PREDLOG 16. 5. 1977 Delavci in delovni ljudje. ki v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela, drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih ter združenjih kot uporabni-ki ali izvajalci storitev osnovnega izobraževanja uresni-čujemo svobodno menjavo dela v občinski izobraževal- ni skupnosti Ljubljana-Šiška (v nadaljnjem besedilu: udeleženci) na podlagi 44. člena zakona o temeljih si-stema družbenega planiranja in o družbenem planu Ju-goslavije (Uradni list SFRJ. št. 6/76) sklepamo samoupravni sporazum o osnovah plana občinske izobraževalne skupnosti Ljubljana-Šiška za obdobje 1976-1980 1. člen S tem samoupravnim sporazumom dolcčarno za sred-njeročno obdobje 1976—1980 temeljne smotre in nalo-ge, ki jih bomo uresničili v občinski in mestni izob-raževalni skupnosti, pogoje in merila, na katerih bo slonela svobodna menjava dela, sestavine in obseg enot-nega programa, programa skupnih nalog in dodatnega programa. obveznosti delavcev za izvedbo programov ter pravice, obveznosti in odgovornosti skupščine ob-činske izobraževalne skupnosti. 2. člen Zavezujemo se, da bomo v tem srednjeročnem ob-dobju razvijali osnovno izobraževanje tako. da bcmo zadovoljevali naše osebne in skupne potrebe in inte-rese v skladu z družbenimi potrebami in smotri na tem področju. Vzgojno izobraževalne organizacije združenega dela bodo povečevale učinkovitost svojega dela ter zato po sodabljale učne programe dn učno tehnologijo. 3. člen Obseg in vsebina planov osnovnega izobraževanja se določata v mejah materialnih možnosti in potreb združenega dela in delovnih ljudi ter v mejah zmoglji-vosti izobraževalnih organizacij združenega dela. POGOJI IN MERILA SVOBODNE MENJAVE DELA V OSNOVNEM IZOBRAŽEVANJU 4. člen Pri vrednotenju nalog. dejavnosti in prcgramov vzgoje in osnovnega izobraževanja bomo uporabljali: — -enote storitev, — standarde in normative, — kalkulativne elemente cene. Standardi in normativi so sestavni del tega spora-zuma. 5. člen V osncvnem izobraževanju se enota storitve obraču-na na oddelek. 6. člen Standarde in normative za oblikovanje cen vzgojno-izobraževalnih storitev sprejemajo skupščine občinskih izobraževalnih skupnosti v skupščini izobraževalne skupnosti Slovenjje. Za tiste dejavnosti, ki zanje ni mogoče dolcčiti enote storitev, sprejme skupščina izobraževalne skupnosti fi-nančne normative. 7. člen Za opravljanje storitev oziroma dejavnosti sklepa občinska izobraževalna skupnost z izobraževalnimi or-ganizacijami pogodbe, ki vsebujejo zlasti: — vrsto in obseg nalog razčlenjenih po enotah sto-ritev; — cene za enote storitev; — - kvaliteto storitev, ki jo je organizaeija dolžna zagotoviti v okviru standardov in normativov; — vrednotenje boljše kvalitete opravlienih storitev, kot je bila določena s pogodbo; — sankcije za manjši opravljen obseg in slabšo kva-liteto storitev, kot je bilo določeno s pogodbo; — način pcročanja o opravljenih storitvah in o po-rabi sredstev ter načinu izvajanja naclzora. Za dejavnosti, kjer ni določena enota storitev-, se v pogodbi določi višina povračila za opravljeno delo po programu in drugi elementi pogodbe. 8. člen V ceni za enoto storitev upoštevamo naslednje kal-kulativne elemente: a) materialne stroške, ki se vračunajo na podlagi ncrmativov o potroških materiala in obsega potrebnih storitev po cenah iz decembra preteklega leta oziroma po finančnih normativih; b) amortizacijske stroške. ki se vračunajo po mini-malnih zakonskih stopnjah in stanju sredstev ob za-ključku preteklega leta; c) dohodek, ki obsega: c.l. sredstva za osebne dohodke in skupno porabo, ki se vračunajo na osnovi standardov in normativov. c.2. sredstva za pokrivanje zakonskih in tistih samo-upravnih obveznosti, ki veljajo za celotro območje SR Slovenije, c.3. sredstva za obvezno rezervo v višini 0,2 % °d dohodka. OSNOVE PLANA OBClNSKE IZOBRA2EVALNE SKUPNOSTI 1976—1980 9. člen Dejavnost občinske izobraževalne