a svitlobo dane od c. k. krajnske kmetijske družbe. IV. V srédo 22. Malitravna 1846. List 16 rojstninm fine vu ..19. Malitravna'* naslga presvitliga Cesarja Í À III. ROIsTNI Dan o aYstrï ! anskïga Ces a rIa Vsl z Ve stí poDLožnIkI VeseLo VeseLo pozDraVIIo. Cuk. Spomin livaleiiiosti in spostovauja visokoeastitimu Gospodu Gospodu c. k. profesorju anatomije, starašinu c. k. Ljubljanskima zdraviljskiga uciliša, udu c. k. krajnske kmetijske družbe i. t. d. po slavno dokončani šest in šterdesetoletni službi in o prestopi v vredno zasluženi pokoj od njegovih hvaleznih učencov. omlad je tíi, življenje novo klije Iz nedrija nature, ki veselo Cvetlíce mlade v vence žlahtne vije5 Goré , planine in stvarjenje celo Oblečeno v novo oblačilo Al' serce naše b' se zbudit' ne smelo Zbudit' k veselj u, de b' sladkosti pilo , Ki svoj začetek u ljubézni imajo ? Oh ja! pa vunder se storí mu milo ! ki serca TEBI ga podajo, druzih TVOJIH céne ïspomin, Bo malo imel mem Ki s slavo vedno TVOJE imé obdajo. ? Kaj je mem' tega, ki nikolj ne zvéne In z njim TE Idrija bo v vék slavila, Kér kugo kóz pregnal iz njé si stene? Ko nam je vojska brambovce mořila ^ In z njo boléssin jih vezala huda, Si TI ko oče jim dajal zdravila; Skerbel si za-nje in moč TVOJGA truda Jim je življenje in svobodo dala. — In če hromak posluži spet se uda, Ki ga popřej bolézin je deržala, In In praša svét: „Od kod pomoč ť je dana ?" Bo njega hvala TEBE imenvala! bivši porodníca k TEB' poslana, Ko s sinám hčerko zalo TEBE Pokaze TEBE , zdihne k hvali vzgana: sréča 5 „Od TEGA ť je življenja tvojga sreca!" Kaj če spominček naš? Ljubljana cela Umétnosť , učenosti mať sloveča, TE med sinove slavne v vék bo štela! Spomin postavlja TEBI sere jezéro, In če mladost hvaležna se je vnéla Ga TEBI dať , ne dévljaj ga pod méro ? Mem' druzih, k' vredno bodo TE slavili! Up 'mamo v persih, v sercu vero, Ki TI s' jo hranil v vsakí sili 5 In vdáni s TAB O domu in Cesar ji Smo TVOJO pot težavno nastopili. TI nam boš zgled u sili, v sreče žarji ! Zato sprej mi spomin hvalexnosť mali, In če rečemo v njem: Bog TE obvari! Pri TEBI vunder bomo vsi ostali. U duhu TE bomo unkraj groba De b' se odperl TI pôzno vsi spremi jal Vgasnila nam bó ne zloba Ne sreče sij u duš' podobe TVOJE Ko solnee čista njena bo svitloba U sercu vsakim, k' zdaj slovo TI pôje ? ? V Ljubljani 1. Malitravna 1846. Se nekaj od mizarskiga in tesarskiga lesá. (Nadalje.) Kaj je z drevjem ravnati, pre din se poséka? Tesarski les mora lohák in £ibčen biti, de se ali vdá, kadar zravna, kader mu težo odvzameš. • mm ira obtežiš, in de se zopet pripogne I " * " Silo težák les je kerhek in zlomljiv in kolikor težeji, toliko pu stejši in kerhkejši je ; zatorej se tak les pod težo zlomí ali pa skrivi ; ne zravná se mu lok ali kri vína, akoravno bi teže več ne nosil. Vidi se podán les pri mostovih in poslopjih; abotno je delo s ta kim lesam, kteriga samo na koncili ležečiga lastna teža krivi. Po mojim spoznan)i bi bilo nar bolj koristno s tesarskim lesam pred po se kovanjem takó le ravnati : Ce v zimskih mescih les posekáš, ne lupi ga ? kér v tem času nesočni les lupiti bi bilo nad ložno in silno trudljivo delo ; moraš pa vender drevje, ki si ga pozimi poderl, na spomlad hitro ko stojeće drevje sočno postane, podertiga olupiti 7 ? kér tačas tudi v podertim drevji sok oživi. Ce je treba o spomladanskim in poletnim času posekovati, postavim: za pogoriša ali druge potrebe, o hip i nar pred drevó na stebli dva komole a od tal, na stebli ga