SAMOUPRAVNI SPORAZUM o ustanovitvi Občinske izobraževalne skupnosti Ljubljana-Šiška I. TEMELJNE DOLOČBE 1. člen Uporabniki in izvajalci s tem samoupravnim spo-razumom v Občinski izobraževalni skupnosti Ljub-ljana-šiška (v nadaljnjem besedilu: občinska izobra-ževalna skupnost): — ugotavljamo in obravnavamo skupne in celotne družbene potrebe in interese po vzgoji in izobraže-vanju v občini ter jih usklajujemo z drugimi izobra- ževalnimi skupnostmi in z družbenopolitičnimi skup-nostmi; — v njej uresničujemo svobodno menjavo dela pri zadovoljevanju skupnih in celotnih družbenih potreb in interesov na področju osnovnega šolanja, izobra-ževanja in usposabljanja šoloobveznih otrok z mot-njami v telesnem in duševnem razvoju, osnovnega glasbenega šolanja, splošnega družbenega izobraže-vanja delavcev in občanov, dejavnosti organizacij združenega dela, družbenih organizacij in društev, ki opravljajo vzgojnoizobraževalno dejavnost ali sodelu-jejo pri zagotavljanju pogajev za njeno opravljanje ter usmerjamo in planiramo razvoj dejavnosti izva-jalcev na teh področjih; — v njej sodelujemo pri usmerjanju in planiranju razvoja na področju usmerjenega izobraževanja; — po njej uresničujemo svobodno menjavo dela z izvajalci v drugih izobraževalnih skupnostih, drugih samoupravnih interesnih skupnostih ter solidarnost pri zagotavljanju z zakonom določenega obsega ob-veznega osnovnega šolanja in naloge skupnega po-mena v Izobraževalni skupnosti Slovenije. 2. člen Občinska izobraževalna skupnost je družbenoprav-na oseba, samostojna v pravicah, obveznostih in od-govornostih, ki jih ima po zakonu, tem samouprav-nem sporazumu in po svojih samoupravnih splošnih aktih. 3. člen Medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti ter pogoje in načine uresničevanja svobodne menjave dela urejamo uporabniki in izvajalci z družbenim dogovarjanjem, samoupravnim sporazumevanjem, skladno z zakonom in s tem samoupravnim sporazu-mom. II. DELOVNO PODROČJE 4. člen Uporabniki in izvajalci uresničujemo samouprav-ljanje v občinski izobraževalni skupnosti po načelih enakopravnosti, vzajemne cxigovornosti in solidarno-sti, skladno s tem samoupravnim sporazumom, dru-gimi samoupravnimi splošnimi akti in z zakonom: — z odločanjem na svojih zborih, z referendumom in drugimi oblikami osebnega izjavljanja v svojib. samoupravnih organizacijah in skupnostih; — z odločanjem po svojih delegatih v organih upravljanja svojih samoupravnih organizacij in skup-nosti; — z odločanjem po svojih delegatih v organih ob-činske izobraževalne skupnosti, Mestne izobraževalne skupnosti Ljubljana, Izobraževalne skupnosti Slove-nije, zvez in združenj, v katere se vključi občinska izobraževalna skupnost; — s kontrolo nad izvrševanjem odločitev, ki jih sprejmejo delavci, delovni ljudje in občani pri uve-Ijavljanju svoje pravice odločanja in s kontrolo nad delom organov in služb občinske izobraževalne skup-nosti. 5. člen Uporabniki in izvajalci, združeni v občinski izobra-ževalni skupnosti, odločamo na svojih zborih, z refe-rendumom ali drugo obliko osebnega izjavljanja v svojih samoupravnih organizacijah in skupnostih: — o sklenitvi tega samoupravnega sporazuma ter njegovih sprememb in dopolnitev; — o sklenitvi samoupravnega sporazuma o ustano-vitvi enote občinske izobraževalne skupnosti; — o elementih za samoupravni sporazum o teme-ljih plana občinske izobraževalne skupnosti. Če s samoupravnim splošnim aktom ali z zakonom ni določena druga oblika osebnega izjavljanja, spre-jemamo uporabniki in izvajalci odločitve iz prejš-njega odstavka tega člena na svojih zborih. 6. člen Uporabniki in izvajalci sklepamo po svojih dele-gatih v organih upravljanja svojih temeljnih organi-zacij združenega dela, delovnih skupnosti, drugih samoupravnih skupnosti in krajevnih skupnosti samoupravne sporazume: — o temeljih plana občinske izobraževalne skup-nosti; — o drugih vprašanjih, če je tako določeno s samo-upravnim splošnim aktom občinske izobraževalne skupnosti ali z zakonom. 7. člen Delavci izobraževalnih organizacij sklepamo po svojih delegatih v svetu samoupravne sporazume: — o združevanju sredstev rezerv v sklad skupnih rezerv; — o združevanju dela sredstev amortizacije za skupne programe za razširitev in modernizacijo ma-terialne osnove dela izobraževalnih organizacij; —• o združevanju sredstev za strokovno izpopolnje-vanje delavcev in štipendiranje; — o združevanju sredstev za druge naloge, za ka-tere se sporazumemo, da so skupnega pomena. 8. člen Po svojih delegatih v skupščini občinske izobraže-valne skupnosti sprejemamo uporabniki in izvajalci odločitve, ki so potrebne: — za delovanje občinske izobraževalne skupnosti; — za začetek in potek samoupravnega sporazume-vanja ter za ugotovitev, da je v temeljnih organiza-cijah združenega dela, v delovnih skupnostih in v krajevnih skupnostih sklenjen predloženi samouprav-ni sporazum; — za sklenitev samoupravnega sporazuma o usta-novitvi Izobraževalne skupnosti Slovenije; — za sklenitev samoupravnega sporazuma o usta-novitvi Mestne izobraževalne skupnosti Ljubljana; — za sklenitev samoupravnega sporazuma o zdru-žitvi občinske izobraževalne skupnosti v zveze in združenja samoupravnih interesnih skupnosti za ob-močje več občin; — za izvajanje samoupravnih sporazumov. 