^ijgEDNIŽTVO GLASILA »V AGISU«« - IZHAJA TEDENSKO - UREJA MAKS MENONI - RAZMNOŽUJE SPLOŠNI SEKTOR Štev, 4 7 29 , avgust 1989 Leto V, OB NAŠEM PRAZNIKU 1 • _septembra bo že 41 let, kar so bili postavljeni temelji našega Podjetja. vseh teh letih je bila pisana pestra zgodovina razvojne poti. ^°t se je spreminjal čas in pogoji gospodarjenja, tako je tudi P~se podjetje doživljalo statusne sr remembe . / , izdelovalcev lesenih predmetov (žlic, vozov, samokolnic) in stavnih kovaških izdelkov, smo prerasli v pomembnega proizva-lalca avtomobilske opreme in nosilca razvoja kovinsko predelovalne ttdustrije naše občine. v®s je, da se pogoji gospodarjenja vedno zaostrujejo, predvsem na ^odo gospodarstva. Res pa je tudi, da smo vse težave, čeprav 'z ‘-likimi napori vedno tudipremagali. nav zato lahko tudi v prihodnost gledamo z optimizmom. M. / , NAŠE SAMOUPRAVLJANJE 10 ČEM BO TEKLA BESEDA NA DELAVSKEM SVETU PODJETJA DNE 31.8.1989; *eittkova seja delavskega sveta bo malo bolj praznična, saj bomo Jr naslednji dan praznovali 41. letnico podjetja. Praznovali bomo / ncer delovno, toda kljub temu je prav, da se spomnimo dni, ko 0 bili položeni temelji zdajšnjega podjetja. 0 i Icfcr pa bo na tej seji tekla beseda o naslednjih točkah dnevnega ^ve tri točke lahko rečemo, da so lažje, saj gre v prvi za praznin ‘Ujetja, v drugi za vsakokratne formalnosti in nato pregled sklepov 7 ejšnje seje, ki so v glavnem vsi realizirani, razen treh, ki se a čas realizirajo. B^zpis del in nalcg / JrJ se oktobra izteka čas imenovanja v.d. člana PO za organiza-.-'Jsko področje je potrebno sprejeti sklep o razpisu prostih del 11 nalog člana PO za organizacijsko področje za dobo 4 let. Osebni dohodki članov poslovodnega odbora Najbrž ni nikogar med nami9 ki se ne bi ob sprejemanju novega sistema nagrajevanja spomnil osnovnega načela - nikomur nižji OD, ki je bilo tudi dosledno spoštovano, razen pri OD članov c C ž po. 2 Prav to pa je imelo za posledico realni padec OD članov PO v razmerju do enote enostavnega delca v povprečju za 18,8 %. Realni padec OD članov PO ponazarjajo sledeči podatki: - indeks rasti OD članov PO april- maj 4,17 % - indeks rasti ostalih delavcev april- maj 44,33 % Takšno zaostajanje. OD članov PO j e privedlo do izničenja razlik ^ OD med člani PO in drugimi vodilnimi delavci. Dopolnitve in spremembe pravilnika o osnovah in merilih za razporejanje čistega dohodka ter delitev OD________________ Pri nas se pogosto srečujemo z odhodi strokovnega kadra, po drugi strani pa ni odziva na razpisana, dela in naloge, katerih zasedba pri nas ni zadovoljiva. Ker sije težko predstavljati uspešno prihodnost brez ustrezni kadrov, bomo seveda morali podvzeti določene ukrepe. Brez dvoma se bomo tako dokopali do želj enih kadrov s konkretnimi povabili in osebnimi stiki in dogovori. Pri tem pa je največji problem OD, ki za prihod strokovnjakov nikakor ni stimulativen. Poskusiti velja vsaj s stimulativnim delom. 