O MORJU IN POMORSTVU J V.ai' ef-TV' // Ctfl ■ •, /\^ -d. // dl. *. -;am FL2 ;',*'JrtB<*i?W«»« .T t. * *- V »>:^ -r - ■'Jttimu ’ * IJ “ *■ krnM7Utc » ^^OabMv A ',^ ,z,l/v , ' IT ' * > 's' \ rff , <^hA>-■ v -, - ** X t‘‘ :V‘^ t. t t. <*» * > dJ "0^,,:OCvc '5| 0&jMk bjž^S D 1 Vj“'- < *. ' ^ K -edL . '\SfOf' ';!%> ' |T^^fcie$f.9tb % i V / 1 'Vvr 7T,Ll , ----'T. —« «i -n 1 < rti»"" vv ?)»,«* •%»” x. *■ o c? c? ^ ^é^ecsfrc «te,- t 1 'AiiUiana, e rman tea . S -!.. —• .J *- i « ; a, f/KiUiaria Calali CapoQ/jtna oiun. juSÙnofclis J : J'- ^ Uti MiMTJC C |> 3£ izrinili od morja. Hude posledice te politike so občutili tudi oni sami. Nemška buržoazija v Avstro-Ogrski je prav s tako politiko le pospešila svoj propad. Trst pa, ki je svoj čas postal izhodišče za pohod fašistične Italije na Jadran, je zatem zašel v težak položaj. Posledic zgrešene politike ni moč kar tako odstraniti. Take posledice čutijo ljudje lahko pol stoletja ali še več. Toda, vrnimo se k EDINOSTI! Mlada buržoazija (in tu mislimo tudi na nekdanjo slovensko buržoazijo v Trstu), ki se je pripravljala, da pride nekoč na oblast, je morala nujno misliti, kako se bo v povojni državi organizirala in kako bo v njej reševala tudi probleme pomorstva. Vse to se je moralo odražati tudi v političnem programu predvsem tržaške EDINOSTI. Noben slovenski časnik v preteklosti ni imel toliko opravka s problemom morja! Pri zbiranju bibliografskih podatkov (članki in razprave) o problemih morja in pomorskega gospodarstva je bilo treba torej začeti ravno pri EDINOSTI. Od tu se dejansko odpirajo pota na vse strani. Po letu 1918 so se začeli jugoslovanski pomorščaki seliti iz Trsta v Jugoslavijo, kjer so nadaljevali s svojo pomorsko dejavnostjo. V Trstu je slovenska pomorska misel najprej dobila svoje konkretne oblike. Nekaj je k temu pripomoglo tudi slovensko ribištvo. Iz vrst slovenskih ribičev v Trstu je v določeni meri dotekalo tudi osebje za tamkajšnjo trgovsko mornarico. Bibliografija člankov iz pomorstva tržaške EDINOSTI bi lahko postala dobro izhodišče za sestavljanje še novih podobnih bibliografij, ki naj bi zajele po nekaj skupin periodičnega tiska in tako bi končno prišlo do celote. Naj ponovno poudarimo, da bi v tistih časih, ki so že tako odmaknjeni, zaman iskali slovenskih knjig, ki bi govorile o morju. Zatirani slovenski narod si jih ni mogel privoščiti. Glede pomorstva se je prav zaradi takega položaja moral omejiti ne samo na skromne zahteve, marveč tudi na skromno pisanje v svojem periodičnem tisku. In tako je zlasti še EDINOST iz leta v leto objavljala najrazličnejše gradivo v zvezi s pomorstvom. Spočetka v manjši meri, pozneje pa vedno več. Časnik si je namreč le polagoma utiral pot, preživljal tudi finančne težave. Sčasoma pa ga je društvo lahko že tiskalo v svoji lastni tiskarni. Iz Trsta se je začela EDINOST širiti po vsej Primorski. Čeprav je med EDINOSTJO, ki je vedno bolj zastopala predvsem interese slovenske buržoazije, in pa delavstvom rastel prepad, pa je vendarle res, da je pisanje časnika o problemih morja privlačevalo. Šlo je tu brez dvoma za vprašanja, ki so bila za Slovence res boleča. Značilna poteza EDINOSTI je bila potemtakem v tem, da je budno spremljala zlasti vsa gospodarska dogajanja v Trstu in seveda tudi njegovo pomorsko dejavnost. Ko so dunajski oblastniki pripravljali ukinitev Svobodne tržaške luke, se je tem načrtom odločno uprla in dokazovala, da bi to pomenilo padec tržaškega pomorstva, nadalje, da bi to povzročilo brezposelnost zlasti v delavskih vrstah. EDINOST je nadalje opozarjala, da tržaška navtična akademija ne bi smela biti monopol nekaterih izbrancev in zlasti še obsojala poplavo Nemcev na tej šoli. Pogostoma se je potegovala za pomoč slovenskim ribičem, ki jih je bilo takrat v Trstu in okolici 'kar precej. Nje je vedno bolj ogrožala konkurenca. Kapital se je začel ta čas spuščati tudi v ribištvo in začel z modernim ribolovom z velikimi ribiškimi ladjami dobesedno uničevati drobno slovensko ribištvo. Pozneje je tu opravil svoje še fašizem. EDINOST si je seveda prizadevala tudi za razširjenje tržaškega pristanišča in za njegovo nadaljnje izpopolnjevanje. Zabeležila je vsak boj pristaniških in drugih pomorskih delavcev in se dosledno postavljala v njihovo obrambo. Skratka: EDINOST je obravnavala probleme tržaškega pomorstva dokaj široko'in preudarno, kot je bilo tudi v skladu z gibanjem, ki ga je zastopala. Ko se je po letu 1918 v Trstu utrdil fašizem, planil zatem na Primorskem in v Istri po slovenskih in hrvaških šolah, je bilo tudi konec širokih koncepcij pri EDINOSTI. Fašizem je pahnil Slovence v položaj, da so se morali začeti boriti popolnoma znova za vse tisto, kar so so si bili nekoč že izvojevali. V tem hudem boju ni moglo biti več govora o slovenskem pomorskem problemu. Ljudje, ki so nekoč dopisovali v EDINOST, ki so se udejstvovali v tržaškem pomorstvu, so v skromnem obsegu nadaljevali delo v Jugoslaviji in seveda tudi sami prispevali, da je ostala pri Slovencih misel na morje še vedno živa. Ko danes opazujemo velike uspehe, ki smo jih dosegli v pomorstvu, in primerjamo to stanje s preteklostjo, nam z vso silo stopa v ospredje tudi tragična pot, ki jo je moral prehoditi slovenski narod. Tu se nam tudi v vsej veličini pokaže moč narodnoosvobodilnega boja jugoslovanskih narodov, ko je Slovencem v bratskem boju z ostalimi jugoslovanskimi narodi uspelo izvojevati tisto, o čemer so sanjali sto let in čez, namreč tudi o svoji bodoči dejavnosti v pomorstvu. Da so Slovenci o taki bodočnosti res sanjali, da so svojo pomorsko dejavnost svoj čas že razvijali, naj potrdi tudi pisanje nekdanje EDINOSTI. Ko bo tako in podobno gradivo še bolj zbrano, bomo lahko vse lepše ocenili tudi vso našo preteklost in ponosni bomo nanjo, pa čeprav je bila težka; dobili bomo nekaj, na čemer bo zlasti mladina, ki se danes usmerja tudi k pomorstvu, z večjo gotovostjo začela graditi tudi vse svoje poglede na našo današnjo stvarnost. BIBLIOGRAFIJA 1877* 1 LADJICA. 