w. 1 LETO I - št. 4 DOM2ALE, 14. april 1976 PRILOGA ZA DELO DELEGATOV IN DELEGACIJ PREDVIDENI DNEVNI RED SEJ ZBOROV SKUPŠČINE OBČINE DOMŽALE, KI BODO 22. IN 23. APRILA 1976 1. Sprejem Družbenega dogovora o načelih za izvajanje kadrovske politike v občini Domžale Osnutek dopolnjenega družbenega dogovora o načelih za izvajanje kadrovske politike v občini Domžale so zbori občinske skupščine že obravnavali na svojih sejah dne 27.6.1975 ter ga po sprejemu posredovali v javno razpravo. Osnutek je bil objavljen v Uradnem vestniku občine Domžale št. 12/75. Komisija za volitve in imenovanja je po zaključeni javni razpravi pregledala prispele predloge, ki v načelih ne spreminjajo že objavljenega osnutka ter tako dopolnjeni družbeni dogovor posredovala vsem podpisnikom v sprejem in potrditev v mesecu novembru. Do vključno 26.3.1976 je družbeni dogovor sprejelo in potrdilo 72 udeleženk, ki skupaj zaposlujejo 9.054 delavcev, kar predstavlja 93 % vseh zaposlenih v občini. 2. Poročilo o izvajanju samoupravnega sporazuma o štipendiranju učencev in študentov v občini Domžale Skupna komisija in izvršni odbor skupne komisije podpisnic samouprav -nega sporazuma o štipendiranju v občini Domžale sta predložili poročilo o izvajanju samoupravnega sporazuma o štipendiranju učencev in študen -tov v občini Domžale, v katerem prikazujeta problematiko dela, predlagata poročilo o izvrševanju sklepov, ki jih je sprejela skupščina lansko leto, ko je obravnavala poročilo skupne komisije ter prikazujeta problematiko v zvezi z uresničevanjem samoupravnega sporazuma. K samoupravnemu sporazumu o štipendiranju je v preteklem letu naknadno pristopilo še 51 podpisnic tako, da je sedaj skupno število podpisnikov 93. V občini je okoli 1000 dijakov in študentov, od tega je v letu 1975 pri skladu solidarnostno združenih sredstev prejemalo štipendijo 534 štipendistov. Z naraščanjem števila štipendistov skladu primanjkuje sredstev, saj za mesečno izplačilo štipendij potrebuje 290.000.- din do 300.000 din tako, da je sklad vezan na neizogiben priliv iz solidarnostnih sredstev iz drugih občin. 3. Sprejem območnega družbenega dogovora o osnovah in merilih za razporejanje dohodka in za delitev sredstev za osebne dohodke ter o združevanju sredstev za skupno in splošno porabo za razvojno obdobje 1976-1980 Na zadnjem zasedanju zborov občinske skupščine je bil sprejet sklep, da se družbeni dogovor o skupni porabi, ki je sestavni del območnega družbenega dogovora, vključi v območni družbeni dogovor in tako preneha veljati, ko bo območni družbeni dogovor sprejet. Ker gre sprejemanje območnega družbenega dogovora h koncu, je skupna komisija podpisnikov območnega družbenega dogovora predložila skupščini omenjeni družbeni dogovor v sprejem. 4. Poročila o delu upravnih organov SOb Domžale za leto 1975 in program dela upravnih organov SOb Domžale za leto 1976: Poročilo oddelka za gospodarstvo in finance V oddelku delujejo naslednji referati in službe: — Referat za cene, gostinstvo, turizem in blagovni promet, je v letu 1975 skrbel za to, da so se cene proizvodov in storitev iz njegove pristojnosti formirale po pogojih trga ali na osnovi družbenih dogovorov, samoupravnih sporazumov ali ukrepov neposredne družbene kontrole cen in v skladu z začrtano politiko cen v letu 1975. — Referat za obrt je v letu 1975 izdajal odločbe o pridobitvi obrtnega dovoljenja, o redni in začasni odjavi obrti, odločbe o ponovnem pri-četku obratovanja in o preselitvah obrtnih delavnic. — Referat za kmetijstvo, gozdarstvo in pospeševalno službo. Obseg dela referata se je s sprejetjem vrste zakonskih in podzakonskih predpisov v zadnjih letih zelo povečal. Sprejetih je bilo nekaj sistemskih zakonov, ki so določena področja v celoti obdelali na novih ustavnih temeljih. Vsi ti predpisi vključujejo tudi v upravnih stvareh nove kvalitete, na katere mora upravni organ pri vodenju postopka paziti s tem pa povečati svojo strokovno in administrativno angažiranost. Služba za plan in analize Ta služba je glavni vir informacij za Izvršni svet in skupščino ter družbenopolitične organizacije. V preteklem letu je služba izdelala niz analiz zaključnih računov s področja gospodarstva, ocen narodnega dohodka za kmetijstvo, za zasebno obrt, analizo o investicijah, analizo o zaposlenih po izobrazbeni strukturi, poročila o uvozu in izvozu, o fizičnem obsegu proizvodnje, o zaposlenih in osebnih dohodkih, o gibanju prebivalstva, o trgovini na drobno in debelo, o turizmu in zasebnem ter družbenem gostinstvu, izdala Bilten št. 10, v katerem je analiza razvoja celotnega gospodarstva občine Domžale od leta 1971 — 1974, v Biltenih št. 11 in 12 pa je služba obdelala gibanje gospodarstva za I. polletje in za 9—mesečje 1975. Služba je nadalje izdelala posebno analizo o zaposlenih s