IX. letnik. V Gorici, dne 29. avgusta 1901. 35. številka. Izhaja vsaki četrtek ob 11. uii dopoldne. Rokopisi se ne vračajo. Netrankovana pisma se ne sprejemajo. Cena listu znaša za celo leto I krone, za pol leta 2 kroni. Za manj premožne za celo leto 3 krone, za pol leta K 1'50 Rokopise sprejema uredništvo v Gorki, dvorišče sv. Hilarija štev. 7. Z ii rednikom je mogoče govoriti vsak dan od 8 -12 dopol-dit. septembra. Vpisovanji; učencev bodo dno 12. 13. II. in 15. septembra od 9 12 ure prodpolmlne v lu- knjanjem šolskem poslopji. V ta zavod se sprejemajo krepki in zdravi dečki, ki so dosegli lito leto (ali vsaj IH in pol lela) svoje starosti ter z dobrim vspehom dovršili ljudsko šolo ali kak razred srednjih šol. Za vsprejem se zahteva: zadnjo šolsko spričevalo o stavljenji kozic in zdravniško spričevalo o splošnem zdravstvenem stanji dečka. I'cekar obsojen. — V četrtek se je vršila pred lukajšnim okrožnim sodiščem obravnava proti znanemu voditelju socijalnih demokratov Učekarju. Obtožen je bil, da je dne 7. julija pri shodu socij. demokratov zagrešil zločin žaljenja vere. Zagovarjal ga je dr. Pinaucig, ki se je v svojem zagovoru zaletaval v katoliško vero. Sodišče je (Jčekarja obsodilo na šest tednov težke joče, poostrene z jed-nim postom. Penitcncijarija za Goriško. — „Soča‘‘ pravi o nekem mladeniču, da so mu bili gotovo grehi odpuščeni, četudi mu duhovnik ni podelil sv. odveze. Ali si je sam dal odvezo ali sla mu jo dala Tuma ali Gabršček? Vsekakojoje moral dobiti od osrednjega odbora „napredne“, ker njega glasilo to zatrjuje. Sedaj se nam tudi svita, čemu je toliko uradnikov v hiši „Ljudske posojilnice11. Vsi ti so menda izvrševalni organi velike pe-nitecijarije narodno-napredne stranke. „Soča“ in spovednica. — Zadnji čas je „verna“ „Soča“ zopet pričela napadati duhovnike v spovednici. Tak boj je jako lehak. Saj tudi pri „Soči“ dobro vedo, da duhovnika veže spovedna molčečnost, da se torej braniti ne more. Da, take vrste boj je lehak, a vitežki ni. Posebno besni „Soča“, ako zve, da je kateri duhovnik v spovednici svaril pred slabimi listi. Kaj pa vendar misli, da bodo duhovniki njej na ljubo zanemarjali svoje dolžnosti?! Ali ni dušni pastir dolžan izročene mu ovce varovati slabe paše (slabega berila). In ako je človek dolžan zapustiti bližnjo grešno priložnost, da zadobi odpuščanje grehov, dolžan je opustiti tudi slabe časnike, ki so zanj bližnja priložnost, da vera v njegovem srcu zgineva. Konečno pa nam „So-čine“ notice jasno dokazujejo, kako pripravljeni in razpoloženi za sv. odvezo so bili vsi ti naprednjaki, ki so se v spovednico hodili prepirat, potem pa seveda gorko, olepšano in povečano nesli v „Sočin" brlog. Toda „Soča“ duhovnikov ne bo učila njihovih dolžnosti. Višek zlobnosti. — „Primorec“ piše: „ln odšel je (mladenič) iz spovednice, v cerkvi je pomolil še lepo, kakor se spodobi pravemu kristijanu potem pa je odšel domov. Gotovo je, da so bili mladeniču, ker je prišel k spovedi z dobrim namenom, kor je povedal vse, kar mu teži srce, grehi odpuščeni, četudi „božji namestnik" ni povzdignil svoje roke ter izrekel svojega: Absolvo te — — Ali ni to višek zlobnosti? Ali ni prozoren namen „Soče“, tem načinom ljudi odvračati od sv. zakramentov? Ali