9. člen V občinski izobraževalni skupnosti uporabniki in izvajalci skupaj in enakopravno: — ugotavljamo in obravnavamo skupne in celotne družbene potrebe in interese na področju vzgoje in izobraževanja v občini ter jih v procesu samouprav-nega sporazumevanja o temeljih plana občinske iz-obraževalne skupnosti usklajujemo z drugimi izobra-ževalnimi skupnostmi in družbenopolitičnimi skup-nostmi; — usklajujemo elemente za pripravo samouprav-nega sporazuma o temeljih plana občinske izobraže-valne skupnosti; — sprejemamo plane občinske izobraževalne skup-nosti in ukrepe za njihovo uresničitev; — sodelujetno pri usklajevanju planov občinskih in posebnih izobraževalnih skupnosti; — sodelujemo pri oblikovanju in sprejemamo do-govor o temeljih plana občine. Na področju osnovnega šolanja, izobrazevanja in usposabljanja šoloobveznih otrok z motnjami v te-lesnem in duševnem razvoju, osnovnega glasbenega šolanja, splošnega družbenega izobraževanja delavcev in občanov, dejavnosti organizacij združenega dela, družbenih organizacij in društev, ki opravljajo vzgoj-noizobraževalno dejavnost ali sodelujejo pri zagotav-ljanju pogojev za njeno opravljanje uporabniki in izvajalci, zadovoljujemo s svobodno menjavo dela tiste skupne potrebe in interese, ki jih zaradi uve-ljavljanja širših družbenih interesov, uveljavljanja solidarnosti in vzajemnosti, izenačevanja možnosti za izobraževanje ali drugih razlogov ni mogoče zagoto-viti z neposredno svobodno menjavo dela in zato: — določamo programe storitev oziroma posamične vzgojnoizobraževalne in druge storitve ter ugotav-ljamo višino povračil oziroma cene izvajalcem in obveznosti uporabnikov; — določamo standarde in normative v skJadu z za-konom; — določamo pogoje in merila, po katerih so udele-ženci izobraževanja dolžni prispevati iz svojih sred-stev za določene storitve; — spremljamo izvajanje programov in sprejemamo ukrepe za odpravljanje motenj; — se sporazumevamo o programih za razširitev zmogljivosti izvajalcev, za usposabljanje njihovih de-lavcev ter za strokovno in raziskovalno delo v zvezi z razširjanjem, izboljšanjem ali spremembami vzgoj-noizobraževalnega dela; — se sporazumevamo o drugih zadevah, določenih z zakonom ali s samoupravnim splošnim aktom. Na področju usmerjenega izobraževanja v procesu samoupravnega sporazumevanja o temeljih planov: — usklajujemo z drugimi občinskimi in s poseb-nimi izobraževalnimi skupnostmi vsebinske in raz-vojne načrte, izobraževalne potrebe in razmestitve izvajanja posameznih vzgojnoizobraževalnih progra-mov; — usklajujemo programe širjenja in posodabljanja vzgojnoizobraževalnih zmogljivosti; — sodelujemo pri planiranju dejavnosti usmerje-nega izobraževanja v občini in mestu Ljubljani; — sprejemamo vzgojnoizobraževalne programe stalnega izobraževanja na področju kulture, samo-upravljanja, družbenopolitičnega dela, Ijudske ob-rambe in družbene samozaščite ter na drugih pod-ročjih človekovega družbenega delovanja in osebnega življenja za obmoeje občine; — se sporazumevamo o programih širjenja in po-sodabljanja vzgojnoizobraževalnih zmogljivosti. Uporabniki v občinski izobraževalni skupnosti: — zagotavljamo sredstva tudi za dogovorjene skup-ne naloge, ki jih na podlagi samoupravnega spora-zuma opravljajo izvajalci v drugih samoupravnih interesnih skupnostih ali drugi izvajalci in za naloge skupnega pomena, ki se na podlagi samoupravnega sporazuma oziroma zakona opravljajo v Izobraževalni skupnosti Slovenije; —¦ uresničujemo solidarnost pri zagotavljanju sred-stev za z zakonom določen obseg obveznega osnov-nega šolanja (v nadaljnjem besedilu: zagotovljeni program) v Izobraževalni skupnosti Slovenije, kadar je tako dogovorjeno s samoupravnim sporazumom o temeljih plana, pa tudi na ožjem območju. III. ODNOSI MED UDELEŽENCI SVOBODNE MENJAVE DELA 10. člen Predmet svobodne menjave dela so storitve, po-trebne za izvedbo: — delovnega načrta osnovne šole v skladu z zako-nom; — delovnega načrta organizacije za usposabljanie šoloobveznih otrok; — delovnega načrta glasbene šole na področju osnovnega glasbenega šolanja; —- drugih vzgojnoizobraževalnih programov. Predmet svobodne menjave dela so lahko tudi po-samične vzgojnoizobraževalne in druge storitve, s katerimi se zadovoljujejo potrebe in interesi uporab-nikov. V programih vzgojnoizobraževalnih storitev morajo biti vrste, obseg in zahtevnost vzgojnoizobraževal-nega dela ter pričakovani rezultati tega dela uskla-jeni: — s celotnimi družbenimi potrebami za izobraže-vanje po teh programih; — s samoupravno dogovorjenimi standardi in nor-mativi; — z dohodkovnimi možnostmi uporabnikov, da za-gotovijo izvajalcem povračila v skladu s samouprav-nim sporazumom o temeljih plana. 11. člen Programe storitev sprejemamo v občinski izobra-ževalni skupnosti praviloma za petletno ali daljše obdobje. Programe storitev, katerih izvajanje traja več let, vsako leto usklajujemo v skladu s tretjim odstavkom 10. člena tega samoupravnega sporazuma. Za obdobje, krajše od pet let, sprejemamo pro-grame storitev za zadovoljitev posebnih vzgojno-izobraževalnih potreb in interesov uporabnikov. 12. člen Udeleženci v svobodni menjavi dela vrednotimo rezultate dela izvajalcev in zagotavljamo samouprav-no dogovorjeno povračilo za izvajanje programa sto-ritev oziroma kot ceno za posamične storitve. Pri vrednotenju uporabljamo samoupravno dogo-vorjene osnove in merila, določene v skladu z zako-nom in samoupravnim sporazumom o temeljih plana. 