LETO l. URADNI VESTNIK ZASAVJA TRBOVLJE, 23. sept. 1964 ŠT. 8 -----VSEBINA PREDPISI OBČINSKIH SKUPŠČIN OBČINA HRASTNIK 35. ODLOČBA o združitvi osnovne šole »Ivana Cankarja« z osnovno šolo »Narodnega heroja Rajka« v Hrastniku. OBČINA TRBOVLJE 36. ODLOK o spremembi odloka o občinski dokladi na dohodek od samostojnih poklicev in premoženja za leto 1964 na območju občine Trbovlje. 37. ODLOK o dopolnitvi odloka o pobiranju občinskega prometnega davka in davka na maloprodajni promet v občini Trbovlje. 38. ODLOK o spremembi in dopolnitvi odloka o proračunu občine Trbovlje za leto 1964. OBČINA ZAGORJE OB SAVI 39. ODLOK o spremembi proračuna občine Zagorje ob Savi za leto 1964. 40. ODLOK o ustanovitvi Muzejske zbirke NOB Zagorje ob Savi. 41. ODLOK o gasilskem skladu občine Zagorje ob Savj. 42. ODLOK o prenosu pristojnosti Skupščine občine Zagorje na njene ^ svete. NEURADNI DEL: UGOTOVITVE IN PREDLOGI O NADALJNJIH UKREPIH, SPREJETIH NA SEJI ZVEZNEGA ZBORA IN GOSPODARSKEGA ZBORA ZVEZNE SKUPŠČINE 14. septembra 1964. ____________________________________________________J PREDPISE OBČINSKIH SKUPŠČIN OBČINA HRASTNIK 35. Na podlagi 1. člena splošnega zakona o šolstvu (Ur. list SFRJ, št. 4/64 v zvezi z 62. členom zakona o osnovni šoli (Ur. list LRS, št. 32/59), 66. in 200. členom statuta občine Hrastnik je Skupščina občine Hrastnik na seji občinskega zbora in zbora delovnih Skupnosti dne 29. avgusta 1964 sprejela ODLOČBO o združitvi osnovne šole »Ivana Cankarja« z osnovno šolo »Narodnega heroja Rajka« v Hrastniku 1. Osnovna šola narodnega heroja Rajka in osnovna šola Ivana Cankarja v Hrastniku se 1. septembra 1964 združita v en zavod. Ime zavoda je: Osnovna šola narodnega heroja Rajka Hrastnik. Sedež je v Hrastniku. 2. V sestav zavoda t- osnovne šole narodnega heroja Rajka Hrastnik spada podružnična šola, Podkraj. ; 3. Naloga zavoda je dati učencem na popolni 'osnovni osemletni šoli osnovno izobrazbo na idejni podlagi socialistične družbene ureditve in na podlagi socialističnega humanizma, ki temelji znanstvenih dosežkih in na pedagoških na- 4. Pod območje osnovne šole narodnega heroja f^ajka spadajo naselja: Hrastnik, Studence, Ples- Prapretno pri Hrastniku, Podkraj — gornji del, Čeče — del in Boben. 5. Osnovna ^ola narodnega heroja Rajka go-podari s premoženjem, ki ga ji da v upravljanje stanovitelj, in s premoženjem, ki ga sama “stvari s svojim delom. V Vse premoženje združenih šol prevzame osnovna šola narodnega heroja Rajka Hrastnik. Ker bo osnovna šola Ivana Cankarja s 31. 8. 1964 prenehala z delom, bi bilo treba napraviti likvidacijski postopek. Namesto likvidacijskega postopka pa na novo ustanovljena šola na podlagi analogne uporabe prvega odstavka 86. člena uredbe o ustanavljanju podjetij in obrtov sestavi prevzemno' bilanco. Organi upravljanja osnovne šole so: svet šole, upravni odbor in direktor. S statutom šole pa se določi, kakšen organ upravljanja naj ima podružnična šola Podkraj. 8. Šola ima' svoj statut. S statutom šole se določi notranja organizacija, delovno področje in odgovornost njenih organov, položaj delovnih enot ter pravice in dolžnosti v njihovem upravljanju, vprašanja, o katerih odločajo neposredno člani šolske delovne skupnosti, način in'oblika odločanja, delovna in druga notranja razmerja ter druga vprašanja, ki imajo pomen za samoupravljanje na šoli in za njeno dejavnost. Statut šole potrdi skupščina občine Hrastnik. 9. Za zadeve in naloge zavoda je pristojen svet za prosveto in kulturo skupščine občirie Hrastnik. 10. Zavod se mora registrirati pri pristojnem upravnem organu skupščine občine Hrastnik. 