pusti, dokler bo v ej e z e pa veje zeléno farbo v tamnorudečkasto takrat za posék pripravljeno drevó 5 lene imelo; spomladi bo listje sok, kadar nar bolj čversto teče, po vejah nagio posèrkalo; kadar listje na ogoljenim drevji zvene , na smerečji in jevšjigj spremenijo podêri. Po takim ravnanji se tekoča sočna mokrota v kratkim času posuši in zgine iz debla ; ne takó pa pri tistih deblih, ki so pozimi posekane bile, v kterih se je sočnost vmirila in zgostíla. Še hitreji se les posuši, če ga kadarkoli na spomlad ali po leti posekáš, in ogoliš posekáno deblo do vej ; vedi pa, de mu veje do tistiga časa pustiš, dokler listje in zelenje velo ne postáne, kér listje popřed ne zvene, dokler ne popije vse sočnosti iz debla, to se pa poleti naglo zgodi, kér je sok živo-tanek in tekoč ne pa gost in mertev, kakor pozimi Kadar je listje na podertim drevesi osahnelo, oklesti mu veje in verh odbi, deblo pa obteši ali pa okrogliga iz gojzda správi ; správi pa tudi vse drevesne ostanjke iz gojzda, ali jih na mesti sozgi, de se ti v ostanjkih červ ne zaredi. Takó pripravljen les je nar bolj za rabo, zató kér se je njegova nar mlaji letina dobro vterdila, listje in zelenje po vejah je pa tekoči sok iz belíne in Černíne debla primerno posèrkalo. Tak les ima menj sočne ino- poka in se menj razpreza, hitreji se posuši, kot pozimi sekan les, in je tudi ložeji; krote v sebi, menj v f m sočna mokrota, kolikor jo je še v njem, ne oterpne, in se ne skvasi, ampak se polagama posuši in zgine. (Dalje sledi.) Nekaj kemije (loćbe) kmetovavcam 16. (Nadalje.) Vogelnokisli gáz Vogelc je poglavniši obstojni del voglj najde stane vogelnokisli gáz, in ima ravno toliko teže kakor sta je imela popřed démant in kislogáz. Vogelnokisli gáz je llkrat težeji od navad niga zraka, se da tedaj pri veliki tihoti vremena zlo zlahkama iz posode v posodo, desiravno ni nič viditi, prelivati; takó smo ga že po trikrat prelili, in vselej nam je luč vgasnil; zakaj tudi v tim gázu nič ne gori, in vsaka žival se v njem berž zadusí. Kadar kaka reč gnjije, žival, lé& ali po sebno voglje gorí, se kislogáz z vogeleam zedi novaje v vogelnokisli gáz spremenuje; taciga pa liajo iz sebe dihaje vse živali, ktere po pljučah diliajo; tak gáz vzdiguje testó, kadar shaja in se narastuje ; v veliki meri se odločva iz vsaciga mošta kadar vrè; torej je močno nevarno v vinohrame iti. v kterih veliko mošta ali óla pri zlo tihim vremeni in pri zapertih vratili in oknili vrč ; nevarno v majhnih stanicah spati, če so tikama zapeřte, če je več ljudi notri, in če še cio, greti se, voglja notri ? prinesó ; tó malo kislogáza, kar ga je v stanici, povžijejo nekoliko ljudje dihaje, nekoliko pa ga povžije voglje sprenienovaje se v vogelnokisli gáz; takó ne ostane v stanici druziga kot gnjilogáz in vogelnokisli gáz, obadva sta pa taka, de vsako zivo stvar z a duši ta. Velikrat se je v bolj merz lili deželah přiměřilo, de je po več siromaških ljudi v majhnih, dobro zapertih stanicah pri žerjavci zaspalo, pa takó, de niso več vstali, vse so našli drugi dan zadušene. Tudi v mnoge podzemeljske jame ali štirne přileze kadaj iz nižejih globočin vogelnokisli gáz, de je zlo nevarno va-nje i ti ; kjer koli neče luč gore ti, je treba kar hitro bež a ti. Iz studencov kisiih vód izvira v 24 urah na tavžente čebrov vogelno kisliga gáza i ravno takó zvira tudi iz mnogih druzih zemeljskih pok ali lukinj po zlo veliko taciga gáza. Kislic je večkrat zedinjen z vogeleam, pa ne pod podobo gáza, ampak kakor obstojni