Predlog 1981 Na podlagi 52. člena in 73. člena zakona o razisko-valni dejavnosti in raziskovalnih skupnostih (Ur. 1. SRS, št. 35/79) ter 66. člena zakona o skupnih osnovah svobodne menjave dela (Ur. 1. SRS, št. 17/79) sklene-jo delavci po svojih temeljnih organizacijah in de-lovnih skupnostih drugi samoupravno organizirani delovni ljudje ter občani po krajevnih skupnostih kot uporabniki storitev skupaj z delavci raziskovalnih or-ganizacij združenega dela in delavci v drugih organi-zacijah združenega dela, ki na podlagi posebnega za-kona opravljajo določeno dejavnost na področju razi-skovalne dejavnosti v občini kot izvajalci teh stori-tev, spremembe in dopolnitve k samoupravnemu spo-razumu o ustanovitvi občinske raziskovalne skupno-sti, ki se v prečiščenem besedilu glasi: SAMOUPRAVNI SPORAZUM o ustanovitvi Občinske raziskovalne skupnosti Ljubljana-Šiška I. TEMELJNE DOLOČBE 1. člen S tem sarnoupravnim sporazumom se določajo in opredeljujejo: — nameni in cilji ustanovitve občinske raziskoval-ne skupnosti (v nadaljnjem besedilu ORS) in svobo-dna menjava v skupnosti in po njej; — predmet svobodne menjave dela; — sodelovanje ORS z drugimi samoupravnimi in-teresnimi skupnostmi; — planiranje v ORS; — samoupravna organiziranost in postopek spora-zumevanja o medsebojnih pravicah, obveznostih in odgovornostih; — osnove družbenoekonomskih odnosov; — pravice in odgovornosti organov skupnosti. 2. člen ORS neposredno organizira in uresničuje prograra raziskovalne dejavnosti v okviru občine in koordini-ra raziskovalne dejavnosti, ki se uresničujejo pre-ko mestne (MRS), republiške (RSS) in posebnih (PoRS) raziskovalnih skupnosti in neposredno v de-lovnih organizacijah, TOZD in delovnih skupnostih. 3. člen Delo ORS in njenih organov je javno. Načelo javnosti se ne sme uresničevati v nasprotju z interesi varnosti in obrambe države. S statutom ORS se podrobneje določi način uresni-čevanja načela javnosti. II. NAMEN IN CILJ USTANOVITVE ORS IN SVOBODNA MENJAVA DELA V SKUPNOSTI IN PO NJEJ a) Namen ustanovitve 4. člen V ORS in po njej si uporabniki in izvajalci s svo-bodno menjavo dela zagotovijo zadovoljevanje tistih potreb in interesov na področju raziskovalne dejav-nosti, ki jih. ne uresničujejo z neposredno svobodno menjavo dela in so opredeljeni kot skupni interesi združenega dela na nivoju občine. Svoje interese na področju raziskovalne dejavnosti uresničujejo tako, da: — vključujejo svoje potrebe po raziskovalni dejav-nosti in uporabi njenih dosežkov v svoje plane ter v njih opredeljujejo tudi možnosti za njihovo zado-voljevanje; — organizirajo po potrebi lastno raziskovalno de-javnost; — pri svojem delu se neposredno povezujejo z de-lavci raziskovalnih organizacij in z njimi vzpostav- ljajo družbenoekonomske odnose in dohodkovne od-nose na načelih svobodne menjave dela; — za uresničevanje skupnih raziskovalnih potreb in širših družbenih interesov na področju razisko-valne dejavnosti se združujejo skupaj z delavci orga-nizacij združenega dela, ki opravljajo raziskovalno dejavnost v samoupravni interesni skupnosti za raz-iskovalno dejavnost. b) Cilj ustanovitve ORS 5. člen Cilj ustanovitve ORS in svobodne menjave dela v skupnosti in po njej je naslednji: — usklajeno načrtovanje raziskovalne dejavnosti, ki je skupnega pomena za udeležence oziroma zade-va specifično problematiko občine; — ugotavljanje in opredeljevanje potreb in