Delegatsko glasilo občine Murska Sobota Številka 11 Leto VI. 12. november 1981 VSEBINA 11. ŠTEVILKE DELEGATSKEGA VESTNIKA PREDSEDNICA ZBORA ZDRUŽENEGA DELA IN PREDSEDNIK ZBORA KRAJEVNIH SKUPNOSTI SKUPŠČINE OBČINE MURSKA SOBOTA 9. Predlog za potrditev ribiško-gojitvenega načrta za murskosoboški okoliš in dodelitev ribiškega okoliša ribiški družini Murska Sobota —. č 10. Osnutek odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o pripravi in sprejetju dolgoročnega plana občine za obdobje 1986—1995 oz. za določena področja do leta 2000 11. Delo zborov Skupščine SR Slovenije 12. Delegatska vprašanja in odgovori na vprašanja 13. Predlogi, sklepi, mnenja in obvestila VESTNIK, 12. NOVEMBRA 1981 STRAN 19 dnevni red: 1. Izvolitev verifikacijskih komisij 2. Poročila verifikacijskih komisij 3. Potrditev zapisa 49. seje Zbora združenega dela in 45. seje Zbora krajevnih skupnosti, z dne 30. oktobra 1981 4. Osnutek resolucije o uresničevanju družbenega plana SR Šlovenije v obdobju 1981 — 1985 v letu 1982 5. Osnutek resolucije o uresničevanju družbenega plana občine Murska Sobota za obdobje 1981 — 1985 v letu 1982 6. Analiza izvajanja plana zaposlovanja v prvih 9. mesecih in ocena realizacije plana za leto 1981 ter predvidene možnosti zaposlovanja v letu 1982 7. Osnutek odloka o proračunu občine Murska Sobota za leto 1982 8. Poročilo o stanju in razvoju lova ter predlog lovsko gospodarskih načrtov lovskih organizacij v obdobju 1981 — 1985 PREDSEDNICA DRUŽBENOPOLITIČNEGA ZBORA SKLICUJE 49. sejo Družbenopolitičnega zbora Skupščine občine Murska Sobota v petek, 20. novembra 1981 ob 8. uri v veliki sejni dvorani Skupščine občine Murska Sobota Družbenopolitični zbor bo obravnaval 4., 5., 6., 7., 10., 11., 12. in 13. točko iz dnevnega reda Zbora združenega dela in Zbora krajevnih skupnosti. 4 - DELEGATSKI VESTNIK POVZETEK OSNUTKA PRORAČUNA OBČINE M. SOBOTA ZA LET01982 I. OSNOVNA NAČELA ZA SESTAVO PRORAČUNA Osnutek odloka o proračunu občine M. Sobota za leto 1982 je pripravljen v skladu z Zakonom o financiranju splošnih družbenih potreb v družbenopolitičnih skupnostih, Zakonom o sistemu državne uprave in o izvršnem svetu Skupščine SR Slovenije ter o republiških upravnih organih in Statuta občine M rska Sobota, Ker Zakona o proračunu SR Slovenije v letu 195$. kakor tudi družbenega dogovora o izvajanju politike na področju splošne porabe na ravni občin v SR Sloveniji za leto 1982 še ni, so nam bile osnovno vodilo pri sestavi proračuna smernice in okviri za ukrepe na področju financiranja spl šnih družbenih potreb v občinah v letu 1982. Sredstva za zadovoljevanje plošnih družbenih potreb na ravni občin bodp v letu 1982 zaostajala za 25 % za rastjo dohodka. Ker dokončne ocene o višini rasti dohodka v letu 1982 v občini nimamo, smo se orientirali na ocenjeno 20,2 % povprečno rast dohodka v občinah v republiki, kar pomeni, da bo rast sredstev splošne porabe v občinah znašala 15,2 %. Osnova za navedeno povečanje rasti splošne porabe v globalu je dogovorjeni obseg sredstev za splošno porabo v letu 1981, brez sredstev za kompenzacije. Enako kot v letu 1981 niso več omejena sredstva taks na promet parklarjev in kopitarjev in sredstva od turističnih taks. Presežki proračunskih sredstev bi se naj tudi v letu 1?82 preko posebne partije proračuna uporabljali za financiranje občinskih blagovnih rezerv in intervencij v kmetijstvu in porabi hrane. Skupni prihodki občinskega proračuna znašajo 193.895.000,— dinarjev ali 16 % več kot v letu 1981 in se razporedijo: — za splošno porabo v občini 163.347.000.