ni to zasmehovanje zakramenta, ako kdo zasmehljivo piše o odvezi in „božjem namestniku41? In taki ljudje hočejo biti stebri krščanstva. Sleparji so! Iz St. Petra. — Kdo je kriv smrti grofa Coroninija? Klerikalci! — Kaj? To ni mogoče! — 0 pač, le vprašaj našega naprednega Petra, on ti bo že pojasnil vso stvar. — V Št. Petru so namreč imeli zadnje dni občinske volitve. Tu so pa bili klerikalci tako nesramni in predrzni, da so tudi grofa volili in imeti so ga hoteli celo za župana, kakor je bil dosedaj že precej veliko let. No, naprednjaki so imeli več usmiljenja ž njim. Vedeli so, da je županska čast združena z mnogimi križi in težavami, radi tega so že pred par meseci sklenili, da ga ne bodo več volili, da mu tako breme od-vzemo in s tem seve tudi življenje podaljšajo... Približal se je osodepolni dan volitve, 23. avgust. Predrznost klerikalcev prikipcla je do vrhunca — grof je bil zopet izvoljen in sicer enoglasno! Naprednjakom se je to početje tako studilo, da se kratkomalo niso hoteli udeležiti volitve, češ, s tako črno bando pošten človek ne sme imeti nič opraviti. Kaj pa grof? No, grof videč to početje, usmilil se je naprednjakov, in zato se je sam umaknil — umrl je! Ali niso loroj klerikalci krivi gro-love smrti ? Gotovo! To li potrdi modra glava našega Petra, glava kakoršna no raste na vsakem zelniku. Kadi lega smo Sempeterci lahko ponosni, da imamo tako glavo v svoji sredi. Splošno mnenje je, da tako ,,kunštna“ glava ne zasluži, da bi bila skrila in nepoznana v kakem skritem kraju, ne, ona hi morala dičiti županski stolec! Toda — psst!! Kaj bi bilo, ako bi naš Peter za to zvedel — utegnil bi jo še on popihati na drugi svet in klerikalci bi imeli na zadnje celo dvojno smrt na svoji kosmati vesti! No, tega pa že ne, to bi bilo pregrozno! Št. And rež. — Še ne miruje to človeče — namreč „Gerbov sin". V zadnjo „Sočo*‘ je poslal par vrstic, ki so vredne edino le njegove ,.olike**. Pravi namreč, da nam je zlezla korajža v hlače. Revček, ravno narobe je ! On je prvi hrumel v „Soči*‘ grozne besedo, da „ako mu ne dokažemo kar smo pisali o njem (namreč da se je širokoustil o sv. misijonu) se bomo videli kje drugje". Naprej „Gerbov sin“ s tistim groznim „kje drugje". Tukaj ni vredno da še nadalje o njem pišemo ker je premalenkosten. — „Prim. Listu" pravi, daje krivoverski. Seveda, za take prismode kakor je on je že krivoverski, pa za druge pametne Štandrežane — kar so skoro brez izmeje — je poučljiv lisi. Iz Oseka. — Dne 15. t. m. popoldne nas je zapustil naš ljubljeni g. vikar Franc Knavs. Šol je tako nepričakovano, tiho. Skoraj gotovo zato, da ni naredil ob slovesu grenkosti ne sebi ne vikar-janom. Kakor je bilo že objavljeno, šel je k č. o. lazaristom, kamor je vedno željo imel. Da je hil unet dušni pastir, o tem ni treba zgubljati besede; to kaže že njegovo dejanje, ker je zapustil tako rekoč svet in šel v strogi red. Vse njegovo delovanje, izvrstnigovori in obnašanje ostane v vednein spominu vikarjanov. Za to Vam srčno kličemo: Hvala in z Bogom! Nam pa daj Bog vrednega naslednika. Iz Avč nam poročajo, da sta šla dva inženirja na Most k Sv. Luciji in sta se v Ročinju za trdno izrekla, da železnica pojde od Gorice do Sv. Lucije na desnem bregu „Soče“. To