11/1877, št. 21 (10. XI.), str. 4. 2 POLOŽAJ Avstrije ob Jadranskem morju. 11/1877, št. 4 (24. IL), str. 1—2. 3 STRASTNI okus do Jadranskega morja. 11/1877, št. 6 (24. III.), str. 1—2. 1878 4 MORNARJI Slovani. II1/1878, št. 17 (14. IX.), str. 4. 1879 5 HERGOLAND, naša vojna ladija. IV/1879, št. 9 (10. V.), str. 4. 6 MORJE. (Članek poroča o veliki nevihti, ki je uničila mnogo ladij v novi luki.) IV/1879, št. 5 (8. III ), str. 4. 7 OKLOPNICA »Tegetthoff«. (Avstrijska vojna ladja, zgrajena v Llovdovi ladjedelnici.) IV/1879, št. 22 (22. XI.), str. 3. 1880 8 AVSTRIJSKA trgovina po morji. V/1880, št. 40 (6. X.), str. 1. 9 TRST in njegova prihodnjost v trgovskem oziru. V/1880, št. 3 (21. L), št. 11 (17. III.), str. 1. * Posamezne letnike EDINOSTI imajo naslednje knjižnice: Narodna in univerzitetna knjižnica v Ljubljani, Knjižnica Narodnega muzeja v Ljubljani, Slovanska knjižnica prav tako v Ljubljani in Župnijska knjižnica v Tomaju. (Za podrobnejše podatke glej: Miša Šalamun, Slovensko primorsko časopisje, Koper, študijska knjižnica 1961.) 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 1882 ALEKSANDRIJA z ozirom na tržaško trgovino. VII/1882, št. 32 (22. VIL), str. 3. AVSTRIJSKO-OGRSKI Llovd. (10-lctni zbor. Poročila.) VII/1882, št. 20 (20. V.), str.‘3. KONKURENCA Lloydu. (Novo parobrodno društvo »Navigazione Italiana«.) VII/1882, št. 19 (13. V.), str. 3. KRIŠKI ribiči in naš magistrat. VII/1882, št. 75 (20. XII.), str. L LLOYDOVE vožnje v Ameriko. VII/1882, št. 15 (15. IV.), str. 3. NOVO brodarsko društvo. (Angleški in ameriški kapitalisti hočejo ustanoviti v Trstu parobrodsko društvo pod imenom »Avstrija«.) VII/1882, št. 29 (12. VI.), str. 3. PARNIK »Pandora«. (Izdelan iz štajerskega železa.) VII/1882, št. 25 (24. VI.), str. 3. POMORSKA banka. VII/1882, št. 1 (7. L), str. 1. PRIHODNJOST Trsta. VII/1882, št. 62 (4. XI.), št. 63 (8. XI.), št. 64 (11. XI.), št. 65 (15. XI.), št. 66 (18. XI.), str. 1. PROMET v tržaških skladiščih meseca marcija. (Statistični podatki). VII/1882, št. 14 (8. IV.), str. 3. PRVA Lloydova vožnja v Ameriko. VII/1882, št. 2 (14. L), str. 3. SLOVENSKA regata. (Priprave za regato. 100 ladij.) VII/1882, št. 32 (22. VIL), str. 3. STATISTIKA Lloyda. VII/1882, št. 68 (25. XI.), str. 3. TRGOVINSKIH ladij... (Tonaža in število ladij in potnikov.) VII/1882, št. 3 (21. I.), str. 3. TRŽAŠKA trgovina v letu 1881. (Statistični podatki.) VII/1882, št. 21 (27. V.), str. 3. TRŽAŠKA trgovinska zbornica. (Seja o znižanju carin na kavo in petrolej zaradi konkurence severnih luk.) VII/1882, št. 18 (6. V.), str. 3. 1883 NOVA luka za petrolej. (Priprave za izgradnjo luke v Miljah.) VII 1/1883, št. 95 (28. XI.), str. 5. PRAŠANJE o svobodnej tržaškej luki. (V članku se zahteva ohranitev stoletne pravice svobodne luke.) VI 11/1883, št. 10 (3. II.), št. 26 (31. III.), str. 4. TRŽAŠKI promet v letu 1882. (Statistični podatki.) VIII/1883, št. 41 (23. V.), str. 3. 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 96 1884 NAŠA c. k. mornarica. IX/1884, št. 51 (25. VI.), str. 1—2. NAŠI ribiči in »chiozzoti«. (Naši ribiči imajo letno 300 000 gl zgube zaradi »chiozzotov«.) IX/1884, št. 32 (19. IV.), str. 3. RIBARSTVO. IX/1884, št. 30 (12. IV.), str. 1. TRŽAŠKA svobodna luka in pa zdaljšanje Rudolfove železnice do Trsta. IX/1884, št. 21 (11. III.), št. 23 (19. III.), str. 3—4. ZOPET ribarstvo. (V članku se zahteva, da se italijanski ribiči drže mednarodne pogodbe.) IX/1884, št. 38 (10. V.), str. 3. 1885 BODOČNOST Trsta. (Trst bo postal velikanska luka in nevaren tekmec Hamburga.) X/1885, št. 1 (3. I.), str. 1. ENKETA o odpravljanju tržaške svobodne luke. X/1885, št. 100 (16. XII.), str. 3. TRST. Trst in njega bodočnost. X/1885, št. 78 (3Ò. IX.), str. 2. ZOPET Trst in njega prihodnjost. X/1885, št. 22 (18. III.), str. 1. 1886 LESNA trgovina s Trstom. XI/1886, št. 96 (1. XII.), str. 3. NOVA parobrodna družba v Trstu. XI/1886, št. 8 (27. I.), str. 3. O avstrij.-ogr. Lloydu. XI/1886, št. 93 (20. XI.), str. 1. OD nemške države podpirane parniške vožnje mej Trstom in Jugom. XI/1886, št. 54 (7. VIL), str. 3. ODPRAVA tržaške svobodne luke. XI/1886, št. 46 (9. VI.), str. 3. RIBARENJE čiožotov v Jadranskem morju. XI/1886, št. 46 (9. VI.), str. 3^1. SEDANJOST Trsta. XI/1886, št. 99 (11. XII.), št. 100 (15. XII.), št. 101 (18. XII.), str. 1. TRST in njegova prihodnjost. XI/1886, št. 94 (24. XI.), str. 1. 1887 46 ARGENTINSKA križarska ladija »Patagonia«. (Novica o izdelavi ladje v ladjedelnici v sv. Roku.) XII/1887, št. 41 (21. V.), str. 3. 