— din — odstopljeni prihodki 9.440.000.— din — sredstva za posebne namene 21.108.000.— din Skrčen pregled prihodkov občinskega proračuna in njihova razporeditev sta zajeta v povzetku bilance, kije sestavni del splošnega dela občinskega proračuna. Povzetek bilance proračunskih prihodkov in odhodkov za leto 1982 7. Zdravstveno varstvo 130.000.— 143,000,- 110 8. Komunalna dejavnost 1.780.000,- 2.040.000,- 115 9. Dejavnost KS 5.746.000,- 6.320.000,- 110 10. Gospodarski posegi 1.834.000,— 2.120.000,— 115,6 11. Tekoča proračunska rezerva 5.502.627,— 4.487.350,- 81 12. Sredstva rezerv L677.000,— 1.940.000,— 116 SKUPAJ ODHODKI SPLOŠNE PORABE 140.926.407,— 163.347.000,— 116 1. III. ODSTOPLJENI PRIHODKI Za posebne namene 7.900.000,— 9.440.000,— 119 2. Presežki prihodkov 23.009.593,— 21.108.000,— 91 SKUPAJ ODHODKI 167.698.000,— 193.895.000,— 116 II. VIRI PRIHODKOV OBČINSKEGA PRORAČUNA Skupni prihodek proračuna v letu 1982 bodo predstavljale naslednje vrste prihodkov: davki iz osebnega dohodka in na dohodek, pro-etni davek, davek na premoženje in na dohodek od premoženja, takse, prihodki po posebnih predpisih in rihodki upravnih organov. Med vsemi prihodki moramo posebej izpostaviti nekatere vrste, ki bistveno odstopa o od povprečja: — Zaradi predvidene spremembe stopnje davka od kmetijske dejavnosti se bodo tovrstni prihodki povečali za 30 %. — V okviru prihodkov davek na tovorna cestna motorna vozila bo zbran v prihodnjem letu le toliko sredstev kolikor znašajo zaostanki iz prejšnjih let, ker se predvideva, da bo ukinjen. — Turistične takse v okviru prihodkov komunalnih taks se bodo v prihodnje zbirale na žiro računih krajevnih skupnosti. — Sprememba višine denarnih kazni bo pogojevala tudi višjo rast prihodkov iz tega naslova. — Prihodki upravnih organov bodo dosegli realizacijo 1981 z ozirom na to, ker nekatere vrste prihodkov iz tega naslova v letu 1982 ne bodo v proračunih DPS. Zap. št Vrsta prihodkov & Ocena realizacije 1981 Plan 1982 Indeks 4:3 1 2 1 3 4 5 I. 1. PRIHODKI Davki iz OD in na dohodek 48.350.000,— 57.850.000,— 120 2. Prometni davek, davek na premoženje in na dohodek od premoženja 86.590.000,— 99.940.000,— 115 3. Takse 14.155.000.— 15.820.000,— 112 4. Prihodki po posebnih predpisih 8.338.000,— 9.985.000,— 120 5. Prihodki upravnih organov 10.265.000,— 10.300.000,— 100 SKUPAJ PRIHODKI: 167.688.000.— 193.895.000,— 116 II. 1. DOHODKI Dejavnost organov DPS 97.884.480,— 113.106.020,— 115,6 2. Ljudska obramba 11.427.000,— 13.245.000,— 115,9 3. Dejavnost DPO in društev 6.693.80K— 7.735.630,— 115,6 4. Zavod za ekonomiko in Zav. za čas. dej. 4.738.500,— 5.091.000,— 107 5. Negospodarske investicije 5.805.000,— 5.429.000,— 93 6. Socialno skrbstvo 1.470.000,— 1.690.000,— 115 2 - DELEGATSKI VESTNIK BESEDA DELEGATOM Izvršni svet Skupščine občine Murska Sobota daje v javno razpravo delovnim ljudem in občanom osnutek resolucije o politiki izvajanja družbenega plana občine Murska Sobota za obdobje 1981—1985 v letu 1982. O osnutku bodo razpravljali vsi zbori Skupščine občine dne 20. novembra 1981. Izvršni svet poziva organizacije združenega dela, skupnosti in občane, da posredujejo svoje pripombe na osnutek resolucije do 4. decembra 1981 na Komite za družbeno