5 UVODNIK DOI: 10.4312/vestnik.14.5-6 Drage bralke, spoštovani bralci, pred vami je nova številka Vestnika za tuje jezike. S področja jezikoslovja tokrat objavljamo pet člankov. Matjaž Martič na podlagi slovenskih in angleških letnih poročil analizira semantično prozodijo v specializiranih besedilih. Ljubica Vlahović in Snežana Gudurić primerjata rabo veznikov, francoskega que in srbskega da, v korelativnih strukturah v obeh jezikih. Janja Polajnar Lenarčič in Vesna Lazović se obe posvečata begunskemu diskurzu; prva analizira metafore vode v begunskem diskurzu nemške jezikovne različice Wikipedije, druga pa metafore, ki jih za poročanje o beguncih najdemo v spletnih časopisnih člankih. Tina Grlj v svojem prispevku obravnava krnitev s sklapljanjem kot besedotvorni proces in primerja angleške in francoske sklope. Avtorja dveh člankov posegata na področje književnosti in filma. Urh Ferlež na- daljuje z raziskovanjem dela Vladimirja Kaučiča – Jeana Vodaina in se tokrat posveča njegovemu zgodnjemu opusu. Janko Trupej pa analizira vpliv ideologije na slovensko recepcijo romana in filma V vrtincu. Tudi letos so najštevilčnejši članki s področja didaktike tujih jezikov. Birtan Baytar in İsmail Çakir pišeta o razmerju med analitičnim jezikovnim znanjem in metajezikov- nim zavedanjem pri enojezičnih in zaporedno dvojezičnih študentih. Sophie Aubin pred- stavlja didaktiko in metodologijo poučevanja in učenja ritma francoščine pri odraslih učencih tega jezika. Kubra Aksak in Feryal Cubukçu primerjata učne strategije za učenje besedišča. Predstavljata raziskavo, ki sta jo izpeljali z dvo- in večjezičnimi učen- ci in primerjata njihove rezultate. Miranda Bobnar obravnava še vedno zelo aktualno temo, pouk na dajavo. V članku raziskuje nove prakse in razmišlja o izzivih poučevanja tujega jezika v srednji šoli. Zineb Haroun analizira alžirske osnovnošolske učbenike francoščine in se pri tem osredotoča na ideološke cilje. Jošt Jesenovec predstavlja tehni- ke improvizacije pri pouku italijanščine kot tujega jezika. Andreja Retelj raziskuje, kako si bodoči učitelji na začetku pedagoškega študija predstavljajo poklic učitelja, Cvetka Sokolov pa razmišlja o izzivih ocenjevanja vsebine in koherence pri pisnih izdelkih. S področja jezika stroke objavljamo tri prispevke. Eglantina Gishti in Maklena Çabej raziskujeta pomen upoštevanja konceptov pri pravnem prevajanju. Ekaterina Sa- morodova in Sofia Bakaeva razmišljata o potrebah študentov prava po učenju tujih je- zikov. Razpravljata o tem, na kateri stopnji študija bi bilo smiselno začeti s poučevanjem Vestnik_za_tuje_jezike_2022_FINAL.indd 5 Vestnik_za_tuje_jezike_2022_FINAL.indd 5 24. 01. 2023 09:18:37 24. 01. 2023 09:18:37 6 VESTNIK ZA TUJE JEZIKE/JOURNAL FOR FOREIGN LANGUAGES tujega jezika stroke, katere kompetence bi morali usvojiti študentje in kako bi bilo potreb- no ocenjevati pridobljeno znanje. Andreja Drašler in Saša Podgoršek pišeta o stališčih študentov do avtentičnih gradiv in opravil pri angleščini in nemščini kot jezikih stroke. V zadnjem delu revije objavljamo recenzije novejših del s področij, ki jim je re- vija namenjena. Miona Dinić predstavlja roman L’incanto del pesce luna. Mojca Le- skovec poroča o dveh učbenikih za učenje/poučevanje nemščine, Das Leben: Deutsch als Fremdsprache: Kurs- und Übungsbuch B1 in prima aktiv: Deutsch für Jugendliche A1.1. Héloïse Elisabeth Marie-Vincent Ghislaine Ducatteau recenzira delo Romantik zwischen zwei Welten. Potsdamer Vorlesungen zu den Hauptwerken der romanischen Literaturen des 19. Jahrhunderts. Letošnjo številko sklenemo z recenzijami treh učbeni- kov: kompleta za učenje madžarščine, Učbenik madžarščine za Slovence 1 in 2 (recenzija Annamárie Gróf), učbenika za francoščino kot jezik stroke, Introduction au français des affaires (recenzija Mojce Jarc) in učbenika, namenjenega promociji medjezikovnega sporazumevanja med romanskimi jeziki, PanromanIC. Manuale di intercomprensione fra lingue romanze (recenzija Anne-Cécile Lamy-Joswiak). V imenu uredniškega odbora vam želim prijetno in koristno branje. Meta Lah Glavna urednica Vestnik_za_tuje_jezike_2022_FINAL.indd 6 Vestnik_za_tuje_jezike_2022_FINAL.indd 6 24. 01. 2023 09:18:37 24. 01. 2023 09:18:37