47 DRUŠTVO za ribarenje na morju. XII/1887, št. 102 (21. XII.), str. 4. 48 ELEKTRIČNA svečava v tržaški luki. XII/1887, št. 18 (2. III.), str. 3. 49 NOVA torpedovka. (Slovenec ing. Pegan — konstruktor.) XII/1887, št. 10 (2. II.), str. 3. 50 O stavbi tržaških skladišč. XII/1887, št. 21 (12. III.), str. 1. 51 OBČNI zbor avstr. ogr. Lloyda. XII/1887, št. 44 (9. VI.), str. 3. Št. 1. X' Trstu, sabota 18 j’thm'rja 1S7IÌ. ------------------------—- --------------- Tečaj I. ..EdinoMt" i/.liujii vsako drugo iu četrto aalu it» vsakega menci a in velja za celo let /I. V kr. 40. lil /a oznanila, kakor tudi za ..poalanice ' ee plačuj:- «a nava-luv trietopnv vratc: ^ * 1 8 kr. če ec tiska 1 krat Za vece črke po proštom. 1'osnineane itrvlikv scdol-ivajo 1T# E l Ml ,1* ii-c, na U-1 vedere pri g. Ilvrtolimi. I^jdl J V okolici: \a uličini v loteriji. na Proseku pii g. Gorjupu, v Iiai koli pri* g Ani Tukan in v Ita /.ovil i pri Ani Tiri.-v Skednji I r Sancin M .Magdalen i zg. .1 .Icž Naročnina naj sc pnšiljak sv. Ivanu •t. 4‘JI, pianili in dopisi vrctlniAivu v >korkoli At S4 Družalmiki pol. dr. ..Kdiuoav'. ktvri driil.lieniiiii redn-i plačujejo, dolu vajo list lirciplačuo. Glasilo Slovenskega političnega društva tržaške okolice. „V edinosti je moč". Program. 'trudi od stori? do mraku,-da. služi vsak-, Van-iumt ji- |*ri vas miku utvar m 'danji kruli sebi i svojoj rodovini; potrkaj jveljave. Iv» z-»» l»ili se Imljsi i"«n. kuje Vfciikli vidnost tržaškega mosta mV Ulili na vinta gosposko l.iše, »kdor kr,,-:1'V",”'"'” ""'i'" ""*•> je bil Slovane m valiti Slovenec, nei,go,Inv ljujc oh.liea , bogastvo; naj _,c vsakdo^ ^ teki ITOr nun ieri- Hoškega slovenskega ljudstva sprejme s tisto dobro voljo, s katero ,M., /lir |m si„v,.„sk,-gn ..Wm in prebivalcev po okolici ueohlmdno j le mi po svetu pošiljamo1 \jr lu-mHa imehn1', prevet’ |»iti, prihniuiti ut zahtevajo, da SV v Tntlll ust » novi ! 'ziu.l ukom imlti-di-n kaj in tako ni prišli sloyehsk r-asopis. ! Resini biella l,k„llČ8ll„l„. ‘»«-Wki. " k»"*" »bu vi 1 »ritk,, HnmvidevM to jmtrebo, skleholo! vendar j«, s,, pr, vsem lem I- je politu-.no društvu .KdillOSt» izdajati.! Tržaška uk,,Ue„, k.......ra h,-ji Stirdiw. ! ™"'“ .....v'1" l""'"*1'; i „a k’ h I I timu' Hloveneev, j„»dvrž.,'lia je hote, ulj nehote, j ""['"diustv" J.. unenti stoller, kateri .1' , v . : I mesi',temu magistratu, .kteri > luk,,, lini«-!l",'"zn ««.vrtnwe rei.....vode. uko je umni, popolnem «Olirne» imel pred Ml m „vllja ,v,t„ j,mi p jteska. da «e 1 v •<"*' is v vsakem dele. fierje j,a z društvom enake numeri'; Ili mule ec l.riga i m-^*ni, uku ! k'1"1' "•»*“* K'”T"duri, kdor ne skrbi Id on bode mobmloljubeu, nikakor „na Sok«; nko » težkaj „„rn,„irl„sh iivi. ;za l“”l,«'u„st am|mk, le za deimšiiji ilnii, tak Prva številka tržaške »Edinosti« (last Študijske knjižnice v Kopru) 52 RAZŠIRJENJE tržaške luke. XII/1887, št. 18 (2. III.), str. 3. 53 TRŽAŠKA skladišča. (Članek govori o zgradbi novih skladišč.) XII/1887, št. 27 (2. IV.), str. 3. 1888 54 LLOYDOV parnik »Imperatrix«. XIII/1888, št. 42 (26. V.), str. 3. 55 O starih pravicah barkovljanskih. XIII/1888, št. 41 (23. V.), str. 1. 1889 56 LLOYD in delavci. XIV/1889, št. 2 (8. IV.), št. 29 (10. IV.), str. 3. 57 PRIHODNOST Trsta. (Mesto izgublja svoj trgovski značaj na korist Reki.) XIV/1889, št. 9 (30.1.), str. 1. 58 ZA Trst in Češko. XIV/1889, št. 36 (4. V.), str. 1. 1890 59 KOLIKO blaga se izvozi iz Trsta in vpelje v Trst. (Statistični podatki.) XV/1890, št. 2 (4. I.), str. 3. 60 ODPRAVA svobodnega pristanišča. XV/1890, št. 4 (11. I.), str, 3. 61 POLOŽAJ Trsta. XV/1890, št. 23 (19. III.), str. 1. 62 RESNA beseda ob resnem času. (članek o odpravi proste luke.) XV/1890, št. 101 (17. XII.), št. 102 (20. XII.), str. 1. 1891 63 NAŠE ribištvo. XVI/1891, št. 53 (4. VI.), str. 1—2. 64 PRELUDIJ odprave proste luke. XVI/1891, št. 4 (14. L), str. 3. 1892 65 PO odpravi proste luke. XVII/1892, št. 10 (3. II.), str. 3. 66 PRIHODNJOST Trsta. XVII/1892, št. 15 (20. IL), str. 1—2. 1893 67 PARNIK »Marquis Bacquehem« spustili v morje ... XVIII/1893, št. 19 (8. III.), str. 3. 68 REKA in Trst. (članek obravnava problem konkurence med Trstom in Reko.) XVIII/1893, št. 97 (6. XII.), str. 1. 69 TRŽAŠKA trgovina. (V članku se ugotavlja propadanje trgovine zaradi bližine Reke.) XVIII/1893, št. 20 (11. III.), str. 3. 70 ZA našo trgovsko mornarico. (Govor poslanca Spinčiča na seji poslan-skc zbornice ) XVIII/1893, št. 99 (13. XII), št. 100 (16. XII.), str. 1—2. 1894 71 ALI je Trst zgubljen za nas? XIX/1894, št. 120 (6. X.), str. 1. 72 JEDNAKOPRAVNOST pri c. kr. javnih skladiščih. (V članku se zahteva, da se delavcem dovoli, da govorijo med sabo slovensko.) XIX/1894, št. 74 (21. VI.), str. 2. 73 MESTO tržaško in država. (Članek obravnava važnost tržaškega pristanišča za avstroogrsko državo.) XIX/1894, št. 39 (31. III.), str. 1. 74 NAVTIŠKA akademija v Trstu. XIX/1894, št. 47 (19. IV.), str. 1. 75 PRVA prostovoljna javna dražba v tržaških javnih skladiščih. XIX/1894, št. 113 (20. IX.), str. 2. 76 TRŽAŠKA javna skladišča. (Pričakovanje, da se bo trgovina izboljšala, če pride do podržavljenja skladišč.) XIX/1894, št. 41 (5. IV.), št. 45 (14. IV.), str. 1, št. 55 (8. V.), št. 56 (10. V.), str. 1. 