13. člen Povračilo za prograrne storitev oziroma cena posa-mične storitve, opravljene v načrtovanem obsegu in s pričakovanim rezultatom, mora izvajalcem zagoto-viti celotni prihodek v takšni višini, da izvajalci iz njega lahko: 1. pokrijejo materialne stroške, potrebne za oprav-ljanje vzgojnoizobraževalne dejavnosti; 2. pokrijejo stroške amortizacije osnovnih sredstev, potrebnih za opravljanje vzgojnoizobraževalne dejav-nosti; 3. ustvarijo dohodek, ki jim zadošča: a) da poravnajo obveznosti iz dohodka za zadovo-ljevanje določenih skupnih in splošnih družbenih potreb ter druge obveznosti in izdatke iz dela do-hodka, ustvarjenega s povračilom, ki se na podlagi zakona pokrivajo iz dohodka, b) da oblikujejo sredstva za osebne dohodke in skupno porabo delavcev, udeleženih pri opravljanju vzgojnoizobraževalne dejavnosti, c) da oblikujejo sredstva rezerv v višini, predpisani z zakonom, upoštevaje le tisti del dohodka, ki je ustvarjen s povračilom oziroma ceno. Del sredstev za širitev materialne osnove dela vra-čunamo v povračilo, če se tako dogovorimo s samo-upravnim sporazumom o temeljih plana. Za program storitev, ki je opravljen v dogovorje-nem obsegu in z boljšim rezultatom od pričakova-nega, se dogovorjeno povračilo ustrezno poveča. Za program storitev, ki je opravljen v manjšem obsegu od dogovorjenega ali s slabšim rezultatom od priča-kovanega, se dogovorjeno povračilo ustrezno zniža. 14. člen Izvajalcem, ki opravljajo storitve po dveh ali več programih storitev, se povračilo oblikuje za vsak program posebej. 15. člen Višino povračila dokončno ugotavljamo, ko je sto-ritev opravljena. Izvajalci imamo med letom pravico do akontacij na plansko vrednost programa storitev. Razlika med prejetim zneskom akontacije in ugotovljeno višino povračila se poravna po preteku leta. Za storitve po programih, katerih izvajanje traja več kot eno leto, ugotavljamo višino povračila po poteku vsakega leta za tisti del, ki je bil v tistem letu opravljen. IV. ZDRUŽEVANJE SREDSTEV 16. člen Uporabniki združujemo v občinski izobraževalni skupnosti sredstva za izvajanje programov storitev in posamičnih storitev za zadovoljevanje svojih skup-nih in celotnih družbenih potreb in interesov na po-dročju vzgoje in izobraževanja v skladu s tem samo-upravnim sporazumom in samoupravnim sporazu-raom o temeljih plana občinske izobraževalne skup-nosti. Med letom plačujemo obveznosti na račun prispev-kov v višini, določeni s samoupravnim sporazumom in v rokih v skladu z zakonom. 17. člen Udeleženci svobodne menjave dela v občinski izo-braževalni skupnosti spremljamo uresničevanje sa-moupravnega sporazuma o temeljih plana občinske izobraževalne skupnosti, plana občinske izobraževalne skupnosti in združevanje sredstev za samoupravno dogovorjene programe ter v skupščini občinske izo-braževalne skupnosti sprejemamo ukrepe za odprav- Ijanje motenj v skladu s samoupravnim sporazumom o temeljih plana, samoupravnim sporazumom o med-sebojnih razmerjih v sanaciji in zakonom. 18. člen Izvajalci se samoupravno sporazumevamo v okviru izobraževalne skupnosti ali občinskih izobraževalnih skupnosti na območju ljubljanskih občin o združeva-nju: — dela sredstev amortizacije za skupne programe za razširitev in modernizacijo materialne osnove dela; — sredstev rezerv v sklad skupnih rezerv; — sredstev za strokovno izpopolnjevanje delavcev in štipendiranje; — sredstev za druge naloge, za katere se sporazu-memo, da so skupnega pomena. S samoupravnim sporazumom o združevanju sred-stev določimo: — namen združevanja sredstev; — obseg združevanja sredstev; — način upravljanja z združenimi sredstvi; — pogoje za njihovo uporabo; — druge pravice, dolžnosti in odgovornosti udele-žencev samoupravnega sporazuma. 19. člen Če skupščina občinske izobraževalne skupnosti ugo-tovi, da udeleženec v svobodni menjavi dela ne iz-polnjuje svojih obveznosti, so ga njeni organi dolžni na kršitev opozoriti in mu določiti rok za naknadno izpolnitev njegovih obveznosti. Vse sporne zadeve se lahko predložijo tudi arbitraži, ki se v ta namen usta-novi v skladu z zakonom. Sklep arbitraže predstavlja za kršilca dokoneno odločitev za poravnavo obveznosti. V nasprotnem primeru pa so organi občinske izo-braževalne skupnosti dolžni zahtevati izpolnitev ob-veznosti tudi prek sodišča združenega dela na pod-ročju izobraževalnih skupnosti v SR Sloveniji. V. PLANIRANJE 20. člen Nosilci planiranja v občinski izobraževalni skupno-sti smo delavci v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela ter delovnih skupnosti, drugi samo-upravno organizirani delovni ljudje ter občani v kra-jevnih skupnostih. Planiranje v občinski izobraževalni skupnosti mora biti v skladu z dohodkom, ki je kot rezultat skupne družbene produktivnosti planiran y temeljnih orga-nizacijah združenega dela uporabnikov. 21. člen Za uresničevanje načela sočasnega planiranja in usklajenega spremljanja uresničevanja samoupravnih sporazumov o temeljih planov se z drugimi izobraže-valnimi skupnostmi dogovarjamo in v Izobraževalni skupnosti Slovenije sprejemamo enotno metodologijo planiranja in enotni sistem elementov za pripravo samoupravnih sporazumov o temeljih planov in na njih zasnovanih planov. V postopku priprave samoupravnega sporazuma o temeljih plana občinske izobraževalne skupnosti uskladimo z drugimi občinskimi izobraževalnimi skup-nostmi v Izobraževalni skupnosti Slovenije obseg za-gotovljenega programa in se sporazumemo o pogojih solidarnostnega zagotavljanja sredstev za uresničeva-nje tega programa v SR Sloveniji ter o obsegu in na-činu opravljanja nalog skupnega pomena. 22. člen Če se v postopku priprave in usklajevanja samo-upravnih sporazumov o temeljih planov ugotovi, da se zaradi uveljavljanja posebnih interesov posame-znih uporabnikov oziroma posebnih interesov posa-meznih območij pomembneje povečajo stroški izobra-ževanja, se lahko uporabniki dogovorimo za ustrezne dodatne obveznosti uporabnikov, ki uveljavljajo take zahteve. 23. člen Plan občinske izobraževalne skupnosti temelji na samoupravnem sporazumu o temeljih plana. S planom občinske izobraževalne skupnosti ni mo-goče določiti programov in obveznosti za njihovo iz-vedbo, če ti programi in njim ustrezne obveznosti niso opredeljeni s samoupravnim sporazumom o te-meljih plana občinske izobraževalne skupnosti. VI. SAMOUPRAVNA ORGANIZIRANOST 1. SKUPŠČINA OBČINSKE IZOBRAŽEVALNE SKUPNOSTI a) Položaj in pristojnosti skupščine 24. člen Občinsko izobraževalno skupnost upravlja skup- scina. 