skupnosti v ob-dcbju 1976—1980 opredeljujejo naslednji dogovorjeni programi: a) enotni program vzgoje in osnovnega izobraževa-nja; b) program skupnih nalog za potrebe vzgoje in os-novnega izobraževanja obeinskih izobraževalnih skup-nosti v Ljubljani in občinskih izobraževalnih skupnosti v SR Sloveniji; Prlloga JT 10 c) program vzajemnega kreditiranja naložb v osnov-nošolski prostor v SR Sloveniji; č) dodatni program občinske izobraževalne skupno-sti. Prikaz posamei:nih elementov, ki tvorijo naveclene programe je sestavni del tega sporazuma. Enotni program vzgoje in osnovnega izobražcvanja 10. člen Z enotnim programom je zagotovljen enak minimal-ni obseg obveznega osnovnega izobraževanja vseh učen-cev v SR Sloveniji. Opredeljen je s standardi in norma-tivi za uresničevanje družbenih vzgojnoizobi"aževalnih smotrov osnovnega izobraževanja. Za enotni program zagotavljamo delovni Ijudje in cbčani sredstva v SR Sloveniji solidarno s prispevkom pc povprečni prispevni stopnji. Sistem solidarnosti temelji: 1. na obveznosti tistih, katerih prispevek po povpreč-ni stopnji presega vrednost enotnega programa njihove občinske izobraževalne skupnosti, da presežek združu-jejo pri Izobraževalni skifpnosti Slovenije; 2. na pravici tistih. katerih prispevek po povprečni slopnji ne dosega vrednosti enotnega programa njihove občinske izobraževalne skupnosti, cla se jim iz združenih sredstev pri Izobraževalni skupnosti Slovenije zagotovi razlika. V letih 1976 in 1977 bo povprečna prispevna stopnja korigirana glede na povprečno potrebno stopnjo za enot-ni program: — v izobraževalnih skupnostih iz 1. točke prejšnjega odstavka je nižja v 1. 1976 za 0.11 %• v letu 1977 pa za 0,14 % od prispevne osnove; — v izobraževalnih skupnostih iz .2. tcčke prejšnjega odstavka višja za 0;25 % od prispevne osnove. Tako združena solidarnostna sredstva se smejo upo-rabiti samo za izvedbo enotnega programa. Morebitni presežek oziroma primanjkljaj sredstev, k; se združujejo v solidarnost, se ob zaključku vsakega poslovnega leta poračuna z občinskimi izobraževalnimi skupnostmi, ki so prispevale solidarnostna sredstva. in sicer tako, da se jim v naslednjem poslovnem letu upo-števa pri obveznosti za solidernost v sorazmerju s sred-stvi, ki so jih dejansko prispevale za solidarnost. 11. člen V šolskem letu 1976/77 je na območju občine Ljub-Ijana-Šiška 12 osnovnih šol, 305 oddelkov, 8.460 učencev, v letu 1980/81 pa bo 15 šol s 339 oddelki in 9.960 učenci, zaradi povečanega priliva otrok in razširitve osnovno-šolskega prostora iz progiama I. in II. samoprispevka delovnih Ijudi in občanov v ljubljanskih občinah. iz ka-terega bomo zgradili v srednjeročnem obdobju nasled-nje objekte: — osnovna šola Koseze — I. faza 18 učilnic, telovad-nica, zaklonišče. II. faza 6 učilnic, — osnovna šola Zvonko Runko — prizidek s telovad-nico in zaklonišče, — osnovna šola Franc Marn Vcdice — I. faza, prizi-dek s telovadnico, II. faza, 4 učilnice, — osnovna šola Ivan Novak-Očka — II. faza. 4 učil-nice. — osnovna šola Simon Jenko Smlednik — prizidek telovadnica, kuhinja, jedilnica in zaklonišče, — samostojna osnovna šola Medvode—Svetje — 12 učilnic, zaklonišče in telovadnica. 12. člen Za enotni program osnovnega izobraževanja bomo združevali sredstva po prispevni stopnji iz 10. člena po naslednjih planskih predvidevanjih: v 000 din Leto Enotni program v SRS Prispevek obcine šiška Za solidarnost v občini Šiska Znesek Stopnja Znesek Stopnja 1976 1.778.707 62.168 2/33 39.316 1/47 1977 2.031.264 71.341 2,54 48.067 1,71 1978 2.311.723 86.905 2,95 57.013 1,93 1979 2.444.573 96.932 3/03 57.132 1,-84 1980 2.580.441 105.533 3,24 57.435 1,76 SKUPAJ -11.146.708 422.879 2,86 258.968 1,74 Program skupnih nalog 13. člen Program skupnih nalog obsega naslednje naloge in dejavnosti s področja osnovnega izobraževanja. ki so skupnega pomena za celotno SR Slovenijo: — šolstvo narodnosti in etnienih skupin, — izobraževanje in usposabljanje otrok z motnjami v telesnem in duševnem razvoju v organizacijah za uspo-sabljanje, ki jih je ustanovila SR Slovenija. — dopolnilni pouk v slovenskem jeziku v tujini za otroke delavcev. ki so tam na začasnem delu. — mladinski tisk. Sredstva za program s:kupnih nalog se v SR .Sloveniji zagotavljajo po načelu vzajemnosti s prispevkom po do-govorjeni enotni stopnji v okviru prispevka za osnovno izobraževanje. 