77 TRŽAŠKO železniško vprašanje. (Članek ugotavlja, da se Trst ne more razviti v svetovno pristanišče, če nima dobre železniške zveze.) XIX/1894, št. 144 (1. XII.), str. 1. 78 ZA Trst. (Poslanska zbornica je razpravljala o predlogu podržavljenja javnih skladišč.) XIX'1894, št. 53 (3. V.), str. 1. 1895 79 NOVA vojna ladja. XX/1895, št. 77 (27. VI.), str. 2. 80 RUSKA ladja zgradena v Trstu. XX/1895, Št. 93 (3. Vlil.), str. 2. 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 100 1896 KRST vojnega parnika »Budapest«. XXI/1896, št. 51 (28. IV.), str. 3. OBČNI zbor parobrodne družbe »Avstrijski Lloyd«. XXI/1896, št. 61 (23. V.), str. 4. RAZPISAN štipendij za pomorščake. XXI/1896, št. 62 (26. V.), str. 3. ZAKLAD v tržaškem pristanišču. (Članek govori o francoski ladji »Danae«, katera je 1811 zletela v zrak. V njeni blagajni je bilo 3 mil. frankov v zlatu.) XXI/1896, št. 95 (8. VIII.), str. 3. 1897 ŠTRAJK v ladijestavbenem zavodu pri sv. Roku. XXII/1897, št. 54 (6. V.), str. 3. ŠTRAJK v Lloydovem arzenalu. XXII/1897, št. 61 (22. V.), str. 3. 1898 NOVE zgradbe v tržaški luki. XXIII/1898, št. 191 (3. X.), str. 3. TRGOVINSKO in pomorsko sodišče tržaško in slovenski jezik. XXIII/1898, št. 66 (4. V.), str. 3. V obrambo domačega ribištva. XXIII/1898, št. 43 (6. IV.), str. 1. 1899 IZHOD in uhod v pristanišče v Miljah. XXIV/1899, št. 137 (17. VI.), str. 2. LLOYDOV parnik »Imperator«. XXIV/1899, št. 147 (30. VI.), str. 3. KOMU pripada Trst? XXIV/1899, št. 143 (24. VI.), str. 1. NESREČA na torpedovki. XXIV/1899, št. 168 (25. VIL), str. 3. POMORSKI urad in nemščina. XXIV/1899, št. 173 (31. VIL), str. 3. RAZŠIRJENJE tržaške luke. XXIV/1899, št. 273 (30. XI.), str. 3. REŠITEV ribiškega čolna. (Ribiči iz Gradeža.) XXIV/1899, št. 72 (29. III.), str. 3. RIBIŠTVO v morju adrijanskem. XXIV/1899, št. 55 (8. III.), str. 2. 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 VČERAJŠNJE spuščanje Lloydovega parnika »Nadvojvoda Fran Ferdinand«. XXIV/1899, št. 73 (30. III.), str. 2. ZA prihod Lloydovega parnika »Berenice«. XXIV/1899, št.'277 (5. XII.), str. 3. ZOPET parnik iz Aleksandrije. XXIV/1899, št. 143 (24. VI.), str. 3. 1900 NAŠA vojna mornarica. (V avstrijski mornarici je največ Hrvatov. Dalmacija je mati avstrijske mornarice.) XXV/1900, št. 22 (27. L), str. 1. 1902 OBČNI zbor Lloyda. XXVII/1902, št. 121 (2. VI.), str. 3. POŽAR v svobodni luki. XXVII/1902, št. 270 (27 XI.), str. 3. PRIJATELJI delavcev. (Delavci iz Milj so kupili parnik »Elena«, s katerim se vozijo vsak dan v mesto in nazaj.) XXVII/1902, št. 276 (3. XII.), št. 277 (4. XII.), str. 2. STAVKA Lloydovih kurilcev in solidarnost tržaškega delavstva. XXVII/1902, št. 36 (13. IL), str. 2. STAVKA v ladjedelnici »S. Marko«. XXVII/1902, št. 88 (19. IV.), str. 2; št. 89 (21. IV.), str. 3. VAŽNOST Trsta, (članki govorijo o borbi med Italijo in Avstrijo za Trst.) XXVII/1902, št. 62 (17. III.), št. 65 (21. III.), št. 70 (28. III.), str. 1. VSPREJEM v topničarsko kadetno ladjo. XXVII/1902, št. 62 (17. III.), str. 3. ZADEVA Lloydovih kurilcev se zopet oživlja. XXVII/1902, št. 240 (21. X.), str. 2. ZVEZA istrskih parobrodnih društev. XXVII/1902, št. 227 (6. X.), str. 3. 1903 DELA za povečanje tržaške luke. XXVIII/1903, št. 69 (27. III.), str. 2—3. GRADNJA nove luke pod Skednjem. XXVIII/1903, št. 282 (8. XII.), str. 2. NAŠ jezik v c. kr. vojni mornarici. XXVIII/1903, št. 149 (3. VIL), str. 1. 114 SHOD težakov iz svobodne luke. XXVII1/1903, št. 16 (21. 1.), str. 2. 115 SLAVNI c. kr. pomorski oblasti na srce. (Prošnja za popravilo nasipa v Barkovljah zaradi nevarnosti, ki grozi barkam.) XXVIII/1903, št. 276 (2. XII.), str. 2. 116 SPUŠČENJE v morje vojne ladje »Nadvojvoda Karol«. XXVII1/1903, št. 223 (2. X.), str. 2. 117 VPRAŠANJE zgradbe nove luke. XXVIII/1903, št. 225 (6. X.), str. 2. 1904 118 NOVA pristaniščna dela v Trstu. XXIX/1904, št. 109 (19. IV.), str. 2. 119 RAZŠIRJANJE tržaškega pristanišča. XXIX/1904, št. 110 (20. IV.), str. 1. 120 RAZMERE v Lloydovem arzenalu. XXIX/1904, št. 263 (21. IX.), str. 2. 121 RAZVOJ in važnost tržaškega pristanišča. XXIX/1904, št. 355 (23. XII.), št. 356 (24. XII.), str. 1. 122 STOINPETDESETLETNICA c. k. trgovske in navtične šole. XXIX/1904, št. 50 (19. II.), str. 2. 123 TEKMOVANJE ob Adri ji. XXIX/1904, št. 221 (10. VIII.), str. 2. 124 TRŽAŠKA pristaniška dela. XXIX/1904, št. 216 (4. VIII.), str. 2. 1905 125 AVSTRIJSKO ribarsko društvo. XXX/1905, št. 125 (6. V.), str. 3. 126 BR. 97 in 98 »Trščanskog Lloyda«. XXX/1905, št. 5 (5. I.), št. 10 (10. I.), str. 3. 127 BRANIMO svoje morje! XXX/1905, št. 117 (28. IV.), str. 1. 128 JADRANSKA banka v Trstu. XXX/1905, št. 70 (11. III.), str. 3. 129 KLIC po pravici in proti politiki, ki izživlja Italija na invazijo naše obale! (Govor poslanca Biankinija za povečanje vojne mornarice.) XXX/1905, št. 76 (17. III.), št. 77 (18. III.), str. 1. 130 LADIJEDELNICA »Stabilimento Tecnico Triestino«. XXX/1905, št. 74 (15. LIL), str. 3. 131 SALONSKI parnik »Tatra«. XXX/1905, št. 64 (5. III.), str. 2. 132 TRST in Slovenci! XXX/1905, št. 33 (2. IL), str. 1. 