56 p o l o n a K o n j e d i c i n K a j a d r a g o l j e v i č IntReVJU z JaKoM hopoM In RalfoM schweIKaRtoM Osrednja tema letošnje založniške akademije, ki je potekala v okviru 34. sloven- skega knjižnega sejma, je bila posvečena mladinski književnosti. Osredotočena je bila predvsem na troje vprašanj: kako najstnike spodbujati k branju knjižnih vsebin, kako vrednotiti mladinsko književnost ter ali v mladinski književnosti obstajajojo primerne in neprimerne teme. Akademije sta se kot predavatelja ude- ležila predstavnika dveh pomembnih evropskih nagrad za mladinsko književnost. Iz Velike britanije je prišel Jake Hope, predsednik žirije nagrade carnegie Medal, ki jo podeljuje Združenje britanskih knjižnic, iz Nemčije pa Ralf Schweikart, ki vodi Arbeitskreis fur Jugendliteratur, ki je krovna organizacij vseh, ki se v Nemčiji ukvarjajo z mladinsko književnostjo, pod njenim okriljem pa podeljujejo Deutsche Jugendliteraturpreis, najprestižnejšo nemško nagrado za mladinsko književnost. Oba gosta redno pišeta in predavata o mladinski književnosti. Intervjuja (posebej za revijo Otrok in knjiga) sta nastala v času njunega gosto- vanja v Sloveniji. petek, 23. 10.: Jake hope, predsednik žirije nagrade carnegie Medal Gospod Jake Hope, vse življenje se ukvarjate s promocijo branja mladinske knji- ževnosti. Pišete bloge in recenzije otroških knjig ter svetujete knjižnicam. V letu 2018 ste bili predsednik žirije najprestižnejše britanske nagrade za mladinsko knji- ževnost Carnegie medal. Radi bi vam zastavili nekaj vprašanj, predvsem v zvezi s to nagrado. Najprej nas zanima, koliko ljudi, ki sodelujejo pri nagradi, se ukvarja samo z mladinsko književnostjo? Nam lahko procentualno orišete profil ljudi, ki sodelujejo pri celotnem projektu, se pravi od predlagateljev, članov žirije, zunanjih sodelavcev, promotorjev, kadrovske službe? Nihče od sodelujočih se ne ukvarja samo s to nagrado, vsi so aktivni tudi na drugih področjih. Veliko jih je zaposlenih v šolskih ali javnih knjižnicah, nekateri delujejo kot svetovalci, drugi izvajajo usposabljanja, nekateri so zaposleni samo za določen čas, nekateri so upokojeni … Točne statistike vam žal ne morem dati, ker ne razpo- lagamo z njo, čeprav bi najbrž morali, saj gre za zelo pomembno področje. Opazili smo, da je v zadnjih letih sodelovalo največ šolskih knjižničark, kar je malce spre- menilo profil nagrade, saj šolske knjižničarke in knjižničarji delujejo predvsem v