inte-resov po raziskovalni dejavnosti z vidika usklajenega razvoja občine ter usmerjanje tovrstnih raziskovalnih pobud z razčlenjevanjem raziskovalnih potreb, njiho-vim usklajevanjem in izbiro njihovih izvajalcev; — organiziranje in pospeševanje samoupravnega sporazumevanja na področju raziskovalnih dejavno-sti; — dajanje pobud za vnašanje raziskovalne dejav-nosti v širša razvojna prizadevanja občine; — oblikovanje razvojnega programa na svojem ob-močju ter organiziranje in pospeševanje samouprav-nega sporazumevanja za izvajanje tega programa; — popularizacija raziskovalne dejavnosti ter orga-niziranje in stimuliranje inovacijske dejavnosti. 6. člen Pri uresničevanju ciljev bodo udeleženci tega spo-razuma opredelili svoje dejavnosti z letnimi plani in programi dela, v katerih se bodo zavzemali za kom-pleksna in interdisciplinarna raziskovanja, poveza-nost ekonomskih, demografskih, socioloških, filozof-skih, politoloških in drugih raziskovanj, skupinsko delo ter razvoj ustrezne raziskovalne metodologije, pri čemer je temeljni smoter pospešen razvoj teorije samoupravnega socializma z vidikov vseh znanstve-nih disciplin. III. PREDMET SVOBODNE MENJAVE DELA 7. člen Svobodna menjava dela je osnovni družbeno-eko-nomski odnos med uporabniki in izvajalci, združe-nimi v samoupravni interesni skupnosti. Predmet svobodne menjave dela v ORS je: — usmerjeni raziskovalni program; — raziskovalni projekt; — raziskovalna naloga; — raziskovalna storitev; —• druga storitev. 8. člen Medsebojne odnose v svobodni menjavi dela ure-sničujemo udeleženci: — v samoupravni interesni skupnosti na podlagi samoupravnega sporazuma o temeljih plana; — z drugimi samoupravnimi sporazumi o svobodni menjavi dela; — s pogodbami. 9. člen Udeleženci v svobodni menjavi dela v ORS s samo-upravnim sporazumevanjem: — sprejemajo programe raziskovalnega dela in pri tem upoštevajo materialne in kadrovske sposobnosti izvajalcev ter potrebe in dohodkovne možnosti upo-rabnikov; — določajo normative in standarde za opravljanje raziskovalnega dela; — določajo osnove in merila za ugotavljanje cen raziskovalne in druge storitve oziroma povračilo za raziskovalno nalogo, raziskovalni projekt ali usmer-jeni raziskovalni program; — določajo oblike povračil in pogoje za uresniče-vanje medsebojnih obvez; — določajo ukrepe za odpravljanje motenj v raz-iskovalni dejavnosti, ki nastanejo zaradi nepredvide-nih sprememb v gibanju dohodka pri uporabnikih ali sprememb materialnih in kadrovskih sposobnosti pri izvajalcih; — določijo postopek in način vračila oziroma pro-računa presežkov sredstev, potrebnih za izvedbo sprejetih programov raziskovalnega dela; — določajo postopke za ugotavljanje in ocenjevanje izvrševanja medsebojnih obveznosti, zlasti pa za ugo-tavljanje in ocenjevanje opravljenega raziskovalnega dela; — urejajo druge medsebojne odnose. 10. člen Sredstva, ki jih uporabniki in izvajalci preko svo-bodne menjave dela združujejo pri ORS za uresni-čevanje dogovorjenega občinskega in mestnega raz-iskovalnega programa, se oblikujejo iz dohodka te-meljnih organizacij združenega dela in delovnih skupnosti. Osnove in merila združevanj dohodka do-loča samoupravni sporazum o temeljih plana razvoja raziskovalne dejavnosti za srednjeročno obdobje. Za zadovoljevanje potreb in interesov po razisko-valni dejavnosti, ki se opravlja z neposredno menjavo dela se zagotavljajo sredstva iz: — materialnih stroškov TOZD oziroma delovnih skupnosti za sprotne potrebe raziskovalnega dela, ki se opravljajo v okviru delovnega procesa; — drugih virov, ki jih določa zakon. IV. SODELOVANJE ORS Z OSTALIMI ORS, MRS, PoRS IN RSS TER DRUGIMI SAMOUPRAVNIMI ORGANIZACIJAMI IN SKUPNOSTMI 11. člen V Ljubljani kot posebni družbenopolitični skupno-sti, v kateri se uporabniki in izvajalci, samoupravno organizirani v ORS združujejo v mestno raziskovalno skupnost, ORS sodelujejo med seboj in s samouprav-nim sporazumom usklajujejo vsebinske in razvojne usmeritve, s katerimi se zagotavljajo družbeni inte-resi na področju raziskovalne dejavnosti, pomembne za skladen gospodarski in družbeni razvoj mesta in zagotavljajo združevanje sredstev za razvojni pro-gram MRS, ki se uresničujejo v njej ali po dogovoru in usklajeno z ostalimi ORS v eni ali več ORS v me-stu. To so zlasti raziskave na naslednjih razvojno pomembnih podroejih in problemskih sklopih: — razvoj političnega sistema socialističnega samo-upravljanja s posebnim ozirom na delovanju delegat-skega sistema; — koncept dolgoročnega družbenega razvoja Ljub-ljane in njeno povezovanje v okviru regije in repu-blike; — povečanje produktivnosti dela in ustreznost stukture delovne sile v Ljubljani; — prestrukturiranje ljubljanskega gospodarstva; — zaščita Ljubljane pred onesnaževanjem zraka in hrupom; — prometna ureditev mesta v smeri krepitve jav-nega mestnega prometa; — preskrba Ljubljane z vodo, hrano in energijo s samozaščitnega in obrambnega vidika; — oblikovanje sistema družbenega informiranja v mestu; — projekti in programi, pomembni za socialno var-nost delovnih ljudi in občanov. 12. člen ORS in PoRS sodelujejo med seboj, usklajujejo delo, se dogovarjajo o skupnih programih in izvaja-nju teh programov ter usklajujejo pogoje svobodne menjave dela. V ta namen lahko ustanovijo skupne organe. .13. člen Med skupne naloge občinskih in posebnih razisko-valnih skupnosti, ki se uresničujejo v RSS sodijo zla-sti: — zagotavljanje medrepubliškega sodelovanja ter vzpodbujanje medrepubliških raziskav; — zagotavljanje vključevanja v mednarodno-znan-stveno dogajanje; — pospeševanje priprave in prenosa raziskovalnih dosežkov v prakso; — usmerjanje razvoja in izobraževanje kadrov, ki delajo na področju raziskovalne dejavnosti; — pospeševanje znanstvenega tiska in znanstvenih sestankov; — pospeševanje in informacijsko-dokumentacijske dejavnosti; — pospeševanje razvoja raziskovalne infrastruk-ture. Potrebna sredstva za izvedbo programa skupnih nalog ORS in PoRS bomo udeleženci zagotavljali s sprejemanjem samoupravnega sporazuma o teme-ljih plana ORS Ljubljana-Šiška in s sprejemanjem samoupravnega sporazuma o temeljih plana RSS. 14. člen ORS usklajuje svoje raziskovalne programe tudi z drugimi samoupravnimi skupnostmi, organiziranimi v občini, oziroma z drugimi asocijacijami združenega dela, da ne bi prihajalo do podvajanja aktivnosti. 