del mno goverstnih reči; tacimu zedinjenju pravijo: vogel nokislôba. Kér je pa kemikarji ne morejo dru gači pokazati, kakor v podobi gáza, pravijo tedaj tudi vogelnokislimu gázu: vogel nokislôba. apnjeniku eniga centa je 25 do 28 funtov apna nekaj malo funtov vode in okoli 70 funtov vogel nokislôbe ; pri hudi vročini razbeljene peči se vo gelnokislôba, bolj žlahtaje se s takó veliko gorkoto, z njo zveže , in apno popustivši běží v podobi gáza. Učeni so prepričani in globok apnjenik de čevlje dolg širok dal 16000 štirjaško globo kili (Kubik) čevljev ali prav dobrih škafov vogel nokisliga gáza. Kér so vse naše in mnoge druge bele gôre apnjenik, koliko je neki vogelnokislôbe v njih? j Kadar si hočejo kemikarji taki gáz napraviti vlijejo nemalo kake hude kislôbe na stolčenapnje nik ali kredo; apno, se bolj žlahtaje s tako kislôbo, ? ki proc se z njo zedini, in popustí vogelnokislôbo gre kot gáz, de jo v mehúrje ali druge posode vlové I Vogelnokislôba je v mnogih tekočinah v nekim raztopljenim stanu; v kisli vôdi je je na mero práv veliko, torej je taka vôda kisljata; vse vode, ki iz apnjenih gor zvirajo, imajo v sebi nekoliko vogel nokislôbe, ki se je iz apnjeniga kamnja ali zemlje T VSWV .r VMOlUJlll UVI »V/^j«, IIUJU^ UUU.O^MV, se še clo kamnitno voglje, de imá v centu po 84 v njih raztopila, torej so take vode bolj kerhke za funtov vogelca. Sam čist ne spremení ed ele se nikakor v gáz piti. Vsa proseničnost .ali gomizljanje vín je vogel pa s kislicam in gorkoto da gele elnokisli gáz. Démant je popoln čist vo 5 ce se nekaj gr nih granih čistiga kislo demanta v pr na kislôba. Mnoge vina ali ola nalaš tako naredé de jim veliko vogelnokislôbe, ki se je pri vinovre nji naredila, prihranijo. Tako pijačno gomizljanje ? zgine br clo nobeni sožge, démant čisto ki mu tudi musiranje ali šampaniranje pravijo ? stanjka, in kislog po marsikterimu zlo všecno. : je Ce se pràv malo vogelnokislôbe, pomešane z secími stupami namešajo in v klobáse podelajo, jih presušé in za dobro blagó prodajajo. Nar bolj drugim dobrim nič ne de ; tudi je akam, dihaj v pljuča potegne, to kaj v vínu, vodi ali olu popiti nič ne škodje, marveč je mnogoterimu zdramlj 9 in vsecna; ko bi škodljive so pa slabo narejene in prestare ker va ve klobáse, v kterih se neki hudi strup napraví j karj pa člověk va-njo zašel in ki je že silno veliko ljudi pomoril, in ki se mu klobasji strup praví. Klobáse se poleti ne dajo veliko cez 24 ur hraniti: pozimi pa ne čez 4 do 6 dni. Će se delj va berž iz nje ne bežal, bi se v nji kar hitro zadušil Nekterih nar imenitniših kemijskih znajdb ne gré tukej zamolčati: pred dvěma ali tremi leti so ke v r 0C1 de gelnokisli gáz strašno prešavši v neko gu podobno in takó merzlo reč spremenili 5 hranijo, kisle, smerdljive postanejo znotrej zlezaste, mehke, blede, in gnjusljive. Ivervave klobáse se ? če se je za lot take vogelnokislôbe na dva ne smejo iz druge kerví delati, kakor iz čiste in funta živiga srebrá djalo,je srebró to pričo nilo; takó lakomno in naçrlo čedne ravno zaklaniga živinčeta. Odvečklav z nokislôba vso gorkoto okoli sebe njo vnovič v gáz spremeniti. Take čez navadno je namreč taka vogel- šinj prihranjena kri ni poserkala, se delati in prodajati ni varno. zdrava, torej jih tudi poleti Mesogled mora tudi na to gledati, de se ne močne preše ali torklje so za té, ki se z njimi jemlje za jeterne klobáse drobu, pljuč, jeter pecajo, zlo nevarne, de bi jih ki razpocívší se ne ? ali pobile, kai masti od bolne živine; to je