14. člen Za program skupnih nalog, opredeljen v prejšnjem členu, bomo združevali sredstva po dogovorjeni enotni prispevni stopnii pri Izobraževalni skupnosti Slovenije, in sicer: v 000 din Leto Program skupnih nalog v SRS _Prispevek občine Šiška Znesek Stopnja 1976 GS.390 1977 76.977 1978 105.619 1979 106,9.14 1980 113 J34 4.279 4.778 6.499 6.520 5,853 0,16 0,17 0,22 0,21 0,21 SKUPAJ 471.295 28.929 0.19 Priloga JT 11 Program vzajemnega kreditiranja naložb v osnovno-šolski prostor 15. člen Po programu vzajemnega kreditiranja paložb v os-novnošolski prostor bomo delovni ljudje in občani na vsem območju SR Slovenije združevali sredstva, da bi s krediti iz teh sredstev pospešili graditev novih in re-konstrukcijo starih osnovnošolskih objektov, kjer so takšne investicije nujno potrebne in je večji del potreb-nih sredstev že zbran s samoprispevkom ali iz drugih vdrov. V združena kreditna sredstva prispevamo delovni ljudje in občani v vsej SR Sloveniji po enotni stopnji v okviru prispevka za osnovno izobraževanje. Sredstva, ki so jih za namen iz prvega odstavka združevali doslej, ostanejo v obdobju 1976—1980 zdru-žena xa isti namen. Iz združenih sredstev po tem sporazumu se dajejo posojila na javnem natečaju. Pogoje za udeležbo na na-lečaju, predncstni red, natečajni postopek in kreditne pogoje določijo občinske izobraževalne skupnosti s sploš-nim aktom, ki ga sprejmejo v skupščini izobraževalne skupnosti Slovendje. 16. člen Za program vzajemnega kreditiranja naložb v osnov-nošolski prostor bomo združevali pri Izobraževalni skup-nosti Slovenije sredstva po enotni prispevni stopnji, in sicer: v 000 din Leto Program vzajemnega Prispevek obcine "šiška kreditiranja za SES Znesek Stopnja 1976 1977 1978 1979 ,1980 25.650 31.694 3S.406 45.824 53.999 1.599 1.960 2.355 2.784 3.251 0,06 0,07 0,08 0,09 0,10 SKUPAJ 195.573 11.949 0,08 Dodatni program: 17. člen Podroben prikaz dodatnega programa je razviden izpriloge k temu sporazumu. Sredstva za dodatni program bomo zagotovili z do-datnim prispevkom občinski izobraževalni skupnosti. 18. člen Za dodatni program, opredeljen v 17. členu, bomozdruževali naslednja sredstva: v 000 din Leto Dodatni program OIS Stopnja 1976 1977 1978 1979 1980 11.432 14.649 17.325 19.950 17.906 0,42 0,52 0,58 0,64 0,55 SKUPAJ " 81.262 " 0,55 19. člen V obdobju 1976—80 bomo v naši občini za celotniprogram vzgoje in osnovnega izobraževanja združevali skupaj naslednja si'edstva: Siška v 000 din Leto Enotfti program Stop. -sol?d. -sk.naloge s -vzajem. •"•wk» kreditlr. Dodatni program $top. Skupaj^ 2+^+6 Skupaj 3+5+7 i 2 3 .........k..........."............T -------1......' 7 8 '^ 9 1376 62.168 2,33 1977 71.341 2,5k 1978 86.905 2,95 1979 96.932 3,03 1980 105.533 3,2^ ^5.19^ 1,69 11.^32 0,42 118.794 4,45 54.805 1,95 14.649 0,52 140.795 5,02 65.872 2,23 17.325 0,58 170.102 5,77 66.436 2,14 19.950 0,64 183.318 5.92 .67.539 miii 2,07 17.906 0,55 190.978 5,8ir SKUPAJ 422.879 2,86 299.846 2,03 81.262 0,55 803.987- 5»4& Priloga JT 12 20. člen Zbirnik programov občinskih izobraževalnih skupnosti Ljubljane za obdobje 1976—80: ==== _____________________________________________ v 000 din________________ Občina Enotni Ston -sk^-nai Dodatni Skupaj • Skupaj ., progra. ^' jgjfi^ Stop. program Stop. 2+Zf+6 ^ kredit. 1 2 3^56 78 9 Bežigrad 36.265 2,06 29.7*5 1,69 10.223 0,58 76.233 *,l6 Center ^6.262 3.15 24.600 1,69 10.3*2 0,70 81.20* 5,5* Moste-Polje *0.98* 2,30 30.238 1,69 7.813 0,*3 79.035 *,** §!