KAMNIŠKI OBČAN / 29. Januarja 1979 S obvestila za delegate in delegacije občine Kamnik 29. januarja 1979 št. 2 S SEJ ZBOROV OBČINSKE SKUPŠČINE Skupščina občine Kamnik je na 8. seji družbenopolitičnega zbora, ki je bila 22. januarja ter 8. seji zbora združenega dela in zbora krajevnih skupnosti, ki je bila 23. januarja, sprejela: - predlog odloka o spremembi odloka o organizaciji in delovanju predsedstva občinske skupščine, izvršnega sveta občinske skupščine in občinskih upravnih organov in njihovih služb za delo v neposredni vojni nevarnosti in vojni - predlog odloka o organiziranosti in delovanju samoupravnih interesnih skupnosti za delo v neposredni vojni nevarnosti in vojni - predlog odloka o organizaciji in delovanju prometa v času neposredne vojne nevarnosti in vojne - predlog samoupravnega sporazuma o združitvi v delovno organizacijo Veterinarski zavod Kamnik-Domžale Vsi trije zbori so potrdili še: - samoupravni sporazum o ustanovitvi SIS za zaposlovanje v občini Kamnik - statut osnovne šole Frana Albrehta - statut osnovne šole Toma Brejca - statut osnovne šole Kmaniškega bataljona Stranje. Zbor združenega dela in zbor krajevnih skupnosti sta na skupnem zasedanju sprejela še: - predlog odloka o minimalnih tehničnih in drugih normativih za vzdrževanje stanovanjskih hiš in poslovnih prostorov v stanovanjskih hišah v občini Kamnik - predlog odloka o obveznem odlaganju in odvozu smeti in odpadkov v občini Kamnik - predlog odloka o ureditvi cestnega prometa v mestu in naseljih na območju občine Kamnik - predlog odloka o javnem redu in miru v občini Kamnik (prečiščeno besedilo) Glede kadrovskih zadev so vsi trije zbori dali soglasje za imenovanje Florijana TERČELJ za vodjo TOZD »Zdravstveno varstvo Kamnik«, Franc DOBNIKAR pa bo odslej zastopal občino Kamnik v svetu osnovne šole Komenda-Moste. ODLOK O OBVEZNEMODLAGANIU IN ODVOZU SMETI IN ODPADKOV V OBČINI KAMNIK Po sklepu izvršnega sveta občinske skupščine (8. seja, 31. 7. 1978.), objavljamo odlok o obveznem odlaganju in odvozu smeti in odpadkov v občini Kamnik. I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen sm t- ° močiih občine Kamnik, ki so posebej določena, se morajo meti in odpadki iz stanovanjskih in poslovnih ter manipulativnih prostorov odlagati in odvažati na način in ob pogojih, ki so Predpisani s tem odlokom. 2. člen Smeti in odpadki se morajo odvažati iz mesta Kamnika, naselij Križ, Podgorje, Moste, Komenda, Šmarca, Duplica, Nevlje, Vrh-polje, Mekinje, Godič, Stahovica, Stranje in iz naselij, za katera so izdelani urbanistični in zazidalni načrti. Krajevne skupnosti lahko vključijo v odvoz smeti in odpadkov tudi druga naselja, če smatrajo, da je odvoz smeti in odpadkov Potreben. V teh primerih sklenejo posebno pogodbo s pooblaščeno organizacijo združenega dela. 3. člen Pooblaščena organizacija združenega dela za opravljanje dejavnosti posebnega družbenega pomena (v nadaljnjem besedilu: pooblaščena organizacija) po tem odloku je določena z odlokom o komunalnih dejavnostih posebnega družbenega pomena in komunalnih organizacijah, ki opravljajo komunalno dejavnost posebnega družbenega pomena na območju občine Kamnik (Ur. list SRS, št. 29/76). Za izpolnjevanje obveznosti, ki so predpisane s tem odlokom za stanovanjske, poslovne in druge zgradbe ter manipulativne pro-st°re, odgovarjajo nosilci pravic uporabe, organizacije, ki gospodarijo z zgradbami in lastniki zgradb. Za upravljalce zgradb se po tem odloku štejejo imetniki prostorov, nosilci pravic uporabe, organizacije, ki gospodarijo z zgradbami in lastniki zgradb. 