Slovensko Ljudsko Gledališče Celje D. C.Jackson MOJE BIVSE, MOJIBIVSI (My Romantic History) Komedija Prva slovenska uprizoritev Prevajalka Tina Mahkota Režisei Andrej Jus Oramaturgnja Tatjana Doma Scenografinja in kostumo^rafinja Jasna Vastl Glasbeni opremljevalec Gregor Stermecki Svetovalka za jezik Alida Bevk IGRALCI Tom Andrej Murenc Amy Barbara Medvešček Sasha Manca Ogorevc Alison, Tomova mama, Lisa Boyle, Jenny Cooper, Laura Ferguson, Catrina Collins, Sestra v sprejemni Tanja Potočnik Calvin, Jessie, Tomov oče, Cammy Bell, Manuel Pascali, Connor Sammon Blaž Setnikar Pokrovitelj predstave S3 CINKARNA Vodja predstave Anže Čater • Šepetaika Simona Uroši • Lučni mojster Dušan Žnidar • Tonski mojster Uroš Zimšek • Rekviziter in dežurni tehnike David Vitez • Šivilji Marija Žibret, Ivica Vodovnik • Frizerki Maja Zavec Bekirov, Marjana Sumrak • Garderoberke Melita Trojar, Mojca Panič, Zdenka Anderlič • Odrski mojster Gregor Prah • Tehnični vodja Miran Pilko • Upravnica mag. Tina Kosi D. C.Jackson □. C. Jackson je v Glasgowu živeči dramatik. Njegova prva celovečerna drama Zid (The Wall) je bila uprizorjena leta 2008 v Tron Theatru v Glasgowu v produkciji Borderline Theatre Company in bila nominirana za več nagrad, med drugim tudi za nagrado Cl itics' Awards for Theatre in Scotland za najboljšo novo igro. Nadaljevanje igre Račka (The Ducky) je bilo prav tako uprizorjeno v produkciji Borderline Theatre Company in je leta 2009 gostovalo po različnih gledališčih. Zadnja v trilogiji je igra Kurje pobočje (The Chooky Brae), ki je bila prav tako uprizorjena v Borderline Theatre Company. Leta 2010 je □. C.Jackson prejel nagrado Scottish Sun Scottish Variety Awards za najboljšega novega škotskega dramatika. Komedija Moje bivše, moji bivši (Bush Theatre/Sheffield Theatres v sodelovanju z Repertory Theatre) je doživela svojo krstno uprizoritev 5. avgusta 2010 na festivalu Edinburg Fringe Festival, kjer je prejela nagrado Scotman Fringe First Award. Avtorje komedijo priredil tudi za BBC Radio 4. Trenutno se ukvarja s sodobno priredbo Figarove svatbe za Royal Lyceum v Edinburgu. Komedija Moje bivše, moji bivši je prvo delo □. C. Jacksona, uprizorjeno na slovenskih odrih. 5 Ljubezen ni glavni dobitek na loteriji Intervju z avtorjem komedije D. C. Jacksonom Od kod ideja za komedijo Moje bivše, moji bivši? Mislim, da gre za zgodbo, ki zadeva večino mojih vrstnikov na Škotskem v teh časih. Še posebej, če živijo v velikem mestu. Dejansko nimamo tistega, kar bi lahko imenovali "zmenkarska infrastruktura", tako da je vse skupaj precej konfuzno. Mišljena je kot protistrup za tiste holivudske romantične komedije, s katerimi smo vsi odraščali in jim, vsaj do neke mere, verjeli, da so resnične. Ljubezen ni glavni dobitek na loteriji, ljubezen so prihranki, ljubezen je nekaj, na čemer delaš. Lahko poveste več o nastanku komedije? Napisal sem jo, ko sem bil rezidenčni avtor v gledališču Royal Court v Londonu, potem pa jo je uprizorilo gledališče Bush. Bila je precej velika uspešnica na Edinburškem festivalu in v gledališču Bush. Protagonista, Tom in Amy, sta stara več kot trideset, imata službo in stanovanje, v ljubezenski zvezi pa se obnašata popolnoma pubertetniško. Ste taka lika ustvarili zgolj z mislijo na komični učinek ali je tovrstno obnašanje