ška 62.168 2,33 *5.19* 1,69 11.432 0,42 118.79* *,*5 Vič-Rudnik_________63-770 2,9* 36.399 1,69 10.017 0>*6 110.186 5,09 SKUPAJ 2*9-**9 2,53 166.176 1,69 *9.827 0,50 465-*52 *,73 IUI Bezigrad *2.330 2,28 36.073 1,95 10.768 0,58 89.171 *,82 Center 51.135 3,32 29.832 1,95 11.078 0,71 92.0*5 5,97 Moste-Polje *8.629 2,59 36.669 1,95 10.005 0,53 95-30.3 5,09 Šiška 71.3*1 2,5* 5*.805 1,95 14-6*9 0,52 1*0.795 5,02 Vič-Rudnik_________7O.*52 3,09 **.1*0 1,95 13.651 0,60 128.2*3 5,6* S K U P A J 283.887 2,7* 201.519 1,95 60.151 0,58 5*5.557 5,27 — Bežigrad 52,217 2,68 *3-355 2,23 15-750 0,81 111.322 5,72 Center 56.627 3,*9 35.856 2,23 14.220 0.87 106.703 6,59 Moste-Polje 57.310' 2,91 **.O7* 2,23 11.161 0,56 112.5*5 5,72 Šiška 86.905 2,95 65.872 2,23 17-325 0,58 170.102 5,77 Vič-Rudnik_________82.1*2 3,*3 53-052 2,23 16.008 0,66 151.202 6,32 SKUPAJ 335.201 3,08 2*2.209 2,23 7*-*6* 0,68 651.87* 6,00 1122 Bežigrad 61.19* 2,99 43-728 2,1* 15.927 0,77 120.8*9 5,91 Center 60.3*0 3,5* 36.165 2,1* 14.207 0,83 110.712 6,50 Moste-Poije 62.567 3,02 **.*50 2,1* 12.83* 0,62 119.851 5,80 Šiška 96.932 3,03 66.436 2,14 19.950 0,64 183-318 5,92 Vič-Rudnik_________88.080 3,50 53-510 2,14 17.890 0,71 159.480 6,35 SKUPAJ 369-113 3,23 244.289 2,14 80.808 0,70 694.210 6,08 iiii Bežigrad 67.512 3,1* **.*5* 2,07 16.777 0,78 128.743 5,99 Center 64.220 3,59 36.768 2,07 14.132 0,79 115.120 6,43 Moste-Polje 67.782 3,12 45-187 2,07 11.468 0,52 124.437 5,73 Siška 105.533 3,24 67.539 2,07 17.906 0,55 190.978^5,87 Vič-Rudnik______ 94.933 3,59 54.403 2,07 22.318 0,84 171.654 6,50 S K U P A J 399.980 3,33 248.351 2,07 82.601 0,63 730.932 6,09 Občina Enotn! program kredit. Skupaj -, Skupaj 2+4+6 3+5+7 2 X Bežigrad "Center Moste~Polje Šiška Vič-Rudnik 259.518 278.584 277.272 422,872 399.377 2,66 3,43 2,81 2,86 3,33 197.355 163.221 200.618 299.846 2M.50fc 2,02 2,02 2,02 2,02 2,02 69.445 63.979 53.281 81.262 79.881* 0,71 0,78 0,54 0,55 0,66 526.318 505,784 531.171 803.987 720.765 5,40 6,23 5,39 5M 6,01 S K U P A* J 1.637.630 3,00 1.102.54* 2,02 347.851 0,63 3.088.025*5,67 Predvideni program predvideva, da bomo delovni ljudje in občani ljubljanskih občin združevali sredstva za zvajanje programov vzgoje in osnovnega izobraže-vanja v Ljubljani po dogovorjeni enotni prispevni stop-rji 5.67. S tem se zavezujemo, da bomo v obdobju 1976 do 1980 zadovoljevali skupne potrebe na področju vzgo-je in osnovnega izobraževanja v ljubljanskih občinah enotno in vzajemno pod enakimi pogoji ter tako upo-števali dogovorjeno načelo 0 izravnavanju vzgojnoizob-raževalnega standarda v Ljubljani. O metodologiji vzajemnega uresničevanja programov izobraževalnih skupnosti Ljubljane odločajo letne skup-ščine ter skupnosti. --IZVAJANJE SPORAZUMA 21. člen V letnih planih se planski zneski iz tega sporazuma preračunajo na tekoče cene. Zneski za uresničevanje programov občinske izobra-ževalne skupnosti Ljubljana-Siška v letu 1976, prera-računani na tekoče cene znašajo: v 000 din 1. enotni program občine Šiška 67.316 2. program solidarnosti, vzajemnega kreditiranja naložb v osnovnošolski prostor. skupne naloge 37.889 3. dodatni program . ________12.822 SKUPAJ 118.027 Zneski za uresničevanje programov za leto 1977. pre-računani na tekoče cene znašajo: v 000 din 1. enotni program občine Šiška 81.126 2. program solidarnosti, vzajemnega -kreditiranja naložb v osnovnošolski prostor, skupne naloge 51.141 3. dodatni pragram ________15.646 SKUPAJ 147.913 V planih za naslednja leta se pianski zneski prera-čunajo na tekoče cene po enotnih merilih. ki jih bodo občinske izobraževalne skupnosti sprejemale v skupščini Izobraževalne skupnosti Slovenije v skladu z zakonom. Tako preračunane zneske bomo udeleženci tega spora-zuma določali z dodatkom k temu sporazumu. 