V javni razpravi smo spraševali in predlagali 1. Predlog: Vztrajati moramo na ponovitvi že izve- f denih objektov. Odfovor: V fazi priprav je mestni operativni štab v, cilju zagotovitve čim racionalnejše gradnje objektov iz programa samoprispevka III, ocenil možnosti ponovi-tve že izvedenih objektov iz prejšnjih dveh samopri-spevkov. Na osnovi predloženega programa in ob pre-gledu že zgrajenih objektov I. in II. samoprispevka je ugotovil, da lahko za najmanj 8 vzgojnovaretvenih objektov in 3 šole uporablja projekte že zgrajenih objektov in jih prilagodi lokaciji in programu II. samo-prispevka. Prva ocena možnih ponovitev bo potrjena ob izdelavi programskih osnov in urbanističnih smer-nic, pri čemer se bo stremelo za tem, da bo število ponovljenih objektov še povečano. 2. Vpnšanje: Ali se bodo za izgradnjo oziroma dokončanje objektov iz samoprispevka II uporabljala tudi sredstva iz samoprispevka III? . Odgovor: S samoprispevkom zbrana sredstva so na-menska in se bodo uporabljala izključno za izvajanje programa samoprispevka III. Zbirala se bodo na po-sebnem računu, i njimi pa bo upravljal organ, ki ga imenuje mestna in občinske skupščine ter samouprav-ne interesne skupnosti, ki sofinansirajo program ob-jeklov. Prav tako bodo mestna in občinske skupščine v soglasju s samoupravnitni interesnimi skupnostmi ime-novale organ, ki bo izvajal nadzor nad zbiranjem in uporabo s samoprispevkom zbranih sredstev. ZAKAJ SAMO I. FAZA PORODNIŠNICE? 3. Pripomba: Porodnišnica naj se ne gradi v dveh fazah, pač pa naj se zagotovi gradnja v eni fazi. Finan-siranje pa naj se zaradi narave dela razširi na Ijubljan-sko regijo. Odgovor: V prvotno sestavljenem programu je bila zajeta celotna gradnja porodnišnice, ki bi imela nasled-nje zmogljivosti: 250 postelj v hospitalni enoti, dva porodna bloka s 16 porodnimi posteljaini, operacijski blok, ambulantne službe, laboratorijske službe, apote-ko, splošne, tehnične in pomožne službe ter zaklonišče. Vsi ti prostori bi bili grajeni na površini 13.720 m2 in bi stali, po cenah iz junija, 1981 985.905.000 din. Oce- njena vrednost investicije ob koncu gradnje pa je 2.770.886.500 din. Skupaj z oslalimi objekti je vrednost programa sa-moprispevka III znašala 7.023.000.000 din in je prese-gla ocenjeni pritok sredstev iz dogovorjenih virov. Predvidoma bo zbranih sredstev iz samoprispevka 3.731.500.000 din. Ob soudeležbi samoupravnih inte-resnih skupnosti pa bi zbrali skupaj 4.698.000.000 din. Program samoprispevka III se je uskladil s predvide-nim pritokom sredstev. Pri tem se je program krčil. Precej objektov je izpadlo iz programa, čeprav so bili zajeti v družbenih planih občin in mesta Ljubljane za tekoče srednjeročno.obdobje. Med drugim je bil krčen tudi program gradnje porodnišnice in sicer tako, da bi v tem srednjeročnem obdobju zagotovili izgradnjo pr\'e faze porodnišnice z naslednjimi zmogljivoslmi: 2 poro-dna bloka s 16 prostori, operacijski blok za porodniške operacije, hospitalno enoto s 16 posteljami za otročni-ce in 80 posteljami za novorojenčke, ordinacijo za nadzor ogroženih in bolnih nosečnic, lekarniško posta-jo ter splošne, tehnične in pomožne prostore. Vrednost prve faze je 1311.100.000 din in bo predvidoma zak-ljučena 1986. leta. Pri finansiranju gradnje sodeluje s 40% medobčinska zdravstvena skupnost, s čemer je pri tem objektu širšega pomena zagotovljena udeležba širše Ijubljanske regije. 4. Pripomba: Delovanje Lutkovnega gledališča naj se organizira v novozgrajenem domu Ivana Cankarja. Odgovor: V zvezi z adaptacijo Mestnega doma za potrebe Lutkovnega gledališča Ljubljana je bilo precej pripomb, ki so se nanašale na vmestnost vlaganja sred-stev v ta namen. Vsi pa podpirajo potrebo. da se na nek način reši vprašanje nemotenega delovanja Lutkovnega gledališča bodisi v Cankarjevem domu ali drugod. Po temeljiti proučitvi možnosti je bilo ugotovljeno. da potrebuje Lutkovno gledališče zlasti prostore za vajo, za shrambo rekvizitov in garderobe. kar pa ne zagotavlja noben od obsloječih kulturnih domov. Zato je Lutkovno gledališče ostalo v programu s tem. da sodeluje samoprispevek s 36 milijoni din sred-stev od potrebnih 80 milijonov. Ostala sredstva pa bosta zagotavljala Kulturna skupnost Slovenije in Ijub-ljanska kulturna skupnost. 