značilno za to generacijo? Rekel bi, da gre za zelo realistično sliko podaljšane adolescence, ki jo preživlja veliko ljudi moje generacije. Ne bi rad zašel v družbenoekonomske vzroke, ali da bi karkoli razlagal, vsekakor pa je ta igra ena od najbolj iskrenih in resničnih upodobitev mojega življenja, kar sem jih kdaj videl. No, pa saj sem jo tudi sam napisal. Mogoče pa je o meni. Menite, da se današnja generacija tridesetletnikov otepa obveznosti? Je to sociološki fenomen? Mislim, da. 9 V Sloveniji številni tridesetletniki živijo s starši in na ta način podaljšujejo svojo najstniško dobo. Kakšna je situacija na Škotskem? Slišim, da je tudi pri nas tako, vendar pa sam ne poznam nikogar, ki bi to počel. Vaša komedija My Romantic History je doživela velik uspeh. Kaj je po vašem mnenju pripomoglo k temu? 0 tem pa resnično ne morem soditi sam. Kako bi označili sodobno škotsko dramatiko? Kaj pa vem. Mislim, da trenutno obstaja veliko zelo raznolikih stvari. Ali lahko mlad škotski dramatik živi samo od pisanja? □a se, ni pa lahko. S čim se trenutno ukvarjate? Trenutno pišem sodobno priredbo Figarove svatbe za Royal Lyceum v Edinburgu, ukvarjam pa se tudi z novima igrama za Royal Court in za Škotsko narodno gledališče. Vprašanja Tatjana Doma Prevod Tina Mahkota Renato Jenček Večerova nagrada Nagrada za najboljše dosežke v sezoni 2010/11 za vlogo Willyja Lomana vMillerjevi igri Smrt trgovskega potnika v režiji Janeza Pipana, za vlogo Kreona v Sofoklovi igri Antigona v režiji Andelke Nikolič in za vlogo Georgea Browna v Hallovi igri Knapi slikarji v režiji Sama M. Strelca Utemeljitev Kritika mu je bila naklonjena. Žirije ga niso spregledale. Soigralci so bili navdušeni nad njegovo kreacijo. Režiserji so ga spoštovali. Gledalci so mu burno ploskali. Za vlogo Willyja Lomana v igri Smrt trgovskega potnika\e dobil Severjevo nagrado. Renato Jenček je zaradi omenjenih dejstev silno pomembno in cenjeno igralsko ime celjskega gledališča. Njegova igraje v zenitu in žirija, ki gaje predlagala za letošnjo Večerovo nagrado, je prepričana, da Jenček še zdaleč ni rekel zadnje besede. Njegova igralska vrhunskost je že tako močno zapisana v gledališko zgodovino, da njegovega imena ne bo mogoče izbrisati. Rasel je počasi, očaral je v momentu. Le redkim slovenskim igralcem se to zgodi. Ko smo gledali njegovega Willyja Lomana - propadajočo, zafrustrirano in zavrženo trgovsko figuro - smo bili fascinirani nad izraznostjo, mimiko, zasanjanostjo, smehom in govorico. Fascinirani zato, ker je Jenček trgovskega potnika ustvaril ne le z mehkobo, marveč tudi s surovostjo, bojazljivostjo in genialnim občutkom za suspenz. Njegova igra je v Millerjevi drami navduševala tudi zavoljo preobrazbe. Že dolgo nismo videli igralca, ki bi na tako preprost in nonšalanten način polzel iz enega v drugo čustveno razpoloženje. Njegov Loman je posebne vrste zapeljivec: zapeljuje besedilo, soigralca in gledalca. Renato Jenček je izvrstno igral tudi Kreona v Sofoklovi Antigoni. Kreonovo hladnost in nečimrnost je prikazal kot vsakdanjo lastnost in ne kot golo in preprosto posnemanje. In vloga Georgea Brovvna v Knapih slikarjih je bila prav tako izjemna. Zajedljivost in humornoststa bili njegovo glavno orožje. Obe vlogi - četudi ne glavni -je Jenček igral odgovorno, vzneseno in