15. člen Uporabniki in izvajalci v ORS Ljubljana-Šiška se skupno z drugimi ORS in PoRS združujejo v RSS, da bi v njej uresničevali določene skupne interese in so-odločali o vprašanjih, za katera je na področju raz-iskovalne dejavnosti pristojna skupščina RSS. V. ENOTE IN TEMELJNE SKUPNOSTI V ORS 16. člen V okviru ORS lahko uporabniki in izvajalci s sa-moupravnim sporazumom ustanovijo: — enote raziskovalne skupnosti za uresničevanje skupnih interesov in potreb pri oblikovanju in izva-janju raziskovalnega projekta ali usmerjenega raz-iskovalnega programa; — temeljne skupnosti raziskovalne skupnosti za uresničevanje medsebojnih pravic, obveznosti ali od-govornosti v svobodni menjavi dela na določenem območju ali področju. Pogoje za ustanovitev in ostale zadeve v zvezi z ustanavljanjem in delovanjem enot in temeljnih skupnosti ureja statut ORS. VI. STATUSNE DOLOČBE 17. člen ORS je pravna oseba in je nosilec pravic in obvez-nosti v skladu z določili tega samoupravnega spora-zuma in statuta skupnosti. Za svoje obveznosti odgo-varja z vsemi svojimi sredstvi neomejeno. ORS se v skladu z zakonom vpiše v register pri pristojnem so-dišču v Ljubljani. 18. člen . Ime ORS je: »Raziskovalna skupnost občine Ljub-ljana-Šiška«. Sedež je v Ljubljani, Trg prekomorskih brigad 1. 19. člen ORS predstavlja in zastopa predsednik skupščine ORS. V njegovi odsotnosti pa predstavlja in zastopa ORS njegov namestnik. Podrobnejše določbe o statusnih zadevah vsebuje statut ORS. VII. PLANIRANJE V ORS 20. člen Udeleženci v svobodni menjavi dela na področju raziskovalne dejavnosti v ORS imajo pravieo in dolž-nost sprejemati dolgoročne, srednjeročne in letne planske dokumente. V skladu z zakonom o sistemu družbenega planiranja in družbenem planu SRS se v statutu ORS uredijo vsebina, postopek, obveznosti in odgovornosti udeležencev pri planiranju. 21. člen Udeleženci usklajujejo in opredeljujejo svoje skup-ne probleme in interese ter pravice in obveznosti, ki se nanašajo na uresničevanje nalog, zaradi katerih je bila ustanovljena ORS, s samoupravnim sporazumom o temeljih plana ORS. Samoupravni sporazum o temeljih plana ORS vse-buje zlasti: — raziskovalni program, razčlenjen po raziskoval-nih nalogah, raziskovalnih projektih, usmerjenih raz-iskovalnih programih ter raziskovalnih in drugih sto-ritvah; — program drugih nalog ORS; — program skupnih nalog, ki se bodo uresničevale v Raziskovalni skupnosti Slovenije; — obseg potrebnih sredstev za uresničevanje dogo-vorjenega raziskovalnega programa in drugih nalog skupnosti; — osnove in merila za oblikovanje sredstev za iz-polnjevanje obveznosti v svobodni menjavi dela; — način zagotavljanja potrebnih sredstev za posa-mezno leto planskega obdobja; — instrumente za združevanje sredstev; — posebne pogoje pri opravljanju raziskovalne de-javnosti; — medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti udeležencev pri delu, razvoju in zadovoljevanju do-govorjenih potreb. 22. člen Za oblikovanje in usklajevanje elementov za skle-panje samoupravnega sporazuma o temeljih plana ORS ter za sestavo in sprejemanje plana ORS, določi enotno metodologijo skupščina RSS. Plan ORS temelji na sklenjenem samoupravnem sporazumu o temeljih plana ORS in vsebuje zlasti: — politiko in cilje razvoja raziskovalne dejavnosti na območju občine; — naloge, obveznosti in sredstva, prikazana po se-stavinah iz samoupravnega sporazuma o temeljih plana ORS; — naloge, ki jih ima ORS po drugih sporazumih, dogovorih ali predpisih ter ukrepe in sredstva za nji-hovo uresničitev; — organizacijske, kadrovske in materialne ukrepe za uresničevanje nalog ORS. VIII. SAMOUPRAVNA ORGANIZIRANOST V ORS 1. Skupščina ORS 23. člen ORS upravlja skupščine. Delegate v zbor uporabnikov ORS delegirajo dele-gacije temeljnih organizacij in delovnih skupnosti, drugih samoupravno organiziranih delovnih ljudi in občanov v krajevnih