4. člen Smeti in odpadki v smislu tega odloka so: - po kraju nastanka: a) iz stanovanjskih prostorov in skupnih prostorov stanovanjskih zgradb, b) iz poslovnih in manipulativnih prostorov gospodarskih in drugih organizacij, obrtnih delavnic, zavodov ter drugih ustanov. - po vrsti in načinu njihovega odlaganja: !• Smeti in odpadki iz gospodinjstev in poslovnih prostorov gospodarskih in drugih organizacij, ki jih je mogoče odlagati v smetnjake. Sem sodijo predvsem: a) smeti in odpadki individualnih gospodinjstev, pepel, odpadne konzerve, porcelan in steklo, kovinski, tekstilni in papirni odpadki, plastični predmeti in podobno; b) odpadni material iz zdravstvenih in veterinarskih ustanov; c) odpadni material iz gospodarskih in drugih organizacij. Sem ne spadajo odpadki gradbenega materiala, blato ter drugi za Smetnjake škodljivi odpadki, kakor tudi ne hitro vnetljive snovi, olja, fenoli, masti, snovi bazičnega izvora, kisline in podobno. 2. Odpadki iz gospodinjstev in gospodarskih organizacij, kateri so v večjih kosih ali količinah ali v tekočem stanju, ki jih ni dovoljeno odlagati v smetnjake, se odlagajo v kontejnerje ali v posebne posode ter odvažajo v vozilih skladno s sanitarno higienskimi predpisi. Med te spadajo posebno: a) odpadni material iz gradbene dejavnosti, dvoriščne smeti in podobno; b) odpadki iz proizvodnje in predelave; c) organski odpadki iz gostinskih obratov in obratov družbene prehrane. 3. Ogorki iz centralnih kurjav in toplarn se odlagajo posebej v dodatne smetnjake ali kontejnerje in se odvažajo ločeno od ostalih odpadkov. 4. Hitro vnetljive snovi, olja, fenoli, masti, snovi bazičnega izvora, kisline, ter podobne snovi se odlagajo in odvažajo ločeno od ostalih smeti in odpadkov na način, ki ga določi pooblaščena organizacija v soglasju z občinsko sanitarno inšpekcijo ter drugimi ustreznimi inšpekcijskimi organi, oziroma s posebnim pravilnikom. II. Odlaganje smeti 5. člen Uporabniki stanovanjskih in poslovnih prostorov ter manipulativnega prostora so dolžni odlagati smeti v tipske smetnjake oziroma izjemoma v embalažo, katero je možno odložiti v avto-smetnjak. Upravljala zgradb morajo skrbeti za to, da so smetnjaki postavljeni na določenem prostoru. 6. člen V času, ki ga določi pooblaščena organizacija, morajo biti smetnjaki postavljeni na ustrezen prostor ob cesti, do katerega je možen dostop s specialnim komunalnim vozilom. Smetnjaki se smejo postaviti največ 10 m od prostora, kjer-se ustavi specialno komunalno vozilo s tem, da morajo biti postavljeni izven ograjenega prostora. Posamezne primere, ko ni mogoče priti v bližino stanovanjske hiše ali drugega objekta s specialnim komunalnim vozilom, rešujeta sporazumno stranka in pooblaščena organizacija. Za nove zgradbe mora biti že v načrtu predviden poseben prostor za postavljanje smetnjakov. Pri načrtovanju tega prostora je treba upoštevati predviden način odvoza smeti in odpadkov, o čemer da mnenje pooblaščena organizacija. 7. člen Upravljalci zgradb morajo skrbeti za čistočo smetnjakov in okolice. Ce je smetnjak in okolica smetnjaka nečista, jo očisti pooblaščena organizacija na stroške upravljalca zgradbe. 