stalnim prebivališčem v občini ter pripravila osnutek resolucije o družbenoekonomskem razvoju občine v letu 1976. Posebno pozornost pa je služba posvetila skozi vse leto osnutku srednjeročnega plana družbenoekonomskega razvoja občine v letih 1976-1980. Odsek za proračun Proračunska služba posluje kot notranja organizacijska enota v sestavi oddelka za gospodarstvo in finance z nalogo, da evidentira in razporeja proračunske dohodke in vodi proračunsko poslovanje. Poleg tega izvršuje računovodske in blagajniške posle za celotno upravo SOb Domžale ter v letu 1975 tudi finančno poslovanje Samoupravne interesne skupnosti socialnega skrbstva. Dohodek od stavb je bil v letu 1975 odmerjen 1890 zavezancem, davek v višini 391.070 din. V tem znesku je poleg davka na premoženje vsebovana predpisana akontacija zavezancem davka na posest stavb. Odmera za te zavezance bo odpravljena po popisu stavb v mesecu aprilu 1976. Davek na posest gozdov je odmerjen 96 zavezancem v višini 46.147 din, medtem ko je bil ugotovitveni postopek voden za 395 lastnikov oz. posestnikov gozdov. Poleg tega dela je bilo v letu 1975 izdanih 2221 potrdil o plačanem davku in 2041 potrdil o premoženjskem stanju. V okviru nalog te službe sodi tudi vodenje registra vseh davčnih zavezancev, ki obsega 13500 občanov ter delo v zvezi z dopolnitvami in popravki matičnih podatkov. — Referat za odmero davka od nepremičnin, dediščin in daril. V preteklem letu je bilo predloženih 884 pogodb o prenosu nepremičnin. Davek na promet nepremičnin je bil odmerjen 344 zavezancem v višini 2,171.015 din. Za odmero davka na dediščine in darila je bilo predloženih 3822 spisov oz. vlog, davek pa je bil odmerjen 1065 zavezancem. — Referat za odmero davka od skupnega dohodka občanov V preteklem letu je na javni poziv za vložitev napovedi za odmero davka občanov bilo predloženo 2476 davčnih napovedi za davek od skupnega dohodka občanov, kar predstavlja v primerjavi z letom 1974 15 % povečanje. Davek od skupnega dohodka občanom je bil odmerjen 784 zavezancem v višini 550.303 din. Na podlagi zahtevanih podatkov OZD je bilo ugotovljeno, da 200 zave -zancev ni vložilo davčnih napovedi. Izmed teh je bilo 56 zavezancem odmerjen davek od skupnega dohodka občanov v višini 13.498 din. Referat je odmeril davek od skupnega dohodka občanov za leto 1974 tudi 150 občanom, ki opravljajo samostojno obrtno dejavnost in sicer v višini 1,629.160 din in predpisal akontacijo za tekoče leto 1975 zavezan cem v višini 247.090 din. Nadalje je bil odmerjen v tem letu republiški davek iz delovnega razmerja od upokojencev in sicer 19 zavezancem v znesku 51.069 din. Komunalne takse za leto 1975 so bile odmerjene 59 zavezancem v višini 28.110 din. Davek od premoženja za posest, cestnih motornih, priklopnih in kombi vozil je odmerjen 151 zavezancem v višini 655.141 din. — Izterjevalna služba Ta služba predstavlja ključno mesto v sistemu davčne uprave in pred stavlja mesto realizacije in neposrednega izvrševanja odločb in sklepov, s katerimi so naložene določene predvsem davčne obveznosti občanov. ^9851479 Od uspeha izterjave je odvisna poleg rednega dotoka sredstev za splošno in skupno porabo tudi realizacija splošnih ciljev, ki jih vsebuje določena davčna politika. Oelo izterjevalne službe se lahko prikaže s pregledom celotnih obremenitev davkov in prispevkov v letu 1975 ter z uspehi prizadevanj za plačilo in izterjavo tekočih obremenitev ter zaostankov iz prejšnjih let. Pri tem se lahko ugotovi, da so znašale celotne obremenitve v letu 1975 in ostanki iz prejšnjih let (davki) 38,373.600 din, plačila pa so znašala 34,945.000 din, kar predstavlja 91,05 % uspeh izterjave. - Referat za odmero davka in prispevkov iz delovnega razmerja V preteklem letu je bilo evidentiranih 366 delodajalcev, ki so zavezanci na davke in prispevke iz delovnega razmerja. Celotna obremenitev teh obveznosti znaša 2,885.280 din. - Referat za registracijo računov Ta služba opravlja svoje delo v smislu zakona o davkih občanov in odredbe o evidentiranju računov. V letu 1975 je zajemal register 550 evidentiranih zavezancev in 25 občasnih. Poročilo o delu geodetske uprave a) Občinski geodetski organ opravlja oziroma skrbi za izvrševanje geodetske službe na območju občine. Pri tem zlasti: - planira in koordinira dejavnost v zadevah geodetske službe na območju občine, - skrbi za izdelavo katastrov in evidenc na območju občine, — pripravlja predloge programov geodetskih del, ki jih financira občina, - opravlja oziroma skrbi za vzdrževanje temeljne geodetske izmere , katastrov in evidenc na območju občine. Poročilo o delu davčne uprave V preteklem letu je davčna uprava predlagala skupščini tri odloke o spremembah in dopolnitvah odloka o davkih občanov, nadalje tri predloge odlokov o spremembah in