25. člen Skupščina občinske izobraževalne skupnosti: — sprejme statut občinske izobraževalne skupno-sti, poslovnik o svojem delu in programe svojega dela; — obravnava pobude za samoupravno sporazume-vanje v okviru občinske izobraževalne skupnosti, sprejema osnutke takšnih samoupravnih sporazumov in jih daje v obravnavo organom upravljanja temelj-nih organizacij združenega dela, delovnih skupnosti in krajevnih skupnosti oziroma organom enot občin-ske izobraževalne skupnosti, določa predloge teh sa-moupravnih sporazumov in ugotavlja, kdaj so ti sa-moupravni sporazumi sklenjeni; — sprejema dogovor o temeljih plana občine; — sprejema plane občinske izobraževalne skupno-sti in ukrepe za njihovo uresničevanje v skladu s sa-moupravnim sporazumom o temeljih plana, ter naj-manj enkrat letno poroča o tem uporabnikom in izva-jalcem; — sklepa družbene dogovore; — sklepa samoupravne sporazume z drugimi izo-braževalnimi skupnostmi, s samoupravnimi interesni-mi skupnostmi ter z drugimi samoupravnimi organi-zacijami in skupnostmi o medsebojnem sodelovanju pri vprašanjih, ki so skupnega pomena, o usklajeva-nju osnov in meril v svobodni menjavi dela, o zdru-ževanju dela in sredstev ali o izvajanju drugih ukre-pov za dosego skupnih ciljev; — sklepa samoupravni sporazum o ustanovitvi Izo_ braževalne skupnosti Slovenije; — sklepa samoupravni sporazum o ustanovitvi Mestne izobraževalne skupnosti Ljubljana; — sprejema samoupravne splošne akte in ukrepe za njihovo uresničitev v skladu s sklenjenim samo-upravnim sporazumom; — sprejema stališča o vprašanjih, o katerih spre-jemata odločitve skupščina Mestne izobraževalne skupnosti Ljubljana oziroma skupščina Izobraževal-ne skupnosti Slovenije; — voli in odpokliče predsednika in namestnika predsednika skupščine; — oblikuje skupne organe uporabnikov in izvajal-cev ter voli in odpokliče njihove člane; — delegira delegate v organe upravljanja izobra-ževalnih in drugih organizacij združenega dela ter delegate v skupne organe, kadar je tako določeno s samoupravnim sporazumom; — sprejema ukrepe na področju ljudske obrambe in družbene samozaščite; — sprejema druge odločitve, kadar je za to po-oblaščena s samoupravnim sporazumom, statutom ali z zakonom. V zadevah s področja vzgoje in izobraževanja, ki so po statutu občine v pristojnosti skupščine občine, odloča skupščina občinske izobraževalne skupnosti enakopravno s pristojnimi zbori skupščine občine. b) Sestava skupščine 26. člen Skupščino občinske izobraževalne skupnosti sestav-ljata zbor uporabnikov in zbor izvajalcev. 27. člen V zbor uporabnikov delegirajo delegate: — delegacije organizacij združenega dela oziroma delovnih skupnosti; — delegacije delovnih ljudi, ki delajo v kmetijski, obrtni in drugi podobni dejavnosti z delovnimi sred-stvi, na katerih ima kdo lastninsko pravico, skupaj z delavci, s katerimi združujejo svoje delo in delov-na sredstva; — delegacije krajevnih skupnosti. 28. člen V zbor izvajalcev delegirajo delegate: — delegacije izobraževalnih organizacij; — delegacije organizacij združenega dela, ki so v občinski izobraževalni skupnosti po tem samouprav-nem sporazumu izvajalci; — delegacije družbenih organizacij in društev. 29. člen Število delegatskih mest v posameznem zboru skup-ščine občinske izobraževalne skupnosti določa statut občinske izobraževalne skupnosti. 30. člen Statut občinske izobraževalne skupnosti določa me-rila za delegiranje delegatov v posamezen zbor skup-ščine. Delegacije, ki bi ne dobile delegatskega mesta v po-sameznem zboru, se v skladu s samoupravnim spora-zumom združujejo v konference delegacij zaradi de-legiranja skupnih delegatov. Če se konferenca delegacij oblikuje za območje enote občinske izobraževalne skupnosti, se s samo-upravnim sporazumom o ustanovitvi enote lahko do-loči, da zbor uporabnikov skupščine enote opravlja funkcijo konference delegacij za delegiranje skupin delegatov v zbor uporabnikov skupščine občinske izo-braževalne skupnosti. Pri delegiranju delegatov izobraževalnih organiza-cij v zbor izvajalcev je treba zagotoviti ustrezno za-stopanost učencev oziroma študentov v skladu z zako-nom. 31. člen V skupščino občinske izobraževalne skupnosti je lahko delegiran član delegacije, ki je dopolnil 18 let starosti. Ne glede na prvi stavek tega člena v skup-ščino ne more biti delegiran član delegacije: — če ga je skupščina izvolila v enega od svojih organov; — če je član odbora samoupravne delavske kon-trole; — če je delavec strokovne službe občinske izobra-ževalne skupnosti; — v drugih primerih, ko to določa zakon. c) Delovno področje in delo 32. člen Skupščina sprejema svoje odločitve na zasedanju svojih zborov. 33. člen Delovno področje zborov skupščine je določeno ta-ko, da zagotavlja: — da zbor uporabnikov sodeluje pri odločanju o vseh vprašanjih, ki so pomembna za uporabnike; — da zbor izvajalcev sodeluje pri odločanju o vseh vprašanjih, ki so pomembna za izvajalce. Zadeve iz pristojnosti skupščine opravljata zbor uporabnikov in zbor izvajalcev enakopravno na lo-čenih sejah in na skupni seji. Določene zadeve opravljata zbora tudi samostojno. 