16 - GRAFI ČAR Pet razlogov za ti sk variabilnih vsebin Digitalno na ti snjena stran z variabil- no vsebino stane prak ti čno enako kot ti sk strani s sta ti čno vsebino. Čeprav je cena enaka, se vrednost ti sko- vine z variabilno vsebino bistveno pove ča, ko je naslovljena in vsebinsko prilagojena dolo čeni osebi. Ko izboljšate svoje znanje ti ska variabilnih vsebin, se boste s stran- ko pogovarjali namesto o ceni ti skovine o dodani vrednos ti . Dober dokaz so dolge vrste na sejmih, kjer obiskovalci čakajo na svoje personalizirane ti skovine (koledarje, ovitke, plakate ipd.). Tiskovine z variabilno vsebino spodbujajo ve čji in boljši odziv prejemnikov. Dokazano je, da je pozornost ljudi na ti - skovine z variabilno in personalizirano vse- bino bistveno ve čja v primerjavi s ti skovina- mi s sta ti čno vsebino. Rezultat je ve čji odziv prejemnikov tovrstnih ti skovin. Raziskave pa kažejo, da je še ve čji, če prejemniku po- nudimo možnost nadaljnjih interak ti vnih korakov (na primer obrazec za odgovor). Ob uporabi sporo čil z variabilno vsebino se krepi zaupanje in odnos s stranko. Osnova dobrega poslovanja je zaupen od- nos s stranko. Variabilne vsebine v svojem bistvu spodbujajo razvoj bolj osebnega od- nosa, saj se navezuje na sistemski opis vaše stranke. Najboljši primer je pošiljanje letakov , pri čemer lahko vsak letak personaliziramo glede na individualne interese prejemnikov, ki jih najdemo v bazi strank sistema. Tisk variabilnih vsebin je pomemben del marke ti nških akcij, ki potekajo po ve č medijskih kanalih. Komunikacija s strankami se vse bolj seli v digitalni svet (e-pošta, ponujanje vsebin po pametnih telefonih ipd.). Kljub temu je za di- rektni marke ti ng še vedno bistven ti sk varia- 16 - GRAFI ČAR Matjaž BABNIK Konica Minolta Slovenija, d. o. o. Letališka cesta 29, 1000 Ljubljana T: +386 (0)1 568 05 11 M: +386 (0)31 68 33 31 F: +386 (0)1 568 05 69 E: matjaz.babnik@konicaminolta.si www.konicaminolta.si ja. Ta raven variabilne vsebine je primerna za izdelavo na primer kuponov, vstopnic za razli čne dogodke in podobno. Rezultat je ti - skovina, sestavljena iz predloge in zapored- ja unikatnih števil iz baze podatkov. Razli čica ↗ Osnova dokumenta je fi ksna, razen dolo- čenih delov ali odstavkov besedila. Ta raven variabilne vsebine je primerna, kadar nasla- vljamo razli čne ciljne skupine na podlagi lo- kacije, spola, staros ti in podobno. Rezultat je ti skovina iz predloge, dopolnjena z variabilno vsebino na podlagi meril, ki smo jih dolo čili. Personalizacija ↗ Pri pripravi personaliziranih ti skovin je osnova s ti lska predloga. Ta vsebuje dolo če- ne variabilne ozna čbe in z njimi povezana pravila, ki jih dinami čno povezujejo s po- datki v bazi. Ta raven variabilne vsebine je primerna za nagovarjanje to čno dolo čenih oseb. Rezultat je s ti lsko poenotena ti skovi- na iz variabilnih ozna čb, ki so zamenjane z referen čnimi podatki baze klientov. Vizualizacija ↗ Pri sestavi vizualizirane ti skovine je po na- vadi osnova tudi personalizirana s ti lska pre- dloga. Ta vsebuje eno ali ve č slikovnih vari- abilnih ozna čb, ki se dinami čno povezujejo z naborom slik (fotografi