11. Ta odločba začne veljati z dnem objave v »Uradnem vestniku Zasavja«, uporablja pa se s 1. septembrom 1964. Št. 022-2/64-1 Hrastnik, dne 29. avgusta 1964 Predsednik skupščine občine Hrastnik, Milan Babič, 1. r. I - ^ Občina Trbovlje x 36. Na podlagi 1., 2. in 2. a člena temeljnega zakona o občinski dokladi ih o posebnem krajevnem prispevku (Uradni list FLRJ, št. 19-194 55, 19-241/57, 55/57, 52-842/58 in 52-853/59) in odloka Okrajnega ljudskega odbora Ljubljana o okrajnih stopnjah občinskih doklad na dohodke od samostojnih poklicev in drugega premoženja ter 114. člena statuta občine Trbovlje je skupščina občine Trbovlje na seji občinskega zbora in na seji zbora delovnih skupnosti dne 26. junija 1964 sprejela ODLOK o spremembi odloka o občinski dokladi na dohodek od samostojnih poklicev in premoženja za leto 1964 na območju občine Trbovlje 1. člen Člen 2. točka c) odloka o občinski dokladi na dohodek od samostojnih1 poklicev in premoženja, ki je bil objavljen v Glasniku okraja Ljubljana št. 54/ 63 in podaljšan v št. 11/64, se spremeni in glasi: Na dohodke odvetnikov se od davčne osnove odmeri in plača občinska doklada po stopnji: do 900.000 dinarjev 6 %>, nad 900.000 dinarjev 7°/o. 2. člen 1 Ta odlok velja od dneva objave v Uradnem vestniku Zasavja, uporablja pa se od 1. januarja 1964. Št.: 422-13/63-01 Ke Datum: 26 6. 1964 ■ Predsednik skupščine občine - A d o N a g 1 a v, 1. r, 37. Na podlagi 3. točke 3. člena uredbe o prometnem davku' (Uradni list FLRJ št. 19-325/61, 6-50/62, 11-125/62 in 4-45/63) in V. dela tarife o prometnem davku (Uradni list FLRJ št. 25-329/62, 29-386/62, 31-433/62, 40-548/62, 42-586/62, 46-635/62, 51-675/62 53-749/62, 12-155/63 ter Uradni lis* SFRJ št. 18-270/63, 20-300/63, 23-328/63, 30-495/63, 44-621/63, 51-691/63, 52-742/63, 7-102/64, 10-151/64 in 13-175 64) ih 114. člena statuta občine Trbovlje je skupščina občine Trbovlje na seji občinskega zbora in na seji zbora delovnih skupnosti dne 26. junija 1964 sprejela ODLOK o dopolnitvi odloka o pobiranju občinskega prometnega davka in davka na maloprodajni promet v občini Trbovlje. 1. člen Tarifa prometnega davka, ki je sestavni del odloka o občinskem prometnem davku v občini Trbovlje (Uradni vestnik Zasavja št. 4/64) se v delu C splošna tarifa — dopolni v naslednjem: V tar. št. 2 se v zadnjem odstavku za besedilom Partizanski vrh doda besedilo: Dom upokojencev na Nasipih in okrepčevalnica društva upokojencev v Ulici 1. julija. 2. člen Ta odlok velja od dneva objave v »Uradnem vestniku Zasavja«. St.: 422-13/63-01 Ke Datum: 26. -6. 1964 vestniku Zasavja«, uporablja pa se od 1. januarja 1964. Številka: 401-05/62-02/KE/ŽI Datum: 29. avgust 1964 Predsednik Skupščine občine Trbovlje Ado NAGLAV, 1. r. Občina Zagorje ob Savi 39. Na podlagi 14., 39 in 97. čle'na temeljnega zakona o proračunih in financiranju samostojnih zavodov (Ur 1. FLRJ. št. 52-847/59, 23/61. 52/61, 28/62/53/62 in 12/63) in 120. čl Statuta občine Zagorje ob Savi je Skupščina občine Zagorje ob Savi na seji občinskega zbora in zbora delovnih skupnosti dne 27. julija 1964 sprejela ODLOK O SPREMEMBI PRORAČUNA OBČINE ZAGORJE OB SAVI ZA LETO 1964 Predsednik skupščine občine Ado Naglav, 1. r. 38. Na podlagi 39. člena Zakona o proračunih in o financiranju samostojnih zavodov (Uradni list FLRJ, št. 52-847/59. 23-388/61, 52-76-7/61, 28-358/62. 53-716/62 in 13-185/63 in Uradni list SFRJ, št. 7-100/64 ter 31-432/64) 114 člena Statuta občine Trbovlje je Skupščina občine Trbovlje na seji občinskega zbora in na seji zbora delovnih skupnosti dne 29 avgusta 1964 sprejela . ODLOK O SPREMEMBI ODLOKA O PRORAČUNU OBČINE TRBOVLJE ZA LETO 1964 1 člen V odloku o proračunu občine Trbovlje za leto 1964 se 'spremeni prvi člen tako, da se glasi: 1. člen Proračun občine Trbovlje obsega: din I. DOHODKE v znesku................. 645,723.000 ki se zmanjšajo za: a) 15,5 °/o za medobčinski sklad za financiranje strokovnega šolstva 64,273.000 b) 9,5 % za medobčinski sklad za ceste 39 393 000 c) 30 »/o za občinski šolski sklad 124,399.000 d) 90 % od 5 % dopolnilnega pro- računskega prispevka skladu za pospeševanje kulturne in telesno vzgojne dejavnosti in sredstva ukinjenega,sklada za pospeševanje kinematografske dejavnosti 45,-578.000 e) 22,5 % za finanč. načrt upravnih organov Skupščine občine Trbovlje f) 2,05 Vo za finančni načrt občinskega sodišča Trbovlje g) 0,18 °/o za finančni načrt. Javnega tožilstva Trbovlje h) 1 »/c za finančni načrt Zavoda za izmero in kataster,zemljišč Trbovlje t) 1,70% za finančni načrt oddelka za medobčinske inšpekcijske službe j) 10 °/o