človeškimu zdravju ne (Dalj se je bilo lanjsko leto v Parizu přiměřilo, izrečeno škodljivo, in take klobáse prodajati je ojstro prepovedano. Mesene klobáse za pečenje ali pe čeňke začnó kmalo gnjiti, torej se morajo v 24. urah spečati. Kér se je že večkrat semtertje pri Poducenje, kakó se mora klavna živina in mesó ogledovati? De bo sak (Konec.) [igled še bolj natanjko svojo popisa živinskih dolžnost opravljal, se mora, ver bolezin, tudi podučiti, kakšne lastnosti ima zdra vo. potem pa tudi, kakšne ima slaběji ali clo škod ? meso. Zdravo mesó lepó duha rudeće ? primsi ga y je terdó, krepk in je mastjo preprezeno in prijetni mast je pa bela in terda. Ce je mesó pa mehkó, vodéno , bledó ali pa terdó, zatemnelo ali 5 clo černo dlj ? t. d zató ker je slabo in škodlj prodajo pripušeno, Skerben mesogled mora tudi večkrat v m nice stopiti, de vidi, kakó se mesó hrani in pro daja. Torej mora poskerbeti, de bodo mesnice ved no snažne. Poleti v hudi vročini naj se zjutrej za hlada kolje. Tudi vse orodje, kakoršniga mesarji potrébujejo, nemreč: sekire, noži, mize, klopí i. t. d. mora čisto in snažno biti.^ Mesá ne gré precej po klavšnji na drobno se kati in prodajati, ampak čez nekaj časa in sicer go veje čez kakšnih 24 — 30 ur; koštrunovo in svinjsko čez kakili 12 ur; telečje in ovčje ali ur. pa čez kakili Letni čas in vrenie storita, de se mesó menj ali delj časa obraniti da. Će mesó zaklane živine neu ko hudi zmerzne, začne precej ? 5 tegama po klavšnji mraz odjenja, gnjiti: zmerznjeno mesó je ohlapno mehkó in slabó. Ob deževnini in soparnim vremenu mesó hitro gnjije. Nar boljši město, v kterim se mesó hrani, je hladan, čeden in zračen kraj ; v nesnažnim pre suh hranišu kjer je spriden zrak, ali v tamnih in tuhnjenih kotih kmalo gnjije; če se pa pred hiše na ceste obeša, ga prah, blato in muhe oskrunijo. Tudi na tó, kdaj je živina za klavšnjo nar godniši, je treba dobro paziti. Strudena, od deleč pergnana in vroča živina ni za klavšnjo, dobro se mora poćiti, predinj se zakolje, sicer mesó terdó ostane in rado gnjije. Zaklanimu živinčetu mora kri čisto odtéci, in kadeř se mesó razseka, se mora čedno hraniti, kér snažno mesó dalje dobro ostane. Nar bolj mora pa mesogled na to paziti, kakó se klobáse delajo. Brezvestni mesarji jemljejo temu delu dostikrat gnjile kerví in že strotínjenih ostanjkov stariga mesá, in še druzih reci, ki niso za jed : mesó od bolne živine dobro nasolé 5 s di petilo de so goljufni mesarji m as tne klobáse ( Cer velat-Wurstej iz na pol gnjiliga mesá in iz druzih slabih ostanjkov napravljali in jih z razno močno dišavo ali česnam pomešali, morajo meso gledi posebno paziti, de se kaj taciga ne perpeti! Od previdnosti božje za ohranjenje vsa kiga naroda na zemlji. (Konec.) Pràv čudno se razodéva tukej previdnost božja v dveh rečéh. Kér nobena stvar več ne raste, bi mogli . kte- vsi od kraja od mraza konec vzeti. Ali der va, rih jim zemlja ne da, jim mila previdnost božja pripeljá. Ob vsak i priteki jim prinese morje hojk, borov, brez, jélš na množine s korenino vrćd, brez ktere dobrote bi ne mogli, ne si bájt narejati in jih pokrivati, ne čolnov in orodja za lov morskih psov napravljati. Nikdar jim še te derva niso zaostale. Komu se ne zdí to čudno ? — V daljnih krajih, morde v drugim déli svetá -— zakaj še do današnjica dné se ne vé , od kod ta lés pride mora kaka grozna iha odločeno množo lesá porúti, ga v morje pometati, in po valovih morja na ravnost v Grénlandijo spraviti, de bi si ga ravno morje