34. člen Zbor uporabnikov in zbor izvajalcev enakopravno odločata: — o spreiemu statuta občinske izobraževalne skup-nosti; — o sprejemu poslovnika skupščine; — o sprejemu plana občinske izobraževalne skup-nosti in ukrepih za njegovo uresničevanje; — o usklajevanju elementov za pripravo samoupra-vnega sporazuma o temeljih plana; — o določitvi predloga samoupravnega sporazuma o temeljih plana občinske izobraževalne skupnosti; — o sklenitvi družbenih dogovorov in samouprav-nih sporazumov; — o sklenitvi samoupravnega sporazuma o ustano-novitvi Izobraževalne skupnosti Slovenije; — o sklenitvi samoupravnega sporazuma o ustano-vitvi Mestne izobraževalne skupnosti Ljubljana; — o sprejemu stališč o vprašanjih, o katerih ena-kopravno odločata zbor uporabnikov in zbor izvajal-cev skupščine Mestne izobraževalne skupnosti Ljub-ljana oziroma Izobraževalne skupnosti Slovenije; — o sprejemu drugih samoupravnih splošnih aktov; — o izvolitvi in odpoklicu predsednika in namest-nika predsednika skupščine; — o sprejemu ukrepov na področju ljudske obram-be in družbene samozaščite; — o drugih zadevah v skladu s tem samoupravnim sporazumom, statutom oziroma zakonom. 35. člen Zbora skupščine skleneta, da bosta o vprašanju iz svoje pristojnosti, o katerem odločata enakopravno, odločala na skupnem zasedanju. . • -.v....:; 36. člen Zbor uporabnikov in zbor izvajalcev samostojno: — odločata o verifikaciji pooblastil delegatom; — volita in odpokličeta predsednika zbora in nje-govega namestnika; — ustanavljata svoja delovna telesa; — sprejemata program. svojega dela; — sprejemata poslovnik zbora; — delegirata delegate v ustrezen zbor skupščine Izobraževalne skupnosti Slovenije, ustrezen zbor skupščine Mestne izobraževalne skupnosti Ljubljana in v ustrezne zbore skupščin zvez ali združenj samo-upravnih interesnih skupnosti, katerih soustanovitelj oziroma član je občinska izobraževalna skupnost; —¦ odločata o drugih zadevah v skladu s tem samo-upravnim sporazumom, statutom oziroma zakonom. 37. člen Zbor uporabnikov samostojno delegira delegate v svete osnovnih šol izmed članov delegacij uporabni-kov iz šolskega okoliša. Če so delavci osnovne šole skupaj z uporabniki njihovih storitev ustanovili eno-to občinske izobraževalne skupnosti, delegirajo svo-je delegate v svet osnovne šole prek zbora uporab-nikov enote. 38. člen Zbor uporabnikov in zbor izvajalcev na skupni seji: —• volita in odpokličeta člane skupnih organov uporabnikov in izvajalcev; — sprejemata stališča o imenovanju in razrešitvi vodje skupne strokovne službe izobraževalnih skup-nosti v Ljubljani; — sprejemata stališča o statutu, programu dela ter razvidu del in nalog skupne strokovne službe izobra-ževalnih skupnosti v Ljubljani v skladu z zakonom; — odločata o drugih zadevah v skladu s tem sa-moupravnim sporazumom, statutom oziroma zako-nom. 39. člen Zbor uporabnikov in zbor izvajalcev na skupni se-ji ter pristojni zbori skupščine občine enakopravno odločajo: — o sprejemu odlokov in drugih splošnih aktov s področja vzgoje in izobraževanja; — o sprejemu dogovora o temeljih plana občine; — o razvoju in drugih pomembnih vprašanjih s področja vzgoje in izobraževanja v skladu s tem samoupravnim sporazumom, statutom oziroma zako-nom. 40. člen Delegati v skupščini občinske izobraževalne skup-nosti sprejemajo odločitve po medsebojnem usklaje-vanju stališč do vprašanj z delovnega področja skup-ščine. Ko delegati v skupščini obravnavajo posamezna vprašanja, izražajo stališča svojih samoupravnih organizacij in skupnosti, ki so jih delegirale. Delegati v mejah prejetih pooblastil usklajujejo različna sta-lišča, da bi našli rešitev, ki najbolj ustreza utemelje-nim posamičnim in skupnim ter širšim družbenim potrebam in interesom. Pri usklajevanju stališč y skupščini lahko vedno sodelujejo predstavniki družbenopolitičnih skupnosti, družbenopolitičnih in družbenih organizacij ter zdru-ženj, katerih dejavnost prispeva k uresničevanju do-ločenih vzgojnoizobraževalnih smotrov. S statutom in s poslovnikom se zagotovi možnost udeležbe teh predstavnikov pri delu skupščine. Pod pogoji, določenimi s poslovnikom, lahko v ob-ravnavanju posameznih vprašanj sodelujejo tudi de-legati, ki niso bili delegirani na sejo, in povabljeni predstavniki organizacij in skupnosti, ki zaradi po-sebne zainteresiranosti za obravnavo vprašanj lahko pomembno prispevajo k oblikovanju ustrezne rešitve. 41. člen Vsak zbor skupščine sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina vseh delegatov v zboru. Glasovanje je javno. Če zbor v skladu s poslovnikom tako skle-ne, se glasuje tajno. Zbor veljavno sprejme odločitev z večino glasov vseh delegatov. Odločitev, ki jo sprejemata zbora skupščine enako-pravno, je sprejeta, če je v obeh zborih sprejeta v enakem besedilu. Če ni doseženo soglasje med zboroma, se izvede usklajevalni postopek, ki je določen s statutom občin-ske izobraževalne skupnosti. Kadar zbora skupščine odločata na skupni seji, sklepata veljavno z večino glasov vseh delegatov obeh zborov na seji, na kateri je navzočih večina vseh de-legatov vsakega zbora. 42. člen Predsednik skupščine in njegov namestnik, pred-sednika zborov in njuna namestnika ter predsedniki skupnih organov uporabnikov in izvajalcev sestavlja-jo predsedstvo skupščine. 43. člen Predsedstvo dela na sejah. Seje predsedstva sklicuje in vodi predsednik skup-ščine. Predsedstvo skupščine usklajuje delo zborov skup-ščine in njenih organov ter načrtuje in pripravlja sklic sej. 44. člen Delovanje predsedstva urejata statut občinske izo-braževalne skupnosti in poslovnik skupščine. 45. člen Predsednik skupščine sklicuje skupne seje zborov in jim predseduje. Predsednik zbora sklicuje seje zbora in predseduje sejam zbora. 46. člen Način sklicevanja in potek sej podrobno urejata statut občinske izobraževalne skupnosti in poslovnik skupščine. 