seveda ne bo ljubo občinam na levem bregu (Avče, Levpa, Kal itd.) Mosta bota do Ročinja dva. Iz Tolmina. — Izv. dop. Na povabilo Milana Ivančič-a c. k. poročevalca pri tolm. glavarstvu zbrali so se dne 18. t. m. udje c. k. kmetijske družbe v Gorici. Navzočih je bilo 25 udov. V zadnjem času je pristopilo več kmetov, tako da jih je zdaj v tolminskem sodnijskem okraju 42. Po S 19 društvenih pravil imajo li udje pravico voliti dva odbornika v centralni odbor v Gorici. Zboru je predsedoval Ign. Kovačič veleposestnik pri Sv. Luciji, ki je že 25 let ud c. k. kmetijske družbe. Pojasnil je v kratkih besedah pomen kmetijske družbe in tudi popravljena pravila. Po novih pravilih ustanovil je shod udov „Kmetijski odsek za tolminski sodnijski okraj". Za načelnika kmetijskemu odseku je bil izbran enoglasno Andrej Vrtovec učitelj v Tolminu, ki je ob enem delaven ud pri sadjarskem društvu v Tolminu. Za 'podpredsednika je bil izbran Iv. Lužnik posest nik v Polubinju in za tajnika L. Gaza fu ra. Z glasovnicami sta bila izvoljena v centralni odbor Milan Ivančič in Oskar Gaberšček. Zdaj pa k delu. Ne veliko govoriti, pač pa mnogo delati! Lepo je, da so bili pri shodu zastopani vsi stanovi! Od Idrijce. — Kot odgovor na tvoj nesramni dopis v „Soči“ št. 92., v katerem napadaš po krivici svojega č. g. dušnega pastirja, ti pošiljam te-le vrstice: Po tvoji izjavi je pravilno Idrija, pa ne Idrijca, dočim govore ljudje največ le Idrijca. Seveda pomanjševalno ime smrdi tebi, ako hoče kdo o kaki vodi govoriti, največ pa ti najbrže smrdi blagoslovljena voda. Dopisnik ni sedel na sodu, pač pa sediš Ti večkrat v krčmi in pogledaš pregloboko v kozarec. Seveda takrat ne vidiš valov v Idrijci, kor li je pred očmi vse nekam „molno“. Hvala za novi izraz lažnjiveo! Dosedaj so se imenovali ljudje govoreči resnico resnični, pa no lažnjivci. Seveda v tvoji „napredni*‘ glavi je vse „narobe*‘. Čudno je tudi to, da nisi še nikdar slišal svojega imena „Pavliha*‘. Kad bi vedel kaj je to „Pri-smojenec“. Ali se morda tiče la izraz Tvojih možganV Radi izraza, da ljudem liste vsiljuješ, se ne bodem jaz izgovarjal, ampak to naj store drugi, kateri o tebi še bolj „spošlljivo“ nego jaz pišejo. Vse je torej znamenje, da te vso sovraži, nasprotno pa da vse ljubi in spoštuje tvojega nasprotnika, svojega dušnega pastirja! Zapomni si! „Bislrosoški*‘. (L (ialtrščcku ! —- Slišal sem, da sto zelo radovedni in zato Iudi nevoljni, kod in kam hodim toliko, in kdo mi daje v to dovoljenje. G. Gabršček! Jako mi je žal, da sem izvedel še le zdaj, da se mi je vsakikral javili tudi pri Vas in tudi Vas prosili dovoljenja. No, za naprej se poboljšam, in tako upam, da pridom kmalu zopet v milost pri Vas. Da se pa najino razmerje radi moje svojoglavnosti vsaj doloma omili, prosim zajeden slučaj takoj odpuščenja in visoko — dušnega spregleda: 18. I. m. sem bil na poti v belo Ljubljano, in tam nekje, vrh Kobariškega klanca sva se slučajno srečala; jaz pa, trmoglavec in novednež sem šol kar dalje, ne da bi javil, kam grem, prosil milostnega dovoljenja, oziroma se v slučaju prepovedi vrnil zopet v Bovec; da, celo nič nisem porajtal za neko opazko očitne neprijaznosti. V slučaju, da bi se bil javil, bi mi bili Vi gotovo tudi pokazali