planiranje in družbenoekonomski razvoj občine Murska Sobota. OSNUTEK RESOLUCIJE 0 POLITIKI IZVAJANJA DRUŽBENEGA PLANA OBČINE MURSKA SOBOTA ZA OBDOBJE 1981 - 1985 V LETU 1982 1. OSNOVNE USMERITVE IN NALOGE V DRUŽBENOEKONOMSKEM RAZVOJU OBČINE V LETU 1982. V skladu z družbenim planom in dogovorom o temeljih družbenega plana občine Murska Sobota za obdobje 1981—1985 bo ob upoštevanju sedanjega' gospodarskega položaja, zaostrenih pogojev gospodarjenja in uresničevanja politike ekonomske stabilizacije težišče aktivnosti družbenoekonomskega razvoja občine v letu 1982 usmerjeno v naslednje: — nadaljnje poglabljanje samoupravnih družbenoekonomskih odnosov in delegatskega sistema ter učinkovitejše uresničevanje samoupravno sprejetih nalog s krepitvijo položaja delavca v združenem delu; — povečanje izvoza blaga in storitev zlasti na konvertibilna področja ter zmanjšanje uvozne odvisnosti gospodarstva s poglabljanjem sodelovanja z obmejnima državama. Izvoz bo temeljil na višjih oblikah sodelovanja in na izvozu proizvodov višje stopnje predelave; — povečartje proizvodnje hrane za izboljšanje preskrbe s hrano, povečanje izvoza kmetijskih in živilskih proizvodov. V primarni kmetijski proizvodnji dati poudarek rastlinski proizvodnji predvsem proizvodnji krušnih žit, krmnih rastlin in sladkorne pese. Nadaljevati s pridobivanjem zemljišč za družbeno proizvodnjo, z melioracijami in komasacijami zagotoviti večje površine in izboljšati kvaliteto zemljišč ter poskrbeti za obdelavo vseh razpoložljivih kmetijskih površin. Pospeševati vse oblike proizvodnega sodelovanja zasebnih kmetijskih proizvajalcev z združenim delom na osnovi dohodkovne soodvisnosti; — združevanje sredstev v okviru krajevnih skupnosti za financiranje nalog iz srednjeročnih planov usklajenih z realnimi materialnimi možnostmi; — krepitev sposobnosti splošnega ljudskega odpora in družbene samozaščite s posebnim poudarkom na usposabljanju in modernizaciji opremljanja teritorialne obrambe in civilne zaščite ter narodne zaščite v organizacijah združenega dela in krajevnih skupnostih v skladu z materialnimi možnostmi. , 2. MATERIALNI OKVIRI RAZVOJA V LETU 1982 Glede na doseženo stopnjo družbenoekonomskega razvoja občine Murska Sobota in zaostrene pogoje gospodarjenja bo v letu 1982 možno z večjo produktivnostjo dela, boljšo organizacijo in smotrnim gpspodarje-njem doseči v občini rast družbenega proizvoda 1 %. Industrijska proizvodnja se bo predvidoma povečala za 1 %, kar bo možno predvsem z večjo izrabo delovnega časa in boljšim izkoriščanjem proizvodnih kapacitet. V posameznih organizacijah bo dosežena naslednja dinamika rasti industrijske proizvodnje: Stopnja rasti — Inter TOZD Mlinopek — Platana TOZD Lesna predelava 9 — Platana TOZD Ledava 2 — ZGEP Pomurski tisk TOZD Tiskarna 6 — ZGEP Pomurski tisk TOZD Kartonaža I 8 I OPOMBA: Manjkajoče stopnje rasti pri določenih TOZD bodo naknadno opredeljene. ' V kmetijstvu občine bo dosežena rast proizvodnje za okoli 4 %, v KG Rakičan bo predvidoma dosežena proizvodnja 4.348 ton pšenice, 7.735 ton koruze, 21.000 ton sladkorne pese, 1.287 ton goved, 7.220 ton prašičev in 440.0001 mleka. Agromerkur bo preko kooperacije dosegel proizvodnjo 4.300 ton piščancev. Zasebni kmetijski proizvajalci organizirani v KZ Panonka bodo proizvedli 21.280 ton pšenice, 32.300 ton koruze, 19.000 ton sladkorne pese, 6.150 ton goved, 5.900 ton prašičev