dopolnitvah odloka o posebnem občinskem davku od prometa proizvodov in plačil za storitve ter predlog odloka o davku na promet nepremičnin. Davčna uprava je v okviru svojih pristojnosti po posameznih referatih v letu 1975 opravila: - odmera davka od obrti: opravila na tem referatu predstavljajo težišče dela davčne uprave v smislu odmerjanja davčnih obveznosti, ki predstavljajo glavni vir proračunskih dohodkov. V letu 1975 je bil odmerjen davek in prispevki 807 davčnih zavezancev in to: 586 zavezancev, ki opravljajo samostojno obrtno dejavnost in so dolžni voditi poslovne knjige, 97 zavezancem, ki so obdavčeni v pavšalnem letnem znesku, 94 zavezancem, ki opravljajo popoldansko obrt ter 30 zavezancem, ki opravljajo intelektualne storitve. - Davčna inšpekcija Delo v tem referatu obsega izvajanje davčne politike in neposredno skrb, da občani izvršujejo obveznosti, ki jih nalagajo davčni predpisi. Obenem ima namen preprečevati družbeno škodljive pojave kot so razne oblike davčnih prekrškov in kaznivih dejanj. Delo davčne inšpekcije je usmerjeno predvsem v redno kontrolo in preverjanje pravilnosti opravljanja poslovanja in vodenja poslovnih knjig zavezancev, ki opravljajo samostojno obrtno dejavnost. Poleg tega se opravljajo tudi izredni in pa sistematski pregledi poslovanja določenega dela teh zavezancev. V letu 1975 je davčna inšpekcija opravila 335 rednih in izrednih pregledov poslovanja davčnih zavezancev, mandatno kaznovala 10 občanov, podala 5 predlogov za kaznovanje v pristojnosti davčne uprave in podala 1 kazensko ovadbo zaradi suma kaznivega dejanja pristojnemu javnemu tožilcu. Poleg tega dela je davčna inšpekcija opravila tudi 60 inventurnih pregledov in 194 postopkov za odmero davka. Pri odmeri davka je opravila še okoli 100 pregledov poslovanja v zvezi z ugotovitvenim postopkom in sicer predvsem pri tistih zavezancih, ki opravljajo promet pretežno s privatnim sektorjem (storitvena dejavnost). Referat za kaznovanje davčnih prekrškov in analize s področja davčne uprave Poleg izdelave potrebnih strokovnih analiz in poročil s področja dela davčne uprave je referat v letu 1975 opravljal kaznovalno politiko v smislu pooblastil zakona o davkih občanov in zakona o prekrških. Tako je bilo uvedenih 34 postopkov v zvezi z davčnimi prekrški in izdanih 27 odločb o kaznovanju z denarno kaznijo, 2 odločbi o kaznovanju z nedenarno kaznijo, 3 sklepi o ustavitvi postopka, 2 predloga občinskemu javnemu tožilstvu zaradi suma kaznivega dejanja in 1 zavrnitev predloga zaradi zastaranja. Odmera davka od kmetijstva, stavb in starostnega zavarovanja kmetov Ta referat opravlja delo v zvezi z obdelavo podatkov in postopki za odmero davka od kmetijske dejavnosti, stavb in starostnega zavarovanja kmetov, izdaja odločbe s tega področja in izdaja odločbe s tega področja občanom potrdila o plačanem davku in potrdila o premoženjskem stanju. V letu 1975 je vil voden postopek za odmero davka od osebnega dohodka iz kmetijske dejavnosti za 8452 zavezancev in odmerjen davek v višini 1,765.188 din. V smislu določb odloka o davkih občanov občine Domžale je bila v preteklem letu izdana davčna olajšava 220 zavezancem v višini 214.620 din, medtem ko je bil 27 zavezancem pripisan davek v znesku 8.333 din. Prispevek za starostno zavarovanje kmetov je bil odmerjen 926 zavezancem v višini 1,437.371 din. Na podlagi določb zakona o starostnem zavarovanju kmetov in po uradni dolžnosti je bil 129 zavezancem odpisan ta prispevek v višini 117.045 din, 69 zavezancem pa je bil pripisan za znesek 70.852 din. — vodi in vzdržuje regionalno geodetsko dokumentacijo in urbansko geodetsko dokumentacijo za območje občine, — opravlja strokovno nadzorstvo nad izvajanjem operativnih del v zadevah geodetske službe, za katere je občinska skupščina pooblastila geodetsko delovno organizacijo, — opravlja druge zadeve iz pristojnosti občine. b) Občinski geodetski organ ima položaj samostojnega občinskega organa. Sistemiziranih je in zasedenih 7 delovnih mest. c) Topografsko-katastrski načrti za območje naselij v Ivi 1 : 1000. Zastareli obstoječi grafični katastrski načrti, hitri razvoj mest in naselij, intenzivna stanovanjska gradnja, splošen razvoj zahteva programske obdelave, a te brez kvalitetnih geodetskih podlog niso mogoče. V letu 1975 se je pisarniško izdeloval elaborat novoizmerjene katastrske občine Homec v izmeri 130 ha, ki bo v letu 1976 dokončno uveljavljen. č) Obnova katastrske klasifikacije Obstoječi sistem katastrske klasifikacije je bil uveden leta 1869. Obno va katastrske klasifikacije je v pristojnosti republike. V letu 1975 so se izdelovali programi k pristopitvi klasifikacije za celotno območje Slovenije. d) Meritve za potrebe lokacijske dokumentacije Po veljavni geodetski zakonodaji vršimo poleg redne dejavnosti še usluge iz 8.