8. člen Pooblaščena organizacija lahko za odlaganje in odvoz smeti uporablja tudi kontejnerje in sicer predvsem tam, kjer je večja količina smeti in odpadkov. Odvoz smeti in odpadkov s kontejnerji se praviloma zaračunava posebej. 9. člen Potrebno število smetnjakov nabavi upravljalec zgradbe, ki skrbi tudi za redno vzdrževanje in nadomestitev z novimi, ko so stari smetnjaki dotrajani. Število smetnjakov je odvisno od količine smeti in odpadkov v zgradbi, pri tem pa je treba upoštevati, da smetnjaki ne smejo biti preveč polni. Smetnjaki morajo biti nabavljeni, ko je zgradba pripravljena za vselitev. 10. člen Pooblaščena organizacija določi, pri katerih fizičnih in pravnih osebah bodo postavljeni kontejnerji. Pri odločanju o tem je treba upoštevati količino in velikost smeti in odpadkov. Pri določitvi prostora, kjer naj bi kontejner stal, se upošteva mnenje občinskega organa, pristojnega . za sanitarno inšpekcijo in komunalni nadzor. 11. člen Podrobnejši pogoji glede odvoza smeti in odpadkov od poslovnih in manipulativnih prostorov se dogovore s pogodbo, sklenjeno med pooblaščeno organizacijo in upravljalcem zgradbe. 12. člen Za gostinske obrate, živilsko industrijo in druge sorodne obrate veljajo glede odlaganja odpadnih snovi posebni predpisi. Nadzor nad tem opravlja sanitarna inšpekcija. Kontejnerje iz prvega odstavka tega člena, kakor tudi stroške odvoza plača fizična ali pravna oseba, ki kontejner uporablja. 13. člen Na območjih, ki so določena v drugem členu tega odloka, odvaža fekalije pooblaščena organizacija in sicer v posebnih zaprtih vozilih. Črpanje fekalij iz greznic in odpadnih snovi iz kanalov je dovoljeno le z napravami, ki ustrezajo higiensko-tehničnim zahtevam. Okolica greznic mora biti po izpraznitvi očiščena in razkužena. 14. člen Pooblaščena organizacija mora najmanj dvakrat letno opraviti odvoz kosovnega odpadnega materiala. O točnem času odvoza obvesti občane z obvestili ali preko sredstev javnega obveščanja. III. Odvoz smeti in javna odlagališča 15. člen Pooblaščena organizacija mora odvažati smeti in odpadke v posebnih vozilih, ki so urejena tako, da je možna brezprašna polnitev, prevoz in praznitev. 17. člen Smeti in odpadki se smejo odlagati samo na določenih javnih odlagališčih. Javna odlagališča za smeti in odpadke določi pristojni občinski upravni organ na osnovi veljavnih urbanističnih dokumentov. 18. člen Javna odlagališča, ki jih uporablja pooblaščena organizacija, mora tudi vzdrževati. Vzdrževanje odlagališč obsega zlasti pravilno in pravočasno izravnavo zemljišča, sprotno zasipanje odpadkov, razkuževanje, uničevanje mrčesa ter preprečevanje požara. Po končanem odlaganju smeti in odpadkov je treba odlagališče urediti tako, da je možna ozelenitev odlagališč. IV. Določanje cen za odvoz smeti in odpadkov 19. člen Stroški odvoza in deponiranja smeti in odpadkov so stroški tistih, ki povzročajo nastajanje odpadnih snovi. Isto velja tudi za organizatorje javnih prireditev in drugih podobnih aktivnosti. Cena za odvoz in deponiranje smeti in odpadkov temelji na stroškovnem izračunu storitve. Predlog cene izdela pooblaščena organizacija. 20. člen Cena za odvoz smeti in odpadkov iz gospodinjstev se določi na gospodinjstvo, za gospodinjstva, kjer živi le 1 član, se cena zmanjša za 50%. Odvoz smeti in odpadkov iz poslovnih in manipulativnih prostorov se zaračunava na kvadratni meter poslovne in manipulativne površine. Za industrijske oziroma tehnološke odpadke se določi cena odvoza pogodbeno. 