5. Pripomba: Program samoprispevka III naj se dopolni s podatki o lokacijah posameznih objektov. Odgovor: l.okacije posameznih objektov so v pro-gramu že določene. Opredeljene so po posameznih krajevnih skupnostih, n. pr. OŠ Kolezija, VVZ [g, Brdo itd. Mikrolokacije pa so opredeljene v zazidalnih načrtih, ki opredeljujejo rezervate, namenjene posa-meznim objektom družbenega standarda. Tako so za območje občine z zazidalnimi načrti že opredeljene lokacije za naslednje objekte iz programa: VVO Bonifacija, VVO Brdo, VVO Viško polje, VVO Ig, VVO Trnovo (v fazi razgrnitve), OŠ Kolezija, OŠ Trnovo, OS Bičevje ter Glasbeno šolo. Za objekt Zdravstvene postaje ne Škofljici bolokacijaopredelje-na v zazidalnem načrtu, ki bo v kratkem izdelan. Za objekta VVO Lavrica in Zdravstveno postajo v Velikih Laščah pa bo lokacija določena s posebnimi urbanistič-nimi smernicami, ki so prav tako v izdelavi in bodo izdelane najkasneje do konca leta. 6. Predlog: Samoupravne interesne skupnosti bj mo-rale iz rednih prispevnih stopenj finansirati nove inve-sticijske naložbe, v kolikur pa tega ne morejo, bi morali samoprispevek uvrstiti v primarni vir finansira-nja. Odgovor: Ob izdelavi družbenih planov mesta in občin Ljubljane narejena anaiiza možnosti zagotavlja-nja sredstev za razširjeno reprcxiukcijo iz svobodne menjave dela, t. j. iz prispevnih stopenj, je pokazala. da je ob upoštevanju izhodišč za rast skupne porabe, v primerjavj s planirano rastjo družbenega proizvoda. moč zagotoviti sredstva le za izvajanje dejavnosti, ne pa za izgradnjo novih objektov. Opredeljeno je bilo, da mora rast skupne porabe za 10% zaoslajati za rastjo družbenega proizvoda. Zato so bila v obdnskih in mestnih srednjeročnih planskih dokumentih za obdobje 1981-1985 predvide-na kot vir finansiranja gradnje objektov s samoprispev-kom združena sredstva občanov. Pri finansiranju bodo v okviru svojih možnosti sodelovale samoupravne inte-resne skupnosti in sicer tako: medobčinska zdravstvena skiipnost (18,1%), Samoupravna stanovanjska skup-nost (0.6%), Skupnost pokojninskega in invalidskega zavarovanja (0,7%), Mestna skupnost za zaposlovanje (0,2%), Kulturna skupnost Slovenije (0,8%) in Ljub- Ijanska kuiturna skupnost (0.2%). Tako bj s sredstvi samoprispevka zbrali 3.731.500.000din (79.4%).sku-paj s sredstvi samoupravnih interesnih skupnosti pa bi zagotovili 4fi9X.000.000 din. KAKO IN KOLIKO SREDSTEV BOMO ZBRALI 7. Vprašanje: Kakšna so bila i/hodišča /a izračun sredstcv finansiranja programa samoprispevka III tcr izračun končne vrednosti ohjekta' Odgovor: Izhodišča za izračun priioka srcdslcv za gradnjo objektov samoprispevka III so bila naslcdnja: - stopnja samoprispevka, ki ga plačujcjo delavci in občani iz delovncga razmerja je cnaka dosedanji in znaša 1.5",, od čistcga dohodka. nadomcstil osebnega dohodka in od poknjnin: - stopnja samoprispevka. ki ga^ilačujcjo dclovni Ijudje in občani od katasterNkega dohodka negozdnih zemljišč znaša 0.5"«: - samoprispevek ne plačujejo občani in delavci, ki imajo čiste oscbnc dohodkc iz delovncga raznierja in pokojnin. ki ne prescgajo 8000 din mescčno: - samoprispevek nc plačujcjn ohčani. ki iniajo oschne dohodke od kmctijske dcjavmKti, čc lctni kata-strski dohodck nego/dnih zemljišč ne plačujcjo kmcl-je, katcrih kmctijc so uvrščcne v IV. davčno kategorijo in so tudi oproščcni plačevanja davkov ixi zenilje. Ne glcdc na navedeno. bodo plačcvanja samopri-spcvka na zahtevo oprosčcni ludi dclovni Ijudje in občani. ki imajo oscbnc dohodke iz razmcrja v združc- ncni delu oziroma nadomestila tcr od pokujnin. če dohodek na cnega družinskega člana ne presega 4000 din mesečno. To so osnovne določbe. ki se nanašajo na plačevanje samoprispevka in so sestavni del predloga sklepa o ra/pisu referenduma za uvedbo samoprispevka III na območju mesta Ljubljane. Sklep je bil objavljen v delegatskem gradivu skupščine mesta Ljubljane št. 41. 7. 10. W81 in obravnavan na vseh treh sejah zborov skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik dne 28. 10. 1981. Na navedeni osnovi in ob predpostavki 21.4% rasti mase nominalnih osebnih dohodkov. bi v petih letih zbrali 3.731.500.000 din sredstev. ob sofinanciranju samoupravnih interesnih skupnosli pa 4.698.000.000 din. Pri izračunu končnc vrcdnosli posameznih ohjcktov. pa se jc upošlcvala izhodiščna vrcdnost ohjckta p