih, komunalnih in vodnogospodarskih objektov ter cest, — daje mnenja pri izdelavi investicijskih, programskih in lokacij-skih smernic za komunalne objekte — ceste, — spremlja izvajanje programov stanovanjske — komunalne grad-nje, — vodi upravni postopek v lokacijskih gradbenih zadevah ter drugih zadevah s svojega področja, — sodeluje pri družbenem planiranju v občini. ; 24. člen Komite za kmetijstvo in gozdarstvo opravlja upravne zadeve s področja kmetijstva.gozdarstva, lovstva in ribištva, — usklajuje plane samoupravnih skupnosti in organizacij s po-dročja kmetijstva, gozdrastva in preskrbe ter jim nudi strokov-no pomoč, — tekoče spremlja in analizira problematiko na področju kmetij-stva, gozdarstva in preskrbe, — usklajuje planske dokumente s področja lovstva in ribištva, — sodeluje pri družbenem planiranju v občini. 25. člen ' :'*' r Sekretariat izvršnega sveta: — organizira in pripravlja gradiva za seje izvršnega sveta in njegovih teles. Opravlja strokovne, organizacijsko tehnične in administrativne naloge za IS in njegova telesa. Sodeluje pri pripravi gradiv za seje zborov skupščine s sekretariatom skupščine; — opravlja strokovne naloge, ki se nanašajo na načrtovanje, f inanciranje in skladen razvoj krajevnih skupnosti ter delovanje delegatskega sistema in — opravlja strokovne naloge js -področja varnosti in družbene samozaščite. 26.člen f Za opravljanje kadrovskih opravil delovne skupnosti, admini-strativnih — tehničnih in pomožnih opravil za upravne organe za skupščino in njen IS, se zaradi skupnega interesa in uporabe prostorov, birotehničnih sredstev — drugeopreme lahko ustanovijo skupne službe. Te so na podlagi poprejšnjega sporazuma ustanovijo z aktom o ustanovitvi. Ta določa delovno področje ter poobtastilo — odgo-vornost funkcionarja, ki jo vodi. Notranja organizacija upravnih organov. ,. ¦ » 27. člen V upravnih organih seglede na naravodela,obseg in zahtevnost nalog ter način vodenja, programiranja in opravljanja nalog ter pooblastil delavcev pri njihovem opravljanju lahko oblikujejo notranje organizacijske enote. Notranje organizacijske enote se oblikujejo z aktom o organiza-ciji in delu upravnega organa. Funkcionarji, vodilni delavci indelavci sposebnimi pooblastili. 28. člen Oddelek ali upravo vodi načelnik. Komite vodi predsednik. Strokovno službo vodi sekretar. Načelnik, predsednik in sekretar mora na podlagi in v mejah ustave, zakona in statuta, drugih predpisov in splošnih aktov, smernic občinske skupščine ter načelnih stališč in smernic izvršne-ga sveta vestno opravljati funkcijo, ki mu je poverjena in jeosebrto odgovoren za njeno opravljanje, kot tudi za delo organa, ki ga vodi, ter za stanje na področju, za katero je ustanovljen organ. > 29. člen Načelnik vodi in predstavlja oddelek ali upravo, izdaja akte, za katere je pooblaščen ter druge ukrepe iz pristojnosti oddelka ali uprave in opravlja druge zadeve, ki jih določa zakon ali drug predpis. Načelnik vodi in organizira delo detavcev v detovni skupnosti oddelka ali uprave ter odloka v skladu z zakonom o pravicah, obveznostih in odgovornosti delavcev. , : 30. člen Predsednik komiteja predstavlja komite, skrbi za pripravo sej komiteja, jih sklicuje in vodi. Predsednik komiteja podpisuje sklepe in druge akte, ki jih sprejema komite ter skrbi za njihovo izvrševanje, izdaja odločbe v upravnem postopku, izdaja akte ter ukrepe, kadar je za to pooblaščen ter izvršuje druge pravice in dolžnosti funkcionarja., ki vodi upravni organ, če zakon ne določi drugače. Predsednik komiteja vodi in organizira delo v delovni skupnosti komiteja ter ima v zvezi z uresničevanjem samoupravnih pravic, obveznosti in odgovornosti delavcev pravice in dolžnosti funkcio-narja, ki vodi upravni organ. 31.člen Sekretar sekretariata izvršnega sveta vodi in predstavlja sekre-tariat; izdaja akte za katere je pooblaščen. Sekretar je za svoje delo in delo sekretariata izvršnega sveta odgovoren izvršnemu svetu. 32. člen 0 izbčitvi funkcionarja, ki vodi upravni organ in o predsedni-ku komiteja odloča izvrini svet. 0 izločitvi člana komiteja odloča komite. 