21. člen Odvoz smeti in odpadkov plačuje tisti, ki jih je po tem odloku obvezen odlagati. Stroške za odvoz so dolžni plačevati vsi, ki so zavezanci za odvoz smeti in odpadkov po tem odloku in je odvoz redno organiziran, ne glede na to, ali smeti odlagajo ali ne. Odvoz smeti in odpadkov se plačuje v rokih, ki jih določi pooblaščena organizacija. 22. člen Poslovni prostor je tisti prostor, ki ga uporablja organizacija združenega dela ali zasebni obrtnik za opravljanje svoje dejavnosti. Manipulativni prostor je tisti prostor, ki omogoča skupaj s poslovnim prostorom normalno opravljanje dejavnosti, ter je prvenstveno namenjen notranjemu transportu, za opravljanje montažnih del in podobno. 23. člen Upravljalec zgradbe oziroma poslovnega in manipulativnega prostora je dolžan dati pooblaščeni organizaciji podatke o številu gospodinjstev v zgradbi, o številu gospodinjstev z delno oprostitvijo plačevanja po 20. členu tega odloka, kakor tudi o velikosti poslovnih in manipulativnih površin. Upravljalec je dolžan obvestiti pooblaščeno organizacijo o vseh spremembah glede površin in drugih dejstev, ki vplivajo na obveznost in višino plačevanja odvoza smeti in odpadkov. Če zaradi netočnih podatkov ali opustitve obvestila o spremembi nastane za pooblaščeno organizacijo premoženjska škoda, je škodo dolžan poravnati povzročitelj. 24. člen Obveznost za naročilo in plačilo odvoza smeti in odpadkov nastane z dnem, ko pooblaščena organizacija za določeno območje po 2. členu odloka, organizira odvoz. V. NADZORSTVO 25. člen Nadzorstvo nad izvajanjem tega odloka in predpisov, izdanih na njegovi podlagi, opravljajo inšpekcijski in drugi pristojni organi. VI. KAZENSKE DOLOČBE 26. člen Kršilci določb tega odloka se kaznujejo po zakonu o ravnanju z odpadki (Ur. list SRS, št. 8/78). VII. PREDHODNE IN KONČNE DOLOČBE 27. člen Pojasnila za izvrševanje tega odloka daje Izvršni svet Skupščine občine Kamnik. 28. člen Ta odlok začne veljati 8. dan po objavi v Uradnem listu SRS. Na območjih, ki so po tem odloku na novo vključena v odvoz smeti in odpadkov, je treba organizirati odvoz smeti in odpadkov najpozneje v treh mesecih od uveljavitve tega odloka. 29. člen Z dnem, ko začne veljati ta odlok, preneha veljati odlok o obveznem odlaganju in odvozu smeti, objavljen v Uradnem listu SRS, št. 4/78. V Kamniku načrtno uresničujemo sklepe IX. kongresa ZSS O dohodku naj odloča delavec Ob opredelitvi najvažnejših področij sindikalnega delovanja so v sedanjem obdobju najpomembnejše akcije: ocena samoupravne organiziranosti in usklajevanje normativnih aktov z določbami ZZD in prizadevanja za učinkovitejše gospodarjenje in gospodarsko stabilizacijo - posebej o obravnavi in sprejemanju zaključnih računov, tako v temeljnih organizacijah materialne proizvodnje, kot tudi v družbenih dejavnostih v letu 1978. (Nadaljevanje, na 6. strani) 6 KAMNIŠKI OBČAN / 29. januarja 1979 Ocena uresničevanja ZZD v samoupravni praksi Ne gre samo za to, da bi ugotovili, kaj se je zgodilo i l. decembra lani, ko je potekel rok za uskladitev združenega dela in njegovih samoupravnih aktov z zahtevami zakona o združenem delu. Ta rok je resda nekakšen mejnik in nam nudi