22. člen Letne plane solidarnega zagotavljanja sredstev za enotni program vzgoje in osnovnega izobraževanja, Skupnih nalog vzgoje in osnovnega izobraževanja ter vzajemnega kreditiranja naložb v osnovnošolski prostor sprejemajo občinske izobraževalne skupnosti v skupšči-ni Izobraževalne skupnosti Slovenije. Podrobnosti glede pogojev in načina združevanja ter namenske uporabe sredstev, ki jih združujemo po tem sijorazumu pri Izobraževalni skupnosti Slovenije, se do-ločijo s samoupravnim sporazumom, ki ga sklenejo skupščine vseh cbčinskih izobraževalnih skupnosti v SR Sloveniji in Izobraževalna skupnost Slovenije. 23. člen Skupščina občinske izobraževalne skupnosti mora najmanj letno analizirati uresničevanje sporazuma in 0 tem obveščati udeležence. 24. člen Če se izkaže, da ni mogoče realizirati bistvenih plan-skih nalog in da vzrokov ne more odstraniti skupščina občinske izobraževalne skupnosti v okviru svojih po-oblastil, je dolžna 0 tem obvestiti udeležence in skup-ščino občine ter začeti postopek za spvemembo spora-zuma. Šteje se, da se naloge ne izvajajo: 1. če se programi ne izvajajo v predvidenem obsegu in kvaliteti. ali če niso doseženi standardi; 2. če ni zagotovljena realizacija kalkulativnih ele-mentov cen v dogovorjeni višini. 25. Clen V primeru, da združena sredstva za posamezen pro-gram presežejo z letnim ptlanom določeni znesek. se ob-veznost združevanja sredstev za tisti program v nasled-njem letu sorazmerno zniža. V primeru, da združena sredstva za posamezen pro-gram ne dosežejo z letnim planom določenega zneska in programa ni bilo mogoče v istem letu skrčiti, se skrči program v naslednjem letu. 26. člen Nadzor nad izvajanjem tega samoupravnega spo-razuma opravlja organ za samoupravni nadzoi- občin-ske izobraževalne skupnosti. Organ iz prejšnjega odstavka spremlja zlasti: — skladnost planov občinske izobraževalne skupnosti z določbami tega sporazuma; — uresničevanje s tem sporazumom določenih plan-skih ciljev in nalog; — spoštovanje standardov in normativov za obliko-vanje cen storitev in povračil v svobodni menjavi dela; — združevanje, usmerjanje in porabo sredstev za iz-vedbo s tem sporazumom določenih planskih ciljev in nalog. PREHODNE IN KONCNE DOLOCBE 27. člen Sredstva, združena za izvedbo programov iz tega sporazuma na podlagi zakona 0 začasnem financiranju samoupravnih interesnih skupnosti v prvem poletju le-ta 1977 (Uradni list SRS, št. 31/76) se vštejejo v izpol-nitev obveznosti združevanja sredstev po tem spora-zumu. . . . Priloga JT 14 Ker so prihodki občinske izobraževalne skupnosti v letu 1976 znašali za 6,319.000 din več kot je znašala vrednost programov, preračunana na tekoče cene, se za navedeni presežek prihodkov iz leta 1976 zniža ob-veznost sredstev za leto 1977. Obveznost združevanja sredstev za program skupnih nalog v letu 1977 se zniža za znesek, ki je bil v prvih 7 mesecih 1977 pokrit iz izvirnih prihodkov Izobraže-valne skupnosti Slovenije. Zato bomo v letu 1977 združevali sredstva za progra-me iz tega sporazuma takole: ;iška v 000 din Enotni Dodatn! program program program skupnih nalog program vzajemn. kredlt. naložb solidar-nost SKUPAJ ] Vrednost po tekočih ce-nah za leto 1977 Ocena združe-nih sredstev do 31.7.1977 Presežek \z leta 1976 Potrebno združiti po 31-7.1977 Ocena pris-pevne osnove 81.126 " .15.6W 5.052 2.357 5^.132 10.7*33 6.319 20.675 5.213 3-367.238 5.052 1.^55 902 48.500 152.681 2k .188 90 .208 . 9 .112 15 .*»31 15 .200 47 .0^2 Pri spevna stopnja po 31.7.1377 1,34 0,33 0,33 0,06 0,98 3,0A 28. člen Ta sporazum sprejemajo delavci in delovni ljudje v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela. dru-gih samoupravnih organizacijah in skupnostih, udele-ženkah samoupravnega sporazumevanja, na način, ki ga določa njihov statut oziroma samoupravni sporazum o Zidružitvi. Sklep o sprejemu tega sporazuma pošlje udeleženka občinslki izobraževalni skupnosti. 