47. člen Za predsednika in namestnika predsednika skupšči-ne, predsednika in namestnika predsednika posame-znega zbora ter za predsednike in člane skupnih organov uporabnikov in izvajalcev je lahko' izvoljen, kdor je lahko delegiran v skupščino občinske izobra-ževalne skupnosti. Volitve, odpoklic, razrešitev in trajanje mandata delegatov iz prvega odstavka tega člena ureja statut občinske izobraževalne skupnosti. č) Organi in delovna telesa skupščine in njenih zborov 48. člen Za delo skupščine, za pripravo osnutkov oziroma predlogov samoupravnih splošnih aktov, sklepov, sta- lišč, priporočil in drugih odločitev za izvrševanje določenih, v občinski izobraževalni skupnosti spre-jetih odločitev ima skupščina skupne organe upo-rabiukov in izvajalcev (v nadaljnjem besedilu: iz-vršilni organi). 49. člen V izvršilne organe je lahko izvoljen, kdor je lahko delegiran v skupščino občinske izobraževalne skup-nosti. Izvršilne organe sestavlja enako število uporabni-kov in delegatov izvajalcev. 50. člen Število izvršilnih organov, delovno področje posa-meznega izvršilnega organa in njegovo sestavo določi skupščina občinske izobraževalne skupnosti v skladu s statutom občinske izobraževalne skupnosti. ¦"¦• ' ' '- 51. člen . ¦ ¦ Skupščina, njena zbora in izvršilni organi skupšči-ne lahko ustanovijo svoja stalna ali občasna delovna telesa za proučevanje posameznih ožjih področij nji-hovega dela in za pripravo gradiv ter predlogov s teh področij. V delovna telesa iz prvega odstavka je poleg čla-nov izvršilnih organov in članov delegacij lahko ime-novan vsak, ki bi lahko prispeval k uspešnemu delu delovnega telesa, če pristane na imenovanje. Delovno telo lahko vodi le član izvršilnega organa. : ' "• " ' , '"':' ' 52. člen Statut občinske izobraževalne skupnosti podrobno ureja oblikovanje delovnih teles in njihovo delovno področje. Način njihovega dela pa ureja poslovnik skupščine. 2. ENOTA OBČINSKE IZOBRAŽEVALNE SKUPNOSTI IN TEMELJNE SKUPNOSTI . :-- 53. člen Enoto občinske izobraževalne skupnosti (v nadalj-njem besedilu: enota) lahko ustanovijo s samouprav-nim sporazumom delavci ene ali več izobraževalnih organizacij in uporabniki njihovih storitev. V enoti se dogovarjamo o skupnih nalogah pri izvajanju pro-grama storitev, o uresničevanju svobodne menjave dela in o oblikovanju stališč o zadevah, ki jih obra-vnava in sprejema skupščina občinske izobraževalne skupnosti ter njeni organi. 54. člen Enoto praviloma ustanovimo uporabniki in izvajalci takrat, kadar zaradi večjega števila uporabnikov ali drugih razlogov ni mogoče smotrno in učinkovito za-gotoviti uveljavljanja neposrednih interesov uporab-nikov v svetu izobraževalne organizacije. 55. člen Za kar najbolj neposredno uresničevanje medseboj-nih pravic, obveznosti in odgovornosti v svobodni menjavi dela na posameznem področju vzgojno-izobraževalne dejavnosti se uporabniki in izvajalci lahko s samoupravnim sporazumom organiziramo v temeljno skupnost. 56. člen Samoupravni sporazum o ustanovitvi enote oziroma o organiziranju temeljne skupnosti določa medseboj-ne praviee, obveznosti in odgovornosti uporabnikov in izvajalcev v enoti oziroma v temeljni skupnosti, še zlasti pa naslednja vprašanja: — namen in cilj ustanovitve oziroma organizira-nosti; — samoupravno organiziranost; — pravice in odgovornosti organov; — vsebino, način in postopek za sporazumevanje o medsebojnih pravicah, obveznostih in odgovorno-stih; — druga vprašanja, ki so skupnega pomena za uporabnike in izvajalce. Statut občinske izobraževalne skupnosti podrobno določa pogoje za ustanovitev enote oziroma o orga-niziranju v temeljno skupnost. 57. člen Samoupravni sporazum o ustanovitvi enote ozi-roma o organiziranju temeljne skupnosti mora biti v skladu z določili tega samoupravnega sporazuma in določili statuta občinske izobraževalne skupnosti. 58. člen Enota oziroma temeljna skupnost sta pravni osebi s pravicami, ki jih imata po ustavi, zakonih, tem samoupravnem sporazumu oziroma statutu občinske izobraževalne skupnosti ter po samoupravnem spora-zumu o ustanovitvi enote oziroma o organiziranju temeljne skupnosti. VII. SAMOUPRAVNA DELAVSKA KONTROLA 59. člen Uporabniki in izvajalci uresničujemo samoupravno delavsko kontrolo v občinski izobraževalni skupnosti neposredno, po svojih delegatih v skupščini občinske izobraževalne skupnosti in skupščinah njenih enot ter po svojih delegatih v odboru samoupravne delavske kontrole. 60. člen Skupščina nadzoruje delo svojih izvršilnih arganov in delovnih teles ter delavcev, ki zanjo opravljajo administrativno-strokovna, pomožna in druga dela. V nadzorovanju njihovega dela jim skupščma daje smernice in navodila, da bi odpravili ugotovljene nepravilnosti. 61. člen Način, kako se uporabniki in izvajalci seznanijo s plani in programi, z uresničevanjem svobodne me-njave dela, delom organov občinske izobraževalne skupnosti, urejajo statut in drugi samoupravni sploš-ni akti občinske izobraževalne skupnosti. 62. člen Odbor samoupravne delavske kontrole nadzoruje izvajanje samoupravnih sporazumov, družbenih do-govorov in drugih v občinski izobraževalni skupnosti sprejetih samoupravnih splošnih aktov, zlasti glede uveljavljanja pravic, izpolnjevanja obveznosti in ure-sničevanja odgovornosti uporabnikov in izvajalcev, organov občinske izobraževalne skupnosti, kot tudi strokovnih služb in delavcev, ki zanje opravljajo administrativno-strokovna, pomožna in druga dela. 63. člen S statutom in drugimi samoupravnimi splošnimi akti občinske izobraževalne skupnosti se uredi obvez-nost organov in strokovnih služb, da sproti obveščajo odbor samoupravne delavske kontrole o odločitvah, ki so pomembne za rvjegovo delo in mu dajo na voljo podatke, ki jih potrebuje za delo. 64. člen O ugotovitvah nadzora predloži odbor samoupravne delavske kontrole poročilo skupščini in organu, ki je nadzor predlagal, če to ni bila skupščina ter pripo-roči ukrepe za odpravo ugotovljenih nepravilnosti. 