za posebno obvezno proračunsko rezervo (rezerva ne upošteva medobčinskega sklada za strokovno šolstvo, ob-. činskega šolskega sklada in prenesenih sredstev iz leta 1963 Skupaj izločeno v sklade, posebne račune in obvezno rezervo 94,957 000 8,666.000 788.000 4.146.000 7.174.000 43,180.000 432,554.000 1. člen Višina dohodkov in izdatkov proračuna Skupščine občine Zagorje ob Savi za leto 1964 se ne spremeni. Notranja razporeditev proračunskih izdatkov se izvrši tako 1. da se zniža: Izdatki 2 2 12 Šolske mlečne kuhinje 3 i 3 3 Preventivna služba 5 6 9 Članarina za stalno konf. mest 6 7 1 Javna razsvetljava 6 7 2 Vzdrževanje obč. cest 11 16 1 Sredstva za epredv ali premalo predvid.. izdatke Skupaj se zniža 2. In se poviša: 1 1 1 Štipendije in regresi 1 1 3 Civilna zaščita in teden prometa 2 2 1 Stalne In spl. soc. podp. 2 2 8 Počitniške kolonije 5 '5 1 Režijski stroški 6 6 2 Obč. in krajevni prazniki 5 6 4 Stroški kmetijske službe 5 6 6 Zas ted. za tribuno občanov 5 6 7 Stroški za obč. statut 5 6 8 Stroški tiska in objav 9 12 1 Okrajno sodišče Trbovlje 9 12 2 Javno tožilstvo Trbovlje 9 12 3 Katastrski urad Trbovlje 9 13 1 Dotacija skladu za borce 9 14 1 Občinski komite ZKS, 9 14 3 Občinski sindikalni svet 9 14 2 Obč. odbor združ. borcev NOV 9 14 7 Obč. gasilska zveza 9 14 8 Obč. odbor NK 10 15 1 Odplačilo anuitet 10 15 2 Obveznosti iz prejšnjih let Skupaj se zviša din 1,000.000 1,700 000 40 000 200 000 7,496.000 1,179 000 11,615.000 1.300.000 400.000 1.000 000 300 000 300 000 200 000 2,500 000 300.000 500.000 700.000 88 000 500000 610 OOO 500 000 158.000 908 000 200.000 500 000 250 000 226.000 724 000 11,615.000 2. člen Sprosti se 10 V* omejitev vseh proračunskih izdatkov v letu 1964. 3. člen Ta odlok se objavi v »Uradnem vestniku Zasavja« in velja osmi dan po objavi. Številka: 400-10/62 Datum: 27. julija 1964 Podpredsednik skupščine Brane Vipotnik, 1. r. - Ostane za kritje proračunskih izdatkov 213,169.000 II. IZDATKE v znesku.................... 213,169.000 2. člen Svet za občo upravo in- proračun skupščine Občine Trbovlje je pooblaščen, da odloča o koriščenju sredstev proračunske rezerve. 3. člen Ta odlok velja od dneva objave v »Uradnem 40. Na podlagi 10., 39. in 40. člena Zakona o muzejih (Ur 1. LRS, št 32-166/59), potrditve sveta za kulturo in prosveto skupščine okraja Ljubljana, št. 022-3/64, od 25. 6. 1964 in 120. čl. statuta občine Zagorje ob Savi, je Skupščina občine Zagorje ob Savi na seji občinskega_zbora in seji zbora delovnih skupnosti dne 27. julija 1964 sprejela ODLOK O USTANOVITVI MUZEJSKE ZBIRKE NOB ZAGORJE OB SAVI 1. člen Ustanovi se Muzejska zbirka NOB kot notranje organizacijska enota Skupščine občine Zagorje ob Savi. 2. člen Ustanovitelj Muzejske zbirke NOB je Skupščina občine Zagorje ob Savi. 3. člen Sedež Muzejske zbirke NOB je v Zagorju ob Savi. 4. člen Naloge Muzejske zbirke NOB so, da skrbi za muzejsko gradivo, zlasti pa: 1. da sistematično zbira, ureja, hrani in proučuje muzejsko gradivo NOB ter pri tem sodeluje z drugimi muzeji In muzejskimi zavodi, borci in združenji ZB NOB, komisijo za spomeniško varstvo in podobnimi institucijami; 2. razstavlja muzejsko gradivo na svojem sedežu in drugih razstavnih prostorih. 3. omogoča strokovno in znanstveno proučevanje vsega muzejskega gradiva. 5. člen Muzejska zbirka NOB ima svoj poslovnik, ki ga potrdi svet za kulturo in prosveto. 6. Hen Muzejsko zbirko NOB vodi vodja muzejske zbirke; postavi in razrešuje ga ustanovitelj. 7. člen Finančna sredstva za delo Muzejske zbirke NOB zagotovi ustanovitelj v svojem proračunu. 