člena zakona o geodetski službi (Ur.list SRS 21 /70). Med navedene usluge spada izdelava geodetskih načrtov za potrebe lokacijske dokumentacije. V letu 1975 smo izdelali 296 geodetskih načrtov in 122 zakoličb zgradb. e) Vzdrževanje zemljiškega katastra Zakon o zemljiškem katastru predvideva, da se morajo naročila, prija ve, ki pridejo do 30.4. dotičnega leta izdelati do 29.9. istega leta Prijave — naročila, ki pridejo po 1.5. lahko ostanejo zaradi preobilice dela za prihodnje leto. Današnje obdobje terja hitro izdelavo načrtov predvsem zaradi posojil, novogradenj itd. Zato tudi vsa naročila, k pridejo po 1.5. jih izdelamo še isto leto (po možnosti). Tako je bilo do 1.5. vloženo in izgotovljeno 222 naročil, a po roku ši 496 naročil. f 1 Splošna pisarna in katastrsko knjigovodstvo V splošni pisarni je ena referentka, ki je morala v letu 1975 opravit naslednje: Poleg sprejemanja strank vodi seznam o prepisih in prerisih katastrski! podatkov (1.347), seznam prijav in naročilnic (1.123), vodenje sezna ma zemljiškoknjižnih sklepov (920), vodenje blagajniške knjigi (1.619), odprava geodetskih načrtov (614) in vse ostale sezname. V katastrskem knjigovodstvu je bilo 4.38 sprememb v delih katastrske ga aparata, katere je morala izpeljati ena referentka z vsemi nastavitva mi, dopolnitvami, vpisi itd. g) Urbanska in regionalna dokumentacija Zaradi potreb prostorskega in družbenoekonomskega planiranja te evidenc stanja v prostoru smo izdelali spomladi leta 1975 publikaciji „Občanov priročnik", ki je doživel ponatis novembra 1975. Poročilo o delu kadrovske službe Kadrovska služba SOb Domžale je bila ustanovljena koncem leta 1974 namenom, da opravlja in proučuje kadrovsko politiko v občini, vodi ev denco kadrov, spremlja izvajanje družbenega dogovora o izvajanju kadrov ske politike v občini, vodi kadrovanje v upravnih organih in opravlja dri ge naloge v zvezi s področja svojega dela. Referat za delo, učna razmerja in štipendije: Ta služba je v preteklem letu poleg tekoče registracije pogodb o zaposlin delavcev pri zasebnikih, ponovno registrirala 750 pogodbo zaposlitvi z; radi vskladitve kolektivne pogodbe z ustavo, izdala 370 novih delovni knjižic ter opravila 325 sprememb v njih, nadalje je registrirala 106 učni pogodb, 15 pa jih je razveljavila. Referat za kadre in personalne zadeve upravnih organov SOb: Ta služba je opravljala opravila s področja medsebojnih razmerjih dela\ cev za upravne organe SOb Domžale tekoče vse leto. Iz poročila te službe izhaja, da je od skupno 156 sistemiziranih delovnil mest v upravnih organih zasedenih 136, 34 delovnih mest pa je neustrez no zasedenih. V preteklem letu je bilo sprejetih na delo v upravnih organih 18 novih delavcev, odšlo pa jih je 27 (pripomba: zaradi izločitev raznih služb je odšlo 13 delavcev). Na srednjih, višjih in visokih šolah se izobražuje 20 delavcev, upravni organi pa so v preteklem letu podelili tudi 2 štipendiji na pravni fakulteti. - Poročilo oddelka za notranje zadeve Pri oddelku so bila naslednja opravila: - Matične zadeve se opravljajo na dveh mestih. Opravljenih je bilo 17 vpisov rojstev, 230 smrti, 160 sklenjenih zakonskih zvez ter 4 primeri zlatih porok in 112 primerov naknadnih vpisov. Poleg tega je bilo opravljenih 1157 raznih drugih vpisov in zaznamb v matične knjige ter izdanih 4680 raznih izpisov, potrdil in dvojnikov. - Prijavno-odjavna služba je opravila 866 prijav stalnega prebivališča in 467 odjav. Razen tega je bilo registriranih še 2413 primerov raznih sprememb. Začasno se je prijavilo 1117 oseb, odjavilo pa 1017 in registriranih je bilo 1301 primerov nočitev. Poleg registracije gibanja prebivalstva je bilo opravljenih 1240 zaznamb rojstev, porok, umrlih, sprememb priimkov in izdanih 1920 raznih potrdil. Osebnih izkaznic je bilo izdanih 1413. - Registracija motornih vozil. V preteklem letu so občani podaljšali registracijo za 6321 motornih vozil, na novo so registrirali 916, odjavili 1251, prijavili spremembe lastnikov podatkov v 895 primerih ter osebne in tehnične spremembe za 432 vozil. V 800 primerih so zaprosili za izdajo preizkusnih tablic. Na dan 31.12.1975 je bilo registriranih skupaj 7694 motornih vozil, od tega 6004 osebni avtomobili, 3 avtobusi, 248 tovornih motornih vozil, 38 specialnih, 396 traktorjev, 841 mopedov, 164 motornih koles in 125 priključkov. V preteklem letu je bilo podaljšanih 2216 vozniških dovoljenj in 533 novoizdanih. Pri izvajanju varstvenih ukrepov je bilo začasno odvzetih 317 vozniških dovoljenj, večinoma za dobo treh mesecev in registriranih 115 občanov, ki jim je prepovedano izdati vozniško dovoljenje (za dobo 1 leta). Začasni odvzem vozniškega dovoljenja zaradi kontrolnega zdravstvenega pregleda je bil izrečen le v dveh primerih. Konec leta je bilo registriranih