natančno. Večerova nagrada gre v prave roke. Renato Jenček je nedvomno odličen igralec. Žirija mu čestita za dosežke v minuli gledališki sezoni - ne bo odveč tudi poklon pred njim, kajti v Celje prav zavoljo njegove iskrene in talentirane igre prihaja vedno več ljudi, igralskih kolegov, režiserjev in gledaliških kritikov. Žirijo za Večerovo nagrado za najboljše igralske dosežke v sezoni 2010/11 so sestavljali predsednik žirije, kritik Zdenko Kodrič, ter članici, dramska igralka Maja Šugman in dramaturginja Alja Predan. 17 Alida Bevk je diplomirala na AGRFT leta 2003 v letniku 0. Jovanoviča, smer dramska ie;ra. Istega leta je postala članica SNG Nova Gorica, kjer je sodelovala s priznanimi slovenskimi in evropskimi režiserji ter odigrala vrsto zanimivih in pomembnih vloe;: Vilinček v Shakespearjevem Snu kresne noči (režiser Janusz Kiča), Terezka v Goldonijevih Zdrahah (režiser Vito Taufer), Alica v istoimenskem liričnem mjuziklu (režiser Janusz Kiča), Varvara v Gorkijevih Letoviščarjih (režiser Paolo Ma^elli)... Za vloe;o Vilinčka je leta 2003 prejela Borštnikovo nagrado za mlado igralko. Predstave, pri katerih je sodelovala, so bile predstavljene in nagrajene na pomembnih slovenskih in evropskih festivalih. Leta 2008 je magstrirala na AGRFT iz umetniške besede pri mentorju Alešu Valiču in postala asistentka na katedri za e;ovor. Istega leta je postala tudi članica SNG Drama Ljubljana. Pogosto sodeluje tudi kot svetovalka za jezik pri profesionalnih gledaliških uprizoritvah. Delo s študenti in igralci jo inspirira za nadaljnje raziskovanje igralskih govornih oblik. Svoje znanje dopolnjuje pri svetovno priznanih učiteljih epvora in glasil ("voice coach"-ih) v Londonu in Ameriki. Celjski publiki seje kot igralka predstavila v mjuziklu Chicago (režiser Oieep de Brea), kjer je zaigrala madžarko Hunyak. 18 Pripravljamo Erich Kästner Pikica in Tonček (Pünktchen und Anton) Predstava za otroke Avtor dramatizacije in režiser Jaka Andrej Vojevec Nemški pisatelj in scenarist Erich Kästner (1899-1974) je avtor številnih mladinskih uspešnic in eden najslavnejših nemških avtorjev za mladino v dvajsetem stoletju. Leta 1961 je bil celo med kandidati za Nobelovo nagrado za književnost. Ena največjih Kästnerjevih strasti je bilo branje. Zelo rad je prebiral tudi pravljice in zgodbe za otroke in tako prišel do spoznanja, da si otroci želijo drugačnih pravljic, kjer so otroci in odrasli v enakovrednem položaju. V njegovih zgodbah otroci postanejo pravi junaki, ki znajo in lahko vplivajo na dogodke okrog sebe. Roman Pikica in Tonček (1931) je napisal dve leti po svojem prvem in najbolj znanem otroškem romanu, veliki uspešnici Emil in detektivi, potem pa je ustvaril še dela 35. maj (1931), Leteča učilnica (1933), Živalska konferenca (1949), Dvojčici (1949) in mnoga druga. Tudi ko je pisal za otroke in mladino, je ostajal politični avtor. V Kästnerjevih mladinskih zgodbah se zrcali njegov socialni optimizem, ki izhaja iz prepričanja, da lahko vsaka nova mlada generacija spremeni svet. Za Kästnerjevo otroško literaturo je značilno, da je postavljena v realni prostor in čas. 0 Pikici in Tončku je izjavil, da je zgodba na vso moč nenavadna, in sicer prvič zato, ker je nenavadna, drugič pa zato, ker se je resnično zgodila. Glavna junaka sta Pikica in Tonček, ona