in 42 milijona 1 mleka. Od proizvedenih količin poljščin bo poleg sladkorne pese odkupljena pšenica v KG Rakičan 3.058 ton in iz zasebnega sektorja preko KZ Panonka 5.936 ton. Ena osnovnih nafog v letu 1982 bo prizadevanje za čim večji izvoz blaga in storitev zlasti na konvertibilno področje.Izvoz se bo povečal za 6 %, posamezne organizacije združenega dela bodo dosegle naslednji izvoz: — v 000 din VESTNIK, 12. NOVEMBRA 1981 STRAN 20 DELEGATSKI VESTNIK - 3 Rast sredstev za osebne dohodke bo zaostajala v globalu za 10 % za rastjo dohodka oz. se bodo povečali v skladu z določili dogovora o uresničevanju družbene usmeritve o razporejanju dohodka v letu 1982. Pri taki rasti se bodo realni osebni dohodki znižali za okoli 2 % v primerjavi z letom 1981. S povečanjem produktivnosti in boljšim gospodarjenjem kakor tudi porastom proizvodnje si lahko organizacije združenega dela ustvarijo možnostiza nižji padec oziroma ohranitev ravni realnih osebnih dohodkov, pri čemer bo gibanje realnih osebnih dohodkov različno v dejavnostih in organizacijah združenega dela, odvisno od uveljavljanja kvalitetnih dejavnikov razvoja in ravni proizvodnje. Sredstva za zadovoljevanje skupnih potreb bodo rasla za 25 % počasneje od rasti dohodka v gospodarstvu občine. Rast sredstev je lahko po dejavnostih različna, glede na prednostne planske usmeritve. Samoupravne interesne skupnosti so dolžne uskladiti programe za leto 1982 z omejenimi materialnimi možnostmi in racionalno gospodariti z družbeni-, mi sredstvi. Sredstva za zadovoljevanje splošnih družbenih potreb bodo naraščala za 25 % počasneje od rasti dohodka zaradi česar bo potrebno še naprej reacionalno trošiti sredstva in temu prilagoditi tudi investicije iz sredstev proračuna občine. V letu 1982 rast cen v občini ne bo presegla stopnje 15 % (december 1982 na december 1981). Politika cen bo naravnana k ciljem ekonomske stabilizacije in k pospešitvi izvoza. Organizacije združenega dela in skupnosti morajo povečanje stroškov poslovanja pokrivati z uveljavljanjem kvalitetnih faktorjev gospodarjenja, varčevanjem na vseh področjih, smotrno porabo energije, surovin in repromaterialov ipd., ne pa s povečanjem cen. 3. MATERIALNE NALOŽBE V letu 1982 se bo nadaljevalo z izvajanjem politike omejevanja investicijske porabe. Razpoložljiva sredstva bodo usmerjena v glavnem v dokončanje že začetih del, odpravljanje večjih ozkih grl v proizvodnji, nabavo najnujnejše opreme predvsem za posodobitev proizvodnih procesov in modernizacijo. Za nove investicije bodo veljali kriteriji sprejeti z dogovorom o teme-. Ijih družbenega plana in družbenim planom občine Murska Sobota za obdobje.1981—1985. Vse investicije bo predhodno pregledovala pristojna komisija za oceno investicij, ki deluje v skladu z dogovori o aktivnostih na področju investicij za območje Pomurja pri Medobčinski gospodarski zbornici in dala svoje mnenje o upravičenosti posamezne naložbe. Organizacije združenega dela in skupnosti bodo združevale sredstva na samoupravnih osnovah za financiranje pomembnejših investicij v občini. S tem bo doseženo hitrejše obračanje sredstev in zmanjšana izguba vrednosti zaradi večletpega varčevanja sredstev ob čakanju na pričetek izvajanja načrtovane investicije. V letu 1982 bodo v občini predvidoma realizirane naslednje investicije: ISKRA DO Elektromehanika TOZD ERO Kranj bo s sovlagatelji pristopila h gradnji