pot nazaj v Bovec, kar bi ,?e mi bilo zelo poplačalo. Doletela bi me bila namreč v četrtek velika sreča in izreden užitek, poslušati divno-nafarbane bedarije,gosp. dr. Tume! Kako mi je žal za to — zlasti, ker sem bil na imenovani zaupni shodič celo vabljen, dasi je vse vedelo, da me ni doma! Vse se pač kaznuje na svetu. G. Gabršček! Zdaj sem se v svojem kesanju poboljšal, in ponižno prosim, ali naj Vam pošljem tudi dekret za Trento v konečno nadaljno potrdilo? Bovec, 27. avg. 1901. Ponižno — udani J o s. A h i' a m, bivši kaplan trmoglavec. Strela je udarila v zvonik zapo-toške cerkve. Odnesia je obok pri zvonovih. Od tod se je razdvojila, in jedna iskra je udarila v cerkev ravno na oltar. Škode je približno 250 kron. Iz libnšenjske duhovnije. — Janez Koren, učitelj v Mavhinjah, bivajoč na počitnicah v Sužidu pri Kobaridu, pripeljal seje 11 t. m. možko na biciklu proti sv. Lovrencu (podružnica libušenj-ska); pustil je bicikelj pod gričem in prišel gori, bil je namreč ceikven shod pri sv. Lovrencu. Ko so ljudje pobožno poslušali pridigo, je on pridno pisal. Ko je g. kurat končal cerkveno propoved, spravil je g. učitelj popisani papir in rekel : „Možje, če niste dobro poslušali, boste pa pridigo brali v „Soči“ in „Pri-morcu“. Od tistega časa mi vedno zvesto poprašujemo, ali je že bila tiskana pridiga našega g. kurata; pa vedno se nam odgovarja: „še ne!“ — Kako to g. učitelj?! Pač niste mož beseda, ali pa Vam g. Drejče veliko ne zaupa! Torej spolnite obljubo, na dan s pridigo! Naš g. kurat, kakor je sam rekel, ima pridigo spisano in Vam jo lahko posodi, če morebiti niste znali dobro pisati. Kedaj bomo torej tako srečni, da bomo brali ,;dru-kano“ pridigo? Več libušenjskih radovednežev. Opomba u r e d n. Vprašamo: Ali so učitelji zato postavljeni, da služijo za policaje Gabrščeku? 0 tem širokoustnem gospodu se nam marsikaj poroča. Posebno rad menda zabavlja proti ljudstvu čez duhovne. O neki priliki je baje celo izustil bogokletne besede: „f...i so tako požrešni, da se še colo med mašo ne morejo zdržati". G. učitelj, kdor ima maslo na glavi, naj ne hodi na solnce.... Zapomnite si to dobro!! Iz Bovca. — Bovški poslanec, dr. Tuma je prišel čez 2 leti zopet enkrat v Bovec. Vže 17. t. m. je hil „na pošti*1 in premišljeval, kaj in kako. Vsi smo mislili, da priredi v nedeljo shod, na katerem bo poročal o svojem delovanju, a motili smo se. Pač pa je šel mož popoldne v Cez-Sočo, kjer je bilo pri g. Vulču streljanje na dobitke, in potem napovedan ples. (J. poslanec si je mislil, da ne bo veselica popolna, ako ne bo vsaj nekakega navideznega shoda, in zatrt je bil tudi ta kmalu „narejen*‘. Na I to, kdo posluša, je malo gledal — glavna stvar je pač, da so poslušalci, tudi če ! so lo-ti ženske in otroci. Možje so stre- 1 Ijali na dobitke, srce in oči imeli na „Šajbi“ — ali so bili vsaj z ušesi navezani aa g. dohtorja, ne vemo. Vemo pa to, da so mu Čez-Sočani menda štirikrat vstrelili s topiči nu čast; ali so pa streljali tudi kaj na čast ."'sarju? Obnašanje naših nasprotnikov. — Poznamo „narodnega naprednjaka*1, kateri stanuje na Pušnoin (vulgo Pavliha) in kateri so tudi prav primerno svoji stranki obnaša.Ta mioenozob-goneral-chef hodi oh nedeljah na Srednji' k sv. maši. pri