8. člen Zakonitost dela Muzejske zbirke NOB nadzoruje za kulturo in prosveto pristojni upravni organ skupščine občine Zagorje ob Savi. 9. člen Ta odlok velja takoj, uporablja pa se od 4. julija 1964. in se objavi v »Uradnem vestniku Zasavja«. Številka: 022-3/64 Zagorje, 27. julija 1964 Podpredsednik skupščine Brane Vipotnik, 1. r. 41. Na podlagi 28. in 30. člena zakona O gasilskih društvih (Ur list LRS, St. 22/59) in 120. Člena Statuta občine Zagorje ob Savi je Skupščina občine Zagorje ob Savi na seji občinskega zbora in seji zbora delovnih skupnosti dne 17. septero' bra 1964 sprejela ODLOK o gasilskem skladu Skupščine občine Zagorje ob Savi 1. člen v — Ustanovi se gasilski sklad Skupščine občine Zagorje .ob Savi (v nadaljnjem besedilu Sklad), 2. člen - Namen sklada je dvigati tehnično sposobnost gasilskih enot in razvijati službo preventivne t11 represivne dejavnosti v občini Zagorje, financi-* rati nabavo posebnega gasilskega orodja in specialne gasilske opreme ter vršiti generalna p°' pravila takega orodja in opreme; financirat1 gradnjo in vzdrževanje gasilskih objektov ter prispevati k stroškom, ki jih je dolžna nosi11 občina po temeljnem zakonu o varstvu pred P°' žarom. Sredstva Sklada se ne smejo uporabljati * 1 or\ »»dilvKonootr in riolovrov £?3S1* ski slpžbi. Sklad je pravna oseba. 3. člen Dohodki Sklada so: „ 1. določen odstotek od premij za požarna . varovanja, ki se plačajo Zavaroval Trbovlje iz območja občine Zagorje Savi; - ; 2. dotacije, prispevki, darila in drugi nepredvideni dohodki; 3. denarne kazni, ki jih vplačujejo gospodarske organizacije, samostojni zavodi in indi- , vidualni državljani, zaradi neizpolnjevanja predpisov iz požarno-varnostne službe; 4. obresti od naloženih sredstev sklada. 4. “člen Sklad upravlja upravni odbor, ki ima 5 članov in jih imenujejo: — Skupščina občine Zagorje 3 člane izmed -gasilskih in drugih javnih delavcev in strokovnjakov, ki se ukvarjajo z vprašanjem požarne varnosti; — Zavarovalnica Trbovlje 1 člana; — Občinska gasilska zveza 2 člana; — predsednika izvoli upravni odbor Sklada izmed svojih članov. Mandatna doba članov upravnega odbora traja dve leti, tako da se vsako leto izmenja polovica članov. 5. člen Dohodki in izdatki sklada se določijo s finančnim načrtom. Finančni načrt in zaključni račun sprejme upravni odbor Sklada. 6. člen Sklad ima obvezne rezerve. Višina celotne rezerve, letna vlaganja v rezerve in rok, do kdaj mora ta doseči določene višine, se določi s finančnim načrtom Sklada. 7. člen Odredbodajalec za izvrševanje finančnega načrta sklada je predsednik upravnega odbora ali druga oseba, ki jo upravni odbor Sklada za to pooblasti. 8. člen Sklad ima pravila, s katerimi se določita organizacija in način poslovanja sklada. Pravila sprejme upravni odbor Sklada, potrdi pa jih Svet za občo upravo in notranje zadeve skupščine Zagorje ob Savi. 9. člen * Strokovno administrativno poslovanje sklada opravlja oddelek za notranje zadeve, finančne posle pa oddelek za finance Skupščine občine Zagorje ob Savi. 10. člen Sredstva sklada se vodijo na poseben račun pri podružnici SDK NB Trbovlje, ki izvršuje tudi proračun občine Zagorje. 11. člen Ta odlok se objavi v »Uradnem vestniku Zasavja« in prične veljati 8 dan po objavi. St. 402-25/64 Zagorje ob Savi, 17 septembra 1964 Predsednik Skupščine občine Dušan Kolenc, 1. r. 42. Na podlagi 3. odstavka 12. člena Ustavnega zakona o izvedbi ustave (Ur. list SFRJ, št. 14/63), 17. člena zakona o izvedbi ustave SRS (Ur. list SRS, št. 10/63 in 124. člena Statuta občine Zagorje ob Savi je Skupščina občine Zagorje ob Savi na seji občinskega zbora in seji zbora delovnih skupnosti dne 17. septembra 1964 sprejela ODLOK o prenosu pristojnosti Skupščine občine Zagorje ob Savi na njene svete 1. člen Iz dosedanje pristojnosti Skupščine občine . Zagorje ob Savi se prenesejo v pristojnost ustreznih svetov skupščine naslednje zadeve: I. Na področju obče uprave Zakon o volilnih imenikih (Ur. list FLRJ, št. ' 58/46, 111/47, 11/51): — imenovanje članov in namestnikov komisij za volilne imenike ’ , 2- Temeljni zakon o volitvah delavskih svetov in drugih organov upravljanja v delovnih or- ganizacijah (Ur. list SFRJ, št. 15/64); ~~ razpis volitev, če jih ni pravočasno razpi-- sal delavski svet; — izvedba volitev in odpoklic organov upravljanja po. 119. členu zakona. 3. Pravilnik o označevanju imen, naselij, ulic in trgov ter o označevanju hiš (Ur. list LRS, št. 35/59):' — določanje in spreminjanje imen ulic in trgov. II. Na področju družbenih služb a) Kultura in prosveta 4. Zakon o varstvu kulturnih spomenikov v SR. Sloveniji (Ur. list SRS št. 26/61): — imenovanje določenega števila članov zavoda za spomeniško varstvo, ki ga ustanovi skupščina, ali medobčinskega zavoda, ki ga ustanovi več občin skupaj. 