1906 133 GRADNJE v tržaškem pristanišču. XXXI/J906, št. 183 (5. VIL), št. 189 (11. VIL), str. L 134 OBČNI zbor avstrijskega Lloyda. XXXI/1906, št. 137 (19. V.), str. 3. Vprašanje zgradbe nore luke. Včeiaj zjutraj vršila se je na parniku »Pelagosa« konferenca glede raznih načrtov za zgradbo nove luke., Te konference se je vdeležil trgovinski minister, baron Cali, ki je prišel v naše mesto da prisostvuje spuščenju-v morje vojne ladije »Nadvojvoda Karol«. Ilazun ba- Odlomek članka iz tržaške »Edinosti« (XXVIII/1903, št. 225) 1907 135 KONEC štrajka v Lloydovem arsenalu. XXXII/1907, št. 356 (28. XII.), str. 2. 136 NA Adrijo! XXXII/Ì907, št. 236 (27. VIII.), str. L 137 NAŠA moraš biti Adrija! XXXII/1907, št. 220 (11. VIII.), št. 241 (L IX.), str. L 138 NOVA ladijedelnica v Tržiču. (Tvrdka »Bratje Cosulich« zgradi v Tržiču novo, veliko i moderno ladjedelnico.) XXXII/1907, št. 34 (3. IL), str. 3. 139 PAROVPLOVBENO društvo »Dalmacija«. XXXII/1907, št. 17 (17. L), str. 3. 140 SLOVENCI k Adriji! (Članek Zagorskega, s katerim poziva Slovence, da se borijo proti ponemčevanju morja.) XXXII/1907, št. 199 (21. VIL), str. 2, št. 213 (11. VIII.), str. I. 141 STRATEGIČNA važnost Trsta. XXXII/1907, št. 264 (24. IX.), str. 1—2. 142 ŠTRAJK v Lloydovem arsenalu. XXXII/1907, št. 354 (25. XII.), str. 7. 143 V boj za našo Adrijo! XXXII/1907, št. 170 (22. VI.), str. L 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 104 1908 AVSTRIJSKI Lloyd. XXXIII/1908, št. 150 (31. V.), str. 2. C. kr. trgovska in pomorska akademija v Trstu. XXXIII/1908, št. 186 (7. VI.), str. 2. GERMANIZIRANIH »Avstrijskega Lloyda«. XXXIII/1908, št. 291 (20. X.)', str. 2. IMENOVANJE slovanskih prisednikov za trgovsko in pomorsko sodišče. XXXIII/1908, št. 225 (15. VIII.), str. 1. KONFERENCA o novih pristaniščnih napravah v Trstu. XXXIII/1908, št. 105 (14. IV.), str. 2. LOČITEV Lloydovega arsenala od Lloyda. XXXIII/1908, št. 120 (30. IV.), str. 2. »LA NAVE« in tržaška iredenta. XXXIII/1908, št. 120 (30. IV.), str. 2. NOVA Vojna ladja »Nadvojvoda Fran Ferdinand«. XXXIII/1908, št. 295 (24. X.), str. 2. POSKUSNA vožnja »Prage«. XXXIII/1908, št. 199 (20. VI.), str. L POSTOPANJE avstrijskega Lloyda proti delavcu. XXXIII/1908, št. 103 (12. IV.), str. 2. SPUŠČENJE na morje oklopnjače »Nadvojvoda Fran Ferdinand«. XXXIII/1908, št. 271 (30. IX.), št. 272 (L X.), str. 2. 1909 JUGOSLOVANSKI Trst. XXXIV/1909, št. 196 (14. VIL), str. 2. OSVOJIMO Trst! ... XXXIV/1909, št. 15 (15. I.), str. L PROTESTNI shod N. D. O. proti premestitvi Lloydovega arzenala v Tržič. XXXIV/1909, št. 330 (26. XI.), str. 2. RAZMERE delavstva v svobodni luki in socialna demokracija. XXXIV/1909, št. 276 (2. X.), str. 1. RAZVOJ tržaške luke. XXXIV/1909, št. 298 (24. X.), str. 5. SHOD delavcev iz proste luke. XXXIV/1909, št. 271 (27. IX.), str. L VPRAŠANJE arzenala avstrijskega Lloyda. (Iz govora F. Brnčiča na protestnem shodu N. D. O.) XXXIV/1909, št. 333 (29. XI.), str. L VPRAŠANJE arzenala avstrijskega Lloyda. (Iz govora J. Mandiča na protestnem shodu N. D. O.) XXXIV/1909, št. 221 (27. XI.), str. 2. 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 1910 DELO v novi prosti luki. XXXV/1910, št. 58 (27. II.), str. 2. INVAZIJA Slovencev v novi svobodni luki. (Naslov članka v »Piccolu«.) XXXV/1910, št. 68 (9. III.), str. 2. POLOŽAJ naših delavcev v svobodni luki. XXXV/1910, št. 46 (15. II.), str. 1. POŽAR na Lloydovem parniku. XXXV/1910, št. 83 (24. IIL), str. 3. SPLAV vojne ladje »Zrinji«. XXXV/1910, št. 1Ò2 (13. IV.), str. 2. ŠTRAJK Lloydovih kapitanov. XXXV/1910, št. 103 (19. IV.), str. 2. VSPEH N. D. O. v prosti luki. XXXV/1910, št. 268 (27. IX.), str. 3. ZA naše delavce v svobodni luki. XXXV/1910, št. 67 (8. IIL), št. 68 (9. III.), str. 1—2. 1911 GROZNA vremenska katastrofa na morju. (Članek opisuje vihar »maji-štral«.) XXXVI/1911, št. 166 (16. VI.), str. 2—3. 75-letnica ustanovitve avstrijskega Lloyda. XXXVI/1911, št. 273 (1. X.), str. 1. STAVKA delavcev v prosti luki. XXXVI/1911, št. 259 (17. IX.), str. 3. STAVKA mornarjev končana. (V Trstu je ostalo 19 Lloydovih parnikov brez moštva.) XXXVI/1911, št. 85 (26. III.), str. 2. TRST — slovansko pristaniško mesto. XXXVI/1911, št. 139 (21. V.), str. 1. V pospeševanje ribištva. (Članek obravnava neugodne pogoje naših ribičev, ki nimajo zadrug in so brez prostora za sušenje mrež.) XXXVI/1911, št. 265 (25. IX.), str. 1. 1912 NOVA istrska brza paroplovna zveza. XXXVII/1912, št. 22 (22. I.), str. 3. POLOŽAJ delavcev v Lloydovem arzenalu. XXXVII/1912, št. 58 (27. IL), str. 2. 179 POLOŽAJ naših ribičev. (Našim ribičem je bilo odvzeto dovoljenje za ribarjenje v območju svobodne luke.) XXXVII/1912, št. 214 (2. VIII.), str. 2. 180 PRITOŽBE proti avstrijskemu Lloydu. XXXVII/1912, št. 38 (7. IL), str. 2. 181 PROTI odpuščanju delavstva v Lloydovi ladjedelnici. (Interpelacija poslanca O. Ribara.j XXXVII/1912, št. 347 (13. XII.), str. 2. 1913 182 ADDIO »mare nostrum«! (Članek pod tem naslovom v »Indipendente«.) XXXVIII/1913, št. 47 (16. II.), str. 1. 183 BREZOBZIREN boj proti slovenskemu delavstvu. (Italijanski delavci organizirali štrajk proti slovenskim delavcem.) XXXVIII/1913, št. 148 (30. V.), str. 4. 184 SLABO gospodarstvo pri avstrijskem Lloydu. (Interpelacija poslanca Mandiča.) XXXVIII/1913, št. 53 (22. IL), str. 2. 185 »SLOBODNA slovenska parobredarska plovidba«. (Članek o ustanovitvi družbe, ki bo popolnoma slovanska.) XXXVIII/1913, št. 257 (16. IX.), str. 4. 