33. člen Načelnik oddelka in načelnik uprave ter predsednik komiteja imajo lahko namestnika. Namestnik nadomestuje načelnika oziro-ma predsednika komiteja, če je odsoten ali zadržan z vsemi pooblastili in odgovornostmi v zadevah, ki mu jih ta določi. Namestnika imenuje in razrešuje občinska skupščina na pred-log predsednika izvršnega sveta. Sekretarja imenuje in razrešuje na predlog predsednika izvršne-ga sveta, izvršni svet. . -\msV.Xv'' •¦¦*«I."'J :•¦¦.'¦¦'•¦.¦ . "¦;-¦'• n1" .'¦-'',;',1'K'iVvr."-' - ' 34. člen Vodilni delavci upravnih organov so pomočniki funkcionarja, ki vodi upravni organ in vodje odsekov. Vodilne delavce imenuje in razrešuje izvršni svet na predlog funkcionarja, ki vodi upravni organ. 35. člen Delavce s posebnimi pooblastili v upravnih organih določa sploSni akt o sistemizaciji del in nalog upravnega organa. Delovna skupnost 36. člen ' Delavci upravnih organov uresničujejo svoje samoupravne pravice, dolžnosti in odgovornosti v delovni skupnosti upravnega organa v skladu z zakonom in statutom delovne skupnosti. Delavci v delovni skupnosti upravnega organa pridobivajo dohodek delovne skupnosti iz sredstev za delo upravnega organa na podtagi samoupravnega sporazuma z upravnim organom, s katerim se določijo osnove in merila za pridobivanje dohodka delovne skupnosti. Prehodne in končne določbe 37.člen Občinski upravni organi začnejo delati po tem odloku z dnem njegove uveljavitve, svojo organizacijo pa morajo uskladiti s tem odlokom v treh mesecih od dneva uveljavitve tega odloka. 38. člen Upravni organi, ustanovljeni j tem odlokom, prevzamejo v skladu z opredeljenimi področji dela vse obveznosti, sredstva za ¦delo, zadeve in dokumentacijo od dosedanjih upravnih organov najkasneje v treh mesecih od dneva uveljavitve tega odloka. 39. člen Z dnem, ko začne veljati ta odlok, preneha veljati odlok o organizaciji občinskih upravnih organov skupščine občine Ljublja-na-Šiška (Uradni list SRS št. 21-1439/78). 4O.člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu SRS. Datum: Štev.: .•;¦ :'¦¦•-.' K .¦ Predsednik skupščine občine DEJAK Franc OBRAZLOŽITEV: '¦¦¦ Izvršni svet je obravnaval predlog odloka o organizaciji in delovnem področju upravnih organov občine Ljubljana—Šiška na svoji seji dne.... Na podlagi obravnave delegatov na skupščini ter podanih predlogov in stališč je dopolnil oziroma spremenil osnutek odloka. V predlog odloka je vključil tudi opredelitev dosedanjega oddelka za finance, sekretariata izvršnega sveta, strokovne službe za kadrovske zadeve in strokovne službe za krajevne skupnosti in sicer tako, da se oblikuje oddelek za finance kot individualni upravni organ, sekretariat izvtinega sveta kateri vključuje tudi dosedanjo strokovno službo krajevnih skupnosti kot strokovno službo izvršnega sveta in predlaga uvrstitev strokovne službe za kadrovske zadeve v sekretariat skupščine. Pri sestavi osnutka je izvršni svet bil mnenja, da bo te organe opredelil odlok o izvršnem svetu. Pri obravnavi sprememb in dopolnitev odloka o izvršnem svetu je izvršni svet izhajajoč iz zakona o temeljih sistema državne uprave, ki določa, da morajo biti s statutom občine podrobneje opredeljene funkcije izvršnega sveta ter način njihovega uresničevanja ugotovil, da ni podlage za obstoj odloka o izvršnem svetu. Vsled tega tudi statutarna komisija pripravlja predlog o razveljavitvi obstoječega odloka o izvršnem svetu. Tako oblikovani predlog zajema in enotno urejuie vse upravne organe in strokovne službe razen sekretariata skupSčine. Izvrini svet je v celoti upošteva/ predloge KS Komandanta Staneta in KS Medvode. Na stališča in predloge podane v obravnavi, katera se ne nanaša neposredno na sam odlok ali pa izvršni svet ni mogel osvojiti podajamo naslednjo obrazložitev: 1. Delegacija KS Koseze Na osnutek odloka o organizaciji in delovnem področju upravnih organov SO Šiška, delegacija opozarja, da mora predlaga-telj pri sistemizaciji defovnih mest upoštevati načelo racionalnosti, upoštevati in organizirati delo tako, da število uslužbencev po novi sistemizaciji mora biti man/še na odnosu sedanje stanje skupščin-skih organov. Opozarjamo, da je del nalog skupščinskih organov do sedaj prenešeno na vse uspešne/še delovanje samoupravnih interes-nih skupnosti. Opozarjamo, da je pri obravnavi te točke dnevnega reda nujno zagotoviti tudi ustrezen delovni čas organov določenih s tem odlokom in organov izvršnega sveta, ki bo najprimernejši za uspešno delovanje in povezavo s krajani. Odgovor: ' • . IS bo pri realizaciji odloka vsekakor upoštevati načelo racional-nosti organiziranja dela v posameznih upravnih organih in v načelu — izvršil realizacijo odloka v okviru sedanjih delavcev upravnih organov. Izvršni svet je že sprejel osnutek spremembe delovnega časa, s katerim se predvideva predvsem dva delovna popoldnevnika (ponedeljek in sreda) ter 50 % povečanje obsega delovnih ur za delo s strankami (odsedanjih 14 ur na 21 ur tedensko). 