skupnostih kot uporabniki raz-iskovalnih storitev in raziskovalnega dela. Delegate v zbor izvajalcev ORS delegirajo delega-cije izvajalcev, ki so člani ORS. 24. člen V statutu ORS oziroma s posebnim sklepom skup-ščine ORS se določi število delegatskih mest, ki jih imajo v zboru uporabnikov: — delavci v temeljnih in drugih organizacijah; — občani v KS; — delovni ljudje, ki z osebnim delom opravljajo obrtno ali drugo dejavnost z delovnimi sredstvi v lastnini občanov skupaj z delavci, s katerimi združu-jejo svoje delo, in v zboru izvajalcev delavci v te-meljnih in drugih organizacijah združenega dela, ki opravljajo raziskovalno dejavnost. 25. člen Raziskovalne organizacije, ki opravljajo določene storitve v svobodni menjavi dela v ORS, pa niso njeni člani, neposredno delegirajo v zbor izvajalcev skup-ščine ORS svoje delegate. 26. člen Skupščina ORS je mesto za sporazumevanje o svo-bodni menjavi dela med uporabniki in izvajalci. 27. člen K delu skupščine ORS se vabijo predstavniki druž-benopolitičnih organizacij, predstavniki organov ob-činske skupščine in samoupravnih interesnih skup-nosti ter drugih organizacij in društev, ki lahko s svojim sodelovanjem prispevajo k uresničevanju delovnih nalog in programov skupščin. Pri delu skup-ščine imajo njihovi predstavniki pravico do enako-pravnega sodelovanja z delegati skupščine, vendar brez pravice odločanja. 28. člen Skupščina ORS sprejema odločitve na sejah svojih zborov. Kadar skupščina ORS odloča, sprejema svoje odlo-čitve na sejah svojih zborov. Odločitve o zadevah, o katerih odločata oba zbora enakopravno, so sprejete, če so bile sprejete z večino glasov delegatov v vsakem zboru in v enakem bese-dilu v obeh zborih. Odločitve o zadevah, o katerih odločajo delegati v skupščini na skupni seji obeh zborov in o zadevah, o katerih odloča posamezni zbor samostojno, so spre-jete, če jih je sprejela večina delegatov. Podrobnejše določbe vsebuje Statut ORS Ljub-Ijana-Šiška. 29. člen Po predhodnem izjavljanju delavcev, delovnih ljudi in občanov v temeljnih organizacijah združenega dela in drugih samoupravnih organizacijah in skupščinah odločajo delegati v skupščini ORS o: — ukrepih za odpravljanje motenj v uresničevanju sprejetega programa raziskovalne dejavnosti, ki na-stanejo zaradi nepredvidenih sprememb v gibanju dohodka pri uporabnikih ali materialnih in kadrov-skih sprememb pri izvajalcih; — postopku in načinu vračila oziroma proračuna presežkov sredstev, potrebnih za izvedbo sprejetih programov raziskovalnega dela. 30. člen Na skupni seji obeh zborov delegati v skupščini ORS ugotavljajo: — sprejem samoupravnega sporazuma o ustanovitvi ORS oziroma njegovih sprememb in dopolnitev; oblikujejo: — skupne organe za urejanje skupnih zadev in iz-vrševanje skupnih nalog v ORS; — skupne organe s samoupravnitni interesnimi skupnostmi, s katerimi sodeluje ORS; volijo in razrešujejo: — predsednika skupščine in njegovega namestnika; — člane skupnih organov v ORS oziroma v skupne organe, ki jih ORS ustanavlja skupaj z drugimi samoupravnimi interesnimi skupnostmi družbenih dejavnosti in materialne proizvodnje, s katerimi ORS sodeluje; imenujejo in razrešujejo: — delegata, ki v odsotnosti predsednika skupščine ali njegovega namestnika predstavlja oziroma zastopa ORS; obravnavajo: — poročila odbora samoupravne delavske kontrole; — poročila pristojnega občinskega upravnega orga-na, ki skrbi