186 STAVKA pristaniških delavcev. XXXVIII/1913, št. 149 (31. V.), str. 2. 187 ZA našo trgovinsko mornarico. (Interpelacija M. Mandiča v zbornici po-slancev ) XXXVIII/1913, št. 305 (4. XI.), str. L 1914 188 ADRIJA in češka politika. (Članek v praški reviji »Prehled«.) XXXIX/1914, št. 70 (12. IV.), str. 2. 189 GROZNA nesreča na našem morju. XXXIX/1914, št. 75 (18. IV.), str. 2—3. 190 KRALJ, hrvatska navtična šola v Bakru. XXXIX/1914, št. 176 (26. VIL), str. 8. 191 LLOYDOV parnik »Baron Gautsch« se na poti iz Dalmacije v Trst potopil. XXXIX/1914, št. 195 (14. VIII.), str. L 192 O podmorskih čolnih. XXXIX/1914, št. 246 (4. X.), str. L 193 ODLUČUJE li v pomorski bitki številna premoč? XXXIX/1914, št. 246 (4. X.), str. 1—2. 194 SVETOKRISKI ribiči živi in zdravi. XXXIX/1914, št. 76 (19. IV.), str. 2 195 TRST! — zedinjeni! (Članek ugotavlja, da je Trst na slovenski zemlji in edina luka Kranjske, Štajerske in Goriške.) XXXIX/1914, št. 53 (26. III.), št. 54 (27. III.), str. 2. 196 VELIKA manifestacija belgrajske univerzitetne omladine za Jugoslovan-ski Trst XXXIX/1914, št. 61 (3. IV.), str. 1. 197 VELIKA nesreča v prosti luki. XXXIX/1914, št. 144 (27. VI.), str. 2. 1915 198 BODOČNOST Trsta in avstrijski Italijani. (Izjava poslanca Pittonija v listu »Berliner Tageblatt«.) XL/1915, št. 318 (16. XI.), str. 1—2. 199 C. kr. navtična akademija. XL/1915, št. 250 (9. IX.), str. 2. 200 ITALIJA, Tirol in Trst. XL/1915, št. 208 (29. VI.), str. 1. Vprašanje jugoslovanskega pristanišča Vprašanje jugoslovanskega izvoznega in uvoznega pristanišča ob Jadranskem morju je gotovo najvažnejše vprašanje, kar jih je imela Jugoslavija pred seboj po sklenitvi rapalske pogodbe. Zanimanje za to vprašanje je velikansko ne samo v jugoslovanskih, temveč skoro v vseh evropskih gospodarskih krogih. Na gospodarske prilike v naši deželi in predvsem Trsta bo imela rešitev tega vprašanja, naj bo kakršnakoli, važne dalekosežne posledice. O tem ne more dvomiti noben nepristranski Tržačan. Ali na teh vročih julijskih tleh je kajpada postala nepristranost skrajno težka in redka vrlina. Videli bomo, da temu ni nič bolje, ako gremo nižje doli proti sredini države in v sam večni Rim. Javno mnenje v Dalmaciji pa najbolj simpatizira s tretjini načrtom, po katerem bi sc Snljet. oziroma za hrbtom Spijeta ležeča obala kaštelskega zaliva prisposobila za glavno pomorsko luko v Jugoslaviji. (Tam blizu je sedaj neznatno selo Solin, ki stoji na mestu nekdanje slavne rimske Salone.) Tudi bclgrajski generalni štab ni nasproten temu načrtu, ker sc da spljetski zaliv z otokov, ki stoje pred njim, lahko braniti pred napadom od morske strani. Prostor okoli Spijeta je tudi zelo ugoden za razširjenje mesta v ogromnih razmerah. Govori se že o gradnji celih vrst hiš, Ki bi vezale Spljct s kaštelsko luko. Tudi vodnih moči bi bilo dovolj, ker bi se dali vodopadi Krke še boli izkoriščati Odlomek članka iz tržaške »Edinosti« (XLVI/1921, št. 240) 201 MINISTARSKI predsednik grof Stiirgk o Trstu in njega bodočnosti. XL/1915, št. 320 (18. XI.), str. 1—2. 202 PARNIK, potopljen v tržaški luki. XL/1915, št. 111 (22. IV.), str. 2. 203 RUSKA pristanišča. XL/1915, št. 249 (8. IX.), str. 1—2. 204 SLOVANSKI problem na Jadranu in Nemci. XL/1915, št. 193 (14. VI.), str. 2. 1916 205 ADRIJA. ( »Wiener Abendpost« piše o stoletnem zatiranju naših narodov ob obali jadranski od strani Benetk.) XLI/1916, št. 59 (28. II.), str. 2. 206 POMORSTVO in vojna. (Članek poroča o velikih nemških izgubah na morju.) XLI/1916, št. 253 (11. IX.), str. 2. 1917 207 BODOČNOST Trsta. (Članek ugotavlja nujnost povečanja trgovske mornarice.) XLII/1917, št. 68 (9. III.), str. 1. 208 GERMANIZACIJA naše pomorske plovbe. (Ladje dobivajo samo nemška imena.) XLII/1917, št. 285 (14. X.), str. 1—2. 209 NAŠE morje — naša obal. XLII/1917, št. 239 (29. VIII.), št. 30 (30. VIII.), str. 2; št. 243 (2. IX.), št. 244 (3. IX.), str. 1. 210 TRST in Jugoslovanstvo. XLII/1917, št. 264 (23. IX.), str. 1—2. 211 VELIKOST pomorskih ladij. XLII/1917, št. 50 (19. IL), str. 1. 1918 212 IN Italijani Trsta? (Anonimni italijanski nacionalist ostro kritizira Italijane, ker se ne borijo proti nemški pomorski akademiji kot Slovenci.) XLIII/1918, št. 156 (11. VI.), str. 1. 213 »LAVORATORE« in nemška pomorska akademija. XLIII/1918, št. 125 (10. V.), str. 1—2. 214 MORJE! Morje Adrijansko! XLIII/1918, št. 59 (4. III.), str. 1. 215 NEMŠKA navtična akademija v Trstu. XLIII/1918, št. 120 (5. V.), str. 1. 216 NEMŠKA pomorska šola v Trstu. XLIII/1918, št. 160 (15. VI.), str. 1. 217 PITACCO in Italijanski značaj Trsta in Primorja. XLIII/1918, št. 113 (28. IV.), str. 1. 218 TRST. (Italijanski socialisti so za svobodno pristanišče.) XLIII/1918, št. 249 (12. IX.), str. 1. 1919 219 K vprašanju našega trgovinskega brodovja. XLIV/1919, št. 233 (16. V.) str. 1—2. 220 ZAROTA proti Trstu. XLIV/1919, št. 154 (6. VI.), str. 1. 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 1920 GOSPODARSKA vprašanja Trsta. (Članek o propadanju tržaške pomorske trgovine.) XLV/1920, št. 161 (14. VIII.), str. 1. 