kateri je I ud i „pobožno pričujoč”. „Tudi ima svoje; misli zbrane in moli ponižno k svojemu Bogu*1. Daritev sv. mašo se za njega opravlja Inko-le: Med sv. mašo in prod sv. mašo sodi „Pavliha“ pod lipo prod cerkvijo in kadi svojo neizogibno cigarete. Ponosno se ozira na Pušno v svoj „Grad Miramar“. Proti koncu sv. maše se pa spravi ,.Pavliha" v cerkev in stojo drži prav po narodno-naprednem navodilu roke na hrbtu. Po sv. maši se zopet postavi ,,Pavliha" pod lipo, češ, kako me bodo ljudje gledali! In res. ljudje ga gledajo in si mislijo: pobožen človek! Zatem se pa spravi naš ,,Pavliha" v krčmo, kjer pridno obira častivrednega g. vikarija, dokler ga ne bacnejo iz krčme! Rastislav. Iz Devina. — Minulo nedeljo poselili so tržaški in goriški Sokolci Devin in sicer „Tržaški Sokol" je prispel po-poludne ob 4. in pol s parnikom v devinsko luko, kjer je bil s srčnimi pozdravi sprejet. Ob istem času je prišel tudi „Goriški Sokol" z vlakom. Obe društvi ste se sešli pred vasjo in ste se navdušeno pozdravili. Z godbo in petjem odkorakali so potem na vrt g. Plesa, kjer so se zabavali s telovadbo, godbo in petjem. Krasna razsvetljava po vasi, vihrajoče narodne . in cesarske zastave, umeteljni ognji in streli iz topičev poveličevali so ta bra ski obisk. — Se v6, nekaterim Lahončkom ni bilo všeč slišati in videti tak pojav slovenske zavednosti in pokazali so svojo dvatisočletno omiko z raznimi psovkami; a to ni motilo slov. navdušenja. Slovesno spremljani vrnili so se Sokoli domov. Prisrčno je bilo slovo posebno od „Tržaškega Sokola", ko je parnik odplul iz luke po gladkem morju ob svitu lune in bengaličnih ognjev. — Odmevalo je: „Buči, buči* morje adrijansko, bilo si in boš slovansko! Kmečki odsek c. kr. kmetijskega društva za Gorico in okolico. — Po novih pravilih, ki so ravnokar stopila v veljavo, povabijo podpisani, kateri so povabljeni vstanoviti kmečki odsek našega c. kr. kmetijskega društva za Gorico in okolico Vaše Blagorodje naj pride dne 12. septembra t. 1. ob 10. uri predpoludne k občnemu zboru v dvorano deželne hiše v Gorici, v ta namen blagohotno pripuščeno, kjer se ustanovi omenjeni odsek ter se izbere predsednika, ednega podpredsednika in tajnika, kakor velevajo pravila. V Gorici, dne 17. junija 1901. Ant. Nigris, v Gorici, Andr. Kocijančič, v Podgori, Iv. Fonsari. v Št. Mavru. Izjavljamo, da c. g. vikar Val. Pipan ni pisal dopisov iz Srednjega in od Idrijce, v katerih se imenuje neki Pavliha. Kršč. mislečemu slov. dijaštvn! — Vabilo na III. sestanek krščansko-mislečega dijaštva, ki se vrši dne 3., 4. in 5. septembra t. I. v Ljubljani. Vspored: V torek dne 3. sept. zvečer je pozdravni večer v veliki dvorani „Kat. doma". — V sredo, 4. sept. je ob 8. uri zjutraj tiha sv. maša v Uršulinski cerkvi na Kongresnem trgu, katero daruje preč. g. kanonik Andrej Kalan, častni član ,,Danice". Ob 9 uri se otvorijo v „Katol. domu" predavanja. Dopoldne slede predavanja ie bogoslovja in modroslovja. Popoldne se predava iz elike (mesto medicine) in iz sociologije. Zvečer istega dne je ob V-,8. uri komerz v veliki dvorani „Kat. doma". V četrtek 5. sept. izlet v Vintgar. Odhod z jutranjim gorenjskim vlakom. Predavanja so znanstvena. Debate se sme udeležiti vsakdo, a