možnost za ocene, toda ne takšne, iz katerih bi bilo moč razbrati, kdo je formalno zadostil zahtevi, kdo pa celo tega ni storil. Sindikat mora v prihodnjih tednih (dnevih) oceniti, kaj se dogaja v vsebini samoupravnih odnosov v DO in TO, kako se uveljavljajo novi odnosi. Naloge so dovolj konkretne, čeprav težke. Zato mora sindikat pritegniti vse družbene dejavnike od ZK, ZSM, do komisije za uresničevanje ZZD, družbenih pravobranilcev, strokovnih služb v delovnih organizacijah in seveda samoupravne organe. Težišče dela pa bo vsekakor v osnovnih organizacijah sindikata, torej v temeljnih organizacijah združenega dela, kjer bo potrebno ugotoviti in oceniti zlasti: - potek aktivnosti programov za uresničevanje ZZD v temeljnih organizacijah združenega dela in drugih organizacijah zdr. dela, - aktivnost sindikata, - organiziranje TOZD, - usklajenost samoupravnih splošnih aktov, - samoupravno odločanje delavcev, - združevanje dela in sredstev, - sankcioniranje samoupravnih splošnih aktov. Ocena zaključnih računov Že leta poudarjamo, da analiziranje gospodarjenja ob bilanci ne more nič popraviti za nazaj, je pa še kako potrebno, če naj bi se v prihodnje izognili napakam in slabostim, ki so povzročile, objektivno vzeto, slabši rezultat. Zato sedanji poziv sindikatov, da velja temeljito obravnavati zaključne račune za leto 1978, ni nič novega - vendar tudi je in sicer vsebina razprav. Če bo akcija tekla tako, kot je do govorjeno, se bo prvič zgodilo, da bodo delavci TOZD naenkrat obravnavali vsa dejstva, povezana s pridobivanjem in razporejanjem dohodka, tako notranje kot zunanje narave. Torej naj ne bi govorili samo o tem, kako in pod*kakšnimi pogoji so ustvarjali, koliko in kaj lahlčo delijo za uresničitev najrazličnejših skupnih in osebnih interesov, ampak tudi o tem, kaj se je dogajalo z njihovim denarjem, vplačanim na račune SIS, torej o celoti, o kateri morajo po določilih ZZD odločati delavci sami. Naloga ni lahka, še posebno, ker je treba poprej uresničiti nekatere pogoje: da poslovodni organi s strokovnimi službami pripravijo temeljite analize gospodarjenja v lanskem letu do 31. januarja letos in da SIS do 10. februarja tudi posredujejo svoja poročila. To dvoje je pogoj, da se sindikalna aktivnost lahko razvije tako, da bodo delavci na svojih zborih res lahko celovito obravnavali pogoje poslovanja in odločali o predlogih za dokončno razporejanje dohodka in čistega dohodka v letu 1978. Da bi čimbolj enotno in tudi kvalitetno speljali ti dve akciji, je Občinski svet ZSS Kamnik organiziral 25. januarja posvet z vsemi predsedniki osnovnih organizacij, kjer so po razpravi dobili tudi praktične pripomočke za vodenje obravnav, kakor tudi za izdelavo zaključnih ugotovitev oziroma poročil. Občinski svet ZSS Kamnik • Dežurstvo v kamniški lekarni Kljub težavam našli rešitev Več ali manj nam je znano, da je' kamniška lekarna zaradi kadrovskih težav prenehala z dežurno službo. Ob nedeljah in praznikih ter ponoči že od 1. januarja ni mogoče več dobiti zdravil. S to odločitvijo se občani in zdravstveni delavci niso mogli sprijazniti. V lekarni so že nekajv časa opozarjali, da farmacevtov nimajo, toda opozorilom nismo preveč verjeli. Zanašali smo se, da se bo problem le nekako uredil. Odločitev o prenehanju dežurstva nas je zato resnično presenetila. Občani so svoje nezadovoljstvo