29. člen Ta sporazum je sklenjen, ko ga sprejmejo pooblašče-ni organi najmanj dveh tretjin udeleženk v sporazume-vanju. Ugotovitev, da je sporazum sklenjen, sprejme in ob-javi v občinskem glasilu skupščina občinske izobraže-valne skupnosti. Ta sporazum se uporablja po izteku z zakonom do-ločenega roka o začasnem fiaanciranju skupne porabe. Podpisniki: OBRAZLOZITEV k predlogu samoupravnega sporazuma o osnovah plana občinske izobraževalne skupnosti Uporabniki in izvajalci storitev v vsaki občinski izobraževalni skupnosti sklepamo samoupravni spora-zum o osnovah plana te skupnosti samostojno v skladu z dogovori o osnovah plana in s plani naše občine. me-sta in republike. Ker družbeni plan SR Slovenije za obdobje 1976—80 in dogovor o temeljih plana SR Slovenije za isto ob-dobje določata temeljne usmeritve na področju osnov-nega šolstva, smo te usmeritve v planih občinskih iz-obraževalnih skupnosti v Ljubljani in v SR Sloveniji konkretizirali na enoten način. To velja zlasti za enotni program osnovnega šolstva, ki se zagotavlja po nacelih solidarnosti na temelju enotnih dogovorjenih standar-dov in normativov. Prav tako amo na enoten način določili planske na-loge, ki so takšne narave, da jih občinske izobraže\-alne skupnosti lahko opravljajo le v medsebojnem sodelo-vanju oziroma skup^no po načelih vzajemnosti. Sistem solidarnosti Predlagani sistem solidarnosti zagotavlja enak mi-nimalni obseg obveznega osnovnega izobraževanja vseh učencev v SR Sloveniji, kar se odraža v enotnem pro gramu, ki je opredeljen s standardi in normativi. Enota storitve v osnovnem izobraževanju je odde-lek. V ceni na enoto storitve so vključeni naslednji elementi: materialni stroški, amortizacijski stroški in dohodek, ki obsega: sredstva za osebne dohodke in skupno porabo, sredstva za pokrivanje zakonskih ob-veznosti in sredstva za obvezno rezervo. Enotni program vključuje: — pouk po predmetniku za osnovne šole (z upošte-vanjem posebnosti kombiniranega pouka, pouka v dvo-jezičnih šolah in šolah narodnosti ter težkih delovnih mest) in za osnovno izobraževanje odraslih; — malo šolo v obsegu 120 ur na oddelek; — celodnevno osnovno šoio — dodatno vzgojno iz-obraževalno delo in podaljšano bivanje učencev v obse-gu do 25 % oddelkov rednega pouka (10 % oddelkov COš in 15% oddelkov podaljšanega bivanja); — amortizacijo nepremičnin, opreme in učil, prevo-ze učencev, stroške bivanja učencev v domovih ali pri družinah in štipendije za pedagoške ¦poklice. Solidarnostno prelivanje sredstev (10. člen) Za leto 1977 naj bi še ostal sistem solidarnostnega prelivanja sredstev na podlagi korigirane povpreene prispevne stopnje (povprečna prispevna stopnja, pove-čana za 0,25 oziroma zmanjšana za 0,14). Z letom 1978 pa bi prešli na čisto povprečno (enotno) prispevno stop-njo. Stevilo občinskih izobraževalnih skupnosti. ki pre-jemajo solidarnostna sredstva, je znatno večje od tistih. ki za solidarnost prispevajo. Vsekakor so to območja, ki ekonomsko močno zaostajajo za razvitejšimi, kar po-kazujejo naslednji primerjalni podatki: solidarnostna sraistva prejema 37 občinskih izobraževalnih skupno-sti (61 % vseh OIS), na njihovem območju je 48 °/0 vseh učencev in 50% vseh oddelkov, vrednost njihovih pro-gramov znaša 51 % skupnega enotnega programa. nji-hova bruto masa OD pa znaša le 36 % celotne mase osebnih dohodkov v SR Sloveniji. Skupne naloge (13. člen) Kot skupne naloge OIS so opredeljene naloge v za-devah s področja omovnega izobraževanja, ki so v skupnem interesu delovnih ljudi in občanov v SR Slo veniji in jih ne moi*e opravljati vsaka OIS zase. Te na-loge bo opravljala Izobraževalna skupnost Slovenije s sredstvi, ki jih bodo v okviru prispevka za osnovno izobraževanje v ta namen združevali delovni ljudje in občani v vseh OIS v SR Sloveniji po enotni prispevni stopnji. Doslej jih je Izobraževalna skupnost Slovenije oprav-l.iala s sredstvi iz prispevka za usmerjeno izobraževa-rije (iz dohodka TOZD). Vzajemno kreditiranje v osnovnošolski prastor (15. člen) Vzajemno kreditiranje v osnovnošolski prostor teče že od leta 1976, po tem predlogu pa naj bi