j) v bazi. Ta raven variabilne vsebine je primerna za nagovar- janje to čno dolo čenih oseb s poudarjenim vizualizacijskim sporo čilom. Personalizirana slika ↗ Pri sestavi personalizirane slike je osnova vizualizirana predloga s slikovno/besedilno variabilno ozna čbo. Z drugimi besedami ima na primer fotografi ja plaže defi nirano bilnih vsebin. Pomembno je, da letak fi zi čno pride do naslovnika, da je zaradi vsebine čustveno privla čen, poleg tega pa lahko vse- bino s QR-kodami in personaliziranimi URL- stranmi (PURL) naredimo interak ti vno in s tem še pove čamo dodano vrednost letaka. Uspešne kampanje z variabilno vse- bino vodijo do ve čjega zadovoljstva strank in povratnega posla. Ponudniki ti skovin, ki so uspešni v po- nudbi variabilnih storitev, zanesljivo inve- s ti rajo v dolgotrajno poslovno sodelovanje s svojimi strankami. Ko vam stranka za po- trebe ti ska, na primer letaka, z variabilno vsebino pošlje kopijo svoje baze strank, vas je v bistvu priznala kot zaupanja vrednega partnerja. Ko ste tako globoko vklju čeni v procese svoje stranke, vas težko nadome- s ti kakršna koli konkurenca. Kakšne rešitve z variabilno vsebino lahko ponudite? Ponudba je tako široka, da vam ne bo zmanjkalo domišljije za uresni čitev zah- tev strank. Kot ponudniku vam bo v veliko pomo č, če za potrebe predstavitve razvi- jete nekaj privla čnih variabilnih aplikacij, ki jasno prikazujejo vaše zmogljivos ti pri obvladovanju variabilnih vsebin, hkra ti pa tudi pokažejo možnos ti uporabe. Dobra marke ti nška poteza je tudi razpošiljanje vzor čnih ti skovin z logo ti pom strankinega podjetja, ki prikazujejo razli čne možnos ti uporabe variabilnih vsebin. Možnos ti variabilnih produktov glede na izvedbo Števil čenje ↗ Osnova dokumenta je lahko fi ksna, torej iz sta ti čne vsebine, variabilno je lahko le do- lo čeno zaporedje števil oziroma numeraci- ˝TISK VARIABI LN I H 1 2 3 4 5 GRAFIČAR - 17 DIGITALNATEHNOLOGIJA (PR-ČLANEK) DIGITALNATEHNOLOGIJA (PR- ČLANEK) GRAFIČAR - 17 besedilno variabilno ozna čbo, ki je upodo- bljena z mo ti vom peska. Variabilno bese- dilo (npr. ime stranke) postane enotni del slike, dejansko kot vpisan element v pesek ob zajemu slike. Kako za če ti s ponudbo variabilnih vsebin? Najve č dobaviteljev ti skovin najprej po- nudi storitev ti ska variabilnih vsebin obsto- je čim strankam. Kljub temu pogosto to ni jamstvo za uspešno sklenjen posel, če se ne držimo nekaterih prepros ti h pravil: Osredoto čite se na podatke v bazi. ↗ Zanimivo je vide ti , kaj pomeni pre- jemniku njegovo ime, upodobljeno personalizirano, slika priljubljene- ga mesta ali barve. Predvsem je pri teh ob čutljivih variabilnih vsebi- nah najbolj pomembno, da so po- datki to čni. Poskusite to razreši ti s svojimi potencialnimi naslovniki vnaprej, če za to nimate časa ali ne zmorete natan čno dolo čiti , se drži- te pravila »ve č je manj«. Osredoto čite se na dizajn. Zavedajte ↗ se, da je stranka ti sta, ki se odlo či za kon čni dizajn, zato je pametno ime ti na zalogi ve č predlog, ki jih lahko po- nudimo. Pri tem lahko izkoris ti te tudi morebitno poznavanje svojih strank iz preteklos ti . Nekateri se bodo odlo- čili