izrazili tudi na nedavnih zborih občanov. Zdravstveni delavci in zaposleni v lekarni so začeli iskati rešitev. Čeprav začasno, so se odločili, da bodo ob delavnikih podaljšali delovni čas in uvedli dežurstvo ob nedeljah dopoldne. Tako bo kamniška lekarna odprta od delavnikih od 7. do 19. ure kot dosedaj, za nujne primere pa vse do 21.30. Taka začasna rešitev naj bi veljala do konca oktobra, ko pričakujejo rešitev kadrovskih težav. O tej in drugi problematiki kamniške lekarne bodo razpravljali tudi delegati občinske zdravstvene skupnosti. O zaključkih in sklepih pa vas bomo obvestili v izmed naslednjih številk Kamniškega občana. NOVICI IZ KOMENDE Doslej so bili prebivalci • KS Komenda premalo seznanjeni z delom organov krajevne skupnosti, delno zaradi' lastnega nezani-manja, delno pa zato, ker pogosto niso vedeli, kje bi dobili informacije. Od 1. februarja 1979 bodo lahko vsak petek od 17. do 19. ure prihajali v sobo krajevne skupnosti v Zadružnem domu v Komendi, kjer bo tajnica Brigita Debeljak odgovarjala na njihova vprašanja ter sprejemala njihove predloge, prošnje in pritožbe, naslovljene na skupščino ali svet KS Komenda. Ker Komenda nenehno raste, jo je bilo potrebno razdeliti na ulice. Zato bodo hiše na novo oštevilčene. Tablice s hišnimi številkami občani lahko dobijo med uradnimi urami na krajevnem uradu v Komendi. M. L. Seja občinske skupščine bo konec februarja Predsedniki zborov občinske skupščine so se na zadnji seji predsedstva občinske skupščine dogovorili, da bodo sklicali seje zborov konec februarja oz. v začetku marca. Družbenopolitični zbor bo zasedal 28. februarja, zbor združenega dela in zbor krajevnih skupnosti pa 1. marca. PREDVIDOMA BODO OBRAVNAVALI: - Program razvoja malega gospodarstva v občini Kamnik - Predlog dogovora o usklajevanju davčne politike v SR Sloveniji „ Osnutek odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o davkih občanov - Osnutek odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o občinskem prometnem davku od prometa proizvodov in od plačil za storitve - Predlogi prečiščenih besedil odlokov o zazidalnih načrtih, usklajenih z novimi urbanističnimi dokumenti - Predlog odloka o podaljšanju veljavnosti ter o spremembi odloka o povprečni gradbeni ceni in povprečnih stroških komunalnega urejanja stavbnega zemljišča v občini Kamnik Na dnevnem redu bodo še kadrovske zadeve in delegatska vprašanja. VIŠJE OSKRBNINE V DOMU UPOKOJENCEV Vlogi Doma upokojencev, da poveča cene oskrbnega dne, je izvršni svet ugodil. Nove cene veljajo z dnem odobritve, to je z 22. januarjem letos. Predlog povišanja cen je pred tem obravnavala skupnost socialnega skrbstva in se strinja s takim povečanjem cen. Za oskrbo v enoposteljni sobi bodo oskrbovanci sedaj plačevali na dan 160 dinarjev (prej 140), v dvoposteljni sobi pa 138 (prej 120). Oskrba v bolniškem oddelku je povečana za 20 dinarjev, in sicer od 125 na 145 dinarjev. Za dodatno nego oskrbovancev, to je tistih, ki potrebujejo stalni nadzor in varstvo pri opravljanju osnovnih življenjskih funkcij, bodo namesto 44 zaračunavali 58 dinarjev, tisti, ki potrebujejo občasen nadzor in varstvo, pa bodo namesto 28 plačevali sedaj 36 dinarjev. Cena dodatnih stroškov za sladkorno dieto je povečana od 18 na 21, za druge diete pa od 12 na 14 dinarjev. Za manjkajoče dni do izteka enomesečne odpovedi oskrbovanca, če