izključena je vsaka neznanstvena polemika. Komersa se smejo udeležiti le somišljeniki. Dragi tovarši somišljeniki! Prihitite mnogo-brojno k sestanku, da pokaže krščansko slovensko dijaštvo lahko s ponosom na svoje čete, ki se v očigled moralne in umstvene dekadenco moderne inteligence opirajo na stare, tisočkrat že preskušene in zato edino prave ideale krščanstva, katero jo velik dol slovenskega dijaštva javno in deloma zasebno zavrgel. Ne gre pri tem sestanku za kake politične manifestacije, ne, — nam gre za naše temeljno svetovno prepričanje, v katerem živimo, delamo in umiramo. Snidemo se zato, da se ogrejemo v medsebojni ljubezni in v ljubezni do našega ideala. Storimo vsak svojo dolžnost in vspeh nam je zagotovljen. Pripravljalni odbor. Lekarna Prave In edine žel. kapljice znamko sv. Antona Pado-vanskega. Zdravilna moč teh kapljic je ne-prekosljiva.— Te kapljice uredijo redno prebavljanje, če se jih dvakrat na dan po jedno žličico (\ arstvena znamka) popjje _ Okrepi želodec, store, da agine v kratkem lasti omotica in hi-votna linost (mrtvost). Te kapljice tudi store, da človek raje ji. Cena steklenici 60 vin. Prodajajo se v vseh glavnih lekarnah na svetu. Za naročitve in pošiljatve pa jedino le v lekarni IKISTOFOLETTI v Gorici. Ali so kaj taccpa zmožni liberalci? — Ravnokar je priobčila kongregacija .,belih očetov" svoje letno poročilo. Njihovih misijonskih postaj ji* sedaj ti:'), v katerih se nahaja 201 misi jonarjev, 14-0 sester in okoli 1000 kate-histov. Število izpreobrnjencev znaša tiO.OOO, katehuncev pa je 1 (> 1.000. V njihovih lil šolah dobiva pouka 9500 učencev in učenk, bolnikov pa niso v pretečenem letu oskrhovali nič manj kakor 342.000. Tako delujejo „beli očetje'* med nesrečnimi črnci. Izpoved umirajočega. — Pred časom je prestopil k protestantizmu mitničar mesta Inomosta Janez Ilofer. Le-ta je pred svojo smrtjo poklical župnika od sv. Nikolaja in d v« priči ter zopet prestopil v katoliško cerkev, češ, ne upam se umreti kol krivoverec. Proti priči, staremu mesarju, obrnjen je dejal: „Prav si imel. Janez, če je le en Bog, ne more imeti dvajset ver. Buri ne pijo žganja. — Burska vstrajnost prihaja gotovo tudi od tod, ker je v burski vojni pitje žganja najstrožje prepovedano in tudi uživanje alkoholičnih pijač je pri Burih jako omejeno. Zti kratek čas. Razkolniki iz golega sovražtva do papeža nočejo sprejeti gregorjanskega koledarja, katerega se zdaj držijo vsi omi-kanci celega sveta. Zato pa so razkolniki in tudi unijati, h katerim bi brezvestni liberalci radi naše verno ljudstvo zapeljali, zdaj za 12 dni za nami. Zato tudi imajo Sveti dan še le na naše Sv. tri kralje. Nekemu vipavskemu rojaku, ki je v službi na Turškem, so razkolniki v neki družbi očitali, češ, da so katoliki nespametni, ker se glede praznikov ne držijo „starovereev“. Prebrisani Vipavec pa jim jo zasoli: „Kaj 1 mi katoliki nespametni? Vi razkolniki ste takrat š e s p a 1 i, ko je bil Kristus rojen in ste se še-le 12 dni kasneje zbudili41. In naši naprednjaki nas hočejo zapeljati k tem nazadnjakom?! In se niti ne sramujejo trditi, da so napredni! OlajSevalna okoliščina. — Zagovornik: „Spomnite se, gospodje porotniki, da obtoženec je nekoliko gluh in zato ne more popolnoma slišali glas vesti“. Vse ostane dolžan. — Krojač: „No, kedaj bodete pa plačali?