5. Zakon o knjižnicah (Ur. list LRS, št. 26/61): — imenovanje določenega števila članov sveta knjižnice, ki jo je ustanovila skupščina občine Zagorje ob Savi. 6. Zakon o organih upravljanja v zavodih (Ur. list SRS, št. 8/64): — imenovanje predstavnika, ki sodeluje in odloča kot član DS; — člana posebnega organa, ki ga sestavljajo izvoljeni predstavniki javnosti; — člana posebnega organa, ki ga sestavljajo izvoljeni predstavniki delovne skupnosti in predstavniki javnosti v skladu s statutom. b) Šolstvo, telesna in tehnična vzgoja 7. Zakon o osnovni šoli (Ur. list LRS, št. 32/59): — sklepanje o predlogu programa za razvoj osnovnih šol (62. člen); — odločanje o začasnem prenehanju osnovne šole ali posameznih oddelkov oziroma razredov (69. in 128. člen). 8. Zakon o organih upravljanja v šolah in drugih vzgojnih in izobraževalnih zavodih (Ur. list SRS, št. 7/64): — imenovanje predstavnika, ki sodeluje in odloča o upravljanju šole in v drugih vzgojnih in izobraževalnih zavodih (svet, zbor delovne skupnosti) v skladu s statutom. c) Zdravstvo 9. Splošni zakon o organizaciji zdravstvene službe (Ur. list FLRJ, št. 45/60, 22/62): — imenovanje določenega števila članov sveta zdravstvenega zavoda, ki ga je ustano-, vila delovna organizacija ali druga organizacija ali zavod. 10. Zakon o zdravstvenem varstvu in organizaciji zdravstvene službe v SR Sloveniji (Ur. list LRS, št. 9/61, 33/62): — imenovanje članov sveta zdravstvenega zavoda, ki ga je ustanovila skupščina občine Zagorje ob Savi; — imenovanje članov sveta zdravstvenega zavoda, ki ga je ustanovila delovna ali družbena organizacija; — imenovanje članov sveta zdravstvenega zavoda, ki opravlja naloge medobčinskega zdravstvenega centra. ^ d) Socialno varstvo 11. Zakon o socialnih zavodih (Ur. list LRS, št. 26/61): — imenovanje določenega števila članov sveta socialnega zavoda, ki ga je ustanovila skupščina občine Zagorje ob Savi. III. Na področju financ > 12. Uredba o dohodnini (Ur. list FLFLPšt. 28/61, 53/61. 30/62, 42/62): — sestava in imenovanje davčne komisije. 13. Zakon o bankah (Ur. list FLRJ, št. 10/61, 30/62 in 53/62): — potrditev statuta komunalne banke. 14. Zakon o kreditnih in drugih bančnih poslih (Ur. list FLRJ, št. 10/61): — dajanje poroštva in drugih zavarovanj za pravilno izpolnitev kreditne pogodbe. 15. Fh-avilnik o knjiženju dohodkov, proračunov in skladov, ki izvirajo od prebivalstva (Ur. list FLRJ. št. 2/59, 10/59, 49/61 in 1/63): — imenovanje strokovne komisije za pregled letnega davčnega računa. 16. Zakon o razlastitvi (Ur. list FLRJ, št. 12/57, 52/62); — dodeljevanje posameznih parcel v zemljišče v kompleksu, ki je razlaščen, v uporabo družbenim pravnim osebam in državljanom za zidanje stanovanjskih hiš. 17. Zakon o prometu z zemljišči in stavbami (Ur. list FLRJ, št. 26/54, 19/55, 48/59, 30/62, 53/62): — zamenjava kmetijskega zemljišča za drugo kmetijsko Zemljišče, prodaja takega zemljišča in nakup drugega kmetijskega zemljišča od zasebnikov; — zamenjava stavbnega zemljišča v družbeni lastnini za druge stavbe ali kmetijsko zemljišče, ki je last zasebnika; — pritrditev za sklenitev pogodbe, s katero državni organ kupi zemljišče ali stavbo od zasebnika, družbene organizacije ali društva, če je pogodba sklenjena v imenu občine; — izročitev stavbnega zemljišča, ki je družbena lastnina, v trajno uporabo posameznikom, družbenim organizacijam in društvom za gradnjo stanovanjskih hiš oziroma stavb; — izročitev kmetijskih zemljišč, ki so družbena lastnina, v brezplačno uporabo posameznikom, družbenim organizacijam in društvom; — izročitev stavbnih zemljišč, ki so družbena lastnina, v trajno uporabo organizacijam za zidanje stavb za službene potrebe; — nakup zemljišč in štavb od oseb, ki so vložile zahtevo za odpust iz državljanstva. 