se ta preseli ali odseli, bodo za enoposteljno sobo zaračunavali 124,50, za dvoposteljno sobo 102,50, za tiste, ki so v bolniškem oddelku, pa 109,50 dinarjev. »Našo obrambo« v vsako družino Svet za ljudsko obrambo, varnost in družbeno samozaščito je na. zadnji seji obravnaval tudi razširjenost refije za obrambno vzgojo Naša obramba na področju naše občine. Ugotovil je,- da se je število naročnikov te revije med našimi občani lani povečalo od 700 na 1200, kar pomeni, da prebira našo obrambo vsaka peta družina v občini. Glede na pomembnost vsebine revije, ki bi jo moral poznati sleherni občan, je svet menil, da bi se tudi v naši občini morali v še večji meri odzvati akciji v SR Sloveniji, ki ima namen, da bi Naša obramba prišla v vsako našo družino. Zlasti pa bi mora'i to revijo naročiti vsi pripadniki TO, člani Zveze rezervnih vojaških starešin, člani tklborov za ljudsko obrambo v krajevnih skupnostih, pripadniki enot civilne zaščite in drugi. Revija prinaša zelo zanimive prispevke o aktualnih notranjih in zunanjih političnih dogodkih, zlasti z vidika obrambe, poljudne strokovne prispevke s posameznih področij obrambe in zaščite. V njej najdemo podrobna navodila, kako bomo naše družine v primeru potrebe učinkovito zavarovali pred vojnimi vplivi, kako si zagotovili rezervo v prehrani, osebna zaščitna sredstva in tako dalje. Zato bi bilo prav, da si jo čimprej priskrbimo in seveda, da jo tudi prebiramo. Naročila.zbirajo odbori za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito v vseh krajevnih skupnostih. Montažno podjetje, p. o. »ZARJA« KAMNIK Vabimo k sodelovanju 2 strojna tehnika 1 VK monterja klimatskih naprav 1 monterja klimatskih naprav 2 monterja vodovodnih naprav 3 monterje ogrevalnih naprav 2 elektroinstalaterja 2 stavbna ključavničarja Delo se združuje za nedoločen čas s polnim delovnim časom in poskusnim delom, ki traja 2 meseca. Kandidati naj prijave z ustreznimi dokazili pošljejo v 15 dneh po objavi na naslov: Montažno podjetje »ZARJA« Kamnik, Molkova pot 5. Prijavljene kadnidate bomo obvestili o izbiri najkasneje v 30 dneh po končanem sprejemanju prijav. LEK - tovarna farmacevtskih in kemičnih izdelkov, n. sol. o., Ljubljana TOZD KEMIJA, n. sol. sub. o., Mengeš OBJAVA TOZD KEMIJA Mengeš vabi k sodelovanju večje število delavcev za dela in naloge v novem obratu ekstrakcije rženih rožičkov, ki bo pričel z obratovanjem aprila 1979. Delo bo potekalo v novih prostorih, je avtomatizirano in bo zahtevalo pretežno le vodenje, upravljanje ter nadzorovanje delovnega procesa. Glede na odgovorno delo bodo dela ustrezno ovrednotena in tudi temu primerni osebni dohodki. Delavcem, ki nimajo dokončane osemletke nudimo možnost, da dokončajo osnovno šolo in s tem pridobijo možnost za interno kvalifikacijo. Prijave sprejema kadrovsko-splošni sektor DO LEK na naslov: LEK, TOZD KEMIJA, 61234 Mengeš, Kolodvorska 27, kjer lahko dobite dodatne informacije osebno ali preko telefona - 72-631. Objava velja do zasedbe. Komisija za delovna razmerja TOZD Kemija, bo kandidate o izbiri obvestila v 5. dneh od seje komisije za delovna razmerja. ZAHVALA ob boleči izgubi našega ljubega očeta LOJZETA FRONTINI se iskreno zahvaljujemo vsem sosedom, sorodnikom in znancem, ki ste počastili njegov spomin, darovali cvetje in ga pospremili na njegovi zadnji poti. Izredna hvala organizaciji