se nadalje-valo do konca planskega obdobja, pri čemer bi se enot-na prispevna stopnja postopno zviševala od 0.06 % v letu 1976 do 0,10 °/o v letu 1980. Za uresničevanje teh programov bodo občinske iz-obraževalne skupnosti in Izobraževalna skupnost Slb-venije sklenile poseben samoupravni sporazum. Dodatni program (17. člen) V tem programu so zajete naloge in potrebna sred-sfcva. za katere se moramo v okviru potreb in materi-alnih možnosti posebej dogovoriti. Vanj so vključene naloge. ki so nad ravnijo vzgojnoizobraževalnega stan-darda po enotnem programu. Te naloge že izvajamo, saj so pogojene s potrebami delovnih Ijudi in občanov. V dodatnem programu so predvsem tiste naloge. ki sicer ne sodijo v zakonske obveznosti (Svetovalni cen-ter, glasbeno šolstvo. vključitev učencev v podaljšano bivanje in calodnevno šolo nad 25 % zajetja, investi-cijsko vdrževanje, potrebna sredstva za delo strokovnih služb ipd.) pa vseeno pomenijo uresničitev dogovorov o razvoju vzgoje in izobraževanja v ljubljanskih obči-nah. Združevanje sredstev V obdobju 1976—80 bomo v naši občini za calotni program vzgoje in osnovnega izobraževanja združevali naslednja sredstva: v 000 di.n Leto Enotni program -solid. Stop. -sk.naloge --vzajem. kreditir. ------j.------------ Dodatni program Stop. Skupaj 2+k+G Skupaj 3+5+7 1 3 8 1976 1977 1978 1979 1980 62.168 71.3^1 86.905 96.932 105-533 2,33 2,54 2,95 3,03 3,24 54.805 65.872 66.436 67.539 SKUPAJ 422.879 2,86 299.846 2,03 0,42 0,52 0,58 0,64 0,55 118.794 140.795 170.102 183.318 190.978 4,45 5,02 5,77 5,92 5,87 0,55 803.937. 5,44 Predlog programa predvideva, da bomo delovni ljud-je in občani v ljubljanskih občinah združevali sredstva za izvajanje programov x'zgoje in osnovnega izobraževa-nja po dogovorjeni enotni prispevni stopnji 5.67. S tem se zavezujemo, da bomo tudi v obdobju 1976—80 zado- voljevali skupne potrebe na področju vzgoje in osnov-nega izobraževanja v Ijubljanskih občinah enotno in vzajemno pod enakimi pogoji in tako upoštevali dogo-vorjeno načelo o izravnavanju vzgojnoizabražeivalnega standarda v Ljubdjani. MIMMALM KAZALCI ZA KVANTIFIKACIJO 1. Oddelek osnovne šole: — štev. učencev skladno z normativi A) — strokovna zasedba: predmetai ueitelj — pouk: 28,13 ped. ur/odd.: 20 (učna obv.) + 1,41 učit. (pouk po predmet-niku: pouk 179 ur, dop. in dod. po-uk 16 ur, zbor 4 ure, gospodinjska praksa 2 uri, proste dejavnosti 16 ur, razredine ure 4 ure, deljen pouk 4 ure — skupaj: 225 ur : 8 odd. = 28,13 ped. ur/odd.) pred. učitelja (250X1,41) ravnatelja (1:16 odd. = 0,06; 250 +35% = 337,5 točk: 16 = 21,09) adm. delavca (1,5:16 - 0,09; 1,5X213 = 319,50:16 = 19,97) snažilke (500 m2, 3,5 m2 neto/učenca X 16 odd. = 2288m2:500 = 3,5 snaž. : : 16 = 0,19) hišnika (1:16 = 0,06; 181X0,06 = = 10,66) kuharice (polmehanizirana kuhinja, 400 malic t. j. 1 kuharica ali 0,06/odd.; 181X0,06) 352.50 21.09 1,141 0,06 19,97 0,09 19,00 0,19 10,86 0,06 10,86 0,06 434,28 •točk 1,87 delavca/oddelek' B) DODATKI: kombinacija 2 razredov 15 % 37,50 točk kombinacija 3 razredov 20 % 50.00 točk težka delovna mesta — 50 točk x število oddelkov s kombaniranim poukom C) SKUPNE POTREBE: (po sandikalni listi 3.500 din) X 1.87 delavca D) MATERIALNI STROŠKI: razmerja 1976 od A) do C). E) SREDSTVA ZA POKRIVANJE OBVEZNOSTI IZ DOHODKA: (zaposlovanje, nesreče pri delu, Bos. Krajina, izobraže-vanje, stanovanjska izgradnja, stroški plačil. prometa, ali po samoupravnem sporazumu) F) OBVEZNA REZERVA: 0,2 % od A do C + E. 2. ODDELEK POŠ: A) 414,00 24,26 1,44 0,06 19,97 0,09 7,00 0,07 10,86 0,06 5,43 0,03 — štev. učencev (skladno z norma- tivi) strokovna zasedba: predmetni učitelj-defektolog pouk: 28,83 ped. ur/odd. 20 = 1,44 učitelja) (pouk in vse dejavmosti po predrnet- niku: pouk 179 ur, dopolnilni in do- datni pouk 16 ur, pauk o prehrani 5 ur, razredne ure 8 ur, zbor 4 ure, prost. dejavnosti 16 ur, delovna prak- sa 2,6 ure — skupaj: 230,6 : 8 = 28,83 