1921 BOJ proti podmornikom. XLVI/1921, št. 296 (29. XII.), str. 1. BORBA Trsta za obstanek. (Članek o splošni stavki proti zaprtju ladjedelnice.) XLVI/1921, št. 233 (6. X.), str. 1. JUGOSLOVENSKO brodarstvo. XLVI/1921, št. 171 (21. VIL), str. 3. KRIZA tržaškega pristanišča. XLVI/1921, št. 151 (28. VI.), str. 3. REKA in luka Baroš. XLVI/1921, Št. 62 (15. III.), št. 63 (16. III.), str. 1. REKA in luka Baroš. XLVI/1921, št. 206 (31. VIII.), str. 1. REKA—Trst—Solun. XLVI/1921, št. 89 (16. IV.), str. L SPLOŠNA kriza ladjedelstva. XLVI/1921, št. 196 (19. VIII.), str. L TRST in njegova pravica. (Članek piše o slabih odnosih z Jugoslavijo, ki ne naroča več ladij v tržaški ladjedelnici.) XLVI/1921, št. 236 (9. X.), str. 1. TRST sedaj ne more konkurirati, (članek o močni konkurenci severnih luk.) XLVI/1921, št. 165 (14. VIL), str. 2. TRSTU grozi poguba. (Zaradi konkurence severnih luk in slabih železniških zvez Trstu grozi propadanje.) XLVI/1921, št. 139 (14. VI.), št. 140 (15. VI.), str. 1. TRSTU grozi polom. XLVI/1921, št. 231 (29. IX.), str. L VPRAŠANJE jugoslovenskega pristanišča. XLVI/1921, št. 240 (14. X.), str. L VPRAŠANJE luke Baroš in reška avtonomna stranka. XLVI/1921, št. 189 (11. VIL), str. 2. 1922 GIBANJE radi paroplovne proge Trst—Aleksandrija. XLVII/1922, št. 157 (4. VIL), str. 1. O svobodni luki. (D. Rizzo objavil v »Piccolu« članek proti uvedbi svobodne luke, ker ne bi rešila Trsta.) XLVII/1922, št. 54 (4. III.), št. 55 (5. III.), str. 1. 238 PROTI uvedbi svobodne luke. (S člankom se je oglasila skupina tržaških trgovcev na drobno.) XLVII/1922, št. 50 (28. II.), str. 1. 239 REŠEVANJE Trsta. (Članek ugotavlja nazadovanje uvoza in trgovskega prometa.) XLVII/1922, št. 94 (20. IV.), str. 1. 240 TRST, Benetke, Reka... (Članek poslanca Suvicha v »Era Nuova«.) XLVII/1922, št. 34 (9. IL), str. 3. 241 USODA svobodne luke zapečatena. XLVII/1922, št. 230 (29. IX.), str. 2. 242 VAŽEN shod pristaniških delavcev. XLVII/1922, št. 230 (29. IX.), str. 2. 243 VSPEH poskušne vožnje v Odeso. XLVII/1922, št. 103 (3. V.), str. 2. 1923 244 ITALIJANSKO-jugoslovanski odnošaji in tržaško pristanišče. XLVIII/1923, št. 89 (14. IV.), str. 1. 245 TRST in njegovo Julijsko zaledje. I XLVIII/1923, št. 60 (11. III.), str. 2. 1924 246 PREVEC dela v pristanišču. XLIX/1924, št. 278 (20. XI.), str. 4. 247 TRST—Reka. (V članku je opisan njun zgodovinski razvoj.) XLIX/1924, št. 278 (20. XI.), str. 4. 1925 248 KONKURENCA Hamburga Trstu. L/1925, št. 168 (18. VIL), str. 1. 249 TRST — Benetke. L/1925, št. 176 (28. VIL), str. 2. 250 TRST—Hamburg. L/1925, št. 176 (28. VIL), str. 1. 1926 251 SILNO neurje v Tržaškem zalivu. LI/1926, št. 255 (26. X.), str. 2. 252 STANJE svetovne trgovinske mornarice. LI/1926, št. 285 (30. XI.), str. 4. 253 V tržiški ladjedelnici. LI/1926, št. 203 (27. VIII.), str. 1—2. 'tuffa pasta) V Trstu St. 296 Pannina platana a .M A O *" * «uniStvo : ulica st. 1 ..«» naf se pošiljajo urcd- Irliaja — Izvtcmil poncdci*'' Frančiška Asiškega nljtvu. — N 5| * izdafàt — '‘1 - - - — — t.nlnik IsrAiriA« n VI TA. Odlomek članka iz tržaške »Edinosti« (XLVII1921, št. 296) 1927 254 PROBLEM Trsta. LII/1927, Št. 136 (9. VI.), str. 1. 255 SVETOVNO trgovsko brodovje. (Statistični podatki.) LII/1927, št. 203 (26. VIII.), str. 1. 256 TRST — Hamburg. LII/1927, št. 59 (10. III.), str. 1. 257 TRST in druge jadranske luke. LII/1927, št. 62 (13. III.), št. 65 (17. III.), str. 1. 258 TRST — prosta luka. LII/1927, št. 97 (24. IV.), str. 1. 259 TRŽAŠKO zaledje. LII/1927, št. 75 (29. III.), št. 76 (30. III.), str. 1. 1928 260 GOSPODARSKI položaj Trsta in pokrajine. (V članku se ugotavlja, da v pristanišču upada promet zaradi konkurence jugoslovanskih pristanišč.) LIII/1928, št. 98 (25. IV.), str. 1. 261 POLOŽAJ v ladjedelnicah. LIII/1928, št. 98 (25. IV.), str. 2. 262 PRISTANIŠKA politika. LIII/1928, št. 133 (5. VI.), št. 135 (7. VI.), str. 2. 263 SPLOVITEV ladij. LIII/1928, št. 132 (3. VI.), str. 2. 264 TRAGIČNA smrt posadke v podmomiku »F 14«. LIII/1928, št. 189 (9. VIII.), str. L 265 TRST in Hamburg. LIII/1928, št. 25 (29. L), str. 2. 266 TRST leta 1927. LIII/1928, št. 2 (3. I.), str. L PREGLED ENOT PO MEDNARODNI DECIMALNI KLASIFIKACIJI 343.75 Brodolomi: 166, 189, 191, 202. 347.49 Pomorsko pravo: 88, 147. 347.72 Trgovske družbe: 11, 12, 15, 22, 39, 40, 51, 56, 82, 102, 126, 134, 139, 144, 146, 149, 153, 172, 180, 184, 185. 351.813 Državna pomorska uprava: 94. 355.461/.462 Pomorska vojna taktika in strategija: 141, 193, 206. 355.49 Pomorske vojne: 222. 359 Vojne mornarice: 5, 7, 29, 49, 79, 81, 93, 101, 113, 116, 129, 151, 154, 167, 192, 264. 387:37 Pomorske šole: 74, 83, 108, 122, 145, 190, 212, 213, 215, 216. 387 Pomorska plovba (trgovina). Pristanišča: 2, 3, 8, 9, 10, 17, 18, 19, 23, 24, 25, 27, 28, 32, 34, 35, 36, 37, 38, 42, 44, 45, 48, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 64, 65, 66, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 75, 76, 77, 78, 84, 90, 92, 103, 107, 114, 123, 127, 128, 129, 132, 136, 137, 140, 143, 150, 155, 156, 158, 160, 163, 164, 165, 169, 170, 173, 175, 182, 183, 186, 187, 188, 195, 196, 197, 198, 200, 201, 203, 204, 205, 207, 209, 210, 214, 217, 218, 219, 220, 221, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 231, 232, 233, 234, 235, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 252, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 262, 265, 266. 551.46 Nauk o morju: 6, 171, 251. 