skupno 11346 voznikov motornih vozil, od tega po 8633 moških in 2913 žensk; v občini pa imamo 33 inštruktorjev za poučevanje praktične vožnje in to 31 moških in 2 ženski. - Izpitna komisija za voznike motornih vozil, ki dela v oddelku za notranje zadeve opravlja delo za kamniško in domžalsko občino. V preteklem letu je ocenjevala 4533 kandidatov, od katerih jih je uspešno opra- vilot izpit 717, kar predstavlja 17 %. - Oddelek je v preteklem letu odločal v 231 primerih in to po zakonu o javnih prireditvah in javnih shodih. Poleg tega je izdajal tudi utemeljena dovoljenja za nabavo orožja. Na temelju novega zakona o društvih bi morala vsa društva prilagoditi svoja pravila do 20. decembra. Od skupnega števila 88 društev je bilo registriranih po določilih novega zakona 58 društev. - Na področju osebnih stanj so postopki dolgotrajnejši zaradi ugotovljenih posebnih postopkov. Tako je bilo v letu 1975 v 32 primerih odločeno o spremembi imen ali priimkov in popravkov osebnih podatkov v matičnih knjigah. Glede državljanstva je oddelek reševal 172 primerov. Poleg tega je bilo izdanih 109 dovoljenj zaročencem za sklenitev zakonske zveze pred organi v drugih občinah. - Najdeni predmeti so tudi v preteklem letu bili prisotni, saj je Postaja milice dostavila 77 predmetov, večinoma dvokoles, 40 predmetov je bilo prodanih, ker jim je potekel enoletni rok shrambe. Zanimivo je to, da prevozniška, trgovska, gostinska in druga podjetja ter obrtniki skoraj ne prijavljajo najdenih predmetov. Potne listine in tuji državljani. Na področju potnih listin beležimo kar 55 % porast zahtevkov za izdajo potnih listov. Tako je bilo izdanih 1381 novih potnih listov in 4190 podaljšanih. Zahtevki za skupinske potne liste se zmanjšujejo, enako pa tudi zahtevki za izdajanje viz, ker je za večino držav sklenjen sporazum za odpravo vizumov. - Na področju požarne varnosti je bilo opravljenih 15 pregledov v delovnih organizacijah in izdanih 14 ureditvenih odločb ter pregledanih 60 obrtnih prostorov. Poleg tega je bilo izdanih 156 soglasij k lokacijam oziroma k gradbenim dovoljenjem. - V preteklem letu je bilo v občini 26 požarov, od tega največ v mesecu februarju. Glede škode, ki je nastala se ocenjuje na 463.500 din v privatnem sektorju in na 199.500 din v družbenem sektorju. V občini deluje 8 industrijskih enot in 27 gasilskih društev z nad 300 aktivnimi člani. Pomanjkljiva pa je še vedno opremljenost, zlasti za gašenje požarov, kjer nastajajo zadušljivi plini v novonastalih stanovanjskih soseskah z visoko blokovno gradnjo. Program za leto 1976 izhaja iz tega, da bo treba tekoče reševati vse zadeve, urediti avtomatsko registracijo in obdelavo podatkov, stanje krajevnih uradov, začeti takoj po izidu zakona z zamenjavo osebnih izkaznic, zamenjavo prometnih dovoljenj in registrskih tablic. Velika skrb bo posvečana tečajem za pridobitev vozniških dovoljenj za voz -nike traktorjev in nudena bo večja pomoč Svetu za preventivo in vzgojo v cestnem prometu ter problematiki, s katero se ukvarja omenjeni svet. Dokončno bo urejena registracija društev, nudena bo pomoč ini- ciativnemu odboru za ustanovitev skupnosti za varstvo pred požari, ravno tako pa bo delo potekalo tudi na področju družbene samozaščite v smislu varnostne kulture občanov in posvečena bo skrb izvajanju odloka o javnem redu in miru. Poročilo o delu inšpekcijskih služb Poročilo zajema delo vseh inšpekcijskih služb, katerih naloga je varovanje zakonitosti in opravljanje nadzorstva na podlagi obstoječih predpisov, družbenih dogovorov in samoupravnih sporazumov. Celotno poročilo zajema delo vseh inšpekcij in daje ugotovitve, ki so jih posamezne inšpekcije zasledile pri svojem delu. Namen poročila je kako prikazati javnosti vse tisto, s čemer se inšpekcije ukvarjajo in kako ukrepajo pri odkrivanju negativnih pojavov. URBANISTIČNA INŠPEKCIJA je v preteklem letu opravila 200 različnih pregledov in to na stanovanjskih zgradbah in ostalih objektih. Pri tem delu je ugotovila 52 primerov pomanjkljivosti, ki se nanašajo na legalno ali nelegalno gradnjo stanovanjskih zgradb in je izdala 45 odločb o prepovedi nadaljevanja zgradb in tudi ustavila same gradnje. Posebni problem je vprašanje ,,črnih" gradenj, ki jih je na območju občine veliko. 