hčerka bogatega direktorja tovarne, on vnuk bolne babice. Ona ima vsega preveč, premalo pa ljubezni in pozornosti staršev, on prehitro odraste, saj mora finančno skrbeti za bolno babico, njegov dom pa je kljub materialnemu pomanjkanju poln ljubezni in topline. Srečata se med nočno prodajo vezalk in vžigalic, kjer Tonček pristane zaradi eksistencialne stiske, Pikico pa v to prisili zapita varuška, ki z denarjem od prodanih vžigalic zalaga sleparskega zaročenca z zlobnimi načrti. Pikica in Tonček postaneta nerazdružljiva prijatelja, požvižgata se na socialne razlike in dobro vesta, da je v dvoje življenje bolj zabavno in enostavno. Kästnerjev roman osemdeset let po svojem nastanku deluje popolnoma sveže in aktualno: starši nimajo časa za svoje otroke ali pa se jim z njimi ne ljubi ukvarjati, hudobneži bi na nepošten način radi prišli do denarja in zato izkoriščajo otroke, po drugi strani pa morajo številni otroci zaradi stiske svojih staršev prehitro odrasti. Premiera decembra 2011 19 nT Slovensko Ljudsko iV Gledališče Celje Sponzorji in partnerji SLG Celje v sezoni 2011/12 SPONZORJI SLG CELJE VEČER glavni medijski pokrovitelj ■+ premena RADIO vei dobre glasbe PARTNERJI SLG CELJE áltenlo THER1V1A1MA city center M Laško mediaspeed.net ' iWWl rj IMÚMM \j rtriTAStoviNiit Z vašo pomočjo smo še uspešnejši. Hvala! D. C.Jackson MY ROMANTIC HISTORY Comedy First Slovene Production Translator Tina Mahkota □¡rector Andrej Jus Dramaturg Tatjana Doma Set and Costume Designer Jasna Vastl Music Designer Gregor Stermecki Lane;uae;e Consultant Alida Bevk cast Tom Andrej Murenc Amy Barbara Medvešček Sasha Manca Ogorevc Alison, Tom's Mum, Lisa Boyle, Jenny Cooper, Laura Ferguson, Catrina Collins, Receptionist Tanja Potočnik Calvin, Jessie, Tom's Dad, Cammy Bell, Manuel Pascali, Connor Sammon Blaž Setnikar OPENING 7 October 2011 I Whem do you mePpeopfe? /.'^mS^re^Sl^blemlmting eacmother? I'll tell yfu haveiitWiet jgffione by the time you graduate, you're going to mariKome cupWtiri your work, I rumirptEs Tom. HaviB^Ma^^SJatossMjage^ is wittrhemisstreffijl. drink with hiarifficcfegH.TiinS drinks later Tom ends up in Did with his new co^Bn^fln^Tonducting arBfair with someone froEntajk is evejjnuddierth|n heinp: ^relationship witLsotneoft you don'nttMvith. gfiiaip ToiLinclfflny kn«v it, a one night stand becomes afetatwoahj pJVri?! before /imjiows it, W feey anx'iousJrrickufftSafed. Similartyf%ny isi i'L eXdLLlT^lraT^fflHoWbtjut Tom either Heflw^St ■ surt they'll soon break up, whi^knv. on the other hand, is determineclto stay in a imationship to piwmhat she can have her man too. Th(kottorj^jne is that neither owBerJfes scfcd out their emotional bdggdgu from pluvious relationships, Ul UUL UVqi: Llieui which prevenBthem from 'emreUng into a mature and responsible relationship.7CT)n^is orlfe^Kpen't KhirW of the past, tlMjTaan fatally inBence one's future. mR^Kitirnistory a comedy by a young Scottish author D. C. Jackson is a comedy about love, loss 1 BjlrglatioBhips. It's a comedy about people who aren't' that young any more and are desperate to BarcffK'ing relationship. But as soon tatty get involved, they don't want it any more, and remain | cIuotss how to behave ar^lwhat to do with thei ittMs. Scotsman Frije Fir^flpy^l, Edi[j|urg Fringgy|(ival |