lahko na nasprotno stran tíralo, in na tako dolgim potu kje drugej poprej ali pozneje na suho zmetálo ! Se druga velika dobrota za vse séverske kraje sosebno pa za Grénlandijo je neko zdravilsko zeliše ž 1 ičn ik (Loffelkraut) imenovano, y y kteriga \ kratkim polétji tam čudo veliko zřaste. Kakor je previdnost bozja prebivavcam gorkih krajev močne zdravila zoper merzlico in vročnico podarila, ki se tam pogosto najde, takó je tudi tem merzlim krajem to zdravilno zeliše podělila, ktero jim ko se v dolgi zimi le malo premćzijo r v « ve ci del v dimu in soparci presedijo , in verh tega le mesó vživajo, in si po tem takim kri spridijo, ter na vsih udih oterpnejo y težke glave dobivajo y v omótco padaj o zopet kri izčísti, jih zopet ozdravi in okrepčá! Zgrozi nas y ako slišimo od dolgih nocí severnih krajev. Cele mesee preteče , de se jim sonce nikdar ne perkaže. Pa dobrota Stvarnika je pràv prijazno pomanj- šala grôzo védne noči z dar am prijétne séverne svit lobe, ktera ves tišti nočni čas nad vsimi severními kra- V ji v dolgih rižah blisketá, ko mésec o polnim noc raz- svetli, in svojo svitlobo na belo odejo zemlje silno lepó N nikar nobeden člověk k kl ob ne jé. od kterih ni na tanjko prepričan, de je bil prešič čisto zdrav in de klobáse niso clo ne jesti. stare. Nar k kl ob Vredništvo 64 vtrinja. Kakó prečuden si ti, o Bog-, ti ljubezni polil vtonila. Ocitna pomoc Božja se tukaj razodeva ? pa Oce vsih ljudí! Se tvoje dobrotno sonce enimu kraju ne tudi sercnost fantica je vse hvaie in se posebniga spo-more prikazati, se mora celo podnébje v ognjeni obléki znanja vredna. Kak verli korenjak, kak koristili ud družstva nam zamore iz njega izrasti! Ta fantič se imenuje in je sin dosluženiga c. k. vojaš- Dr. 0. lisketati, de tvojim stvarćm svéti, ki v tèmi sedíjo. Kdo te ne spozná, o Vsegainogočni, kdo te ne vidi, Franc Florjančič i o Nevidni, v čudih tvojiga stvarjenja in tvojiga predo-brotniga in premodriga vladanja ! (Poleg Nemškiga). S. kiga hoboista. v Zalostno oznanilo. ▼ Se en cnden prikazik letašnjiga leta. Letas sim dobil pervi roj čebel 30. dan Sušca in iz ravno tega panja 1. dan Malitravna drujca. Zdej sta duhoven še obadva dobra. Kakó bota izdelala, bom povedal. No beden se še ne spomni ob tem času rojev per nas. Pavl Cuden. Sava 5. dan Malitravna 1846. v V noci od 5. do 6. Malitravna je umerl gosp. Bia z Li kar, kaplan v Svib nim na Dolénskim, še le krog 36 let star. Bil je moder in v svojim pokliču nevtruden tudi verli podpornik slovenšine. Ravno nepřené han trud ne samo vdomaci, ampak tudi v bližnji Dobovski fari, kjer je bolézin gosp. fajmoštra bila poterla,je njemu toliko pred hudo bolezin in zgodnjo smert napeljal. Pa sej je lepó in veliko vredno dati življenje v svojim po Nova cérkev in nova šola v Sentjanžu. kiicu. — Naj v miru počiva ? P. H. Hvala, komur hvala gré. Med S e n t r u p e r t a m in R a d e c a m i je Sentjanska dolina. Okol i in okoli je s hribi obdana. Samo od ene strani po tesni luknji vozka césta pélje do nje. Ilribov sončnata stran je gorica, osojna pa hosta. Dolina je s hribci posuta. Sléherni hribic ima svojo vas. Po hribcih so njive težke zemlje, kakoršne ljubi pšenica travniki pa ležé po dolinah. Sréd doline na prijetnim hribcu stoji farna cérkev. V nj i se žé odnékdaj časti sv. Janez kerstnik. Stara cérkev je bila pred 94. léti še po-družniška cérkev Sentruperške fare. Bila je majhna in zapusena; bolj kakošni kleti kakor božji hiši podobna. g in okro o* je bila z visokim zidam obdana. Za zi Okro. dam so bile kleti za vino. Pać žalostěn pogled za faj m oštra in farm an e ! Rajnki gosp. fajmošter, MihaZelíšar so si zad pcrzadevali, de bi uje léta svojiga življenja prav veliko bili novo cérkev postavili. Veliko so zarad tega pisarili, in veliko imeli s farmani opraviti. In res so takó deleč pergnali, de jim je bilo pervoljeno, novo cérkev zidati s pomočjo patrona, gosposk in farmanov. Tode niso je o* Ï5 vidili. Se komaj so stranske zidove postavili, jih je Bo k sebi poklical.