18. Uredba o prodaji stanovanjskih hiš iz splošnega ljudskega premoženja (Ur. list FLRJ, št. 17/53 in 31/53): — prodaja manjših stanovanjskih hiš iz SLP občanom; — izdaja predpisov o javni dražbi; — odločitev o tem, da se hiša proda na javni dražbi in določitev načina prodaje; — odločitev o zahtevi stanovalca, ki se javne dražbe ni udeležil, da se mu hiša proda. 19. Zakon o kmetijskem zemljiškem skladu SLP in o dodeljevanju zemlje kmetijskim organizacijam (Ur. list FLRJ, št. 22/53): — odločitev o tem, da se zemljišče, ki pride v kmetijski zemljiški sklad, pusti prejšnjemu lastniku v brezplačno uživanje; — odločanje o dodelitvi zemljišča; > — odločanje o odvzemu zemljišča. 20. Odlok o izplačevanju akontacije prejšnjemu lastniku nacionaliziranih podjetij (Ur. list FLRJ, št 5/63): — imenovanje komisij za ocenitev nacionaliziranega premoženja v primerih, v katerih še ni končan cenilni postopek. 21. Zakon o nacionalizaciji najemnih zgradb in gradbenih zemljišč (Ur. list FLRJ, št. 52/58): — odvzem posesti nacionaliziranega zemljišča prejšnjemu lastniku in dodelitev občini ali komu drugemu za zidanje zgradb in drugih objektov; — določitev ugodnejšega načina izplačila od- škodnine zaradi slabih socialnih razmer prejšnjega lastnika. ' 22. Zakon o agrarni reformi in kolonizaciji v; LRS (Ur. list LRS, št. 10/48): — imenovanje komisije za agrarno reformo^ IV. Na področju gospodarstva !. 23. Uredba o ustanavljanju podjetij in obrti (Ur. list FLRJ, št. 51/53, 30/54, 47/54, 13/55, 19/56, 3/58, 53/61 in 12/62): — pritrditev za spremembo razširitev ali omejitev poslovnega predmeta Komunalnega podjetja; . — določanje cen za proizvode oziroma tarif za storitve, ki jih opravlja Komunalno podjetje, in dajanje regresa podjetju, če so cene oziroma tarife nižje od lastne cene. 24. Temeljni zakon o varstvu rastlin pred boleznimi in škodljivci (Ur. list FLRJ, št. 26/54 ih 52/61): — odrejanje ukrepov za preprečevanje in zatiranje rastlinskih bolezni in škodljivcev, kar zadeva posameznike. 25. Temeljni zakon o varstvu živine pred živalskimi kužnimi boleznimi (Ur. list FLRJ, št. 26/54): — odrejanje ukrepov za varstvo živine, ki ne veljajo za večje število fizičnih in pravnih oseb; — določanje krajev za živinske trge in sej- — izdajanje odredb o popisu in žigosanju živine, kontumacu in pobijanju psov, preventivnem cepljenju in diagnostičnih postopkih. Stran 64 jr ■ 26' Z,akon o upravljanju in gospodarjenju s pre-• moženjem bivših agrarnih skupnosti (Ur. list LRS, št. 7/56): — določanje namena za uporabo posameznih delov premoženja bivših agrarnih skupnosti; — odločanje o tem, da se v skupni pašnik vključijo kmetijska in druga zemljišča družbene lastnine v upravi občine, ki niso last bivše agrarne skupnosti; — določanje obsega skupnega pašnika in območja, za katero je namenjen; — dodelitev skupnega pašnika v gospodarjenje kmetijski zadrugi ali pašni skupnosti » : oziroma odločitev o tem, da bo z njimi gospodarila občina ali krajevna skupnost; — odločanje o reviziji odločbe o določitvi skupnega pašnika in spremembi odločbe o dodelitvi. 27. Uredba o izvrševanju zakona o. upravljanju in gospodarjenju s . premoženjem bivših agrarnih skupnosti (Ur. list FLRJ, št. 27/57); — odločanje o določitvi skupnega pašnika; — odločanje o dodelitvi skupnega pašnika; — predpisovanje minimalnih pašnih prispevkov. 28 '2akon o sladkovodnem ribištvu (Ur. list LRS, št. 22/58): — dodelitev in odvzem ribiškega okoliša ribiški družini; — določanje lovišč in odrejanje njihovih meja. i 29 Zakon o lovu (Ur. list LRS, št. 26/54): URADNI VESTNIK ZASAVJA ' - ' ■ t . — določanje lovišč in odrejanje njihovih meja; — oddajanje in odvzemanje lovišč lovskim družinam; 30. Temeljpi zakon o gozdovih (Ur. list/ FLRJ, št. 16/61): — potrjevanje gozdno gospodarskih načrtov; — predpisovanje gozdno odvzemnih ukrepov za izboljšanje gospodarjenja z gozdovi, ki morajo biti upoštevani pri izdelavi gozdno gospodarskih načrtov. 31. Zakon o gozdovih (Ur. list LRS, št. 30/61): — dajanje gozdov in drugih zemljišč v družbeni lastnini v uporabo gozdno gospodarski organizaciji; — pooblastitev gozdno gospodarske organizacije za izdelavo in sprejetje gozdno gospodarskega načrta in potrditev načrta; — razglasitev gozdov za varovalne ali za gozdove s posebnim namenom. 