za zakonitost poslovanja ORS in njenih organov; — poročila SDK; — poročila in pobude družbenega pravobranilca samoupravl j anj a; podeljujejo: — nagrade za inovacijske dosežke; — priznanja ORS. 31. člen Zbor uporabnikov in zbor izvajalcev enakopravno odločata in usklajujeta: — predlog programa raziskovalnega dela, ki se ure-sničuje v ORS; — predlog samoupravnega sporazuma o temeljih plana ORS; — elemente za obseg in kakovost raziskav v svo-bodni menjavi dela v ORS, ki jih lahko zagotavljajo raziskovalne organizacije ob danih kapacitetah, ka-drovski zasedbi in v RSS sprejetih normativih in standardih za raziskovalno delo; — ceno oziroma povračilo za opravljanje razisko-valnega dela ter druge pogoje uresničevanja svo-bodne menjave dela; sprejemata: — politiko in cilje razvoja raziskovalnega dela v občini; — srednjeročni in dolgoročni plan ORS ter letne planske akte za uresničevanje srednjeročnega pro-grama raziskovalnega dela v ORS; — ukrepe za uresničevanje programa raziskoval-nega dela in drugih nalog; — statut in samoupravne splošne akte ORS, za ka-tere sta pristojna v skladu s statutom ORS; — finančne načrte in zaključne račune ORS. 32. člen Posamezna zbora samostojno odločata. Zbor uporabnikov odloča o: — obsegu potreb po raziskavah, ločenih po namenu raziskav; — izvolitvi svojega predsednika in namestnika; — izvolitvi delegaeije zbora za delegiranje delega-tov v zbor uporabnikov skupščine MRS in RSS; — verificiranju mandatov svojih delegatov. Zbor izvajalcev odloča o: — izvolitvi svojega predsednika in namestnika; — izvolitvi delegacije zbora za delegiranje delega-tov v zbor izvajalcev skupščine MRS in RSS; — verifikaciji pooblastil delegatov. 33. člen Skupščina ORS opravlja tudi druge zadeve, za ka-tere je pristojna po zakonu, tem samoupravnim spo-razumom, statutu in drugih samoupravnih splošnih aktih ORS. 34. člen Skupščina ORS sodeluje v delu skupščine občine Ljubljana-Šiška in enakopravno z njenimi pristoj-nimi zbori sprejema splošne akte, ki se nanašajo ali urejajo vprašanja s področja raziskovalne dejavnosti v skladu s statutom občine in poslovnikom skupščine občine. Plan ORS sprejme skupščina ORS v soglasju s skupščino občine Ljubljana-Šiška. 2. Predsednik skupščine in namestnik predsedoika ter predsednika zborov 35. člen Delo skupščine ORS vodi predsednik skupščine. Predsednika in njegovega namestnika izvoli skup-ščina izmed svojih delegatov. Trajanje mandatne dobe predsednika skupščine in njegovega namestnika določa statut skupnosti. 36. člen Predsednik ima naslednje pravice in dolžnosti: — predstavlja in zastopa skupnost ter podpisuje v imenu in na račun skupnosti; — sklicuje seje skupščine ter jim predseduje; — opravlja še druge naloge, ki jih določa statut in drugi samoupravni splošni akti ORS. V odsotnosti predsednika skupščine ga nadomešča namestnik. 37. člen Vsak zbor skupščine samostojno izvoli izmed dele-gatov svojega zbora predsednika zbora, ki vodi delo zbora. 3. Odbori in druga telesa skupščine 38. člen Za izvrševanje posameznih zadev ima skupščina tudi svoje odbore, komisije in druga telesa. Skupščina ORS voli in razrešuje odbore, komisije in druga telesa. Delo odborov, komisij in drugih teles je javno in organizirano tako, da omogoča najširšo strokovno in družbeno presojo. 