2. Delegacija KS Bratov Babnik Delegati so o odloku razpravljali in smatrajo, daje obrazložitev pomanjkljiva, ni namreč obrazloženo, v kakšni meri je odlokzajel stabilizacijska prizadevanja. _ Odgovor: Cilj odloka je predvsem jjstreznejša razporeditev upravnega področja dela med upravnimi organi in na ta način tudi izostritev njihovo odgovornost zapodročje za katero so ustanovljeni. 3. Konferenca delegacij SOb Ljubljana—Šiška št 54 Davčna uprava naj se enotno uredi za vse občine v okvitu Ijobljanskih občin. ¦ Ali bo potrebno zaposliti več delavcev? K 15. členu: Predlagamo, da na mestnem območju enotno vklajeno organiziranost delovanja kmetijstva in gozdarstva v uprav-nih organih. Razvijamo in utrjujemo samoupravljanje ter kolektiv-no vodenje po drugi strani pa nas moti pravica individualnega odločanja to je odločanja posameznika v upravnih organih. Prosimo za odgovor kako je zamišljeno izvajanje drugega odstavka 30. člena osnutka o organizaciji in delovnem področju upravnih organov občine Ljubljana-Šiška, da vodilne delavce imenuje in razrešuje IS na predlog funkcionarja, ki vodi upravni organ. Po mnenju delegacije naj vodje — vodilne delavce poleg funkcionarja predlagajo še politične organizacije. Odgovor: Delovno področje uprave za družbene prihodke (sedan/e davčne uprave) je v J-jubljani enotno urejjno z izjemo glede pristojnosti odmerjanja, evidentiranja in pobiranja nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča, ko so občine Ljubljana—Šiška, Ljubljana—Vič Rudnik in Lj.—Moste—Polje to poverile sedanjim davčnim upravam, ostale pa upravnemu organu za gradbene zadeve. Sama organizacija upravnega organa, pa se opredeljuje z aktom o organizaciji in delu upravnega organa, katerega sprejme funkcionar po predhodnem mnenju delovne skupnosti in soglasju IS. Pri sprejemu tega akta pa bo potrebno vsekakor tudi določena vsklajenost med občinami v Ljubljani. IS ocenjuje, da bo možno odlok realizirati načeloma v okviru sedanjih delavcev upravnih organov. Izvršni svet ocenjuje, da glede na zahtevnost nalog na področju kmetijstva in gozdarstva in predstoječe večje aktivnosti na področ-ju zagotavljanja prehrane iz lastnih virov je smotrno ustanoviti samostojni komite za kmetijstvo in gospodarstvo. Pravice, obveznosti ter odgovornosti funkcionarja, ki vodi upravni organ so opredeljene v zveznem zakonu o temeljih sistema državne uprave in republiškem zakonu o državni upravi. Oba zakona tudi opredeljujeta vlogo samoupravnih organov delovnih skupnosti, kakor tudi družbeno političnih organizacij. Glede pripombe na 2. odstavek 30. člena Odloka bo funkcio-nar oziroma /S upoštevat določila DD o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike v postopku imenovanja vodilnih delavcev. 4. Tov. HVALEStanko, delegat DPZ V osnutku odloka o organizaciji in delovnem področju upravnih organov občine Ljubljana—Šiška je v 30. členu navedena. 11 da vodilne delavce imenuje in razrešuje izvršni svet, na predlog funkcionarja, ki vodi pravni postopek. V smeri o izvajanju družbenega dogovora v Ljubljani predlagam, da bi tudi v tem imel morda svojo oblikovalno ali pa stališčno vlogo koordinacijski odbor za kadrovska vprašanja. Gre za pomembno področje dela za katerega bomo v interesu prav gotovo iskali v združenem delu in tudi v krajevnih skupnostih. Poleg tega pa predlagam, da se v 20. členu dopolni besedilo, gre morda za tehnično izpustitev besedila ,jdravstveno varstvo" in ,,raziskovanje". . Odgovor Pripombe na 30. člen Odloka bodo upoštevane v postopku imenovanja vodilnih delavcev v skladu z določili DD o oblikovanju in izvajanju kadrovskepolitike. Izvtšni svet predlaga, da delegati občinske skupščine sprejmejo predlagani predlog odloka. IZVRŠNISVET