32. Uredba o prispevkih za gozdne sklade (Ur. list LRS, št. 21/62): — določanje vrednostnih razredov. V. Na področju stanovanjskih zadev 33. Zakon o stanovanjskih razmerjih (Ur. list FLRJ, št. 17/62): — predpisovanje hišnega reda v stanovanjskih hišah; — določitev, katere hiše morajo imeti hišnike; — določitev dela hišnika, njegovih pravic in dolžnosti. 34. Zakon o stanovanjskem prispevku (Ur. list St. Š --------------------------------—------------;__-—, FLRJ, št. 57/56): . — imenovanje določenega števila članov upravnega odbora stanovanjskega sklada. VI. Na področju urbanizma 35. Zakon o urbanističnih projektih (Ur. list LRS, št. 22/58): — dovoljevanje manjših odstopov od sprejetega ureditvenega načrta. 2. člen Če zvezni ali republiški zakon ali predpis določa, da odloča o zadevi Občinska skupščina oziroma organ, ki ga za to določi, je ta organ praviloma svet občinske skupščine, v katerega delovnb področje spadaMaka zadeva, če skupščina ne sklene drugače. 3. člen v Sveti lahko vedno zahtevajo, da o zadevi razpravlja in odloča Skupščina občine, kadar ugotovijo ali smatrajo, da gre za zelo pomembno odločitev ali tako odločitev, ki bi imela gospodarske ali družbene posledice. 4. člen Če pride med posameznimi sveti do spora glede pristojnosti, odloči o sporu predsednik skupščine. 5. člen Ta odlok začne veljati 8. dan po objavi t Uradnem vestniku Zasavja. St.: 02-3/64 Zagorje ob Savi, dne 17. 9. 1964 Predsednik * Skupščine občine Dušan Kolenc,. 1. r. Ugotovitve in predlogi o nadaljnjih ukrepih, sprejetih na seji zveznega in gospodarskega zbora zvezne skupščine 14. septembra 1964 Zvezni in gospodarski zbor zvezne skupščine sta na seji 14. septembra 1964 na podlagi ekspozeja in debate v zvezi \ s položajem trga in gibanjem cen v letošnjem letu ugotovila naslednje: Ugodna gibanja-v gospodarstvu iz lanskega leta, ki so 'privedla do povečanja vseh gospodarskih aktivnosti, so se nadaljevala tudi letos. ' To se . predvsem kaže v hitrem povečanj,u proizvodnje, v nadaljnjem povečanju pro-. duktivnosti in boljšem izkoriščanju kapacitet, v nadaljnjem povečanju izvoza, osebnih dohodkov in vseh oblik potrošnje. Medtem ko je bil znaten tempo povečanja proizvodnje leta 1963' dosežen na podlagi večje produktivnosti in umirjenejšega povečanja zaposlenosti, je povečanje proizvodnje spremljalo letos znatno večje naraščanje zaposlenosti in nekoliko počas-' nejše povečavanje produktivnosti. Poleg tega povečujemo letos proizvodnjo ob močnem povečanju uvoza in neadekvatnem naraščanju izvoza ter z visoko stopnjo naraščanja investicij, ki so pod poudarjenim vplivom izven-gospodarskih faktorjev po obsegu in strukturi presegle realne možnosti našega gospodarstva. Visoko stopnjo - rasti izkazujejo tudi druge oblike potrošnje. To je povzročilo motnje v gospodarskih bilancah na nekaterih področjih in okrepilo nestabilnost trga, kar poslabšuje pogoje, poslovanja delovnih organizacij kot tudi osebnih dohodkov ter življenjskega standarda na trd- nih dolgoročnih temeljih. Vse to je navzlic občutnemu povečanju nominalnih in nadaljnjem povečanju realnih osebnih dohodkov vneslo negotovost med delovne ljudi, medtem ko je pri tistih z manjšimi dohodki in z. nižjimi fiksnimi dohodki ogrozilo tudi doseženo raven življenj-, skega standarda. Poleg fega ostajajo v takšnih splošnih gospodarskih gibanjih nekateri dolgoročni strukturni problemi našega gospodarstva še nadalje odprti, proizvodnja reprodukcijskega materiala, energetika in promet zaostajajo, še bolj pa se kaže zapostavljanje, kar zadeva ustvarjanje družbenih rezerv. / Ukrepi zveznega izvršnega sveta in drugih organov, s katerimi smo začeli uresničevati resolucije o osnovnih smernicah za nadaljnji razvoj gospodarskega sistema, prispevajo k^odpravljanju obstoječih neskladnosti in k nastajanju ugodnejših pogojev za njihovo premagovanje. To velja zlasti za ukrepe, s katerimi se izboljšuje finančni In materialni položaj delovnih organizacij, njihova sposobnost za prilagajanje gibanjem na trgu in samostojno vodenje politike