2 r C l t v t i fc r Predlaga se, da se za povabljeni kader spremeni kriterij za določanje OD na podlagi skupne delovne dobe in delovne dobe v podjetju tako, da bi se dosedanja skupna delovna doba tega kad upoštevala kot delovna doba v podjetju. Ker je zaradi pogostih 'potreb po razporeditvah delavcev v ospt6^ \ vprašanje OD, se predlaga sprememba 36. člena Pravilnika o osn° ; in merilih za razporejanje čistega dohodka ter delitev OD, i-1} ' sicer s tem, da se izenačijo pravice do razlike OD tudi za tis^. :\ delavce, ki so razporejeni zaradi potreb podjetja in ne le zaf1-zmanjšane delovne sposobnosti in sicer za ženske starejše kot 45 let in moške starejše kot 50 let. 1 \ Informacija o OD za mesec avgust Pred delegate delavskega sveta bc na seji razgrnjena informa- p cija o avgustovski uspešnosti podjetja in s tem v zvezi s piaCf ki jih bomo prejeli za mesec avgust. Torej o tem kaj več po seji. Odpis deviznih sredstev Zaradi nastale razlike med odposlanimi in fakturiranimi valji 3 nastal manjko 58 kom valjev v vrednosti 860,72 DM. ie Fakturirali smo namreč količino, ki so jo najavili iz proizvo kasneje pa je bile predanih v SGI manjša količina. ^ Ker gre pri izvozu praviloma za večje kasnitve izdelkov potem P sami realizaciji zelo hitimo, to pa ima dalje za posledico morebitne napake. dni6’ glede na dnevni red te seje bi kazalo oživeti samoupravne plovne skupine, ki bi naj dajale podporo delegatom pri odločanju. te samoupravne skupine sploh kje zaživele ali so bile to le ■^Ije tistih, ki so želeli ohraniti trdno vez med delegati in ^legatsko baze. Smisel je bila dobra. In zakaj ne zaživi? S tem bi se izognili subjektivnemu gledanju in ocenjevanju posameznih točk dnevnega reda, lahko bistveno vpliva na naše nadalnje življenje in delo v P°djet ju. M. NADURNO DELO IN DELO OB SOBOTAH MORAJO VEDETI TUDI V KUHINJI Zaradi proizvodnih konic prihaja pogostokrat do podaljšanega delov-časa in dela ob sobotah. tem, ko se organizira delo, se bi morala organizirati tudi malica, to pa praviloma vedno pozabimo. Do zapletov prihaja, ko ljudje uptavičeno zahtevajo malico, blokov pa seveda nimajo. Malice sicer Vsi dobijo, v ODP pa ostaja odprto vprašanje kako pokriti te malice. ^ bi se v bodoče izognili tem zapletom, bi tajnice morale en dan Pted opravljanjem dela v ODP dvigniti ustrezno število blokov, je delavcem ODP smerokaz za pripravo malic. Vsaj to ne bi smelo 1 tti pretežko! bo tako ali drugače, do zapletov vedno prihaja.zato, ker nekdo tie opravi svojega dela, M. HiNUTA, KI JO PRIDOBIMO z VEČJO HITROSTJO, JE LAHKO DOLGA KOT ŽIVLJENJE ^upaj lahko naredimo vse. Vse, kar je potrebno, da bo na naših cestah ^Sa-k dan in vsako leto manj prometnih nesreč. Nalog res ni malo in Qto potrebujemo predvsem več medsebojnega sodelovanja in razumevanja, Več strpnosti, skratka več prometne kulture 2&dnjih desetih letih sta na cestah naše dežele vsak dan ugasnili V življenji. PREPREČIMO NOVE TRAGEDIJE. Naredimo nekaj zase in J°dimo zgled tudi drugim, da bo človek na cesti zares človek. ^jboij preproste rešitve so pogosto tudi najboljše. Pripnimo si . ^nostni pas takoj, ko sedemo v vozilo in to zahtevajmo tudi od ih sopotnikov na vseh sedežih v vozilu, če so vgrajeni varnostni nv0vi• V vozilo lahko vgradimo posebne varnostne sedeže za otroke dodatne varnostne pasove za vse, ki se z nami vozijo na zadnjih