OBRAZLOŽITEV Osnutek dogovora o oblikovanju družbenega sveta za družbeni rasvoj ob&ine Ljubljana-šiška je bil obravnavan na skupnem zasedanju vseh zborov Skupščine občine Ljub-Ijana-Šiška dne 29. novembra 1979. Zbori so osnutek dogo-vora sprejeii in naročili statutarni komisiji Skupščine občine Ljubljana-Šiška, da pripravi predlog dogovora, pri čemer upošteva stališča, mnenja in pripcmbe, dane v poročilu skupščinskega odbora, za družbenopolitični sistem. Pred-sedstvo občinske konference SZOL z dne 16. oktobra 1979 in v razpravah delegatov na skupnem zasedanju vseh zbo-rov. Zbori so pooblastMi Statutarno komisijo, da nadaljuje z dogovarjanjem z ostatimi udeleženci dcgovora ter da pri-pravi dogovore takoj po sprejemu zakona o družbenfh sve-tih v Skupščini SR Slovenije. Skupščina SR Sfovenije je sprejela zakon o družbenih svetih 20. februarja 1980, objav-Ijen pa je bil v Uradnem listu SR Slovenije št. 5/80. Ekonomska fakulteta Borisa Kidriča Ljubljana, Vojkova 69 ni odgovorila. Fakulteta za arhitekturo, gradbeništvo in geodezijo, Ljub-Ijana, Jamova 2 je pismeno cbvestila dne 6. 12. 1979 skup-ščini občine Ljubljana-Šiška, da ne želi biti udeleženec dogovora. Fakulteta za sociologijo, politične vede in novinarstvo Ljubljana. Titova c. 102 je obvestila Skupščino občine Ljub-Ijana-Šiška, da ne želi biti udeleženec dogovora. Ostali v preambuli osnutka dogovora predvideni udele-ženci so se strinjali z osnutkom dogovora posredno na seji že omenjenega predsedstva OK SZDL z dne 16. oktobra 1979. Statutarna komisija je v pripravah predloga dogovora proučila da/ta mnenja, prfpombe, stališča in med tem časom sprejet zakon o družbenih svetih ter jih upoštevala tako, da je ustrezno spremenila ali dopolnila posamezne določbe prvotnega osnutka dogovora. Na ta način so bile upoštevane zlasti pripombe, mnenja, stališča in sprejeti zakon k naslednjim določbam osnutka dogovora: K preambuli in podpisnikom na kraju: Ustrezno stališčem tistih v osnutku dogovora predvidenih udeležencev dogovora, ki ne želijo biti udeleženci so le-ti črtani \z preambule in na kraju dogovora. Pri tem poudarja statutarna komisija, da je k takemu stališču institucij, ki so odklonile biti udeleženec dogovora, tudi določilo 6. in 22. člena predioga zakona o družbenih svetih, da so lahko udeleženci družbenih svetov le posamezne znanstvenorazi-skoValne organizacije v občini. Določilo tega člena predloga zakona o družbenih svetih je bilo šele na sami seji zborov Skupščine SR Slovenije dne 20. februarja z amandmajem tako spremenjeno, da so lahko udeleženci pri delu družbenih svetov občine tudi tiste orga-nizacije in skupnosti, ki nimajo svojega sedeža v občini. Koordinacijski odbor za kadrovska vprašnja pri Predsed-stvu OK SZDL je mnenja, da se FAGG ponovno oziroma povabi k udeležbi pri delu družbenega sveta za družbeni razvoj občine Ljubljana-Šiška, saj bi bila mnenja in stališča te znanstvenoraziskovalne institucije pri snovaiiju nadalj-njega razvoja občine izjemno pomembna zlasti za njen naju-streznejši prostorski (urbani) razvoj ter za najustreznejše arhitektonske rešitve posameznih struktur v urbanem ra-zvoju občine. Obrazložitev je sistemske narave, saj se spremembo do-govora in odloka zahtevale pripombe, ki so bi!e posredo-vane na seji skupščine občine Ljubljana-Šiška in predvsem sprejeti zakon o družbenih svetih kakor tudi nekaiera nova spoznanja pri oblikovanju družbenih svetov v naši družbeni praksi. Odgovori na posamezne pripombe temeljnih delegacij na osnutek dogovora in osnutek odloka. - Odbor za družbenopolitični sistem je postavil naslednje vprašanje: »Ali je način delegiranja delegatov v družbenr svet v skladu z obstoječim delegatskim sistemom?