na primer za enostaven tekstov- ni, drugi za vizualno pestrejši dizajn s fotografi jami in barvami. Osredoto čite se na kakovost. Tisk ↗ H VSEBIN Personalizacija in individualizacija ti skovin še vedno rasteta. To velja zlas ti za naš trg, ki tega segmenta še ni osvojil toliko, kot so ga drugod po Evropi. Če želite pove ča ti odziv strank, se jim je treba približa ti individualno in z ustre- zno vsebino. Vaše možnos ti kot dobavitelja ti skovin vam dajejo priložnost, da s ponudbo ti ska variabilnih vsebin razširite svoj posel. variabilnih vsebin zahteva povsem druga čen pristop kot ti sk klasi čnih. V bistvu celotnemu procesu ti ska dodamo dodatno dimenzijo. Vsaka na ti snjena stran je lahko druga č- na, kar pomeni, da se pove ča ne le njena vrednost, temve č tudi zaseb- nost in ponovljivost. Če je potreben variabilni pona ti s le dela naro čila, morate bi ti izjemno natan čni in pa- ziti , da ne pride do podvajanja ali manka, saj to lahko zelo nega ti vno vpliva na ugled vaših strank. Uporabite prava orodja. Program- ↗ ske rešitve v naši ponudbi vsebujejo širok nabor orodij za manipulacijo z variabilnimi vsebinami. Ve čina vam bo pomagala op ti mizira ti delovne procese, vseeno pa se je pametno prepri ča ti , ali programi podpirajo vsaj ti sk izhodnih formatov, kot na primer op ti miziran PDF, PPML, PDF-VT. Ostanite korak pred konkurenco, pa ↗ tudi pred svojimi strankami. Ko bodo izkusile ve čji odziv svojih persona- liziranih trženjskih kampanj, bodite pripravljeni s ponudbo novih inova- ti vnih aplika ti vnih primerov, ki jim bodo dodatno zagotavljale poslovno rast. Kon čno bodo lahko naro čila in variabilne vsebine postali tako kom- pleksni, da boste prešli navadno fazo naro čnik-izvajalec in bosta oba sode- lovala pri nastanku še atrak ti vnejše ti skovine/kampanje. Vzpostavili bo- ste pravi partnerski odnos! Sklep Pametno je za če ti z majhnimi naro čili obstoje čih strank. Po primerjavi odziva na denimo sta ti čne letake in na letake z variabilno vsebino se bosta lahko skupaj odlo čala o nadaljnjih korakih. Ko je posel z obstoje čimi strankami dobro ute čen, pa lahko za čnete pridobiva ti nove, pri kate- rih lahko dobite naro čila tako sta ti čne kot tudi variabilne narave. Osredoto čite se na KAKOVOST in ne na KOLI ČINO. Zadnja pride, ko so kakovostno izvedena prva variabilna naro čila. Če želite izvede ti več o variabilnih vsebinah ali bi radi predstavitev programske opreme, poiš čite strokovnjake iz Konice Minolte Slovenija! Konica Minolta prejela priznanje EDP Podjetje Konica Minolta je spet prejelo priznanje združenja EDP za kakovostno ponudbo svojih tiskalniških rešitev. Bizhub PRESS C1070 je prejel nagrado za najboljši tiskalnik rezanega papirja za tisk manjših naklad. V tej kategoriji je pre- magal konkuren čna modela: Xerox Colour 570 Printer ↗ Ricoh Pro C5110S ↗ Konica Minolta je po prvem EDP-priznanju v letu 2007 za model bizhub PRO C6500 leta 2009 prejela priznanje še za bizhub PRO C65hc in v letu 2011 za bizhub PRO C6000. Od- slej so odlikovani še barvni tiskalniki serije PRESS. Ve č informacij na www.konicaminolta.si. Certifi kat EDP za model tiskalnika bizhub PRESS C1070.