“ — Dijak molči. — Krojač: „No ja, še odgovor mi ostane dolžan!“ Posestvo naprodaj, JJlizu Gorice proda .so celo posestvo. ali deloma. — Plačil se po pogodbi. In sicer hiša z vsemi gospodarskimi poslopji : vinogradi,njive, travniki in gozdi. — Več se poizve pri g. Ivanu Čubej, čevljarju na Ajšovici. ►ooooo Krojaški mojster __ v Franc Cufer v Gorici, ulica sv. Antona št. 7 v hiši g. J. Kopača pri okr. sodniji, izdeluje vsakovrstne obleke za mo5ke po meri, bodisi fine ali pa priproste. Priporoča se svojim rojakom v Gorici in na deželi, posebno pa č. duhovščini in učencem srednjih in ljudskih šol za obilna naročila. >0000000 poMCHlnik iii trgovec, Gorica, Šempeterska ulica št. 68, priporoča p. n. občinstvu ^ svojo trgovino jedilnega blaga, kakor tudi turši-CO itd. itd. Cene so najnižje. J Anton Kuštrin v Gosposki ulici h. štev. 25, (v lastni hiši) priporoča častiti duhovščini in slavnemu občinstvu v mestu in na deželi svojo trgovino jedilnega blaga n. pr. kavo: Santos, Sandomingo, Java, Cejlon, Porto-rico i. dr. Olje: Lucca, St. Angelo, Korfii, istersko in dalmatinsko. Petrolej v zaboju. Sladkor razne vrste. Moko št. 0, 1, 2, 3, 4, 5. Več vrst riža. Miljsveče prve in druge vrste, namreč po 7» kila in od 1 funta. Testenine iz tvornice Žnideršič & Valenčič v II. Bistrici. Zveplenke družbe sv. Cirila in Metoda. Moka iz Majdičevga mlina v Kranju in z Jochmann-ovega v Ajdovščini. Vse blago prve vrste. Po pošti se razpošilja v zabojčkih najmanje po 5 Kg. na vse kraje. U Teodor Slabanja, jjjj \ 8 srebrar, v Gorici, ulica Moreli 12, ■ 4 priporoča prečast. duhovščini za M izdelovanje cerkvenih posod in orodja. Pripravo cerkvenega o-rodja olajšuje revnim cerkvam s tem, da daje tudi na obroke. H’ i Obroke si pa preč. p. n. gospod J naročevalec sam lahko določi. K*"*”: i Ker se me ižče še vedno na Travniku št. 11, kjer sem delal prej in je sedaj tam fotograf Marega, javljam s tem slavnemu občinstvu, da se nahaja moj novi atelije že dve leti v Gosposki ulici št. 7 II. nadstr. v hiši „(*or. Ijud. posojilnice44, kjer je tudi „Krojaška zadruga41. Atelijč je v vsakem oziru najmodernejši, najlepši, največji v Gorici, ter urejen velikomestno. Priporočaje se tudi v bodoče naklonjenosti slavnega občinstva, bi-Iježim se z odličnim spoštovanjem Ant. Jerkič, odlikovani fotografski zavod v Gorici, Gosposka ulica 7. C. kr. * priv. civilni, uradniški in vojaški krojač in trgovec v gorici, na Jravuiku št. 22 I. nadstr. M. POVERAJ, P. n. občinstvu priporoča svojo izborno zalogo vsakovrstnega blaga i/. avstrijskih in inozemskih tovarn ler gotovih oblek, sobne in dežne plašče, vsakovrstno inožko perilo, srajce Jager, spodnje hlače ter nogoviee, oficirske in uradniške priprave, sploh vse, kar je treba paradnim odtekam za vsaki slan. Lepa priložnost za letno sezono! Badi preselitve s 1. avgustom 1901 na Travnik št. f> v pritličje se prodaja blago po tovarniških conah! oooooooooo jtnton fon, klobučar in gostilničar v Semeniški ulici, ima begalo zalogo raznovstnih klobukov in toči v svoji krčmi pristna domača vina ler postreže ludi 7. jako ukusnimi jedili. Postrežba in cene jako solidne. oooooooooo Franc Melink, zidarski