« Pri sprejetju zakona o družbenih svetih se je pojavil nov 7. člen ki doJoča, da udeleženci v svojih splošnih aktih določijo organe, oziroma druga telesa, ki delegirajo delegate za delo v družbenem svetu. V drugem odstavku citiranega člena zakona je izrecno poudarjeno, da so ti de*egati odgovorni organcm oz. tele-som udeleženca pri delu sveta, ki jih delegirajo. Iz tega izhaja, da skupščina občine kot udeieženec lahko le izje-moma sama delegira delegata predvsem pa, da delegata defegirajo organi skupščine oz. njena delovna telesa. Ker je Izvršni svet kot izvršilni organ skupščine občine udeleženec pri delu sveta v okviru njega pa vsi upravni organi so pod »organi in telesa« mišljeni predvsem predsedniki skupščin-skih delovnih teles in deiovr.a telesa skupščine občine (od-bori komisije in druga stalna oz. občasna delovna telesa, kakor tudi odbgr za družbenopolitični sistem). Ker pa se v svetu obravnavajo vprašanja iz različnih področjih družbenega življenja katera pa delovno posa-mezno pokrivajo skupščinski odbori in komisije je nemo-goče pooblastiii posamezno delovno telo, da bi delegiralo svojega delegata na sejo družbenega sveta. Zato v pred-logu odloka predlagamo neformalno obliko dogovarjanja kjer se bo glede rta vprašanja, ki jih bo obravnaval družbeni svet sporazumno dotočilo take delegate, ki bodo lahko vse-binsko sodefovafi na sejah družbenega sveta, posredno pa je pravica delegiranja poverjena predsedniku skupščine, ki zastopa skupščino občine, kar izhaja iz statuta občine Ljub-Ijana-Šiška. Ustanavljanje formalne oblike telesa za delegi-ranje delegatov pa bi strokovno in vsebinsko izkijučilo so-deiovanje skupščinskih delovnih teles s čimer bi bil zgub-Ijen stik z dejanskimi stališči in smernicami, ki jih zastopa skupščina pbčine na določenih področjih. - Pripombe delegacije KS Litostroj, KS Dravlje ter odbora za družbenopolitični sistem glede opredelitev za člene oz. variante se je statutarna komisija odločila za originalni tekst drugega člena (ne varianto) odloka saj je alternativa v primerjavi s sprejetim zakonom nepopolna. Pripomba od-bora za družbenopolitični sistem, da se v prvem členu va-rianta črta je upoštevana pri predlogu. - Pripomba odbora za družbenopolitični sistem na 2. od-stavek 7. člena osnutka odioka je uredil že sam zakon v 8. členu in je upoštevana tudi v naših predlogih o izvolitvi predsednika oz. predsedujočega družbenega sveta. - Pripombo delegacije KS Dravlje o sodelovanju nestal-nih organov in samoupravnih organizacij pri delu družbe-nega sveta je ravno tako že opredelil zakon v 11. členu tako, da pri delu družbenega sveta lahko sodeiujejo nestalni člani glede na vprašanja, ki jih svet obravnava in se jih k sodelo-vanju povabi. - Pri pripombi delegacije KS Podutik, da naj bi oba druž-bena sveta združili v en svet z nazivom »Svet za družbene in združene odnose« je Siatutarna komisija na podlagi 220. člena Statuta občine Ljubljana-Šiška mnenja, da glede na različna in obširna področja, ki jih bosta družbena sveta pokrivala pri svojetn delu predlaga skupščini, da ustanovi dva družbena sveta.