31 primerov je inšpekcija predlagala v kaznovanje sodniku za prekrške. Istočasno inšpekcija ugotavlja da posamezne fizične in pravne osebe ne spoštujejo zakonitosti in ravno iz tega izhaja to, da so bili izvedeni strožji ukrepi. GRADBENA INŠPEKCIJA je opravila 88 inšpekcijskih in tehničnih pregledov in v 23 primerih ugotovila tudi pomanjkljivosti, ki izhajajo iz tega, da investitorji nimajo pravnomočnih gradbenih dovoljenj ali pa odstopajo od sprejetih objektov. Inšpekcija je ustrezno ukrepala, izdaja 12 odločb o ustanovitvi del in 11 investitorjev predlaga sodniku za kaznovanje. SANITARNA INŠPEKCIJA je opravila 511 pregledov, ki se nanašajo na preglede objektov živilske stroke, odlaganja in odvažanja smeti in odpadkov, industrijskih obrtnih in drugih objektov, kontrole izvajanja obvezne deratizacije, komunalnih objektov in objektov za mladino itd. Poleg tega je izdala 722 poprejšnih soglasij k lokacijam, grartbenim in uporabnim dovoljenjem. Pri odkrivanju nezakonitosti je izdala 52 odločb, za odpravo pomanjkljivosti, 142 kršiteljev je prijavila sodniku za prekrške zaradi neizvajanja predpisov o zdravniških pregledih osebja zaposlenega v živilski stroki, ne odlaganja odpadkov in smeti v smetnjake, opustitve obveznega cepljenja otrok in ostalih zadev iz njene pristojnosti. Inšpekcija ugotavlja, da se je stanje na področju trgovine delno izboljšalo, vendar pa kljub temu posamezni prodajni prostori ne odgovarjajo sanitarno tehničnim pogojem. Tudi pri odvažanju smeti je bil zaznan napredek, vendar pa bo potrebno to vprašanje reševati skupaj s posameznimi organizacijami in krajevnimi skupnostmi. Preskrba z zdravo pitno vodo se v občini iz leta v leto izboljšuje, vendar pa se odpirajo novi problemi v gosto naseljenih območjih, kot so Domžale in Trzin. TRŽNA INŠPEKCIJA je v preteklem letu opravila 603 preglede in pri tem ugotovila 204 primere nepravilnih ravnanj, to je prekrškov, gospodarskih prestopkov in prodaje neustreznih živil. Poleg tega je obravnavala26 primerov nelegalnega (šušmarstva) opravljanja obrtne dejavnosti in kršitelje predlagala sodniku za prekrške. Inšpekcija je pri svojih pregledih opažala rahel porast nezakonitosti, vendar pa te zakonitosti niso družbeno najbolj nevarne. Največ mandatnih kazni — 80 je izrekla v trgovini in 21 v gostinstvu ter 13 s področja obrti. Njena naloga je bila tudi to, da je opozarjala posameznike in skušala s tem vplivati na zakonito poslovanje. GOSPODARSKA INŠPEKCIJA je pregledovala stanje gozdov in sečnje predvsem na tistih območjih, kjer je prihajalo do golosekov zaradi daljnovodov in ostalih gradenj. Poleg tega je ugotavljala trenutno zdravstveno stanje lesa v gozdovih in ugotovila, da gozdovi niso povsod vzdrževani tako kot bi morali biti. Poleg tega je opravila 93 pregledov na gozdno gojitvenih področjih in tudi na gozdnih komunikacijah. VETERINARSKA INŠPEKCIJA je opravila veterinarsko-sanitarno kontrolo in to v klavnicah in v prometu živine v javnem prometu. V ta namen je opravila 700 pregledov mesnic in trgovin z mesom in tekoče spremljala tudi higijensko stanje na tem področju v občini. KOMUNALNO-CESTNA INŠPEKCIJA je nadzorovala stanje javnih cest in objektov na teh cestah ter njihovo vzdrževanje. Inšpekcija opravlja nadzor nad 350 km cest v občini in posameznih objektov na teh cestah. Največ dela je opravila na cestah IV. reda in poleg tega poskrbela tudi za kategorizacijo lokalnih cest. Poseben problem pa predstavlja prometna signalizacija, ki na območju občine ni urejena. Poleg tega pa je posvetila veliko pozornost obnovi in rekonstrukciji starih in dokaj dotrajanih objektov na posameznih cestah. Tako je ta inšpekcija opravila 291 pregledov in kontrol, ter tudi primerno ukrepala za sanacijo na tem področju. KOMUNALNA INŠPEKCIJA je posvetila največjo pozornost komunalni opremi posameznih naselij in komunalnih naprav. V tem času je opravila 236 pregledov in ugotovila 18 primerov kršitev, zoper katere je tudi ustrezno ukrepala. Najpogostejši problemi so kanalizacija, ki se ne ureja z urbanističnim redom, številna neorganizirana odlagališča smeti in neustrezno sežiganje odpadkov na posameznih mestih. INŠPEKCIJSKA DELA je opravila 268 rednih in kontrolnih pregledov na področju izvajanja predpisov in normativov, ki se tičejo tehnološke zaščite zaposlenih. Pri svojem delu je ugotovila 391 različnih pomanjkljivosti, ki izhajajo iz neurejenih delovnih mest. Inšpekcija je ukrepala tako, da je 210 naložila odpravo pomanjkljivosti in predlagala tudi ustrezne ukrepe. Posebno vprašanje pa predstavljajo nesreče pri delu, ki jih je bilo v letu 1975 226 registriranih po posameznih panogah. Navedene nesreče so terjale 3471 izgubljenih delovnih dni (leta 1974 je bilo 162 nesreč in 2734 izgubljenih delovnih dni). Največ nesreč se je zgodilo v trgovini in gostinstvu, v družbeni obrti. Vendar pa te nesreče niso bile težjega značaja. Zanimivi so podatki, da zajemajo te nesreče 12,2% nesreč na poti na delo ali z dela in da po številu izgubljenih delovnih dni predstavljajo 18,4% vseh izgubljenih delovnih dni ali 23,5 na eno nesrečo. Ravno tako inšpekcija ugotavlja, da pravilniki o varstvu pri delu niso usklajeni povsod z določbami novega zakona o varstvu pri delu in ne s samoupravnim sporazumom o medsebojnih razmerjih delavcev v združenem delu. Ravno tako