ZB Srednja vas in tov. Ivanu Maliju, ki je v poslovilnih besedah izrekel spoštovanje in priznanje. Zahvaljujemo se tudi župniku za poslovilni obred in tolažilne besede. Posebej pa se zahvaljujemo dr. Milanu Kralju ter osebju Doma upokojencev Kamnik, ki so mu v zadnjih mesecih pomagali ob njegovi težki bolezni. Hvala vsem, ki ste sočustvovali z nami in nam izrekli sožalje. žalujoči: Vsi njegovi • Skrb za varnost življenja v stanovanjskih blokih Slaba zaščita Da bi ugotovili dejansko stanje požarne samozaščite ter civilne zaščite, količine orodja in opreme so bili izvršeni pregledi stanovanjskih blokov po-nalogu občinskega štaba CZ na požarne inšpekcije pri notranji upravi Sob. Kamnik. V komisiji so bili gasilski strokovni delavci in zastopniki stanovanjske skupnosti Kamnik. Po vojni je gradnja stanovanjskih blokov od Kamnika do Duplice zelo hitro napredovala. Pri teh gradnjah pa nemalokrat pozabimo na zaščito stanovalcev in zgradbe. Gašenje in reševanje iz visokih stavb je zelo vprašljivo zaradi nezadostne opremljenosti gasilskih društev s primernimi lestvami. Zato moramo večjo skrb nameniti preprečevanju požarov in gašenju začetnih požarov. Za gašenje začetnega požara je dovolj pravilno uporabljen ročni gasilski aparat ali vedro vode, razširjeni požar pa tudi več gasilskih enot komaj ukroti. Ugotovili smo, da ima samo osem stanovanjskih blokov predpisane gasilske aparate, drugi pa niso imeli opreme za gašenje požara. Menimo, da je gasilske aparate, orodje za reševanje izpod ruševin in zaklonišča treba urediti in kupiti istočasno z gradnjo. Novi hišni svet mora na svoji prvi seji ugotoviti, ali je ta minimalna oprema na svojem mestu. Pri pregledu smo ugotovili, da so podstrešja razen v treh primerih vzorno očiščena in izpraznjena. V blokih, kjer je urejeno centralno ogrevanje, je požarna varnost precej boljša. Glavne napake pa so: - zaradi kuhanja s plinom hranijo stanovalci pc dvS ali tri jeklenke plina kar v stanovanju; - kjer je gretje posamično, imajo posode s kurilnim oljem v stanovanju, hodniku ali drvarnici; - omarice z varovalkami in števci niso povsod zaprte; - po beljenju ali popravilu električne napeljave v veliko primerih niso nameščene razdelilne doze; - V blokih starejše gradnje je poškodovanih več dimniških vrat, a na dimnikih so se pojavile razpoke. Največ požarov nastane v stanovanjih zaradi uporabe benzina v razne čistilne namene in površnega vzdrževanja plinskih štedilnikov, plinske napeljave in plin- skih jeklenk. Zelo važno za preprečevanje požarov je, da gospodinja po končanem kuhanju zapre glavni ventil na jeklenki ter s tem prepreči uhajanje. plina in veliko možnost eksplozije. Ko bo stanovanjska skupnost Kamnik odpravila ugotovljene pomanjkljivosti ter nabavila potrebno število ročnih gasilskih aparatov in orodja za reševanje izpod ruševin, je dolžnost vseh hišnih svetov, da v svojem bloku vzdržujejo nabavljena orodja v brezhibnem stanju. Ta investicija ne bo majhna, a je nujno potrebna za zaščito življenj. Vse aparate in orodja je treba namestiti na hodnikih in na stopniščih, da so vedno pri roki. Vsi stanovalci naj se seznanijo z načinom uporabe gasilskih aparatov in ostalega orodja. Če hišni sveti tega sami ne morejo izpeljati, naj povabijo gasilska društva, ki bodo rada pomagala. Lažje je preprečevati požare kot jih gasiti! JOŽE BERLEC