65. člen Skupščina je dolžna obravnavati poročila in pred-loge odbora samoupravne delavske kontrole ter od-praviti nepravilnosti oziroma obvestiti ta odbor o ugotovljenem stanju, sprejetih ukrepih ali stališču v zvezi s posameznim vprašanjem. 66. člen če pride do nesoglasja med skupščino in odborom samoupravne delavske kontrole, odločijo o spornem vprašanju uporabniki in izvajalci po svojih delegatih v organih upravljanja svojih samoupravnih organiza-cij in skupnosti. 67. člen Število članov odbora samoupravne delavske kon-trole, njihovo sestavo, volitve in odpoklic ureja sta-tut, način njegovega dela pa poslovnik. VIII. LJUDSKA OBRAMBA IN DRUŽBENA SAMOZASČITA 68. člen Občinska izobraževalna skupnost sodeluje v pri-pravah na ljudsko obrarabo in uresničuje družbeno samozaščito tako, da opravlja ustrezne priprave, iz-polnjuje obveznosti in dolžnosti, ki jih določajo za-kon, drugi predpisi in plani skupščine občine na področju ljudske obrambe in družbene samozaščite. 69. člen Občinska izobraževalna skupnost v mejah svojih pravic in dolžnosti v skladu z zakonom v sodelovanju s skupščino občine skrbi, da se pri oblikovanju poli-tike in pri sprejemanju planov upoštevajo interesi in potrebe ljudske obrambe in družbene samozaščite. 70. člen Za neposredno uresničevanje nalog s področja ljud-ske obrambe in družbene samozaščite ustanovi skup-ščina občinske izobraževalne skupnosti odbor za ljud-sko obrambo in družbeno samozaščito. 'jrr 71. člen Naloge odbora za Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito so opredeljene s sklepi skupščine občin-ske izobraževalne skupnosti, sklepi skupščine občine in njenih organov, pristojnih za področje Ijudske obrambe in družbene samozaščite. 72. člen Število članov odbora za ljudsko obrambo in druž-beno samozaščito, njihovo sestavo, volitve in odpoklic ureja statut, način njegovega dela pa poslovnik. IX. SAMOUPRAVNI SPLOŠNI AKTI 73. člen S samoupravnimi splošnimi akti občinske izobraže-valne skupnosti urejamo uporabniki in izvajalci v občinski izobraževalni skupnosti medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti ter pravice, obveznosti in odgovornosti organov občinske izobraževalne skup-nosti v medsebojnih razmerjih do drugih družbenih dejavnikov. 74. člen Občinska izobraževalna skupnost sprejema nasled-nje samoupravne splošne akte: — družbene dogovore; — samoupravne sporazume; — statut občinske izobraževalne skupnosti; — samoupravni sporazum o temeljih plana občin-ske izobraževalne skupnosti; — plan občinske izobraževalne skupnosti; — poslovnike o delu organov občinske izobraže-valne skupnosti; — druge samoupravne sporazume, pravilnike, ki so potrebni za nemoteno delovanje občinske izobraže-valne skupnosti, ki jih določa statut občinske izobra-ževalne skupnosti ali predpis. 75. člen Postopek za sprejem, objavo in veljavnost samo-upravnih splošnih aktov določa statut. 76. člen Občinska izobraževalna skupnost ima svoj statut, ki ga sprejme skupščina občinske izobraževalne skup-nosti. Statut začne veljati, ko da k njemu soglasje skup-ščina občine. 77. člen Statut občinske izobraževalne skupnosti v skladu 5 tem samoupravnim sporazumom podrobneje ureja vprašanja, ki so pomembna za delovanje občinske izobraževalne skupnosti, kot so: — oblikovanje izvršilnih organov in delovnih teles skupščine in njenih zborov, njihovo delovno pod-ročje, njihova pooblastila, obveznosti in odgovornosti, način izvolitve in odpoklica oziroma imenovanja in razrešitve članov; — pooblastila, obveznosti in odgovornosti delegatov s stalnimi funkcijami v skupščini, njenih zborih in njihovih organih, njihova izvolitev, odpoklic oziroma razrešitev ter trajanje mandata; — število delegatskih mest v posameznem zboru skupščine; — merila za delegiranje delegatov v posamezen zbor skupščine; — načela za oblikovanje konferenc delegacij ozi-roma organov, ki delegirajo skupne delegate v posa-mezen zbor skupščine; — način seznanjanja uporabnikov in izvajalcev z delovanjem občinske izobraževalne skupnosti, način uveljavljanja njihove pravice do vpogleda v listine, spise in poročila ter v poslovanje z združenimi sred-stvi; — zagotovitev možnosti udeležbe v delu skupščine predstavnikov družbenopolitičnih skupnosti, družbe-nopolitičnih organizacij, strokovnih organizacij in združenj; — postopek sklica in potek sej zborov skupščine; — način odločanja v skupščini; — usklajevalni postopek za primer, da med zbo-roma skupščine ni soglasja: — delovanje predsedstva skupščine; — pogoji za ustanovitev enote in za organiziranje v temeljno skupnost ter za njihovo samoupravno organiziranje; — sestava, volitve in odpoklic ter število članov odbora samoupravne delavske kontrole ter obveznosti organov in strokovne službe občinske izobraževalne skupnosti do tega odbora; — sestava, volitve in odpoklic ter število članov odbora za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito; — sprejem, objava in veljavnost samoupravnih splošnih aktov; — obveščanje javnosti, sodelovanje s sredstvi jav-nega obveščanja in omejevanje javnosti delovanja zaradi varovanja podatkov, ki se štejejo kot tajni; — načela za ureditev zadev, ki jih ureja poslovnik skupščine; — odgovornost občinske izobraževalne skupnosti v pravnem prometu; — predstavljanje in zastopanje občinske izobraže-valne skupnosti; — sedež občinske izobraževalne skupnosti; — razmerja do Mestne izobraževalne skupnosti Ljubljana, Izobraževalne skupnosti Slovenije, občin-skih in posebnih izobraževalnih skupnosti, drugih samoupravnih interesnih skupnosti, samoupravnih organizacij in skupnosti; —• naloge delavcev s posebnimi pooblastili in od-govornostmi; — druga vprašanja, določena s tem samoupravnim sporazumom ali z zakonom. X. RAZMERJA OBCINSKE IZOBRAŽEVALNE SKUPNOSTI 78. člen Občinska izobraževalna skupnost ustanovi skupaj z drugimi občinskimi izobraževalnimi skupnostmi na območju ljubljanskih občin za oblikovanje in uresni-čevanje enotne politike vzgoje in izobraževanja in s tem za izenačevanje možnosti za vzgojo in izobra-ževanje, usklajevanje razvoja vzgoje in izobraževanja s potrebami družbenega razvoja ljubljanskih občin in mesta Ljubljane kot celote, uveljavljanja solidar-nosti in vzajemnosti ter uresničevanja dogovorjenih skupnih nalog s samoupravnim sporazumom Mestno izobraževalno skupnost Ljubljana. 