39. člen Člani odborov, komisij in drugih delovnih teles so za svoje delo odgovorni skupščini ORS. 40. člen Za izvrševanje posameznih zadev ima skupščina naslednja stalna telesa: — odbor za samoupravne, organizacijske in ka-drovske zadeve; — odbor za družbeno planiranje in svobodno me-njavo dela; — odbor za pospeševanje inovacijske in razisko-valne dejavnosti; — odbor za splošni ljudski odpor in družbeno samozaščito. 41. člen Odbor za samoupravne, organizacijske in kadrov-ske zadeve ima predvsem naslednje naloge: — spremlja in proučuje samoupravno organizacijo ORS in delegatski sistem, povezavo z ostalimi SIS družbenih dejavnosti in materialne proizvodnje ter predlaga ustanovitev skupnih organov in druge ukre-pe; — obravnava osnutke novih samoupravnih splošnih aktov ORS ter predlaga spremembe in dopolnitve obstoječih samoupravnih splošnih aktov; — obravnava kadrovsko problematiko ORS; — oblikuje predloge dnevnega reda skupščine; — sprejema analize, obrazložitve in poročila ter oblikuje predloge za skupščino ORS; — skrbi za koordinacijo dela med skupščino in nje-nimi stalnimi odbori in komisijami; — uresničuje informativno službo za delegate, de-legacije, člane skupnosti in javnosti. 42. člen Odbor za družbeno planiranje in svobodno me-njavo dela ima predvsem naslednje naloge: — pripravlja osnutke za izdelavo samoupravnega sporazuma o temeljih plana razvoja raziskovalne de-javnosti v občini; — pripravlja predloge letnih in srednjeročnih pla-nov in delovnih programov; — pripravlja elemente samoupravnih sporazumov o svobodni menjavi dela med izvajalci in uporabniki (elemente cen in druge pogoje); — analizira in spremlja rezultate svobodne me-njave dela; — obravnava predlog zaključnega računa in posre-duje mnenje skupščine ORS; — spremlja ukrepe za izvajanje delovnih progra-mov in planov ORS; — pripravlja predlog finančnega načrta ORS. 43. člen Odbor za pospeševanje inovacijske in raziskovalne dejavnosti ima predvsem naslednje naloge: — pospešuje inovacijsko in raziskovalno dejavnost v združenem delu; — spremlja in analizira rezultate inovacijske de-javnosti v občini; — razpisuje natečaje za nagrajevanje najuspešnej-ših inovacijskih dosežkov v občini in predlaga skup-ščini podelitev priznanj in nagrad; — TOZD in delovnim skupnostim nudi strokovno pomoč v organiziranju inovacijske dejavnosti; — po šolah organizira strokovna predavanja o po-membnosti inovacijske dejavnosti in spodbuja mladi-no, da se vključi v raziskovalno dejavnost; — informira TOZD in delovne skupnosti v občini o inovacijskih in raziskovalnih dosežkih v občini; — organizira razstave inovacijskih dosežkov v ob-čini; — razpisuje nagradne šolske naloge na temo razi-skovalne dejavnosti in jih nagrajuje. 4. Odbor za splošni ljudski odpor in družbeno samozaščito 44. člen Ima predvsem naslednje naloge: — sprejema in dopolnjuje obrambni načrt skupno-sti; — usklajuje obrambne priprave skupnosti z drugi-mi obrambnimi pripravami v skupnosti ter z obramb-nimi načrti občine in KS; — skrbi za izvajanje varnostnih in zaščitnih ukre-pov pri pripravah za ljudsko obrambo po načelih družbene samozaščite; — v soglasju s pristojnimi občinskimi organi dolo-ča delavce, ki opravljajo posebno zaupna dela pri pripravah za ljudsko obrambo. 45. člen Število članov stalnih in občasnih odborov ter ko-misij določi skupščina s posebnim sklepom. Mandatna doba članov odborov traja 4 leta. V stalne in občasne odbore so lahko delegirani sa-mo delegati, ki so člani zbora uporabnikov in izva-jalcev. 