novega proizvodnega obrata električnih orodij; LIV Postojna TOZD Oprema in orodja Rogašovci bo razširil proizvodne prostore za povečanje kapacitet orodjarne in stiskalnic s katerimi se bo nadomeščal uvoz; IMP DO Panonija bo pristopila h gradnji obrata za proizvodnjo kmetijske mehanizacije; SGP Konstruktor TOZD Gradbeništvo Pomurje bo nadaljeval z gradnjo industrijskega obrata v Lipovcih;. Mesna industrija bo začela z gradnjo kafeli Mesna industrija bo začela z gradnjo kafilerije in modernizirala strojno Opremo; Agromerkur bo pristopil k rekonstrukciji klavnice in'izgradnji novih perutninskih obratov; ZGEP Pomurski tisk TOZD Tiskarna bo dogradila proizvodno-skladi-ščne prostore in nabavila strojno opremo za povečanje proizvodnje reklamnih kock namenjenih za izvoz; KG Rakičan načrtuje nakup 200 ha zemljišč, izvedbo melioracij na 425 ha površin, izgradnjo novih hlevov za pitanje govedi ter nakup kmetijske mehanizacije; Radenska TOZD Moravske toplice bo nadaljevala z gradnjo hotela kapacitete 320 ležišč, infrastrukturnih objektov in športno-rekreacijskih objektov v Moravcih; Organizacije združenega dela gospodarstva načrtujejo poleg že omenjenih še druge investicije, ki so usmerjene v opremo za posodobitev proizvodnje, avtomatizacija in uvedbo sqdobnih proizvodnih procesov, ter v modernizacijo voznega parka. Glede na zaostrene .možnosti investiranja na področju negospodarstva se bo v letii 1982 nadaljevalo z že začetnimi investicijami. Za potrebe vzgoje in izobraževanja bo dokončana gradnja L faze osnovne šole v Puconcih. V zdravstvu se bo nadaljevala izgradnja kirurškega bloka bolnišnice v Rakičanu. Na področju socialnega skrbstva bodo nadaljevana v letu 1981 začeta dela pri prizidavi in nadzidavi doma oskrbovancev v Rakičanu. Pri izgradnji infrastrukture se bodo nadaljevala dela na modernizaciji ceste v Pertoči. V komunalni dejavnosti se bo nadaljevalo z izgradnjo kanalskega zbiralnika ter zgradil vodovod do novega hotela v Moravcih. Pripravljena bodo zemljišča za usmerjeno blokovsko stanovanjsko gradnjo na Lendavski ulici in drugih začetnih predelih mesta Murska Sobota, ter individualno gradnjo v Cemelavcih, Rogašovcih,-Moravcih in Krogu. Nadaljevalo se bo s pripravo in komunalnim opremljanjem zemljišč v novi industrijski coni. Na področju stanovanjske izgradnje bo v letu 1982 dokončana gradnja 167 stanovanj, od tega 161 stanovanj na Lendavski cesti v Murski Soboti in 6 stanovanj v Prosenjakovcih. Območna vodna skupnost bo nadaljevala z regulacijo Ledave od Gan-čan do Ivanjec, izvedla regulaciji mejnega potoka Kučnica Od KOfoved do Gerlinec in Dobla od Bratonec do Bakovec, uredila dva priključkana Ku-čnico v Kramarovcih, meliorirala 202 ha površin na območju k.Zof Tešu-novci, 100 ha v k. o. Rakičan, ro5 ha v k. o. Moravci in Sebeborci, 13? ha v k. o. Kramarovci, 60 ha v k. o. Beltinci ter pristopila k pripravam za melioracijo levega brega Ledave. Kmetijska zemljiška skupnost bo sofinancirala izvedbo melioracij in odkup kmetijskih zerrfljišč. Mladina bo s svojim prostovoljnim delom v okviru MDA Goričko v letu 1982 sodelovala pri urejanju ceste v Pertoči, nadaljeval: bodo dela na cesti Salovci—Adrijanci in pomagali pri urejanju dovoznih poti na melioracijskih površinah po programu kmetijske zemljiške skupnosti. V primeru potrebe bo del mladinskih brigad sodeloval tudi pri okopavanju sladkorne pese na površinah KG Rakičan in KZ Panonka. 