79. člen Medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti občinskih izobraževalnih skupnosti na območju ljub-ljanskih občin in Mestne izobraževalne skupnosti Ljubljana, naloge in vsebino dela Mestne izobraže-valne skupnosti Ljubljana urejata samoupravni spo-razum o ustanovitvi Mestne izobraževalne skupnosti Ljubljana in njen statut v skladu z zakonom. 80. člen Občinska izobraževalna skupnost sodeluje z dru-gimi družbenimi pravnimi osebami, kadar je to po-trebno zaradi usklajevanja stališč o zadevah, ki so skupnega pomena, usklajevanja planov, usklajevanja osnov in meril v svobodni menjavi dela, dogovarjanja o ukrepih za dosego skupnih ciljev ali združevanja sredstev za uresničevanje skupnih nalog. 81. člen Občinska izobraževalna skupnost se za sodelovanje z drugimi izobraževalnimi skupnostmi lahko združi z njimi v zvezo za območje več občin. Občinska iz-obraževalna skupnost lahko za sodelovanje z drugimi samoupravnimi interesnimi skupnostmi, zlasti na področju raziskovalne dejavnosti, kulture, telesne kulture, socialnega skrbstva in otroškega varstva, ustanavlja skupne organe. XI. JAVNOST DELA 82. člen Delo občinske izobraževalne skupnosti je javno. Seje zborov skupščine so odprte in je lahko na njih prisoten vsakdo pod pogoji, ki jih določa poslovnik skupščine. Občinska izobraževalna skupnost obvešča javnost o svojem delu y skladu s tem samoupravnim sporazumom, statutom in zakonom. XII. SAMOUPRAVNO REŠEVANJE SPOROV 83. člen Za odločanje o samoupravnih pravicah in obvezno-stih v sporih, ki nastanejo v družbenoekonomskih in drugih samoupravnih odnosih v občinski izobraževal-ni skupnosti ter med občinsko in drugimi izobraže-vTalnimi skupnostmi v SR Sloveniji, je pristojno so-dišče združenega dela za področje izobraževalnih skupnosti v SR Sloveniji. Ne glede na prejšnji odstavek se stranke v sporu lahko sporazumejo, da spor reši arbitraža, ki jo v ta namen ustanovijo v skladu z zakonom. XIII. NADZORSTVO 84. člen Nadzorstvo nad zakonitostjo poslovanja in dela ob-činske izobraževalne skupnosti oziroma njene enote opravlja za zadeve vzgoje in izobraževanja pristojni obeinski upravni organ. XIV STROKOVNA SLUŽBA XV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 86. člen Ta samoupravni sporazum sklenejo pooblaščeni organi temeljnih organizacij združenega dela, delov-nih skupnosti, samoupravnih organizacij in skupno-sti, krajevnih skupnosti, družbenih organizacij in društev potem, ko so o sklenitvi samoupravnega spo-razuma odločili delavci in drugi delovni ljudje ter občani na svojih zborih ali z drugo obliko osebnega izjavljanja. 87. člen Ta samoupravni sporazum je sklenjen, ko ga sprej. me večina organizacij oziroma skupnosti uporabni-kov in izvajalcev v občini, ki so navedeni v prilogi tega samoupravnega sporazuma in to dejstvo ugotovi skupščina občinske izobraževalne skupnosti. 88. člen K sklenjenemu samoupravnemu sporazumu lahko pristopi vsaka organizacija ali skupnost, ki je po tem samoupravnem sporazumu uporabnik ali izvajalec. 89. člen Ta samoupravni sporazum uporabniki in izvajalci lahko dopolnimo ali spremenimo po postopku, po katerem je sklenjen. Predlog dopolnitev oziroma sprememb oblikujejo delegati v skupščini občinske izobraževalne skupnosti potem, ko smo uporabniki in izvajalci v svojih samoupravnih organizacijah in skupnostih obravnavali osnutek in se o njem osebno izjavili. V primeru, da zakon ali predpis na podlagi zakona terja dopolnitev ali spremembo tega samo-upravnega sporazuma v kratkem roku, je taka do-polnitev oziroma sprememba lahko sprejeta po skraj-šanem postopku. 90. člen Ta samoupravni sporazum začne veljati, ko da k njemu soglasje skupščina občine in se objavi v ob-činskem glasilu. 91. člen Ko začne veljati ta samoupravni sporazum preneha veljati samoupravni sporazum o ustanovitvi samo-upravne interesne skupnosti za izobraževanje občine Ljubljana-Šiška, sklenjen na podlagi 6. člena zakona o izobraževalnih skupnostih (Uradni list SRS, št. 38/1974). 85. člen Za opravljanje administrativno-strokovnih, pomož-nih in tem podobnih del, ki omogočajo uporabnikom in izvajalcem, da v občinski izobraževalni skupnosti v skladu s tem samoupravnim sporazumom in sta-tutom samoupravno sprejemajo in uresničujejo odlo-čitve, razen za dela, ki jih lahko opravljajo uporab-niki in izvajalci sami, ustanovi občjnska izobraževal-na skupnost skupno strokovno službo z izobraževal-nimi skupnostmi v Ljubljani. Dela, ki ne bodo poverjena skupni strokovni služ-bi iz prvega odstavka tega člena, lahko opravljajo delavci v delovni skupnosti skupne službe samo-upravnih interesnih skupnosti v občini, lahko pa se poverijo tudi delovni skupnosti upravnih organov skupščine občine. O tem odloča skupščina občinske izobraževalne skupnosti. Podrobneje urejajo vprašanja v zvezi z ustanovit-vijo in delom skupnih služb iz prvega in drugega odstavka tega člena statut in drugi samoupravni splošni akti v skladu z zakonom.