3 Šolska knjižnica, ljubljana, 25 (2016), 3/4, 3-4 pred nami je ponovno zanimivo branje pris- pevkov naših kolegov in upam, da bodo ti vir novih idej za vaše delo z uporabniki. Knjižničarji v osnovnih šolah ves čas razmiš- ljamo, kako bi učence spodbudili k branju, kakšne dejavnosti še organizirali, kaj še postorili, da bi otroci vzljubili branje in bi z veseljem odkrivali nove svetove, ki se skrivajo v knjigah. Že nekaj let ugotavljamo, da so najbolj ‚kritična‘ skupina fantje v tret- jem vzgojno-izobraževalnem obdobju. S to skupino smo preizkušali že razne načine dela, pa še vedno ni vidnejšega uspeha. Enega od načinov nam v svojem prispevku predstavlja dr. Sabina Fras Popovič. Zanimivi sta povezava in primerjava branja s športom. Na prvi pogled zelo različni dejavnosti, vendar lahko tudi to dvoje združimo – re- zultati so spodbudni in kaže razmišljati v tej smeri. Če je šport področje, ki zelo zanima fante, kaže to izkoristiti tudi za spodbujanje branja. V času finančne krize (ki še kar traja) je še toliko bolj pomembno, kakšno gradivo za šolsko knjižnico kupujemo. Ni vedno poceni nakup najugodnejši. Tako knjižničar vedno išče poti med finančnimi (z)možnostmi šole in potrebami uporabnikov. Predvsem pa je zelo dobrodošlo, če ima šolska knjižnica izdelane usmeritve za nabavo gradiva. Temu služi dokument o nabavni politiki, ki lahko prepreči slabo voljo ravnatelja, knjižničarja in uporabnikov knjižnice. Klara Napast pred- stavlja primer dobre prakse oblikovanja do- kumenta o nabavni politiki šolske knjižnice. Zelo dobrodošel in zanimiv je primer dobre praske iz poklicne in srednje strokovne šole, saj so opisi prakse s teh šol bolj redki. Sodob- nim napravam v šoli se v današnjem času ne moremo več izogniti ali prepovedovati njiho- vo uporabo pri pouku. Ugotovitve projekta Inovativna pedagogika 1 : 1 so, da je uporaba teh naprav pri poučevanju smiselna, vendar je treba dobro premisliti, kako jih vključiti v poučevanje in katere vsebine obravnava- ti z njihovo pomočjo. Njihova uporaba se je v vseh primerih izkazala kot zelo velika motivacija za sodelovanje učencev pri pou- ku. V projektu je bila vključena tudi šolska knjižnica in nastale so smernice za uporabo IKT pri KIZ. Verjamem, da bodo marsikomu v pomoč pri delu ali pa bodo služile le kot ideja za izvedbo ur KIZ ob podpori sodobnih elektronskih naprav. Zelo aktualen je prispevek kolegice, kate- re knjižnica se je pred kratkim priključila sistemu COBISS. Glede na zakonska določila naj bi ta naloga čakala vse šolske knjižnice. Še vedno je veliko nejasnosti, še vedno veliko vprašanj, ki velikokrat ostajajo brez jasnih in konkretnih odgovorov. Predstavljeni opis primera dobre prakse bo šolskim knjižničar- kam in knjižničarjem olajšal nalogo prehoda in razjasnil marsikatero vprašanje. Predvsem pa je namen tega članka dokazati, da se da. Počasi, postopoma, korak za korakom in bomo vsi dosegli zastavljeni cilj. Eden od zastavljenih ciljev v tem šolskem letu je tudi izpeljati konferenco šolskih knjižni- čarjev. Vsi imamo v spominu zelo uspešne kongrese šolskih knjižničarjev in ta napove- dana konferenca bo na neki način podobna oblika srečanja. Namen je srečanje kolegov in predvsem izmenjava primerov dobre prakse. Videti in slišati, kaj počnejo kolegi na šolah, kaj se obnese, kaj je najbolj učinkovito pri do- UVODNIK Pozdravljeni, spoštovani bralci in bralke, ROMANA FEKONJA, odgovorna urednica 4 Romana Fekonja: Uvodnik seganju ciljev iz našega kurikula in pri vzgoji samostojnega uporabnika. Veliko se je dogajalo na našem področju in to dokazuje tudi veliko odmevov, nekaj pa jih še čaka na naslednjo številko. Na tem mestu vas vabim, dragi bralci in bralke, da tudi vi zapišete, kaj se dogaja v vaši knjižnici, šoli, kraju, če menite, da bi zanimalo bralce naše revije. Tudi ti zapisi služijo kot dobrodošla ideja za izvedbo raznih dejavnosti v knjižnici in na šoli. Želim vam prijetno branje. KLUB LILI NOVY 14.00−15.30 LN O ti pismenost: naš problem in naša odgovornost v kontekstu povezovalne moči knjižničarjev Razprava Sodelujejo: dr. Polona Vilar, Oddelek za bibliotekarstvo, informacijsko znanost in knjigarstvo, Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani; mag. Tatjana Likar, Ministrstvo za kulturo RS; mag. Breda Podbrežnik Vukmir, Knjižnica Franceta Balantiča Kamnik; Darka Tancer Kajnih, Mariborska knjižnica, revija Otrok in knjiga, dr. Igor Saksida, Oddelek za razredni pouk, Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani. Povezuje: dr. Sabina Fras Popović, Mariborska knjižnica Da otroci ne berejo in premalo berejo, da ne razumejo prebranega in se izgub- ljajo na poti od osnovnega do zahtevnega, je vse pogosteje slišati na zelo različnih delih naše države. Tudi ugotovitve, da je pismenost pri odraslih problem, ni več skrivnost. Vprašanja o pismenosti pravi- loma sodijo v krog učiteljev, čeprav se z njim srečujemo v zelo različnih okoljih, vse od javnega sektorja do gospodarske sfere. Vprašanje (ne)pismenosti je širši družbeni problem in prav zato bomo na tem dogodku spregovorili o morebitni povezovalni moči knjižničarjev pri spod- bujanju iskanja sistemskih rešitev za spreminjanje Slovenije v državo bralcev. Dogodek organizira Zveza bibliotekarskih društev Slovenije. ZRSŠ ŠK str. 4.indd 1 21.2.17 12:15