ur predm. učitelja (287,5X1,44) ravnatelja (287,5+35% = 388,13 : : 16 = 24,26) adm. delavca (1,5:16 = 0,09; 1,5 X X 213 = 319,50:16 =19,97) snažilke (500 m2; 3,5 m2 neto/uč. t. j. 35 m2 X 16 = 848 m2 : 500 1,7:16 = 0,07) hišnika (1:16 = 0.06; 181X0,06 = = 10,86) kuharica (polmehanizirana kuhinja; 16 odd. X 10 = 160 uč. : 400 = 0,40 kuh. : 1.0 = 0,03) 481,52 1,75 delavca/odd. B) SKUPNE POTREBE: (po sSndikalni listi ? din) X 1,75 delavca C) PREHRANA DELAVCEV: (po sindikalni listi ? din) X 1,75 delavca D) MATERIALNI STROŠKI: razmerje 1970 od A do E E) SREDSTVA ZA POKRIVANJE OBVEZNOSTI IZ DOHODKA (isto kot pri oddelku OŠ) F) OBVEZNA REZERVA: 0,2 % od A do E 3. ODDELEK ZA USPOSABLJANJE: CENA ODDELKA POS + 10 % 4. ODDELEK PB: — število učencev skladno z norma- tivi A) — strokovna zasedba: predmetni učitelj — vzgojnoizobraževalno delo: 26 ur t. j. en delavec 250,00 1 delavec 14,06 0,04 ravnatelj (procentualni odnos do oddelka OS) 13,33 0,06 adm. delavca (procentualni odnos do oddelka OS) 277.33 tč. 1,10 delavca/odd. B) SKUPNE POTREBE: (po sindikaini listi ? din) X 1,10 delavca C) PREHRANA DELAVCEV: (po sindikailni listi ? din) X 1,10 delavca D) MATERIALNISTROŠKI: razmerje 1976 od A do C E) SREDSTVA ZA POKRIVANJE OBVEZNOSTI IZDOHODKA: (isto kot pri oddelku OS) F) OBVEZNA REZERVA: 0,2 % od A do B + E 5. ODDELEK COS— 27 učencev (oziroma skladno z normativi) A) — strokovna zasedba: predmetni učitelj — dodatno vzgojnoizobraževalno delo: 18,87 delovnih ur ali 0,45 delavca 112,50 0,45 predmetnega ufiitelja 116,25 25 % dodatek (od 1,86 delavca) = = 465,00 X 25% 5,27 25 % dodatek ravnatelju 15,17 25 % za večji obseg dela administra- tivnega in tehničnega osebja 249,19 tč. 0,45 delavca/odd. B) SKUPNE POTREBE (po sindikalni listi ? din) X 0,45 delavoa C) PREHRANA DELAVCEV: (po sindikalni listi ? din) X 0,45 delavca D) MATERIALNISTROSKI: razmerja 1976 od A do C E) SREDSTVA ZA POKRIVANJE OBVEZNOSTI IZ DOHODKA: (isto kot pri oddelku OŠ) F) OBVEZNA REZERVA: 0,2 od A do B + E Priloga JT 17 6. ODDELEK ZA ODRASLE (v okviru samostojne šole): A) 82.28 132,50 4.35 7,00 5,54 8,92 5,59 2,25 6,00 3,62 — število slušateljev v skladu z normativi — strokovna zasedba: predmetni učitelj — pouk: 10,57 pedagoških ur/teden ali 0,53 delavca (pouk po predmetniku: 1116 ped. ur, dopolnilni pouk 89 ur: skupaj 1205 ur: 3 odd. = 401,6 ur : 38 ted. = 10,57 ur ali 0.53 delavca) 0,53 delavca (250X0,53) 0,02 ravnatelja (v odnosu do odd. OŠ) 0,04 adm. delavca (v odnosu do odd. OŠ) 0,06 snažilke 0.02 hišnika 100,00 158,04 0,067 delavca na oddelek B) SKUPNE POTREBE: (po sindikalni listi ? din) X 0,67 delavca C) PREHRANA DELAVCEV: (po sindikalni listi ? din) X 0,67 delavca D) MATERIALNI STROŠKI: razmerja 1976 od A do C E) SREDSTVA ZA POKRIVANJE OBVEZNOSTI IZ DOHODKA: (isto kot pri oddelku OŠ) F) OBVEZNA REZERVA: 0,2 % od A do B + E 7. ODDELEK ZA ODRASLE PRI OSNOVNI ŠOLI: A) - — število slušateljev v skladu z normativi — strokovna zašedba: predmetni učitelj — pouk: 10,57 pedagoških ur/ted. ali 0,53 delavca 132.50 0,53 delavca 13,00 10 % ostali stroški 145,50 točk B) SREDSTVA ZA POKRIVANJE OBVEZNOSTI IZ DOHODKA: (isto kot pri oddelku OŠ) 8. ODDELEK MALESOLE: — število učencev skladno z normativi A) 468 točk 23 točk — strokovna zasedba: predmetni učitelj — pouk: 120 ur/odd. (3,9 točk/uro X X 120 ur = 468 točk) — 5% didaktični pripomočki 491 točk B) SREDSTVA ZA POKRIVANJE OBVEZNOSTI IZDOHODKA: (isto kot pri oddelku OS) C) OBVEZNA REZERVA: 0,2% od A + B 9. UCENEC OSNOVNE ŠOLE KOT KOLEKTIV K ELEMENTU CENE NA ODDELEK: 20 % cene oddelka 10. Amortizacija nepremičnin (valorizirana) po stanju 31. 12. 1975 11. Amortizacija opreme in učil (valorizirana) po stanju 31. 12. 1975 12. Prevozi (po ZR 1975) 13. Stroški bivanja učencev v domovih ali pri družinah (po ZR 1975) 14. Štipendije za pedagoške poklice (na število štipen-distov) SESTEVEK od 1 do 14 se poveča za 1 % obvezno re-zervo. BELEŽKE