se ne upoštevajo posamezna določila kolektivne pogodbe pri zasebnih delodajalcih. KMETIJSKA INŠPEKCIJA je nadzorovala izvajanje predpisov o tem kako kmetijske in druge organizacije spoštujejo sprejete predpise, ki zadevajo izkoriščanje in uporabo zemljišč v nekmetijstvu, namene ter promet in zakup zemljišč, kvaliteto in opremljenost ter kvaliteto semen. Poleg tega je posvečala veliko pozornost zatiranju škodljivcev na kmetijskih kulturah. V ta namen je opravila 173 t raznovrstnih pregledov in ugotovila 19 pomanjkljivosti. ki jih je odpravila z ustreznimi odločbami. VODNOGOSPODARSKA INŠPEKCIJA je nadzorovala delovanje čistilnih naprav odpadnih voda v industriji in pri zasebnikih. Poleg tega je opravljala nadzor nad odlaganjem smeti in odpadkov ob potokih in rekah in odstranjevanje v strugah naplavljenih predmetov. V preteklem letu je opravila 179 pregledov in ugotovila 117 pomanjkljivosti. Osem strank, ki se niso pridržale odločb pa je predlagala sodniku za prekrške. Poleg tega inšpekcija ugotavlja, da je problem onesnaževanja in zastrupljanja voda zelo pereč, ker je vsaka odpadna voda problem zase zaradi različnega načina zastrupljevanja. Ravno tako inšpekcija ugotavlja, da je težko odkrivati posamezne kršilce in da se bo potrebno v ta namen tesneje povezati z vodstvi krajevnih skupnosti. V PROGRAMU DELA vseh inšpekcijskih služb je še bolj poostreno nadzorstvo nad izvajanjem posameznih predpisov in odlokov, ki so bili sprejeti ali pa so v veljavi. Posebno pozornost pa bodo posamezne inšpekcije posvetile tistim področjem, ki neposredno zadevajo življenje in delo delovnih ljudi in občanov in, ki bodo pripomogle k temu, da se bodo posamezne zadeve urejale skladno z vsemi drugimi dejavnostmi na celotnem območju občine. Poročilo o delu oddelka za splošne zadeve in družbene službe Poročilo zajema delo oddelka v preteklem letu in vso tisto problematiko, ki jo ta oddelek rešuje kot upravni organ pri skupščini občine. Glede na to, da je delo oddelka zelo raznoliko, je tudi v poročilu nakazanih vrsta zadev, ki jih je reševal ta oddelek. Iz podatkov je razvidno, da je bilo prejetih skoraj 12.000 pisemskih pošiljk in da je bilo odposlanih 54.500. Največ dela je potekalo skozi sprejemno pisarno in tiste referente, ki so neposredno odgovorni za izdajanje posameznih pogodb in odločb ter zdravstvenih spričeval. Referat za krajevne skupnosti in krajevne urade je reševal vrsto zadev in to predvsem tistih, ki zadevajo usklajevanje razvojnih programov krajevnih skupnosti in tudi delovanje krajevnih uradov v posameznih krajih. Veliko dela je bilo opravljeno tudi na ADREMI, saj je bilo potrebno zbrati vrsto podatkov, ki jih rabijo drugi upravni organi ali pa delovne organizacije. Poročilo oddelka za ljudsko obrambo Občinski upravni organ za ljudsko obrambo je opravljal tiste pristojnosti na področju ljudske obrambe, ki neposredno zadevajo obrambne priprave, opravljanje nalog na področju civilne zaščite na vseh področjih, skrbel za vzgojo nerazporejenega prebivalstva in usklajeval posamezne zadeve na področju splošnega ljudskega odpora. Pri svojem delu se je povezoval z občinskim štabom teritorialne obrambe, drugimi upravnimi organi, družbenopolitičnimi organizacijami, OZD in krajevnimi skupnostmi. Opravljal je vse zadeve s področja mobilizacije, nabornih zadev, materialne obveznosti, skrbel za pouk nerazporejenega prebivalstva, opravljal prerazporeditev obveznikov CZ in usposabljal občinski štab ter posamezne centre za opazovanje, javljanje, obveščanje in alarmiranje. Ravno tako je skrbel za materialno opremljenost in za nabavo tehničnih sredstev obveščanja. Poročilo oddelka za urbanizem, gradbene in komunalne zadeve Pri reševanju zadev iz njegovega delokroga pristojnosti je reševal vprašanja na področju urbanističnega planiranja, stanovanjskega gospodarstva in varstva narave. Na področju vodnega gospodarstva je upravljal zadeve regulacij, melioracij, vzdrževanja in čiščenja strug, vodotokov in rek in skrbel za celotno problematiko na področju komunalnih objektov. Področje gradbeništva je zajelo vprašanje gradnje vseh vrst objektov, na področju premoženjsko pravnih zadev pa je opravljal zadeve glede pridobivanja nepremičnin, razlastitvenih postopkov in vprašanja stavbnih ter kmetijskih zemljišč. V ta namen se je povezoval z organizacijami poseb nega družbenega pomena in skušal z njimi reševati vse probleme na svo jem področju. Iz statističnih podatkov je razvidno,da je bilo na oddelki obravnavanih 349 premoženjskopravnih zadev, 1677 zadev s področj urbanizma in gradbeništva, 282 zadev s področja komunalnega in vodne ga gospodarstva in 194 zadev s področja stanovanjsko upravnih zadev. Poleg tega je sodeloval pri oblikovanju zazidalnih in industrijskih cor stanovanjskih sosesk na območju