627.2Z.3 Pomorske gradnje (pristanišča): 26, 50, 52, 53, 87, 95, 111, 112, 117, 118, 119, 121, 124, 133, 148, 159. 629.12 Ladjedelstvo, ladje (civilne): 16, 46, 54, 67, 80, 85, 86, 91, 98, 99, 105, 106, 109, 120, 130, 131, 135, 138, 142, 152, 157, 161, 168, 174, 178, 181, 211, 229, 230, 253, 261. 639.2 Ribolov: 13, 30, 31, 33, 43, 47, 55, 63, 89, 96, 97, 115, 125, 176, 194, 263. 656.61 Organizacija pomorske plovbe: 14, 41, 100, 104, 110, 177, 179, 208, 236. 797 Vodni šport: 4, 21. 910.45 Pomorska potovanja: 1, 20, 243. CENNI GENERALI SUL CATALOGO E SULLA BIBLIOGRAFIA La Biblioteca degli Studi di Capodistria pubblica quest’opuscolo nella ricorrenza del X. anniversario di fruttuosa attività del Porto di Capodistria e in occasione delTinaugurazione del nuovo raccordo ferroviario, che gli assicura un saldo collegamento con il suo retroterra. La Biblioteca vuole in questo modo sottolineare l’importanza dei due avvenimenti per l’ulteriore sviluppo economico del Capodistriano. La presente pubblicazione contiene il catalogo di quelle opere, conservate dalla Biblioteca, che trattano dei problemi della marineria e la bibliografia degli articoli, concernenti il medesimo argomento, apparsi a suo tempo nel giornale triestino in lingua slovena EDINOST (1876—1928). L’utilità pratica del Catalogo viene posta in evidenza dal continuo e crescente numero dei lettori, che ricorrono alla Biblioteca, fra i quali non mancano quegli assidui studiosi, che desiderano approfondire le loro conoscenze sui problemi marittimi e nautici. Ed è appunto allo scopo di agevolare la ricerca dei dati bibliografici che la Biblioteca offre ad essi il suo primo catalogo marittimo stampato, nel quale le singole unità bibliografiche sono suddivise in gruppi secondo la classificazione internazionale. Gli scopi primari che la bibliografia vuole conseguire rientrano invece nel campo dell'indagine scientifica, concernente la storiografia marittima slovena. Tale indagine tocca anche la vicina Trieste. Infatti, con il suo porto franco, Trieste sorse e crebbe come emporio del vasto impero austro-ungarico, e non pochi furono gli Sloveni, che allora si dedicarono alle attività marittime più svariate, considerando Trieste come il loro naturale sbocco al mare. Nel 1918 Trieste perdette questa sua attrattiva e la maggior parte dei marittimi sloveni e croati, triestini, si videro costretti ad emigrare in Jugoslavia, dove continuarono ad esercitare le loro attività marinare. Da qui la logica necessità che una bibliografia marittima slovena, che voglia mantenersi fedele alla realtà storica, includa anche la bibliografia della stampa slovena di Trieste nei periodi austro-ungarico e quello immediatamente successivo. Dopo la vittoriosa Lotta di Liberazione Nazionale gli Sloveni riebbero il loro sbocco al mare a Capodistria e ciò rappresentò una svolta determinante per tutto lo sviluppo economico della Slovenia. Tra Punta Grossa e la Dragogna si stanno ora sviluppando molte iniziative, strettamente legate alle attività marittime, fra cui le due scuole nautiche e l’azienda di navigazione »Splošna plovba« di Pirano, l'azienda portuaria »Luka Koper« e altre. Per gli Sloveni in generale e per gli Italiani del Capodistriano si è aperta così un’era nuova anche nel campo editoriale. Libri che trattano i problemi del mare fra gli Sloveni non sono più una rarità. Oggi non pochi sono gli Sloveni, che si dedicano agli studi di oceanografia, ingegneria navale, diritto marittimo, ecc. Osserviamo infine che nel Catalogo sono comprese anche alcune unità bibliografiche, che non rientrano nel ristretto ramo marittimo e nautico, e che trattano i problemi storici più vasti e generali dell’Adriatico Orientale. La consultazione di questi testi può risultare utile anche a coloro, che desiderano approfondirsi nelle questioni marittime dal punto di vista storico. Capodistria, dicembre 1967 Biblioteca degli Studi Capodistria VSEBINA Uvod................................................ 3 Srečko Vilhar: Knjiga o pomorstvu pri Slovencih .... 7—13 Pojasnila o katalogu......................... 14 Katalog.................................... 15—74 Kratice.......................................74 Pregled uporabljenih gesel iz mednarodne decimalne klasifikacije.......................75 Abecedni seznam gesel.........................76 Seznam avtorjev............................77—85 Radmila Adamov: Tržaška EDINOST in pomorstvo...............89—93 Bibliografija..............................94—112 Pregled enot po mednarodni decimalni klasifikaciji ....................................112 Cenni generali sul Catalogo e sulla Bibliografia . 113—114 STUDIJSKA KNJIŽNICA V KOPRU 3 NAPISALA IN UREDILA: SREČKO VILHAR RADMILA ADAMOV PLATNICE IN LIKOVNA OPREMA ZVEST APOLLONIO IZDALA STUDIJSKA KNJIŽNICA V KOPRU TISK CZP ..PRIMORSKI TISK« KOPER, DECEMBRA 1967 intona* Sbandi ijJVòoxUtot /G V p* vw. z ^L: u.F -Covarva" -u* ~tf I) O M K"v Vi 04 tc di<■ _ -i,^„ r "xxX tà», y ""< 'V r&,. ^'Cralma, ncrvcv 'x x - .<>,,.U, '-, ^ 'V • JSaynam. } \ 1 : V K,\ x \ rfaS.CùnJ V, n „■„- \ « VmìP,^ Si ihyMt-Qitna \ x. ^ ^ X^3> fc',TORW } noi» nT fi a i . . - iD A Q U l.^'/'-y;, / ^ -A- I! Murur '‘ ( Sd *. {Pietro x dv‘y vrojaro L r ~z>