URN_NBN_SI_doc-7193984M

425 UDK 37.091.33-028.22(497.4)»1861/1950« 1.01 Izvirni znanstveni članek Prejeto: 15. 10. 2010 Branko Šuštar* Zgodovinski razvoj poučevanja s slikami: slovenske izkušnje Historical development of teaching with illustration: Slovenian experiences Izvleček Prispevek predstavlja nekatere vidike pe­ dagoške razprave o poučevanju s slikami v slovenskih deželah od srede 19. do sredine 20. stoletja. Pedagoške revije so pisale o vprašanjih povezanih z ilustracijami v učbe­ nikih in z uporabo učnih slik. Tudi teme o pisanju in likovnem pouku so bile zanimive za bralce listov Učiteljski tovariš (ust. 1861) in Popotnik (ust. 1880) in drugega pedagoške­ ga tiska. Nekatera poročila v časopisju lahko povežemo s primerki iz zbirk v Slovenskem šolskem muzeju v Ljubljani. Mallarya. Te mallarye razvessele te očy inu cirajo te hiše. 1 Slika. Slike razveselijo oči in krasijo hiše. Orbis pictus J. Amos Comenius Podobe, ilustracije in slike v šoli so privlačna tema tako za znanstvena srečanja kot za razstave, kakor nam kažejo mednarodne izkušnje raziskovanj zgodovine šolstva (npr. konferenca ISCHE leta 1998), 2 bienalnih simpozijev šolskih muzejev (Rouen * Branko Šuštar, dr. zgod., muzejski svétnik, Slovenski šolski muzej, Ljubljana, e-pošta: branko.sustar@guest.arnes.si 1 Ivan Lah, Pater Hipolit in njegov “Orbis pictus”, Popotnik, Ljubljana 1917, str. 61–62. 2 The Challenge of the Visual in the History of Education, ISCHE 1998, Kortrijk, Belgium; Pae- dagogica Historica: International Journal of the History of Education: The History of Education and the Challenge of the Visual, 2000, 36, št. 1. Abstract The contribution represents some aspects of pedagogical discussion about teaching with illustration in Slovenian lands from mid-19th century to the mid-20th century. Pedagogical journals wrote about questions connected to illustrations in textbooks and the use of wall paintings (learning images). The theme about writing and art education was also interest­ ing for readers of journals ‘Učiteljski tovariš’ (Teacher’s Comrade, est. 1861), ‘Popotnik’ (Traveller, est. 1880) and other pedagogical press. Some reports in journals can be linked to some specimens in collections of Slovenian School Museum in Ljubljana.

RkJQdWJsaXNoZXIy