— Pač čudna je bila za njih nastopnika, zdajniga fajmostra, gosp okolišinah faro nastopiti. Ignacja Ciglerja, v takih Službe božje ni bilo kje ob-hajati. Sole ni bilo. Farovž majhen in ves opušen. Mež-narija in druge poslopja so lézle na kup. Pa serčno in goreče so se poprijeli delà, in v nekolikih letili je bilo storjeno s pomočjo vnétih in vbogljivih farmanov, kar so V/ T t rij e rodovi zanemarili. Zdaj stojí per Sentjanzu lépa, nova farna cérkev. Namésto visokiga zidu in kléti za vino , je na dvéh straneh cérkve velik prostor. Nemalo od cérkve je nova šola. Pokopališe na bližnjim hribcu ležeče je z zidam rézaniga kamnja obdano. Nova ura v Oznanilo c. k. ilirskima dezelni^a po «•lavarstva. C. k. ilirsko poglavarstvo je 11. dan Sušca naznanje dalo, de bo letašnja daritev dařil (premij) za konje za Koroško in Kranjsko deželo v naslednjih krajih: V Gel ovcu 18. dan Velkitravna in v Sent vid u 15. dan lložnicveta za Celovško kresijo. V Saks en bur g u 1. dan Velkitravna, v Belaku pa 2. Velkitravna za Belaško kresijo. V Postoj ni 5. dan Velkitravna zaPostojnsko kresijo. V Krajnji 27. dan Velkitravna za Ljubljansko kresijo. V Mokronogu 30. dan Velkitravna za Novomeško kresijo. Zebè mora biti popolnama tri leta staro, torej v letu 1842 rojeno, in posestnik take živine se mora s komisijskim spričavnim pismam na mestu ogledovanja skazati, de jo je sam zredil. Živina žlahtnikov in druge gospode ne more darilj přejeti. Zebéta naj bojo od cesarskih ali pa kmetiških žebcev, vse zamorejo teh daril deležne biti, vunder imajo žebéta od cesarskih žebcev per v o pravico na-nje. Nar veči darila se bojo naj bo žebčik ali mlada ko- nar lepši živini delile bilca, je vsé eno. ? Oznanilo in povabljenje. 5. dan Velkitravna bo velki zbor e. k. kmetijske družbe v Ljubljani, h kterimu so častiti udje te družbe povabljeni. Znajdba vganjke v poprejšnjim listu je li o k Kol. J turnu tekija in farovz , desiravno premajhen , je vnović popravljen. V cérkvi je zunej orgelj vse novo. Sam veliki oltar veljá 1000 gold. (Konec sledi.) Zlate bukve. Pi etečeni velki fantičem devet let grabna v Ljublj visoka derla. in y petek gre sedem let stara deklica starim k stermimu bregu cesarski ? kér je voda verh šterih agledavši blizo vode germ černiga terna v nar lepšim belim cvetji, steče doli in na odsvetvanje fantiča ne porajtaje se stega nad vodo po cvetečih veji-cah. Noga ji zderči, in deklica plava po derečih valovih. Fantič, brez de bi bil pomislil nevarnosti , ktera mu — kak čudež! srečno V • zuga, skoči ves oblečen v vodo, in přivleče tovaršico iz vode, ktera bi bila sicer árotovo Današnjima listu je perdjan drugi del bukvić pod nadpisam „Milošerčnost do žival". >5 Kitni ku in V Ljubljani M al i tra v na. gold. mernik Pšenice domaće • » banaške Turšice......... Soršice......... Reži........... Ječmena........ Prosa .......... Ajde........... Ovsa........... Krajnju Malitrav na. old. Vrednik Dr. Janez Bleiweis. — Natiskar in založnik Joz-ef Blaznik v Ljubljani.