vrezih. SAMO PREPROST GIB JE POTREBEN, DA SI PRIPNEMO VARNOSTNI PAS naredimo nekaj zase, le malo je potrebno za večjo varnost naših ^BLIŽJIH. ^evelika hitrost je eden od naj pogostej ših vzrokov prometnih nezgod. ^ehitro vozimo zlasti v naseljih, žrtve prometnih nezgod pa so naj -^krat otroci in starejši ljudje. SE NAM RES TAKO MUDI?! Ali zares ^snao pripravi jeti žrtvovati nekaj minut za večjo varnost otrok, j^scev in kolesarjev? A^obni promet je iz dneva v dan bolj zahteven in zapleten. Pozabljamo. pvP°gosto terja od nas več pozornosti, kot mu jo zaradi trenutnih uv, skrbi in problemov namenjamo. Že droben trenutek pa. je dovolj, da. povzročimo najhujše. Alkohol naše misli in odločitve upočasni in poveča število napak. Vsak , tretji voznik, ki je udeležen v prometni nezgodi, ima v krvi alk0*1 Mar moramo s kozarci res prekrižati toliko načrtov in zatemniti toliko svetlih sonc. Ne, ni potrebno. Odpovejmo se raje kozarcu in recimo NE, HVALA:, k je še čas. Vozniku ponudimo brezalkoholno pijačo. Vožnja z motornim kolesom ali kolesom z motorjem je dvajsetkrat nevarnejša kot vožnja z osebnim avtomobilom. Vsako dejanje v profl16 dobro premislimo in se prepričajmo, če so nas opazili in razumeli tudi drugi. Vozilo mora biti vedno brezhibno in dobro vzdrževano? pomembna pa je tudi oprema, ki zagotavlja večjo varnost. Rokavice? zaščitna obleka in dobra obutev niso obvezne le za voznike motorn1 koles, koristne so tudi za voznike in potnike na kolesih z motor]6 Predvsem pa je pomembno, da VEDNO UPORABLJAMO ZAŠČITNO ČELADO. Ne,^g samo zato, ker obvezno uporabo zaščitne čelade za voznike in petina kolesih z motorjem in motornih kolesih predpisuje zakon, STORI TO PREDVSEM ZA NAŠO VARNOST. Zaščitna čelada mora ustrezati meril0 za varnost, kar potrjujejo posebne oznake. Nismo našteli vsega, kar naj voznik vsak trenutek ve in upošteva, a nekaj bi vam še radi svetovali. ., o5t Prižgimo zasenečne luči takoj , ko zaženemo motor, čeprav je vidl"1^ odlična in sije sonce. Tako nas bodo bolje in hitreje videli Pe^c^’V3 kolesarji in vsi drugi vozniki. Vožnja z zasenčenimi lučmi ne zaht večje porabe goriva in ne vpliva na akumulator, zagotovi pa večjo varnost. In ne nazadnje. Prižgimo luči tudi zato, da pokažemo nas° pripravljenost za skupen prispevek k večji varnosti na naših cesta NAJ VEČ LUČI POMENI TUDI SVETLEJŠI PROMETNI VSAKDAN. Se nam boste pridružili? M. JEDILNIH TOPLIH IN HLADIH MALIC ZA ČAS OD 1.9.1989 do 15.9.1989 Topla malica 1.9. Nadevan kotlet, rizi-bizi, parad. solata, pecivo 4.9. Piščančji paprikaš, testenine 5.9. Pečena hrenovka, zeljna solata, krompir 6.9. Ričed s slanino 7.9. Posebna salama v solati, napitek 0.9. Polnjena paprika, krompir, sadje Hladna malica p3f31 Prekajena vratov, j a]ca, ^ Ribe, sok Slavonska kolbasa, sit Sendvič salama v Posebna salama, paradižrU Šunkarica, sadje 11.9. Prekmurski bograč 12.9. Meso iz razsola, fižolova solata 13.9. Drobovina v omaki (sv.želodčki), jogurt 14.9. Pečen piščanec, testenine, solata 15.9. Mineštra z navadno klobaso, puding Zaseka, čebula, paprikav Meso iz razsola, paradiža Tirolska salama, jogurt šunka v dozi, sok Lovska klobasa, puding ODP