celotne občine in sprejemal tudi progre me zazidalnih območij. V programu za leto 1976 predvideva oddelek največjo skrb problematik izgradnje spremljajočih objektov pri stanovanjskih soseskah, novo doki mentacijo pri izdelavi zazidalnih načrtov, sprejem odloka o prepovec gradnje in parcelacije in sprejem odloka o vpisu črnih gradenj v posel ni list zemljiške knjige. Na področju komunalnih zadev bo oddelek pc svetil veliko skrb za ustanovitev samoupravne komunalne interesne skur. nosti in se dogovarjal skupaj s krajevnimi skupnostmi, TOZD in poobla čenimi komunalnimi organizacijami za enotno organizacijo odvoza sme in industrijskih odpadkov. Ravno tako si bo prizadeval, da se določij pristojnosti za reševanje prometne problematike med posameznimi o< delki in službami. Veliko nalogo bo posvetil gradnji naselij in industri skih kompleksov ter iskal rešitev vseh tistih problemov, ki jih prinaša seboj gradnja in priseljevanje ljudi. 5. Problematika družbene skrbi za borce NOV in druge vojne udeležene Poročilo se nanaša na izvajanje predpisov, zlasti pokojninskega zakon ki rešujejo nekatera vprašanja materialnega položaja borcev in njihovi socialnih problemov. Čeprav zakoni rešujejo ta vprašanja, pa vend. obstoja veliko problemov, ki izvirajo iz zdravstvenega varstva borcev i invalidov. Iz podatkov je razvidno, da imamo v občini 180 vojnih inval dov, ki so razvrščeni v 10 skupin. Poleg tega živi na območju občine 2 mirovnih invalidov, ki ravno tako prejemajo invalidnine. Iz poročila razvidno, da imamo tudi 44 invalidov s hujšo telesno okvaro. Vsem tei kategorijam naših občanov pripadajo določene bonitete, kot so ortopei ski pripomočki, topliško- klimatsko zdravljenje, znižane vožnje, nadi mestila, regres in rehabilitacija. V občini imamo tudi 279 družinskih invalidskih upravičencev, invalidsk zdravstveno varstvo pa uživa 89 osebnih invalidov in 136 družinskih. Zaposleni borci NOV s statusom pred 9.9.1943 oziroma 13.10.1943 už vajo posebno varstvo, ki ga urejata zvezni in republiški zakon o dodatk za borce. Upravičencev je 71, vendar vsi ne prejemajo redno vsak mese dodatka za borce, ampak le takrat, kadar jim dohodek treh mesece skupaj ne presega trimesečne osnove. Imetniki partizanske spomenic 1941 in narodni heroji imajo z zakoni zagotovljene nekatere pravice in 1 enako, kot vojaški invalidi. V občini imamo 34 borcev za severno mej' Število teh borcev se stalno manjša, kar je razumljivo glede na njihov starost. Kadrovsko podporo trenutno prejemata v občini dva upraviče ca. Varstveni dodatek za kmete borce prejema 106 upravičencev, vend, pa to število raste z večanjem osnovnih pokojnin. Po netočnih podatk živi na območju občine še približno 1000 občanov, ki imajo prizne status borca pred 9.9.1943 oziroma 13.10.1943. Na podlagi posebnei odloka prejema priznavalnine 150 upravičencev, ravno tako prejema nekateri enkratne priznavalnine. Z odlokom o načinu upravljanja z sre stvi solidarnostnega sklada namenjenih, za graditev stanovanj borci NOV, je komisija odobrila posojila za popravila in adaptacije stanova 76 udeležencem. Poleg tega je v poročilu nakazana tudi problematil nekaterih kategorij žrtev fašističnega nasilja, civilnih žrtev vojne, žrti vojnega materiala in njihovih družinskih članov. Na podlagi tega prejen denarne prejemke 13 upravičencev. Iz celotnega poročila je razvidno, da je problematika borcev še vedr prisotna, vendar se rešuje tako, kot to zahtevajo sprejeti zakoni in odlok 6. Odlok o ustanovitvi pokrajinskega odbora za ljubljansko pokrajino ki medobčinskega organa za izvrševanje skupnih nalog na področju I ju ske obrambe Na skupnem sestanku predsednikov pokrajinskih odborov pri članu pre ■ sedstva SRS je bil sprejet sklep, da se sprejme odlok o ustanovitvi Pokr jinskega odbora za ljubljansko pokrajino, kot medobčinskega organa izvrševanje skupnih nalog na področju ljudske obrambe. Pokrajinski odbor bo usklajeval obrambne priprave gospodarskih in dru benih dejavnosti, ki so skupnega pomena za občine ljubljanske regij Odlok predvideva tudi ustanovitev skupne strokovne službe, ki bo izva; la obrambne priprave Pokrajinskega odbora. Skupščine občine se s te odlokom obvezujejo sodelovati tudi pri financiranju skupnih obrambr priprav in sodelovanju strokovne službe. Z. Odlok o dopolnitvi odloka organizacije in dela upravnih organ skupščine občine Domžale Gre za dopolnitev odloka v smislu jpodružbljenja i ljudske obramr. Potrebno je, da se v pristojnosti upravnih organov vnesejo tudi določ obrambnih priprav in skrbi za pripravljenost družbenih dejavnosti zac lovanje v neposredni vojni nevarnosti ali vojni. Odlok zajema vsa področja gospodarstva, urbanizma, gradbeništi komunalne dejavnosti, družbenih dejavnosti, področje varnosti, financ denarno-monetarnega sistema.