osebnih dohodkov ter razširjene reprodukcije. Prav tako tudi ukrepi zveznega izvršnega sveta v zvezi s povečanjem cen osnovnih kmetijskih pridelkov, električne energije in premoga prispevajo k nastajanju ugodnejših pogojev za hitrejši razvoj gospodarskih dejavnosti, katerih zaostajanje je v dosedanjem razvoju edem od vzrokov obstoječih neuravnoteženosti. Vendar pa so se pri Izvajanju teh neogibnih ukrepov v razmerah prenapetih gospodarskih bilanc- in vznemirjenega trga pokazale tendence po nadaljnjem, pogostokrat neupravičenem povečanju cen kot tudi kršitve finančne discipline v nekaterih družbeno političnih skupnostih in komunalnih bankah. Pri tem so zlasti prišle do izraza slabosti in nedograjenost našega kreditnega in bančnega sistema kot eden izmed temeljnih razlogov za preseganje investicij in formiranje nerealnega, plačilno zmožnega povpraševanja, kar še bolj potencira neodložljivost sprememb v sistemu financiranja investicij. organi državne uprave in delovne organizacije. Zvezni in gospodarski zbor zvezne skupščine menita, da je v ta namen neogibno treba ukreniti predvsem naslednje: 3.. Z ukrepi kreditne .politike in ustreznimi sankcijam* Je treba preprečiti'prelivanje^j kratkoročnih sredstev v dolgoročna sredstva. Zvezni zbor in gospodarski zbor zvezne skupščine menita, da sta stabilizacija gospodarstva in uspešno reševanje problemov plačilne bilance v danem položaju temeljni nalogi, od katerih sta odvisna tako dinamičen in skladen družbeni ter gospodarski razvoj kot tudi uresničevanje politike izboljšanega življenjskega standarda delovnih ljudi. Tem nalogam se morajo prilagoditi in podrediti svojo aktivnost vsi organi družbenega samoupravljanja. Upoštevaje sprejeto politiko o ponovni delitvi nacionalnega dohodka v smislu zmanjševanja investicijske potrošnje, in dejstvo, da so v sedanjih gospodarskih gibanjih previsoke investicije poglavitni vzrok za to, da so bilance neuravnovešene, je potrebno: ^ 1. Preprečiti nadaljnjo izgradnjo investicijskih objektov, za katere, niso zagotovljena finančna sredstva, in paziti, da bo financiranje kar najbolj odvisno od gibanja proizvodnje, njene rebrni in strukture ter določene kreditne politike. 2. Banke in služba družbenega knjigovodstva morajo popolnoma in dosledno izva- 4. Pristojni organi naj revidirajo dogovore o oročenih ,. sredstvih iz leta 1964,.kjeivje vezanje sredstev na rok spremljalo povečanje banč- , nih kreditov, zlasti a$ s -tistimi organizacijami; ki so poslovno leto 1963 zaključile z izgubo ali imajo v tem letu finančne težave V tekoče!*1 poslovanju. 5. Glede na sedanji položaj. v gibanju gospodarstva ter na ugotovljene tendence na tržišču in kar zadeva cene, se priporoča socialističnim republikam, da izkoriščajo pooblastila za razpisovanje po- ' sojil, predvidenih z zakonom o ukinitvi prispevka v družbene tnvesjtieiiske sklade. 1® jati ukrepe, da bi vzpostavili finančno disciplino pri uporabi sredstev na vseh ravneh in da bi zoper kršitelje uvedli postopek ter o tem obveščali predstavniška telesa. Pristojni organi naj v čim krajšem roku predložijo zvezni skupščini osnutke predpisov o spremembah in dopolnitvah kreditnega in bančnega sistema, v skladu z že sprejetimi smernicami o nadaljnjem razvoju sistema financiranja razširjene reprodukcije. bene investicijske sklade, v tistih primerih, ko prevzetih obveznosti družbenih h1' vesticijskih skladov zaješ m mogoče kriti na drug način-Vsem družbeno političnim' skupnostim in delovnim oX' ganizacijam se priporoča, d uvedejo potrebno varčevanj pri izpolnjevanju svojih m' vesticijskih programov in® s tem v zvezi proučijo nje programe gospodam* in negospodarskih objekt® > zlasti pa raznih uprav" zgradb in izvajanja širših u banističnih načrtov. (Nadaljevanje prihodnjič) l/.iia a -ZASAVSKI 1 hi'NIK« fnt*-1k->timnsko glasilo SZDL Zasavja Trnovlje. Trg revolucije 11/IJ — Telefon 80-191 — Glavni In odgovorni uredn Marijan Lipovšek — Rokopise za objavo pošiljaj te-na'naslov »Zasavski tednik — za Uradni vestnik Zasavja. Trbbvlje, p. p. 82« — »Uradni Zasavja izhaja kot priloga »Zasavskega tednika*.