4. OSTALE NALOGE Organizacije združenega dela in skupnosti so dolžne še naprej izvajati stališča sprejeta na Skupščini občine Murska Sobota V letu 198). . V svojih planskih dokumentih za leto 1982 morajo vsi nosilci planiranja konkretizirati in poskrbeti še za izvajanje naslednjih nalog: — dosledno izvajati varčevalne, ukrepe za zmanjševanje materialnih stroškov, boljše izkoriščanje proizvodnih in drugih zmogljivosti, večjo izrabo delovnega časa, zmanjševanje bolniških in drugih izostankov, izboljšanje kvalitete dela, hitrejše uveljavljanje inovacij ipd:; — - izboljšati likvidnost z zmanjševanjem zalog na optimalni obseg in znižanjem višine neplačane realizacije; — smotrno izrabo in'trošenje vseh virov energije; * — opredeliti obseg izvoza blaga in storitev glede na potrebe m možnosti kot ene od bistvenih nalog v tem letu; — poskrbeti za realno načrtovanje predvsem pri investicijah ter pod-vzeti vse mere in ukrepe za njihovo pravočasno izvedbo. . V Mesni industriji morajo skupaj s širšo družbenopolitično skupnostjo podvzeti vse mere in ukrepe za odpravo vzrokov izgilbein ustvariti pogoje za doseganje uspešnega finančno-poslovnega rezultata. Organizacije združenega dela s področja gradbeništva se morajo v letu 1982 medsebojno poslovno ih tehnično povezati v enotno organizacijo, ki bo sposobna dajati kompletno ponudbo od projektive do zaključnih gradbenih del. Nosilec povezovanja je Konstruktor TOZD Gradbeništvo Pomurje. Med organizacijami združenega dela na področju drobnega gospodarstva, ki opravljajo isto oz. sorodno dejavnost mora priti do integracij — Kroj, SOBOTA TOZD Obrtništvo, Urarstvo idr. V samostojnem posebnem delu se bo nadaljevalo z odpiranjem predvsem deficitarnih obratovalnic. V zdravstvu bo potrebno ponovno proučiti obstoječo notranjo organizacijo in delitev dela ter sprejeti konkretne ukrepe za zmanjšanje stroškov poslovanja. Uporabniki in izvajalci zdravstvenih storitev se morajo zavzemati za znižanje stroškov zdravstvenih storitev zlasti v zdravstvenih organizacijah izven občine in skrbeti za zmanjšanje števila bolniških izostankov; Vse samoupravne organizacije in skupnosti ter občina, morajo čimprej pristopiti k usklajevanju svojih srednjeročnih planskih dokumentov z materialnimi možnostmi. 5. NOSILCI IN UKREPI ZA IZVAJANJE NALOG , Za izvajanje, nalog iz resolucije so odgovorne vse organizacije združenega dela, delovne skupnosti, samoupravne interesne skupnosti, krajevne skupnosti, Izvršni *svet občine in Skupščina občine ob sodelovanju z družbenopolitičnimi organizacijami. Nosilci nalog morajo sprejeti ustrezne ukrepe iz svojih pristojnosti ter poskrbeti za uresničevanje zastavljenih ciljev. Izvršni svet skupščine občine bo sproti spremljal in analiziral ter poročal skupščini občine o izvajanju nalog in doseganju ciljev iz resolucije. V juliju 1982 bo predložil oceno o uresničevanju resolucije v letu 1982, v novembru osnutek in decembru predlog resolucije o izvajanju družbenega plana občine za obdobje 1981—1985 v letu 1983. Za izvajanje nalog iz resolucije bodo sprejeti naslednji dokumenti: — Programi samoupravnih interesnih skupnosti družbenih dejavnosti in materialne proizvodnje; — Odlok o proračunu občine Murska Sobota za leto 1982; — Bilanca zaposlovanja v občini Murska Sobota za leto 1982, — Program izvajanja politike cen v pristojnosti občine v letu 1982.