mojster v Višnjeviku št. 67, prevzema vsa zidarska dela po naj-mzji ceni. — Naročena dela se lično izvršujejo. „Krojaška zadruga", vpisana zadruga z omejeno zavezo v (norici, Gosposka ulica hiš. šlev. 7. VELIKA ZALOGA vsakovrstnega manufakturnega blaga za ženske in moške obleke, za vsak slan in vsak letni čas v naj večji izberi, kakor: sukno, platno, prte-nino, ChilTon, oksfort, srovico, vsakovrstne preproge, zavese, namizne prte; nadalje vsakovrstno perilo,srajce. Jager itd. itd. Vse |>o naj nižjih cenah. Cene ho stalne brez podajanju. ta živino KOKOVA ZMES katera se sedaj rabi kot hrana za živino in zlasti za isto, ki daje mleko, potrjeno od prof. dr. Pott-ii v Monakovem (Bavarsko). Dobiva se na prodaj edino pri trgovcu Josipu Komelu, ulica proti Soškemu mostu št. (>7 (prej K. Sirk) in podružnici v Stolni ulici št. 4. I zorci z navodili se razpošiljajo brezplačno. Karol Draščik, pekovski mojster na Kontu v Gorici odlikovan z častno diplomo najvišjega priznanja jubilejne razstave na Dunaju I. 1898. In v Gorici na razstavi I. <900 s zlato svetinjo izvršuje naročila vsakovrstnega peciva, tudi najfinejega, za nove maše in godove, kolače za birmo in poroke itd. Vsa naročila izvršuje točno in natančno po želji gospodov naročnikov. — Priporoča se za nje svojim rojakom v mestu in na deželi najuljudneje. Josip Blokar I na trgu svetega Antona štev. 11. | v Gorici. Priporoča slavnemu občinstvu v mestu in na deželi svojo trgovino jedilnega blaga n. pr. kavo: Santos, Sandomingo, Java, Cejlon, Portorico i. dr. — Petrolej v zoboju. Sladkor razne vrste. Moko št. 0, 1, 2, 3, 4, 5. Več vrst riža. Sveče I. in II. vrste. — Vino v butilkah n. pr. Malaga, Maršala, Cicer, Burgunqer itd. itd. Postrežba točna. Cene zmerne. Ivan Bednarik priporoča svojo knjigoveznico v Gorici ulica Vetturini št. 3. Izvrstne, Jeklene pluge z I, 2, 3 in 4 lemeži, brane za njive in travnike členastu in dijagonalna Drobilne in gladke jekleno-plo-ščaste poljske valje, sejalne stroje .AGRICOLA' Stroje za košnjo trave, detelje in žita, konjske grablje in grablje za žito, stroje za obračanje sena, patentirane stroje za sušenje sadja, zelenjadi itd. Stiskalnice za vino in sadje, tudi za druge namene, sadne in grozdne mline, stroje za rob-kanje grozdja. Sarnodelujoče patentirane škropilnice proti peronospori, grm-tavcu in krvavi uši „SYPH0NIA“, premakljive štedilne peči s kotli, stroje za parenje krme. proizvajata in priznano najboljše i s 1 s patentiranimi valjastimi podlagami za sklepno mazilo ročne, na gepel in na paro. Vsakovrstne gepelne za vprego od 1 do (i kon j, najnovejše čistilne mline za žito, trijerje, stroje za mrvenje koruze, slamoreznice, mline za drobljenje žita in stroje za rezanje korenjstva, Ročne stiskalnice za seno in slamo, nepremakljive in prepeljive, in sploh vse gospodarske stroje prodajata pa najnovejši konstrukciji PH. MAYFAHRTH in drug, o. in kr. edino priv. tvornice gospodarskih strojev, livarne in fužine na paro Ustan. 1872. Dunaj (Wien) II/, Tafoorstrasse 7I. 700 iioiavccv odlikovane z nad l.r»0 zlatimi, srebrnimi in medenimi kolajnami iz vseh vetih razstav. Obsetni katalogi in iu:n»^e priznanice pošiljajo se na zahtevo brezplačno. Zastopniki in ra/pr »dajalci se iščejo*