46. člen Uporabniki in izvajalci oblikujejo v ORS za ure-janje programov raziskovalnega dela tudi naslednje občasne skupne organe: — delovna skupina kot posebno delovno telo za opravljanje posameznih zadev za odbor za planira-nje in pripravo raziskovalnega programa; — programski svet in — projektni svet. 5. Odbor samoupravne delavske kontrole 47. člen Za uresničevanje in varstvo samoupravnih pravic se v ORS oblikuje odbor samoupravne delavske kon-trole. Odbor je sestavljen iz 7 članov, ki jih izvoli skup-ščina ORS izmed delegatov zbora uporabnikov in zbora izvajalcev. 48. člen S statutom ORS se skladno z zakonom urejajo pra-vice in dolžnosti ter odgovornosti odbora samouprav-ne delavske kontrole ter sestava, volitve in odpoklic članov odbora samoupravne delavske kontrole ter druge zadeve s področja samoupravne delavske kon-trole. Samoupravni sporazum o oblikovanju delovne sku-pnosti ureja položaj, pravice in dolžnosti odgovorne osebe, ki dela v delovni skupnosti za potrebe ORS. Podrobnejšo organizacijo skupne strokovne službe ureja statut ORS. XIII. SAMOUPRAVNI SPLOSNI AKTI ORS 52. člen ORS sprejme zlasti naslednje samoupravne splošne akte: — statut ORS, — samoupravni sporazum o temeljih plana ORS, — plan ORS, —¦ pravilnik o delovanju organa samoupravne de-lavske kontrole, — poslovnike o delu samoupravnih organov ORS. Samoupravni splošni akt ORS je tudi ustanovitve- ni akt, to je samoupravni sporazum o ustanovitvi ORS Ljubljana-Šiška. Ostale samoupravne splošne akte, ki so potrebni za nemoteno delovanje ORS, določa statut ORS ali na njegovi podlagi in v skladu z njim drug samoupra-vni splošni akt. XIV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 53. člen Spremembe in dopolnitve samoupravnega sporazu-ma o ustanovitvi ORS Ljubljana-Šiška, s katerimi ORS uskladi svojo organizacijo in dejavnost z dolo-čili zakona o raziskovalni dejavnosti in raziskovalnih skupnostih, so sprejete, ko se zanje izjavi večina udeležencev. Skupščina ORS ugotovi sprejem sprememb in do-polnitev samoupravnega sporazuma o ustanovitvi, do-loči njegovo prečiščeno besedilo in ga objavi v urad-nem listu občine. 54. člen Članice skupnosti imajo pravico, da predlagajo spre-tnembe in dopolnitve tega sporazuma na način in po postopku, ki velja za njegov sprejem. 55. člen Samoupravni sporazum tolmači skupščina ORS. 56. člen Samoupravni sporazum začne veljati z dnem obja-ve v občinskem glasilu s tem, da mora predhodno z njim soglašati skupščina občine Ljubljana-Siška. XI SODIŠČE ZDRUŽENEGA DELA ZA PODROČJE RAZISKOVALNE DEJAVNOSTI 49. člen Spore iz družbenoekonomskih odnosov in samo-upravnih odnosov pri sprejemanju in izpolnjevanju planskih odločitev in drugih samoupravnih razmerij, ki jih delovni ljudje samostojno urejajo v ORS, re-šuje posebno sodišče združenega dela. 50. člen Posebno sodišče združenega dela ustanovi ORS sku-paj z ostalimi ORS v Sloveniji, posebnimi razisko-valnimi skupnostmi in RSS s samoupravnim spora-zumom. Natančnejše določbe o delovanju pc«ebnega sodi-šča združenega dela za področje raziskovalne de-javnosti se določajo v samoupravnem sporazumu o ustanovltvi sodišča združenega dela za področje ra-ziskovalne dejavnosti, h kateremu pristopi ORS Ljub-ljana-Šiška. XII. STROKOVNA SLUŽBA ORS 51. člen Za opravljanje strokovnih, administrativnlh, fi-nančnih in pomožnih nalog oblikuje ORS z drugo SIS, organizacijo ali organom delovno skupnost.